Skocz do zawartości
IGNORED

Czy słyszysz różnice pomiędzy 24bit a 16bit?


ARTON55

Czy słyszysz różnice pomiędzy 24bit a 16bit?  

257 użytkowników zagłosowało

  1. 1. Czy słyszysz różnice pomiędzy 24bit a 16bit?

    • TAK
      108
    • NIE
      65
    • NIE WIEM
      92
  2. 2. Czy słuchasz plików typu FLAC lub WMA Studio Master?

    • TAK
      211
    • NIE
      48
  3. 3. Czy słuchasz BluRay?

    • TAK
      47
    • NIE
      211
  4. 4. Czy słuchasz SACD lub DVD Audilo?

    • TAK
      97
    • NIE
      161
  5. 5. Czy słuchasz innych formatów?

    • TAK
      196
    • NIE
      62


Rekomendowane odpowiedzi

Jednak kompletnie nikt nie potrafi czytać ze zrozumieniem.... żenada....

Dwa, odpowiedzcie mi na pytanie, czy słuchaliście kiedyś taśmy matki o ile wiecie co to takiego?

A słuchałeś kiedyś surowych pojedynczych ścieżek przed jakąkolwiek obróbką/miksem, o ile wiesz co to takiego?

dyskusja jest coraz dziwniejsza i pojawia sie coraz wiecej glosow przedstawicieli emocji (chocby analog) nie rzeczywistosci i rozumu...

 

wiec usystematyzujmy wszystko:

tak nasz niedoskonaly zapis muzyki sie odbywa: id najbardziej niedoskonalego do najmniej niedoskonalego;

1. analog

2. cyfra

3. cyfra hd - czyli to o czym sie rozwodzicie w tym watku

4. czekamy na nowy format zapisu

chwilowy brak działalności w audio.

Tu masz pomiar karty dźwiękowej ASUS Xonar D2 - 116,2 dB SNR przy 24 bitach 96 khz ... czyli realne "19,36" bit ;) - całkiem sporo jak na namiastkę 20 bitów.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Te parametry można powiedzieć że są doskonałe - powyżej możliwości formatu CD a więc i słuchu człowieka w warunkach domowych. Szkoda jednak, że to się nie pokrywa ze słyszalną praktyką - dlaczego np. po podłączeniu do wzmacniacza słyszymy piski i terkoty przy przesuwaniu myszy bądź pracy dysku? Jak to się ma do szumów na poziomie -115dB? Loopback "zapomina" o jednej istotnej rzeczy którą ja nazywam "kulturą masową" - w końcu masa nadajnika i odbiornika są praktycznie identyczne skoro oba urządzenia są na tej samej karcie w czasie testu. Tym niemniej po podłączeniu do wzmaka ten warunek już spełniony nie jest, zwłaszcza że komputer jest w 1-szej klasie ochronności i ma obudowę podłączoną do masy gniazdka, a w środku hulają sobie wysokoczęstotliwościowe transfery na całej masie magistral. Podłączenie RCA, jeszcze z rozwarciem pętli masy i rozczarowanie gotowe.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

dlaczego np. po podłączeniu do wzmacniacza słyszymy piski i terkoty przy przesuwaniu myszy bądź pracy dysku?

Akurat takie zjawiska nie są regułą, i mają miejsce częściej przy integrach.

 

Ja miałem ciekawy przypadek ... podłączony DAC po coax (właściwie to sprawdziłem na trzech różnych DAC'ach - na każdym to samo) i brzęczenie w jednej z aktywnych kolumn. ... okazało się że to nie komputer siał śmieciami poprzez pętlę mas, tylko monitor LCD (!!!) - poprzez komputer, poprzez DAC, aż do monitora audio. Ostatecznie problem wyeliminowałem łącząc DAC optykiem.

To że coś bez wątpienia słyszalnie nie syfi, jeszcze nie znaczy że mamy 115dB dynamikę. Od drastyczności do anielskości jest całe continuum stanów pośrednich.

