Skocz do zawartości

Klub otwarty  ·  49 członków

APS Aeon Klub

Przegląd

  1. Co nowego w tym klubie
  2. Mialem porownanie klasikow do aeonow w tym samym zestawie w tym samym pokoju. Posiadam aeony a klasiki kupilem dla Brata. Jestem naprawdę w szoku jak klasiki grają. Fakt to jest kolumna budżetowa w wykonaniu, suwaki, wejścia, ogolna jakość budowy nie jest pozwalająca jak w aeonach jednak nikt tu na dźwięku nie oszczedził. Pierwszy odsłuch był w trybie passive- suwak od basu w tej pozycji pozwala grać z dedykowanym subwooferem. Dźwięk miał świetną średnicę a metalowa kopułka kąsała jak osa. Było bardzo dużo treści w gorym przekazie do samego konca, średnica równa, bez upiekszen. Bas.. No basu nie bylo, jedynie odczuwalne okolice 100hz nazwac basem ciezko. Nie wiedziałem że mam tak ustawione monitory, które w trybie bez subwoofera mają być ustawione na extended. W tym trybie bas mnie zaskoczył, klasiki zagraly na prawdę dużym dźwiękiem, gainroom + br z tyłu dawał wrażenie że kolumny są dużo dużo większe. Wychylenie srednioniskotonowej 18 działało jak pompka do dolnych rejestrów, jednak bez rozlazłości. Monitory mają jednak wadę i to sporą co w moim przekonaniu powoduje, że można pokusic sie o przerobienie kolumny we wlasnym zakresie. Br jest kawalkiem plastiku który przy pewnych sytuacjach muzycznych bardzo ale to bardzo smarka, to nie jest w dolnych granicach ich możliwości tylko w pewnych sytuacjach. Sądzę że należałoby zrobić pomiar w różnych wariantach lokacji wytlumienja bo jest ono przyklejone do rurki na poczatku i wzbudza sie gdy pompka ma duzo do ogarnięcia. Całość mnie zabiła za uzywane dalem 2.5 k co uwazam za kwote trywialną versus możliwości tych monitorow. 4 k w sklepie sa kasą godną tej jakości dźwięku. Jak porownanie do aeonow? Aeony sa glosniejsze i to od razu slychac. Aeony graja jasniejsza średnią góra przez co srednica skierowana jest ku jasnoaci jednak to za sprawa podzialu i pierscieniowej kopułki wysokotonkwej, ona przerabia sporo srednicy stad ta jasność jednak dół wokali idzie juz z 22 i ja to czuje wzgledem klasikow tak ze ten głos jest rozjasniony jednak nie tak rowny jak w klasikach gdzie to pasmo obrabia 18. Ktos pisze ze scisniety, to jest monitor ja bym powiwdzial ze równy, bo tam gdzie poszukiwałem spojnosci ona byla i Whitney zaśpiewała tak jak to nagrali a nie tak jak sobie wymyśliłem. Reszta zestawu to wspomniana przez Paprocha sterta plytek i kabli a przewody to melodika purple rain. Btw mialem ostatnio audioquesty i to po xlr gra tak samo na jednych i drugich jakby sie ktos mial dluzej nad kablem zastanawiac. Za pare dni odpale u zanjomka inne klasiki na ciekawej drabince Tisbury po RCA w zestawie z Regą winylem i odtwarzaczem cd- modelu nie pamietam. Zobaczymy czy bedzie taka świetna zabawa jak z moim DAC czy DAC w ogóle. Te monitory sa wrazliwe na zrodlo i mam nadzieje ze nabywca bedzie zadowolony. Pzdr!
  3. Witam wszystkich Forumowiczów. Na wstępie napisze tylko ze jestem nowym użytkownikiem ale starym czytelnikiem, po skompletowaniu obecnego systemu postanowiłem dołączyć do Was, a w szczególności do klubu APS AEON. Skorzystam z okazji i od razu dziękuję koledze z forum Jafi za możliwość odsłuchania Apsow, materiał jaki przygotował, stosunek do sprzętu i muzyki jest wyjątkowy, fachowy, dziękuję za miłą rozmowę i wór wskazówek dzięki, którym zdecydowałem sie na Aeony. Mając ograniczony budżet stanęło na standardowej czarnej wersji z tekstylna kopułką, kabelki na xlr Melodika Purple Rain, pre pasywne na xlr od Pana Arkadiusza Kallasa, któremu również dziękuję za poświęcony czas i gratuluję zdolności, DAC Matrix mini i pro- sabre- Paproch dziękuję ;D Pomieszczenie ma jakieś 35 metrów niestety jest użytkowe z wysokim sufitem i dużym ;D bass reflexem w postaci korytarza. Podstawki moja drewniana konstrukcja. Zestaw przerabiałem z dac i mini jednak jego analogowe brzmienie trochę mnie rozczarowało, dźwięk był pełny, nawet słodki, klarowny ale jednak za wąski- chciałem troche na boki, bardziej efekciarsko możliwe że kosztem detalu ale monitory miały zniknąć, co w tym zestawie osiągnąłem- źródło usb dell win7 oraz daphile linux- polecam. Jak dla mnie zestaw jest spełnieniem