Skocz do zawartości
IGNORED

Kabel sieciowy DIY


Rekomendowane odpowiedzi

5 minut temu, MariuszZ. napisał:

Jak złożyć przewód sieciowy poprawiający barwę dźwięku ? Większość treści to dywagacje na temat wyższości niepodrabianych bolców wtyczki wykonanych z powlekanej miedzi nad tymi podrabianymi prawdopodobnie też z miedzi ? trochę o cenach tychże, o przewodach do tych sieciówek tych droższych (kilka stów za metr) i tych tańszych, o wszystkim treści są i nawet ciekawie się czyta. Trąci powieścią SF bo opisują koledzy historie z pogranicza nauki i fantazji. Bardzo mnie wciągnęła ta lektura i  chętnie tu zaglądam ?

Dzięki serdeczne kolego za streszczenie...bo ja dałem rade tylko ostatnie 3 stronki przeczytać ??

Edytowane przez front247
53 minuty temu, McGyver napisał:

Pierwsze trzy są ciekawsze.

No przyznam że sie skusiłem...Ale przeciez homo sapiens nie może być az tak głupim gatunkiem...Tylu bzdur jakie przeczytałem na tych pierwszych 3 stronach nie dane mi było usłyszec przez całe zycie...To nieprawdopodobne..

Tymczasem w

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) zie:
1683648811_mi-AGfurutech.thumb.jpg.60502f134e81663cf2990286b8dba3f1.jpg
Skręciłem na gotowo sieciówkę na przewodzie Furutech mi-Ag i miedzianych wtykach Viborga. Dziś już nie posłucham.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Można taniej w ramach zapoznania się z rodzajami styków i ich pokrycia rodem, złotem, NCF zastosować gniazda do zabudowy na przejściówce, każde z nich wprowadza zmiany podobne do wtyków a jak się spodoba to zabudować lub kupić wtyk z takim stykiem

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
21 godzin temu, bogdan_ napisał:

Nie kupisz ?

Bogdan, wiesz co robić... ? 

Hau, hau, hau? (fakturę dostaniesz na priv, jak tylko otrzymam towar - pewnie w poniedziałek).

Ps. Jeżeli KacSa zagra (miedź 6N, fabryka "powiązana" z Neotech?), to będzie przykład, że jednak można zrobić przyzwoitą sieciówkę w budżecie na poziomie ok. 300-350 zł.

Ps. 2. Kryptoreklama: Ceny w BlackDotAudio można fajnie negocjować. Zupełnie nie opłaca się kupować bez faktury (zwłaszcza, jeżeli ktoś może to wrzucić w koszty) ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
2 minuty temu, klinek napisał:

Ślędzę z zapartym tchem, prawie nie oddycham...

A nie miałeś przypdakiem kupić oryginalnych Oyaide...?

Pewnie... Za 300 zł, czyli w budżecie o którym pisałem na początku ?

Ps. Pan z Allegro dziś się do mnie odezwał. Podobno dzwonicie do niego i zawracacie mu gitarę. Napisałem, że jeżeli mi w jakikolwiek sposób udowodni pochodzenie tych wtyków, to oczywiście nie omieszkam Was poinformować. Kupujcie popcorn i orzeszki...

Edytowane przez lete

To jeszcze pytanie praktyczne...

Czy skręcając kabel cięty ze szpuli, łączymy oplot (z miedzi) z masą od strony urządzenia (czyli od wtyku IEC?), a od strony wtyku schucko pozostawiamy bez łączenia oplotu z masą?

Rozumiem, że oczywiście nic nie lutujemy - wszystko mocujemy tylko za pomocą śrub w pinach?

26 minut temu, McGyver napisał:

Odwrotnie.

Poza tym nie z "masą" tylko z PE. Nie wiem co tu nazywasz masą.

Tak, "PE", czyli tym "środkowym" (żółtym/zielonym, etc.) kablem. I łączę od strony wtyku do gniazda zasilania.