 

Tak właśnie wyglądają te kliku-dolarowe oszczędności tak charakterystyczne dla audio. Byłem kiedyś na szkoleniu - prezentacji płytki ewaluacyjnej jednego z procesorów Motoroli (u kanadyjskiego przedstawiciela). Przy okazji uciąłem sobie pogawędkę z konstruktorem tego ustrojstwa, dość "odjechanym" zresztą gościem, gitarzystą i hobbystą audio. Mówił że takiego podcierania szkłem d..y jak w technice audio to nie ma nigdzie.

Dzieci internetu, ciekawostka?

 

Zero Wiedzy, Zero Osłuchania, Zero Myślenia (to ostatnie chyba najgorsze, bo dwa pierwsze nie mają prawa istnieć bez ostatniego)

TA-E80ES | TA-N55ES MKIII | SS-G3 | CDP-X77ES | TC-K730ES | TC-K990ES | TC-765 | DTC-60ES | PCM-501ES | ST-S770ES | DENON DP-47F + AT AT33EV MC | JVC BR-7000ERA | PIONEER CT-9R

Dzieci internetu, ciekawostka?

 

Zero Wiedzy, Zero Osłuchania, Zero Myślenia (to ostatnie chyba najgorsze, bo dwa pierwsze nie mają prawa istnieć bez ostatniego)

 

I teksty takie jak ten:

 

Czy tylko ja mam wrażnie, że coś mi się do tyłka przyczepiło? drinking.gif

 

 

Zwracam uwagę moderacji.

12 bitów to coś za mało. Kolor w TV jest w okolicach 24 bitów (trochę mniej niż 256 odcieni na kanał {8 bit/kanał x R/G/B} bo jest ucięte kilkanaście odcieni z dołu i góry).

 

A jak ktoś szuka pełnego 24 bitowego koloru to ma coś takiego przy komputerze (pod warunkiem posiadania lepszego monitora, bo typowe TN i tanie IPS to 6 bit/kanał +FRC). Ba ... takie EIZO SX wyświetla 10 bitów/kanał (2^30 = 1 073 741 824 kolorów i to w przestrzeni aRGB a nie wąskogamutowej telewizyjnej)

Jak masz cyfrowa telewizje to tez masz tylko 6 bitow bo praktycznie wszystko teraz jest kodowane w YV12. ;)

server unreachable;--

Migrena-to jest choroba arystokratyczna,a mnie od czytania tych bzdetow łeb rozbolał..więcej czadu proszę))

Dwa, odpowiedzcie mi na pytanie, czy słuchaliście kiedyś taśmy matki o ile wiecie co to takiego?

Ja taśmy matki nie słuchałem, nie mam dostępu do staroświeckich studiów nagraniowych. Odwrócę zatem pytanie aby być bliżej tematyki wątku - czy słyszałeś tę samą finalną taśmę - matkę po cyfryzacji dobrym przetwornikiem - w wersji powiedzmy 24/176.4 oraz 16/44.1? Oczywiście odsłuchiwane na przemian z magnetofonem, nawet powiedzmy że w czasie odsłuchu cyfry magnetofon pracuje, tyle że nie-podłączony do wzmaka. A więc zblizamy się do cyfry realizowanej na sposób AAD. Tylko taki odsłuch pozwoliłby odpowiedzieć na pytanie - czy cyfra jest zła sama w sobie, czy winne są praktyki studiów nagraniowych i masteringowych.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

dla porównania nagranie 16/44 oraz 24/96, kto ma chęć proszę przetestować

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

W trakcie usuwania konta.

A czy nie można po prostu przekonwertować utworu 24/96 do 16/44? Część informacji uciekłaby bezpowrotnie. Ciekawe czy byłoby takie łatwe do usłyszenia. Ja sobie dzisiaj tak zrobię z jednym albumem.

.

A wie Kolega co się dzieje przy konwersji formatów, w których częstotliowość próbkowania jednego nie jest wielokrotnością drugiego?

