Skocz do zawartości

Klub otwarty  ·  740 członków

Rotel Klub
IGNORED

Klub miłośników Rotela


Rekomendowane odpowiedzi

>>McGyver

Do jakiego "bezczeszczenia" nowiutkiego Rotelka namawiasz naszego kolegę sitka ;))

Aż nie chce mi się wierzyć, że dał się przekonać na spowolnienie silniczka potencjometru, a co dopiero mówić o wymianie calutkiego potencjometru! Nie ujmując tu nikomu, podejrzewam że kolega sitek samemu nigdy by się nie odważył na "tak drastycznie ingerowanie", a i nie wiem czy jakby go ktoś miał w tym wyręczyć, posuną by się "aż tak daleko" ;]

A tak na poważnie z pewnością jest tam potencjometr o charakterystyce liniowej, bo inaczej tego sobie nie wyobrażam, a do preferencji naszego kolegi to zastosował bym potencjometr o charakterystyce wykładniczej - to by mu z pewnością podpasowało. Oczywiście o samych "wrażeniach głośnościowych" z odsłuchu "lampki" miałem na myśli ogólnie przyjęte stereotypy, które w tym wątku zostały zaprezentowane wcześniej, niemniej jednak przyznać trzeba że najpotężniejsze konstrukcje, to konstrukcje tranzystorowe, bo na lampowcach osiągnięcie takich mocy jest po prostu niemożliwe.

Witam w RA-02 jest taki C-4170A35 VARIABLE RESISTOR W/MOTOR 50KAx2,ale poniewaz może to być alps to jak McGyver sugerował w innym wątku jest logarytmiczny,zreszta bodaj większość przoducentów stosuje jako pot. głośności logarytmiczne bo taka jest charakterystyka słuchu człowieka.

Aha, od płytki do silniczka idą kabelki zatem wstawienie diodek to czynność banalna.

Skoro potek jest logarytmiczny to wynikałoby z tego że ten preamp ma ustawione zbyt duże wzmocnienie napięciowe, dlatego charakterystyka regulacji jest taka niewygodna.

-> Asmon

Dla mnie jednak A42 miały za szarą górę w porównaniu z A52SE i przede wszystkim za mało basu. Odniosłem wrażenie że grały za mocno średnicą co mi przeszkadzało, bo brakło porządnego kopa na basie. Z A52SE jeszcze w 15m pokoju się zastanawiam skąd ten bas wycisnąć bo mi mało, chyba musze jakiegoś suba zmajstrować ;P

I love the sound of crashing guitars

mam jeszcze pytanko dotyczace konkretnego nagrania: czy CD Dire Straits "Alchemy" jest tak koszmarnie nagrane, czy problem lezy u mnie (balans tonalny mocno przesuniety do gory, po prosu "ostra sucha szpilka")?

Asmon, 19 Wrz 2009, 13:46

 

Dzięki za charakterystykę tych Dynek42. Dziękuję tez wszystkim za chęć niesienia pomocy słowem i czynem. Faktycznie molu ma rację, że łamię się strasznie co do grzebania w tym Rotelku.

Gałka głośności pracuje tak samo "nisko" na wszystkich wyjściach i tak samo dotyczy CD jak i tunera. Jest taki sam poziom głośności. Jedynie plazma podłączona pod AUX2 daje zauważalny niższy poziom głośności ( podłączenie pod różne wyjścia liniowe nie robi róznicy, czyli TV pod wyjściem tuner czy CD działa tak samo, czyli trochę ciszej). Jednakże w tym przypadku wydaje mi się że bardziej zależy to od TV niż wzmacniacza.

 

Zastanawiam się też nad rolą moich Paradigmów w tym małym zamieszaniem. A może to one są przyczyną tej "gwałtownej głośności". Przypominam sobie teraz na spokojnie ,że w sklepie gdy kupowałem tego Rotela w studiu odsłuchowym miałem do tego wzmacniacza podłączone moje monitory oraz też do porównania wolnostojące kolumny Quad 21L2 jak też ProAc Studio 130 i tam "gałka" aż tak szybko nie robiła "głośno".

 

McGyver- jutro trzasnę fotkę.

