Skocz do zawartości

Klub otwarty  ·  49 członków

APS Aeon Klub
IGNORED

Audiofilski klub miłośników APS AEON


sanu
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Zasilanie - typowo akku żelowe.

 

Radyjko zbudowane jest na 2 x PCM 1704 K + układ wyjściowy na opach AD. Nie pamietam dokładnie na jakich. Dodatkowo ten modelik to wersja limitowana z elemencikami które były odpowiednio dobierane. Ciężko takie maleństwo trafić.

 

Dodatkowo mam jeszcze cuś takiego :

 

http://audiocar.pl/galeria/xes/xes.htm

 

Totalny rarytasik - również zbudowany z tego co pamietam na 1704 K.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem parę odtwarzaczy cd domowych ... Rotel 991 AE, Sony 779 ES, Vincent jakiś wysoki, TEAC VRDS 25x i ten soniak - samochodowy rozkłada je na łopatki. Dlatego sprzedałem praktycznie cały sprzęt domowy. W chwili obecnej zostawiłem sobie właśnie Denona Z1 oraz Xes Z50 + do tego mam wzmak Luxmana CM 2100 - samochodowy w wersji limitowanej :

 

luxman1.JPG

 

luxman2.JPG

 

luxman3.JPG

 

Z kolumienek - to AEON'y oraz ELAC X-JET 602 :

 

glosniki-surround-elac-bs-602-x-jet-p29946.jpg

 

Wszystko oczywiście napędzane z akkusiów żelowych ;)

Edytowane przez CASKP
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dalej będzie adaptacja pomieszczenia :) Słuchałem ich także w fajnie adoptowanej reżyserce studia nagraniowego i dopiero wtedy jest dźwięk pełna gębą. Oczywiście sam jestem ciekaw jak gra ich większy 3 drożny model.U mnie na prawie 40 metrach to trochę za małe kolumny (no i przywykłem do 4way z 15"na dole i 3" kopułką na średnicy) ale cały czas chwale je do pomieszczeń od 10-20 metrów tam nie ma sensu wstawiać większych.

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No chyba jednak Elac bez sterydów tak nisko jak AEON-y nie schodzi :)

 

Słuchałem człowieka grającego na elektronicznej perkusji i odtwarzanej przez AEON-y i całkiem fajnie to grało mimo "maleństwa" niskotonowego.

 

No wiesz 15" napędzane końcówka w klasie D (Audomatusy AM250)potrafią rozpuścić człowieka strasznie :)

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • 4 tygodnie później...

Melduję się w Klubie:)

Posiadłem Aeon jedwabne, kilka dni temu, na razie do odsłuchu, APS IO są serwisiane

Moje pierwsze wrażenia, porównuję do IO

Brzmienie w stosunku do IO jakby bardziej techniczne, nie wiem, być może to pierwsze wrażenie wynikające z zapasu dynamiki.

Największa różnica jest jednak na średnicy, w stosunki do IO są jakby wycofane i matowe, moja żona (jest muzykologiem) fajnie się wyraziła: na tamtych wokal błyszczał.

Stereofonia jest niezła, ale nijak nie umywa się do tej stworzonej przez IO, tam był istny kosmos.

Kolumny są rozgrzane, dostałem podemo.

W sumie waham się które zostawić, co ważniejsze, wokal i stereofonia czy fajny bas.

Pokój dobrze wytłumiony 25m, preamp Vincent lampowy,niezbalansowany niestety, a może tu tkwi diabeł odnośnie średnicy?

Pozdrawiam, Janek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • 3 tygodnie później...

Mam dwa przeciwstawne pytania.

Czy w AEON-ie podczas odtwarzania każdej muzyki obserwujecie że membrana głośnika mid-bass zawsze się zauważalnie porusza ?

Czy ktoś z Was może potwierdzić że wydaje się że membrana głośnika mid-bas zawsze stoi w miejscu ?

 

U siebie obserwuję, że membrana zawsze wygląda tak jakby stała w miejscu.

A już nieraz widziłem głośniki i tam mebrana drgała i to było wyraźnie widoczne.

 

Powoli zaczynam rozumieć problem w moim systemie, a Wasze odpowiedzi są potrzebną mi informacją.

Edytowane przez Krzysiek71

"Po raz pierwszy w historii ludzkości możesz przenieść chorobę, na którą nie chorujesz, na kogoś, kto został na nią zaszczepiony !!!" u2be

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

A już nieraz widziłem głośniki i tam mebrana drgała i to było wyraźnie widoczne.

