Skocz do zawartości
IGNORED

opony całoroczne


Rekomendowane odpowiedzi

Chyba oczywistym jest że opona generująca większy hałas na zewnątrz będzie głośniejsza również wewnątrz pojazdu i odwrotnie.

Byłoby oczywiste gdyby zarówno opony jak i tłumienie miały identyczne charakterystyki. Dodatkowo pomiary są wykonywane przy prędkościach 60 i 80 km/h co niekoniecznie się przekłada proporcjonalnie na np. 130 km/h.

Z moich doswiadczen po 4 sezonach uzywania zimowki juz mi tak nie trzymaja na sliskim, tzn. Ja zauwazam, ze nie trzymaja, mimo malego przebiegu, duzego bieznika itd. Druga rzecz, ze elementy gumowe sa tez dla mnie przy kupnie samochodu uzywanego wyznacznikiem zuzycia samochodu mimo lansowanej tutaj opinii, ze guma sie nie zuzywa. Uszczelki drzwi, uszczelka przedniej szyby i reszty szyb, plastiki wewnatrz itd itp. To jest bardzo dobry wskaznik zuzycia, wskaznik tego czy samochod byl garazowany no i przebiegu. Uszczelka przedniej szyby w dobrej klasy samochodzie niegarazowanym 10letnim potrafi rozsypywac sie w rekach. Pociagniecie plakiem tutaj niewiele ukryje. Zlodziej moze wymienic galke skrzyni zmiany beigow czy jakies bzdety, poplakowac, natomiast nie wymieni wszytskich elementow na ktore znajacy sie na rzeczy zwraca uwage.

Home is where the needle marks try to heal my broken heart...

Weatherproof Nokian - te opony z racji swojej budowy (lamele, choinkowy układ bloków bieżnika) są głośniejsze od typowych letnich tej klasy.

 

To jest ważna wskazówka, jednocześnie któraś już z kolei przestroga, że Nokian Weatherproof może być głośny. Fakt posiadania kierunkowego bieżnika jest tu dodatkowym argumentem na poparcie tej tezy. Przed laty używałem całorocznych Goodyear Vector (któraś z poprzednich generacji), miały taką samą budowę. I pamiętam że były dramatycznie głośne przy każdej prędkości. Ale parametry trakcyjne i trzymanie się drogi miały znakomite.

 

Jest więc dylemat. Albo głośne Nokian Weatherproof albo ciche Verdestein Quatrac 5 za cenę etykiety hamowania na mokrej nawierzchni o klasę gorszej, co się przekłada na 6 metrów dłuższą drogę hamowania. Komfort cichości na codzień czy bezpieczeństwo w ewentualnej ekstremalnej sytuacji? Oto jest pytanie.

Następnym krokiem może być zaopatrzenie się w trzy komplety alufelg z zimówkami, całorocznymi i letnimi i codzienna lektura prognozy pogody w celu podjęcia decyzji które zakładamy.

 

 

Od wielu lat na zimę mam zwykłe felgi stalowe, alufelgi nie lubią soli.Najmniejsze uszkodzenie lakieru skutkuje szybko powiększającym się ogniskiem korozji. Wygląd już nie ten.

Edytowane przez piramidon

JAK FACET Z DWIEMA ZDROWYMI NERKAMI MOŻE NIE MIEĆ KASY NA AUDIOFILSKIE KABLE

TROLLE -istnieli zawsze, a przed wynalezieniem internetu wyżywali się na ścianach publicznych klozetów.

  • Moderatorzy

 

 

Jest więc dylemat. Albo głośne Nokian Weatherproof albo ciche Verdestein Quatrac 5 za cenę etykiety hamowania na mokrej nawierzchni o klasę gorszej, co się przekłada na 6 metrów dłuższą drogę hamowania. Komfort cichości na codzień czy bezpieczeństwo w ewentualnej ekstremalnej sytuacji? Oto jest pytanie.

Kto na codzień chce cicho kupuje letnie.

