Skocz do zawartości
IGNORED

KLUB B&W


Rekomendowane odpowiedzi

Witam Dopisuje sie do Klubu Miłośników B&W

 

B&W 602 s1

B&W 705

 

Marantz SA KI Pearl Lite

Marantz PM KI Pearl Lite

Marantz M-CR603 - używany jako tuner

Przewody głosnikowe QED Silver Genesis Bi-wire

Przewody Audio QED Silver Spiral Interconnect

 

Pozdrawiam

post-36607-0-54924200-1314906373_thumb.jpg

post-36607-0-77964900-1314906449_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/47038-klub-bw/page/11/#findComment-2264154
Udostępnij na innych stronach

Witajcie. Zastanawiam się nad zakupem B&W 685 (jako fronty do kd i stereo). Obawiam się jednak że w niewielkim pomieszczeniu odsłuchowym jest dosyć basu (i to bardzo fajnego), natomiast w warunkach domowych będzie go za mało. Sprzedawca zapewnia jednak że do pomieszczenia do 25 m^2, będzie ok. Zastanawiam się czy z tego względu nie lepiej kupić 684? Amplituner Yamaha 771. Pozdrawiam fanów B&W i dziękuję za odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/47038-klub-bw/page/11/#findComment-2272765
Udostępnij na innych stronach
Gość jamówię

(Konto usunięte)

Witajcie. Zastanawiam się nad zakupem B&W 685 (jako fronty do kd i stereo). Obawiam się jednak że w niewielkim pomieszczeniu odsłuchowym jest dosyć basu (i to bardzo fajnego), natomiast w warunkach domowych będzie go za mało. Sprzedawca zapewnia jednak że do pomieszczenia do 25 m^2, będzie ok. Zastanawiam się czy z tego względu nie lepiej kupić 684? Amplituner Yamaha 771. Pozdrawiam fanów B&W i dziękuję za odpowiedzi.

 

 

Hej. posiadam 685 i mogę Cię zapewnić ze nadają się do pomieszczenia 25m2 . co do 684 są one DUŻO bardziej wymagające i mój Arcam AVR 350 sobie nie radził z nimi. Obydwie pary słuchałem w domku w pomieszczeniu ok 20m2 i zdecydowanie lepiej w zestawieniu z Arcamem wypadły 685.co prawda twoja Yamaha jest bardziej wydajna od mojego Arcama ale pamiętajmy ze nie zawsze to co podaje producent jest odzwierciedleniem w odsłuchu. ja bym brał 685 które w stereo nie zawiodą cie słabym basem jak i również szczegółowością i muzykalnością ,a w kinie przecież masz subwoofer.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/47038-klub-bw/page/11/#findComment-2280469
Udostępnij na innych stronach

Ciekawostka. Ktos wystawia na eBay US od dluzszego czasu CM9 za $2600 z opcja Make Offer. No to zamajkowalem mu 1/2 ceny MSRP czyli $1500 na dobry poczatek to sie obrazil i napisal mi wielkie NO. Przeciez to ameryka i taki sprzet po wyjsciu z salonu jest wart polowe.

 

Za pare dni pytam go grzecznie jaka oferta by go satysfakcjonowala. Odpowiedzial ze ponizej $2500 nie sprzeda. No to zyczylem mu powodzenia bo te parke nowych mozna kupic w BestBuy za niecale $300 wiecej.

 

Bede obserwowal, ciekawe ile gosc wytrzyma :-)

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/47038-klub-bw/page/11/#findComment-2281122
Udostępnij na innych stronach
  • 2 tygodnie później...

Chciałbym się ładnie przywitać z bowersowymi Klubowiczami..

Witam wszystkich i zgłaszam akces do klubu jako neofita Bowers&Wilkins. Nasłuchałem się onegdaj kolumn głośnikowych tej marki u znajomego. Warunki odsłuchowe ma wyśmienite. Wysoki i wielki pokój w kamienicy z początku XX wieku. Modelu kolumn nie znam, pochodziły z początku (lub połowy) lat 90tych. Zasilał je wzmacniacz Yamachy. Znajomy jest praktykującym dyrygentem chórów. Jego wybór był jak sądzę, całkowicie świadomy. W sprawach odbioru muzyki ufam mu bez ale. Ale dość plotkowania o innych. Dość napisać, że mieszkając wówczas w betonowym wieżowcu z pokoikami po 15m2 nie oczekiwałem rewelacji. Słuchałem wówczas muzyki z kolumn Elac EL50 pod Sony TA-VA8ES. Choć cieszyłem się widokiem z okien na całe miasto, nadszedł pewnej wiosny czas na zmiany.

