Skocz do zawartości
IGNORED

Plazma vs LCD


KrzysiekA

Plazma vs LCD  

326 użytkowników zagłosowało

  1. 1. Ktróra z technologii wyświetlania obrazu jest lepsza.

    • LCD
    • PDP
    • Jedna i druga technologia ma swoje wady i zalety.


Rekomendowane odpowiedzi

Np. SONY EX720 jak ma kontrast w okolicach 4000:1, to po ustawieniu jasności na 180 cd (biel) da czerń 0,045 cd. Przy jasności 120 cd będzie to już czerń 0,03 cd itd. itd.

 

Kyle, kto zmierzył te 0,03 cd? Nigdy jeszcze nie widziałem takich wyników uzyskanych bez lokalnego wygaszania dla LCDeka.

Kyle, kto zmierzył te 0,03 cd? Nigdy jeszcze nie widziałem takich wyników uzyskanych bez lokalnego wygaszania dla LCDeka.

No widzisz ... a ja widziałem:

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

... i to na kiepskim monitorze z matrycą IPS ... gdyby to było cPVA i miało taki zakres regulacji to spokojnie byłoby 0,01 cd na czarnym. Podstawowe zasady działania ekranu LCD się kłaniają.

 

A wracając do SONY EX720 i czerni 0,03cd - jeśli zakres regulacji podświetlenia pozwoli na ustawienie jasności białego na 120cd to będziesz miał taką czerń. Nie pamiętam jaka jest minimalna jasność podśw. w tym modelu, ale dosyć mocno można przygasić lampy.

 

ps. sorry że odpowiadam tak zaczepnie, ale już dawno temu mówiłem że kontrast na LCD jest stały przy regulacji podświetlenia (dowody masz w podanym linku) ... więc znając kontrast i ustawioną jasność bieli można sobie policzyć ile musi wynosić jasność czarnego

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Kyle, ja pytałem o źródło pomiaru czerni na SONY EX720. Kto zmierzył te 0,03 cd na tym TV?

 

ps. potwierdzam, odpowiadasz zaczepnie i co gorsza gdybaniem, co by było gdyby było

Gość SlawekR

(Konto usunięte)

Na LCD bez problemu uzyskasz taki poziom jasności czarnego (przynajmniej na wprost, na w miarę nowoczesnych PVA ... i oczywiście nawet bez wygaszania lokalnego). Np. SONY EX720 jak ma kontrast w okolicach 4000:1, to po ustawieniu jasności na 180 cd (biel) da czerń 0,045 cd. Przy jasności 120 cd będzie to już czerń 0,03 cd itd. itd.

 

Oczywiście że na LCD można uzyskać dowolną wartość liczbową poziomu jasności. Można nawet wyłączyć telewizor, co definitywnie zredukuje podświetlenie i pozwoli uzyskać jeszcze niższą wartość poziomu czerni :).

 

Żartuję oczywiście, ale prawda jest taka, że Twoje obliczenia są nierzeczywiste, znaczy nijak mają się do realnej pracy matrycy. Już wyjaśniam dlaczego. Wyznaczona wartość kontrastu 4000:1, a dokładniej to 3867:1 dla tego modelu, jest obliczana jako różnica pomiędzy całym obrazem jasnym, a całym ciemnym, przy stałym poziomie podświetlenia oczywiście. Przy czym jest jeden problem, taka metodologia wyznaczenia kontrastu, ma się nijak to realnej pracy matrycy. No chyba że oglądamy naprzemiennie obraz biały i obraz czarny. Bardziej rzeczywistą metodą wyznaczenia kontrastu byłby pomiar na szachownicy, czyli wtedy gdy jednocześnie występuje na obrazie zarówno kolor biały, jak i kolor czarny. Taki stan jest bardziej zbliżony do rzeczywistego obrazu. Ale, no właśnie, jest ale, kontrast wyznaczony tą metodą, potrafi sięgać w skrajnym przypadku, niestety nawet 30% wartości kontrastu wyznaczonego metodą wcześniejszą. W dużej mierze zależy to od charakteru matrycy i sposobu rozprowadzania w niej źródła światła. W takiej sytuacji, uzyskanie poziomu podświetlenia 0,045 cd, drastycznie ogranicza górną jasność ekranu, do wartości nieakceptowalnych w warunkach rzeczywistych. To jedna rzecz.