marzeń o kompaktowym systemie monitorów nadających sie do domowego hi fi, w przyszłości rozszerzę go dodatkowo o sub10 x2 a szybciej DAC 1865 forumowicza 3lite- szacunek respekt i ukłony dla tego człowieka, kto usłyszał tego daca zrozumie, że to juz koniec drogi, że spod ręki artysty wyszedł dźwięk ostateczny. Do pozdrowień dołączam również Panów z APS- dzięki Wam made in Poland brzmi dumnie. Teraz troche w kwestii odsłuchu;) Aeony potrzebują czasu do wygrzania. Graja jak zepsute prze pierwsze pare godzin od zakupu, jak przymulone przez pierwsze dni, jak wykastrowane przez pierwsze tygodnie, aż od pewnego momentu grają idealnie- wedle upodobań. Problematyczne może być ustawienie, ze względu na to, że Aeony to oversized two-way ich głośnik mid bass jest na prawdę wielki, spotykany raczej w podłogówkach i raczej niżej niż w monitorach ;) dlatego dobranie odpowiedniej wysokości tak na prawdę modeluje ich dźwięk. Słyszałem różnice wynikające z 10 cm, co zawsze wydawało się dla mnie czymś raczej nieprawdopodobnym. Aeony są trudne do ustawienia i mimo że juz skomponowałem stojaki mam chęć iść z nimi troche niżej. Z zasad wiemy, że twittery powinny być na wysokości barków/ uszu jednak przy takim kotle na dole ważne jest jak wysoko siedzimy- ustawienie twittera na wysokości uszu przy krześle barowym lub biurku studyjnym lub konsolecie nijak się ma do niskiego fotela czy sofy z ta sama zasadą. Dzielę się tym truizmem, bo często zarzuca się tym monitorom brak wokalu- średnicy lub nadmiar basu. Według moich doświadczeń ustawienie i wygrzanie całości to podstawa. System ma w środku wiadro elektroniki i ona musi swoje przepracować, nabrać przed odsłuchem temperatury. Kolejnymi postrzeżeniem jakiego dokonałem jest to, że Aeony są wrażliwe na każdy z elementów toru. To są monitory i na nich słychać zmiany nie tylko jakości muzyki, jakości pliku ale też daca, kabla, pre. Nie można ocenić ich brzmienia jednoznacznie bo one brzmią tak jak system im pozwala, monitorują jego prace raczej moim zdaniem arbitralnie- polecam zabawe w ślepy test dacow ;). Mam pytanie do Was czy słyszał ktoś może Aeony z podłączonymi DWOMA subami 10 pod wyjścia xlr? Dodam jeszcze, że testowałem ich podłączenie xlr i rca ;) moje spostrzeżenie jest takie, że trzeba pamiętać: Kable w tym zestawie to interkonekty im dłuższe rca tym gorzej dla dźwięku- subtelnie ale jednak. Jeśli ktoś chce iść w 3 metry na rca na stronę to lepiej zamienić całość na xlr i starać się o zbalansowane źródło- po to jest xlr w głównej mierze.
  4. STRUKTURA WZMOCNIENIA Użytkuję AEON z tytanowym tweeterem już jakieś 6 lat. Przestało mi się już jakiś czas temu chcieć gonić za idealizacją dźwięku tego systemu. Dźwięk za sprawą elementów toru nie jest idealny, ma wady i rekompensujące je zalety. Wady systemu pokazują się czasem z uwagi na różnorodną jakość nagrań. Zalety systemu powodują, że dobrze mi z tym systemem, a także nie przeszkadza on otoczeniu. To co chcę napisać poprzedzę konfiguracją i setupem jaki mam obecnie. KONFIGURACJA ------------------------ - AEON z tytanowym tweeterem - CD Kenwood DP-7090 - kable sygnałowe RCA <-> XLR w topologi Litz, o długości 1.3m każdy - AEON jest spięty kablem sygnałowym do wejścia XLR bezpośrednio z wyjściem regulowanym cyfrowo w CD - do zasilania AEONów użyłem dodatkowych komputerowych przedłużaczy kablowych (z komputerowych UPS) tak, że całkowita długość przewodów zasilających wynosi po około 3m - poświęciłem czas na całkowite dopasowanie przewodów fazowych zasilających urządzenia systemu od gniazdek w ścianie z uwzględnieniem odwracania fazy w typowym podwójnym gniazdku. Osiągnąłem zgodność fazową dowolnego połączenia, przy wszystkich używanych listwach napięciowych. - czasem, kiedy nagrania są stare i mają stłumiony charakter przez małą ilość sopranów, zmieniam połączenie zasilające system, wypinając główny przewód zasilający z listwy pośredniczącej, wpinając go bezpośrednio w gniazdko w ścianie. Nagrania nabierają trochę więcej przejrzystości i zanurzenia (immersji). SETUP ---------- - AEON jest ustawiony na maksymalnym wzmocnieniu - nie używam sterownika basów - soprany są na +0.5 - cała regulacja głośności odbywa się przez