Skocz do zawartości

Klub otwarty  ·  527 członków

Marantz Klub
IGNORED

KLUB MIŁOŚNIKÓW MARANTZA


Rekomendowane odpowiedzi

  • 3 tygodnie później...

Polech, przyjmujemy Cię do klubu!

 

W ramach rewanżu podziel się proszę spostrzeżeniami na temat tego nowego sprzętu Marantza. Mam na myśli jego brzmienie jako wzmacniacza słuchakowego.

Pzdr.

Dzięki za wpisanie.

Wczoraj odebrałem sprzęt i trochę mi się zeszło z konfiguracją kompa, żeby poprawnie odtwarzać pliki DSD więc za dużo powiedzieć jeszcze nie mogę.

Pierwsze wrażenia BARDZO pozytywne. Jakość DACa pierwsza klasa. Wzmacniacz słuchawkowy bardzo analityczne i rozdzielcze granie, zupełnie inne od mojego lampowego White Bird Amplification Virtus-01.

Pozwalam sobie zapisać się do klubu Marantza z PM 8003 (i na razie) CD 5003. Marantz gra teraz z AA Phoebe III. Swoje pierwsze obserwacje zamieściłem w klubie Audio Academy. Pozwalam sobie wkleić swój wpis, gdyby ktoś był zainteresowany.

 

***

Panowie, kilka przemyśleń, obserwacji z ostatnich dni.

 

Trafił mi się w dobrej cenie (jak myślę) używany Marantz 8003 (w komplecie z CD5003 co prawda, ale stwierdziłem, że na razie taki cedek wystarczy). Różne opinie krążą o Marantzach (że jasne, że mało dynamiczne i takie tam), rzadko raczej jest wymieniany w klubie AA jako partner dla kolumn pana Michała, sam słuchałem wieki temu niższych modeli, porównując je wtedy z tanim Rotelem i wtedy tani Rotel z tanim Marantzem wygrał.

 

Tak więc z pewną nieśmiałością podpinam pod moje piękne Phoebe w kolorze dąb bielony ;) tego Marantza (który jednak jest jednak już z wyższej półki niż ten, którego słuchałem przed laty) ale też z zaciekawieniem jak to zagra.

 

No i szczęka w dół, panowie. Szczerze nie spodziewałem się tak dobrego brzmienia i w sumie dobrego spasowania z AA (zresztą, czy jakiś wzmak gra ewidentnie źle z Phoebe?).

 

Po pierwsze, mitem jest stwierdzenie, że Marantz gra jasno. Marantz NIE gra jasno - przynajmniej dla mnie (wychodzę z założenia, że słuch jeszcze mam sprawny i słysze jak należy...) Jeśli przyjmiemy, że AA są w miarę neutralne, to Marantz gra zrównoważonym dźwiękiem z lekką tendencją do ocieplania i wygładzania dźwięku. Oczywiście nie będzie na siłę łagodził góry, ale też jej nie wyostrzy. Tutaj rzucałem na ruszt wszystkie moje "testowe" płyty z mocniej podaną górą - i nic. Soprany gładkie jak stół, co w moim pomieszczeniu nie jest łatwe do osiągnięcia, bo mam lekki pogłos. Średnica nie jest odchudzona, nie jest pewnie też ocieplona, ale jest przyjemnie naturalna, bez jakiś zapędów analitycznych, ale z niezłą separacją instrumentów. Natomiast gwiazdą wieczoru jest bas. Jest to najlepszy bas jaki u siebie miałem i pewnie jeden z lepszych do 5k. Nie słyszałem Atolla, który jak słyszałem ma świetny bas, ale od takiego Caspiana (co prawda Mk1 ale jednak) Marantz w tym aspekcie jest o klasę lepszy. Bas schodzi nisko, jest potężny, ale nie jest przeładowany, ładnie uzupełnia naturalną średnicę, a jednocześnie nie mamy podbicia wyższego basu, co czasem skutkuje sztucznym, nadmuchanym nienaturalnie graniem. W rezultacie, praktycznie każda płyta, którą wrzucam gra bardzo przyjemnie, z fajnym wypełnieniem - w tym muzyka rockowa. Dynamika jest dobra lub bardzo dobra. Oczywiście, jeśli ktoś przyzwyczajony jest do podbicia wyższego basu, to może odebrać Marantza jako mniej zadziornego, ale ja go tak nie odebrałem - kwestia gustu oczywiście.