W tej sytuacji wg mnie wyłącznie Nokiany.

" Mądry głupiemu ustępuje więc głupota triumfuje"

Kto na codzień chce cicho kupuje letnie.

W tej sytuacji wg mnie wyłącznie Nokiany.

 

Można na codzień mieć cicho w postaci Verdestein Quatrac 5. Tylko ta dłuższa droga hamowania na mokrym...

Mam awersję do tej firmy.

 

A szkoda, bo ten model jest świetny.

Dla mnie lepszy od całorocznych Nokianów W, które mam na służbowym i Vredesteinów Q, które kupiłem do auta taty.

Tak się jakoś przypadkowo złożyło... ;)

 

Zima, zimą jest w miarę podobnie, ale w gorący/ciepły dzień Micheliny deklasują dwie pozostałe.

To oczywiście subiektywna opinia. Auta nie są takie same. :)

"To co teraz, ha?"

Spotkałem się z opinią, że latem Michelin CrossClimate sprawują się znakomicie, o czym piszesz, namiast zimą są bardzo takie sobie.

 

A tak na marginesie: w moim rozmiarze Michelin CrossClimate nie ma. Więc i tak sprawa staje się bezprzedmiotowa.

Spotkałem się z opinią, że latem Michelin CrossClimate sprawują się znakomicie, o czym piszesz, namiast zimą są bardzo takie sobie.

Bo to prawda. Są dobre na suchym i mokrym natomiast takie sobie na śniegu.

 

Natomiast letnie mam fabrycznie Energy Saver Plus i nic złego o nich nie mogę powiedzieć póki co.

Edytowane przez Zbig

Spotkałem się z opinią, że latem Michelin CrossClimate sprawują się znakomicie, o czym piszesz, namiast zimą są bardzo takie sobie.

 

Zimą sprawują się bardzo dobrze, nie widzę różnicy do zimowych opon premium (tym bardziej do wspomnianego Nokiana Weatherproof).

 

Co bardzo ważne w powyższej opinii to to, że moja zimowa jazda, to poruszanie się "czarnymi" odśnieżonymi drogami na przedmieściach i w mieście. Sporadyczna trasa zimowa, kilka dni gdzie "zima zaskoczyła drogowców" ;), dwa wyjazdy w Polskę do rodziny i to wszytko... Do tego to ich pierwsza zima, która była jakby jej nie było. Podejrzewam, że gdybym w zimę poruszał się białymi, górzystymi drogami mógłbym mówić zupełnie inaczej.

 

No, ale z drugiej strony te Micheliny przenoszą napęd z dwustu kilkudziesięciu konnej tylnonapędówki, więc łatwo w zimie nie mają ;)

 

 

 

A tak na marginesie: w moim rozmiarze Michelin CrossClimate nie ma. Więc i tak sprawa staje się bezprzedmiotowa.

 

No to problem z głowy. :)

W takim razie brałbym Nokiany Weatherproof. Nie zauważyłem żeby były jakoś uciążliwie głośne. Za to po wymianie okazały się wyraźnie lepsze od poprzednich Nokianów All Weather +, które miałem.

Edytowane przez Balum Balum

"To co teraz, ha?"

moja zimowa jazda, to poruszanie się "czarnymi" odśnieżonymi drogami na przedmieściach i w mieście. Sporadyczna trasa zimowa, kilka dni gdzie "zima zaskoczyła drogowców" ;), dwa wyjazdy w Polskę do rodziny i to wszytko...

 

Czyli identycznie jak ja :)

 

W takim razie brałbym Nokiany Weatherproof

 

Napisałeś że masz doświadczenie zarówno z Nokian Weatherproof, jak i Verdestein Quatrac 5. Czy można Cię poprosić o kilka słów porównania obydwu? Gdzie widzisz przewagę jednych lub drugich, gdzie minusy? Rozumiem, że ogólny bilans wypada na korzyść Nokianów?

