Skocz do zawartości
IGNORED

Najlepsze Głośniki Na Świecie


Fan Deck

Rekomendowane odpowiedzi

Połączenie Focal i Manger czyli Nuda veritas

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie Mangera warto przypomnieć tutaj ten wątek :

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już niedługo te będą najlepsze ,możecie swoje skrzynki już wystawiać za drzwi lub na balkon :-)

 

 

"Brytyjska firma Warwick Audio stworzyła ultracienkie głośniki umieszczone na warstwie folii

laminowanej. Użyta technologia została opracowana na uniwersytecie w Warwick.

 

Twórcami głośników jest kilku naukowców z Warwick University, którzy, począwszy od 2001 roku, rozpoczęli komercyjną działalność w ramach nowo utworzonej firmy z siedzibą w Coventry.

 

czytaj dalej

 

 

 

Pod względem koncepcyjnym brytyjski wynalazek przypomina znane już od dziesiątek lat elektrostatyczne płaskie głośniki, jednak różni się od nich budową membrany. Między dwiema cienkimi na 0,25 mm warstwami plastikowej folii położona jest cienka warstwa izolacyjna. Z kolei warstwy zewnętrzne są pokryte siatką z materiału przewodzącego (na przykład któregoś ze związków grafitu).

 

Sygnał elektryczny wytwarza pole na całej powierzchni, dzięki czemu membrana drży wraz z przyłożonym sygnałem. Brzmienie promieniuje - w przeciwieństwie do tradycyjnych głośników tubowych - na obydwie strony. Nie ma przy tym potrzeby stosowania magnesów, bo wibrację zapewnia pole elektryczne rozciągnięte na całej laminowanej powierzchni. Elastyczność płaskich głośników stwarza wiele możliwości kierunkowania dźwięku. Zastosowane w formie cylindrycznej mogą zapewnić dookólne udźwiękowienie danej przestrzeni.

 

Prosta i zapewniająca oszczędność miejsca konstrukcja oraz relatywnie tanie materiały pozwalają mieć nadzieję na niskie koszty produkcji. Dzięki swoim rozmiarom i elastyczności głośnik może być zastosowany niemal wszędzie, wyjaśnił szef Warwick Audio Steve Couchman.

 

Firma wytwarza membrany o wielkości arkuszy papieru od A5 do A3 i eksperymentuje obecnie z pokryciami ściennymi i sufitowymi przeznaczonymi do samochodów i sal prezentacyjnych. Pierwsze produkty powinny pojawić się na rynku jeszcze w tym roku. Warwick Audio będzie wówczas konkurować z mającą swoją siedzibę również w Wielkiej Brytanii firmą NXT, produkującą płaskie głośniki na bazie technologii fal powierzchniowych (NXT SurfaceSound"

 

Zródło interia.pl

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tadeo

 

Ale jeśli chodzi o hi-fi to daleka droga coś NXT miało wprowadzić rewolucję i cisza

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Powyżej link do strony Warwick Audio

 

Co do przeznaczenia zgodziłbym się że będzie o przydatne w laptopach , na dworcach salach konferencyjnch ale potęgi brzmienia to raczej nie stworzy

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

I w zasadzie jest to ciekawostka z dziedziny nowe.... nie sprawdzone więc gdzie temu jeszcze do najlepszych głośników na świecie może za kilka lat kto wie

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tadeo, 9 Kwi 2009, 20:08

 

>Już niedługo te będą najlepsze ,możecie swoje skrzynki już wystawiać za drzwi lub na balkon :-)

>

>

>

>"Brytyjska firma Warwick Audio stworzyła ultracienkie głośniki umieszczone na warstwie folii

>laminowanej. Użyta technologia została opracowana na uniwersytecie w Warwick.

>

>Twórcami głośników jest kilku naukowców z Warwick University, którzy, począwszy od 2001 roku,

>rozpoczęli komercyjną działalność w ramach nowo utworzonej firmy z siedzibą w Coventry.

