Skocz do zawartości
IGNORED

DIY na AudioShow


Redaktor

Rekomendowane odpowiedzi

Co do wielkości pokoju to się zgodzę za mały i przez to też często przepełniony. Ale to akurat dobrze świadczy bo atmosfera w dniach wystawy wyborna. I tak naprawdę to chyba jest najważniejsze a że do tego jeszcze dźwięk jak i muzyka były na bardzo wysokim poziomie to chyba dobrze świadczy o idei pokoju audiostereo. Co do brzmienia w pokoju, pomijając nawet to że pokój mały, to jak ktoś twierdzi że było słabo to musi być po prostu głuchy i tyle. A w optymalnych warunkach dla takiego systemu myślę że wielu Panów z parteru musiało by wyjść z opuszczoną głową.

Nie to dobre co jest dobre, tylko co się komu podoba.

Wystarczyło kilka dni wcześniej położyć kable i ich NIE RUSZAĆ!

„W co motłoch bez dowodów uwierzył, jakże byśmy to mogli dowodami obalić?” - Friedrich Nietzsche
Achievement unlocked!

Co do brzmienia w pokoju, pomijając nawet to że pokój mały, to jak ktoś twierdzi że było słabo to musi być po prostu głuchy i tyle.

 

tego akurat argumentu bym nie użył

może się z czasem okazać, że sam zrobiłeś sobie ququ

czniać to . . . jak mawia prawdziwy noblista - jadem na ryby

climax

dlaczego byłem zadowolony jak piszesz ?

odpowiedz jest prosta , foty sa z godzin gdzie w pokoju zostali juz tylko ci ktorym chciało sie ze soba pracować

tylko tyle i az tyle :)

w takich warunkach wszystkie narzekania nie maja sensu ani znaczenia , liczy sie cel na ktorym nam wszystkim zalezy

Szanuj zdrowie należycie, bo jak umrzesz, stracisz życie

W pewnym momencie w niedzielę przełączaliśmy wzmacniacze z lampowego OTLa na Ugody, chwilkę pograło a ja usłyszałem komentarz słuchacza że ten wzmacniacz lampowy bardzo fajnie gra :) i był bardzo mile zdziwiony że to grały tranzystory.

Jeśli chodzi o kable to faktycznie były na początku problemy, prawdopodobnie związane z pętlą masy; zasilanie było z dwóch różnych gniazdek, możliwe że była to inna faza bo bezpieczniki były oddzielne.

Nie dało się kabli nie ruszać z powodu dużej ilości sprzętu i konieczności częstego przełączania, co zresztą wynikało z głównych założeń prezentacji w naszym pokoju.

tego akurat argumentu bym nie użył

może się z czasem okazać, że sam zrobiłeś sobie ququ

Mamel w kategoriach Audioszołu uważam dźwięk bardzo dobry. Ty masz prawo oceniać na swój słuch a ja na swój. Chętnie posłuchałbym również Twojego DIY no ale nie było mi dane. Choć wydaje mi się że coś Twojego widziałem na liście tu na forum. Należy też pamiętać że spięte ze sobą były sprzęty od różnych konstruktorów gdzie każdy ma pewnie swoją szkołę brzmienia. Wg mnie szanowna komisja dokonała słusznego wyboru. A czy można było lepiej, nie wiem bo w niej nie zasiadałem i nie dane mi było słyszeć wszystkich konstrukcji. Pzdr

Nie to dobre co jest dobre, tylko co się komu podoba.

Chciałem powiedzieć, że pokój DIY bardzo mi się podobał. I w sensie sprzętu, i w sensie ludzi, którzy tam byli. Świetna sprawa.

 

Rzadko biorę udział w dyskusjach na audiostereo, więc mało kto mnie tu zna (raczej jestem na diyaudio, jako "uncle_leon") - jeżeli ktoś mnie zapamiętał, to ja byłem ten koleś w okularkach, z plecakiem i lustrzanką, co szpanował płytą "Reference Recordings" i domagał się winyla Chucka Mangione ;)

 