 

pozdrawiam i dobrej nocy

Rotel A14, RCD-971 & Dynaudio Focus 140.

burz, 20 Wrz 2009, 22:32

wydaje mi się że jest to tak ostra płyta. Ja odnosiłem takie samo wrażenie na tej płycie oraz SACD Dire Straits" Brothers in Arms" gdy miałem jako wzmacniacz RA-972. Z dzielonym 06 było dużo lepiej ale też mały "harsh". Dopiero gdy wpięte mam Van den hule nic mi nie przeszkadza, choć owszem dżwięk jest dość ostry...ale już nie boli.

Rotel A14, RCD-971 & Dynaudio Focus 140.

  • Użytkownicy+

sittek, ja słyszałem dwa modele van den hula, 102 mkII (jeśli się nie mylę i inny droższy), dla mnie TRAGEDIA - zamulenie, spowolnienie,słaba dynamika, brak szczegółów. Może źle pamiętam 3 lata mineły, ale pamiętam że tara , AQ i albedo było o klasę lepsze. Pierwsze też słyszę żeby ktoś szukał kolumn z mniejszą skutecznością, odwrotnie często się to zdarza. Skutecznośc często wiąże się z szybkością, a ta z dynamiką i szczegółowością. Paradigmy nigdy mi się nie podobały, Dynki znam b.d. audience52. Raz mi się podobają innym razem tak sobie, z trudnych do wysterowania to ESA furioso 86dB (cena niestety wysoka) np: http://www.hifi.pl/gielda/kolumny3000/41684.php (gdyby ktoś coś podejrzewał, to dobrze robi :-) to znajomy sprzedaje, jednak mnie to obojętne).

Pozdrawiam Robert.

Dobrze napędzone Dynki wyrabiają się we wszystkim. Słuchałem ich wczoraj ze wzmakiem Accuphase E-212, DAC Theta Pro Basic III napędzana Denonem DVD 3910, i nie było problemu z szybkimi pokręconymi jazzami. Oczywiście dźwięk nie był tak bezpośredni i wyrazisty jak z Rotelami ale nie każdy to lubi. Też niestety wycofanie sceny spowodowało że rock, metal i mój ukochany pop lat 80-tych zagrał nieszczególnie, Rotel narzucając swój charakter i eksponując szczegóły średnicy bardzo dopala te płaskie nagrania.

Też przestrzegam przed zamulającymi kablami do Rotela i zwłaszcza do Dynek. Ja bym u siebie jeszcze górę wyciągną bo po wczorajszym odsłuchu wiem, że może być jej więcej i nie będzie to przeszkadzać ;) Chyba trzeba będzie zbierać na tego DACa Thety ;P

I love the sound of crashing guitars

  • Moderatorzy

odnośnie mocy i strony wizualnej to super są końcówki ożebrowane , zwłaszcza w wersji czarno/srebrnej.

do okiełznania to trochę potworki :)i trzeba na nie kawał chaty

moj ra06 na 25m2 sporadycznie dochodzi do godz 11 ( końcówka 06 wg pomiarów ma 2x90w/8om i 2x132w/4om ) - mam kolumny 4 omowe

 

wcześniej poruszono sprawę nadmiaru mocy i dorzucę swój pomysł na okiełznanie: do kabla głośnikowego w tor sygnału włączyć opornik - zwiększamy rezystancję zestawów i dławimy moc ( na 16 omach będzie mniejszy power niż na 4 ) - nigdy tego nie robiłem ale powinno zadziałać

" Mądry głupiemu ustępuje więc głupota triumfuje"

McGyver dzieki za Twoje chęci jednakże nie będę w nim grzebał. Kupując na przykład opisywane Dynki odświeżę sobie na przykład charekter dźwieku i gdy poprawy nie będzie dopiero może wtedy coś zakombinuję.

 

stench, 22 Wrz 2009, 09:02

 

McGyver a co Ty na ten pomysł ??

Rotel A14, RCD-971 & Dynaudio Focus 140.

-> sittek

Wymiana tanich Paradigmów na Dynki to dobre posunięcie :) Z tego co mówił mi kolega który miał kiedyś takie Monitory jak Twoje, charakter basu powinien zostać podobny (mocny, mięsisty), za to zdecydowanie poprawi się średnica i góra.

