Skocz do zawartości
IGNORED

opony całoroczne


Rekomendowane odpowiedzi

to chyba jedyny sposób aby uszkodzenia opony wychwycic co jest problemem jesli poruszamy sie z duzymi prędkosciami 

Szanuj zdrowie należycie, bo jak umrzesz, stracisz życie

  • Redaktorzy
53 minuty temu, Frank napisał:

"Ojciec zadowolony, bo nie musi przekladac opon. Ja tak samo po 25 latach ciaglych przekladek kompletnych kol sezonowo."

Niestety ,to nie do końca prawda.Opony powinno się raz w roku przełożyć,sprawdzić felgi,oczyścić, przesmarować i ponownie wyważyć.

To do końca prawda i jedno nie wyklucza drugiego. Raz, a nawet dwa razy do roku wjeżdżam na podnośnik, ściągam koła, myję, sprawdzam stan opon, czasami wyważam koła i zamieniam przód z tyłem. I to w dwóch autach, którymi się poruszam.

Blogi --> Blog Kangiego. Zapraszam.

A ja od wrzesnia Bridgestone Weather Control A005 i pelne zadowolenie. Nie ustepuja Micheline Crossclimate, ktore mialem w poprzednim aucie.

Głupota – niedostatek rozumu przejawiający się brakiem bystrości, nieumiejętnością rozpoznawania istoty rzeczy, związków przyczynowo-skutkowych, przewidywania i kojarzenia. Charakteryzuje się pychą, śmiałością, podejrzliwością, niskim lub nieistniejącym samokrytycyzmem, niezdolnością do zdziwienia, dążnością do ekspansji.

Godzinę temu, fetek napisał:

kolega crossclimate, również zadowolony tylko auto zostawia u mnie bo do chaty nie jest w stanie dojechać.

 

 

To dziwne skoro wypił tylko sklanecke albo dwie, góra tsy ;-)

W dniu 31.03.2018 o 17:26, Bobcat napisał:

Jest więc dylemat. Albo głośne Nokian Weatherproof albo ciche Verdestein Quatrac 5 za cenę etykiety hamowania na mokrej nawierzchni o klasę gorszej, co się przekłada na 6 metrów dłuższą drogę hamowania. Komfort cichości na codzień czy bezpieczeństwo w ewentualnej ekstremalnej sytuacji? Oto jest pytanie.

Na co dzień trzeba używać Vredesteinów a przed sytuacją awaryjną zmieniać na Nokiany ;-).

Jestem Europejczykiem.

 

4 godziny temu, Jaro_747 napisał:

Na co dzień trzeba używać Vredesteinów a przed sytuacją awaryjną zmieniać na Nokiany ;-).

Już napisałem, że obawy co do głośności Nokianów okazały się całkowicie bezpodstawne.

12 godzin temu, Zbig napisał:

To dziwne skoro wypił tylko sklanecke albo dwie, góra tsy ;-)

te opony nadają się na niskie temperatury, nie na śniegi ani lód, zwłaszcza jeśli mamy cięższe auto.

Busa kupiłem na uniwersalnych, po pierwszej zimie sprzedałem.

 

12 godzin temu, fetek napisał:

te opony nadają się na niskie temperatury, nie na śniegi ani lód

Nie ma rzeczy uniwersalnych.  Mnóstwo ludzi potrzebuje właśnie opon które sprawdzą się na suchej i mokrej nawierzchni w szerokim zakresie temperatur.

12 godzin temu, Zbig napisał:

Mnóstwo ludzi potrzebuje właśnie opon które sprawdzą się na suchej i mokrej nawierzchni w szerokim zakresie temperatur.

ale nie w Polsce,

potem zdziwko że korki, wypadki itd.

 

Edytowane przez fetek
15 godzin temu, Zbig napisał:

Nie ma rzeczy uniwersalnych. 

Są. Telefon komórkowy to kiedyś był tylko telefon. Obecnie jest to urządzenie mające kilkanaście (jeśli nie więcej) funkcji. W tym przy okazji również telefon.

10 minut temu, Zbig napisał:

W Polsce, w Polsce. Zapytaj kogokolwiek z większych miast, kiedy ostatnio widział śnieg albo lód na drodze.

kilka sekund temu. Przysłać Ci zdjęcie ?

18 godzin temu, Bobcat napisał:

Są. Telefon komórkowy to kiedyś był tylko telefon. Obecnie jest to urządzenie mające kilkanaście (jeśli nie więcej) funkcji. W tym przy okazji również telefon.

tylko że to połączanie działa dobrze i nawet rozszerzyło funkcjonalność samego telefonu. Opony całoroczne ze względu na swoją uniwersalność są gorsze od zimówki zimą i letniej latem, im bardziej skrajne temperatury tym dysproporcja jest większa. Nawet najlepsza opona całoroczna przy odpowiednio niskich temperaturach będzie twarda przez co zachowa się bardziej jak zwykła opona lenia niż zimówka, znacznie pogarszając przyczepność i wydłużając drogę hamowania. Analogiczna sytuacja ma miejsce latem.