Nie, nie pogoniłem za króliczkiem. Nie zmieniłem sprzętu, rozpocząłem prace u podstaw. Zmieniłem warunki odsłuchowe na nieregularny pokój ~45m2, już nie 9 piętro z betonu a parter w domu z prawdziwej cegły, ściany wykończone prawdziwym tynkiem (nieregularna faktura)- nie GK czy gładź gipsowa. Sufit co prawda GK-podwieszany ale w innym wykonaniu niż są do tego przyzwyczajeni budowlańcy. Ponadto nieco nie malowanego drewna i imitacji piaskowca na ścianach (podpatrzone w Q21, w Pabianicach). Żonka zupełnie nie świadoma w zakresie elektroakustyki ozdobiła pokój wykładziną, zasłonami i takie tam... serwetki. No wiecie - dobra kobieta. Pewnie będą dalsze zabiegi z mojej strony gdy się żona przyzwyczai do rozstawionego sprzętu.

Teraz trochę o pogoni za króliczkiem. Ad rem B&W, może ktoś zauważył ostatnio na alledrogo B&W Concept 90 CM1&CM2 Matrix Tower. Ich matowa czerń właśnie ozdobiła mój salon i bynajmniej nie wypełniła domu matowym dźwiękiem. Tu pochwalę prywatnego importera z wysp za zadbanie o ich gabinetowy stan, wraz z wydawało by się najmniej istotnymi elementami opakowania. Zasilane przez końcówkę mocy Sony TA-N220 z całkowicie pasywnym selektorem wejść SONY SB-500. Źródłem jest tymczsowo Sony DVP-S725P. CD z serii ES na razie szczelnie zapakowany w kartonie gdyż sprzęt jeszcze stoi na podłodze. Wiecie kurz, pył itp...szkodniki.

Stare Elac EL50 zostały z nami i właśnie je porównuję z B&W. W większym pokoju elaki dostały skrzydeł w muzyce rozrywkowej typu ABBA [płyta Voulez Vous] ale straciły gdzieś środek tak, że moich ulubionych chorałów gregoriańskich już na nich nie słucham. Bowersy stworzyły chór w moim pokoju, ponadto usłyszałem echo/pogłos w partiach basowych jakiego grając chorały, elaki nie oddawały [Canto Gregoriano EMIClassic 1994 Coro de monjes del Monasterio Benenedictino de Santo Domingo de Silos]. Słuchając Total Test Under Control Studia Dźwięków Niemożliwych na bowersach znalazłem małą wpadkę tweeterów. Jeszcze chcę tego posłuchać, albo taka ich uroda albo czas zrobił swoje. Cały komplet sprzętu pochodzi z początku lat 90tych XXw. Elaki odczuwalnie wymagają większej amplifikacji niż bowersy, testowane pod TA-N220ES. Sprawdzę jeszcze za jakiś czas jak to wygląda/słychać pod TA-VA8ES. Na odsłuch czekają Sonatas&Partitas wyk.S.Kuijken i Msza H-moll J.S.Baha pod J.E.Gardinerem. Zima idzie i w ogródku to już tylko poranne odśnieżanie będę miał do zrobienia...

Przepraszam za przydługi wpis. Wybaczcie taki już "urok" neofitów.

post-22968-0-40083300-1318098520_thumb.jpg

post-22968-0-50877200-1318098547_thumb.jpg

post-22968-0-48760600-1318098577_thumb.jpg

post-22968-0-43427300-1318098747_thumb.jpg

post-22968-0-16249400-1318098810_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/47038-klub-bw/page/11/#findComment-2293483
Udostępnij na innych stronach
  • 3 tygodnie później...

Jest dobrze żonka zasłuchana, kolumny jej się podobają. Jak mówi są ładne...Z przyjemnością oboje słuchamy Vangelisa wyjątki.

W klubie to chyba jakieś wakacje są czy co ?

A może wszyscy tacy zasłuchani a tu Audio Show niebawem..

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/47038-klub-bw/page/11/#findComment-2305375
Udostępnij na innych stronach
  • 4 tygodnie później...

Witam serdecznie miłośników dobrego brzemienia.

Mam małą i serdeczną prośbę do fanów marki B&W.

Potrzebował bym schemat zwrotnicy bądź zrobienie zdjęć zwrotnicy z modelu CDM 1.

Będę wdzięczny pozdrawiam serdecznie.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/47038-klub-bw/page/11/#findComment-2326160
Udostępnij na innych stronach
  • 2 tygodnie później...

No i na Audio Show nie pojechałem. Lenistwo czy co? Sam się zastanawiam - czasem.

