Skocz do zawartości
IGNORED

YAQIN MS 34D opinie, porady


deltastudio

Rekomendowane odpowiedzi

  • Moderatorzy

Tak, dokładnie te, dodatkowo cztery duże elektrolity zbocznikowałem foliowymi, pozostały mi po próbach, wartości 0,1uf.

 

Ok, dzięki za informacje, kondy ruskie akurat były na allegro, więc już do mnie idą.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

simple-events.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • 8 miesięcy temu...

Zmontowałem dziś dzielnik napięcia na wejściu AUX1, w końcu z przyjemnością reguluje się natężenie dźwięku w Janku, cicho - 9ta, średnio (rak jak lubię;) 10ta, głośno ale znośnie 12ta, bardzo głośno 3cia, da się rozkręcić potencjometr nawet na maksa ;). Zastosowane precyzyjne rezystory Beyschlag'a, wartości wyliczone ze wzoru: R2*((Uwe/Uwy)-1)=R1 przy założeniach Uwe=2.5V, Uwy 0,4, w moim przypadku wygrzebałem R1=5600, R2=1000.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejna zmiana, wsadziłem te polecane ruskie kondy K40Y-9 0, zmiany:

- przestrzeń - KOLOSALNA różnica, nie do poznania

- wysokie znacznie czystsze i mniej piskliwie, więcej szczegółów (trąbki bajka)

- średni bas lepiej kontrolowany

 

Liczyłem na więcej niskiego basu, ale tu nic się nie zmieniło, na razie grane 50h.

Jak ktoś tu trafnie napisał, najpierw zmienić kondy sprzęgające a potem bawić się z żonglowanie lampami.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Moderatorzy

Kolejna zmiana, wsadziłem te polecane ruskie kondy K40Y-9 0, zmiany:

- przestrzeń - KOLOSALNA różnica, nie do poznania

- wysokie znacznie czystsze i mniej piskliwie, więcej szczegółów (trąbki bajka)

- średni bas lepiej kontrolowany

 

Liczyłem na więcej niskiego basu, ale tu nic się nie zmieniło, na razie grane 50h.

Jak ktoś tu trafnie napisał, najpierw zmienić kondy sprzęgające a potem bawić się z żonglowanie lampami.

 

A jakie masz el34?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

simple-events.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

EH6CA7, a sterujące Telefunken 6AK5W... ale te kondy zrobiły więcej niż wszystkie lampy razem wzięte.

 

A z innej beczki, zmierzyłem żarzenie wychodzi mi 7V, trzeba będzie zbić, pytania:

- w tym Janku żarzymy prądem zmiennym i napięcie jest symteryzowane w trafie?

- na wyjściu z trafa na dodatnim i ujemnym napięciu muszę wpiąć w szereg po odpowiednim rezystorze, czy wystarczy na samym "plusie"?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Moderatorzy

EH6CA7, a sterujące Telefunken 6AK5W... ale te kondy zrobiły więcej niż wszystkie lampy razem wzięte.

 

A z innej beczki, zmierzyłem żarzenie wychodzi mi 7V, trzeba będzie zbić, pytania:

- w tym Janku żarzymy prądem zmiennym i napięcie jest symteryzowane w trafie?

- na wyjściu z trafa na dodatnim i ujemnym napięciu muszę wpiąć w szereg po odpowiednim rezystorze, czy wystarczy na samym "plusie"?

 

 

Chyba wystarczy, że między trafem a lampą wstawisz rezystor. Tam wszystkie lampy (żarzenia) są połączone szeregowo więc nie powinno mieć znaczenia w którym miejscu go wstawisz. Pamiętaj, że na tym rezystorze będzie się odkładać sporo mocy więc będzie się nieźle grzał - ale głowy sobie nie dam uciąć. Ja nie miałem takiego problemu bo u mnie zawsze było 6.3-6.4V bez przeróbek.