Do tego ogólnie gorsze prowadzanie, właściwości trakcyjne, opory i ograniczenia gabarytowe.

Powtarzasz zużyte frazesy. Tak jak piszesz było kiedyś: opona całoroczna to było coś pośredniego, już nie letnia a jeszcze nie zimowa. Świat idzie naprzód, technologia się rozwija. Obecne opony tego typu mają mieszankę gumową która nie zmienia parametrów, w tym przede wszystkim elastyczności w bardzo szerokim zakresie temperatur. Jeszcze niedawno takich mieszanek nie było, to wynalazek ostatnich lat. Poza tym zmieniono filozofię: kiedyś opona całoroczna to była letnia, która jakoś tam (lepiej niż klasyczna letnia) miała sobie radzić w warunkach zimowych. Nokian Weatherproof to typowa opona zimowa (ma certyfikat 3PMSF, M+S i klasyczny bieżnik zimowy z dużą ilością lamelek) która się nie ściera w lecie podczas wysokich temperatur.

To są opony letnie z homologacją zimową. W sieci masz testy przy niskich temperaturach i różnica miedzy oponą zimową jest kolosalna, droga hamowania to różnica kilku długości auta. 

Wszystkie te opony MUSZĄ mieć 3PMSF i je mają. nawet jakiś krzak TORQUE czy Dębica ma.

Nie chodzi o ścieralność (lol) tylko twardość, ty się skupiasz na trwałości opony ja na bezpieczeństwie. Nawet letnie opony w temperaturze 40st zaczynają mieć poważne problemy a te bardzo dobre dość szybko się ścierają wiec odwrotnie do Twojej "zimówki".

Typowa opona zimowa, przyda się latem :) a sąsiad ma matiza i też sobie chwali.

Po za tym ja nigdzie nie napisałem że te opony są złe, napisałem że są gorsze od swoich rasowych odpowiedników. Nie można tego porównać do telefonu, produkt jest gorszy, nie lepszy.

W firmie mamy opony całoroczne przy autach takich jak C1, C2, Dokker w cięższych autach nie zdały egzaminu a nawet ten maluchy czasem miały problem (jeżdżą po mieście)

 

 

Edytowane przez fetek

Nieprawda. To są opony zimowe którym nie szkodzi eksploatacja letnia. Opowieści o drodze hamowania dłuższej o kilka długości samochodu są typowymi urban legends i można je włożyć między bajki. Testy ADAC jednoznacznie dowodzą że zarówno w kategorii letnie jak i zimowe plasują się w ścisłej czołówce.

każda gazeta nawet te niemiecki śmietniki piszą że te opony nie są lepsze i przeznaczone dla osób które jeżdżą mało i najlepiej tylko po mieście. Cytując dosłownie motofakt " Cudów nie ma "

Cytat

Tezy o konieczności pójścia na kompromis w przypadku opon całorocznych potwierdzają wyniki najnowszego badania przeprowadzonego przez niemieckie ADAC.

Weatherproof XL  - ocena końcowa: 3,8

+ Najlepsze wyniki na śniegu
– Słabe na suchej nawierzchni, niezbyt dobre również na mokrej i lodzie

Dobra

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) - ocena końcowa: 3,6

LEGENDA: 0,5-1,5 – bardzo dobry; 1,6-2,5 – dobry; 2,6-3,5 – zadowalający; 3,6-4,5 – dostateczny; 4,6-5,5 – niedostateczny

Cytat

Michelin CrossClimate i Vredestein Quatrac 5 – zanotowały wynik stawiający je na równi z dobrymi (chociaż nie bardzo dobrymi) zimówkami.

 

Cytat

CrossClimate – przynajmniej według Michelin – nie jest oponą całoroczną, a… letnią posiadającą jednocześnie homologację zimową

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Czyli wychodzi na to że Twoja super zimówka dostała w kakao od opony letniej ? Co ważne mały rozmiar i lekkie auto.

a takich testów w sieci masz tony

3y9nl0jvl5wi.jpg

dc3742hc0pt7.jpg

kl3a4ogoo0sz.jpg

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez fetek

W teście autoexpress, którym się chwali nokian tylko nowszym (2018) opona również przegrała z CC+ czyli oponą "letnią na zimę" oraz z oponą zimową i letnią.  Będąc uczciwym warto zauważyć że TS860 to dobry zimowy kapeć a różnica nie jest spontaniczna.

23dp67834dtc.jpg

Moje doświadczania nie pokrywają się z testami, 7 letnia średniej klasy zimówka leje  roczną CC+.

