Skocz do zawartości
IGNORED

Nasz Air Force One uległ katastrofie!


subagazi

Rekomendowane odpowiedzi

.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Kim jest mój przyjaciel, który jest nieprzyjacielem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe czy przyczyna katastrofy była banalna, czy może jednak nie...

Nawet jeśli była banalna, prawdopodobnie wtedy tym bardziej teoria spiskowa będzie się miała dobrze, bo już się zaczyna.

 

"Wypowiedź Ryszarda Drozdowicza z Laboratorium Aerodynamicznego Politechniki Szczecińskiej (ZUT)

 

Jako pilot oceniam, że sugerowany w mediach błąd pilota jest mało prawdopodobny. Na podejściu do lądowania nie wykonuje się żadnych manewrów typu silne przechylenie lub nagłe zmiany prędkości. A takie silne przechylenie zauważyli świadkowie. Pilot wykonał dodatkowe kręgi nadlotniskowe, aby upewnić się co do warunków lądowania i na tej podstawie podjął uzasadnioną decyzję o lądowaniu. Nieprawdopodobne też jest, aby doświadczony pilot wraz z drugim pilotem pomylili się co do wzrokowej oceny wysokości, nawet w przypadku awarii przyrządów, która jest również nieprawdopodobna. Należy tutaj zauważyć, że mgła jest na ogół z prześwitami i przy dziennym świetle nie stanowi istotnej przeszkody do wzrokowej oceny warunków lądowania. Okoliczności wskazują jednak na poważną awarię lub celowe zablokowanie układu sterowania. Taką blokadę można celowo zamontować tak, aby uruchomiła się przy wypuszczeniu podwozia lub klap bezpośrednio na prostej przed lądowaniem. Przy blokadzie klap lub lotek na prostej katastrofa była nieunikniona, gdyż pilot nawet zwiększając nagle ciąg, nie był w stanie wyprowadzić mocno przechylonej ciężkiej maszyny, mając wysokość rzędu 50-100 m i prędkość rzędu 260 km/h."

 

źródło:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tragedia bez precedensu w historii Polski!

Ten Katyń to miejsce przeklęte dla Polaków.

Z komentarzami na temat ewentualnych przyczyn katastrofy proponowałbym się wstrzymać!

Niech się wypowiedzą eksperci.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wcale bym sie nie zdziwil jezeli okazalo by sie ze jakis ''general lub ktos z towarzystwa'' nakazal pilotowi ladowac w tych warunkach. Ladowanie 200km dalej na innym lotnisku wiazalo by sie z przetransportowaniem ok 100 ludzi w tym glowy Panstwa - wiec ochrona ,specjalne auta - autobusy jednym slowem KLOPOT i strata czasu. Raz juz tak bylo....

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

[center]Studio 16hz * Karan Acoustics * Audio Research * Lumin * Transparent Reference XL & Ultra[/center]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wypowiedzi ekspertów "Naszego Dziennika" raczej są raczej niskiej wartości i mogą służyć co najwyżej do ogłupiania niemyślącej części społeczeństwa.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nikt nie powinien tak chu..o umierac, ale po co cale stado lecialo. punkcikow u plebsu za aktywnosc nie odbiora.

inna sprawa to jakim fiutem dowodzcy wojsk i zwierzchnik lecieli w jednym samolocie? gdzie procedury bezpieczenstwa narodowego.

pewnie cisneli pilotow az pekli nerwowo. co wy zolnierzu nie umiecie wyladowac?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

blomin, 10 Kwi 2010, 21:05

 

>nikt nie powinien tak chu..o umierac, ale po co cale stado lecialo.

>inna sprawa to jakim fiutem dowodzcy wojsk i zwierzchnik lecieli w jednym samolocie? gdzie procedury

>bezpieczenstwa narodowego.

 

Jak Tusk nie chcial zabrac Kaczynskiego do Brukseli swoim samolotem to byla wielka afera i nikt nie patrzyl na sprawy bezpieczenstwa narodowego, wtedy znaczenie miala tylko duma politykow kto ma wazniejszy stolek i co komu sie nalezy.

 

Jak zwykle Polak madry po szkodzie.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedna uwaga do troglodytów, do niedawna opluwających Lecha Kaczyńskiego...

Niech choć to da wam do myślenia, że Barosso, Sarkozy i paru innych mówią, że Polska straciła Wielkiego Patriotę.... Niestety - większości z was tego dopiero było trzeba, aby cokolwiek z tych słów zrozumieć, a wielu i to nie wystarczy. Po żadnym z waszych ulubieńców - nie krzywdząc po nazwisku, nic takiego byśmy nie usłyszeli. Ufam jedynie, że nie pójdzie to na marne... Że nie zostanie zmarnowane... Że faktycznie zjednoczy ludzi - bo chyba tylko wobec tragedii Polacy potrafią się dziś jednoczyć i pomoże zrozumieć, że Ci ludzie - to nie były tylko słowa... to była troska o dobro narodu, to był właśnie dojrzały patriotyzm i walka o pamięć historyczną. Mam nadzieję też, że naród nie pozwoli wypełnić tej powstałej pustki zdrajcami i kunktatorami, błaznami i niewychowanymi prostakami, których tylu już było na naszej scenie politycznej i wciąż na niej pozostaje. I że nie powtórzy się więcej opluwanie najwyższego urzędu w państwie przez ludzi pokroju Wałęsy, czy innych "mędrców" i błaznów z woli partii rządzącej. I że nasza pamięć historyczna, którą ci ludzie mieli tam uczcić, nie zginie wraz z nimi. Że znajdzie się jeszcze choć jeden taki "narwany" i "butny" polityk, jak nasz zmarły Prezydent, który będzie miał odwagę powiedzieć cokolwiek głośno dla dobra tego narodu. Cześć jego pamięci i pamięci wielu pozostałych ofiar i wyrazy głębokiego współczucia wszystkim członkom rodzin ofiar, z których większość dopiero w grobie zazna szacunku i właściwego zrozumienia intencji choć od części rodaków.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tench, 10 Kwi 2010, 21:25

 

>Jak zwykle Polak madry po szkodzie.

