Skocz do zawartości
IGNORED

Idiotyzmy motoryzacyjne


Frank
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Filtr cząstek stałych w dieslu to ekościema. Sadza z diesla jest wielokrotnie mniej uciążliwa, a o szkodliwosci nie ma co gadać w porównaniu do LOTNYCH syfów z benzyniaka. Stosunkowo duże cząstki sadzy i tak bardzo szybko osiadają i już nie są problemem, a te syfy z benzyny cały czas rzeczywiście wiszą w powietrzu zatruwajac je. Bardziej należałoby się przyjrzeć starym i rozregulowanym benzyniakom, za którymi nie są się jechać.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez porlick
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To mają być ekologiczne auta, te elektryki? A utylizacja stosu baterii a produkcja prądu? Z węgla? Z atomu? To wszystko nie ma nic wspólnego z ekologią. Trzeba być eko dyletantem bez mózgu, żeby mówić, że to są auta ekologiczne. Jedyny obecnie ekologiczny kierunek, to rozwijanie ogniw wodorowych.

A co Twój mózg podpowiada w kwestii skąd wziąć wodór?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A utylizacja stosu baterii a produkcja prądu? Z węgla? Z atomu?

Latka mijają a śpiewka petrolheadów wciąż taka sama. Akumulatorów się nie utylizuje tylko poddaje recyklingowi. Uparte mieszanie kwestii produkcji energii z jej zużywaniem. Itd, itp... Ziew...

 

Samochody elektryczne są prawdziwie ekologiczne chyba tylko w Norwegii, gdzie prawie całą energia pochodzi z elektrowni wodnych :-)

Nie istnieją rozwiązania 100% ekologiczne poza eksterminacją homo sapiens z powierzchni Ziemi, co zapewne przędzej czy później nastapi :-\

 

Wiatrak już to z grubsza wyłożył trzy posty wyżej.

 

Każde auto ma tyle z ekologią wspolnego, co...

To dość oczywiste. Rzeczywista ładowność użyteczna na poziomie 5% plus sprawność w warunkach ruchu miejskiego rzędu 20% to wychodzi wydajność 1%

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To się na wieś wyprowadzić można i nie będzie trzeba wdychać.

Napisałem już że ogniwa wodorowe, nie żaden prąd.

Pewnie nie wiesz, że prądu produkuje się tyle ile się zużywa, w tej chwili. Są bardzo małe zapasy awaryjne. Jeśli miały by być samochody na prąd w takiej postaci jak teraz, to tych elektrowni trzeba by 4razy tyle postawić co jest. Albo więcej.

Auta na prąd, to eko bezmuzgi tylko propagują. Zapomniałeś napisać co z tonami zużytych baterii?

Już widzę jak kupujesz nowy samochód z "recyklingowanymi" bateriami.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez RAF77
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisałem już że ogniwa wodorowe, nie żaden prąd.

 

Nie ma czegoś takiego jak ogniwa wodorowe. Są ogniwa paliwowe, większość wykorzystuje wodór do generacji prądu zasilającego silnik lub inne urządzenie. Pytanie brzmiało jak wyprodukujesz wodór zapewniając większą sprawność całego procesu w porównaniu do zasilania silnika prądem z baterii łądowanych z sieci.

 

Pewnie nie wiesz, że prądu produkuje się tyle ile się zużywa, w tej chwili. Są bardzo małe zapasy awaryjne. Jeśli miały by być samochody na prąd w takiej postaci jak teraz, to tych elektrowni trzeba by 4razy tyle postawić co jest. Albo więcej.

Pewnie wiem. To nie jest kwestia wielkości produkcji tylko zdolności produkcyjnych. Różnica pomiędzy mocą szczytową a średnią na dzień dobry wystarczyłaby aby pokryć jakieś dwie trzecie zapotrzebowania. Biorąc pod uwagę ile czasu zajmie przechodzenie na elektryki nie jest to specjalnie istotny problem.

 

Akumulatory ołowiowe świetnie się nadają do recyklingu- o li-ion'ach też można powiedzieć to samo?

Li-iony są o wiele mniej szkodliwe, poza tym prawdopodobnie wkrótce zostaną zastąpione przez inne konstrukcje.

 

Zapomniałeś napisać co z tonami zużytych baterii?

Baterie to złom stały, który w większości da się odzyskać. Zamiast tony baterii do zagospodarowania masz jakieś sto ton paliwa puszczonego przez rurę w powietrze, w większości bezproduktywnie. Masz na to jakiś pomysł?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
...Obecnie rynek motoryzacyjny sie zmienia i tam niestety Niemcow nie ma.

