Skocz do zawartości
IGNORED

Cała prawda o olejach silnikowych...


PAK-FA

Rekomendowane odpowiedzi

Nie nie Panowie, ja nie szukam konkretnej porady, wprost przeciwnie, moje przykłady miały służyć tezie, że ja osobiście nie przykładam żadnej wagi do marki oleju, po prostu uważam, że współcześnie każdy olej spełnia normy, jakie na niego nakładają, a reszta... to marketing :)

 

Ano kolega jest szczęśliwcem któremu nie zamontowana kagańca w postaci filtra DPF... Bo w takim kagańcu to już trzeba oleje C2/C3 stosować, "dowolny" syntetyk nie wystarczy bo filtr się zbyt szybko zapaskudzi.

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile way and you have their shoes

Wyglada to tak:

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Widziałem takie testy na żywo, w centrum rozwojowym Castrol BP w Pangbourn. Tu nawet moja krótka relacja.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Podczas wizyty widziałem też mieszanie oleju dla teamu F1 BMW, w czasie gdy tam jeździł Kubica - wszystko ma swoją metryczkę. Trzeba mieć naprawdę spore zaplecze by zrobić dobry olej.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Czechy24.com.pl - Czechy na okrągło

  • 1 rok później...

witam,

z dwóch wymian oleju (za każdym razem kupowałem baniak 5l, z racji małego przebiegu wymieniam co rok)

zostało mi trochę oleju (tyle, że starczy na wymianę).

olej przechowywany w oryginalnym baniaku, temp pokojowa, w zaciemnieniu.

olej Motul synergie 6100 10w40 półsyntetyczny

Czy taki olej można jeszcze użyć bez obawy o jego jakość? (1 zlewka ma rok, druga już dwa lata)

pozdrawiam

otwarty się utlenia.Ja bym nie stosował.

 

Trzeba oleje wymieniać,dolewać,dbac o stan-żeby jeżdzic-taka jest prawda o olejach silnikowych.

W FF II przy zmianach na czas i właściwej klasie jak zaleca producent = przebieg 160.000km bez ubytków. Przed każdą wymianą płukanie LiQUY MOLLY flush.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Piszą tu, że dwa lata to jeszcze ujdzie, ja bym wlał, Ale nic mi nie zostaje bo w okresie między wymianami(15tkm ) dolewam ok. litra.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Człowiek może być dobry, uczciwy ale i tak ilość ludzi na jego pogrzebie zależy od pogody...

Z drugiej mańki to w silniku są skoki temperatury, ciężka praca itd. W końcu ile tlenu załapie taki olej we flaszce zamkniętej po pierwszym otwarciu? Mniej niż gram a i to nie wiadomo ile z tego przereaguje z olejem. Sam jednak nie wiem czy wlałbym olej stojący 2 lata po otwarciu. Badań typu "lejemy tylko takie podstarzałe resztki i sprawdzamy przebieg jaki zrobi samochód w porównaniu z zalewanym świeżonką" raczej nikt nie robił.

Do tego dochodzi pytanie co robią serwisy jeśli nie zużyją zawartości beczki w czasie dwóch lat...

Człowiek może być dobry, uczciwy ale i tak ilość ludzi na jego pogrzebie zależy od pogody...

Było to jakiś czas temu.

Miałem Fiestę.

 

Postanowiłem zrobić eksperyment.

M. in. nie wymieniałem oleju.

Trwało to łącznie 3 lata. Tylko dolewki, jedynie wówczas kiedy już bagnet nie zanurzał się w oleju i zapalała się kontrolka...

 

Fiesta jeździła. W końcu, mając nowy samochód oddałem ją młodemu współpracownikowi.

Opowiadał, że na mechanik na stacji przy zmianie oleju nie mógł się nadziwić, jak wykapywała jakaś smolista substancja...

;)

Taka jest prawda o olejach.

Są prawie zbędne.