Nie odpowiadają Ci Nokian Weatherproof to ich nie kupuj i tyle. Mnie bardzo podpasowały, czytałem na ich temat dobre opinie i jestem z nich bardzo zadowolony. Przejeździłem na nich całe lato (a było nadzwyczaj upalne), teraz w warunkach zimowych sprawują się lepiej niż znane mi z przeszłości zimówki Dębica Frigo czy Goodyear Ultra Grip 7. Mnie nic więcej nie potrzeba. Styl jazdy mam spokojny, poruszam się wyłącznie po mieście i zwokolicach podmiejskich, czasem wyruszę dalej, ale wtedy wyłącznie autostradami, drogami szybkiego ruchu, lub wojewódzkimi. A więc tam gdzie jest (lepiej lub gorzej ale zawsze) odśnieżone i posypane piaskiem z solą.

Vredestein Quatrac 5 nie znam. Podobno w zimie gorsze od. Nokianów. Ich bieżnik (pół jednego pół zimowego) sugeruje, że właśnie w ich przypadku mamy do czynienia ze zgniłym kompromisem i jest to opona pośrednia, już nie letnia ale jeszcze nie zimowa.

Powtarzasz argumenty które dawno straciły aktualność, lecz mimo to są nadal używane w celach marketingowych przez tych którzy chcą mi wcisnąć dwa komplety opon zamiast jednego.

Edytowane przez Bobcat
19 godzin temu, Bobcat napisał:

Powtarzasz argumenty które dawno straciły aktualność, lecz mimo to są nadal używane w celach marketingowych przez tych którzy chcą mi wcisnąć dwa komplety opon zamiast jednego.

nie wiem nie znam się na marketingu, ze względu na styl jazdy i auto nigdy nie patrzyłem na opony uniwersalne. Dysponuje wieloma autami, wieloma różnymi oponami w tym all season i mam wyrobione swoje zdanie. Ty czytasz gównianą kolorową prasę i jeszcze przeinaczasz informacje w nich zawartych a mnie oskarżasz o stereotypy i marketing.

ja może powtarzam stereotypy ale nie oszukuje i nie robię gówno burzy o coś czego nie jestem w stanie udowodnić.

 

Edytowane przez fetek

To co napisałem nie pochodzi z kolorowej prasy. Ponadto podałem swoje wrażenia z jazdy. Możesz je nazwać jak chcesz, nie ma to znaczenia. Poczytaj ten wątek, łatwo się przekonasz że zwolenników opon całorocznych jest więcej. 

Jestem tu od samego początku (jakbyś nie pamiętał), nawet zwolennicy w przeciwieństwie do Ciebie potrafili dotrzeć i opisać ich wady. Dostrzega to też prasa i każdy myślący człowiek.

Kij jeden wie co miałeś, z czym porównywałeś. Wyraźnie pozytywnej opinii na podstawie jednego zakupu to nie jest opinia tylko nieudolna próba potwierdzenia słuszności zakupu. Pisałeś że czytałeś, mówiłeś o testach, porównaniach z letnimi i zimowymi kapciami a teraz twierdzisz " co napisałem nie pochodzi z kolorowej prasy ". Tylko dziwnym zbiegiem okoliczności nikt inny nie ma takich publikacji. Bardziej niezależne testy (np amerykańskie) są zupełnie innego zdania niż Ty i prasa niemiecka

Nie ważne co masz, jesteś zadowolony, wystarcza Ci to ok. Jak Ci na samym początku napisałem że to są opony skierowane na konkretny rynek to powtarzam farmazony a Ty teraz piszesz dokładnie to samo tylko w odniesieniu do swojej osoby i doświadczeń.

Ja wiem jedno, stara TS850 (chyba) zawsze dawała radę, z problemami bo guma już stara ale dało radę, roczna CC+ poległa po całości a to jest TOP.

Właściciel też jest zadowolony ale mieszka w Holandii a pierwszy problemy miał już z Niemczech.

 

 

 

Abstrahując co do opon  uważajcie na drodze...dziś pozbyliśmy sie (z zona jechałem) zderzaka przod w naszej Pandzie

 

dobrze ze się na tym skończyło ...

Vredestein to bardzo dobre opony.
Jak można pisać, że są słabe, jeśli się ich nie posiada? Asymetryczny bieżnik powoduje, że są najcichsze ze wszystkich wielosezonowych. Właśnie je wymieniłem na goodyeary i tęsknię za vredestein, bo były dużo cichsze


Wysłane z mojego EML-L29 przy użyciu Tapatalka

 

Edytowane przez stench

Pozdrawiam serdecznie

jarrro

12 godzin temu, jarrro napisał:

Vredestein to bardzo dobre opony.

Mam sportrac 5 i mówiąc po waszemu "jestem zadowolony", zwłaszcza  z ceny

Edytowane przez fetek
  • 2 lata później...
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Biuletyn

    Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
    Zapisz się
  • KONTO PREMIUM


  • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

    Ostatnio dodane opinie o albumach

  • Najnowsze wpisy na blogu

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.