 

No i druga refleksja to taka, że chyba Marantz trochę niedoceniany jest u nas. Nie wiem dlaczego. Czy z powodu tych różnych opinii krążących na forach (że jasny), czy dlatego, że ludzie chcą mieć coś bardziej niszowego i audiofilskiego, a tu marka dość popularna i powszechna w sklepach? Nie wiem. Wydaje mi się też, że jest to dobre połączenie z AA, zwłaszcza z Phoebe. Nie twierdzę, że wszystkim się spodoba, ale z pewnością warto spróbować. W tej chwili jest to najlepszy dźwięk jaki miałem do tej pory (przebija system ESA-Cyrus, który fantastycznie budował scenę i grał bardzo przestrzennie, ale któremu też brakowało tego wypełnienia na dole). Pewnie Marantz hajendem nie jest, ale dla mnie gra o dwie klasy lepiej od NADa 326 ( co zrozumiałe w sumie) i, nie boję się tego stwierdzić o klasę lepiej od Roksana Caspiana Mk 1 - nie znam nowych Caspianów - mam nadzieję, że grają duużo lepiej od starego MK1 bo ten nie miał szans z Marantzem.

Tu niema reguły. U jednego zagra jasno u innego nie. Każdy też ma inne postrzeganie owej jasności. No i dla jednych jasne brzmienie to wada a dla innych to zaleta.

Oczywiście. Jak podłączy sie do jazgotnikow to będzie jasno. Tyle że AA Phoebe III są w moim odczuciu neutralne i bardzo fajnie pokazuja jak gra wzmacniacz. A ten wg mnie NIE gra jasno. Jasne granie oczywiscie nie musi być czymś negatwnym, jednak przez wielu kojarzone jest z krzykliwością i natarczywością. I o takich cechach, a w zasadzie ich braku pisałem.

Edytowane przez zentaur
  • 2 tygodnie później...

Panowie, co lepsze, PM7001 KI czy 7200 ? Pierwszy wiadomo, KI, ale drugi ma za to opcję z klasą A. Z jakich lat pochodzą, różni ich znacznie wiek? Który byscie wybrali? Dzięki za odpowiedzi.

Polech napisz proszę swoją opinię o HD-DAC1 po jego wygrzaniu. Jutro będę miał ten przetwornik u siebie. Kupiłem go w ciemno do drugiego systemu odsłuchowego w gabinecie, ale chętnie poznam Twoją opinię zanim mój się wygrzeje.

Polech napisz proszę swoją opinię o HD-DAC1 po jego wygrzaniu. Jutro będę miał ten przetwornik u siebie. Kupiłem go w ciemno do drugiego systemu odsłuchowego w gabinecie, ale chętnie poznam Twoją opinię zanim mój się wygrzeje.

 

Iceman007; po 2 tygodniach grania mogę powiedzieć, że największe wrażenie robi DAC. Pliki DSD pięknie się odtwarzają. Również świetnie sprawdza się w moim systemie jako przedwzmacniacz podpięty do wzmacniacza Creek Evo2 jako końcówka mocy. Jako wzmacniacz słuchawkowy używam go na zmianę z White Bird Amp Virtus-01. Lampowy WBAmp to zupełnie inne granie. Do klasyki i jazzu wolę WBAmpa do wszystkiego innego Marantz. HD-DAC1 to bardzo funkcjonalna bestia. Podpiąłem do niego nawet gramofon poprzez wejście AUX. Brzmienie neutralne. Nie słodzi. Mówi cała prawdę o nagraniu. Nie podkręci słabego materiału a jak dostanie dobrą realizację pokaże całe piękno. Mam wrażenie, że wejście USB wypada najlepiej. Mam nadzieję, że się nie zawiedziesz. Podziel się swoją opinią jak go już podepniesz. Życzę samych najlepszych wrażeń.