;D

Silnik 1.1. Przebieg roczny 15-20tys km.

  • Moderatorzy

olej smaruje, chłodzi, myje, wycisza, ułatwia rozruch, uszczelnia - więc dbając tak jak Grzegorz7 ryzykujemy uszkodzenie sprężarki, zaworów(hydraulicznych), zwiększone zużycie paliwa, hałas , skrócenie żywotności całego silnika i pojawienie się usterek, które by nie wystąpiły gdyby auto miało właściwie prowadzony serwis olejowy

zamiast robić dolewki lepiej olej i filtry wymienić na nowe (nawet poza aso), dla mało jeżdzących co 2 lata można sprawdzić co mamy pod maską, popularne 10W i filtry to koszt koło 80 złotych

wyjdzie taniej niż awaria na trasie i holowanie

zgadzam się z podejściem starego audiofila

" Mądry głupiemu ustępuje więc głupota triumfuje"

A wiecie ile wytrzymała mi np. taka pompa klimatycacji, bez corocznego cudowania z serwisem?

;)

 

olej smaruje, chłodzi, myje, wycisza, ułatwia rozruch, uszczelnia

...

Stench.

A wiesz, że taki łazik Marsjański Opportunity rover zaczął misję w 2004r.

Miał zakończyć, po zdaje się, niecałym roku.

Jeździł jeszcze wiele lat.

Dziś słyszałem w radiu, że wciąż jest przydatny…

 

A wiesz jakie warunki panują na Marsie?

  • Moderatorzy

A wiecie ile wytrzymała mi np. taka pompa klimatycacji, bez corocznego cudowania z serwisem?

;)

 

 

Stench.

A wiesz, że taki łazik Marsjański Opportunity rover zaczął misję w 2004r.

Miał zakończyć, po zdaje się, niecałym roku.

Jeździł jeszcze wiele lat.

Dziś słyszałem w radiu, że wciąż jest przydatny…

 

A wiesz jakie warunki panują na Marsie?

A wiecie ile wytrzymała mi np. taka pompa klimatycacji, bez corocznego cudowania z serwisem?

;)

 

 

Stench.

A wiesz, że taki łazik Marsjański Opportunity rover zaczął misję w 2004r.

Miał zakończyć, po zdaje się, niecałym roku.

Jeździł jeszcze wiele lat.

Dziś słyszałem w radiu, że wciąż jest przydatny…

 

A wiesz jakie warunki panują na Marsie?

dlatego wysłano tam łazika marsjańskiego zamiast 126p czy astry

w F1 jeżdzą po czystych torach i chyba ze 2 godziny a olej jakby inny i ciągle wymieniany

" Mądry głupiemu ustępuje więc głupota triumfuje"

W technologiach kosmicznych używane są inne materiały, inne technologie i zapewne duuużo niższe obciążenia na łożyskach. Porównania nie ma żadnego. Ten łazik to sobie może jeździć(łazić ;p) od 2004, ale ile zrobił przebiegu? 100km? 500 albo 1k km? Przy zapewne niesamowitej prędkości :))) To chyba nie stanowi żadnego problemu przy silnikach elektrycznych bez smarowania albo z jakimiś samosmarującymi stopami.

Serwisy bankrutują??? Gdzie???

Serwisy to wpisują w ksiązkę wymianę serwisową oleju którego w rzeczywistości nie wlewaja a potem ten sam olej sprzedaja za pół ceny... Ocywiście nie mylić z Promocjami w Tesco gdzie Mobil2000 jest przed promocją droższy o 1/3 niż w wyspecjalizowanym sklepie a w czasie promocji obnizają cenę o połowę.

