Skocz do zawartości
IGNORED

Jaki samochód?


grishnack

Rekomendowane odpowiedzi

Kolega kupił B7 3.2 beznyna zwykły V6. Mówi że mało mu pali, mniej niż BMW E46 328i, że przy spokojnej jeździe w trasie nawet 8 litrów a w mieście 13,5. Jestem ciekaw czy ściemnia.

hmm w golfie r32 udało mi się osiągnąć 6,7 litra ale to była masakra nie jazda. Mam B7 i nie wiem czy bym kupił drugi raz, audi w tych latach bardzo zaniedbało ten model, prawdę mówić golf miał nowszą elektronikę.

 

tylko z pierwszej strony G:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

te silniki miały problem by dojechać 160 tyś km jeśli ktoś profilaktycznie nie zrobił wymiany.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

A4 b8 3.0 TDI:

stan dpf wyjazd: prawie pusty

stan dpf po 550 km trasie zapełnienie 16g (130km./h spokojna jazda, spalanie 5.6)

stan dpf po okolicznym katowaniu 8g

 

I teraz jak te auta mają być zdrowe... nie dziwota że w DE takich problemów nie mają.

 

kolejne auto w którym DFP mimo super stanu śmierdzi,

Kolega kupił B7 3.2 beznyna zwykły V6. Mówi że mało mu pali, mniej niż BMW E46 328i, że przy spokojnej jeździe w trasie nawet 8 litrów a w mieście 13,5. Jestem ciekaw czy ściemnia.

A mi smiac sie chce jak wszyscy opieraja te dane na podstatwie danych, ktore podsuwa im komputerek pokladowy. A mozna to zrobic rzetelnie i na chlopski rozum. Zalac do pelna auto, polatac 100km po mescie i znow zalac do pelna. Kazdy wtedy zobaczy ile mu wyjdzie na setke. I dziwnym trafem komputerek sie omyli "ciupinke".

?👈

A mi smiac sie chce jak wszyscy opieraja te dane na podstatwie danych, ktore podsuwa im komputerek pokladowy. A mozna to zrobic rzetelnie i na chlopski rozum. Zalac do pelna auto, polatac 100km po mescie i znow zalac do pelna. Kazdy wtedy zobaczy ile mu wyjdzie na setke. I dziwnym trafem komputerek sie omyli "ciupinke".

 

Tylko jeżeli producent chciał oszukać użytkownika lub silnik nie jest sprawny. Oba warianty prawdopodobne.

Pomiar odległości jest w miarę dokładny, ciśnienie paliwa jest znane, wydolność wtryskiwaczy też, czas wtrysku też, ogólnie mówiąc komputer wie dokładnie ile podał paliwa i ile przejechało auto, ponieważ komputer steruje silnikiem.

To tylko teoria to w naiwnym wydaniu. Pomiar objętości przepływającego płynu w stanie nieustalonym, przy zmiennym ciśnieniu to wyjątkowo trudne zadanie. Liczenie na to, że prosty system pomiarowy w samochodzie jest w stanie zrobić to dokładnie to niestety spora naiwność. W miarę dokładnie można zmierzyć poziom paliwa w baku i podzielić przez przebytą drogę, co przy sensownym doborze podstawy pomiaru da prawidłowe wyniki. Pytanie jaki jest algorytm komputera pokładowego?

Jestem Europejczykiem.

 

BMW przeprowadziło FL serii 1 czyniąc z tego przerażająco brzydkiego samochodu w końcu ładny kompakt.

Wcale nie było trzeba wielkich zmian.

Szczególnie wersja trzydrzwiowa bardzo mi się teraz podoba.

Nie można tak było od razu?

Najpierw ten świński obwisły brzuch w pierwszej wersji, potem dziwaczne reflektory w drugiej... w końcu jest w porządku.

Tylko 3-cylindrowe silniki mogliby sobie darować ale w końcu przymusu kupowania takich silników nie ma! :)

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Bits are bits, right? Wrong! 

If you can't hear the difference between cables, DACs, etc. - count yourself lucky. Your audio life is much simpler."

Pamietacie kultowy poscig z 'Bullita'? Mustang GT po raz pierwszy bedzie w EU. Oczywiscie ten z V8.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Tylko jeżeli producent chciał oszukać użytkownika lub silnik nie jest sprawny. Oba warianty prawdopodobne.

Pomiar odległości jest w miarę dokładny, ciśnienie paliwa jest znane, wydolność wtryskiwaczy też, czas wtrysku też, ogólnie mówiąc komputer wie dokładnie ile podał paliwa i ile przejechało auto, ponieważ komputer steruje silnikiem.

to wie ECU nie "zegary"

 

Pomiar objętości przepływającego płynu w stanie nieustalonym, przy zmiennym ciśnieniu to wyjątkowo trudne zadanie. Liczenie na to, że prosty system pomiarowy w samochodzie jest w stanie zrobić to dokładnie to niestety spora naiwność.

gdyby to co piszesz było prawdą nie miałbyś diesli robiący setkę w 6 sekund i palących do tego 6 litrów. Naprawdę zdziwiłbyś się ile czynników taki EDC17 bierze pod uwagę, nie bez powodu siedzi tam kilka rdzeni.

