Skocz do zawartości

Klub otwarty  ·  492 członków

Sansui Klub

Rekomendowane odpowiedzi

@janvideo24 a na jakim DACu grałeś wcześniej? To może temat poza Sansui, więc w razie czego na priv 🙂 Ciekaw jestem porównania, bo sam się do niego przymierzałem.

Hijiri Robi świetne kable, to prawda. Ciekaw jestem, czy porównywałeś cyfrowe połącznie RCA vs AES? Legendy mówią, że szczególnie w torze zbalansowanym różnica jest wyraźna na korzyść AES/EBU.

  • 4 tygodnie później...

Słuszna koncepcja ! Ostatnio mnie taka refleksja naszła (potwierdziły to tylko rozmowy z moimi kolegami z Ostrołęki,Warszawy, Łodzi ...) , że na tzw ostateczny wybór docelowego Sansui często wybieramy w sumie to samo ...

Nie mówię, że to dotyczy wszystkich miłośników Sansui ale u każdego pojawiają się w domniemaniach te same propozycje.... Ja wróciłem do korzeni :-) czyli AU07 i 907 limited .... Choć uważam, że wzorcem był jest i zapewne pozostanie dla mnie B2301L mod to mam obecnie pewnego rodzaju zamiennik tegoż modelu. Nie ukrywam, że szukam kolejnej B2301L bo mnie coś w środku .... no ale mam co mam i to naprawdę lubię. Jeśli będzie znów u mnie B2301L to zacznie się batalia o części itd ... ale AU07 i 907 limited już u mnie pozostaną !

W ostatnim czasie próbuję zdobyć Esoterica K03 ale jak na razie gość się "zapowietrzył" chyba bo nie odpowiada na moje wiadomości ... Mam taką cichą nadzieję, że uda się go zdobyć bo zapewne ciekawe byłoby bezpośrednie testowe porównanie K05 i K03 w systemie na AU07 i 907 limited. 

Gość

(Konto usunięte)

Piotr, ten zestaw faktycznie ładnie wygląda. I tylko to. Końcówka B-2301 zagra znacznie gorzej od modelu B-2301L. W tym wypadku literka „L” w nazwie, to znaczna różnica w dźwięku.

C-2301jest jedno, natomiast cena zestawu, to co najmniej zastanawiająca. Dużo taniej sprzedałbym chyba swoje B/C-2105. 😄😉

Teraz, bkeram napisał:

Piotr, ten zestaw faktycznie ładnie wygląda. I tylko to. Końcówka B-2301 zagra znacznie gorzej od modelu B-2301L. W tym wypadku literka „L” w nazwie, to znaczna różnica w dźwięku.

Dzięki Marku, Tomek też o tym wspominał, tak z ciekawości wrzuciłem bo rzeczywiście ma prezencję nie wspominając o B/C 2302 w szampanie...no i oczywiście 2105😛, pamiętam jak na fotkach widziałem 2105 i jakoś tak obyło się bez echa..dopiero na żywo to robi wrażenie...kawał ładnego i skromnie skrojonego kloca..

Piałem na równoległym forum ale że czas mnie trochę nagli to wkleję prośbę i tu.

Panowie mam prośbę. Chciałbym w B2302 zmienić gniazda głośnikowe na nowsze WBT  z możliwością podłączenia wszystkich rodzajów wtyków. Oryginalne gniazda nie mają możliwości podłączenia wideł. W oryginale są WBT-0735. Teraz do kupienia są nowsze 0735 ale już z możliwością podłączenia wideł.

I tu mam pytanie, czy ktoś robił takie coś w 2302 lub 2301? Czy jest dużo rzeźbienia? Wzmacniacz miał czekać na serwis u Mariusza @Bumpalumpale czekam na krótsze terminy i w międzyczasie chciałbym zmienić gniazda. Jeżeli ktoś wie więcej jakie gniazda mogą pasować to proszę o info. Wspólnie z kolegą jesteśmy przygotowani technicznie na rzeźbienie, ale zależy mi żeby było najbliżej wyglądu oryginału, dlatego pytam o 0735 w nowej wersji. Tu gniazda są zamontowane pod płytką z przekaźnikami. Jeżeli nie 0735 to jakie będą pasować?

Dzięki za pomoc.

Pozdrawiam

W B2301 to byś się z deko zdziwił bo to zupełnie inna historia z montażem niż w B2302... Trzeba rzeźbić bo płytka z przekaźnikami jest w większości egzemplarzy zlutowana z wtykami, rozlutowanie wymaga spawarki... W B2302 z tego co wiem wielkiego problemu nie ma. 