>

>czytaj dalej

>

>

>

>Pod względem koncepcyjnym brytyjski wynalazek przypomina znane już od dziesiątek lat

>elektrostatyczne płaskie głośniki, jednak różni się od nich budową membrany. Między dwiema cienkimi

>na 0,25 mm warstwami plastikowej folii położona jest cienka warstwa izolacyjna. Z kolei warstwy

>zewnętrzne są pokryte siatką z materiału przewodzącego (na przykład któregoś ze związków grafitu).

>

>Sygnał elektryczny wytwarza pole na całej powierzchni, dzięki czemu membrana drży wraz z przyłożonym

>sygnałem. Brzmienie promieniuje - w przeciwieństwie do tradycyjnych głośników tubowych - na obydwie

>strony. Nie ma przy tym potrzeby stosowania magnesów, bo wibrację zapewnia pole elektryczne

>rozciągnięte na całej laminowanej powierzchni. Elastyczność płaskich głośników stwarza wiele

>możliwości kierunkowania dźwięku. Zastosowane w formie cylindrycznej mogą zapewnić dookólne

>udźwiękowienie danej przestrzeni.

>

>Prosta i zapewniająca oszczędność miejsca konstrukcja oraz relatywnie tanie materiały pozwalają mieć

>nadzieję na niskie koszty produkcji. Dzięki swoim rozmiarom i elastyczności głośnik może być

>zastosowany niemal wszędzie, wyjaśnił szef Warwick Audio Steve Couchman.

>

>Firma wytwarza membrany o wielkości arkuszy papieru od A5 do A3 i eksperymentuje obecnie z

>pokryciami ściennymi i sufitowymi przeznaczonymi do samochodów i sal prezentacyjnych. Pierwsze

>produkty powinny pojawić się na rynku jeszcze w tym roku. Warwick Audio będzie wówczas konkurować z

>mającą swoją siedzibę również w Wielkiej Brytanii firmą NXT, produkującą płaskie głośniki na bazie

>technologii fal powierzchniowych (NXT SurfaceSound"

>

>Zródło interia.pl

 

Jeśli nie wiesz to ciebie uświadomię.Jak dotąd nie wyprodukowano głośników które lepiej promieniują od pulsujących sfer MBL-A.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Acapella wysokotonowiec

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A w tym (między innymi) ten tweeter siedzi

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

areczek, 11 Kwi 2009, 01:13

 

 

>Trzeba było odwiedzić hotel KYRIAD w zeszłym roku na AUDIO SHOW,lub wypytać mnie o szczegóły

>konstrukcji ehhh zapomniałem że nie jestem autorytetem dla ciebie.

>Pozdrawiam.

 

 

Nie wiem czy doczytałeś?

"Zastosowane w formie cylindrycznej mogą zapewnić dookólne udźwiękowienie danej przestrzeni."

 

Nie chodzi o autorytet. Chodzi o równość szans.

Gdyby inne głośniki mogły promieniować dookólnie prawdopodobnie saksofonista byłby tak realny i stałby za oknem - jak u Ciebie:) A tak?

 

A co do Hotelu - podobno i w tym roku były cebulki w Bristolu (załuję serdecznie, że nie byłem).

Z tego, co czytałem raczej nie "zgniotły" kolumn z pozostałej części wystawy.

 

Pozdrawiam na ŚWIĘTA!.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Measurements can provide a measure of insight, but are no substitute for human judgment. Why are we looking to reduce a subjective experience to objective criteria anyway? The subtleties of music and audio reproduction are for those who appreciate it. Differentiation by numbers is for those who do not".--Nelson Pass