Ubytki oleju to chyba jest jakaś dopuszczalna wartosć określająca zuzycie silnika. Bo mnie brał olej jak pękła prowadnica zaworu, ale około litra na 1000km... Przynajmniej nie miałem problemów z pozostawionymi zapasami ;)

 

M. in. nie wymieniałem oleju.

Trwało to łącznie 3 lata. Tylko dolewki, jedynie wówczas kiedy już bagnet nie zanurzał się w oleju i zapalała się kontrolka...

 

Fiesta jeździła.

 

Taka jest prawda o olejach.

Są prawie zbędne.

;D

:D :D :D ....

To oczywiście żart... jakby ktoś nie zrozumiał. Kontrolka oleju zapala się kiedy nie ma już ciśnienia i bagnet jest suchy. A powodem ubytków oleju jest najczęściej... jazda z zaniskim poziomem oleju i przegrzanie bloku.

W niektórych silnikach bez ciśnienia oleju praktycznie nie pojedziemy ;)

 

zamiast robić dolewki lepiej olej i filtry wymienić na nowe (nawet poza aso),

Wymieniam wyłącznie poza ASO... Olej mozna wymienić nawet we własnym garażu... Mozna by na podwórku ale to małoekologiczne, zawsze się trochę może wychlapnąc obok wanienki. Wymiana oleju poza róznymi udziwnionymi samochodami do których potrzeba specjalnie sprzetu (producent tez musi zarobic na serwisowaniu) zajmuje 15 minut i wymaga tylko klucza do odkręcenia korka w misce olejowej. A taki Mobil2000 10w40 bywa w Tesco w promocji za 65zł./4l.

 

A wiesz jakie warunki panują na Marsie?

Podobno przez większość doby jest ... "chłodno" więc się silniki nie przegrzewają :)

Gość Gość

(Konto usunięte)

Postanowiłem zrobić eksperyment.

M. in. nie wymieniałem oleju.

Trwało to łącznie 3 lata. Tylko dolewki, jedynie wówczas kiedy już bagnet nie zanurzał się w oleju i zapalała się kontrolka...

 

Fiesta jeździła. W końcu, mając nowy samochód oddałem ją młodemu współpracownikowi.

Opowiadał, że na mechanik na stacji przy zmianie oleju nie mógł się nadziwić, jak wykapywała jakaś smolista substancja...

;)

Taka jest prawda o olejach.

No w tym przypadku to prawda o użytkowniku. I to niestety częsty przypadek. A potem zaczyna się biadolenie na zły olej.

 

W niektórych silnikach bez ciśnienia oleju praktycznie nie pojedziemy ;)

 

Na żadnym silniku spalinowym bez ciśnienia oleju nie pojedziesz. Może kilometr, dwa.

Są auta np DW Matiz, których nie odpalisz jeśli będzie za niski poziom oleju. Kolega kupił takiego od szwagra jako uszkodzonego, cwaniak bo ojciec mechanik powiedział mu o co kaman :D

Człowiek może być dobry, uczciwy ale i tak ilość ludzi na jego pogrzebie zależy od pogody...

No w tym przypadku to prawda o użytkowniku. I to niestety częsty przypadek. A potem zaczyna się biadolenie na zły olej.

 

Na żadnym silniku spalinowym bez ciśnienia oleju nie pojedziesz. Może kilometr, dwa.

1. Tobie ani w żadnym serwisie się nie żaliłem.

Czy my się w ogóle znamy?

 

2. Pojedzie, pojedzie.

 

:D :D :D ....

To oczywiście żart... jakby ktoś nie zrozumiał. Kontrolka oleju zapala się kiedy nie ma już ciśnienia i bagnet jest suchy. A powodem ubytków oleju jest najczęściej... jazda z zaniskim poziomem oleju i przegrzanie bloku.

Brawo Arku.

 

Ale tylko trochę żart ;)

 

Przytoczony na początku test olejów jeżeli pokazał prawdę to oznacza to, że takich znafców jakich tu wielu, nieźle robi się w konia... ;)

Ale wystarczy, że zapłacą wystarczająco wysoką kwotę w serwisie F za olej na M i 1 na końcu a już czuja się lepiej...