Rozumiem, dzięki.

4 minuty temu, lete napisał:

Tak, "PE", czyli tym "środkowym" (żółtym/zielonym, etc.) kablem. I łączę od strony wtyku do gniazda zasilania.

Rozumiem, dzięki.

Z ekranem nie zawsze jest lepiej trzeba poeksperymentować, ekran powoduje, że jest gładziej ale często cierpi dynamika i micro dynamika, szczytowe siltechy na wtykach mają przełącznik gdzie można odłączyć ekran, ja mam np możliwość odpięcia ekranu w interconektach Furukawy i tak wolę słuchać, sieciówki też mam bez ekranu 

1 godzinę temu, lete napisał:

Bogdan, wiesz co robić... ? 

Hau, hau, hau? (fakturę dostaniesz na priv, jak tylko otrzymam towar - pewnie w poniedziałek).

Ps. Jeżeli KacSa zagra (miedź 6N, fabryka "powiązana" z Neotech?), to będzie przykład, że jednak można zrobić przyzwoitą sieciówkę w budżecie na poziomie ok. 300-350 zł.

Ps. 2. Kryptoreklama: Ceny w BlackDotAudio można fajnie negocjować. Zupełnie nie opłaca się kupować bez faktury (zwłaszcza, jeżeli ktoś może to wrzucić w koszty) ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Było dopłacić trochę i zrobić przewód jak kolega McGyver na Furutechu 314. Mój kolega ma taki w systemie lampowym i przynosiłem do niego wyższe modele Furutecha, jednak brzmienie tego tańszego bardziej mu pasowało, moim zdaniem też.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

W trakcie usuwania konta.

Godzinę temu, bogdan_ napisał:

Było dopłacić trochę i zrobić przewód jak kolega McGyver na Furutechu 314. Mój kolega ma taki w systemie lampowym i przynosiłem do niego wyższe modele Furutecha, jednak brzmienie tego tańszego bardziej mu pasowało, moim zdaniem też.

Nikt tu chyba nie słuchał tej KacSa'y, więc kupiłem dla eksperymentu. Może i zagra... Wtyki są zawsze do wykorzystania, więc będę sprawdzał. Do zrobienia mam i tak 4 sieciówki.

3 godziny temu, McGyver napisał:

Odwrotnie.

Poza tym nie z "masą" tylko z PE. Nie wiem co tu nazywasz masą.

Panowie z wiedzą techniczną proszę napiszcie jakiegoś tutoriala jak to łączyć bo czytając wypowiedzi niektórych kolegów mam złe przeczucie, że ktoś kiedyś się zabije składając przewód sieciowy. 

10 minut temu, MariuszZ. napisał:

Panowie z wiedzą techniczną proszę napiszcie jakiegoś tutoriala jak to łączyć bo czytając wypowiedzi niektórych kolegów mam złe przeczucie, że ktoś kiedyś się zabije składając przewód sieciowy. 

Przecież to było już dziesiątki razy opisywane, więc problem polega raczej na tym że co niektórym się nie chce poszukać.

bylo milion razy ze od strony gniazdka pod  bolec (jakby kto nie wiedzial ?) i to juz nie jest smieszne ?

Edytowane przez Mikelas76

transport streaming -Auralic Aries S1 ; transport cd - Pioneer PD 30AE mod; dac - Denafrips Pontus 2; wzmacniacz - Shanling A3.2 mk2; kolumny - YB Nord S25; listwa - Lector Edison 230; interkonekty cyfrowe - Chord Clearway i2s, QED Reference Digital Audio 40, QED Reference Optical Quartz, Srebrny diy usb; interkonekt analogowy - PAD Neptune XLR; kable zasilajace - Oyaide tunami, Oyaide black mamba, Furutech alpha 3, Yarbo 1100, Neotech Nep 3002, Belden; zasilacze - Auralic PSU S1, Nostromo, PD Creative, Ifi ipowerX.