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak tu racje masz,MBL 101 nie daje szans innym głośnikom jeśli idzie o trójwymiarowy przekaz i kilka innych aspektów.Wielu wyrafinowanych audiofilów a przede wszystkim ekspertów których na próżno szukać na forach stwierdziło iż 101 to przełom w dziedzinie reprodukcji dzwięku.Mało tego świadomość audiofilów wzrasta.Przykładem niech będzie firma SIM2 od projektorów.Tej firmie system głośnikowy 101 dopełniał system wizyjny.Instalatorzy z SIM2 powiedzieli że czegoś takiego nie słyszeli nigdy w życiu.Inny przykład,w jednym z amerykańskich czasopism została opublikowana recenzja systemu złożonego z kolumn 116 elegance,121 oraz centralnego 111RC.Recenzja w UltimateAV autorstwa Michaela Fremera.Autor tekstu zachwyca się realizmem przestrzennym przekazu stwierdzając na końcu ,że był to jedyny jak dotąd zestaw wielokanałowy,który przykuwał go do fotela odsłuchowego ,a nie wypędzał do pokoju z zestawem dwukanałowym.Tekst zaczerpnąłem z magazynu Audio-Video 5/2008.To ze ty i wielu innych nie zdają sobie z tego sprawy to nie oznacza ze piszę banialuki lub coś mi się ubzdurało.A tym bardziej jestem poirytowany gdy czytam wpisy które mówią o tym iż możemy wszystkie głośniki schować bądz wypieprzyć bo jest nowość itd.Nie wiem czy tobie zależy aby pisać mi w takiej opozycji czy wychodzi po prostu brak twojej świadomości na temat 101-ki?Tak czy inaczej piszesz bzdury bo jak juz wielokrotnie podkreślałem umiejętność przekazu trójwymiarowego oraz promieniowanie (radialne)jest nie do pobicia w innych kolumnach.Tak trudno to zaakceptować?.

 

Pozdrawiam i proponuję najpierw posłuchac MBL-a a pózniej się wypowiadac na temat czy zgniótł czy nie.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Niech świadomość wzrasta.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedynymi wykresami jakie posiadam na temat magiczności promieniowania są fotografie w miesięczniku Sat Audio-Video z roku 1996.Wkleję je niebawem.Z tym że jedna istotna uwaga,mianowicie dipole i odgrody bazują na zasadzie pracującej płaskiej membrany.Dalej mamy do czynienia z tym iż membrana taka wykonując ruch do przodu spręża przed sobą powietrze a tuż za sobą rozpręża i w tym czasie nie promieniuje bezpośredni do tyłu(nie tworzy fali tylko podciśnienie)Dalej jest to powierzchnia płaska nawet jeśli jest cylindryczna to i tak niewiele ma wspólnego z (pulsującą kulą)Istota działania cebulek jest to że w tym samym czasie oraz z praktycznie każdego punktu cebulek(im bliżej krańców wstęg tym mniejsza energia pobudzania powietrza do drgań,to akurat wada)powietrze jest pobudzane do drgań.Owszem cebulka po rozdymaniu się cofa w takt zmiany polaryzacji sygnału ale pulsuje i jednakowo wysyła fale dookoła w kącie 360 stopni w płaszczyznie poziomej i 270 stopni w płaszczyznie pionowej.Tak więc pod względem promieniowania jest to promiennik radialny,chyba nie muszę tłumaczyć co oznacza radialny?Dipole ,elektrostaty,magnetostaty oraz cylindrycznie ukształtowane panele nie są radialnie kształtującymi pole akustyczne wokół siebie,owszem zbliżają sie w jakimś tam stopniu.Innymi parametrami takimi jak wykresy wodospadowe i charakterystyki równomierności przenoszenia nie sugerowałbym się.Nie są one nadzwyczajnymi,ale niezwyczajną jest właśnie charakterystyka kierunkowości praktycznie idealnie dookólna.

 

Pozdrawiam.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drogi Arku!

Bynajmniej. Nie jestem w opozycji do Ciebie.

Nie moja też wina, że wielu słuchało (chyba temu nie zaprzeczysz?) i tylko niewielu z nich wymieniło ten dźwięk wśród najlepszych wystawy. Czy nie sądzisz, że euforii nie ma zbyt wiele? Możesz to nazwać brakiem świadomości audiofilskiej. Czym chcesz. Tymczasem - jest jak po każdej wystawie AS. Podejżewam, że nikt nie zaczął nagle odkładać (odejmując sobie chleb od ust), albo płakać i rwać włosy z głowy, że sobie nigdy nie kupi głośnika za 150 kzł... Więc?