Napisałeś że masz doświadczenie zarówno z Nokian Weatherproof, jak i Verdestein Quatrac 5. Czy można Cię poprosić o kilka słów porównania obydwu? Gdzie widzisz przewagę jednych lub drugich, gdzie minusy?

 

Doświadczenie to zbyt mocne słowo. Vredeisteiny jako pierwsze z całorocznych, kupiłem dla mojego taty i jest z nich zadowolony. Sporadyczna jazda starszego Pana.

W zimę jechałem tym samochodem kilka razy i nie było żle. Natomiast nie czułem się tak pewnie na mokrej nawierzchni w jakiś chłodny/zimny dzień. Miałem wrażenie, że może być lepiej przy koleinach i hamowaniu.

 

To wszystko subiektywne odczucia i różne auta.

Tak naprawdę myślę, że będziesz zadowolony z każdej opony całorocznej premium. A są jeszcze GoodYear Vector 4Seasons G2.... :)

"To co teraz, ha?"

A Continental AllSeasonContact czemu nie?

 

Nie ma w moim rozmiarze.

 

są jeszcze GoodYear Vector 4Seasons G2.... :)

 

Etykieta oporów toczenia E wobec B u Nokiana i Verdesteina. To się przekłada na zużycie paliwa.

 

Wspominałem, że kiedyś używałem Goodyear Vector. Po nich był kierunkowy Eagle Vector. Z eksploatacji obydwu pamiętam dwie rzeczy: dobre trzymanie się drogi oraz up....liwy hałas. Wspominałem, że kończę właśnie eksperyment z sezonowymi i wracam do całorocznych. Otóż te używane do teraz sezonowe zimówki to też Goodyear, konkretnie Ultra Grip 7. I również są nieakceptowalnie głośne.

 

Nie wiem na jakiej zasadzie obecny 4Seasons G2 dostał tylko 67 dB. Mnie firma Goodyear kojarzy się przede wszystkim z jednym: hałasem. A tego bardzo nie lubię.

A Twoje auto ile dB ma w środku przy 50/100/130 km/h?

 

To było na przestrzeni lat kilka samochodów. Ile dokładnie dB nie powiem, gdyż nie wiem. Generalnie same z siebie głośne nie były. Za to hałas opon Goodyeara był wyraźny i dokuczliwy. Dlatego gdy na chwilę postanowiłem pobawić się w sezonowe - po Eagle Vectorach założyłem na lato Yokohama A-Drive i byłem mile zaskoczony ciszą.

 

Niestety (jak wspomniałem) na zimę sprawiłem sobie Goodyear Ultra Grip 7 i hałas powrócił w całej okazałości.

 

Nie. Definitywnie NIE. Na Goodyeara nie dam się namówić. Ta firma jednoznacznie kojarzy mi się z hałasem. Rozważam tylko Nokian Weatherproof lub Vredestein Quatrac 5.w

  • 3 tygodnie później...
  • Redaktorzy

Rozważam tylko  Nokian Weatherproof lub Vredestein Quatrac 5.

Jestem "fanem" producenta Vredestein. Zjechalem w kilku autach 4 kpl. Snowtrac 3. Od roku testuje Ouatrac 5 u siebie, a drugi kpl. Quatrac 5 testuje moj ojciec.

Mam juz pewne zdanie wyrobione na ich temat.

Chcialbym jeszcze wyprobowac ich letnia odmiane, ale to dalekie plany.

Blogi --> Blog Kangiego. Zapraszam.

 

Jestem "fanem" producenta Vredestein. Zjechalem w kilku autach 4 kpl. Snowtrac 3. Od roku testuje Ouatrac 5 u siebie, a drugi kpl. Quatrac 5 testuje moj ojciec.

Mam juz pewne zdanie wyrobione na ich temat.

Chcialbym jeszcze wyprobowac ich letnia odmiane, ale to dalekie plany.

 

 

Napisz proszę spostrzeżenia (swoje i Ojca) z eksploatacji Vredestein Quatrac 5. Z wielkim zainteresowaniem i prawdziwą przyjemnością przeczytam.