 

Edytowane przez czubsi

Dzięki Paweł. Na jakiejś stronce japońskiej widziałem jak gość zmieniał gniazda głośnikowe w 2302 (zresztą on tam zmieniał prawie wszystko łącznie z kondami) i wyglądało to na łatwą i przyjemną robotę. Ale chciałem się upewnić jak to wygląda w praktyce i czy każde gniazda będą pasować. Według tej japońskiej stronki która pokazała jak można sprofanować 2302 to wszystkie gniazda da się tam wsadzić. Spróbuję pewnie 0735 bo wyglądają niemalże identycznie jak oryginały.

Zawsze możesz to cofnąć więc luz. Dasz radę ! W zasadzie wystarczy zdjąć górę i odkręcić 4 śruby na rogach tylnej ściany. żeby było łatwiej to zdejmij osłony miedziane modułów mocy (8 śrub łącznie - 4 z dołu 4 z góry) i wypnij wtyczki kabli sygnałowych które wchodzą w moduły od góry - będziesz mógł w zasadzie położyć tylną ścianę bez naprężania kabli .

 

a ja tak trochę z innej beczki. Miałem dogadanego Esoteric-a K03 ale nic z tego nie wyszło i w sumie cieszę się z tego no ale żeby nie być zasmuconym to sobie rzutem na taśmę i w odruchu bezwarunkowym kupiłem Marantza SA1 ! Za chwil parę zrobię test porównawczy K05 z SA1. Myślę, że każdemu się coś takiego przyda bo jakby nie patrzeć to dwa różne światy i dwie odrębne filozofie w podejściu do odtwarzania dźwięku. Na razie mam za sobą dosłownie kontrolny odsłuch i na dzień dobry powiem, że ..... bardzo się niektórzy mogą zdziwić .... (ja też zresztą ...)

Edytowane przez czubsi

San-sui , czekałem na Twój komentarz , niekoniecznie wnoszącego konkret w temat a raczej bajanie w cumullusie ....

LJ3 - powielona opinia z netu... W sumie chyba wiem kto takie oceny wystawiał - właściciele pieców Accuphase, szczególnie tych dużych ... Wtedy jak najbardziej zgodzę się z przesadzonym dołem natomiast góra jest taka jak powinna - oczywiście z lekko zaznaczonym marantzowym klimatem. Z Sansui ten odtwarzacz zyskuje miano grającego zdecydowanie nowocześniej niż na czasy, w których powstał a to czyni go (w mojej ocenie) oczywiście jednym z najlepszych źródeł cd/SACD jakie na tym padole stworzono. Powiem tak - bardzo blisko mu do Esoterica jeśli chodzi o spektrum cech jakimi powinno cechować się wiarygodne źródło. Powiedziałbym, że to trochę jak brat i siostra ... Esoteric delikatnie bardziej bezpośredni i lekko bardziej konturowy , Marantz bardziej intymny i delikatny  odrobinkę słodki w niektórym materiale. Oba źródła totalnie otwarte bez żadnych woali , koców, sroców ... Oba czasem tak do siebie podobne, że sam w to nie mogę uwierzyć znając sporo odtwarzaczy Marantza z górnej półki ... Całokształt jest naprawdę u obu zbliżony. To aż dziwne z racji totalnie odmiennych filozofii , budowy , koncepcji i spuścizny obu brandów . Słyszałem SA1 w systemie na Tannoy Westminster se premium edition, i chyba najwyższych  monoblokach Accuphase ... Moja opinia - może się komuś podobać taki dźwięk ale poza głęboką , wręcz czasem spektakularną przestrzenią w głąb , wyciągniętą naj, naj najwyższą górą (reszty góry w zasadzie nie było ...) rozlazłym dołem ... próżno szukać coś jeszcze .... Nie mogę pojąć co jest na rzeczy - słyszałem sporo tradycyjnych Tannoy na Alnico wszelkiej maści i zawsze robiły na mnie wrażenie klasą z jaką te skrzynie grają a tu w tym towarzystwie dźwięk leciał wyraźnie ze skrzyń , jakby próbował się wydostać z kontenera - , nawet Jurand by to wyłapał ... Nie winię kolumn - może trochę - nie znam ich w zasadzie ale na milę czuję narzucony charakter Accuphase .... Wszystko zrozumiem ale z całym szacunkiem- ostatni raz jestem poprawny politycznie i jeszcze tym razem nie pojadę po tej zacnej marce bo tradycje ma całkiem fajne ale co jak co - na mnie monobloki po 50 kg sztuka nie obligują do pisanie peanów o czymś co tak daleko skręca od realizmu w przekazie  ... Na razie tyle. W SACD Marantz bliższy realowi niż Esoteric , ten drugi trochę stara się dopalać górę i pompuje nieco wrażenie przestrzeni co zakłóca intymność w bluesowych kawałkach .

58 minut temu, czubsi napisał:

San-sui , czekałem na Twój komentarz , niekoniecznie wnoszącego konkret w temat a raczej bajanie w cumullusie ....