Głupot raczej nie piszę, tylko opieram się na wrażeniach innych i je poddaje pod rozwagę. Czyżby MBL-a na AS słuchali tylko "słyszący inaczej"?

Co recenzji - to sam wiesz. Obecnie wypisują takie dyrdymały, że szkoda gadać. Ostatnio gdzieś napisali, że głośnik za bodajże 4-5 kzł (nazwy nie pomnę) wyznacza nową jakość w dziedzinie hi-endu...

Więc jak pomnożę wartość głośnika powiedzmy przez 30:):):)...

Szczerze mówiąc, zaczyna mnie irytować zbyt wielka ilość ochów, achów i szczegółów nt. MBL-a.

Kiedyś chciałem koniecznie obejrzeć nową ekranizację "Ogniem i Mieczem:. Ale w międzyczasie był ten i tamten. Opowiedzieli mi ze szczegółami. No i w końcu sobie ospuściłem:)

 

Pozdrawiam.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Measurements can provide a measure of insight, but are no substitute for human judgment. Why are we looking to reduce a subjective experience to objective criteria anyway? The subtleties of music and audio reproduction are for those who appreciate it. Differentiation by numbers is for those who do not".--Nelson Pass

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zukzuk-u czekałem na moment w którym napiszesz o tym że cena ma olbrzymie znaczenie w kwestii podobania sie dzwięku.Nie wkładaj mi w usta że jakoby mógłbym sugerować że ludzie powinni odkładać na MBL-a aby mieli prawdziwy hi-end.Przede wszystkim to staram się wyjaśnić dlaczego właśnie ten głośnik jest w kilku kwestiach lepszy od innych.Widzisz wyszło szydełko z woreczka-cena jest zaporowa i tu jest problemik.Ciągle nie rozumiem ciebie jak możesz dokonywać oceny czegoś czego nie słyszałeś?

 

Pozdrawiam.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może przytoczę słowa pracowników sklepów audio w poznaniu.Nie będę cytować bo nie w tym rzecz ale słowa były bardzo oczywiste.Na moje pytanie dlaczego nie ma w żadnym z poznańskich sklepów cebulek nawet tych najmniejszych padała zawsze krótka odpowiedz-wie Pan świadomość i brak finansów nawet nie zachęca ludzi do zainteresowania się tymi głośnikami.Zdaję sobie sprawę że głównie takie przesłanki decydują o wyborze kolumn.Ale warto zwrócić uwagę na fakt przyzwyczajeń słuchających.Przykładowo w Japonii Japończycy są otwarci na nowości i zestawy 101 sprzedaj się tam całkiem niezle.Chiny to też chłonny rynek jeśli idzie o kolumny MBL-a.Tak czy inaczej świadomość i zasobność portfela mają duzy wpływ na to co kupimy.Dodać należy że Właściciel MBL doskonale wie jak społeczeństwo Polskie jest ubogie(mam na myśli przeciętnego Kowalskiego),owszem są ludzie majętni ale i tak jest ich niewielu porównując z innymi krajami,a na dodatek żeby w śród nich się znalazło wielu audiofilów to jeszcze cięższa sprawa.Wracając na koniec do pracowników sklepów w poznaniu to warto się nad tym zastanowić bo właśnie problem oni dobrze i zwięzle podsumowali.Pytanie czy oni są miarodajni dla co niektórych forumowiczów?

Pozdrawiam.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W kwestii MBL:

najlepszy dźwięk reprodukowany jaki kiedykolwiek słyszałem pochodził z zestawu MBL (topowa elektronika) i kolumn 101E. Najmniej wad w brzmieniu ogólnie.

