Skocz do zawartości

Klub otwarty  ·  215 członków

Pro-Ac Klub
IGNORED

Klub marki ProAc


Rekomendowane odpowiedzi

kamil79 - Sudio 110, 130, 140 - to dreptanie w miejscu w stosunku do Tablette 2000.

 

Odnośnie 1SC:

Droższa opcja, ale "ryzykowna estetycznie" i jak nie podejdzie będzie ciężko z ewentualną odsprzedażą:

http://www.hifi.pl/ogloszenie/audio/02/181595.php

Tańsza opcja, z niewielką stratą przy ewentualnej odsprzedaży - Usher S-520 - i piszę to jak najbardziej poważnie - bez problemu z ustawieniem - bass refleks z przodu.

Naim: transport cd -> DC1 -> NDAC/TP XPS -> Hi-Line -> NAC 282/TP DTCap/NAP 250-2 -> NAC A5 -> Lipinski L-707/Target Audio MR70B

Nie wiem jakiego wzmacniacza używasz, ale przy połączeniu z Krellem, którego miałem wcześniej i teraźniejszym Naimem różnica jest ewidentna, ale w odwrotnym niż opisałeś kierunku - z wyjątkiem przestrzeni,

 

Pare slow na temat Krell vs Naim z Proac? Bede wdzieczny.

W żołnierskim skrócie:

- Krell KAV300cd/300i - bardzo neutralne, wyrafinowane zestawienie, może nie rzuca na kolana przy pierwszym odsłuchu, ale z czasem docenia się go jak dobre, wytrawne wino.

- Naim - niesamowity "fun" ze słuchania muzyki - wyciska Proaki jak cytrynę, mniej liniowe brzmienie niż z Krellem, ale po prostu nie chce się nad tym zastanawiać.

Naim: transport cd -> DC1 -> NDAC/TP XPS -> Hi-Line -> NAC 282/TP DTCap/NAP 250-2 -> NAC A5 -> Lipinski L-707/Target Audio MR70B

Asmon. Tylko mi nie pisz że się spinam. Tu piszesz że Studio 100 grają bardziej naturalnie cokolwiek to znaczy, a za chwilę nad nieliniowością Naima nie chce Ci się zastanawiać bo bardzo dobrze się tego słucha. Albo ma się podobać albo grać liniowo. Nie sądzisz że trochę mało konsekwentne podejście ? A jeśli chodzi o te 1sc z ogłoszenia to cena moim skromnym zdaniem całkowicie rekompensuje jakieś kilka rysek od doniczki. No chyba że to jest jakaś masakra. 1SC nie kupuje się z myślą o odsprzedaży tylko po to żeby słuchac muzyki. Zresztą czekać na prawie idealny stan można sobie czekać latami i to w cenie między 3500-4000zł. Powodzenia w wybrzydzaniu

Edytowane przez PiotrJ

...a ja dzisiaj po paru godzinach ostrego lojenia jestem bardziej niz zadowolony,niesamowita radosc z sluchania wszelkiej elektronicznej muzyki,maly glosnik ale bardzo zdyscyplinowany jesli mozna tak napisac. Smialo pisze ze sa to najszybsze i najbardziej zywiolowe monitory jakie mialem,

Roksan Caspian m2, Epos m12.2,Cambridge Audio Stream Magic 6

Tak jak można było się domyślać. Im więcej będziesz z nimi obcował tym bardziej będziesz je doceniał i miał z nich zadowolenie. Widziałem że ludzie łączą to z potworami McIntosha i gdzieś mi mignął piec Accuphase.

Tak tu piszecie, to ja też dopiszę. Studio 100 suchy bas???? Tak! jeśli taką sygnaturę ma wzmacniacz/cały tor.

Brak przestrzeni? Tak, bo takie towarzystwo...

Sorrry, ale Studio 100 to bardzo dobre i neutralne kolumny, ale do dobrych urządzeń towarzyszących - z reguły są najtańsze.... i to jest właściwa droga!!!