 

Kolejną ważną rzeczą jest opóźnienie anodowego, ms34d ma go fabrycznie więc nie trzeba dodawać układu z przekaźnikiem, niestety oryginalnie ustawiony jest na 15 sekund (powinien mieć 2-3 minuty przynajmniej). Robiłeś coś z tym? To również bardzo ważne jeśli chodzi o żywotność lamp, a wystarczy zmienić jeden kondensator.

 

6CA7 EH nie słuchałem (dwa tygodnie temu licytowałem na allegro, ale ktoś mnie przebił) ale mam el34 EH i różnica w zejściu basu jest bardzo duża w stosunku do Chińskich. Ale Twoje lampy nie powinny mieć z tym problemu...

 

Natomiast pewną poprawę w zejściu basu i bardzo dużą poprawę w nasyceniu środka i separacji dźwięków uzyskasz wymieniając kondensatory (dwa, po jednym na kanał) 1uF na płytce z potencjometrem. Tych kondensatorów nie ma na schemacie MS34D więc nie wszyscy na nie zwrócili uwagę, ale ich wymiana jest kluczowa, są bezpośrednio w sygnale.

 

Podaję link do strony Goldfinchmod,

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

pod opisem "Skromniutki mostek prostowniczy - zostanie wymieniony na diodowy fast recovery 2A." jest zdjęcie na którym widać płytkę z potencjometrem, dwie żółte kostki - to te kondensatory.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

simple-events.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za konkrety! Na razie zbieram informacje o potencjalnych modyfikacjach, kojarzę to zdjęcie z tymi żółtymi kondami przy potku, ale nie było opisane, że warto je wymienić, jakiego konkretnie warto tam wsadzić?. Prośba o podesłanie schematu, wysłałem priva. Jeśli chodzi o opóźnienie anodowego, to myślałem o tym:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) , ponieważ gdzieś przeczytałem, że opóźnienia brak w tym modelu, a ten przekaźnik co go słychać po tych ok 15 sek .załącza tylko głośniki... ale sam nie zmierzyłem napięcia anodowego przy starcie. Jeśli jednak jest przekaźnik na pewno można ten czas zwiększyć.A tak docelowo to chciałbym zrobić mu zasilacz stabilizowany anodowego, mam nadzieję, że mi się uda.

 

Wracając do obniżenia żarzenia, z trafa wychodzą dwa przewody, czy to jest powiedzmy +3.5V oraz -3.5? Wszystko jedno na którym dajemy opornik? (z obliczeń moich wynika, że odłoży się 4.97W, więc pewnie będę dawał na każdą lampę oddzielnie).

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Moderatorzy

 

Wracając do obniżenia żarzenia, z trafa wychodzą dwa przewody, czy to jest powiedzmy +3.5V oraz -3.5? Wszystko jedno na którym dajemy opornik? (z obliczeń moich wynika, że odłoży się 4.97W, więc pewnie będę dawał na każdą lampę oddzielnie).

 

 

 

Szczerze mówiąc nie mam pojęcia, jak pisałem nie musiałem się tym zajmować bo miałem 6,3V równe. Z trafa chyba nie wychodzi plus/minus tylko 3,5V i 3,5V - razem 7V tam nie ma napięcia stałego tylko zmienne, przynajmniej tak mi się wydaje. Ale z tego co pamiętam to tam bezpośrednio z puszki od trafa wychodzą dwa przewody i idą bezpośrednio do żarzeń lamp, które z kolei są połączone szeregowo. Ale popytaj się kogoś kto robił taką modyfikację na pewno powie Ci więcej, bo ja tak gdybam raczej... Możesz też odwinąć jeden zwój z trafa, ale chyba prostszym rozwiązaniem jest wstawić rezystor.

 

Też przeczytałem na tym forum opinię, że ms34d nie ma opóźnienia, tylko odłączane są głośniki - ale to nie prawda. Jednak sprawdziłem to i na pewno ma opóźnienie, jedynym mankamentem jest to że opóźnia jedynie na 15 sekund.

