Skocz do zawartości
IGNORED

Upgrade YAQIN MC-100B


muda44
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Trzeba będzie to sprawdzić...

 

Zastanawiam się czy nie wywalić tych wszystkich złączek sygnałowych i tych do podstawek lamp z PCB i nie dać drutów srebrnych pozłacanych. Kupiłem trochę tego do lampizacji CDka.

Jeszcze myślałem o nowych podstawkach do lamp. Ale to już znaczne koszta i nie wiem czy są tego warte.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z podstawek też ?

Chyba się nie da - nie sięgną nóżki podstawek.

Choć tak jak patrze na płytę to można by ominąć sporo połączeń , ale przy montażu nowych rezystorów z długimi nóżkami.

Może to dobra myśl.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez muda44
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie podstawki i polaczenia narazie seria ,jedynie wywalone zlaczki sygnalowe ,przy lutowaniu kondow sprzegajacym mozna cos tam z tego co pamietam pominac i wlutowac odrazu w podstawke

a z tymi nowymi rezystorami z dlugimi nogami lutowanymi odrazu w podstawke - dobra mysl

 

Tak mi cos spokoju teamt tech kolorow przewodow nie daje a nie mam jak teraz sprawdzic u siebie ,i wpadlem na taka mysl ,a nawet pewien blad kolorystyczny zwróc uwage na kolory odcietych przewodow przy lampach kt88 tu jest blad -skoro przy V1 jest pomaranczowy a przy V2 bialy to V3 powinno wedlug logiki miec bialy a ma pomaranczowy a V4 powinno miec pomaranczowy a ma bialy

Dlatego nie ma symetri kolorow przewodow w tych czerwonych kolkach z twojego zdjecia i wychodzi na to ze wszystko jest dobrze zarowno u Ciebie jak i u mnie :D -Chinska mysl techniczna

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez indyk9
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to trzeba będzie sprawdzić do traf.

Chyba żeby jakiś sygnał testowy kilka Hz i sprawdzić czy jednakowo membrany się wychylają.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj zamontowałem softstart.

Kolejna fotka to dorobiony na płytce uniwersalnej zasilacz 12V ze stabilizacją na 7812 do przekaźników przełącznika wejść i załączania napięcia anodowego.

Na tej fotce widać chwilowo dolutowany od góry kondensator na płytce softstartu. . W tym miejscu będą przewody i będzie podłączony ten duży kond z płytki uniwersalnej - koło trafka. Jest tam Rubycon 6800uF.

No i wzmachol w trakcie pomiarów wywalony do góry kołami ;)

Na koniec skan schematu z podanymi napięciami .

 

Zastanawiam się nad zmianą kilku rezystorów jak na schemacie z pierwszego wpisu.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

myslisz o wymianie tych wskazanych rezystorow jak na schemacie nr.3 tzn wstawienie o innej opornosci hmm ciezko powiedziec jaki bedzie tego efekt ,zostawiasz ten przelacznik z przedniego panelu wraz z plytka czy go pomijasz i odrazu po selektorze smigasz na potencjometr

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dalsze zmiany

wymiana wszystkich elektrolitow

NIPPON serii KMF 22uF/450V6 sztuk w miejsce C1,C2,C3

ELNA Silmic II 470uF/16V w miejsce C4

RUBYCON 200YXF 2 sztuki w miejsce C13,C14

ITELCOND 470uF/450V ,4 sztuki C11,C12,C15,C16

Wstawienie zdlanego sterowania ,narazie z pilota mozna jedynie wlaczyc lub wylaczyc wzmacniacz ,niebawem zajmiemy sie potencjometrem i selektorem

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

post-17090-057833100 1298567621_thumb.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez indyk9
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja na razie stoję z robotą. Zamówiłem dwie pary gniazd miedzianych srebrzonych RCA takie jak Twoje.

Mam też zaklepane kilka rezystorów do audio PR9372

Kopiłem też i mi przyszły gniazda RCA Neutrik NYS367 . Ale wizualnie i namacalnie wcale nie wyglądają lepiej od tych oryginalnych.

Tak więc Neutriki pójdą na dwa mniej ważne ( deck/nagrywarka CDR i tuner ) wejścia a CMC na wejścia z dwóch odtwarzaczy CD.

 

Tak przeglądam Twoje fotki i nie widzę żebyś wlutował czy zmieniał rezystor 150om w katodzie 12AX7 który był na płytce przełącznika z przodu.

 

Przełącznik z przodu fizycznie zostaje , ale będzie pełnił jedynie funkcję standby anodowego.