Co w tym dziwnego, że mam swoje zdanie? 

 

Co do Cd-SA1 i jego opisu, w zasadzie potwierdziłeś to, co przypuszczał @LJ3. 

Konkret napisałem już wyżej. Powtórzę:  

Z powodu właśnie, jak gra Cd-SA1, szczególnie dobrze wypada z AU-@907XR. Na zasadzie synergii -  dopełniają się. 

 

Edytowane przez san-sui

Ty zawsze widzisz to co chcesz widzieć ... - w dzisiejszych realiach wręcz trudno się dziwić widząc ambiwalentne podejście ludzi do otaczającego nas zidiocenia ...

Twoja opinia drogi kolego jest "z dupy " bo tak to można powiedzieć o każdej koniunkcji tego Marantza z Sansui ...

Jeśli chciałbym dobierać do niego idealną parę to zdecydowanie lepiej Marantz zabrzmi z MR , AU07 , limited i z końcówkami B2301. Z XR akurat to chyba jedyny przypadek gdzie ja bym tego nie połączył ...

To ma do siebie internetowe dywagowanie na zasadzie - napisał ktoś słodki , delikatny to znaczy do ostrego wzmacniacza - tak to dzieci dobierają się w pary w Kółku graniastym ....

Te cechy, które podałem są w kontekście Esoterica !!!! Marantz jest zdecydowanie po jaśniejszej stronie - to nie dawny model grania wysokich modeli Marantza a już w odniesieniu do totalnego muła CD7 to wręcz żyleta ! No ale co ty możesz o tym wiedzieć ...

Co do opinii i porównania konkretnie jeden do jeden potrzebuje trochę czasu ! Ocena urządzeń na tym poziomie wymaga od czytelnika bardzo dokładnego i precyzyjnego odbioru słów o nich pisanych a nie uogólniania na zasadzie czarne białe !

Napisałem, że są bardzo do siebie podobne a przecież Esoteric zawsze kojarzy się z ostrością prawda (co też w odniesieniu do prawdy ma się jak dupa zza krzaka) ??? Różnice między nimi są na tyle subtelne , że dla niektórych byłyby zapewne pomijalne ... Teraz jaśniej San-Sui ???? ....

Po paru godzinach słuchania materiału przeglądowego stwierdzam, że .... chyba jeszcze jednego sobie kupię 🙂

Postaram się Wam przedstawić obrazowo co w zasadzie natychmiast można zauważyć jak się siedzi i słucha. O ile Esoteric (również model K05) poczytywany jest jako źródło precyzyjnie i bezpośrednio podające wszystkie informacje z płyty to w porównaniu z SA1 nazwałbym go ... wręcz lekko nieśmiałym ! Szok nie ? W Marantzu w zasadzie wszystko jest jakby większe i bardziej obecne niż w Esotericu. To trochę przypomina porównanie odsłuchu RCA kontra XLR ...

To tak jakby Esoteric mówił : proszę - tu jest materiał , co Państwo na to ? To Marantz przy tym stwierdza wręcz bez cienia nieśmiałości - jestem najlepszy a kto tego nie słyszy to albo głuchy albo oszust ! Czy SA1 ma więcej dołu ???? Jezusie - wszystkiego ma więcej ! Góra zdecydowanie na krawędzi percepcji ale nawet grama syczenia , sybilantów itp - wszystko to wyciągnięte do granic możliwości pełne wybrzmienia , nasycone , perliste , dźwięczne i zarazem bez cienia sztucznego metalizowania. Dół - mam wrażenie, że podpiąłem końcówkę mocy .... nie , nie Accuphase bo tam to wychodziła na zewnątrz bezkształtna miękka i przysadzista pulpa , tu Marantz z limited zamiata dosłownie powietrzem ! Kroi i dzieli jak samuraj , wszelkie basowe pomruki są w pełni trzymane za mordę a przy tym nasycone , pełne i niepozbawione naturalnej miękkości jeśli takowa w materiale ma miejsce. Średnica jest pod każdym względem bardziej zaznaczona niż w Esotericu a to daje nam wskazówkę na pewne odstępstwo od oczekiwań w paśmie u tego drugiego ... Basu nie tyle jest więcej bo proporcjonalnie jest go dokładnie tyle co powinno natomiast zdecydowanie dotyka skraju pasma słyszalności. U 99 procent źródeł z jakimi miałem styczność Marantz gra najbardziej rozciągniętym pasmem jakie dane mi było usłyszeć ! I na koniec tego wywodu - współczuję tym co nie mieli możliwości w pełni usłyszeć tego co to urządzenie faktycznie potrafi ... Jak dla mnie bomba - i choć bardzo lubię Esoteric K05 to myślę, że do Marantza trzeba K03 żeby można je było sobie równorzędnie przeciwstawiać. Marantz potrzebował czasu by się otworzyć no i nie pozostawił niedomówień ... Pamiętać też należy, że oceniam tu granie CD i po RCA a skądinąd wiem, że Marantz pokazuje swoje 100 % na XLR (ponoć to jedno z niewielu źródeł w których XLR naprawdę kolosalnie deklasuje RCA !) no i pozostaje jeszcze warstwa sacd, w której Marantz wg wielu opinii wręcz bryluje jako źródło referencyjne ...