 

Co auto to inna historia ale "zegary" pewnych wartości nie zliczają, albo je zaokrąglają, bazują też na wartościach uśrednionych zwłaszcza w starszych autach bo są "za wolne" itd. Teorii jest wiele ale im nowsze auto tym pomiar jest precyzyjniejszy i niewiele odbiega od realnego spalania, którego tak na prawdę mówiąc nie mamy jak zmierzyć. No i czy jest sens przejmować się różnicami mniejszymi niż pół litra ? Auta na naszych tragicznych drogach i tak osiągają wartości katalogowe a nawet poniżej (w każdym razie moje).

Wiem, układ podawania paliwa musi działać dość precyzyjnie, inaczej automatyka może ogłupieć i wpaść we falowanie. Na przykład pod wpływem korekcji od sondy lambda, bo jest to przecież korekcja mieszanki.

 

Ecu zna ilość podawanego paliwa w danej chwili (w litrach na godzinę np.). Czas pomiaru śr. spalania określa użytkownik, np. 321 godzin. W tym okresie zostaje zliczona ilość podanego paliwa w litrach. Nie muszą być te informacje kolekcjonowane w pamięci w formie wykresu, wystarczy że komputer je sobie uśredni i zbuforuje. Na przykład: "mam już spalone 123,5 litra na chwilę obecną". Na kocu wystarczy podzielić to przez obecny zliczony w okresie czasu dystans czyli na przykład 1526km. Wychodzi: 123,5 litra na 1526km, więc podzielone przez się =0,0809 na kilometr. Mnożymy to przez 100. Mamy wynik na ekran wyświetlaczy: 8,09 litra/100km

 

 

Bardziej skomplikowane jest spalanie chwilowe. Mamy prędkość = np. 43km/h, oraz spalanie z ECU =6 litrów na godzinę próbkowany z minimanego okresu czasu, np 2 ostatnie sekundy. Z tych dwóch danych po podstawieniu do wzoru skraca nam się czas (godziny tu i tam) i zostaje wynik w litrach na kilometr. Więc znów go mnożymy przez 100 i mamy spalanie chwilowe przez ostatnie 2 sekundy =13,95 litra/100km

to wie ECU nie "zegary"

 

gdyby to co piszesz było prawdą nie miałbyś diesli robiący setkę w 6 sekund i palących do tego 6 litrów. Naprawdę zdziwiłbyś się ile czynników taki EDC17 bierze pod uwagę, nie bez powodu siedzi tam kilka rdzeni.

 

Co auto to inna historia ale "zegary" pewnych wartości nie zliczają, albo je zaokrąglają, bazują też na wartościach uśrednionych zwłaszcza w starszych autach bo są "za wolne" itd. Teorii jest wiele ale im nowsze auto tym pomiar jest precyzyjniejszy i niewiele odbiega od realnego spalania, którego tak na prawdę mówiąc nie mamy jak zmierzyć. No i czy jest sens przejmować się różnicami mniejszymi niż pół litra ? Auta na naszych tragicznych drogach i tak osiągają wartości katalogowe a nawet poniżej (w każdym razie moje).

 

Chodziło mi o wartości chwilowe. Zgadza się to, o czym pisze Piotr, że wartości liczone w dłuższym odcinku czasu mogą być dokładniejsze bo mamy do czynienia z całkowaniem (oczywiście o ile nie ma uchybu systematycznego).

Jestem Europejczykiem.

 

  • Moderatorzy

ciekawe czy już "nowe" disle BMW 2.0 mają na tyle duże przebiegi by móc cos więcej powiedzieć o eksploatacji i rzeczywistym serwisowaniu rozrządu

" Mądry głupiemu ustępuje więc głupota triumfuje"

algorytm obliczania jest znacznie bardziej skomplikowany no ale już mniejsza z tym, najwięcej winy jest przez opóźnienie w zegarach i mało realnemu pomiarowi na biegu jałowym / luzie ale i tak różnica jest marna,

 

Zapewne mają, ale nie w PL. Jeździłem 4 letnim audi z przebiegiem bliskim 300 tyś km i nie miałem się do czego przeczepić, stan lepszy niż moje (100k), auta mają się ruszać a nie gnić w garażach.

ciekawe czy już "nowe" disle BMW 2.0 mają na tyle duże przebiegi by móc cos więcej powiedzieć o eksploatacji i rzeczywistym serwisowaniu rozrządu

 

Chyba w latach 2007-2009 lub jakoś tak był problem z rozrządami. Można się jeszcze zgłosić na akcję serwisową i zaoszczędzić bardzo dużo pieniędzy, bo u nas o tej akcji rozrząd 2.0 było cicho :)

Ciekawe technologie elektroniczne testowane obecnie przez Jaguara:

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Bits are bits, right? Wrong! 

If you can't hear the difference between cables, DACs, etc. - count yourself lucky. Your audio life is much simpler."

A co polecacie z używek w sredniej klasie zeby bylo

Bezawaryjne

Dość ekonomiczne głównie do jedzenia w mieście raz na 2 miesiące w jakies dluzsze trasy do 200km.

