Skocz do zawartości
IGNORED

Stare wzmacniacze?


Yankes

Rekomendowane odpowiedzi

Gość discomaniac71

(Konto usunięte)

Dzieki za informacje.

 

Wg mojej wiedzy dzisiejsze wzmacniacze roznia sie od starych sprzed powiedzmy 2000 roku skladem cyny w lutach. Zgodnie z dyrektywa RoHS nowe luty musza miec cyne bez zawartosci olowiu, co bedzie po kilku latach uzytkowania zmora kazdego wlasciciela elektroniki. Nikt nie podejmie sie naprawy. Dyrektywa ponoc nie dotyczy wojska, medycyny i kosmonautyki. O czyms to swiadczy. Dlatego balbym sie kupic nowego Krella za 40 000 zl.

 

1. Krell to firma z USA i dyrektywy UE jej nie dotyczą

2. Integrę Krella można kupić znacznie poniżej 40.000 PLN. Nowa to koszt prawie 4x mniejszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Gość partick

(Konto usunięte)

1. Krell to firma z USA i dyrektywy UE jej nie dotyczą

 

przy legalnym imporcie, jak najbardziej dotyczą.

czyli, jeżeli np. Audio Klan ma w swojej ofercie Krella, to musi on być zgodny z RoHS - co zresztą nie stanowi najmniejszego kłopotu dla chińczyków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Gość discomaniac71

(Konto usunięte)

Obejrzałem przed chwilą pokazywany na CES 2012 model S-550i i z tyłu niestety jest nadal mnufactured in China.

 

Tutaj cytat z testu S-3009 w HiFi i Muzyka:

 

"Kiedy w Monachium rozmawiałem wiceprezesem ds. eksportu – Peterem Mackay – podkreślał on, że produkcja nie odbywa się na zasadzie zlecenia przekazanego zewnętrznej fabryce. Krell wykupił kompletną linię montażową, zatrudnił pracowników i gruntownie ich przeszkolił. Ograniczono w ten sposób rotację personelu i wyeliminowano ryzyko, że montażem zajmą się niewykwalifikowani robotnicy. Firma stara się w ten sposób zagwarantować wysoką jakość produktów i nie dopuścić, by wątpliwości dotyczące lokalizacji produkcji znalazły potwierdzenie w zwiększonej awaryjności urządzeń lub niedoróbkach. Zresztą, w Chinach powstają tylko wzmacniacz i zaprezentowany w 2010 roku odtwarzacz z serii S. „Dorosłe” modele nadal będą przychodzić na świat w USA."

 

http://www.hifiimuzyka.pl/testy/wzmacniacze/860-krell-s-300i.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To tylko dobrze o nich świadczy.

 

No nie wiem, czy to, że się ich mało sprzedało tak dobrze świadczy :)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

For us, there is no spring. Just the wind that smells fresh before the storm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Porównania samochodowe są tutaj najmniej trafne. 20-letni samochód to zupełnie inna technika - pod każdym względem. 20-letni wzmacniacz niczym nie różni się od współczesnego. W motoryzacji jest dużo większy postęp techniczny.

I tutaj sie mylisz. Fakt, motoryzacja poszla do przodu bardziej jak wiele innych dziedzin techniki. Ale niestety prawda jest taka ze nawet dwudziestoletnia lizmuzyna wazaca 1.5-2t prowadzi sie, przyspiesza, daje WIELE wiekszy konfort niz obecna klasa compact na ktora musisz wydac OD 50tys wzwyz. Wiec porownanie motoryzacyjne jest jak najbardziej na miejscu. Dzis samochody maja tylko wiecej elektroniki odpowiedzialnej za bezpieczenstwo, bo na tym sie skupia motoryzacja obecnie. Do tego ekonomia i nic wiecej. Do dzis stosowane sa takie same rozwiazania zawieszen itp. Obecnie wole sto razy bardziej jezdzic swoim 20 letnim BMW niz Golfem, Astra czy Audi A4. Obecnie jak bym mial do wydania na auto min 150-200tys dopiero poszedl bym do salony po nowe auto. To tak jak z audio. Jak bym dysponowal przynajmniej 30tys na audio do domu to bym poszedl do sklepu. Chyba, bo ceny uzywek kuszą.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

?👈

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Redaktorzy

Uwazam, ze z Audi A4 troche przesadziles. Mam takowe z 2005 roku. BMW tez nie raz jezdzilem i te 100 razy bardziej troche mnie zdziwilo. A4 prowadzi sie genialnie. Dla statystycznego kierowcy jest zrobiona na zapas. Uklad kierowniczy i zawieszenie rewelacyjne. Tak jak w BMW serii 3 bo to odpowiednik klasowy A4. Ktory lepszy? Jednoznacznie nie odpowiem.