 

Ja dziś założyłem Nokian Weatherproof. Po długim namyśle, dogłębnych analizach i słuchaniu rad, także tu w tym wątku. Przeważył argument, że w warunkach zimowych sprawdzają się lepiej niż Quatrac 5.

 

Tak więc moje doświadczenie na chwilę obecną ogranicza się do odcineczka serwis oponiarski - dom. Od razu jednak zauważyłem, że są wyjątkowo ciche.

  • Redaktorzy

Po sniegu nie bylo w sumie okazji zeby dluzej pojezdzic. Niespelna dwa dni sniegu we Wroclawiu. Zauwazalnie gorzej spisywaly sie niz nowki Snowtrac 3 glownie w aspekcie trakcji. Tutaj mniejsza liczba lamelek daje o sobie znac. Ale tragedii nie ma, bo letnie na sniegu to dramat. Trzymanie boczne i hamowanie tez odczuwalnie slabiej niz nowe Snowtrac.3, ale bez tragedii. Na suchym bardzo OK. Bieznik asymetryczny i dosc twardy rant zewnetrzny ulatwia ostre wchodzenie w zakrety. Da sie ostro pojezdzic i nie poczulem efektu "cieplego masla" i chamskiego znoszenia bocznego do rowu, co ma miejsce przy SnowTracach 3 latem. Hamowanie na suchym rewelacja, na mokrym tez dobrze. Jednak obawiam sie o aquaplanning poprzeczny i wzdluzny. Odnosze wrazenie, ze biezniki kierunkowe dobrych opon letnich i zimowych lepiej radza sobie z odprowadzaniem wody. Faworytem moim tutaj sa Uniroyale Rain Sport i Rain Expert 2/3.

Ojciec zadowolony, bo nie musi przekladac opon. Ja tak samo po 25 latach ciaglych przekladek kompletnych kol sezonowo.

Vredesteina cenie za mieszanke gumy. Jest w niej cos, ze czuje sie bezpieczniej. Totalne przeciwienstwo mieszanki opon Pirelli P5000 Drago, ktora po kilku sezonach stwardniala na kosc i jazda po mokrym gladkim asfalcie przypominala slizganie sie po lodzie.

 

Nokiana znam z BDB zimowek. Letnie Made in Russia ponoc mialy powazne problemy z wywazaniem i sporo reklamacji (nie pamietam.dokladnie jaki model, bodajze H).

 

Co do calorocznych wyprobowalbym Good Yeara. Michelin caloroczny (ten z pojedynczymi dlugimi lamelami) ma moj kumpel i narzeka, ze zima nie trzymaja dobrze. Pytanie o ile roznia sie od Quatrac 5.

 

Napisz jak Twoje Nokiany. Dobrze pogadac po 3 latach. Potem opona nie nadaje sie na gleboki snieg i pozostaje wyjezdzac ja latem. Problematyczny jest dla mnie gladki mokry asfalt, ktory jest sprawdzianem dla mieszanek opon letnich.

 

P.S. Snowtrac 3 raczej glosne, ale duzo cichsze od letnich Pirelli P5000 Drago.

Quatrac 5 sporo cichsze od Snowtrac 3.

Edytowane przez kangie

Blogi --> Blog Kangiego. Zapraszam.

Z tego, co zdążyłem doczytać to obydwie omawiane opony mają w tle zupełnie inną filozofię. Quatrac 5 jest kompromisem, czego dowodem bieżnik będący w połowie letni, w połowie zimowy. Weatherproof to opona zimowa której jednak lato nie przeszkadza.

 

Dzięki za bardzo ciekawy opis.

 

Miałem kiedyś całoroczne Goodyear Vector i (kierunkowe) Eagle Vector. Jeździło się na nich dobrze, ale pamiętam ich wyjątkowo up....liwą głośność.