Potencjometr kupiłem niebieskiego Alpsa 50kilo i przełącznik wejść też kupiłem Alpsa. Tyle że wejścia będą przełączane przekaźnikami OMRONa - opis wyżej. Ponoć są to specjalne przekaźniki do tego celu. Są bardzo małe i będę je lutował bezpośrednio w gniazda RCA. Od gniazd RCA do potka sygnał będzie szedł Qedem Qunexem 1

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja pewnie tez wezme te OMRONY ,jednak selektor zrodel musze zrobic ,sterwonmik zdalnego sterowania obluguje mute plus 5 przekaznikow 12V

Tak rezystor nie byl lutowany ani zamieniany ,czyli zamiast R2 wstawic 75ohm tak ja na schemacie nr2 bo chyba nie znajde juz orginalnego rezystora 150ohm:D ? ,pisales tez ze zmieniasz R10 a co z R4 i C10 jesli juz przy sprzezeniu jestesmy

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odnośnie kondensatorów sprzęgających,czy mogą być 0,33uf czy muszą być 0,22? ;czy ta zmiana wartości ma na coś istotny wpływ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie powinno nic się zmienić.

Lepiej jak będzie ciut więcej niż ma być za mało bo może obcinać bas.

Gdzieś na anglojęzycznym forum widziałem że też wstawiali ciut większe pojemności.

Ważne żeby to były porządne kondensatory.

Problem to tylko ciasnota z upchaniem kondów sprzęgających ;)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opcja dla wytrwalych :D

Obnizenie napiecia zarzenia z seryjnego 6,7 a co u niektorych pewnie 7V do 6,3

 

Odwijamy jeden zwoj z uzwojenia zarzenia ,orginalnie uzwojenie nawiniete jest symetrycznie 2x3,15V .

Pewna obawa jaka wystepowala to asymetria uzwojen gdyz mamy o jeden zwoj za duzo z jednej strony -oczywiscie na poczatku odwinolem dwa po jednym z kazdej strony jednak wtedy mialem 6,0 do 6,1V

A wiec obawialem sie wystapienia przydzwiku sieciowego ,naszczescie nic takiego nie zaobserwowalem no moze jak wsadzimy glowe do glosnika ale i z tym teamatem damy niedlugo rade

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

post-17090-071378500 1299093762_thumb.jpg

Po tym zabiegu mamy napiecie oscylujace w granicach 6,28 do ,6,38

 

A teraz lece cos posluchac :D

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez indyk9
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyszły gniazda CMC.

I dalej stoję z robotą - okazało się że nakrętki są źle zrobione i łapią gniazda czubkiem gwintu. Tak więc zerwanie gwintu przy dokręcaniu gwarantowane.

Czekam na reklamację...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • 2 tygodnie później...

Kolejne fotki.

 

1 - Może się przyda - tak wygląda wzmacniacz po wyciągnięciu PCB

2 - Czerwona strzałka. Widać co się dzieje z lutami po odlutowaniu przewodów. luty KRUSZĄ SIĘ !!! Dlatego odessałem wszystką cynę z PCB zastępując ją zwykłą 60/40

3 - Na czerwono zaznaczyłem ominięte ścieżki przy podłączeniu nowych rezystorów - to te czerwone.

4 - PCB z nowymi rezystorami sygnałowymi ( czekam jeszcze na tantalowe rezystory 12kilo do sprzężenia ) i kondensatorami odprzęgającymi. Kondensatory oprócz lutowania kleiłem na taśmę dwustronną klejącą.

Końcówki części kondensatorów wlutowane prosto w podstawki.

5 - Tutaj widać że przeniosłem na drugą stronę PCB 5 rezystorów żeby ładnie zamontować kondensatory odprzęgające.

Na fotkach widać też wymienione kondensatory filtrujące w zasilaniach lamp na Nippony i w katodach 470uF/16V Elny Silmic II .

Cyna w nóżkach podstawek też wymieniona.

Czekam na rezystory tantalowe i gniazda CMC.

Jutro mam pewien plan co do zmiany frontu :)

Nie podobają mi się te gniazda z przodu. I mam pewien plan ...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez muda44
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyglada zacnie :D troszke blisko siebie wyprowadzenia od kondow sprzegajacych -choc moze tak na foto to wyglada -ja od wczoraj walcze z PCB przelutowalem narazie polowe lutuje cyna WBT ,o rezystory juz pytalem zobaczymy co odpisze

A co do front panelu hmm ciekawy jestem co tam wymyslisz :D

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyprowadzenia mijają się o jakieś 2-3mm.

Kondy mają grube nóżki i są mocno połączone z PCB taśmą dwustronną. Tak że nie ma obaw o ewentualne przesunięcia.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do frontów...