 

Co do kondensatora (żółta kostka) to wymienić go należy koniecznie, a na co - to ciężko powiedzieć. Ja mam niebieskiego Jantzena bo akurat takiego miałem w domu. Ale mogłoby być tam coś lepszego pojemność to tylko 1uF więc nawet dobre kondensatory o tych pojemnościach są stosunkowo tanie, spróbuj czerwonego Jantzena (2x 35zł) albo może Obbligato?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

simple-events.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

........są połączone szeregowo.....

 

Chryste Panie !! Co takiego ???? !!!!!!!!!! Lampy o nominalnym napięciu żarzenia 6,3 V podłączone do symetryzowanego uzwojenia żarzenia trafo - o sumarycznym napięciu wyjściowym ok. 6,3 V - połączone uzwojeniami żarzenia szeregowo? Chyba są jakieś granice ignorancji i bzdur, które można bezkarnie wypisywać w tej zakladce forum wprowadzając początkujących w kompletną dezorientację i błąd ???? Po prostu ręce opadają.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Moderatorzy

Chryste Panie !! Co takiego ???? !!!!!!!!!! Lampy o nominalnym napięciu żarzenia 6,3 V podłączone do symetryzowanego uzwojenia żarzenia trafo - o sumarycznym napięciu wyjściowym ok. 6,3 V - połączone uzwojeniami żarzenia szeregowo? Chyba są jakieś granice ignorancji i bzdur, które można bezkarnie wypisywać w tej zakladce forum wprowadzając początkujących w kompletną dezorientację i błąd ???? Po prostu ręce opadają.

 

spokojnie, nie ekscytuj się tak, oczywiście, że równolegle pisałem późno w nocy, z samego kontekstu wynika, że są równolegle połączone... chodziło o to, że są podłączone do jednego trafa a nie do dwóch jak np. yaqinie 100b

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

simple-events.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też, zrozumiałem, że równoległe, nawiasem mówiąc miernik mi przekłamywał i po wymianie baterii wskazuje równiutko 6.3V. Jeśli chodzi o opóźnienie anodowego to wymieniłem kondensator ze 100U na 1000U i teraz elegancko załącza się po 2 minutach i 10 sekundach. Wracając do kondensatorów za potencjometrem, czy one tylko mają za zadanie usuwać składową stałą? Jeśli tak, to może można je całkowicie usunąć, w moim przypadku sygnał wpuszczam tylko z daca, który ma kondy na wyjściu.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Moderatorzy

Też, zrozumiałem, że równoległe, nawiasem mówiąc miernik mi przekłamywał i po wymianie baterii wskazuje równiutko 6.3V. Jeśli chodzi o opóźnienie anodowego to wymieniłem kondensator ze 100U na 1000U i teraz elegancko załącza się po 2 minutach i 10 sekundach. Wracając do kondensatorów za potencjometrem, czy one tylko mają za zadanie usuwać składową stałą? Jeśli tak, to może można je całkowicie usunąć, w moim przypadku sygnał wpuszczam tylko z daca, który ma kondy na wyjściu.

 

Właśnie dla tego nie dawałem tam niczego lepszego, wydaję mi się, że można je usunąć, albo przynajmniej zmniejszyć ich wartości. Ciekawe czy w Yaqinie MC10l są takie kondensatory na wejściu? Natomiast w MS34d prawdopodobnie miało ich nie być, tzn. nie ma ich na schemacie i płytka drukowana również nie jest zaprojektowana z myślą o tych kondensatorach, widać to na zdjęciach na stronie goldfinchmod - zdjęcie podpisane jest "fabryczne poprawki" i przerwana nożem ścieżka, a od nóżki kondensatora leci drucik prosto na potencjometr. Możliwe więc, że dodali go w momencie testów, po to by wzmacniacz był kompatybilny z różnymi źródłami, ale prawdopodobnie, usunięcie go w sytuacji w której jest nie potrzebny, tak jak u Ciebie powinno dać poprawę dźwięku.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

simple-events.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wywalenie kondensatorów na wejściu spowodowało pojawienie się niskiego basu - bajka, basu nie brakuje teraz nawet w trybie triodowym ;) Niestety wzmacniacz wzbudza się przy kręceniu potencjometrem przy niższych poziomach głośności (trzaski), prawdopodobnie trzeba zastosować rezystor około 1K (chyba tzw. grid stoper) przy siatce sterującej pierwszej lampy, sprawdzę w weekend.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Moderatorzy