 

 

 

Takie zjawisko np. występuje przy braku odcięcia najniższych częstotliwości w gramofonie. Jest to sprzężenie igły z membraną.Głośnik jest wówczas bardzo mocno obciążony termicznie, należy temu przeciwdziałać włączając odpowiedni filtr infradźwiękowy a jak się nie ma czym to słuchać ciszej :(

W dużych głośnikach np. 15" mimo że słychać niski dźwięk nie jest widoczna praca membrany gdyż w przeciwieństwie do małych "pierdziawek" membrana nie musi wykonywać tak dużego skoku by wytworzyć dany dźwięk o danym poziomie ciśnienia.Jest to o tyle miłe że w dużym głośniku jest w przeciwieństwie do małego neutralizowany efekt Dopplera.

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to jednak nie jest to co sobie wymyslilem, ze gra za slabo mid-bas.

Mam jednak juz pewnosc, ze opisywane wczesniej problemy ze zbyt duza iloscia gory, to wcale nie ten problem.

Raczej zaczynam zauwazac, ze to problem glosnika mid-bas.

Ale nie doszukuje sie tu problemu w AEON-ie, tylko w energii przychodzacego sygnalu.

Wiem juz ze AEON-y ktore maja znacznie nizsza impedancje wejscia niz tradycyjne audiofilskie wzmacniacze, potrzebuje wiekszego pradu zrodla.

 

> rafaell

Jakie impedancje wyjsciowe maja stoly mikserskie ?

"Po raz pierwszy w historii ludzkości możesz przenieść chorobę, na którą nie chorujesz, na kogoś, kto został na nią zaszczepiony !!!" u2be

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • 3 tygodnie później...
  • 4 miesiące temu...

po wielu próbach znalazłem wreszcie fajne, niedrogie kable do Aeonów. Różnica w stosunku do Klotz MY206-KOLOSALNA.

 

po wielu próbach znalazłem wreszcie fajne, niedrogie kable do Aeonów. Różnica w stosunku do Klotz MY206-KOLOSALNA.

aha, dzięki p. Przemkowi z Audio Kolor. SZACUNEK:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • 3 tygodnie później...
  • 9 miesięcy temu...

"Jestem wesoły Romek, mam na przedmieściu domek, a w domku światło, woda, gaz ! Powtarzam zatem jeszcze raz ! Dzień dobry, cześć i czołem! Pytacie skąd się wziąłem ..." ;)

 

AEON-y, kontrowersyjne kolumny. Dla jednych nie graja, bo sa z kregu studyjnego i nie maja tego ... no ... audiofilskiego sznytu. Maja za duzo regulacji w torze, no i sa za tanie zeby graly.

 

A ja mam na system z nimi swoj patent.

Uparlem sie na nie i wlasnie mi sie odwdzieczaja.

 

Wymienie najwazniejsze kwestie:

1. AEON-y zeby pokazaly pazur, musza dostac dobrej jakosci sygnal, jak najbardziej spojny, ktory nie wykazuje oslabienia zadnej czesci pasma. Jesli dostarczymy dzwiek ktory bedzie promowal mocniej pasmo w zakresie jednego glosnika, tracimy spojnosc tonalna.

2. Jak wiesc niesie, AEON-y najlepiej czuja sie w torze XLR. Prawda, ale nie do konca. XLR nie jest panaceum na wszystko. Okazuje sie ze XLR XLR-owi nie rowny i konstrukcja przewodnika uzytego do XLR ma znaczenie. XLR moze byc lepszy lub gorszy, zaleznie od uzytych przewodow. Co niniejszym jest teza za tym, ze choc przewody nie graja same w sobie, to maja znaczenie przy pelnym lub niepelnym przesyle niezachwianego amplitudowo pasma.

XLR chwala Ci co takim polaczeniem dysponuja i moga je w pelni wykorzystac. Kiedy po stronie nadawanego sygnalu jest zrodlo niesymetryczne, dobrze sprawuje sie polaczenie RCA->XLR tzw. różnicowe. XLR de facto sluzy do eliminacji zaklocen i przeciwdzialania petlom mas. To samo na krotkich odleglosciach niemal identycznie wykonuje polaczenie roznicowe, jesli odbiornikiem sygnalu jest wzmacniacz roznicowy, taki jak w AEON-ach.

3. Kable graja vs. kable nie graja.

Stosowalem rozne kable. Jedne w systemie promowaly wiecej dolu, inne wiecej gory.

Kiedy wreszcie zastosowalem miedziany przewod Litz, przestalem myslec kategoriami grania kabli.