 

Ciekawa uwaga, zwłaszcza pamiętając że większość płyt CD (44,1) masterowana jest właśnie z 96kHz masterów.

no dokładnie jakość spada ale wytwórnie się tym nie przejmują poza nielicznymi jak Linn który ma mastery w 88,2kHz i Reference Recordings nagrywajacy w 176,4 ale tej wytwórni są też dostępne 24/96 - ciekawe czy nagrywają równolegle w dwóch standardach

Czy słyszysz różnice pomiędzy 24bit a 16bit? - Aczy czujesz różnicę pomiędzy napięciem 110 a 230V? Można by podyskutować jak napięcie sieciowe w różnych krajach przekłada się na jakość dźwięku;-) Bezsens tematu polega na tym, że nie słuchamy bitów, tylko sygnału analogowego który wychodzi z odtwarzacza, w uproszcaeniu z przetwornika DAC. 16 czy 24 bity - to techniczna sprawa realizatorów dźwięku. Jak to zagra na naszym sprzęcie zależy wyłącznie od naszego sprzętu i od realizacji nagrania. Mam płyte CD z nagraniem nie przekraczającym 14 bitów, bo takie było zamierzenie producenta. Mimo to brzmi znakomicie. Na odtwarzaczu CD za 4400 zł. zagra z pewnością lepiej niż na DVD-audio za 400 zł., nawet gdyby były wykorzystane wszyskie 24 bity. Różnica 4000 zł. jest bardziej istotna dla dźwięku niż 10 bitów:-)))

Format CD szybko nie zniknie. Prędzej go zjedzą skompresowane pliki z sieci (co już się zaczęło). Gdyby była faktyczna potrzeba wprowadzenia gęstych formatów, pewnie stałoby się to wcześniej. Słuchacze osądzili - nic to nie daje. To prawda co napisał przedmówca. Na poziomie DACa jest to mierzalne, ale dalej zaczyna się robić "bałagan artystyczny" i nasze bity po prostu przestają mieć znaczenie. W gęste formaty dla kaprysu mogą się bawić audiofile, którzy mają dobrze przystosowany pokój odsłuchowy, porządny sprzęt i bezstresowe życie ;) Jednym słowem chodzi o osoby, które dotarły na kraniec hi-endu 16/44 i chcą teraz sięgnąć wyżej. Pytanie ilu z nas miało okazję zaistnieć w takim świecie. My tu rozważamy o bitach, które mają grać w pokoju 20m2, nagłaśniane budżetówką, z upierdliwym sąsiedztwem i masą spraw na głowie. No nie oszukujmy się, szukamy lepszego dźwięku tam, gdzie nie zapłacimy za niego zbyt wiele. Tak się nie da. To hobby kosztuje.

.

Trochę a propos tematu: moje CD ma opcję upsamplingu nawet do 192kHz - problem polega na tym, że z tym upsamplingiem gra gorzej niż bez... ;)

Czy osoby słuchające Meridiana mogą mi powiedzieć jak to jest z 506? czy wersje.20 i .24 są faktycznie lepsze od 16-bitowca?

Pytam bo mam okazje dostać 16-bitowego 506 za bezcen. 100% sprawny. Zresztą napraw się nie boję, bo to Meridian i serwis mają nieziemski, nawet na stare graty, ale czy aby to ma sens? Akurat mój Filipek to może nie jakiś hajend, jednak czy mogę liczyć na poprawę gdy starym Meridianem zastąpię Filipka 963SA?

Ma to grać na Sugdenie A21a + SF Concertino. Druty Nordost White Lightning.

"Bits are bits, right? Wrong! 

If you can't hear the difference between cables, DACs, etc. - count yourself lucky. Your audio life is much simpler."

szybko brać i spróbować z nową analogówką (może na lampce?)

philip barwowo zawsze wypadał cieniuśko a 506 może wydawać się w oryginale nieco "przyciężka"

z tym usamplingem tak właśnie jest, im wyżej tym niby więcej niuansów, przestrzeni, tylko muzy ubywa

czniać to . . . jak mawia prawdziwy noblista - jadem na ryby

To tak jak zdjęcie 640x480 powiększyć do 3000x2000 - faktycznie szczegółów jest masa!