Wywalenie kondensatorów na wejściu spowodowało pojawienie się niskiego basu - bajka, basu nie brakuje teraz nawet w trybie triodowym ;) Niestety wzmacniacz wzbudza się przy kręceniu potencjometrem przy niższych poziomach głośności (trzaski), prawdopodobnie trzeba zastosować rezystor około 1K (chyba tzw. grid stoper) przy siatce sterującej pierwszej lampy, sprawdzę w weekend.

 

Wymień też, mostki prostownicze na diody soft recovery, u mnie to dało bardzo dużą poprawę, szczególnie w zakresie niskiego basu.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

simple-events.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

....... albo przynajmniej zmniejszyć ich wartości. ........

 

Ło rany, znowu, szeregowo znaczy równolegle, zmniejszyć to znaczy miałem na mysli zwiekszyć. Nie bierz tego do siebie, ale to ignorancja i kompletne blalblanie, że mówiąc czarne miałem na myśli białe, i tak w koło Macieju, Kaczyński. Zwiększyć pojemność tych kondów albo je wywalić, nie zmniejszyć !!! Nie ma żadnych tłumaczeń o nocy lub dniu albo że czarne oznacza białe - to brak podstawowej, elementarnej wiedzy na temat teorii i praktyki obwodów. Dwója z obwodów.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Moderatorzy

Ło rany, znowu, szeregowo znaczy równolegle, zmniejszyć to znaczy miałem na mysli zwiekszyć. Nie bierz tego do siebie, ale to ignorancja i kompletne blalblanie, że mówiąc czarne miałem na myśli białe, i tak w koło Macieju, Kaczyński. Zwiększyć pojemność tych kondów albo je wywalić, nie zmniejszyć !!! Nie ma żadnych tłumaczeń o nocy lub dniu albo że czarne oznacza białe - to brak podstawowej, elementarnej wiedzy na temat teorii i praktyki obwodów. Dwója z obwodów.

 

Pewnie gorzej niż dwója (za Twoich czasów, dwója to było niezaliczenie, teraz już się zalicza od 2). Nie twierdzę, że się znam na tym, i masz częściowo rację pisząc "ignorancja i kompletne blalblanie" - wolałbym się w ogóle nie wypowiadać na temat modyfikacji tego wzmacniacza, tylko go zlecić jakieś firmie - ale czytając różne historie ludzi z tego forum, jak się kończyły modyfikacje u różnych fachmanów to dałem sobie spokój. Wolałbym też nie wypowiadać się, nad modyfikacją skoro się na tym nie znam za dobrze i nie pisałbym nic, gdyby istniał wątek o modyfikacji takiego urządzenia i wypowiadali by się tam ludzie, którzy znają się znacznie lepiej, tylko słuchał bym ich rad. Jednak taki wątek nie istnieje (podobnie zresztą wyglądała sprawa z tematem modyfikacji mc100b, gdzie też dużo było uwag co do wpisów, jednak nikt z większą wiedzą oprócz krytykii, nie chciał się nią podzielić...). Pozdrawiam.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

simple-events.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • 3 tygodnie później...

Modyfikacji c.d. , poniżej informacje "nie tylko dla orłów" takich jak ja.

 

Zastosowanie gristoperów na wejściu nie usunęło trzasków spowodowanych wcześniejszym usunięciem kondensatorów wejściowych, trzaski przy niskim wychyleniu potencjometry nadal występują, w przyszłości wymienię potencjometr na Alpsa i to chyba załatwi problem.

Wymiana mostków na szybki diody sama w sobie nie przynosi jakiś spektakularnych rezultatów...