Od tego momentu zaczalem postrzegac samo zjawisko przesylu sygnalu z jak najmniejszym tlumieniem.

System, ktory do tej pory wykazywal braki w srednicy, czy zbytnia jasnosc, zaczal grac wieksza iloscia informacji, a co za tym idzie znacznie spojniej w calej rozciaglosci pasma.

Osiagnalem stan, w ktorym uzyte 2m przewodu od zrodla/przedwzmacniacza do kolumn nie maja slyszalnego wplywu na dzwiek. Stosowane wczesniej przewody mialy znaczny wplyw na tlumienie sygnalu i zubozenie ilosci spojnej informacji (po swojemu traktuje to jako czesc spojna dzwiekowo i czesc chaotyczna, niespojna, wprowadzajaca szum dzwiekowy, odrzucany przez zmysl sluchu).

Dzieki temu teraz wyraznie slychac charakter podpinanego zrodla sygnalu.

4. Przedwzmacniacz.

W tamtym roku kupilem ABOX-PRE. Do tej pory gral u mnie nie wiecej niz 20 godzin.

Wczesniej sadzilem ze za duzo wycinal informacji. Spakowalem go w karton na lepsze czasy, lepsze zrodlo w systemie.

Najlepszy dzwiek mialem bezposrednio z CD, ale nakombinowane z PC-towymi kablami zasilajacymi o zwiekszonej dlugosci. Niby bylo dobrze, ale caly czas mialem w zanadrzu chec modyfikacji toru analogowego w CD.

Kiedy jednak osiagnalem opisywany wczesniej stan polaczen kablowych, od razu pomyslalem o przedwzmacniaczu. Kiedy go podlaczylem, okazal sie swietnym dopelnieniem zestawu.

Kupilem przedwzmacniacz z mysla o tym, ze bedzie elementem pozwalajacym na rozne kombinacje systemu, i albo z nim, albo bez niego w koncu znajde ten wymarzony dzwiek. Okazuje sie ze jak najbardziej z nim, bo pokazuje cechy dzwieku dla ktorych go kupilem, a ktore do tej pory nie objawialy sie w oczekiwanej jakosci. Kable wszystko zmienily. To co sklanialo mnie dawniej do odstawienia przedwzmacniacza na bok, czyli wycinanie gory pasma, ktora bezposrednio z CD byla znacznie lepsza, czy pogrubianie basu, te wszystkie wczesniejsze niedomagania znikly. Teraz dzwiek z przedwzmacniaczem w torze jest nadal precyzyjny, spojny i nasycony barwa.

Przedwzmacniacz jak dawniej, bardziej uporzadkowal dzwiek, bardziej rozkleil i poodslanial plany, oraz wreszcie nadal basowi faktury i rozdzielczosci. Albo inaczej, dawniej to robil, ale kable to skutecznie tlamsily i gniotly.

5. Zrodlo.

Wiadomo, jak najlepsze, ale to cecha subiektywna.

Moj CD wciaz platal mi figla i dzieki niemu bladzilem w zestawianiu calego systemu.

Nie wiadomo dzisiaj czy CD utracil swoje pierwotne parametry, czy juz tak ma od tasmy produkcyjnej.

Byl w nim wymieniony zegar, co podobno podbilo mu gore pasma, ale znacznie poplepszylo jakosc i ilosc informacji z plyty.

Na dzisiaj ma odrobine za malo w srednicy, jest bardzo szczegolowy, jest bardzo precyzyjny i nic nie maskuje w dzwieku tylko zabuza go tonalnie. Natezeniowo powiedzmy (w skali 10) gora 9, srednica 7, bas 8.

I w obecnym stanie systemu swietnie to slychac; swietna przestrzen, bas mogl by byc odrobine precyzyjniejszy, nizsza srednica powinna byc lepsza.

Przymierzam sie w zwiazku z tym do LCAudio ZAPfiltra 2. Znajac parametry tego ukladu, spodziewam sie utemperowania wysokich, znacznego polepszenia i zwiekszenia ilosci srednicy i precyzyjnego, niesamowitego basu.

To wlasnie ma spowodowac ze system w skali glosnosci 10, bedzie mial wszystko niemal na rowni.

Kiedy to nastapi czas pokaze, jednak wiem, ze ta modyfikacja zrobi z mego systemu kilera.

Juz dzis system charakteryzuje sie dobrym rytmem i timingiem (PRaT), a smialo moge powiedziec ze stal sie bardzo muzykalny.