 

Druga rzecz, nierównomierność podświetlenia trapiąca matryce LCD. Praktycznie dowolny pomiar, dowolnej matrycy, pokazuje że odchyłki w różnych punktach matrycy, potrafią osiągać wartości nawet do 20% średniego poziomu jasności. Takie rzeczy widać na LCDkach. I to fatalnie jest odbierane przez oko ludzkie. W plazmach ten problem praktycznie nie istnieje.

 

Kolejna rzecz, która występuje zawsze i wszędzie na LCDkach, szczególnie PVA/MVA i szczególnie na tych z wyżyłowanym kontrastem. A jest to odchyłka od stanu idealnego, wraz ze zmianą kąta patrzenia. Problem polega na tym, że im lepiej mamy skalibrowany i ustawiony obraz na wprost, tym boleśniej odczuwamy tę kwestię, nawet przy najdrobniejszym odchyleniu od optymalnego kąta patrzenia. Paradoksalnie, im lepiej matryca skalibrowana, tym bardziej to przeszkadza. Tego oczywiście nie widać w sklepach, bo tam parametry są tak nieludzko przefulowane, że zmiana o kilkanaście procent, nie daje się zauważyć, bo czy jest źle o 40% czy o 25%, to dalej jest tak samo źle. Ale co innego, jak na wprost wszystko mamy po prostu wymuskane, obraz naturalny, po kalibracji, śliczny, odcienie skóry ludzkiej rzeczywiste. Co z tego, jeśli odchyłka o 15% kąta patrzenia, powoduje, że twarze bledną, aż do osiągnięcia poziomu trupio bladych. Ja wiem, że LCD ma w tym i zaletę, bo zacieśnia więzi międzyludzkie, zmuszając do przytulania się, albo siedzenia sobie nawzajem na kolanach, jak chcemy oglądać telewizję w większym gronie :-).

 

... to nie masz "próbki" OLED pod postacią ekranu w swoim telefonie komórkowym?

 

 

Broń na Panie Boże, przed tym, żeby jakość obrazu, z ekranów Amoled, z telefonów została przeniesiona na grunt telewizyjny, bo to będzie czysta tragedia. Poza tym, nie wiem czy zdajesz sobie sprawę, jak bardzo te ekrany są podatne na wypalenia. Problem w telefonach nie jest zauważalny, gdyż sposób ich użytkowania jest taki, że nie daje się to zauważyć. Ale w telewizji już tak dobrze nie jest, permanentne loga, paski wiadomości itd. To jest problem, który wymaga rozwiązania na poziomie inżynierskim, a o którym głośno się nie mówi, bo i nie ma się czym chwalić. A jak ten problem wygląda, to przekonałem się na standzie demo Nokii, prezentującym mobilne okienka Microsoftu na telefonem z Amoledem. Obraz powypalany, że aż strach. Jeśli ktoś nie wierzy, zawsze można podjechać do siedziby Microsoftu w Warszawie, w holu są wystawione i ogólnodostępne, sprzęty amoledowe prezentujące systemy operacyjne. Dramat w trzech aktach, co się z tymi ekranami podziału. A sądzę, że jest dość często wymieniają, bo inaczej to by była swoista antyreklama. Więc z tymi Amoledami, jako alternatywnym ideałem, to bym się tak nie śpieszył.

 

Kyle, ja pytałem o źródło pomiaru czerni na SONY EX720. Kto zmierzył te 0,03 cd na tym TV?

 

ps. potwierdzam, odpowiadasz zaczepnie i co gorsza gdybaniem, co by było gdyby było

 

Flatpanels zmierzył. http://www.flatpanelshd.com/review.php?subaction=showfull&id=1303374989

 

Niski poziom czerni zmierzony metodą "na czarną planszę" jest możliwy w każdym telewizorze, który ma wystarczająco szeroką regulację podświetlenia. To jest logiczne i nic w tym dziwnego nie ma. Można tak mocno przygasić podświetlenie, że zmierzymy wartość dowolną. Ale tak jak napisałem wcześniej, to nic nam w praktyce nie mówi o "wydajności" matrycy. Gdyż poziom ten wyznaczono metodą na całą czarną planszę, a poziom największej jasności, metodą na całą planszę białą. A, w praktyce, gdy jasności ekstremalne występują jednocześnie na ekranie, koło siebie, wtedy dolna granica gwałtownie leci w górę, gdyż występuje zjawisko przenikania światła z sąsiednich obszarów. A jeśli chcemy to skompensować, do uzyskania pierwotnego 0,03 cd, redukując podświetlenie dalej, to z kolei gwałtownie przysiada górna jasność. Realny kontrast ekranów LCD zmierzony taką metodą, będzie w porywach sięgał powiedzmy 1800:1, a przeważnie będzie na poziomie 1200:1.