Miałem je parę lat... z Densenem b100 grały (w sumie fajnie..) z Electro ECI 2 było już b. dobrze, z dzielonym DPA - jeszcze lepiej, a z Gryphonem (dzielony Tabu) to był szok!!!! ale też mezalians cenowy był wielki...

Mialem Responsy 2, tera mam Response 2S - są o wieeeeele lepsze i nie ma ograniczeń w towarzystwie (w górę oczywiście) i kopie Resp. 2.5..

Niewiele firm robi tak prawdziwie grające kolumny (nie znam najnowszych produktów.... i nie wiem czy chcę poznać...)

Witold przecież pisałem że parę postów wyżej że przestrzeń ze Studio 100 była lepsza niż z Audio Physic. Nikt nie odmawia dobrej przestrzeni S100. Ale moim zdaniem 1SC mają ją jeszcze lepszą jak i Tablette 50 jak i Tablette 50 Signatures. Ciekawe jakby te ostatnie 2 podłączyć do strasznie drogich sprzętów. Może progres w dźwięku byłby taki sam jak w Studio 100

rydz - absolutnie nie chcę Cię osłabiać :), tylko zobacz co robił/robi usher - popatrz na ich głośniki - przecież ich węglowe 18-tki to ewidentnie klony Scan-Speaków, tak samo wysokotonowe do złudzenia przypominają Revelatory.

Głośnik w tym S-520 to z kolei "kubek w kubek" Seas Excel zastosowany w 1SC, a wysokotonowy też wygląda jak z katalogu Seasa (wiem, że w 1SC jest D2010), ale całościowo nie mów, że nie widać "inspiracji" Proakiem :)

 

PiotrJ - weź pod uwagę, że mówię o urządzeniach z dużo wyższych przedziałów cenowych zarówno w odniesieniu do Studio 100, jak i 1SC - na pewnym poziomie, jeżeli mam na myśli, że coś jest mniej lub bardziej liniowe, na pewno mieści się to w granicach nazwijmy to "dobrego smaku", nie mówimy tu o jakichś kuriozach, tylko pewnych różnicach w charakterach.

I właśnie takie niuanse Studio 100 wychwytują natychmiast, 1SC już niekoniecznie.

 

Sztuka polega na tym, żeby dobrać sobie takie zestawienie, które będzie cieszyć, a skoro hydrogen napisał, że dźwięk zaczął mu się bardzo podobać - no to chyba właśnie o to chodziło - nie ma o co kruszyć kopii, czy coś jest "lepsze" czy "gorsze" - tu nie jednoznacznych werdyktów.

 

squad05 - no pewnie że tak, ale tak można powiedzieć chyba o wszystkich udanych głośnikach.

Naim: transport cd -> DC1 -> NDAC/TP XPS -> Hi-Line -> NAC 282/TP DTCap/NAP 250-2 -> NAC A5 -> Lipinski L-707/Target Audio MR70B

Zawsze powtarzam - "gra cały system włącznie z pomieszczeniem". Już nie raz doświadczałem jak u kogoś słuchałem jakiegoś np wzmaka albo kolumn gdzie niby grały one ostro, kiedy ten ktoś lądował u mnie okazywało się że sprzęt ten mocno u mnie łagodnieje (tłumiący pokój). Swoją drogą bardzo miło będę wspominał Studio 100, bo to były moje pierwsze ProAc do których jakby nie było nabrałem słąbości. Pamiętam że pod względem przestrzeni i szczegółowości zrobiły na mnie duże wrażenie w konfrontacji z moimi ówczesnymi Audio Physic Tempo 2 które po tym pojedynku poszły do ludzi.

Gość rydz

(Konto usunięte)

Głośnik w tym S-520 to z kolei "kubek w kubek" Seas Excel zastosowany w 1SC, a wysokotonowy też wygląda jak z katalogu Seasa (wiem, że w 1SC jest D2010), ale całościowo nie mów, że nie widać "inspiracji" Proakiem :)

 

Inspiracje są , ale głośnik głośnikowi nie równy , instalacja / strojenie itd .