Co do sprzętu, miałem okazję go posłuchać w sobotę wieczorem i potem w niedzielę koło południa kilku wariantów. Konfiguracja "sobotnia" zwłaszcza miała fantastyczną, "natychmiastową" dynamikę i rozdzielczość, jedną z najlepszych na targach (pamiętam, że grał wtedy Shigaclone i któryś ze wzmaków SS). Większość, nawet tych hi-endowych systemów według mnie poległa przy odtwarzaniu gwałtownych impulsów (np. głośne uderzenie w werbel). A pokój DIY się tu obronił, więc brawa. Szkoda, że kolumny (te mniejsze) grały bardzo nierówno, sporą liczbę osób to zniechęciło. Te "wielkie" kolumny grały w mojej opinii dużo bardziej kulturalnie i szczegółowo, i pomimo nadmiaru basu zdecydowanie je preferowałem; z basem tak naprawdę miało poważny problem jakieś 70% systemów na targach, więc nie wyróżniałyby się specjalnie... No, ale to tylko moja opinia, a opinia, jak powszechnie wiadomo, jest jak d*** - każy ma swoją ;)

 

Co do ludzi, to mam straszną pamięć do imion (a do nicków jeszcze gorszą), więc wybaczcie, że wypowiedzi będę adresował pośrednio:

- Do sz. p. konstruktora Shigaclona ;) - super było powymieniać się uwagami, szkoda, że nie było więcej czasu, bo miałem jeszcze kilka pytań, np. jakich reclockingów próbowałeś i na jakich trafach robiłeś zasilacze. Co do modyfikacji z pajęczym jedwabiem, o której ci mówiłem, tu ją opisałem:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Jeżeli nie chcesz czekać do wiosny na pająki (lol), wyślij mi PM, to się podzielę moimi zapasami pajęczyny albo podeślę ci gotowy, "opajęczony" mechanizm :)

- Do sz. p. konstruktora wzmacniaczy (lampowego i kilku innych) ;) - podoba mi się twoje bezkompromisowe podejście, no i imponująca wiedza. Na pewno wiele się mógłbym od ciebie nauczyć, gdyby było więcej czasu. Dzięki za wskazanie " Amplifier End", faktycznie bardzo interesująca, wręcz radykalna konstrukcja, a przy tym relatywnie prosta do zrobienia - podoba mi się, szkoda tylko, że taka droga!

 

Do wszystkich "gospodarzy" pokoju - bardzo mnie ujęło wasze wyluzowane podejście, otwartość, kultura. Pomimo, że nie nie znałem nikogo z obecnych, bardzo szybko poczułem się jak między swoimi ;) Pozdrowienia dla wszystkich!

post-11086-0-94602800-1352819071_thumb.jpg

post-11086-0-66570500-1352819095_thumb.jpg

post-11086-0-36720500-1352819163_thumb.jpg

post-11086-0-91406400-1352819189_thumb.jpg

post-11086-0-25744100-1352819215_thumb.jpg

post-11086-0-20679500-1352819240_thumb.jpg

post-11086-0-32899900-1352819274_thumb.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

domagał się winyla Chucka Mangione

Tak byłem i widziałem to domaganie się :-)

 

Wg mojej oceny w Sobieskim grało dobrze tylko w dwóch pokojach, z czego jeden to właśnie DIY.

Można powiedzieć to o czymś świadczy. Dzięki za umożliwienie zobaczenia waszego sprzętu.

dobre, ciekawe o czym to świadczy jeśli można postawić na równi trany, lampy w SE, OTL

to po co komu jakieś Lowthery, 300B, dwie stówki, audiofilski tripath i pozamiatane

 

Jak wzmacniacz jest dobry to nie ważne w jakiej technologii jest wykonany, a lampy w SE na stałe nie grały chyba żadne. Może różniły je jakieś niuanse, ale w takim szumie otoczenia trudno je wyłapać.

Co do mojej skrajnie subiektywnej opinii na temat grania pokoju to dodam jeszcze tyle, że spędziłem tam najwięcej czasu z wszystkich pokoi, więc najlepiej znałem akurat ten system i słyszałem co potrafi.

Mam taki pomysł, jeżeli w przyszłym roku pokój się odbędzie, aby organizator, ktokolwiek nim będzie narzucił jakieś 10 ścieżek testowych. Odgórnie, mają to być profesjonalnie przygotowane tracki w formie płyty i plików. Inaczej jest partyzantka, nie znamy wzajemnie tej swojej muzyki, wykonań, muza musi być znana na 3 miesiące przed wystawą. Na płycie powinien znaleźć się każdy rodzaj muzyki, ale referencyjnie nagragny. Choćby pod względem zrównoważenia pasma. Muzyka powinna być skomplikowana i trudna. Inaczej jest ear coma fucking trauma jak mawiają na zachodzie.

Gość jarokar

(Konto usunięte)

W mojej skromnej opinii, jak na tak przypadkowe zestawienie zagrało bardzo przyzwoicie, wykuwało się to brzmienie bardzo mozolnie, skutecznie pomogła adaptacja akustyczna, dzięki Szymon i colacol.