Ale dodanie filtracji aktywnej napięcia anodowego, według schematu nr2 Audiotonu to już inna bajka. Najpierw odpaliłem na lampach mocy i efekty były całkiem słyszalne, po kilku dniach dołączyłem filtr na stopniu wstępnym i tu to już można powiedzieć zmiana bardzo słyszalna, przede wszystkim: przestrzeń, więcej detali i pojawił mi się w końcu niski i kontrolowany bas, coś czego wcześniej jeszcze u siebie nie słyszałem. Generalnie zastosowanie filtracji dało prawie tyle, co wymiana kondensatorów sprzęgających.

 

W załączniku schemat wzmaka i filtru i lista elementów.

Projekt z audiotonu, czyli po nowemu:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) i pomoc kolegów z triody.

 

Filtr lamp mocy ma spadek kilkunastu woltów, regulujemy dzielnikiem R1/R3, większa wartość R1 powoduje większy spadek napięcia, nie zmniejszać sumy rezystancji bo będzie się dymić. Przy podanych wartościach spadek wynosi ok 14V. Przy okazji, nie udało mi się skutecznie odpalić filtru ze schematu nr.1, na triodzie dowiedziałem się nie jest do końca prawidłowy. Z "płyty głównej" V+, wstępnie odfiltrowane napięcie z fabrycznego filtra RC, biegnie kabelkiem to każdego z traf, tam wpinamy filtr. Tranzystor grzeje się znacznie, wymagany radiator.

 

Filtr stopnia wstępnego różni się od powyższego rezystorem R5, którym wstępnie zbijamy napięcie i potencjometrem P1 zamiast R1, nim regulujemy sobie dokładnie napięcie, aby na lampach uzyskać ok 120V. Filtr wpinamy miedzy V+ a "za rezystory" R139 oraz R149 (które usuwamy). Tranzystor praktycznie się nie grzeje, kondy C3 i C4 mogą być na niższe napięcie.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

post-9669-0-18700600-1361217464_thumb.jpg

post-9669-0-37321700-1361217481_thumb.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • 1 miesiąc temu...

Chyba wystarczy, że między trafem a lampą wstawisz rezystor. Tam wszystkie lampy (żarzenia) są połączone szeregowo więc nie powinno mieć znaczenia w którym miejscu go wstawisz. Pamiętaj, że na tym rezystorze będzie się odkładać sporo mocy więc będzie się nieźle grzał - ale głowy sobie nie dam uciąć. Ja nie miałem takiego problemu bo u mnie zawsze było 6.3-6.4V bez przeróbek.

 

Kolejną ważną rzeczą jest opóźnienie anodowego, ms34d ma go fabrycznie więc nie trzeba dodawać układu z przekaźnikiem, niestety oryginalnie ustawiony jest na 15 sekund (powinien mieć 2-3 minuty przynajmniej). Robiłeś coś z tym? To również bardzo ważne jeśli chodzi o żywotność lamp, a wystarczy zmienić jeden kondensator.

 

6CA7 EH nie słuchałem (dwa tygodnie temu licytowałem na allegro, ale ktoś mnie przebił) ale mam el34 EH i różnica w zejściu basu jest bardzo duża w stosunku do Chińskich. Ale Twoje lampy nie powinny mieć z tym problemu...

 

Natomiast pewną poprawę w zejściu basu i bardzo dużą poprawę w nasyceniu środka i separacji dźwięków uzyskasz wymieniając kondensatory (dwa, po jednym na kanał) 1uF na płytce z potencjometrem. Tych kondensatorów nie ma na schemacie MS34D więc nie wszyscy na nie zwrócili uwagę, ale ich wymiana jest kluczowa, są bezpośrednio w sygnale.

 

Podaję link do strony Goldfinchmod,

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

pod opisem "Skromniutki mostek prostowniczy - zostanie wymieniony na diodowy fast recovery 2A." jest zdjęcie na którym widać płytkę z potencjometrem, dwie żółte kostki - to te kondensatory.