Oczywiście przyjęło się stosować metodę pierwszą, jako ogólnie stosowaną do porównań, bo jest ona bardziej, hmm, medialna. A i nieco łatwiejsza do pomierzenia. Wyłazi niejako przy okazji innych pomiarów i zwykłej kalibracji.

 

A jeśli kontrast już będzie znowu żyłowany, kolejną warstwą przyciemniającą, to dojdą inne zjawiska w postaci smużenia i "black crush" w ciemnych partiach obrazu. W przyrodzie nie ma nic darmo, jedno poprawimy, inne popsujemy.

Najlepszy kontrast ANSI dla elcedeka w pomiarach audio-video t było zdaje się około 2000:1, a czerń dla skalibrowanego TV w okolicach 0,07 cd. Maciek Koper mógłby tu coś więcej napisać, jak to w praktyce wygląda.

 

<br />

 

Druga rzecz, nierównomierność podświetlenia trapiąca matryce LCD. Praktycznie dowolny pomiar, dowolnej matrycy, pokazuje że odchyłki w różnych punktach matrycy, potrafią osiągać wartości nawet do 20% średniego poziomu jasności. Takie rzeczy widać na LCDkach. I to fatalnie jest odbierane przez oko ludzkie. W plazmach ten problem praktycznie nie istnieje.<br />

<br />

 

 

Porównanie zdjęć "czarnego" ekranu soniacza i panasa z Flatpanels fajnie pokazuje, o co chodzi. "Czerń" w soniaku w pobliżu rogów ma pewnie poziom mocno przekraczający 0,1 cd

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

post-17029-0-80891700-1353872983_thumb.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Żartuję oczywiście, ale prawda jest taka, że Twoje obliczenia są nierzeczywiste, znaczy nijak mają się do realnej pracy matrycy. Już wyjaśniam dlaczego. Wyznaczona wartość kontrastu 4000:1, a dokładniej to 3867:1 dla tego modelu, jest obliczana jako różnica pomiędzy całym obrazem jasnym, a całym ciemnym, przy stałym poziomie podświetlenia oczywiście. Przy czym jest jeden problem, taka metodologia wyznaczenia kontrastu, ma się nijak to realnej pracy matrycy.

... tylko dla czego na LCD kontrast miałby być inny przy szachownicy? ... przecież wiesz jak LCD działa ... nie ważne czy matryca "przysłania" 5% powierzchni ekranu czy 100%, ... wartość czerni (ilość światła które przebije się przez "matrycową zaporę") będzie jedna ... wszak to nie plazma na której wszystko pływa.

 

A jeśli chcemy to skompensować, do uzyskania pierwotnego 0,03 cd, redukując podświetlenie dalej, to z kolei gwałtownie przysiada górna jasność.

... ehh ... "górna jasność siada" proporcjonalnie do "dolnej". Jak ekran ma REALNY kontrast (szachownica) 4000:1 to przy bieli 120 cd będziesz miał czerń 0,03cd. To co piszę to z definicji nie jest kontrast dynamiczny (gdzie przy czarnym lampy są przygaszane a przy jasnym rozjaśniane).