 

P.S. Po nicku domyslam sie, ze jezdzisz BMW 735, zatem nie rownajmy tego z A4, tylko z Audi A8 np. z silnikiem 4,2 litra :-) Ja tam wole lekkie auta.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Life is too short for boring HiFi..."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Gość discomaniac71

(Konto usunięte)

I tutaj sie mylisz. Fakt, motoryzacja poszla do przodu bardziej jak wiele innych dziedzin techniki. Ale niestety prawda jest taka ze nawet dwudziestoletnia lizmuzyna wazaca 1.5-2t prowadzi sie, przyspiesza, daje WIELE wiekszy konfort niz obecna klasa compact na ktora musisz wydac OD 50tys wzwyz. Wiec porownanie motoryzacyjne jest jak najbardziej na miejscu. Dzis samochody maja tylko wiecej elektroniki odpowiedzialnej za bezpieczenstwo, bo na tym sie skupia motoryzacja obecnie. Do tego ekonomia i nic wiecej. Do dzis stosowane sa takie same rozwiazania zawieszen itp. Obecnie wole sto razy bardziej jezdzic swoim 20 letnim BMW niz Golfem, Astra czy Audi A4. Obecnie jak bym mial do wydania na auto min 150-200tys dopiero poszedl bym do salony po nowe auto. To tak jak z audio. Jak bym dysponowal przynajmniej 30tys na audio do domu to bym poszedl do sklepu. Chyba, bo ceny uzywek kuszą.

 

Masz trochę racji. Pokaż mi współczesne auto tak bezpieczne i niezawodne jak W-124. Choć pisząc o postępie w motoryzacji miałem głównie na myśli względy bezpieczeństwa to W-124 w tej kwestii ciężko dorównać.

 

Uwazam, ze z Audi A4 troche przesadziles. Mam takowe z 2005 roku. BMW tez nie raz jezdzilem i te 100 razy bardziej troche mnie zdziwilo. A4 prowadzi sie genialnie. Dla statystycznego kierowcy jest zrobiona na zapas. Uklad kierowniczy i zawieszenie rewelacyjne. Tak jak w BMW serii 3 bo to odpowiednik klasowy A4. Ktory lepszy? Jednoznacznie nie odpowiem.

 

P.S. Po nicku domyslam sie, ze jezdzisz BMW 735, zatem nie rownajmy tego z A4, tylko z Audi A8 np. z silnikiem 4,2 litra :-) Ja tam wole lekkie auta.

 

Jak pamiętam stare wpisy Rafała to jego nick może też pochodzić od Denona DRA-735R ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Jak pamiętam stare wpisy Rafała to jego nick może też pochodzić od Denona DRA-735R ;-)

Tak. To z ampli. A Siodemki nie chcialem.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

?👈

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tutaj sie mylisz. Fakt, motoryzacja poszla do przodu bardziej jak wiele innych dziedzin techniki. Ale niestety prawda jest taka ze nawet dwudziestoletnia lizmuzyna wazaca 1.5-2t prowadzi sie, przyspiesza, daje WIELE wiekszy konfort niz obecna klasa compact na ktora musisz wydac OD 50tys wzwyz. Wiec porownanie motoryzacyjne jest jak najbardziej na miejscu. Dzis samochody maja tylko wiecej elektroniki odpowiedzialnej za bezpieczenstwo, bo na tym sie skupia motoryzacja obecnie. Do tego ekonomia i nic wiecej. Do dzis stosowane sa takie same rozwiazania zawieszen itp. Obecnie wole sto razy bardziej jezdzic swoim 20 letnim BMW niz Golfem, Astra czy Audi A4. Obecnie jak bym mial do wydania na auto min 150-200tys dopiero poszedl bym do salony po nowe auto. To tak jak z audio. Jak bym dysponowal przynajmniej 30tys na audio do domu to bym poszedl do sklepu. Chyba, bo ceny uzywek kuszą.

Oj przy 30 tyś, w używkach mógłbyś puścić wodzę fantazji, ale nowe w sklepie to raczej cieńko widzę. Ale co ja tam się znam.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Redaktorzy

Audi Quattro ciagnie i pcha jednoczesnie, tak samo jak niektore BeeMki, zatem roznice powoli zacieraja sie. Ja pracuje w Volvo przy udoskonalaniu produkcji to troche mam zryty beret. Postep jest ogromny. Auta sa zdecydowanie bezpieczniejsze niz 20 lat temu. Ale nie chcialbym tu robic OffTopa, bo w sumie sam zaczalem od porownan do aut. Ciekawi mnie bardzo czy dzisiejsze wzmacniacze stereo i amplitunery stereo pochodza 30 lat. Podejrzewam, ze to malo prawdopodobne, ale moze ten postep techniczny nie prowadzi tylko do zlego?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Life is too short for boring HiFi..."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Opublikowano · Ukryte przez cir, 6 Kwietnia 2013 - trolling
Ukryte przez cir, 6 Kwietnia 2013 - trolling

Postep jest ogromny. Auta sa zdecydowanie bezpieczniejsze niz 20 lat temu.