TA-E80ES | TA-N55ES MKIII | SS-G3 | CDP-X77ES | TC-K730ES | TC-K990ES | TC-765 | DTC-60ES | PCM-501ES | ST-S770ES | DENON DP-47F + AT AT33EV MC | JVC BR-7000ERA | PIONEER CT-9R

To tak jak zdjęcie 640x480 powiększyć do 3000x2000 - faktycznie szczegółów jest masa!

Dostrzegam w tym analogię, ale w inny sposób. W cyfrówkach znana jest przypadłość, że im więcej pikseli tym gorszą jakość matrycy - większe szumy, gorszy kolor i t.d. Pikseli nie musi być dużo, ważniejsze żeby byłe dobre. Zdjęcie w rozdzielczości 4800x3200 (15 Mpix) z budżetowego kompakta może być wyraźnie gorsze niż 3200x2400 (7 Mpix) z profesjonalnej drogiej lustrzanki. Większa ilość pixeli nie gwarantuje sama z siebie ani lepszej ostrości, ani lepszych kolorów, ani niższego szumu! Tak samo z bitami - nich będzie 16 a nie 24, żeby tylko zostały dobrze przekonwertowane na sygnał analogowy.

Mi chodziło o to, że upsampling działa podobnie jak zwiększenie rozdzielczości zdjęć, które już są w jakiejś rozdzielczości. Po takiej operacji mimo nawet 300px na cal obraz jest bardzo zniekształcony. Innymi słowy na jeden pixel przypada ileś tam naście nowych. Ze zwiększaniem sztucznie rozdzielczości i próbkowania jest tak samo.

 

Co do matryc: Owszem matryca CCD będzie gorsza od np przetwornika CMOS, ale jakość obrazu zależy głownie, nie od ilości pixeli (tu masz rację), ale od fizycznej wielkości danej matrycy. Z racji tego, że malutkie aparaty cyfrowe mają obiektyw dość mały, więc i matryca musi być mniejsza. A w lustrzankach fizycznie jest to wszystko większe. Innymi słowy, 10mln px w małpce będzie gorsze niż 10mln w lustrzance. Wszystko dzięki temu, że fizycznie ta matryca jest większa. Nie zapominajmy też o obiektywie, który ma takie same znaczenie co sama matryca. Czym mniejsza matryca tym większe szumy przy zachowaniu tej samej czułości. Czyli im gęściej pixele są poukładane na danej powierzchni tym więcej produkują szumów. Poza tym, nikt nie będzie wywoływał zdjęć formatu A3 :) Do 10x15 wystarczy matryca 2-3Mpx :)

TA-E80ES | TA-N55ES MKIII | SS-G3 | CDP-X77ES | TC-K730ES | TC-K990ES | TC-765 | DTC-60ES | PCM-501ES | ST-S770ES | DENON DP-47F + AT AT33EV MC | JVC BR-7000ERA | PIONEER CT-9R

Mi chodziło o to, że upsampling działa podobnie jak zwiększenie rozdzielczości zdjęć, które już są w jakiejś rozdzielczości. Po takiej operacji mimo nawet 300px na cal obraz jest bardzo zniekształcony. Innymi słowy na jeden pixel przypada ileś tam naście nowych. Ze zwiększaniem sztucznie rozdzielczości i próbkowania jest tak samo.

 

Co do matryc: Owszem matryca CCD będzie gorsza od np przetwornika CMOS, ale jakość obrazu zależy głownie, nie od ilości pixeli (tu masz rację), ale od fizycznej wielkości danej matrycy. Z racji tego, że malutkie aparaty cyfrowe mają obiektyw dość mały, więc i matryca musi być mniejsza. A w lustrzankach fizycznie jest to wszystko większe. Innymi słowy, 10mln px w małpce będzie gorsze niż 10mln w lustrzance. Wszystko dzięki temu, że fizycznie ta matryca jest większa. Nie zapominajmy też o obiektywie, który ma takie same znaczenie co sama matryca. Czym mniejsza matryca tym większe szumy przy zachowaniu tej samej czułości. Czyli im gęściej pixele są poukładane na danej powierzchni tym więcej produkują szumów. Poza tym, nikt nie będzie wywoływał zdjęć formatu A3 :) Do 10x15 wystarczy matryca 2-3Mpx :)