 

 

Wszystko na temat,Jeszcze można dodać-głupi polak co z daleka płacze za komunistycznym wyzyskiwaczem i tyranem.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

stało się,

 

w tej chwili kto inny kona, z powodu pijanego kierowcy, noża, postrzału, głodu, choroby, starości, śmierć jest nieodzownym elementem życia ...

 

pochylmy głowy nad nimi wszystkimi gdyż każde życie jest równie ważne i równie mało znaczy

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samolot był może i przestarzały, ale to się objawia raczej w kwestiach hałasu i zużycia paliwa a nie bezpieczeństwa. Low-bypass turbofan pozwala nawet latać szybciej i w trudniejszych warunkach niż nowoczesne i ekonomiczne silniki.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tu się raczej mylisz misimor. Owszem te starsze hałaśliwe Low-bypass turbofans są lepsze przy dużych prędkościach dlatego wciąż stosuje sie w myśliwcach wojskowych, jednak jest zupełnie na odwrót przy niskich prędkościach lotu wtedy właśnie High bypass turbofans pokazują swoją siłę bo są zwyczajnie przewymiarowane dla małych prędkości by podołać na dużych prędkościach.

 

cytat z wiki poniżej

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Because of the implied low mean jet velocity, a high bypass ratio/low specific thrust turbofan has a high thrust lapse rate (with rising flight speed). Consequently the engine must be over-sized to give sufficient thrust during climb/cruise at high flight speeds (e.g. Mach 0.83). Because of the high thrust lapse rate, the static (i.e. Mach 0) thrust is consequently relatively high. This enables heavily laden, wide body aircraft to accelerate quickly during take-off and consequently lift-off within a reasonable runway length.

 

Pomijając silniki tu jeszcze dodatkowo jakiś ekspert podkreśla jego słabą sterowność na niskich

wysokościach

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szkoda ludzi. Podobna sytuacja, coprawda na mniejsza skale, miala miejsce w Turcji w 2009, gdzie pilot Z. Solorza A. Wojewodzki zignorowal polecenia w Stambule i wybral krotsza trase przelotowa nie docierajac do Ankary, ginac wraz z tureckim pasazerem 200km od mety. Typowym problem w polskim lotnictwie jest brak funduszy na doszkalanie pilotow w specjalnych procedurach. Tak jak inne kraje wysylaja doswiadczonych pilotow tak wojskowych jak i cywilnych na doszkalanie w takich jednostkacj jak NTPS, "my jestesmy tak dobrzy, ze nie musimy". Wymiana doswiadczen proceduralnych w lotnictwie jest podobnie nieodzowna jak nieprzerwane ksztalcenie sie w lekarzy w ciagu calej kariery zawodowej. U nas jest tego po prostu brak. Watpliwe jest jednak zeby nawet wypadek o takim znaczeniu zmienil cokolwiek w niektorych segmentach polskiego lotnictwa. Fazy medernizacji polskiego lotnictwa maja zbyt czesto na celu niestety tylko wzbogacenie sie kilku beneficjentow. Ciekawym bedzie czy EASA bedzie uczestniczyc w sledztwie wypadku statku pochodzenia EU w incydencie poza EU. Wypadek jest ewidentnym rezultatem syndromu "doswiadczonych" pilotow. Dane lotnisko nie jest rowniez calkowicie technologicznie przystowane do operacji w trudnych warunkach IFR. W konkluzji nalezy pamietac, ze kapitan danego statku dokonuje zawsze finalnej decyzji przebiegu lotu. Smutne, typowe i zalosne.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>> martens, 10 Kwi 2010, 22:52

 

Nie chcę się kłócić w tej sprawie, Tu-154 był jednak używany w warunkach w których nikt o zdrowych zmysłach by Airbusa nie wypuścił. Maksymalny ciąg miał na poziomie 310kN przy masie startowej 104 t. Wyposażony w high-bypass turbofans A310 o prawie 1.5 raza większej masie startowej miał ok. 475kN a więc w proporcji.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GRAND, 10 Kwi 2010, 21:57

 

>Niech choć to da wam do myślenia, że Barosso, Sarkozy i paru innych mówią, że Polska straciła

>Wielkiego Patriotę.... Niestety - większości z was tego dopiero było trzeba, aby cokolwiek z tych

>słów zrozumieć, a wielu i to nie wystarczy. Po żadnym z waszych ulubieńców - nie krzywdząc po

>nazwisku, nic takiego byśmy nie usłyszeli.

 

Moze smierc Kaczynskiego cos zmieni ale glupoty niektorych ludzi nie uleczy...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

znowu Katyń, znowu ruskie

biedny mój kraj

mam nadzieje że tych kacapów trafi szlag - jak najprędzej

 

i chciałbym, ale nie mam nadziei - że moi rodacy zmądrzeją i odpuszczą sobie pielęgnowanie tych wszystkich bredni i zaczną budować teraźniejszość

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.