Nie podobało mi się ze gałka wzmocnienia jest po lewej a gniazda po prawej stronie wzmacniacza - niepotrzebnie dłuższa droga sygnału.

Do tego potencjometr ALPS ma bolczyk klinujący w takim miejscu że w stosunku do oryginalnego potka w Yaqinie piny do podłączenia wypadają po lewej stronie potka jeżeli patrzymy od przodu na normalnie stojący wzmacniacz .

Wzmacniacz jak dla mnie ma okropny front - zwłaszcza te gniazda RCA :/

Dlatego obmyśliłem taki plan...

Mam kolumny w okleinie jawor pawie oczko.

Zostało mi kilka kawałków tej okleiny więc wpadłem na pomysł żeby zrobić front w takiej okleinie.

Dzisiaj namoczyłem listek wodą i sprawdziłem czy nie pęknie jak go nakleję na dolnej zaokrąglonej krawędzi.

Nie pękł - co widać na fotce.

Tak więc potencjometr przekładam na prawą stronę i wiercę odpowiedni otwór pod wyżej wspomniany bolczyk.

Oklejam front taką okleiną i lakieruję lakierem wodnym.

Kupiłem bardzo dobrą kalkomanię i najpierw zrobię próbę jak wyjdą napisy na pierwszej warstwie lakieru i jak zachowają się literki po lakierowaniu.

Fotka pierwsza - tak wygląda okleina na kolumnie.

Druga fotka przyłożony na próbę fragment okleiny.

Problem będzie jedynie z przybarwieniem wodnego lakieru bejcą tak jak barwiłem lakier na kolumnach.

Okleina jest przyłożona i nie wygląda teraz za ciekawie. Mam też kawałki z oczkami które wyglądają efektowniej :)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wyglada bardzo fajnie :D ,swietny pomysl ,ciekaw jestem koncowego efektu a z tym potencjometrem to fakt troszke skopana sprawa volume i gnizada rca powinny byc z tej samej strony a tu na odwrot :)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po docięciu listka namoczyłem go w wodzie i przyłożyłem. Przytwierdziłem od czoła tym aluminiowym elementem , a od góry spód obudowy z dociążeniem.

Jak już listek wysechł to panel przedni zmatowany papierem 240 i odtłuszczony.

Butapren nałożony na listek i przód wzmaka.

Odczekałem chwilę i dociskałem a następnie wyprasowałem żelazkiem.

Jak klej wysechł przód zmatowałem papierem 120 , 240 , 360 i położyłem pierwszą warstwę lakieru.

Jak położę kilka warstw z szlifowaniem między warstwami lakieru to spróbuję nałożyć napisy.

Na razie nie barwiłem lakieru.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fotki:

Na razie elementy przyłożone . nie są równo położone i stąd wrażenie że coś jest krzywo.

Ten środowy element jest w trakcie zdrapywania napisów.

Przełącznik na środku w dolnej pozycji będzie odłączał przekaźniki zasilania napięciem anodowym i w tym położeniu będzie świecić się na czerwono dioda STANDBY.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja się tak zapytam a nie lepiej było zrobić sobie wzmacniacz od podstaw ? Bo tak się zastanawiam nad ilością pracy włożonej przez Ciebie i koszty czy nie wyszło by podobnie. No a miał byś coś wedle własnego projektu.

 

Pozdrawiam Arczi

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja się tak zapytam a nie lepiej było zrobić sobie wzmacniacz od podstaw ? Bo tak się zastanawiam nad ilością pracy włożonej przez Ciebie i koszty czy nie wyszło by podobnie. No a miał byś coś wedle własnego projektu.

 

Pozdrawiam Arczi

 

Zrobiłem kiedyś kilka klocków od podstaw ( z robionymi obudowami płytkami itd ) . Zwłaszcza wzmacniacze , a i nawet całą wieżę ( tuner , CD , wzmacniacz i zasilacz ).

Ale to było za kawalera ;)

Jak miałem mnóstwo wolnego czasu...

Zawsze był jeden problem - obudowa i elementy mechaniczne , gałki itd...

Dzisiaj jest z tym mniej problemu. Ale jak by policzyć koszt 4 traf , obudowy , PCB , lamp... to nie wiem czy wyjdzie taniej niż ten cały wzmacniacz.

A całość traktuje jako zabawę.

Szkoda tylko że jest to praktycznie monolog . Są lepsi fachowcy ode mnie na forum ale ...

Coraz bardziej liczy się własny interes...

Próbowałem się z kilkoma kontaktować , ale nie widząc interesu kontakt się urwał.

A założeniem takiego forum jest chyba bezinteresowność ?