Me puedes decir exactamente (capacidad y Tension) de los capacitors que has cambiado en la placa del potenciometro del yaqin MS34d. Gracias

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • 2 miesiące temu...

Mało coś się tu dzieje w temacie naszego janka... a jako,że lutownica i lampy mnie wciągają modyfikacji ciąg dalszy. Z racji, że schemat oryginalnego stopnia przedwzmacniacza (pentodowy wzmacniacz różnicowy) za bardzo audiofilski nie jest postanowiłem go całkowicie wymienić. Głównym założeniem moda było pozostawienie oryginalnych podstawek B7G - wyciągnięcie "płyty główej" i wymiana podstawek wydawała się dla mnie zbyt skomplikowanym zadaniem. W załączniku przedstawiam "zaprojektowany" przeze mnie pre, stopień wstępny to układ WK oparty na triodzie 6GK5 (duże wzmocnienie, mała oporność) a rozdzielacz fazy na podwójnej triodzie w dzieloną katodą ECC91 w układzie long tailed pair - bałem się o zbyt małe wzmocnienie napięciowe w przypadku inwertera z dzielonym obciążeniem, może trochę nie potrzebnie, ale w sumie przy zastosowanym pre wzmocnienie wydaje się być prawie idealne (usunąłem używany przy oryginalnym pre dzielnik napięcia na wejściu sygnału), no i oba rozdzielacze mają swoje wady i zalety. No dobra, ale co przyniosła powyższa modyfikacja? Duża, BARDZO dobrze słyszalna zmiana na lepsze, przede wszystkim na większości kawałków które słucham pojawiło się tyle szczegółów, że prawie spadłem z krzesła, generalnie przestrzeń i detale, muzyka otacza słuchacza i takie tam ;) Jestem bardzo zadowolony, nie jestem specem od lamp i elektroniki, ale te kilka miesięcy spędzonych na tematem nie poszło na marne ;) W następnej kolejności chce sprawdzić wpływ zmian punktów pracy triod w pre oraz głębokości globalnego ujemnego sprzężenia zwrotnego na brzmienie wzmacniacza.

 

Kondzie sprzęgające FT-3 0 ( ledwo wlazło 6 sztuk)

 

BTW, wywalenie malutkich kondzi na wejściu przy potku nie powodują trzasków przy zmianie głośności, miałem zimnego luta.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

post-9669-0-02590200-1370637061_thumb.jpg

post-9669-0-84930400-1370637083_thumb.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć i chwała:)

Za takie działania. Ja niestety sam nie grzebie w swoim Janku bo brak mi wiedzy itp.

Cieszą mnie jednak udane modyfikacje innych.

Pozdrawiam

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • 7 miesięcy temu...

Witam Szanownych!

Kupiłem KT77 Genalexa do Janka MS34D. Jaki bias ustawić? Na TungSolach EL34 miałem 0,39 po wlożeniu KT77 miernik pokazuje 0,23. Pamiętam, że gdzieś kiedyś czytałem, że KT77 potrzebują większego biasu (albo mniejszego).

Pozdrawiam

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • 1 rok później...
Gość zbyniu 360

(Konto usunięte)

padl moj janek ms 34 d chyba lampy el 34 rft byly nie sprawne nie ma zasilania jaki byl objaw ,.. Huknelo! I teraz niewiem co sie stalo wymienilem bezpiecznik na 250v i nic tyle z wami jestem moze mi ktos pomoze potrzebuje pomocy porady i wierze ze mi cos pomozecie zbyniu 360

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Gość zbyniu 360

(Konto usunięte)

oj tego nie wiem tyle co bylo widac po starym to nie byl przerwany drucik zebym wiedzial jaki konkretny jego wartosc to taki bym kupil bezpiecznik ale jaki ? Ale mam teraz dola to szok ! Tak sie w sobie zamklem ze calkiem jestem rozdmuchany oj to przykre nie znam sie na tym to ktoras lampa el rft mnie zalatwila prepraszam za stylistyke ale chyba moja wina te stare lampy no to jest to

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • 2 miesiące temu...