6. Pomieszczenie odsluchowe.

Pokoj 20-25m2. Moj ma 22m2 i odleglosc kolumn od sluchacza okolo 3m. Nie powinna byc mniejsza.

Kolumny potrzebuja przestrzeni w ktorej moc zestawu jest optymalna. Sadze ze jest to jakies 3-4m od sluchacza, aby zaden z glosnikow nie dominowal glosnoscia. Bas-reflex takze zachowuje sie roznie w roznych odleglosciach od sluchacza. To ma dosc duze znaczenie, ktore powoduje ze jedni nienawidza BR, a innym BR nie przeszkadza.

 

Podsumowujac.

System z AEON-ami powinien miec muzykalne zrodlo, ktore odda wszystko co jest w nagraniu, a AEON to odtworzy niemal w calosci (w zakresie obslugiwanego pasma).

W kazdym przypadku nalezy zastosowac kable IC, ktore nie tlumia pasma i najlepiej jak sa to kable Litz lub srebrne. Koncentryki z miedzianej linki tlumia, chocby to byly i kable za kilka tysiecy zlotych. Nalezy pamietac przy tym, ze IC do AEON-ow to nie 0.6m, nie 1.0m. W zestawach z AEON-em kable IC zastepuja niejako kable glosnikowe i sa to dlugosci od 1.3m-1.5m wzwyz. Jesli jest to mozliwe, polaczenie zrodlo->AEON powinno byc symetryczne (XLR->XLR), ale nadal obowiazuje jakosc przewodnika. Byle co z XLR nie zrobi jakosci.

Majac ponizsze, warto dolozyc dobry preamp, bo to dzieki niemu sygnal nabiera precyzji i zmniejsza sie chaos w przesylanym sygnale. W preampie sygnal jest wzmacniany i przygotowywany do przeslania. Sadze, ze im wieksza odleglosc z preampu do AEON-ow, tym rola preampu w zestawie jest wieksza. Oraz tym wieksza, jesli nie jest to polaczenie symetryczne XLR, tylko roznicowe, poniewaz nie otrzymujemy podwojenia amplitudy sygnalu na koncu toru, we wzmacniaczu roznicowym.

 

I ostatnia uwaga techniczna, system musi pograc prawie godzine, az osiagnie nominalne parametry.

Wtedy zachowuje sie jak poduszkowiec, dostaje powietrza i jest gotowy do dzwiekowej jazdy.

Edytowane przez Krzysiek71

"Po raz pierwszy w historii ludzkości możesz przenieść chorobę, na którą nie chorujesz, na kogoś, kto został na nią zaszczepiony !!!" u2be

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już Ci kiedyś tłumaczyłem na PM że szkłem dupy nie wytrzesz, dłuższe odcinki niż 1,5m na dodatek podpinane po RCA świadomie degradują dźwięk! Dawanie srebra i kabli litz trochę to protezuje. Kup sobie nie koniecznie ode mnie porządne długie kable XLR przejdź w końcu na tor w pełni zbalansowany i w końcu przestaniesz kombinować jak łysy koń pod górkę!

 

Zapędy co do adaptacji akustycznej Ci się chwalą bo w tym zakresie można uzyskać dużą poprawę brzmienia większości kolumn.

 

APS-y słyszałem w bardzo różnych systemach i najlepiej graja w studyjnych adaptowanych pomieszczeniach. Właśnie z dobrą akustyką dopiero z dźwiekiem robi się bajka :)

 

Oczywiście w porównywalnych cenowo systemach :)

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja Ci juz pisalem, ze na tor XLR nie mam teraz ani mozliwosci, ani pieniedzy.

Wycisnalem z tego co mam chyba maks.

Napisalem ze moje przewody maja 2m, a degradacji nie ma.

Bede szukal porownania do XLR, bo moze wcale na XLR przechodzic nie bedzie trzeba.

Priorytetem na dzis jest ZAPFilter, nic wiecej narazie robil nie bede.

Nie widze na dzis koniecznosci wchodzenia w XLR, a bajka i tak jest.

"Po raz pierwszy w historii ludzkości możesz przenieść chorobę, na którą nie chorujesz, na kogoś, kto został na nią zaszczepiony !!!" u2be

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • 1 rok później...

Witam,

 

czy ktoś z posiadaczy APS AEON, kto rozbierał swoje monitory, mógłby podzielić się wiedzą: jak się dostać do ledy podświetlającej logo APS?

W jednym z monitorów padła leda, próbowałem dostać się tam zdejmując tylni panel ale niestety tam jest wszystko szczelnie zabudowane.

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.