W upsamplingu nie chodzi o zwiększenie szczegółów, tylko o wygładzenie przebiegu. Poza tym przy obróbce cyfrowej traci się część informacji. Dlatego lepiej obrabiać słowa 24 bitowe i konwertować potem do analogu. Mniejsze straty. Tu analogia z obrazem jest trafna :) Czasem , gdy mam połączyć przekształcać elementy obrazu o różnych rozdzielczościach, podnoszę sztucznie rozdzielczość. Po skończonej robocie przycinam obrazek do wymaganego rozmiaru. Mniej widać „szwy”.

Tak samo z bitami - nich będzie 16 a nie 24, żeby tylko zostały dobrze przekonwertowane na sygnał analogowy.

Najlepsze CD pleyery jak np. Audio Research mają 24 BIT DELTA-SIGMA DA konwertery pracujące w technice 24 bitowej. Obsługują one również DSD SACD jak w Reference CD8 układ Burr-Browna PCM1792. Stosując techniki HiRes próbuje się w ten sposób poprawić wykastrowany dźwięk formatu CD 16bit.

Najlepsze CD pleyery jak np. Audio Research mają 24 BIT DELTA-SIGMA DA konwertery pracujące w technice 24 bitowej. Obsługują one również DSD SACD jak w Reference CD8 układ Burr-Browna PCM1792. Stosując techniki HiRes próbuje się w ten sposób poprawić wykastrowany dźwięk formatu CD 16bit.

 

Arton-HiRes.

Proszę Cię nie pierdziel już jak jakiś wykastrowany dżwiękowo człek......będziesz zdrowszy psychicznie przede wszystkim.

Arton-HiRes.

Proszę Cię nie pierdziel już jak jakiś wykastrowany dżwiękowo człek......będziesz zdrowszy psychicznie przede wszystkim.

A Ty mógłbyś być oględniejszy w osobistych wycieczkach. Brak Ci argumentów lub wiedzy, więc obrażasz innych. Może i jesteś stary, ale chyba nie audiofil.

O przepraszam zapomniałem o McIntoshu.

 

Odtwarzacz MDA1000 i jego specyfikacja. Proszę zwrócić uwagę na tryb pracy przetwornika i pasmo przenoszenia.

 

mda1000.jpg

 

Odtwarzacz MCD1100 i jego specyfikacja. Proszę zwrócić uwagę na tryb pracy przetwornika i pasmo przenoszenia. Ten posiada DACa SABRE ES9018 od ESS Technology tego samego co BluRay OPPO BDP95.

 

mcd1100.jpg

O kurna w McIntoshu nie ma dekodera mp3? Stary Audiofilu, masz do bani ten player....

TA-E80ES | TA-N55ES MKIII | SS-G3 | CDP-X77ES | TC-K730ES | TC-K990ES | TC-765 | DTC-60ES | PCM-501ES | ST-S770ES | DENON DP-47F + AT AT33EV MC | JVC BR-7000ERA | PIONEER CT-9R

Młody nie mogę wyjść z podziwu. Po prostu jesteś świetnie zorientowany. Z ciebie to już kultowy gościu forum. Stary Audiofil ma od kogo nauki pobierać.

 

 

mcd110i.jpg

MA! No to HI-END!!!!

 

Arton, ale te emotki to fajne som na forum nie?

TA-E80ES | TA-N55ES MKIII | SS-G3 | CDP-X77ES | TC-K730ES | TC-K990ES | TC-765 | DTC-60ES | PCM-501ES | ST-S770ES | DENON DP-47F + AT AT33EV MC | JVC BR-7000ERA | PIONEER CT-9R

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

    Gość
    Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.


    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.