Zupełnie jak w audio...

 

A może po prostu mam rację?

Przecież jak widać jeździmy na różnych w tym nędznych olejach, to i bez oleju się da... ;)

 

Tylko HQ150 jako świadomy użytkownik, wlewa najlepszy, nie wiedzieć skąd posiadłszy taką wiedzę...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

ciekawe, czy mówi prawdę...

skusiłbym się na ich motula, bo ten z Inter Carsu, jeśli wierzyć im, jest niestety na wschód (Polska, itp- ma podwójną okładkę)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

ciekawe, czy mówi prawdę...

skusiłbym się na ich motula, bo ten z Inter Carsu, jeśli wierzyć im, jest niestety na wschód (Polska, itp- ma podwójną okładkę)

Pomeilowalem sobie ze sprzedajacym. Jak widac ma 27tys pozytywow wiec chyba raczej rzetelny. Kupie chyba u niego Valvolline. Wedlug sprzedajcego najlepszy polsyntetyk. Procz Liqui Moly, ale ten jednak drogawy, a ja potzrebuje 6l plus z litra na dolewke w razie czego.

Co do wspomnianego wyzej przezemnie Gulfa to twierdzi ze u nas poprostu nie ma na niego popytu i nie wie co on potrafi, ale wedlug mnie moze on sie okazac leszym olejem od naszych Polskich odpowiednikow castrola itp.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

?👈

Panowie,

zauważyłem, że na bagnecie ubyło ok 3 mm (w każdym bądź razie mniej niż 5 mm)oleju od wymiany (minęło ok 3-4k)

+ są zapocenia

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

olej motul 6100 10w40, zmieniany co rok (przebiegi roczne ok 4k)

 

martwić się tym?

BTW, chyba też przejdę w lipcu na Valvoline max life

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ja do swojej Buni E36 320i (250tys. km.) od początku leję Liqui Moly Synthoil High-Tech 5W40, syntetyk. Nie narzekam i dlatego też nie zmieniam na inny. Eksperymentowanie z olejami raczej nie wyjdzie na dobre silnikowi, nie mam potrzeby zmieniać czegoś z czego jestem zadowolony. W jakość polskich oleji(ów?) pod szyldami Mobila, Castrola itd. nie wierzę. Trzymam się od nich z daleka.

Xavian XN 250 EVO | Sony TA-N7 | Wiim Pro Plus | AQ Midnight 2 | Sun Audio Reference | Tomanek TAP8

  • Moderatorzy

Panowie,

zauważyłem, że na bagnecie ubyło ok 3 mm (w każdym bądź razie mniej niż 5 mm)oleju od wymiany (minęło ok 3-4k)

+ są zapocenia

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

olej motul 6100 10w40, zmieniany co rok (przebiegi roczne ok 4k)

 

martwić się tym?

BTW, chyba też przejdę w lipcu na Valvoline max life

 

zapocenia spore, zainteresowałbym się tym, może to one są powodem ubytku oleju,

po co stosować tak drogie olej e skoro robisz raptem 4 tys ? jeśli wymieniasz raz w roku to używałbym tańszego ale markowego oleju

Panowie,

zauważyłem, że na bagnecie ubyło ok 3 mm (w każdym bądź razie mniej niż 5 mm)oleju od wymiany (minęło ok 3-4k)

+ są zapocenia

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

olej motul 6100 10w40, zmieniany co rok (przebiegi roczne ok 4k)

 

martwić się tym?

BTW, chyba też przejdę w lipcu na Valvoline max life

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

" Mądry głupiemu ustępuje więc głupota triumfuje"

Między innymi dlatego chce przejść na valvoline, 90 zł za baniak, to mniej niż 130 za motula (intercars, po zniżce)

 

pojadę do mechanika, być może to tylko uszczelka pod pokrywą.

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.