 

"Czerń" w soniaku w pobliżu rogów ma pewnie poziom mocno przekraczający 0,1 cd

... albo i nie :] Swoją drogą można to usunąć zmieniając ustawienie ekranu - wystarczy że się wie skąd się owe prześwietlenia biorą ... :] ... a biorą się z powodu kiepskiej char kątowej matrycy (jak to w LCD) ... podnieś ekran EX720 lub go pochyl tak byś patrzył w dolny róg pod kątem prostym, a prześwietlenie zaniknie ... tylko nie przesadzaj bo pojawi się na górze ;)

 

Wyznaczona wartość kontrastu 4000:1, a dokładniej to 3867:1 dla tego modelu,

... a jeszcze dokładniej 4312:1 :] (nabijam się bo przy niskiej jasności czerni trudno określić kontrast >DOKŁADNIE<)

 

ps. tutaj zmierzono to 4312:1

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

... albo i nie :] Swoją drogą można to usunąć zmieniając ustawienie ekranu - wystarczy że się wie skąd się owe prześwietlenia biorą ... :] ... a biorą się z powodu kiepskiej char kątowej matrycy (jak to w LCD) ... podnieś ekran EX720 lub go pochyl tak byś patrzył w dolny róg pod kątem prostym, a prześwietlenie zaniknie ... tylko nie przesadzaj bo pojawi się na górze ;)

 

Kyle, jeszcze raz, bo się pogubiłem, co ma zrobić widz chcący obejrzeć ekran Sonego bez cloudingu siedząc na wprost tego ekranu z odległości powiedzmy 2,5m? Tak wiesz, żeby te chmurki nie uciekały do innego rogu lub na środek?

 

ps. to, że "rogi" świecą mocniej w LCD podświetlanym krawędziowo niż "srodek" wynika właśnie z ustawienia diod na krawędziach...

W każdym teście w AudioVideo znajdują się przecież pomiary w 16 punktach matrycy więc można podejrzeć, nie ma co się sprzeczać ;) Wartość 2400:1 jest do osiągnięcia przez niektóre matryce, więc można dostać 120cd/m2 i 0,05cd/m2 czerni. Natomiast uważam, że taka wartość jest daleka od zadowalającej. Pomiary ON/OFF czyli wykonywane naprzemiennie na całkowicie czarnej i białej planszy pokrywają się z tymi na szachownicy (na LCD) o ile producent nie stosuje różnych tricków w postaci przygaszania podświetlenia itd. gdy na ekranie ciemno, ale publikowanie takich pomiarów w takiej sytuacji świadczy już moim zdaniem o inteligencji (czy też jej braku) operatora.

W każdym teście w AudioVideo znajdują się przecież pomiary w 16 punktach matrycy więc można podejrzeć, nie ma co się sprzeczać ;)

 

OK, podejrzałem i pomiary kontrastu w zależności od miejsca na ekranie prezentują się następująco dla Sony HX850: od 1437:1 do 2436:1. Sytuacja dość dramatyczna i to jest niestety prawdziwy problem, bo jakoś nie wierzę, że tak dużych różnic w poziomie kontrastu nie widać w ciemnych scenach.

Gość SlawekR

(Konto usunięte)

... tylko dla czego na LCD kontrast miałby być inny przy szachownicy? ... przecież wiesz jak LCD działa ...

 

No wiem jak działa, dlatego też przy szachownicy kontrast zawsze jest inny, bo taki właśnie jest charakter działania matrycy LCD. A różnica wynika z faktu, że światło z obszaru jasnego, przenika do obszaru ciemnego. Matryca LCD jest tak skonstruowana, że sąsiadujące piksele nie posiadają żadnej warstwy wzajemnie izolującej. Do tego warstwa ciekłych kryształów jest stosunkowo cienka, co dodatkowo potęguje wzajemny wpływ obszarów sąsiadujących. Pomiar na całą czarną planszę, nie pozwala na przenikanie światła w żadnym miejscu, stąd wyższe wartości. Poza tym, dochodzi do tego efekt pomieszczenia i światła "powracającego".

 

Uprzedzając pytanie, porządne matryce plazmowe posiadają specjalne ekranowanie świetlne pomiędzy poszczególnymi komórkami plazmowymi, aby sąsiadujące piksele miały na siebie jak najmniejszy wzajemny wpływ.

 

nie ważne czy matryca "przysłania" 5% powierzchni ekranu czy 100%, ... wartość czerni (ilość światła które przebije się przez "matrycową zaporę") będzie jedna ...