Pisałem już kiedyś o tym. Słuchałem swoich płyt które znam doskonale. Poziom realizmu na tych kolumnach był bardzo wysoki. Cechy, które narzucały się momentalnie:

1. Genialna głębia, stabilne zogniskowanie źródeł pozornych, wrażenie braku kolumn, realizm 3D

2. Brak naleciałości tranzystorowych

3. Nieco odstający jakością (in -) bas, tłustawy ale i tak bardzo dobry i dobrze sklejony z resztą pasma. No ale to nie są przecież flagowe ich kolumny, są to dość małe kolumienki ;) o "naturalnych ograniczeniach".

 

Nie wiem na czym polega fenomen MBL, chyba rzeczywiście chodzi o propagację, punktowość tym lepszą im wyższa częstotliwość, 360 stopni, bez takich dodatków jak ścianki obudowy, krawędzie z ich dyfrakcją, odbiciami itd... Coś w tym jest.

Zamieszczam zdjęcie MBL 101 X-treme.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jestem zawsze dość sceptyczny jeśli chodzi o wszelkie "teorie" wyjaśniające lepszość jakiś rozwiązań nad innymi. Nie wiem co daje tak dobry efekt w MBL, ale podejrzewam (intuicyjnie), że tak naprawdę najwięcej daje brak obudowy i "wąskość", proporcje odbić do dźwięku bezpośredniego chyba nie mają tu takiego znaczenia, więcej fakt, że charakterystyka jest równa pod różnym kątem (te kolumny mają świetny imageing i nie trzeba siedzieć idealnie po środku). Jednak w sumie to wszystko składa się na całość a w zasadzie GRA CAŁOŚĆ niepodzielna.

O co mi chodzi? O to, że my mamy tendencję do rozszatkowywania rzeczywistości na cechy, przymioty itp. (takie po Arystotelesowskie kategoryzowanie). Jest to potrzebne do budowania teorii, modeli, ale to zawsze jest jakimś uproszczeniem.

Nawet nie wiem czy sam autor tych kolumn wie do końca dlaczego tak wyszło. Czy robił setki prób wyłączając poszczególne czynniki np. z obudową, bez, ciekawe jak by miał to zrobić z cebulami, może deskę za nimi bezpośrednio wstawiał i słuchał czy się pogarsza, albo wyjmował boczne wstęgi i sprawdzał jak to wpływa że nie będzie 360 stopni a np. 320 itp. Albo puszczał wysokie tony na dużej cebuli, żeby sprawdzić na ile punktowość małej cebuli jest istotna. Tu zresztą nie mógł tego stwierdzić bo duża cebula z będzie inaczej drgać z powodów fizycznych, podobnie jak cienka i krótka struna drga inaczej niż gruba i długa. Pewne cechy są zagregowane i doświadczalnie nie rozbijalne.

Wg mnie konstruktor wpadł na koncepcję budowy, zaaplikował, dopracował i tyle. Stwierdzenie, że wszystko z góry przewidział i że przyświecał mu "cel" jest idealizowaniem. Podobnie jak artysta nie tworzy dzieła mając w umyśle jego skończony wzór, dzieło rodzi się w trakcie pracy.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zukzukzuk, 11 Kwi 2009, 21:28

 

>areczek, 11 Kwi 2009, 18:48

>

>Jacek ZUK zarzucał mi kiedyś że np.skoro niektóre instrumenty nie są

>>dzwiękami o charakterze fali kulistej to nie będą odtworzone w taki sposób,a jeśli tak to znaczy

>ze

>>cebulki oszukują.Najbardziej istotne aby wyjaśnić to dlaczego tak się dzieje jest stosunek dzwięku

>>bezpośredniego do odbitego i rozproszonego.Cebulki dają olbrzymie i niespotykane w żadnej innej

>>kolumnie(jak do tej pory)wyważenie tych proporcji dzwięku.