Witam panowie, dziś stałem się posiadaczem ms-34d. Pełnię szczęścia psuje jednak potencjometr który trzeszczy. Mieszkam w UK i wymienionego wcześniej w tym wątku alpsa nie mogę nigdzie znaleźć. Orientujecie się może czy można go zastąpić czymś bardziej dostępnym, może jakaś inna firma niż Alps? Zastanawiam się też czy jest sens reanimacji obecnego potencjometru.

 

Sent from my SM-G900F using Tapatalk

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Gość zbyniu 360

(Konto usunięte)

kup sobie kontakt pr wymontuj potencjometr psiknij w otworki,leko pociagnij za gałkę i pokręc nią jak to nie pomoże to rozbierz potka,i przeczyśc dokładnie

 

mnie sie to za specjalnie nie udało .ale może... już zamówiłem alpsa

 

trochę mniej trzeszczy,ale wymiana konieczna, ze wzglendu na kanały,grają równo ,ale wyżej na zegarze

 

teraz czekam na alpsa odpowiednik ,ale dłuższa gałka,ale ten sam potek

 

po takiej operacji gra równo

 

a kupić go ,to nie taka prosta sprawa,naprawdę !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozebrałem, złożyłem i tragedia jeden kanał zniknął i ujawniał się pod koniec zakresu z trzaskami. Ale nie poddałem się i powtórzyłem operację, ponaginałem mocniej blaszki, ponowne czyszczenie ścieżek. I jest ideał. Jak nowy. Czasem warto się nie podawać. Z rozpędu złożyłem i uruchomiłem dziś od razu preamp na lampach, też z Chin. Little Bear T10 Pro. Jest jeszcze minimalny przydźwięk ale płyta King Crimson RED wgniotła mnie i narzeczoną w glebę. Nie odezwaliśmy się słowem przez całą płytę.

 

Sent from my SM-G900F using Tapatalk

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od strony gałki. Trzeba odgiąć 4 metalowe zaczepy i wysunąć metalową cześć z gałką. Następnie cienkim płaskim śrubokrętem rozchylasz na szerokość około 7mm tą ciemną część z tworzywa. Ona nie jest klejona. Przednia część to ścieżki i piny wlutowane w płytkę. W drugiej znajduje się przekładnia ślimakowa połączona z silniczkiem. W środku są dwie części. Okrągła zebatka i okrągła cześć na której są blaszki pracujące na ścieżkach. Wyjąłem je i środek spryskałem kontaktem i przeczyściłem delikatnie ścieżki patyczkiem do uszu. Potem podoginałem ostrożnie blaszki by pewniej dociskały do ścieżek. Trochę precyzji i cierpliwości wymaga ponowne złożenie tego razem. Zębatka i część z blaszkami musi być w odpowiedniej pozycji względem gałki z ośką którą trzeba wsunąć do środka. Oczywiście pewnie byłoby łatwiej gdyby całość była wylutowana z płytki. Za pierwszym razem nie byłem dość ostrożny i lekko zgiąłem jedną blaszkę podczas ściskania wszystkiego w jedną całość. Ale za drugim razem poprawiłem i potencjometr pracuje idealnie.

 

Sent from my SM-G900F using Tapatalk

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Gość zbyniu 360

(Konto usunięte)

rozebralem i żłożyłem ale to kółko z zebatką nie trybi ślimaka ,czy kółko z blaszkami ,powino się wcisnąć z tym kółkiem zembatym ? bo nie spasowały się w jedną część... ,aby oska sięgła głębiej ,i wtedy silniczek obracał oskę ,przez pilota,na ale teraz nie trzeszczy i brak sterowania ,ale słychac jak silniczek obraca

 

głośność jest ok z regulacją

 

jedno zrobione drugie zrypane , życie

 

aha to kółko lużno lata na tym ślimaku poprzecznym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.