 

Otóż mylisz się, jest to bardzo ważne w przypadku LCD, z powodów które opisałem wyżej. Pomiar kontrastu metodą ANSI (na szachownicę) zawsze daje znacznie niższe wartości, a zarazem jest bardziej bliski realnym warunkom pracy ekranu. Aby się o tym przekonać wystarczy dokonać pomiaru poziomu czerni dowolnym kalibratorem, gdy na ekranie jest biały obszar i gdy go na nim nie ma. Zapewniam Cię, że 95% matryc LCD w telewizorach, ma realny kontrast statyczny (ze stałym podświetleniem) w zakresie 1000-1800:1. A niektóre mają nawet poniżej 1000. Nieliczne wyjątki są bardziej wyżyłowane, ale te które wyciągają nieco więcej, czyli od 2000-2500:1 to mają to zrobione kosztem innych cech obrazu, gorsze kąty, clouding, black crush i smużenie. Najbardziej wyżyłowane pod względem kontrastu, to chyba ma Sharp do spółki z Samsungiem.

 

wszak to nie plazma na której wszystko pływa.

 

Ano nie plazma. Nie da się ukryć :-).

 

 

... ehh ... "górna jasność siada" proporcjonalnie do "dolnej". Jak ekran ma REALNY kontrast (szachownica) 4000:1 to przy bieli 120 cd będziesz miał czerń 0,03cd. To co piszę to z definicji nie jest kontrast dynamiczny (gdzie przy czarnym lampy są przygaszane a przy jasnym rozjaśniane).

 

Jak ma "realny kontrast 4000:1". Tyle, że nie ma :-). Ot mały szczegół. Pomiar kontrastu metodą on/off, to jak ktoś ładnie napisał na moim macierzystym forum, że zacytuję "o kant tyłka". A tę metodę wykorzystuje się praktyczne zawsze. Pomiar metoda Ansi wymaga znacznie więcej czasu i zachodu ( dodatkowy wpływ pomieszczenia, w którym wykonywany jest pomiar) i się tego w zasadzie nie praktykuje. Najczęściej, to chyba w projektorach można spotkać metodę ANSI. Bo tam to jest życiowo ważna kwestia. Jest na ten temat sporo artykułów, możesz sobie poczytać.

 

 

Zresztą, realny poziom czerni, możliwy do uzyskania, to jak już wcześniej wspominałem, tylko jeden z czynników, które przekładają się na jakość i wcale nie najważniejszy. Problem kątów widzenia w LCD, jest o wielokroć większy, tak samo jak i nierównomierność rozprowadzenia podświetlenia.

 

OK, podejrzałem i pomiary kontrastu w zależności od miejsca na ekranie prezentują się następująco dla Sony HX850: od 1437:1 do 2436:1. Sytuacja dość dramatyczna i to jest niestety prawdziwy problem, bo jakoś nie wierzę, że tak dużych różnic w poziomie kontrastu nie widać w ciemnych scenach.

 

 

No i dokładnie na tym to też polega. Co komu po średniej wartości, jak ma jaśniejsze plamy w niektórych obszarach. I cała misterna idea wysokiego kontrastu, w niektórych miejscach matrycy, bierze w łeb, jak człowieka i tak szlag trafia, jak się temu przygląda :-). A czego by złego o plaźmie nie mówić, tego problemu w niej po prostu nie ma. Nie istnieje, never. Można o nim zapomnieć.

To przenikanie światła z sąsiednich pól prędzej jest efektem oddalenia kalibratora od powierzchni matrycy (pomiędzy "przyssawkami" wdziera się światło). Tak że nadal twierdzę że na LCD czarny na kratownicy ANSI/czarny na cały ekran = ten sam poziom czerni (pod warunkiem że producent nie stosuje oszukańczej sztuczki z przygaszaniem podświetlenia na czarnym). ... ale zgadzam się że nierównomierność i kiepskie kąty na LCD to ZUO ;) Pod wzgl kątów na czarnym i równomierności na OLED jest idealnie. ... pod wzgl. kątów w kolorach gorzej (zmieniają się) - mam nadzieję że zostanie to poprawione.

A propos dyskusji o kontraście, polecam niemłody już artykuł na Cine4Home. Zasadnicze znaczenie ma tak naprawdę tak zwany kontrast "inbild / in picture" (wewnątrzobrazowy?). Nie wiem czy w polskiej terminologii funkcjonuje odpowiednik tego określenia.

Kontrast ANSI ma większe znaczenie niż on/off, jednak też nie jest do końca wykładnią wysokiej jakości.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"...Kto zagląda pod powierzchnię, czyni to na własną odpowiedzialność..."