>

>Dokładnie! Dźwięk wydobywający się z "rury" saksofonu nie promieniuje równomiernie dokoła we

>wszystkich kierunkach. Siłą rzeczy jest skierowany nieco w przód. To samo gitara - słychać ją

>bardziej z przodu niż z tyłu pudła. Człeka też lepiej słychać jak jest zwrócony przodem do rozmówcy.

>Czy kolumna MBL-a robi tak samo? Chyba nie... Nie ma takiej możliwości, że głośnik wie i

>promieniuje tak jak dany instrument z odpowiednią propagacją, w odpowiednim kierunku. Tu jest równo

>we wszystkich kierunkach. To dla mnie ewidentne "przedobrzenie".

>Z drugiej strony mając taki budżet, można skonstruować kolumnę z kilkunastu/kilkudziesięciu wysokiej

>klasy tweeterów czy średniotonowych, rozmieszczonych na planie kuli. Ciekawe jaki byłby efekt

>"realizmu"? Myślę, że nie gorszy niż z cebul:)

>Dźwięk dookólny równomiernie w instrumentach? Może harfa i kilka innych?

>

>Pozdrawiam.

 

Człowieku cały czas piszę o stosunku dzwięku bezpośredniego do odbitego oraz rozproszonego.I promieniowania w tym samym czasie z każdego punktu cebulek.W tym zawiera sie unikatowość i specyfika cebul która wpływa na wysoki realizm.Nie ma znaczenia czy będzie to saksofon czy gitara czy może brzmiący w przestrzeni instrument który promieniuje koliście.Głośnik tego nie wie i nigdy nie będzie wiedział,to właśnie stosunek o którym piszę wpływa na to że instrumenty czy głos ludzki jest rzeczywisty.Taki jak słychać w realu,czyli głos tylko do przodu,czynele bardziej dookólne itd.

Śmieszność twoja Jacek nie zna granic.Nie zrozumiesz tego do końca życia.Wpiusami swoimi to potwierdzasz bo niestety cebulki nic nie przedobrzają tylko ukazują dzwięki bardzo łudząco podobnie do tych słyszanych w realu.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Głośnik tego nie wie i nigdy nie będzie wiedział,to właśnie stosunek o którym piszę wpływa na to że instrumenty czy głos ludzki jest rzeczywisty.

 

Możesz usiłować mnie ośmieszyć. Nie jestem znawcą budowy i zasady działania głośników.

Obojętnie jaki będzie stosunek dzwięku bezpośredniego do odbitego oraz rozproszonego, czy co tam wypisujesz - to jest on w głośniku TAKI SAM cały czas.

Tymczasem każdy instrument wydaje dźwięki w nieco innym, jak to określiłeś "stosunku". Jeden bardziej do przodu, drugi bardziej "kuliście" a głośnik tego nie może zrobić... Cały czas promieniuje RÓWNO we wszystkie strony. Czyli nie gra jak instrumenty i głosy! Tak rozumiem zasdę działania.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Measurements can provide a measure of insight, but are no substitute for human judgment. Why are we looking to reduce a subjective experience to objective criteria anyway? The subtleties of music and audio reproduction are for those who appreciate it. Differentiation by numbers is for those who do not".--Nelson Pass

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zukzukzuk, 11 Kwi 2009, 22:11

 

>Głośnik tego nie wie i nigdy nie będzie wiedział,to właśnie stosunek o którym piszę wpływa na to że

>instrumenty czy głos ludzki jest rzeczywisty.

>

>Możesz usiłować mnie ośmieszyć. Nie jestem znawcą budowy i zasady działania głośników.

>Obojętnie jaki będzie stosunek dzwięku bezpośredniego do odbitego oraz rozproszonego, czy co tam

>wypisujesz - to jest on w głośniku TAKI SAM cały czas.

>Tymczasem każdy instrument wydaje dźwięki w nieco innym, jak to określiłeś "stosunku". Jeden

>bardziej do przodu, drugi bardziej "kuliście" a głośnik tego nie może zrobić... Cały czas

>promieniuje RÓWNO we wszystkie strony. Czyli nie gra jak instrumenty i głosy! Tak rozumiem zasdę

>działania.