Z poziomem głośności też powinno być lepiej. A co do wstawiania jakichś oporników czy innych syfów pomiędzy końcówy a kolumny, jestem raczej sceptyczny :] Nie po to kupuje się dwie, mocarne końcówy by teraz sztucznie tłumić ich dynamikę :/

 

Ja ostatnio po wymianie odtwarzacza z Akaia na Denona zauważyłem że mogę słuchać znacznie głośniej. Wydaje mi się że Denon podaje na wyjściu to samo napięcie co Akai, ale charakter dźwięku Denona jest przyjemniejszy, średnica jest gładsza niż z Akaiem, nawet góry zaczęło mi troszkę brakować. Choć Denonek i wyżej, tym jest bardziej zmulony, ma bardziej czytelny bas i wyrównane tonalnie brzmienie, można słuchać długo, głośno bez zmęczenia :)

I love the sound of crashing guitars

-> sittek

Wymiana tanich Paradigmów na Dynki to dobre posunięcie :) Z tego co mówił mi kolega który miał kiedyś takie Monitory jak Twoje, charakter basu powinien zostać podobny (mocny, mięsisty), za to zdecydowanie poprawi się średnica i góra.

Z poziomem głośności też powinno być lepiej. A co do wstawiania jakichś oporników czy innych syfów pomiędzy końcówy a kolumny, jestem raczej sceptyczny :] Nie po to kupuje się dwie, mocarne końcówy by teraz sztucznie tłumić ich dynamikę :/

 

Ja ostatnio po wymianie odtwarzacza z Akaia na Denona zauważyłem że mogę słuchać znacznie głośniej. Wydaje mi się że Denon podaje na wyjściu to samo napięcie co Akai, ale charakter dźwięku Denona jest przyjemniejszy, średnica jest gładsza niż z Akaiem, nawet góry zaczęło mi troszkę brakować. Choć Denonek i wyżej, tym jest bardziej zmulony, ma bardziej czytelny bas i wyrównane tonalnie brzmienie, można słuchać długo, głośno bez zmęczenia :)

I love the sound of crashing guitars

>>sittek, Micke 13

No i macie rację chłopaki - ja również, mimo swojej niejakiej wiedzy elektroniczne, wolę pobawić się wymianę klocków, choć jak słusznie zauważywszy to McGyver jest to kosztowniejsza opcja, niżeli kombinować z "dostrajaniem" posiadanego klocka do swoich potrzeb. Powiedzmy szczerze, spowolnienie silniczka kręcącego potencjometrem to nie jest jakaś tam "drastyczna" ingerencja, ale jak się potem chciałoby pozbyć tego klocka, bo do gustu przypadłby inny, to już niektórzy mniej zorientowani od razu po usłyszeniu o takim zabiegu, od razu pomyśleliby nie wiem co, bo był "grzebany". Sittek słusznie zauważył, że nadal wielką zaletą podczas odsprzedaży jest to, że przy sprzęcie nikt nie majdrował, choćby był to tuning podnoszący walory brzmieniowe o klasę. Z drugiej strony rozumiem też i McGyver'a - jak się zna i nie zamierza cięgle wachlować klockami, to kupuje sprzęt o sporym potencjale do przeróbek i cały czas "dogłaskuje" go coraz to wymyślniejszymi przeróbkami, tym samym "dostrajając" sprzęcik do własnych upodobań - a na ile takie upodobania będą się różnić o tych, które mieli w założeniu projektanci danego klocka, to tylko sam McGyver wie i niekoniecznie muszą one dążyć do ogólnie pojętej neutralności. Po prostu są dwa rodzaje "audiofilów" - jedni "dostrajają" sprzęcik klockami w zestawie, kablami itp., natomiast inni ingerencją w sama budowę jednego upatrzonego zestawu, bądź budują własne konstrukcje DIY, które są niejako wyznacznikiem ich upodobań sonicznych. Ja bym usytuował się gdzieś po środku - sprzętów nie modyfikuję (chyba, że wymaga to ich wiek i potrzebna jest "konserwacja"), a jedyne co mam zamiar "przerobić", to wymienić sopki i przebudować zwrotnice w moich w kolumnach (w zasadzie to zaprojektować nowe) - bo to uważam za bardziej opłacalne, niż ich wymiana w całości - to całkiem niezłe paczki z wielkim potencjałem, a mimo to niedoceniane ze względu na pochodzenie i markę słynącą raczej z robienia najtańszego chłamu.

zgadza się molu.