Tak wiec mam nadzieję że przyda się tym co by chcieli coś poprawić w tym wzmacniaczu. Może coś wykorzystają.

 

....................................

 

Dzisiaj zrobiłem przełącznik wejść.

Założeniem było i jest jak najkrótsza droga sygnału.

Po wymianie gniazd ( 2 pary CMC i 2 pary Neutrika ) i ich zabezpieczeniu klejem połączyłem masy wszystkich gniazd.

Nakleiłem taśmę dwustronną klejącą a na nią przekaźniki sygnałowe OMRONa. Podgiąłem nóżki i połączyłem z gniazdami. Na środku dwa druty łączące wyjścia przekaźników dla obydwu kanałów.

Wszystkie połączenia " druciki " to drut srebrny 999,9 pokryty galwanicznie 24 karatowym złotem 06,mm.

Widać przewody sterujące cewkami przekaźników i kabel sygnałowy QED Qunex 1 z zachowaniem kierunkowości.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokladnie sam koszt zakupu traf i obudowy to koszt zakupiu Yaqina ,a jak go wyrwiemy z drugiej reki to juz napewno sie nie kalkuluje wykonanie czegos od podstaw - tymbardziej jak robi sie to dla siebie , dla wlasnej przyjemnosci nie liczac godzin spedzonych przy tym wzmaku a ponoszac jedynie koszty zakupionych elementow do upgrade

Sam projekt Yaqina jest dobry wymaga jedynie wymiany budzetowych elementow ,i poprawy -dodania kilku innych elementow ,w efekcie finalnym otrzymujemy wzmacniacz garjacy naprawde dzwiekiem wysokiej proby ,wzmacnaicz dobrze wykonany i z ogromnym zapasem mocy -a na dodatek pelne dual mono ,i neiwiem kiedy bede mial na tyle pieniazkow abym mogl pojsc do sklepu i zamowic wzmacniacz grajacy przynajmniej na tym poziomie co ten Yaqin dlatego nie szczedze dla niego srodkow i czasu ,sam koszt zakupu czesci do tego upgrade jest nizszy niz zakup topowego kabla sieciowego ,a o przeskoku jakosciowym nie bede sie juz rospisywal ,choc i tak wiekszosc z nas pewnie bedzie wolala wydac tysiaka na takowy kabel ,niz dlubac przy wzmaku bo do tego trzeba juz miec czas ,wiedze i odwage aby go wogole rozkrecic i zaczac upgrade

Ja tam doswiadczenia nie ma zadnego w budowaniu czy projektowaniu wzmacniaczy ale zdecydowanie wiem jak przylutowac przewod ,kondensatow czy inny opornik dlatego zdecydowalem sie na 100B plus upgrade

 

 

Marcin dzieki za watek i wskazowki -ja tam go systematycznie sledze choc i tak wiem ze niewiele pomoge -niebawem zabieram sie za selektor zrodel :D u Ciebie widze ze wyszedl git

Tak wstepnie luknolem na PCB -mozna by sygnal za potencjometrem bezposrednio wlutowac w pin 7 lamp 12ax7 -bedzie krotsza droga

Jaki przewod bedziesz wstawial pomiedzy zacisk glosnikowy 8ohm a pin w PCB od sprzezenia ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie doszedłem jeszcze do PCB ;)

Ale wstępnie już myślałem gdzie się wpiąć sygnałem z potka.

Jutro czas na sterowanie przekaźnikami wejść i podpięcie " pstryczka " od odłączania anodowego i same przekaźniki anodowego .

Jeszcze waham się czy wstawić kondy Epcosa na przewodach do kondensatorów 22uF.

Nie wiem czy jest sens tak odsuwać kondensatory które powinny być możliwie blisko kondensatorów filtrujących.

 

Wszystkie kable wychodzące od KT88 do i od traf oraz do gniazd będę dawał Resona .

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poszukaj coś dobrej klasy i daj znać co znalazłeś ;)

Ja zostawię tak jak jest na fotce.

Pierwsze lampy są najważniejsze i tam dałem Epcosy 1,5uF/600V ale jak widać nie obyło się bez choćby króciutkich przewodów.

Kondy przytwierdzone do PCB i kondensatorów obok na taśmę dwustronną a do tego widać przygotowaną opaskę.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez muda44
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jantzen standard ten niebieski ma wymiary 10x30 wiec powinien sie zmiescic bezproblemowo ,pomiedzy plytka a obudowa jest jakies 14mm ,jedynym problemem jest to ze one sa na 400V ale przy 12ax7 bedzie jak znalazl ,pytalem jeszcze o srednice SCR 1,0uF 250V ,zobacze co odpisza a co z reszta zobaczymy

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

     Udostępnij



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.