Opinie skrajne, ale to dobrze bo znaczy, że nie było nudno, jednym się podobało bardziej innym mniej a byli tez tacy, którym wcale. Szkoda że rika kolumny się dusiły w tym pomieszczeniu bo mają potencjał, którego nie mogliśmy wykorzystać, OTL to zjawisko , które napędziło nam mnóstwo ciekawskich, którzy zostawali bo fajnie grało. Mnóstwo nowych znajomości to klu tego przedsięwzięcia, dzięki Palton za całokształt. Nowe doświadczenia, które pewnie zaowocują w następnych latach.

To tyle ode mnie.

Mam taki pomysł, jeżeli w przyszłym roku pokój się odbędzie, aby organizator, ktokolwiek nim będzie narzucił jakieś 10 ścieżek testowych. Odgórnie, mają to być profesjonalnie przygotowane tracki w formie płyty i plików. Inaczej jest partyzantka, nie znamy wzajemnie tej swojej muzyki, wykonań, muza musi być znana na 3 miesiące przed wystawą. Na płycie powinien znaleźć się każdy rodzaj muzyki, ale referencyjnie nagragny. Choćby pod względem zrównoważenia pasma. Muzyka powinna być skomplikowana i trudna. Inaczej jest ear coma fucking trauma jak mawiają na zachodzie.

do testowania to wystarczy 5 płyt i to było na miejscu

po co kolejny raz rozpamietywac jakies zale i niekonczące sie czego to nie było ?

szukalismy w sprzecie dynamiki , rozdzielczości ,ale również barwy i grania całym pasmem

chyba masz takie płyty w domu :)

Szanuj zdrowie należycie, bo jak umrzesz, stracisz życie

Nie widzę żadnych żali, chodzi o rozwój. Jeżeli chodzi o utwory testowe, to do sugeruję następujące kategorie dla każdej ścieżki.

 

1. jazzowe/folkowe nagranie studyjne z wokalem żeńskim

2. jazzowe/folkowe nagranie studyjne z wokalem męskim

3. jazzowe nagranie koncertu kameralnego z kontrabasem wiolonczelą i czymś jeszcze

4. nagranie rockowe z lat 70tych

5. nagranie rockowe/bluesowe współczesne z gitarami i perkusją itp.

6. muzyka klasyczna z orkiestry symfonicznej

7. muzyka perkusyjna

8. chór

9. tercet lub kwartet wokalny

10. orkiestra dęta z tubą, trąbką, saksofonami, puzonem lub waltornią oraz klarnetem lub fletem

11. dobrze nagrany metal

Mam taki pomysł, jeżeli w przyszłym roku pokój się odbędzie, ...

 

... drugiego dnia zabrać z pokoju ustroje akustyczne, posłuchać jak to gra przy pustych ścianach, a później dyskutować, czy kable aby nie były za często ruszane.

Nie widzę żadnych żali, chodzi o rozwój. Jeżeli chodzi o utwory testowe, to do sugeruję następujące kategorie dla każdej ścieżki.

 

1. jazzowe/folkowe nagranie studyjne z wokalem żeńskim

2. jazzowe/folkowe nagranie studyjne z wokalem męskim

3. jazzowe nagranie koncertu kameralnego z kontrabasem wiolonczelą i czymś jeszcze

4. nagranie rockowe z lat 70tych

5. nagranie rockowe/bluesowe współczesne z gitarami i perkusją itp.

6. muzyka klasyczna z orkiestry symfonicznej

7. muzyka perkusyjna

8. chór

9. tercet lub kwartet wokalny

10. orkiestra dęta z tubą, trąbką, saksofonami, puzonem lub waltornią oraz klarnetem lub fletem

11. dobrze nagrany metal

czyli słuchac kazdej rzeczy na 10 płytach ? co to niby ma pomóc ? zrobisz kolejne dziesieć zwrotnic ?

Szanuj zdrowie należycie, bo jak umrzesz, stracisz życie

Nie widzę żadnych żali, chodzi o rozwój. Jeżeli chodzi o utwory testowe, to do sugeruję następujące kategorie dla każdej ścieżki.

 

1. jazzowe/folkowe nagranie studyjne z wokalem żeńskim

2. jazzowe/folkowe nagranie studyjne z wokalem męskim

3. jazzowe nagranie koncertu kameralnego z kontrabasem wiolonczelą i czymś jeszcze

4. nagranie rockowe z lat 70tych

5. nagranie rockowe/bluesowe współczesne z gitarami i perkusją itp.