Tymczasem nieco odsłuchałem swoje grajątka gdy wykazywały się w kinie domowym. Pod wzmacniaczem (nie amplituner) Sony Esprit TA-VA8ES i we współpracy z szeregowo połączoną parą Elac EL50 jako subwoofer oraz Bose Acoustimass za plecami. Na pierwszy ogień poszedł 007 "Quantum of Solace", później "Avatar". W zdecydowanie bardziej muzycznym "Avatarze" byliśmy w stanie docenić finezję Bowersów. Jednak dla tak awanturniczych produkcji jak 007 mam wrażenie, że ich troszkę szkoda męczyć. Pracują ciężko - tylko po co. Nie ma w tym przypadku czasu na wsłuchiwanie się w subtelności tak szybko zmieniającego się przekazu dźwiękowego.

Wstępny wniosek, do kina domowego przetestuję jescze głośniki - czy ja wiem, może Yamaha NS555. Się zobaczy i posłucha.

Może macie jakieś podobne doświadczenia w tym zakresie. Chętnie poczytam...

post-22968-0-81656000-1322694463_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/47038-klub-bw/page/11/#findComment-2334760
Udostępnij na innych stronach
  • 4 tygodnie później...

Miałem w domu przez tydzień takie zestawienie. Nie podzielam Twojego entuzjazmu. Razem to grało sucho, jazgotliwie na wyższej średnicy i za jasno.

 

B&W 603S3 z kolei pokazały klasę przy współpracy z lampowymi monoblokami pana Maćka na "diabełkach". Polecam spróbować np. z najnowszą edycją Amplifona WT40.

 

Z kolei NAD zacnie sobie poczynał napędzając kolumny Minas Anor oraz Mimo (miękkie, jedwabne kopułki!).

mc giver , a co sadzisz o połaczeniu harman /kardon hk6350R z b&w 602s2,jak by to zagrało ? tak ogólnie pytam

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/47038-klub-bw/page/11/#findComment-2352733
Udostępnij na innych stronach
  • 1 miesiąc później...

Witam wszystkich bardzo serdecznie. Dołączam do klubu jeśli pozwolicie. Musiało minąć trochę czasu, zanim wyklarował się ostateczny skład systemu, który (a bardzo chciałbym mieć taką nadzieję) na dłużej pozostanie u mnie i wreszcie będzie można posłuchac muzyki bez ciągłych poszukiwań. Jeżeli takowe nastąpią, to wierzę, że za jakiś odległy czas, gdy naciesze się już tym co osiągnąłem w tej chwili. Szczegóły systemu dla zainteresowanych w "o mnie". Generalnie jestem naprawdę zaskoczony jaką jakość dzwięku prezentują kolumny CM9. Dużo myślałem przed zakupem, czy nie zlecić budowy kolumn głosnikowych, w końcu trafiłem na numer Audio, w którym były testy konstrukcji trójdrożnych w tym CM9. Przeczytałem tę recenzję Andrzeja Kisiela jakieś 50 razy i po którymś razie zrozumiałem jak należy Kisiela czytać. Jego główny przekaz to delikatne sugestie a esencja może znalezc się w jednym niby przypadkowo rzuconym zdaniu nie koniecznie w konkluzji. Skoro tak, musiałem się przekonać jak to gra. Do porównania wziąłem jeszcze B&W 683 (które w swojej cenie są absolutnie fenomenalne - dla tych, którzy lubią duży dzwięk z potężnym atakiem. To prawdziwi rock'n'rollowcy choć ciuchy to jeszcze nie Rob Halford, raczej niedbałe wdzianka) oraz sugerowane w salonie Viena Acoustic (nie pamiętam modelu, ale głośnik z dość dużym rozstawem średnio-niskotonowców o małej srednicy chyba 15stki w cenie ok 10 tys.) Zgrał bardzo ciekawym basem (wręcz niewiarygodne jak na gabaryty tych skrzynek) ale te głosniki nie są do głośnej gry. CM9 zagrały świetnie, (klasyczne graniastosłupy, bardzo elegancko wykonane) ale dopiero w domu po wygrzaniu zdałem sobię sprawę jakie sa znakomite. Powiem tak, pokazały swój charakter w pełni dopiero po założeniu obroży w wysokości 360W na kanał (choć wydajność prądowa jest tutaj o wiele istotniejsza) w postaci dwóch Roteli RB-981 w trybie bridge mono. Kontrola jest absolutna, przestrzeń i scena ogromne i choć jest to kreacja dzwieku która niekoniecznie musi być wolna od delikatnych korekt i powiększeń, to ja po prostu taki rodzaj dzwięku uwielbiam. Heavy metal brzmi fantastycznie, mimo, że słychac na wielu, wielu płytach jak niedoskonale były produkowane. I tak swietnie się tego słucha. Powerslave Iron Maiden brzmi genialnie. Bas Harrisa doceniam dopiero teraz. Rob Halford z płyty Fight - War Of Words po remiksie i remasteringu jest jak na żywo. Slayer łoi z każdej płyty inaczej (Reign, South, Season). Jak to wszystko fantastycznie słychać. Muzyka klubowa - Hotel Costes (cała seria) powoduje, że nózka zaczyna chodzić od razu. Diana Krall ma tak potężny głos, że gdyby ubierała się w skóry i cwieki mogłaby iść łeb w łeb ze wspomnianym wyżej Halfordem. Chłopcy z Fourplay tworzą wspaniałe kolaże a Yellojackets pokazują klasę za każdym razem. Stare płyty takie jak pierwsza płyta Kiss to wspaniałe stare brzmienie, któremu nie brakuje dynamiki ani prze chwilę. Krzysztof Ścierański uderzając w bas daje wrażenie, jakby grał nie na strunach, a na wężach boa, taki ma tłusty dzwięk. Słucham w tym zestawieniu od dwóch miesięcy i zdążyłem ochłonąć, niemniej nadal jestem zachwycony. Znam brzmienie żywych instrumentów bo sam gram na pianinie, gitarze elektrycznej i basie (zaczynam) i to co leci z głosników to czysta adrenalina, czystość, bas, niezła głębia, choc mogłaby byc ciut lepsza. Ale nie narzekajmy... Pozdrawiam wszystkich :) Krzysiek