 

Usher-520 to nie jest dla mnie dobry głośnik / nawet poprawny i próba zestawienia go pod Coplanda jak zasugerowałeś jest raczej nietrafne .

rydz - jeżeli Tablette zagrały z tym konkretnym Coplandem tak jak opisał kamil79, to również 1SC bym do nich nie polecał, ani zresztą chyba żadnych innych Proaków.

Ale skoro upiera się przy Proakach, to te Ushery dadzą mu wg mnie namiastkę tego czego może spodziewać się po podłączeniu 1SC, za dużo mniejsze pieniądze (zdania na temat 520-tek jak zwykle są podzielone: http://www.audiostereo.pl/usher_s-520_kolumny-podstawkowe-354-2449-19.html) - a jeżeli wynik będzie taki a nie inny, przynajmniej "nie wykrwawi" się finansowo.

 

Tak czy owak jeżeli ten Copland jest taki jasny a budżet jakoś tam ograniczony - to raczej faktycznie szukałbym chyba czegoś w stylu starszej szkoły Dynaudio.

Naim: transport cd -> DC1 -> NDAC/TP XPS -> Hi-Line -> NAC 282/TP DTCap/NAP 250-2 -> NAC A5 -> Lipinski L-707/Target Audio MR70B

D40 ze swoją wstęgą wcale mnie nie kłuły w uszy,dlatego sie tak skupilem na proac.Tabletty tez nie kłuły miały bardzo płytki pukający bas i przy głośniejszym graniu robił; się bałagan.Przestrzen i stereofonia były ok,nawet dobrze brzmiala na nich nowa płyta Pink Floyd,ale Moizm ,który jak do tej pory gral u mnie na wszystkich kolumnach dobrze lub znakomicie -na tabletach pokazał wszystkie niedoskonalości basu.

Copland CTA 402,Copland CDA 288 .Dali Mentor 5

Gość rydz

(Konto usunięte)

Tak czy owak jeżeli ten Copland jest taki jasny

 

Raczej nazwałbym jego granie transparentnym / czyste w całym paśmie , zwróć uwagę na taki mezalians , Tanie Tannoy-m 2 grające dosyć miękko / plastycznie w połączeniu z Coplandem dają fajny spójny dżwięk , he i jak tu nie napisać że drożej wcale nie znaczy lepiej .

Szukając kolumn do Coplanda w takim właśnie kierunku bym szedł , plastyka / miękkośc , zawracam co i rusz Kamilowi głowę z Chario :) a może spróbować Sounddeco Alpha - M-2 .

Edytowane przez rydz
Gość

(Konto usunięte)

he i jak tu nie napisać że drożej wcale nie znaczy  lepiej

 

Rydz to trzeba napisać...ty to wiesz...zestawienie, nie ceny...niektóre tanie głośniki może stolarką nie zachwycają ale brzmienia nie można im zarzucić...

Panowie - to wszystko co napisaliście powyżej, odnośnie zestawienia itd. - no pewnie, że tak.

Ale jest jednak chyba jakaś granica optymizmu - sory kamil79, ale marudząc o Proacach D40 za ok. 30 tys. złotych, a mając do wydania 10 razy mniej (tak wywnioskowałem z Twoich wpisów) - nie spodziewaj się cudów.

Naim: transport cd -> DC1 -> NDAC/TP XPS -> Hi-Line -> NAC 282/TP DTCap/NAP 250-2 -> NAC A5 -> Lipinski L-707/Target Audio MR70B

Witold przecież pisałem że parę postów wyżej że przestrzeń ze Studio 100 była lepsza niż z Audio Physic. Nikt nie odmawia dobrej przestrzeni S100. Ale moim zdaniem 1SC mają ją jeszcze lepszą jak i Tablette 50 jak i Tablette 50 Signatures. Ciekawe jakby te ostatnie 2 podłączyć do strasznie drogich sprzętów. Może progres w dźwięku byłby taki sam jak w Studio 100

Pewnie racja, każde dobre ProAki z lepszym sprzętem pokazują więcej....

