Skocz do zawartości
IGNORED

który najlepszy na średniotonowy


Bogdan

Rekomendowane odpowiedzi

Oczywiscie, wszystko sie zgadza, jednak w zakresie uzytecznym kopulki powiedzmy 800hz-4000hz ( a nawet wyzej w przypadku visatona DSM 50 FFL ) przy zastosowaniu filtrow 24db uzyskamy lepsze wlasciwosci kierunkowe niz z glosnikow stozkowych.

głośnik wysokotonowy SS revelator, nisko i średnio ATC

 

głośnik wysokotonowy SS revelator, nisko i średnio ATC

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

W stosunku do poprzednich lepiej nasycona średnica, bas nieco rozmyty w najniższych rejestrach, wysokie b. zwiewne i szczegółowe. Pod tym względem wstęga mimo, że uważałem ją za najlepszy wysokotonowy, ustępuje SS. Ale z zatrzeżeniem że nie musi się to podobać. Niskotonowy jest świetny ale chyba wolę Beymę i jej charakter, twardy, estradowy, a może tylko kwestia stojenia(różnica w cięciu). Co kto lubi, choć w ogólnej ocenie na pewno "ATC" sa lepsze.

 

poza tym efektywność Beymy 93 dB

  • 1 rok później...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Ja uważam że tylko ATC :-)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
  • Użytkownicy+

Co myślicie o tym ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Tu można trochę poczytać:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Trzeba by zdobyć tak samo mierzone inne głośniki do porównania żeby powiedzieć co ten jest wart za taka cenę.

 

Z tanich dobre są (były bo raczej już nie są) Tonsil GDN15/50/3 w roli średniaków tak do 3khz.

 

Nieźle tez wyglądają Monacor MSH-115 i 115HQ oraz 116/4

 

Jeśli chodzi o średnio-tonowe kopułkowe to producenci nieco odeszli od formy. Nadal produkowane są niezłe tytanowe Visatony.

  • 3 lata później...

wreszcie nadszedl, dedykowany coax seas na srednice:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Korona to faraday tweetera.

post-2919-0-01247700-1471519746_thumb.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

3way na 8-10 calowym wooferze z pierwszym podziałem na 200hz a drugim w okolicach 2k (ideałem byłoby trochę poniżej że względu na rezonans mida, ale najpierw ktoś musi go porządnie pomierzyc). Drugi podział trzecim rzędem elektrycznym plus pułapka. Tak po krotce;)

 

Cena ma być w okolicach 300euro, woec na dzisiejsze standardy nie jest to rozboj w bialy dzien;)

Widać że coś się w seas ruszyło.

 

Zawieszenie górne super, faraday dla tweetera, fajne rozwiązanie do bezkompromisowego 3way.

 

Ciekawe czy cewka jest underhung?

Cewka woofera nie jest underhung - ma 12mm długości podczas gdy szczelina jest 6mm.

 

Ja go jednak słabo widzę z podziałem 200Hz.

 

W pomiarach Troelsa (poprzedniej wersji, potem wycofanej) było trochę dużo drugiej harmonicznej w okolicach 200 - 400Hz, to raz.

 

Dwa - zawieszenie jest koszmarnie wręcz sztywne. Obiecują Fs 85Hz a w pomiarach Troelsa wyszło dobrze ponad 100Hz. Biorąc pod uwagę że podatność zawieszeń może się zmieniać z czasem i wysterowaniem, nie bardzo widzę jak tu porządnie skompensować rezonans, a to jest tym bardziej krytyczne im niższy podział. Pewnie chcieli na siłę zapobiec używaniu głośnika w monitorach 2-way.

Albo aktywnie lub drożej pasywnie

 

W obudowie 12l to będzie 100Hz Qtc=0,65

RLC 12,5mH, 220uF i uwzględniając 2Ohmy cieńkiego uzwojenia opornik 5Ohm.

Filtr 75uF i 4,7mH

A co jeżeli głośnik bez obudowy będzie (za sprawą zawieszenia sztywniejszego niż w katalogu) miał Fc = 110Hz i Qtc = 0.7 (i do kompletu Vas = 3 litry)? I na dodatek podatność zawieszeń będzie niestabilna w funkcji temperatury, wilgotności, wysterowania itd.?

A co jeżeli głośnik bez obudowy będzie (za sprawą zawieszenia sztywniejszego niż w katalogu) miał Fc = 110Hz i Qtc = 0.7 (i do kompletu Vas = 3 litry)? I na dodatek podatność zawieszeń będzie niestabilna w funkcji temperatury, wilgotności, wysterowania itd.?