Edytowane przez Chris ST
Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/47038-klub-bw/page/11/#findComment-2398570
Udostępnij na innych stronach

Gratuluje! fanom waszego klubu B&W!!! a czego?no wlasnie was zaskocze,od 40lat jestem udiofilem i przezylem wiele wystaw sprzetu HI-FI,do zadnego klubu nie naleze,dlatego moja opinia jest bardzo prawdziwa.Wrocilem jakas godzinke temu z Bristol Show 2012,wlasnie usiadlem w swoim mieszkaniu w Londynie, aby napisac wam ze najlepszymi kolumnami jakie slyszalem byly( BOWERS&WILKINS PM1) rewelacja,fantastyczne i mozna tez postawic bardzo blisko scian,tylnych jak i bocznych,ze cos takiego moze grac lepiej, od tam demonstrowanych znanych kolumn,wielkie brawa dla konstruktorow tej firmy,monitory te graly, w nie tak malym pokoju.Polecam przesluchac je wszystkim audiofilom,mam nadzieje ze sprzedawcy nie skopia do nich toru odsluchowego,bo ten byl fatastyczny.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/47038-klub-bw/page/11/#findComment-2411058
Udostępnij na innych stronach

mam stare ale jare B&w 603 S3, czy warto poddać je "ulepszeniu' ? mam znajomego elektroakustyka ,który mnie do tego namawia, ile warto jeszcze zainwestować w te kolumny i jaki będzie efekt

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/47038-klub-bw/page/11/#findComment-2411312
Udostępnij na innych stronach

Gratuluje! fanom waszego klubu B&W!!! a czego?no wlasnie was zaskocze,od 40lat jestem udiofilem i przezylem wiele wystaw sprzetu HI-FI,do zadnego klubu nie naleze,dlatego moja opinia jest bardzo prawdziwa.Wrocilem jakas godzinke temu z Bristol Show 2012,wlasnie usiadlem w swoim mieszkaniu w Londynie, aby napisac wam ze najlepszymi kolumnami jakie slyszalem byly( BOWERS&WILKINS PM1) rewelacja,fantastyczne i mozna tez postawic bardzo blisko scian,tylnych jak i bocznych,ze cos takiego moze grac lepiej, od tam demonstrowanych znanych kolumn,wielkie brawa dla konstruktorow tej firmy,monitory te graly, w nie tak malym pokoju.Polecam przesluchac je wszystkim audiofilom,mam nadzieje ze sprzedawcy nie skopia do nich toru odsluchowego,bo ten byl fatastyczny.

ale nie pracujesz dla branży? :)

Focal + Naim

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/47038-klub-bw/page/11/#findComment-2411395
Udostępnij na innych stronach

Dosyć nieciekawie to wygląda. Ja wiem że "Hi-Fi to Hi-Fi", ale za tę kasę, to chciałbym by tony średnie nie grały aż 8 dB ciszej miejscami od basu (Stereoplay).

Edytowane przez Kyle
Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/47038-klub-bw/page/11/#findComment-2411468
Udostępnij na innych stronach

Dosyć nieciekawie to wygląda. Ja wiem że "Hi-Fi to Hi-Fi", ale za tę kasę, to chciałbym by tony średnie nie grały aż 8 dB ciszej miejscami od basu (Stereoplay).

bardziej wiarygodny jest pomiar w drugim linku

ja mam zupełnie odmienne zdanie,

np w chario taki zabieg jest niezwykle muzykalny jak jest zrobiony z wyczuciem

Edytowane przez mikson

Focal + Naim

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/47038-klub-bw/page/11/#findComment-2411568
Udostępnij na innych stronach
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.