  • 8 miesięcy później...
  • Moderatorzy

Kalkulatory rozmiarów felg, opon, kół , które można stosować jeśli chcemy zmienić rozmiar tychże:

szerokości felgi i offsetu:    

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

ogólny kalkulator dla całego koła:    

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

wizualizacja samochodu z możliwością wizualnej wymiany kół (rozmiar i kształt felgi):  

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

" Mądry głupiemu ustępuje więc głupota triumfuje"

Miałem Vredestein , teraz kupiłem całoroczne Goodyear. Są głośniejsze, ale lepiej na nierównościach, lepszy komfort.

Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka

Pozdrawiam serdecznie

jarrro

No więc pojeździłem sobie na Nokian Weatherproof. Od kwietnia zeszłego roku, czyli sezon letni a teraz kilka razy mieliśmy już prawdziwą zimę. Moim zdaniem absolutna rewelacja. Bardzo precyzyjne, znakomicie trzymają się drogi na mokrym. Krótka droga hamowania na suchym i nie tylko, także podczas upałów. Gdy teraz napadało któregoś dnia sporo śniegu a musiałem wyjechać zanim odśnieżyli - zrobiłem to bez najmniejszego problemu. Wgryzają się w śnieg identycznie jak moje poprzednie dobre zimówki. Zimą lubię sobie poćwiczyć na dużym pustym placu (gdzie jest tzw. "szklanka") zachowanie podczas poślizgu. Teraz też tam pojechałem. Otóż je bardzo trudno wprowadzić w poślizg. Trzeba się naprawdę postarać. A co najciekawsze: nie jest tak, że raptem fru i lecę. Zanim do tego dojdzie - one (jeśli można użyć takiego określenia) ostrzegają: "uważaj jesteśmy na granicy przyczepności". O tym, że są wyjątkowo ciche (chyba najcichsze ze wszystkich na jakich miałem dotychczas możliwość jeździć) już pisałem. 

Jeśli ktoś nie jeździ agresywnie, na granicy parametrów, nie wybiera się w góry czy na nigdy nie odśnieżane wiejskie i leśne dukty - ze wszech miar godne polecenia. Dla takich którzy (jak ja) poruszają się wyłącznie w mieście i strefie podmiejskiej, czasem wyruszą w dalszą drogę trasami szybkiego ruchu lub krajowymi i wojewódzkimi, czyli drogami (lepiej lub gorzej, ale jednak) odśnieżanymi - jest to wybór optymalny.

Dziękuję wszystkim, którzy mi je doradzili.

  • Redaktorzy

Dzięki za spostrzeżenia nt. Nokianów. Producent, ktory wie chyba wszystko o wgryzaniu się bieżnika w śnieg, firn i częściowo lód.

 

Całoroczne Vredesteiny Quatrac 5 po 3 sezonach spisują się dobrze. Choć na śniegu nie trzymają w ryzach jak zimowe odpowiedniki chociażby Snowtrac 3. Jest tutaj kompromis.

 

Od 2 miesięcy w drugim aucie używam całorocznych Yokoham Bluearth 4S AW21. Produkcja nie Japonia, tylko Filipiny. Zaskoczenie moje na plus. Bardzo miękka mieszanka, świetne wybieranie drobnych nierówności. Do produkcji użyto soku z pomarańczy ;) Na śniegu lepsze od Vrede. Chyba. Kleją france niesamowicie. Wiadomo - są nowe, to kleją. Póki co testuję i za 3 lata będę mógł coś więcej napisać.

Edytowane przez kangie
Literówki

Blogi --> Blog Kangiego. Zapraszam.

"Ojciec zadowolony, bo nie musi przekladac opon. Ja tak samo po 25 latach ciaglych przekladek kompletnych kol sezonowo."

Niestety ,to nie do końca prawda.Opony powinno się raz w roku przełożyć,sprawdzić felgi,oczyścić, przesmarować i ponownie wyważyć.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Biuletyn

    Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
    Zapisz się
  • KONTO PREMIUM


  • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

    Ostatnio dodane opinie o albumach

  • Najnowsze wpisy na blogu

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.