Dzięki za opis. Jak z gładkością i naturalnością brzmienia ? Jakie słuchawki do niego podpinasz ? Jak go wygrzeję na bank coś napiszę. Piękny klocek im wyszedł to nie mogłem się oprzeć i wziąłem w ciemno :D

Dzięki za opis. Jak z gładkością i naturalnością brzmienia ? Jakie słuchawki do niego podpinasz ? Jak go wygrzeję na bank coś napiszę. Piękny klocek im wyszedł to nie mogłem się oprzeć i wziąłem w ciemno :D

Brzmienie naturalne, przejrzyste, rozdzielcze. Słuchawki to AKG K701.

Edytowane przez Polech

rozwój i pozycja cennikowa integr Marantza od 1999 ( seria range ) i 2008 ( seria M1) , PM :

4000 > 4200 > 4400 > 4001 > 5003 > 5004 > 5005

4400OSE > 4001 OSE > 6002 > 6003 > 6004 > 6005

6010 OSE > 6010 KI bez następce w M1 a szkoda....

7000 > 7200 > 7001 > 7003 > 7005

8000 > 7001 KI > 8003 > 8005

8200 > Pearl ( Pearl Lite )

Edytowane przez marek-1969

I jest jeszcze jeden argument za kupowaniem audio-systemów: w przypadku ewentualnego rozwodu rzadko się go traci na rzecz partnera: jacht przepadnie, dom przepadnie, dzieło sztuki przepadnie, prawa rodzicielskie przepadną - ale sprzęt na pewno będzie ci towarzyszył na nowej drodze życia. Nawet lichwiarz powinien to docenić.

Czyli co, "zwykły" PM7001 to technicznie seria 7000 a rocznikowo pomiędzy 7200 a 7003, natomiast PM7001KI to już technicznie seria 8000, następca PM8000 i poprzednik PM8003 ?

Coś to niespecjalnie logicznie poukładane :)

PM7001KI miał cenę 3300 PLN (znalezione w sieci), a jakie ceny miały modele 7001, 7000, 8000 ? Może po tym dojdziemy co ile jest naprawdę warte ?

HD-DAC1 wpięty w system i słucham go od 2 godzin. Jak tak gra niewygrzany to szok. Dostał sygnał po USB od mojego Auralica Aries i żadnych problemów ze współpracą. Nie wiem na ile będzie gorzej grał z gorszym źródłem ale w takiej konfiguracji to odtwarzacze CD za 10-15 tysięcy z przed kilku lat miałyby straszny problem. Postęp w cyfrze jest ogromny w ostatnich latach. DSD zagrało genialnie różnica do PCM 16bit wyczuwalna natychmiastowo, ale też zwykłe 16bit gra na baaardzo wysokim poziomie. Jest mnóstwo informacji ale dźwięk jest bardzo równy. Bez żadnego bólu przesiadłem się z Auralica Vegi na HD-DAC1. Oczywiście to nie ten jeszcze poziom ale to naprawdę ten sam charakter dźwięku i różnice są niewielkie. Obecnie z takim HD-DAC1 można stworzyć genialny system. Napiszę coś więcej za kilka dni jak Marantz się wygrzeje.

Czyli co, "zwykły" PM7001 to technicznie seria 7000 a rocznikowo pomiędzy 7200 a 7003, natomiast PM7001KI to już technicznie seria 8000, następca PM8000 i poprzednik PM8003 ?

Coś to niespecjalnie logicznie poukładane :)

PM7001KI miał cenę 3300 PLN (znalezione w sieci), a jakie ceny miały modele 7001, 7000, 8000 ? Może po tym dojdziemy co ile jest naprawdę warte ?

To co podal marek to pozycje wedlug cennika, co nie zawsze ma pokrycie z rzeczywistoscia. Kazdy wszak wie ze pm7200 i 8000 to to samo.

?👈

Czyli co, "zwykły" PM7001 to technicznie seria 7000 a rocznikowo pomiędzy 7200 a 7003, natomiast PM7001KI to już technicznie seria 8000, następca PM8000 i poprzednik PM8003 ?