Wszelkie przeróbki w starszym sprzęcie, zakupionym na przykład z drugiej ręki jak najbardziej, ale modyfikacje w nowym i w dodatku na gwarancji to zabójstwo. Nawet jeśli przyniosłoby to oczekiwane rezultaty .....

 

W starym sprzęcie to i ja nawet mogę, na przykład poodkręcać i z powrotem powkręcać pozamieniane nóżki.....:) czy zmiany w brzmieniu nastąpią? nie wiem, ale modyfikacja zostanie z pewnością dokonana !

 

Teraz mam "target Dynka" i nic na to nie poradzę :)

Asmon- dzięki za słowo !

Rotel A14, RCD-971 & Dynaudio Focus 140.

  • Użytkownicy+

sittek, widzę że nowa iskra zaskoczyła :-) i dobrze, ale nie kupuj dynek w ciemno bo są dosyc specyficzne.Posłuchaj najpierw w salonie audio, lub napisz w klubie dynaudio, może z kimś się zgadasz i posłuchacie razem.

Pozdrawiam Robert

Witam Kolegów!

 

Wrzuciłem dziś zadbany egzemplarz rcd991ae do działu ogłoszeń, może ktoś się skusi.

Wróciłem już na stałe do Polski i sprzedaje swój drugi system.

 

Pozdrawiam,

kvist.

post-18476-100005038 1253732627_thumb.jpg

Cześć!

 

To faktycznie bardzo dobry player w dobrej cenie. I ten egzemplarz jest bardzo zadbany. I jest rozwojowy, tzn. uważam, że jeżeli już ktoś go posiada to zazwyczaj nie szuka już źródła tylko raczej lepszego, zbalansowanego wzmaka z wejściami XLR. Dobre przetworniki, pancerna budowa a i laser jest ciągle dostępny.

Zawsze chciałem posłuchać go z ostatnim Baltlabem Epoca III ale niestety już chyba do tego nie dojdzie.

Wróciłem już na stałe do Polski i w moim małym mieszkaniu nie mam miejsca na dwa systemy a szkoda.

Chciałem sprawić sobie jakiś fajny lampowy wzmak słuchawkowy i zostawić tego Rotelka ale ostatecznie zdecydowałem wyprzedać trochę mojego sprzętu i zacząć zbierać kasę na Accuphase PD-400/500 nawet z drugiej ręki dla swojego wzmaka.

 

Pozdrawiam,

kvist.

post-18476-100004992 1253780244_thumb.jpg

Czołem Panowie:)

Faktycznie 991AE to kawał porządnego "kloca".

Miałem okazję przekonać się o tym ostatnio organoleptycznie, bo Kolega załadował mi przez pomyłkę do środka płytę dvd zamiast cd i napęd "zgłupiał" - pokazał dwa zera i zablokowała się kieszeń. Musiałem zdjąć obudowę i lekko popchnąć tackę, żeby wyjechała.

Nie jestem zwolennikiem niepotrzebnego otwierania sprzętów, ale skoro zaszła taka konieczność to go sobie z bliska pooglądałem:)

I powiem Wam, że widok środka "na żywo" robi wrażenie - świetna jakość użytych elementów, elegancja montażu, symetryczny tor analogowy - zastanawiałem się, czy on musi być taki wysoki - wymusza to wielkość transformatora - praktycznie na całą wysokość obudowy!

I faktycznie coś w tym jest, że jeżeli zmieniałbym źródło to na coś już z naprawdę wysokiej półki (w moim przypadku na Krella:), albo Thetę Digital Miles w wersji zbalansowanej.

Naim: transport cd -> DC1 -> NDAC/TP XPS -> Hi-Line -> NAC 282/TP DTCap/NAP 250-2 -> NAC A5 -> Lipinski L-707/Target Audio MR70B

Witam milosnikow Rotela :)

 

Nigdzie nie znalazlem info na temat przedwzmacniacza i koncowki, wiec moze ktorys z Was slyszal - mial stycznosc z przedwzmacniaczem Rotel RC-1550 oraz koncowka mocy Rotel RB-1562 .