wzmocnienie w CD W tym klubie pisałem już o swoich dopasowaniach tego systemu, dlatego przytaczam obecną jego konfigurację i ustawienia, żeby zaznaczyć o jakich warunkach piszę. TEMAT ---------- I teraz spostrzeżenia z ostatniego roku odsłuchów w porównaniu z całym czasem poprzedzającym. Wcześniej ustawiałem głośność w AEONach na minimum, a duży VOLUME ustawiałem z wyjścia CD. Rozumiałem to tak, że chcę mieć jak najprecyzyjniejsze dopasowanie głośności po stronie CD i jak najmniejszą stratę jakości sygnału z CD, co jak mi się wydawało i jak czytałem w poradach, miało zapewnić silny i odporny na zakłócenia sygnał z CD. Dźwięk charakteryzował się wtedy bardziej rozjaśnieniem niż typowo audiofilskim ociepleniem (zaciemnieniem sopranów), które w testach eliminowałem w różnych kompromisach i z różnym skutkiem. I doczytałem gdzieś, że wyjście 22-bitowe cyfrowe mego CD charakteryzuje się tym, że bitowo zakres najniższych wzmocnień, a właściwie najwyższych tłumień i najwyższej oporności sygnału wyjściowego, najbardziej degraduje jakościowo górne pasmo i przekazuje go w znacznym osłabieniu jakościowym. Pomyślałem jak to przetestować i uzmysłowiłem sobie, że aby usłyszeć jak najlepiej zmiany jakościowe między powiedzmy środkiem skali głośności, a okolicami końca skali około -50dB, -60dB, trzeba maksymalnie ustawić wzmocnienie w AEON. Zacząłem tak słuchać przez kilka dni w czasie których doszukiwałem się tego jakościowego degradowania dźwięku przez obcinanie bitowe sopranów, ale szybko usłyszałem zdumiewającą różnicę w jakości dźwięku i to nie na minus, lecz na plus. W zakresie średnich i wysokich tonów poprawiła się miękkość, detaliczność, sklejenie i wypełnienie. W zakresie basów poprawiła się definicja uderzenia, precyzja wypełnienia przestrzennego i definicja barwy dźwięku. Uzyskana miękkość i dodatkowa jakość wyrażona jest lepszym sklejaniem dźwięków i ich wzajemnej kompozycji w wybrzmiewaniu harmonicznych. Obecnie nie muszę zwiększać głośności aby zagrał cały plan. Mój cały plan dźwiękowy gra na najniższych wzmocnieniach. Teraz lubię słuchać cicho i mogę słuchać cicho, system nie wymaga ode mnie wielkiej łupanki, żeby cieszyć się muzyką. To nie jest ten rodzaj zmiany jaki otrzymujemy dokonując wyboru kopułki tekstylnej zamiast tytanowej, bo wtedy chodzi o złagodzenie natarczywości wysokich tonów. Przy wyborze materiału tweetera idziemy na kompromis wiedząc, że utracimy pewną ilość informacji i będzie przyjemniej bo spokojniej, ale ze stratą na ilościowej sferze jakości, mającej wymiar w jakości definicji dźwięków. W zmianie struktury wzmocnienia uzyskałem lepszą definicję dźwięków we wszystkich zakresach, oraz większą a nie mniejszą ilość informacji w dźwiękach. Miękkość została wyrażona w pełniejszej spójności i odkryciu się dźwięków będących do tej pory brudem wynikłym z niedokładnej definicji dźwięków i ich harmonicznych. Brud dźwiękowy przekształcony w nowy dźwięk spowodował wartość dodaną i wzrost jakości. To jest ten typ zmiany w dźwięku jak w obrazie komputerowym przy większej ilości pikseli i szerszej palecie barw, gdzie obraz wydaje się żywszy, nie tak blady i wyprany z kolorów. Podobnie dźwięki, nagle jest ich więcej, wyłaniają się i wybrzmiewają niczym nie krępowane. Tłumaczę to tak, że być może następuje jakaś degradacja w sopranach, analogiczna do tej uzyskiwanej przy zmianie materiału tweetera, której jednak nie słyszę, a jeśli to na plus. I na ten kompromis świadomie się zgadzam. Ale przede wszystkim następuje lepsza artykulacja całego spektrum dźwięków przez ich silniejsze wzmocnie i tu jest znaczna rola wzmacniaczy ustawionych na maksimum skali. KONKLUZJA ------------------ Przejście w strukturze wzmocnienia na drugą stronę skali w CD, poprzez ściszenie cyfrowe pozwala odczuć subiektywnie poprawę jakości dźwięku, zamiast jego degradacji. Przejście w strukturze wzmocnienia na drugą stronę skali wzmacniaczy w AEON, poprzez ich maksymalne wzmocnienie daje subiektywny wzrost jakości dźwięku i żadnego poczucia degradacji. To tylko zmiana ustawień struktury głośności w systemie, i efekt - bardzo duża zmiana w jakości dźwięku systemu, na plus.
  5.  

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.