Coś to niespecjalnie logicznie poukładane :)

PM7001KI miał cenę 3300 PLN (znalezione w sieci), a jakie ceny miały modele 7001, 7000, 8000 ? Może po tym dojdziemy co ile jest naprawdę warte ?

podobne oznaczenia nie oznaczaja tego samego miejsca w cenniku bo np. 7001 a 7001 KI to zupełnie inne zasilanie i duzo lepsze zaciski głosnikowe i cena z tego co pamietam 40-50 % wyższa ( katalogowa).

7200 rózniło się od starszego modelu 8000 ( wczesniej znanemu jako PM78)

 

pisząc ten "diagram" brałem pod uwagę również deklaracje marketnigowe firmy . Weżmy jeszce pod uwage fakt drożenia sprzetu 2 kanałowego w ostatniej dekadzie. Co ile jest warte z drugiej reki to zależy od subiektywnego zdania.....kupującego.

I jest jeszcze jeden argument za kupowaniem audio-systemów: w przypadku ewentualnego rozwodu rzadko się go traci na rzecz partnera: jacht przepadnie, dom przepadnie, dzieło sztuki przepadnie, prawa rodzicielskie przepadną - ale sprzęt na pewno będzie ci towarzyszył na nowej drodze życia. Nawet lichwiarz powinien to docenić.

Witam, przepraszam z gory za off top ale mam Marantza Pm 75 z ktorym aspiruje do tego klubu :) problem polega na tym ze podupada mi jeden kanal mozecie, znacie kogos kto mogl by w nim dlubnąć??

Ps. Jestem z Warszawy

Edytowane przez rado

Witam wszystkich Marantz-ów.

 

Proszę o dopisanie do klubu z Pm.Ki.pearl+Sa.Ki.pearl.

Zestaw nabyłem tydzień temu,i strasznie jestem ciekaw jakie kolumny możecie polecić?

 

Pomożecie?

Slip, z tak wspaniałym sprzętem dopisujemy Cię do klubu z olbrzymią przyjemnością.

Powiem Ci szczerze, ten limitowany zestaw Ki Pearl to było moje marzenie... tyle, że w chwili gdy był on jeszcze dostępny, nie dysponowałem odpowiednią gotówką. W związku z tym skończyłem z jego "młodszym bratem" systemem Ki Pearl Lite. Gra on u mnie z monitorami Xavian XN 250 (plus okablowanie Harmonixa) i jest naprawdę bardzo dobrze. Przypuszczam zatem, że to samo zestawienie sprawdziłoby się też w przypadku Ki Pearl.

Tak w ogóle, liczę, że podzielisz się swoimi wrażeniami z brzmienia systemu Ki Pearl. Jestem baaaardzo ich ciekawy. Pozdrawiam.

Slip, z tak wspaniałym sprzętem dopisujemy Cię do klubu z olbrzymią przyjemnością.

Powiem Ci szczerze, ten limitowany zestaw Ki Pearl to było moje marzenie... tyle, że w chwili gdy był on jeszcze dostępny, nie dysponowałem odpowiednią gotówką. W związku z tym skończyłem z jego "młodszym bratem" systemem Ki Pearl Lite. Gra on u mnie z monitorami Xavian XN 250 (plus okablowanie Harmonixa) i jest naprawdę bardzo dobrze. Przypuszczam zatem, że to samo zestawienie sprawdziłoby się też w przypadku Ki Pearl.

Tak w ogóle, liczę, że podzielisz się swoimi wrażeniami z brzmienia systemu Ki Pearl. Jestem baaaardzo ich ciekawy. Pozdrawiam.

Dzięki za odpowiedź.Podzielę się na pewno,jak tylko znajdę odpowiednie głośniki.Pytanie kieruję,ponieważ nie wiem w którą stronę iść w wyborze kolumn.

Fakt jest taki,że nie mam możliwości taszczyć całego toru do odsłuchu w Oslo,więc zrobię to w Polsce.Teraz pojawia się następne pytanie....W jednym z salonów w Katowicach sprzedają Marantz-a,oraz masę głośników.Lecz który model wzmacniacza podłączyć,aby był najbliższy brzmieniem do Pearl-a???