O tym pisalem. Do tego jeszcze ekonomia i elektroniczne zabawki typu rozpoznawanie znakow albo samo parkujace sie wynalazki. W takim tempie za 10-20lat polowa kierowcow nie bedzie potrafila samodzielnie samochodem go garazu wjechac.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

?👈

Odnośnik do komentarza

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Świetna poglądowa galeria (nie moja) dot. TDA1541(A):

www.maxdat.eu/_galeria/Foto%20TDA1541.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za informacje.

 

Wg mojej wiedzy dzisiejsze wzmacniacze roznia sie od starych sprzed powiedzmy 2000 roku skladem cyny w lutach. Zgodnie z dyrektywa RoHS nowe luty musza miec cyne bez zawartosci olowiu, co bedzie po kilku latach uzytkowania zmora kazdego wlasciciela elektroniki. Nikt nie podejmie sie naprawy. Dyrektywa ponoc nie dotyczy wojska, medycyny i kosmonautyki. O czyms to swiadczy. Dlatego balbym sie kupic nowego Krella za 40 000 zl.

Brak ołowiu zabija nawet najlepszy sprzęt, czasem zaraz po gwarancji producenta.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brak ołowiu zabija nawet najlepszy sprzęt, czasem zaraz po gwarancji producenta.

W takim razie jakie jest antidotum na brak ołowiu w cynie?

 

Yankes, to wygląda jak byś sam sobie odpowiadał:)

Może sie zakręciłem ?tyle informacji!

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

De gustibus non est disputandum

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Gość partick

(Konto usunięte)

W takim razie jakie jest antidotum na brak ołowiu w cynie?

 

wyższa temperatura lutowania, inne domieszki (np. miedź)

obecnie, osoba która nigdy wcześniej nie lutowała ołowiową, uczy się od razu odpowiedniego standardu i tyle ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy legalnym imporcie, jak najbardziej dotyczą.

czyli, jeżeli np. Audio Klan ma w swojej ofercie Krella, to musi on być zgodny z RoHS - co zresztą nie stanowi najmniejszego kłopotu dla chińczyków.

 

Czy dlatego coraz więcej usterek to zimne luty.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Gość partick

(Konto usunięte)

Czy dlatego coraz więcej usterek to zimne luty.

 

przy lutowaniu ręcznym, to jest kwestia norm - jeżeli masz na sztywno ustawioną maksymalną temperaturę i zbyt wysoki target, to wniosek nasuwa się sam.

natomiast jeżeli liczy się target, to ustawiasz temperaturę na max i lutujedz szybko - zdając sobie sprawę, że margines błędu się zmniejsza.

 

i teraz sam sobie odpowiedz co się bardziej opłaca - biorąc pod uwagę, że nowa PCB z Chin jest tańsza niż serwisowanie jej w UE.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy lutowaniu ręcznym, to jest kwestia norm - jeżeli masz na sztywno ustawioną maksymalną temperaturę i zbyt wysoki target, to wniosek nasuwa się sam.

natomiast jeżeli liczy się target, to ustawiasz temperaturę na max i lutujedz szybko - zdając sobie sprawę, że margines błędu się zmniejsza.

 

i teraz sam sobie odpowiedz co się bardziej opłaca - biorąc pod uwagę, że nowa PCB z Chin jest tańsza niż serwisowanie jej w UE.

sorry Patrick możesz jaśniej.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Redaktorzy

Te zimne luty są trudniejsze do wychwycenia przy nowej technologii. Wcześniej gdy luty zawierału ołów było to łatwiejsze do wychwycenia.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Life is too short for boring HiFi..."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • 2 tygodnie później...
  • Redaktorzy

A propos wypowiedzi Discomaniaca71 i postu #43:

 

Przyznaje mu racje. Wzialem dzisiaj Densena Beat 100 do domu na testy i przekonalem sie czym rozni sie stary uzywany wzmacniacz stereo w kwocie ok. 2000zl od nowego amplitunera stereo w podobnej kwocie. Roznice sa znaczne. To inna kultura grania. Bez dwoch zdan! Przede wszystkim pojawila sie przestrzen.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Life is too short for boring HiFi..."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Densen, Copland, warto posłuchać...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Skąpski idzie na ambasadora, wysiada, rozumiesz? A jak on poleci, to poleci Korszul, poleci też Broński i zgadnij kto po nich poleci? Po nich polecę ja! To znaczy ja bym poleciał, gdyby nie Kazik i to dozorostwo."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.