 

Jak graja te nowe modele, jakim dzwiekiem, czy nadal sa ostre, suche, plaskie, detaliczne czy bardziej po stronie ciepla, miesiste , z glebokim poteznym basem, piekna srednica oraz slodkimi nie klujacymi wysokimi.

 

Prosze o zarys dzwieku tych Roteli :)

 

Pozdrawiam i dziekuje.

"Lampa nie umiera nigdy"

Patryk-1980, 24 Wrz 2009, 13:00

 

>>Jak graja te nowe modele, jakim dzwiekiem, czy nadal sa ostre, suche, plaskie, detaliczne czy

>bardziej po stronie ciepla, miesiste , z glebokim poteznym basem, piekna srednica oraz slodkimi nie

>klujacymi wysokimi.>>

 

Nie wiem czy kiedykolwiek Rotele będą słodkie i ciepłe ale zapewniam Cię, że dzielone nie są ostre czy jak piszesz suche !! W źle dobranych systemach ostrą serią była starsza 97x. Choć nie zawsze. Charakter dźwięku nie zależy wyłącznie od samego wzmacniacza. Na pewno nie można im odmówić dynamiki i mięska z potężnym basem. O to to nie. No chyba że podłączysz do tego jakies stare Tonsile ale wtedy będziesz sam sobie winien.

Rotel A14, RCD-971 & Dynaudio Focus 140.

Ja ostatnio doszedłem do wniosku że moje dzielone też nie są tak ostre jakbym tego chciał ;) Na dwóch CDkach których teraz słucham brakuje mi jeszcze ciut tej góry.

I love the sound of crashing guitars

>>Micke 13

Rotel może i jest osty, ale nie na najwyższych rejestrach, tylko na na wyższej średnicy, a na wysokich można by spokojnie powiedzieć, iż jest lekko przyciemniony/wycofany w stosunku do reszty pasma, która prezentowana jest dużo dynamiczniej, zresztą pewnie i słodkie Dynki mają w tym swój mały udział. Ja właśnie dlatego chcę przerobić swoje Kody - chcę obniżyć częstotliwość podziału między zakresem średniotonowym, a wysokotonowym, bo "wielki" średniotonowiec czasem u mnie lubi "zapiać", a przy naprawdę cichym słuchaniu wydaje się, że gra tylko on, zagłuszając nawet basy. Po za tym oczywiście wymienię głośnik wysokotonowy na ostrzejszy (z niższym początkiem i wyższym końcem pasma przenoszenia oraz nieco większej efektywności) - zresztą w każdej cenionej konstrukcji kluczem do sukcesu jest użyty odpowiednio dobrany wysokotonowiec, o czym chyba zapomnieli konstruktorzy Kody, bo tu mam odwrotną sytuację - basy i średniotonowiec są o klasę lepsze od wysokotonowca.

"......Nigdzie nie znalazlem info na temat przedwzmacniacza i koncowki, wiec moze ktorys z Was slyszal - mial stycznosc z przedwzmacniaczem Rotel RC-1550 oraz koncowka mocy Rotel RB-1562..."

 

EDIT:

 

Koncowka mocy nie Rotel RB-1562 (cyfrowa klasa D) tylko polaczenia Rotel RC-1550 + Rotel RB-1552 (tranzystorowa)

 

Ciekawe na ile roznica w jakosci czy tez ogolnie barwie dzwieku moze byc spodziewana pomiedzy w/w pre+koncowka a integra RA-1520.

 

Hm......?

"Lampa nie umiera nigdy"

Witam

 

A ja sie troszke pochwale- wczoraj do mnie zawital rcd991 . Zamienil rcd971 i mysle ze to byl dobry krok do przodu:) Caly czas sobie pogrywa i podoba mi sie bardzo. Troszke smiesznie wyglada ra972 przy tym 991 , cd'ek jest 2 razy wiekszy od wzmaka:) Szukalem czegos wyzszego niz ra972 ale chyba nie ma nic wyzszego ze starej seri? Pozniej juz byly chyba tylko dzielone klocki? A co byscie polecili do tego rcd991 zamiast ra972? Czy lepiej go zostawic?

 

 

pozdr

[center]Studio 16hz * Karan Acoustics * Audio Research * Lumin * Transparent Reference XL & Ultra[/center]

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.