A tymczasem...

 

"W czwartek w Nowym Jorku niemiecki koncern Daimler ogłosił, że jako pierwszy koncern motoryzacyjny na świecie zaczyna seryjną produkcję ciężarówek na prąd"

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"...Kto zagląda pod powierzchnię, czyni to na własną odpowiedzialność..."

Don Kichote to zły człowiek był...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filtr cząstek stałych w dieslu to ekościema. Sadza z diesla jest wielokrotnie mniej uciążliwa, a o szkodliwosci nie ma co gadać w porównaniu do LOTNYCH syfów z benzyniaka. Stosunkowo duże cząstki sadzy i tak bardzo szybko osiadają i już nie są problemem, a te syfy z benzyny cały czas rzeczywiście wiszą w powietrzu zatruwajac je. Bardziej należałoby się przyjrzeć starym i rozregulowanym benzyniakom, za którymi nie są się jechać.

 

A co to są rozregulowane benzyniaki? Takie coś to chyba tylko w starych gaźnikowcach. Obecnie od ponad 20 lat to wszystko na wtrysku jeździ, więc tym komputer steruje od początku do końca ich żywota. I to raczej bez regulowania czegokolwiek. Bo regulować to chyba tam nie ma za bardzo co...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I co z tego jak lwia część bierze ojej w stosunku prawie jak dwusuwy?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez fox733

Człowiek może być dobry, uczciwy ale i tak ilość ludzi na jego pogrzebie zależy od pogody...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
"W czwartek w Nowym Jorku niemiecki koncern Daimler ogłosił, że jako pierwszy koncern motoryzacyjny na świecie zaczyna seryjną produkcję ciężarówek na prąd"

 

to chyba w dodatkowej przyczepie beda wozili baterie :)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to chyba w dodatkowej przyczepie beda wozili baterie :)

 

Dlaczego by nie? Przecież ciężarówka to nie tylko ciągniki siodłowe z naczepą . Są jeszcze śmieciarki i inne ciężarówki co to za wiele kilometrów dziennie nie robią.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to chyba w dodatkowej przyczepie beda wozili baterie :)

Taaa... Tesla Model 3 w wersji Long Range ma masę własną 1730 kg i 5,1 s do setki. Najmocniejszy Passat TDI bi-turbo waży raptem 9 kg mniej i na osiągnięcie 100 km/h potrzebuje sekundę dłużej.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyszłość nie należy do elektrycznych smietników, bo będzie odwieczny problem z baterią. Jak dziś w smartfonie. Wiecznie rozladowana i wszędzie z power bankiem, albo na kablu wisisz jak ciele. Trzeba czegoś co wytworzy potrzebny prąd, ale nie zasyfi środowiska. Nie wiem czemu nikt nie pracuje nad ogniwami wodorowymi lub podobnymi. Baterie wiecznie będą rozładowane.

A poza tym i tak wole V8!

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

?👈

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to chyba w dodatkowej przyczepie beda wozili baterie :)

Nawet w dwóch przyczepach i w trzeciej malutkiej. :)

 

ecanter.jpg?format=750w

 

Dla spostrzegawczych: znaczek Mitsubishi oznacza jedynie, iż Daimler sprzedaje wyrób w USA pod ta marką.

 

Przyszłość nie należy do elektrycznych smietników, bo będzie odwieczny problem z baterią. Jak dziś w smartfonie. Wiecznie rozladowana i wszędzie z power bankiem, albo na kablu wisisz jak ciele. Trzeba czegoś co wytworzy potrzebny prąd, ale nie zasyfi środowiska. Nie wiem czemu nikt nie pracuje nad ogniwami wodorowymi lub podobnymi. Baterie wiecznie będą rozładowane.

A poza tym i tak wole V8!

W smartfonie masz wieczny problem z baterią, bo to komputer a nie telefon.

Przyrównując do motoryzacji, to tak jakbyś bateriami z malucha chciał zasilać ciągnik siodłowy z naczepą. ;)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez wiatrak

"...Kto zagląda pod powierzchnię, czyni to na własną odpowiedzialność..."

Don Kichote to zły człowiek był...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co to są rozregulowane benzyniaki? Takie coś to chyba tylko w starych gaźnikowcach. Obecnie od ponad 20 lat to wszystko na wtrysku jeździ, więc tym komputer steruje od początku do końca ich żywota. I to raczej bez regulowania czegokolwiek. Bo regulować to chyba tam nie ma za bardzo co...