6. muzyka klasyczna z orkiestry symfonicznej

7. muzyka perkusyjna

8. chór

9. tercet lub kwartet wokalny

10. orkiestra dęta z tubą, trąbką, saksofonami, puzonem lub waltornią oraz klarnetem lub fletem

11. dobrze nagrany metal

Piotrek - jeszcze coś z fortepianem, bo ciężki do (prawdziwego) odtworzenia przez sprzęt

No właśnie, fortepian, zapomniałem :)

 

1. jazzowe/folkowe nagranie studyjne z wokalem żeńskim

2. jazzowe/folkowe nagranie studyjne z wokalem męskim

3. jazzowe nagranie koncertu kameralnego z kontrabasem wiolonczelą i czymś jeszcze

4. nagranie rockowe z lat 70tych

5. nagranie rockowe/bluesowe współczesne z gitarami i perkusją itp.

6. muzyka klasyczna z orkiestry symfonicznej

7. muzyka perkusyjna

8. chór

9. tercet lub kwartet wokalny

10. orkiestra dęta z tubą, trąbką, saksofonami, puzonem lub waltornią oraz klarnetem lub fletem

11. dobrze nagrany metal

12. fortepian

Możecie się koledzy nabijać do woli, ale uważam , ze to dobry pomysł. Nie trzeba całych płyt, wystarczy po parę minut z każdego rodzaju. Selekcję poprawiłoby przełączanie w locie przez pasywny preamp, a właściwie selektor. Tak samo źródła cyfrowe i MSS jest tu jak znalazł. Nie chcę zachwalać swojego- można go przed pokazem wywalić przez okno:). Gorzej jest niestety z kolumnami , bo nie da się w locie na szybko

Gość Arek__45

(Konto usunięte)

 

oj darował byś sobie takie wycieczki....tak się składa że Muzg współtworzył dac'a którego można było słuchać w ciągu 2 dni wystawy...

a na takich wystawach nie będzie grało optymalnie z różnych powodów, nie tylko kabli..

 

 

oj darował byś sobie takie wycieczki....tak się składa że Muzg współtworzył dac'a którego można było słuchać w ciągu 2 dni wystawy...

a na takich wystawach nie będzie grało optymalnie z różnych powodów, nie tylko kabli..

Nie lubie wycieczek a tymbardziej tej internetowej ....nowomowy......

Osobiście wożę 1 samplera z różną muzyką może nie jest na nim tak poukładane jak Piotr1 proponuje, ale jest dynamika , jazz ,wokale i męskie i żeńskie i metal a tatrze rockowa i poważna . za to niema fajerwerków które fundowali w niektórych pokojach ,tupot salsy i takie tam. niektórzy z was mieli go okazję posłuchać w sobotę koło 16oo

Pozdrawiam Bodo_z

to trzeba 11 zwrotnic

Tak,... aby wykonać kolumnę,... aby oddała całe naturalne pasmo dźwięku fortepianu, lub innego instrumentu np. skrzypiec, trzeba zaprojektować zwrotnicę, do tego celu,... już nie wspomnę o przetworniku wysoko tonowym, co by zniekształceń nie wprowadzał, szereg filtrów, aby wy eliminować niepotrzebne rezonanse,... na takiej konstrukcji metalu się nie posłucha, ( rozdzielczość ) dlatego posiadam w swojej kolekcji, szereg kolumn, wszelakiej konstrukcji, i od niedawna korzystam z cyfrowego korektora, aby zestaw stał się uniwersalny,... i mi to pasuje...

"niestety integra odpadła bo po puszczeniu płyty z niskim i mocno zróznicowanym basem / rock/ integra weszła w przester i to dośc dramatyczny

jeszcze nie spotkałem wzmacniacza lampowego na dwóch diabełkach ktory by to pociagnął na klasycznych średnioskutecznych kolumnach..."

 

takie kuriozum spłodzone przez cira wyczytałem na forum odnośnie integry Pana Waldka

człowieku, autorze w/w tekstu, nie kompromituj się podstawowym brakiem informacji i doświadczenia

przecież byłeś jednym z wybranych do ferowania ocen a tu ... normalnie po-pis

jak można zarzucać komuś "mijanie się z prawdą" gdy samemu nie ma się zielonego pojęcia o komentowanym zagadnieniu

czniać to . . . jak mawia prawdziwy noblista - jadem na ryby

climax

dlaczego byłem zadowolony jak piszesz ?

I bardzo miło jest sobie popatrzeć na tak zadowolonych pasjonatów...szczególnie gorąco promieniałeś Ty więc stwierdzam z całą pewnością że po prostu miło spędziliście ten czas. I o to chodzi....

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.