 

no to będzie super. Przy podanych przez Ciebie parametrach przy otwartej obudowie, zwrotnica będzie niczym suknia ślubna na pannę młodą. A zakładając te parametry fc=110Hz Qtc=0,7 i obudowa\ę 12l też nic wielkiego się nie stanie. Będzie nadal superasto grał. Chciałem tylko powiedzieć, że nie jest aż tak źle z tym niskim podziałem.

 

A co do twardego zawieszenia, to ja mam od ponad 20 lat Isophona PSM120 (jedyny rasowy średniotonowy, który zasługuje na swoje miano) i jego bardzo twarde zawieszenie (f0=145Hz Qtc 0,65, Qm=9,5!, i ma Faradaja) nadal jest sprawne (mierzyłem niedawno zniekształcenia i porównywałem z Seasem MU10 i oba mają podobne niskie.) a tak samo stary PSL265 skrzywił się w osi i ocierał o szczelinę. Gra owy PSM z Seasem L22 H1252. Podział przy 500Hz.

 

Jak pamiętam, nigdy nie było w Isophonach głośników, które różniły się tylko wielkością. Każdy miał jakieś genialne pomysły.

I jak popatrzymy na szanujące się firmy: Seas, ScanSpeack, SB, itd to wszystkie wróciły do tego samego materiału membrany co staruszek PSM. Do celulozy.

 

I co jeszcze ciekawego u mojego staruszka PSM to fakt, że można nim grać głośno i to bardzo głośno bez straty na jakości. Może te 6dB różnicy w czułości coś znaczą.

Jeżeli ktoś dla katalogowych parametrów liczył na 100Hz w 12 litrach, to dla sztywniejszego zawieszenia i tej samej objętości dostanie 123Hz. I kompensacja się rozjedzie.

Jeżeli ktoś dla katalogowych parametrów liczył na 100Hz w 12 litrach, to dla sztywniejszego zawieszenia i tej samej objętości dostanie 123Hz. I kompensacja się rozjedzie.

 

Odwinie sobie trochę z ceweczki i już gra muzyka.

 

Całe szczęście mamy tę wspaniałą ARTĘ

Nie rozumiesz problemu. W opisywanym przypadku Vas to tylko 3 litry, a Vb aż 12. Dlatego Cms głośnika dominuje (80% sztywności pochodzi od Cms, a tylko 20% od Vb) przy ustalaniu Fc, i jeżeli zmieni się pod wpływem temperatury, ciśnienia, wygrzewania czy starzenia, zaraz odstroi Fc. I kompensacja będzie działać nieprawidłowo. Cms to najgorzej stabilny parametr podstawowy głośnika. Najgorsze że jest on niestabilny również w funkcji wysterowania, i w związku z tym może generować zniekształcenia nieliniowe, z kompensacją czy bez. Dlatego właśnie używanie głośników z tak sztywnymi zawieszeniami do niskich podziałów, zwłaszcza pasywnych, jest ryzykowne.

A co do twardego zawieszenia, to ja mam od ponad 20 lat Isophona PSM120

Jeszcze można je kupić.

Lepszym rozwiązaniem u Isophona był MTS120. Niestety już niedostępny.

PSM120 OEM też swego czasu używałem, ale zmieniłem na Focale.

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Lepszym rozwiązaniem u Isophona był MTS120. Niestety już niedostępny.

 

Mam dwa na zbyciu 2sztuki.

 

Tylko to całkowicie inny głośnik. Zawieszenie dolne jest inne, górne z gumy a nie z materiału, kształt membrany to eksponencjalny. O dziwo można go podpiąć pod zwrotnicę z PSMa i gra idealnie. Chyba ma niecałe 16lat. Za 1/3 ceny oddam w dobre ręce.

Mam dwa na zbyciu 2sztuki.

 

Tylko to całkowicie inny głośnik. Zawieszenie dolne jest inne, górne z gumy a nie z materiału, kształt membrany to eksponencjalny. O dziwo można go podpiąć pod zwrotnicę z PSMa i gra idealnie. Chyba ma niecałe 16lat. Za 1/3 ceny oddam w dobre ręce.

Na zdjęciach wyglądają bardzo podobnie, ale oczywiście wiadomo że są inne choćby po rezonansie. MTS ma chyba 85 Hz. Ja nie potrzebuję bo od dawna używam Focali typu K i w odwodzie mam jednego typu N. Kiedyś pewnie by mnie zainteresował bo ma bardziej liniową charakterystykę od PSM-a. Z PSM-a zrezygnowałem bo grał bardzo twardo/agresywnie w rejonie podziału z wysokim. Pewnie to było do skorygowania, ale wybrałem korektę metodą zmiany firmy na głośnik o dużo lepszej liniowości. Teraz jest O.K. PSM-y leżą w "magazynie" może jeszcze kiedyś zagrają.

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.