Responsy jeszcze bardziej niż Studio, bo są znacznie lepsze! (myślę tu o porównaniu Studio 100 z Response 2 S, które są lepsze od Response 2 - miałem równolegle;-)

Niby masz rację Asmon. Ale żeby zasiać wątpliwość, gdy posłuchałem zwykłych tanich Tablette 50 u siebie z lampą to byłem naprawdę pod wrażeniem. Ten osłuch u mnie skłonił mnie do przeskoczenia na minimonitorki ProAca czego nie żałuję. Miałem wtedy Response 1.5. Dziś kategorycznie stwierdzam że do mojego pomieszczenia idealne są właśnie monitory. Moim lekkim błędem było przeskoczenie ze Studio 100 na podłogówki. Od razu powinienem wskakiwać w klasę Response ale nie podłogowe. Jakimś cudem po odsłuchu Tablette 50 u mnie, trafiły się na Allegro moje biedne i poobijane 1SC, ale w doskonałej cenie. Nie żałuję decyzji mimo ich okaleczenia przez poprzednich właścicieli. Słuchając nich w ogóle głowy sobie tym nie zawracam. Dźwięk mi to rekompensuje.

Wit-told. A co zyskałeś wybierając między Res. 2S a Res. 2 ? Jakie różnice ?

Edytowane przez PiotrJ

Podlaczylem dzisiaj z powrotem atc 11stki aby sie upewnic,bardzo sie ucieszylem ze jednak nie uleglem chwilowemu zauroczeniu. Spokojny i zdecydowany spakowalem scm11 do pudelka i odstawilem na bok, Procki mnie przekonaly na tyle ze jestenm zdecydowany wyciagnac z nich jeszcze wiecej niz moj obecny caspian,robie jak narazie rozeznanie rynku...

Najchetniej wszedlbym w dzielonego naima seria oliwkowa lub w miare dobra lampe,moj budzet to okolo 1500-2000 funi brytyjskich,jeli mozna od uzytkownikow uslyszec jakies propozycje to z gory dziekuje,

Oczekuje ze nie strace na szybkosci przekazu bo tutaj sc1 zaimponowaly mi najbardziej,scena jest raczej wbita w te glosniki,chciualbym poczuc troszke wiecej barwy i magii...czuje ze to jeszce nie wszystko na co te malenstwa stac.

ps-zapytalem zony ktora nie ma bladego pojecia o tym wszystkim skad dochodzi wokal i perkusja a ona mowi ze chciala powiedziec ze z srodka ale przeciez tam nie ma glosnika lol.

 

Swoja droga brzmienie jest bardzo podobne do atc,glownie roznica jest w tym ze sc1 sie nie gubia przy niczym i jest dokladniejsza separacja ale srednica jest ze tak powiem identyczna wiec nie wiem skad te opinie o dosladzaniu przez procki gdzie atc uchodza za bardzo neutralne i prawdziwe a obie firmy brzmia prawie jednakowo z roznica prezentacji,

Edytowane przez hydrogen

Roksan Caspian m2, Epos m12.2,Cambridge Audio Stream Magic 6

Wit-told. A co zyskałeś wybierając między Res. 2S a Res. 2 ? Jakie różnice ?

Niby te same głośniki, ta sama skrzynka, ale przeprojektowana zwrotka i bas refleks ( w Dwójkach dziwny, z małymi otworkami, jakby połączenie z otworem stratnym) wyprowadzony na tył dały większą dynamikę, lepszą przestrzeń, lepsze rozciągnięcie basu, chociaż nad tym z 2S trzeba zapanować, a w 2 nie było żadnych problemów (może z powodu pewnych ograniczeń)

Podlaczylem dzisiaj z powrotem atc 11stki aby sie upewnic,bardzo sie ucieszylem ze jednak nie uleglem chwilowemu zauroczeniu. Spokojny i zdecydowany spakowalem scm11 do pudelka i odstawilem na bok, Procki mnie przekonaly na tyle ze jestenm zdecydowany wyciagnac z nich jeszcze wiecej niz moj obecny caspian,robie jak narazie rozeznanie rynku...