Don Kichote to zły człowiek był...

A propos dyskusji o kontraście, polecam niemłody już artykuł na Cine4Home. Zasadnicze znaczenie ma tak naprawdę tak zwany kontrast "inbild / in picture" (wewnątrzobrazowy?). Nie wiem czy w polskiej terminologii funkcjonuje odpowiednik tego określenia.

Kontrast ANSI ma większe znaczenie niż on/off, jednak też nie jest do końca wykładnią wysokiej jakości.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Zupełnie niepotrzebnie mieszasz tu pojęcie "kontrastu obrazu". To tak jak mówienie że dynamika nagrania ma kilka decybeli ... no to słuchaj sobie na sprzęcie z dynamiką kilku decybeli tego nagrania/wyświetlaj sobie wszystko na wyświetlaczu z kontrastem 100:1 - wiadomo jak to będzie słychać/wyglądać na takim sprzęcie.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Kyle, przeczytaj jeszcze raz. Co innego kontrast obrazu, a co innego "wewnątrzobrazowy" kontrast urządzenia wyświetlającego. Sam mieszasz pojęcia (zresztą, w polskim nieskodyfikowane... ;) ).

"...Kto zagląda pod powierzchnię, czyni to na własną odpowiedzialność..."

Don Kichote to zły człowiek był...

Pomiar metoda Ansi wymaga znacznie więcej czasu i zachodu ( dodatkowy wpływ pomieszczenia, w którym wykonywany jest pomiar) i się tego w zasadzie nie praktykuje

Zdaje się, że firma "Chip" de stosuje tą metodę w swoich testach

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Kyle, przeczytaj jeszcze raz. Co innego kontrast obrazu, a co innego "wewnątrzobrazowy" kontrast urządzenia wyświetlającego. Sam mieszasz pojęcia (zresztą, w polskim nieskodyfikowane... ;) ).

.. to może wyjaśnij różnicę między kontrastem obrazu (wyświetlanego obrazka) a kontrastem "in picture"
Gość SlawekR

(Konto usunięte)

Zdaje się, że firma "Chip" de stosuje tą metodę w swoich testach http://www.chip.de/bestenlisten/Bestenliste-Fernseher-ab-43-Zoll--index/detail/id/1024/

 

Oj, lepiej takich linków nie przytaczaj. A dla niekumatych, po niemiecku szachownica to Schachbrett :-))) A tak poważnie, to jest prawdopodobnie przykład, gdzie wpływ pomieszczenia na światło odbite jest "znacznie znaczniejszy". Stąd tak dramatyczne wartości. Więc to zestawienie też nam wiele nie powie. Aczkolwiek tendencja jest odpowiednia w stosunku do wersji "Maximal".

 

....Tak że nadal twierdzę że na LCD czarny na kratownicy ANSI/czarny na cały ekran = ten sam poziom czerni (pod warunkiem że producent nie stosuje oszukańczej sztuczki z przygaszaniem podświetlenia na czarnym). ...

 

Cóż, możesz oczywiście twierdzić wedle własnego uznania. Ale to nie zmieni faktu, że jesteś w opozycji do większości, która twierdzi inaczej i co potwierdzają wszelkie realne dostępne testy, a które korzystają z tej metody.

 

ale zgadzam się że nierównomierność i kiepskie kąty na LCD to ZUO ;) Pod wzgl kątów na czarnym i równomierności na OLED jest idealnie. ... pod wzgl. kątów w kolorach gorzej (zmieniają się) - mam nadzieję że zostanie to poprawione.

 

 

Ja mam skromniejsze nadzieje. Mam nadzieję, że telewizory OLED, w powszechnym użyciu, pojawią się, jeszcze zanim mi wypadną wszystkie zęby ze starości i mało co będę słyszał i widział w ogóle :-P.

Mam nadzieję, że telewizory OLED, w powszechnym użyciu, pojawią się, jeszcze zanim mi wypadną wszystkie zęby ze starości i mało co będę słyszał i widział w ogóle :-P.

 

Nieuleczalny optymista.

Oj, lepiej takich linków nie przytaczaj.