Piecio drzwiowe

Podgrzewane przednie szyby mile widziane jak i klimatyzacja.

Ok 25tys myślę że starczy nie ma co ladowac w ten strarny interes zbyt dużych sum.

 

Może passat albo Octavia albo cos z nowszych opli np astra lub Vectra? lub cos innego?

 

 

I jeszcze dwie sprawy. Tanie części zamienne i drugia możliwość samodzielnej naorawy bez wizyt w autoryzowanych serwisach.

chwilowy brak działalności w audio.

Jak tanie części i nie ASO to coś z VAG - może Octawia? Japończyki odpuść - dostępność części gorsza, a ASO puszcza z torbami. Co do bezawaryjności - w słowniku producentów zostało wykreślone.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

ja bym szukał czegoś na ten deseń ale może 1,6.. mondeo też nie byłby chyba najgorszym pomysłem.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

A co polecacie z używek w sredniej klasie zeby bylo

Bezawaryjne

Dość ekonomiczne głównie do jedzenia w mieście raz na 2 miesiące w jakies dluzsze trasy do 200km.

Piecio drzwiowe

Podgrzewane przednie szyby mile widziane jak i klimatyzacja.

Ok 25tys myślę że starczy nie ma co ladowac w ten strarny interes zbyt dużych sum.

 

Może passat albo Octavia albo cos z nowszych opli np astra lub Vectra? lub cos innego?

 

 

I jeszcze dwie sprawy. Tanie części zamienne i drugia możliwość samodzielnej naorawy bez wizyt w autoryzowanych serwisach.

 

Civic 1.8 iVTEC

Głupota – niedostatek rozumu przejawiający się brakiem bystrości, nieumiejętnością rozpoznawania istoty rzeczy, związków przyczynowo-skutkowych, przewidywania i kojarzenia. Charakteryzuje się pychą, śmiałością, podejrzliwością, niskim lub nieistniejącym samokrytycyzmem, niezdolnością do zdziwienia, dążnością do ekspansji.

Chyba zamiast opla juz wolalbym jakiego Forda.

Mam mondeo który będzie niedługo szedł na sprzedaż dlatego myślę nad czymś innym.

 

Jak tanie części i nie ASO to coś z VAG - może Octawia? Japończyki odpuść - dostępność części gorsza, a ASO puszcza z torbami. Co do bezawaryjności - w słowniku producentów zostało wykreślone.

 

Trochę nie jestem zdecydowany na Skodę obawiam się jakości i awaryjności. Passat wydaje się być ciekawy i w przystępnej cenie bo i duza dostępność ale czy taki jest?

 

A w Japończyków chyba nie będę szedl może i malo awaryjne ale wizualnie mi nie podchodzą no i jak jiz sie popsute to będzie drogo.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Np taki B6 wydaje sie ok. To tylko przykladowa aukcja pierwsza z brzegu.

Albo B5 będzie taniej ale i gorzej pewnie.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

chwilowy brak działalności w audio.

szukasz auto do miasta - wybierasz sobie diesla

szukasz auta względnie bezawaryjnego - wybierasz silnik z chyba najbardziej awaryjnego okresu w historii jeśli chodzi o TDI.

 

Zawracasz pan dupę.

Do tego z malo wiarygodnym przebiegiem.

Głupota – niedostatek rozumu przejawiający się brakiem bystrości, nieumiejętnością rozpoznawania istoty rzeczy, związków przyczynowo-skutkowych, przewidywania i kojarzenia. Charakteryzuje się pychą, śmiałością, podejrzliwością, niskim lub nieistniejącym samokrytycyzmem, niezdolnością do zdziwienia, dążnością do ekspansji.

  • Moderatorzy

Mam mondeo który będzie niedługo szedł na sprzedaż dlatego myślę nad czymś innym.

 

 

to kup następnego, sprawdź po vin żeby miał silnik psa i będzie pan zadowolony.

" Mądry głupiemu ustępuje więc głupota triumfuje"

Megane II 1.6 benzyna. Podoba się czy nie, to udane auto, najmniej awaryjne w klasie wbrew pozorom.

 

Megane III 1.6 benzyna. Jeździłem tym i da się wygodnie i sprawnie jeździć. Silnik chodzi fajnie i ma niezły dźwięk. Dorzucić stożek i będzie brzęczało prawie jak subaru. Awaryjność jeszcze nie wiem. 9 litrów w mieście. Fajniej ten silnik się kręci i mruczy, lepiej niż wiertarka w tym zmulonym civicu.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jak kupuje uzywany samochod, to sprawdzam jakie narzedzia sa potrzebne do jego serwisu i naprawy. Jak potrzeba wiecej niz śrubokręt i klucze plaskie w trzech rozmiarach to dziekuje.

Tak samo jak trzeba kupic jakies specjalne narzedia uzywane tylko w danym modelu. Nigdy bym nie kupil samochodu, ktory potrzebuje takiego klucza do wymiany klockow hamulcowych.

 

41jZ1EY7r4L.jpg

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.