Gość

(Konto usunięte)
36 minut temu, Pszczyna napisał:

 

No tak i znów pomieszanie z poplątaniem, na górnym obrazku faza jest inaczej połączona na dolnym inaczej. 

To która jest poprawnie? ?

Górny obrazek pokazuje od wewnętrzna wtyku  jest lepiej go usunę 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Bardzo przyzwoity jest ponoć ten gotowiec Furutech 320

314 miałem kiedyś ale mnie nie przypasował rozjaśniał sztucznie jakoś 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Nie chce sie wyglupic ale ja sprawdzam faze w gniazdku i zaznaczam czerwona kropka i na wtyku tez zaznaczam czerwona kropka praewod brazowy fazowy hehehe

transport streaming -Auralic Aries S1 ; transport cd - Pioneer PD 30AE mod; dac - Denafrips Pontus 2; wzmacniacz - Shanling A3.2 mk2; kolumny - YB Nord S25; listwa - Lector Edison 230; interkonekty cyfrowe - Chord Clearway i2s, QED Reference Digital Audio 40, QED Reference Optical Quartz, Srebrny diy usb; interkonekt analogowy - PAD Neptune XLR; kable zasilajace - Oyaide tunami, Oyaide black mamba, Furutech alpha 3, Yarbo 1100, Neotech Nep 3002, Belden; zasilacze - Auralic PSU S1, Nostromo, PD Creative, Ifi ipowerX.

11 minut temu, Mikelas76 napisał:

Nie chce sie wyglupic ale ja sprawdzam faze w gniazdku i zaznaczam czerwona kropka i na wtyku tez zaznaczam czerwona kropka praewod brazowy fazowy hehehe

Też tak robię aby się upewnić gdzie faza i nie zapomnieć.

Gość

(Konto usunięte)
12 godzin temu, Mikelas76 napisał:

Nie chce sie wyglupic ale ja sprawdzam faze w gniazdku i zaznaczam czerwona kropka i na wtyku tez zaznaczam czerwona kropka praewod brazowy fazowy hehehe

I co? jak faza jest odwrotnie to w urządzeniu przelutowujesz kable? ?

Faza musi być zgodna we wtyku, które idzie do urządzenia. Luxman kiedyś robił fajnie, bo miał z tyłu czujnik fazy i jak włożyłeś zgodnie to świeciła się mała żaróweczka. Proste rozwiązanie a ułatwiało sporo.

2 godziny temu, boomaga napisał:

I co? jak faza jest odwrotnie to w urządzeniu przelutowujesz kable? ?

Dobrze, że korzystamy z zasilania jednofazowego. Byłyby hece gdyby audio zestawy zasilane były napięciem trójfazowym. Sprawdzanie zgodności faz itd. ? 

2 godziny temu, boomaga napisał:

Luxman kiedyś robił fajnie, bo miał z tyłu czujnik fazy i jak włożyłeś zgodnie to świeciła się mała żaróweczka. Proste rozwiązanie a ułatwiało sporo.

Coś w tym jest. Mój CD Pioneer na PCB ma oznaczenia L i N, ale przewód zasilający fabryczny miał płaską wtyczkę, czyli trochę bez sensu. Oznaczenie L trafia na początek uzwojenia pierwotnego, ale gdy tego nie widać jak to sprawdzić? Na trafach rdzeniowych raczej można to dojrzeć, gorzej z toroidami. 

59 minut temu, slawsim napisał:

Coś w tym jest. Mój CD Pioneer na PCB ma oznaczenia L i N, ale przewód zasilający fabryczny miał płaską wtyczkę, czyli trochę bez sensu. Oznaczenie L trafia na początek uzwojenia pierwotnego, ale gdy tego nie widać jak to sprawdzić? Na trafach rdzeniowych raczej można to dojrzeć, gorzej z toroidami. 

Najzwyczajniej to słychać jak gra lepiej 

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.