Może polskie...bo nawet 20 letnie auta zachodnie mają komputery, mapy wtrysku...nawet monowtrysk i tak jest sterowany komputerem, jest też czujnik ciśnienia paliwa oraz mapsensor.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stałem ostatnio w Gdańsku w korku- ok 15 min pomiędzy Astrą "dwójką" a autonusem. Myslalem, że tego nie przeżyję- jak ruszalismy, chmura dymu z autobusu a przez cały czas smród niedopalonej benzyny z Astry kopcacej w dziwnym kolorze.

 

Przeglądy okresowe to fikcja, skoro takie rzęchy jeżdżą po ulicach.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stałem ostatnio w Gdańsku w korku- ok 15 min pomiędzy Astrą "dwójką" a autonusem. Myslalem, że tego nie przeżyję- jak ruszalismy, chmura dymu z autobusu a przez cały czas smród niedopalonej benzyny z Astry kopcacej w dziwnym kolorze.

 

Przeglądy okresowe to fikcja, skoro takie rzęchy jeżdżą po ulicach.

Zapomniałeś o tym, że w przypadku pomiaru spalin robi się to wg. norm z czasów produkcji danego auta. Zresztą, nic dziwnego, że auto 10 letnie, ma inną normę niż nowe...i inaczej kopci, przy czym sam wolę stać za zajechanym benzyniakiem niż dieslem...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Taaa... Tesla Model 3 w wersji Long Range ma masę własną 1730 kg i 5,1 s do setki. Najmocniejszy Passat TDI bi-turbo waży raptem 9 kg mniej i na osiągnięcie 100 km/h potrzebuje sekundę dłużej.

 

a czy te auta kosztuja tyle samo ? chyba nie

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cene passerati tez pasuja wziasc z usa

Ta wersja nie jest oferowana w USA. Można tam nabyć V6 280KM który jest tańszy ale spróbuj zejść czymś takim poniżej 15 litrów na 100 km...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
"W czwartek w Nowym Jorku niemiecki koncern Daimler ogłosił, że jako pierwszy koncern motoryzacyjny na świecie zaczyna seryjną produkcję ciężarówek na prąd"

 

pokaz jakis link z internetu, bo twoj wpis wyglada na wymyslone klamstwo

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W lecie przez kilka tygodni jeździłem V6 3.7 295 KM i średnio wychodziło mi 16 litrów na 100 km, w okresie kiedy korki w Wwie są nieco lajtowe. Oczywiście można przerobić na gaz, wiem, wiem

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki , zawsze powinno sie potwierdzic swoje informacje.

Auto robi do 200 km , jak na ciezarowke to daleko nie zajedzie....:)

ale mozna np. juz piwo po miescie do sklepow rozwozic :)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Adam Sikora
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pokaz jakis link z internetu, bo twoj wpis wyglada na wymyslone klamstwo

Google się zepsuło? Linków w p...u. :)

 

...

Auto robi do 200 km , jak na ciezarowke to daleko nie zajedzie....:)

ale mozna np. juz piwo po miescie do sklepow rozwozic :)

 

Jak widać na załączonym wcześniej zdjęciu, to nie ciągnik siodłowy do holowania kontenerów przez setki czy tysiące kilometrów.

Gdybyś nie miał popsutego googla to byś wiedział, że pierwszym klientem jest UPS - czyli rozwożenie paczek po mieście.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"...Kto zagląda pod powierzchnię, czyni to na własną odpowiedzialność..."

Don Kichote to zły człowiek był...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

eee tam, to juz jest na rynku niemieckim , jak ktos chce to juz te auta sa w sprzedazy.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Poczta niemiecka a dokladniej DHL stworzylo swoj elektryczny samochod do rozwozenia paczek po miescie ( zobacz link wyzej)

 

Firma MERCEDES szpiegowal ta firme i odpatrywal rozwiazania z "DHL" :)

Mercedes wpadl ze swoim szpiegowaniem kiedy sie wydalo ze przed podstawiona trzecia firme wypozyczyli owe auto do testow i zeby je dokladnie przeswietlic.

Pracownicy Mercedesa nie wiedzieli ze auto z DHL ma GPS,wbudowany monitoring czy cos takiego :)

Pracownicy "DHL" zobaczyli pozniej ze auto znajdowalo sie na terenie firmy, fabryki mercedesa....upubliczniono to w mediach , byl obciach haha

 

Ja wiem ze wy nadal uwazacie ze auta niemieckie to szczyt osiagnec technologicznych !! szczegolnie VW :)))

 

Maja nawet cos dla listonoszy:

Work-Trike-135-800x800.jpgstreetscooter-work-02.jpg?itok=5awz_e88

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Adam Sikora
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.