Jak znam niemiecką systematyczność to te pomiary są robione zawsze w tych samych warunkach i służą głównie do porównania sprzętu (po to żeby nie tworzyć mitów). To też, pewnie nie do końca, ale choć częściowo wyjaśnia dla czego filmy oglądane np na takich tabletach z kontrastem 300:1 nie powodują totalnego dyskomfortu. Ciekawa jest również rubryka z czasem reakcji "Mittlere Reaktionszeit Grau-Grau". Pozdrawiam.

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Gość SlawekR

(Konto usunięte)

Jak znam niemiecką systematyczność to te pomiary są robione zawsze w tych samych warunkach

 

A, to na pewno. Inaczej testy ANSI nie miałyby sensu. Dlatego zresztą nie stosuje się ich "na zewnątrz", czyli do porównywania z wynikami firm trzecich, bo nie ma możliwości zachowania identycznych warunków pomiarowych pomiędzy różnymi podmiotami dokonującymi pomiarów.

 

...

Ciekawa jest również rubryka z czasem reakcji "Mittlere Reaktionszeit Grau-Grau". Pozdrawiam.

 

 

A tu obowiązuje ta sama zasada. Przy wynikach nigdy nie wiadomo, "co poeta miał na myśli". Metod na otrzymanie różnych wyników czasów reakcji jest tyle samo, co samych wyników.

A tu obowiązuje ta sama zasada. Przy wynikach nigdy nie wiadomo, "co poeta miał na myśli". Metod na otrzymanie różnych wyników czasów reakcji jest tyle samo, co samych wyników.

No ale chyba to jest lepsze niż ciągłe przytaczanie "marketingowego" parametru jednej z firm mówiącego o czasie 0.001ms. Celowo nie piszę o jaki czas chodzi bo w katalogu najprawdopodobniej jest podana prawda (no może prawie prawda) tylko nie jest to odpowiednik "prawdy" z innych katalogów (wiemy o co chodzi). Niemniej często na tym forum parametr ten jest używany bez dodatkowego wyjaśnienia. Ale może właśnie mamy do czynienia z marketingiem ?

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Ja już jakiś czas śmigam na plazmie panasonica (dokładnie 42gt50), trochę duży zużycie prądu na standby a przy normalnym użytkowaniu pomijam ten aspekt, a co do jakości obrazu, cóż mogę dodać od siebie, może powiem tylko co zawsze mówi kolega który raz na jakiś czas wpada na % i jakiś film do tego " obraz to ty masz zaje****"

Ja już jakiś czas śmigam na plazmie panasonica (dokładnie 42gt50), trochę duży zużycie prądu na standby

Ta plazma w trybie standby zużywa śladowe ilości prądu ( ok. 0,3W), jednakże jeśli masz podłączony jakiś HD Digital Video Recorder ( HDD) - np. UPC Mediabox- to on wymusza stały pobór prądu na poziomie kilkunastu watt. Odepnij nagrywarkę to zobaczysz :)

Rotel A14, RCD-971 & Dynaudio Focus 140.

Faktycznie, wiadomo komputer po 5min nie ruchu i tak wyłącza ekran, nka nie odpięta a wyłączona z pilota (szkoda że ona na czuwaniu tyle bierze) i zużycie panasonica na czuwaniu około 2-3W , właściwie pomijalne.

Jeszcze gdzieś tak rok temu w UPC były podobne problemy. Mediabox w trybie stand by brał około 30 watt, podłączony telewizor około 20 watt,więc jak na czuwanie -prawie 50 watt, to spora przesada. Gdy klientela zaczęła się burzyć zmienili oprogramowanie i obecnie jest możliwość prawie całkowitego wyłączenia dekodera- musi jednak trochę czasu potrwać aby się wzbudził ( ten tryb czuwania bierze już tylko 1 watt). Niestety TV podłączony kablem HDMI nadal ciągnie cały czas około 10 watt, ale to i tak zawsze mniej.

 

Dodaję, że dotyczy to i LCD i plazmy :)

Rotel A14, RCD-971 & Dynaudio Focus 140.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

....tez pasuje do tematu :)))

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Na Skąpcu.pl w danych technicznych przeczytałem takie coś o modelu Panasonic TX-P42X50E: cyt

 

600 Hz Sub-field Drive

 

-system dzięki któremu obraz staje się jeszcze bardziej płynny i naturalny.

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.