15-kę? 11-kę?

 

Czytałem na norweskiej stronie,o wykorzystaniu tego wzmacniacza z kolumnami:

Audiovector, KEF, Sonus faber eller PSB.

 

Pojadę i posłucham,choć zebranie tylu przedstawicieli w jednym salonie,jest niemożliwe!

 

Mam duże parcie na Pm1 Bowersa,lecz nie mam pojęcia jak je Marantz-e tolerują...

 

Tak czy siak,wszystkie wasze opinie mogą być pomocne.Na pewno wskażą drogę,którą nie iść.Dzięki wielkie.

Slip, wydaje mi się, że najbliższa brzmieniowo Pearlowi jest seria 15. Zwłaszcza 15s2 Limited, który jest niemal identyczny z Pearlem. Z kolumn radziłbym Ci zwrócić jeszcze uwagę na konstrukcje Proaca oraz Vienna Acoustics, no i wspomniany Xavian.

Slip, wydaje mi się, że najbliższa brzmieniowo Pearlowi jest seria 15. Zwłaszcza 15s2 Limited, który jest niemal identyczny z Pearlem. Z kolumn radziłbym Ci zwrócić jeszcze uwagę na konstrukcje Proaca oraz Vienna Acoustics, no i wspomniany Xavian.

Ok.Proac i Vienna.Ktore modele? Chodzi mi glownie o monitory.

Z monitorów to na pewno Vienna Acoustics Haydn Grand, z Proaca Response D One, Response D Two, ale nade wszystko jeśli masz możliwość, sprawdź Xavian XN 250 Evo.

Ciekawe konstrukcje popełnia Studio 16 Hz z Tychów. np. Canto Grand, nie wiem jak grają ale mniejsze Canto słyszałem na AS i był to jeden z lepszych dźwięków jakie wtedy spotkałem. Potencjalnie bardzo dobre monitory ma w ofercie Akustyk niemniej nie można ich raczej nigdzie odsłuchać.

wydaje mi się, że najbliższa brzmieniowo Pearlowi jest seria 15. Zwłaszcza 15s2 Limited, który jest niemal identyczny z Pearlem.

 

wygladem i barwa brzmienia tak, ale nie zapominajmy, ze troche lepszych podzespolow tam wlozyli np. Pearl dostarczy na 4 ohm 180Wpc gdzie 15ka w tescie 159Wpc mimio tego, ze na papierze moc ta sama.

Zastrzegam sobie prawo zmiany pogladow bez podania przyczyny.

hifibloke, tak to prawda. Poza tym wzmacniacz Pearl jest trochę cięższy (waży 20 kg, podczas gdy 15s2 18,5 kg), ale wydaje mi się, że to chyba najbardziej zbliżone do siebie konstrukcje.

A tak na marginesie. Czy dobrze kojarzę, że zamierzasz kupić zestaw 11s3? Ja prawdopodobnie kupuję go w przyszłym roku, toteż każda opinia na jego temat jest dla mnie na wagę złota.

hifibloke, tak to prawda. Poza tym wzmacniacz Pearl jest trochę cięższy (waży 20 kg, podczas gdy 15s2 18,5 kg), ale wydaje mi się, że to chyba najbardziej zbliżone do siebie konstrukcje.

A tak na marginesie. Czy dobrze kojarzę, że zamierzasz kupić zestaw 11s3? Ja prawdopodobnie kupuję go w przyszłym roku, toteż każda opinia na jego temat jest dla mnie na wagę złota.

Zgadza sie.20kg.Na zagranicznym forum wyczytalem,ze wlasnie 15-ka,jest odpowiednikiem Pearla,lecz po tuningu.

 

wygladem i barwa brzmienia tak, ale nie zapominajmy, ze troche lepszych podzespolow tam wlozyli np. Pearl dostarczy na 4 ohm 180Wpc gdzie 15ka w tescie 159Wpc mimio tego, ze na papierze moc ta sama.

Czyli rozumiem ze konstrukcje te same(w teorii),ale Pearl mocniejszy?

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.