Najchetniej wszedlbym w dzielonego naima seria oliwkowa lub w miare dobra lampe,moj budzet to okolo 1500-2000 funi brytyjskich,jeli mozna od uzytkownikow uslyszec jakies propozycje to z gory dziekuje,

Oczekuje ze nie strace na szybkosci przekazu bo tutaj sc1 zaimponowaly mi najbardziej,scena jest raczej wbita w te glosniki,chciualbym poczuc troszke wiecej barwy i magii...czuje ze to jeszce nie wszystko na co te malenstwa stac.

ps-zapytalem zony ktora nie ma bladego pojecia o tym wszystkim skad dochodzi wokal i perkusja a ona mowi ze chciala powiedziec ze z srodka ale przeciez tam nie ma glosnika lol.

 

Swoja droga brzmienie jest bardzo podobne do atc,glownie roznica jest w tym ze sc1 sie nie gubia przy niczym i jest dokladniejsza separacja ale srednica jest ze tak powiem identyczna wiec nie wiem skad te opinie o dosladzaniu przez procki gdzie atc uchodza za bardzo neutralne i prawdziwe a obie firmy brzmia prawie jednakowo z roznica prezentacji,

To dobrze ze trafiles na coś dobrego :)

Jeśli chcesz lepie niż caspian nie znaczy że musi być drożej ,czasem tańszy wzmacniacz gra inaczej to nie znaczy że gorzej

Ja się przekonałem ze im drożej to bardzej specificznie .Musisz wiedzieć czego chcesz i czego oczekujesz ,co chciałbyś polepszyć

Ale pamiętaj że czasem zmiany popychaja drugie zmiany ,Jeśli wydasz na wzmacniacz 2k funtów to za jakiś czas będzie chciał zmienić na lepsze kolumny nawet proaci bo wiesz że może być jeszcze lepiej.

Najlepszym sposobem na nie gonienia króliczka mieć dwa zestawy , jeden na lampkę drugi na tranzystorze , tylko nie każdego stać na to :)

:)

nie mam na to miejsca,mieszkam tylko w bloku uhm....

 

te procki mnie bardzo przekonaly do siebie,precyzja i zdecydowanie swietnie sie sprawdza w moim repertuarze,wydaje mi sie ze do szczescia brakuje mi jakiegos slodkiego muzykalnego wzmaka ktory nie straci na szybkosci,Naim wydaje sie kandydatem,,,

Roksan Caspian m2, Epos m12.2,Cambridge Audio Stream Magic 6

nie mam na to miejsca,mieszkam tylko w bloku uhm....

 

te procki mnie bardzo przekonaly do siebie,precyzja i zdecydowanie swietnie sie sprawdza w moim repertuarze,wydaje mi sie ze do szczescia brakuje mi jakiegos slodkiego muzykalnego wzmaka ktory nie straci na szybkosci,Naim wydaje sie kandydatem,,,

Naim do słodkich nie należy , to bardziej caspian jest misiowaty i ciepły ,Sprawdź sugden w klasie a lub np lampę angielską icon audio

:)

Roksan Caspian m2, Epos m12.2,Cambridge Audio Stream Magic 6

Hydrogen widze ze mamy podobne podejscie do tematu.Mi tez chodzi lampa po glowie lub wzmak po cieplej stronie mocy.Jak najwiecej `muzykalnosci` a przy tym jak najwiecej precyzji.Mysle ze z ProAcami mozna to osiagnac.

Pozdr.

 

P.S.Przeczuwalem ze 1sc zostana a podziekujesz ATC.

Hydrogen,

Ten Audion moim zdaniem nie napędzi 1sc - to nie są kolumny do słabej lampy, więc jak nie masz możliwości posłuchać to proponuję się zastanowić.

Copland prędzej ale szczerze to wróżenie z fusów.

Pozdrawiam

----------------------------------------------------

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.