 

Dobra nie ważne że nie rozumiesz zasady stosunku bezpośredniego odbitego i rozproszonego.Posłuchasz na nastepnym audioszole albo może u mnie to zrozumiesz bez moich wyjaśnień.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Membrany też dzielą się, maja węzły i strzałki. Najczęściej nie są tłokami sztywnymi.

W tym sporze o idealność promieniowania przypomnę, że wcześniej dźwięki trzeba zamienić na elektrykę: A więc mikrofon.

Mikrofony można przybliżyć do punktu. A więc: po jednej stronie mamy punkty, po drugiej, na logikę, tez wypadałoby aby promieniowały punkty.

Ciekawe dlaczego wielu producentów ma w swoich rozwiązaniach głośniki współosiowe? Pewnie dlatego, że duża i zasadnicza część pasma płynie z „punktu”. Ma to przełożenie na lokalizacje choćby pozornych źródeł dźwięku. Ciekawe jak z lokalizacją, kiedy drga cała „ściana”?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>>Obojętnie jaki będzie stosunek dzwięku bezpośredniego do odbitego oraz rozproszonego, czy co tam

>>wypisujesz - to jest on w głośniku TAKI SAM cały czas.

W klasycznych konstrukcjach nie jest taki sam.W klasycznym głośniku bezpośredni dzwięk jest przeważający nad tym który ma być promieniowany do tyłu w tym samym czasie.Jeszcze inaczej mówiąc dzwięk który powinien być wypromieniowany do tyłu w klasycznym głośniku jest tylko załamany(następuje dyfrakcja czyli ugięcie dzwięku i nie jest on bezpośrednio wypromieniowany)ma on następną wielką wadę nie jest bezpośredni do tyłu.To że w cebulach dzwięk jest promieniowany w każdym kierunku to nie przeszkadza w reprodukcji głosu czy saksofonu wręcz przeciwnie.Mianowicie dzwięk bezpośredni który dobiega z cebulki na linii cebulka -nasze ucho jest do tego stopnia głośny że tego dzwięku który jest promieniowany do tyłu w tym samym czasie nie słyszymy w tym momencie bo on dobiega do naszych uszu z opznieniem.Wiadomo że dzwięk promieniowany z tyłu cebulki musi pokonać dłuższą drogę niż ten dzwięk który dobiega z przodu cebulki do naszego ucha.Prosciej się nie da wytłumaczyć.W klasycznym głośniku nie ma takiego stosunku więc nie jest on taki sam cały czas.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

proporcje odbić mają znaczenie, ale te 360 stopni raczej nie jest warunkiem koniecznym (jak mi się zdaje, mogę się mylić).

MBL słuchałem m.in. z wytłumieniami pokoju, ustawione daleko od ścian i siedząc stosunkowo blisko! Pokój był dość głuchy i duży. Jestem przekonany, że na efekt wpływał dźwięk bezpośredni.

 

Bardzo dobry imageing (podobnie jak MBL) miał np. kiedyś tam zestaw Ancient Audio z wąskimi kolumnami Waszczyszyna (na focalach chyba, a może środek do był aerogel, nie pamiętam) zasilanych z wzmacniaczy 300B i aktywnych basach. Był podobny efekt, a nie było przecież 360 stopni promieniowania. Teraz sobie przypomniałem, że przecież słuchałem nawet tego samego utworu Dead Can Dance na MBL i na tym zestawie Ancient Audio wiele lat temu. Na Ancient Audio był bardzo podobny efekt zawieszenia 3-wymiarowego głosu wokalisty między kolumnami i również rewelacyjna realistyczna głębia.

Lampy 300B mają specyficzne "proporcje energetyczne". Zatem wąska ścianka tradycyjnej kolumny plus dobre zestrojenie dobranych przetworników i wzmocnienia może dać to "coś" (?) Ale MBL chyba idzie jeszcze krok dalej (gładkość wysokich tonów, lepszy bas)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grzegorz7, 11 Kwi 2009, 22:38

 

>Membrany też dzielą się, maja węzły i strzałki. Najczęściej nie są tłokami sztywnymi.