Edytowane przez czubsi

Widzę że w końcu coś ciekawego dzieje się w wątku jakieś opisy sprzętu towarzyszącego i mam pytanie może ktoś testował różne streamery i zauważył coś szczególnie interesującego w połączeniu z sansui 907?

chwilowy brak działalności w audio.

Testowałem ostatnio taki transport I-O Data Soundgenic HDL-RA4TB.

Kompletnie w to urządzenie nie wierzyłem, a tu ogromna niespodzianka. Gra naprawdę świetnie i nie kosztuje majątku. Szczególnie jeżeli dołożymy zasilacz liniowy. Jest to bardziej transport plików niż rasowy streamer jak np. Lumin.
Tidal można posłuchać przez zew. aplikację. Spotify connect posiada, choć ja Spotify nie używam.

Chciałbym potestować Qobuz, ale niestety u nas nie dostępny.

W najbliższej przyszłości będę miał możliwość posłuchać Lumin U1 mini.

6 godzin temu, doktor_mun napisał:

Testowałem ostatnio taki transport I-O Data Soundgenic HDL-RA4TB.

Kompletnie w to urządzenie nie wierzyłem, a tu ogromna niespodzianka. Gra naprawdę świetnie i nie kosztuje majątku. Szczególnie jeżeli dołożymy zasilacz liniowy. Jest to bardziej transport plików niż rasowy streamer jak np. Lumin.
Tidal można posłuchać przez zew. aplikację. Spotify connect posiada, choć ja Spotify nie używam.

Chciałbym potestować Qobuz, ale niestety u nas nie dostępny.

W najbliższej przyszłości będę miał możliwość posłuchać Lumin U1 mini.

Soundgenic + RME ADI 2 mogło by być dobrym zestawieniem..

 

17 godzin temu, bkeram napisał:

Do testowania, Qobuz możesz wykupić np. na 3 miesiące na eBay.

I jak wrażenia Qobuz vs Tidal?
Tidal ciśnie to MQA, a to chyba nie do końca dobre rozwiązanie.

 

11 godzin temu, Piotr Marzanna napisał:

RME ADI 2 mogło by być

ale nie ma. Ktoś miał wpaść do mnie z tym przetwornikiem do mnie aby potestować, ale ciągle coś i ostatecznie nie doszło do spotkania. Zobaczymy może w końcu  się uda.
To jednak raczej taka ciekawostka, mnie interesują kompletnie inne przetworniki.

Hej🙂I Ktoś miał okazję posłuchać Focale Electry 1027 BE z Sansui? Kolumny ponoć żywe i dynamiczne...mogły by się dobrze zgrać z mosfetami..🤔

Gość

(Konto usunięte)
W dniu 20.12.2021 o 07:16, doktor_mun napisał:

I jak wrażenia Qobuz vs Tidal?
Tidal ciśnie to MQA, a to chyba nie do końca dobre rozwiązanie.

Na łamach wątku „konto testowe Qobuz jak założyć w Polsce” na forum audiostereo, chyba wszystko już na ten temat napisano.

1 godzinę temu, Piotr Marzanna napisał:

Fajny zestaw np do sypialni🙂..

alpha9-sansui-1-of-25-768x435 do sypialni.jpg

Urocze mikruski 😀

„Im dalej społeczeństwo dryfuje od prawdy, tym bardziej nienawidzi tych, którzy ją głoszą. Prawda jest nową mową nienawiści. Mówienie prawdy w epoce zakłamania jest czynem rewolucyjnym.”                                   „Lewicowość to rodzaj fantazji masturbacyjnej, dla której świat faktów nie ma najmniejszego znaczenia”                 George Orwell

Godzinę temu, bartasxx napisał:

W ramach Świąt mała zmiana i jest MEGA przyjemnie 

IMG20211221000655.jpg

Gratuluje!

Miło widzieć , gdy marzenia się spełniają 😀🤗

ps

Gdzie Mr , gdzie Limited ? 😉

„Im dalej społeczeństwo dryfuje od prawdy, tym bardziej nienawidzi tych, którzy ją głoszą. Prawda jest nową mową nienawiści. Mówienie prawdy w epoce zakłamania jest czynem rewolucyjnym.”                                   „Lewicowość to rodzaj fantazji masturbacyjnej, dla której świat faktów nie ma najmniejszego znaczenia”                 George Orwell

  • Ostatnio przeglądający   1 użytkownik

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.