 

mówimy o zasadzie działania głośnika i drganiu struny. ale nie ważne.

z głośnikami współosiowymi masz rację i podobnie będzie z szerokopasmowcami, pomijając ich wady (pasmo).

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>>Obojętnie jaki będzie stosunek dzwięku bezpośredniego do odbitego oraz rozproszonego, czy co tam

>>wypisujesz - to jest on w głośniku TAKI SAM cały czas.

W klasycznych konstrukcjach nie jest taki sam.W klasycznym głośniku bezpośredni dzwięk jest przeważający nad tym który ma być promieniowany do tyłu w tym samym czasie.Jeszcze inaczej mówiąc dzwięk który powinien być wypromieniowany do tyłu w klasycznym głośniku jest tylko załamany(następuje dyfrakcja czyli ugięcie dzwięku i nie jest on bezpośrednio wypromieniowany)ma on następną wielką wadę nie jest bezpośredni do tyłu.To że w cebulach dzwięk jest promieniowany w każdym kierunku to nie przeszkadza w reprodukcji głosu czy saksofonu wręcz przeciwnie.Mianowicie dzwięk bezpośredni który dobiega z cebulki na linii cebulka -nasze ucho jest do tego stopnia głośny że tego dzwięku który jest promieniowany do tyłu w tym samym czasie nie słyszymy w tym momencie bo on dobiega do naszych uszu z opznieniem.Wiadomo że dzwięk promieniowany z tyłu cebulki musi pokonać dłuższą drogę niż ten dzwięk który dobiega z przodu cebulki do naszego ucha.Prosciej się nie da wytłumaczyć.W klasycznym głośniku nie ma takiego stosunku więc nie jest on taki sam cały czas.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Gość Arek__45

(Konto usunięte)

Wiem co to szybkosc,holograficzy dzwiek i wlasnie radosc plynaca z muzyki i niestety nie jest to zasluga tylko kolumn ,mam taki dzwiek na codzien.

Napisal ze moze jakby sprawil sobie 1000 W z MF KW to kto wie ...ale nie 250W ,to zbyt malo jak poleca producent.I to jest glowny problem.Ot inna droga ale zbyt kosztowna moim zdaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj nie chcę odbierac tego iz twój dzwiek Arek_45 jest szybki ale szybkość szybkości nie równa.Nie wiem czy słuchałeś właśnie cebulek ale sa one demonem szybkosci przy zachowaniu czystosci,nasycenia,czytelności,spójności i strasznie odpowiednich proporcji.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cały czas tłumaczysz przewagi głośnika radialnego nad klasycznym.

Ja zaś, że ŻADEN głośnik nie jest w stanie skopiować promieniowania dźwięków z poszczególnych i instrumentów. Każdy "oszukuje" inaczej. Jak widać z powyższych wpisów - są przynajmniej podobnie "realistyczne" brzmienia nawet z dużo "gorszych" pod względem "stosunku dźwięku bezpośredniego do odbitego oraz rozproszonego". Oczywiście, że w cebulkach nie przeszkadza w reproducji głosu/dźwięku jego dookólne promieniowanie. Tylko takie, równomierne promieniowanie we wszystkich kierunkach w większości instrumentów nie występuje!

Co dziwne. Jak dotychczas JEDNA osoba poparła tezę o najlepszym brzmienu MBL-a. A gdzie reszta? Czyżby słuchając nie słyszeli?

 

Ale to już było w 1976 roku:) Co prawda - tylko tweeter...

 

Pozdrawiam!

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

post-7648-100007767 1239484733_thumb.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Measurements can provide a measure of insight, but are no substitute for human judgment. Why are we looking to reduce a subjective experience to objective criteria anyway? The subtleties of music and audio reproduction are for those who appreciate it. Differentiation by numbers is for those who do not".--Nelson Pass

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.