Skocz do zawartości
IGNORED

Czy przyszłość gęstych plików leży w DSD ?


Konsman
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Jeśli chodzi o PCM, to ten przestało się wykorzystywać w studiach lata temu.

Baju baju. Nawet DXD, używane do studyjnych obróbek sygnałów DSD, to nic innego niż PCM 24-bit.

 

DSD to (na szczęście) coraz mniej popularna nisza, którą z zaciekłością godną lepszej sprawy promują różni fani tzw. lovable failures.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Baju baju. Nawet DXD, używane do studyjnych obróbek sygnałów DSD, to nic innego niż PCM 24-bit.

 

Nagrania DXD to nic innego jak zdownsamplowane nagrania 128fs delta-sigma do 24bit/352,8kHz PCM.

 

Jak mówię, konwertery wielobitowe PCM przestało się wykorzystywać dawno temu w studiach. Ostatni z produkcji wyszedł ponad 10 lat temu. Konwertery delta-sigma mają dzisiaj blisko 100% rynku.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez audioholik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kpisz czy o drogę pytasz? DXD jest formatem w którym odbywa się miksowanie ścieżek i ogólnie studyjne obróbki sygnałów DSD, tak więc DSD idące do klienta jak najbardziej przechodzi przez format PCM. Ze szkodą dla jakości - najpierw kształtowanie szumów przy nagrywaniu z analogu, potem filtracja i downsampling przy konwersji do DXD, a następnie znowu kształtowanie szumów przy konwersji finalnego mastera z powrotem do DSD. Szum kwantyzacji w zakresie przepustowym formatu DXD (pewnie do ok. 150kHz) jest zatem dodawany dwukrotnie. A jest on duży nawet na płytach testowych...

 

Nikt przecież nie nagrywa z mikrofonu prosto na płytę.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kpisz czy o drogę pytasz? DXD jest formatem w którym odbywa się miksowanie ścieżek i ogólnie studyjne obróbki sygnałów DSD

 

DXD to również format nagraniowy. A tak się składa, że konwertery służące do nagrywania w DXD to delta-sigma pracująca na częstotliwości 128fs.

 

Nagrania DSD lepiej miksować na Sonomie (na częstotliwości 2.8MHz), albo dokonywać analogowego pre-mixu, jak czyni to Jared Sacks (z Channel Classics).

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez audioholik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nagrania DSD lepiej miksować na Sonomie (na częstotliwości 2.8MHz),

Tak czy siak nie ominie się dwóch dużych kształtowań szumów kwantyzacji - jedno przy nagraniu, drugie przy konwersji (redukcji rozdzielczości bitowej) PCM 8-bit 2.8MHz z powrotem do 1-bit. Plus jeszcze wiele mniejszych kształtowań szumów przy dodawaniu i mnożeniu sygnałów 8-bit 2.8MHz. 8-bit to jednak trochę za mała precyzja do operacji arytmetycznych na sygnałach audio.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak czy siak nie ominie się dwóch dużych kształtowań szumów kwantyzacji - jedno przy nagraniu, drugie przy konwersji (redukcji rozdzielczości bitowej) PCM 8-bit 2.8MHz z powrotem do 1-bit. Plus jeszcze wiele mniejszych kształtowań szumów przy dodawaniu i mnożeniu sygnałów 8-bit 2.8MHz. 8-bit to jednak trochę za mała precyzja do operacji arytmetycznych na sygnałach audio.

 

Jak dotąd 8bit delta-sigma (Sonoma) sprawdzała się znakomicie dla obróbki nagrań DSD. A co ciekawe, zarówno producenci systemów Sonoma jak i Merging/Pyramix zamierzają w przyszłości rozwinąć funkcjonalności DSP realizowane w domenie delta-sigma. Merging już teraz oferuje edycję na 11.2MHz.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez audioholik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PS. Mam pomysł jak zaradzić powyższemu problemowi prawie połowicznie. Nagrywać ścieżki z mikrofonów od razu w formacie 8-bit 2.8MHz z mniejszym kształtowaniem szumów. To by jednak było niewskazane - bo w rezultacie całą propagandę że klient dostaje studyjną rozdzielczość by diabli wzięli.

 

Sytuacja byłaby analogiczna do CD produkowanych z masterów 24/176.4, nawet jakościowo - sigma delta 2.8MHz 8-bit oferuje jakość zbliżoną do 24/192, podczas gdy finalny produkt a więc SACD - może prawie że dorównać CD pod warunkiem starannej filtracji ultradźwiękowego śmiecia.

 

Że już nie wspomnę o konieczności archiwizacji ogromnych ilości danych - to wydaje się trywialne tylko jeżeli zapomnimy o możliwej degradacji nośników optycznych z czasem i MTBF dysków twardych.

 

A co ciekawe, zarówno producenci systemów Sonoma jak i Merging/Pyramix zamierzają w przyszłości rozwinąć funkcjonalności DSP realizowane w domenie delta-sigma.

To będzie musiało odbywać się przez kształtowanie szumów kwantyzacji przy każdej operacji arytmetycznej. Cudów nie ma, 1-bit może przyjąć tylko dwie wartości - 0 albo 1.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez misiomor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PS. Mam pomysł jak zaradzić powyższemu problemowi prawie połowicznie. Nagrywać ścieżki z mikrofonów od razu w formacie 8-bit 2.8MHz z mniejszym kształtowaniem szumów. To by jednak było niewskazane - bo w rezultacie całą propagandę że klient dostaje studyjną rozdzielczość by diabli wzięli.

 

Już teraz pliki 24/96 PCM nie dostarczają studyjnej jakości bo sygnał ten jest downsamplowany przykładowo z rozdzielczości 1bit/11.2MHz albo 5bit/2.8MHz (na której pracują modulatory delta-sigma). Jeśli chcesz dostarczyć studyjną jakość konieczne jest dostarczenie nagrania w natywnym formacie delta sigma (1bit, 5bit, 2.8 albo 5.6MHz).

 

To będzie musiało odbywać się przez kształtowanie szumów kwantyzacji przy każdej operacji arytmetycznej. Cudów nie ma, 1-bit może przyjąć tylko dwie wartości - 0 albo 1.

 

Dlatego to obróbki sygnału DSD wykorzystuje się multi-level delta-sigma (DSD-wide). Rozwinięcie tych systemów przez firmy Merging i Sonoma pozwoli większej ilości wytwórni dostarczać nagrania w ich natywnej rozdzielczości.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez audioholik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już teraz pliki 24/96 PCM nie dostarczają studyjnej jakości bo sygnał ten jest downsamplowany przykładowo z rozdzielczości 1bit/11.2MHz albo 5bit/2.8MHz (na której pracują modulatory delta-sigma). Jeśli chcesz dostarczyć studyjną jakość konieczne jest dostarczenie nagrania w natywnym formacie delta sigma (1bit, 5bit, 2.8 albo 5.6MHz).

... i tak lepszy jest studyjny format 24 bit 96 kHz ;) A do licytacji "kto ma większego" to 32 bit 384 kHz ma większą przepływność od DSD 11,2 MHz. Tak czy inaczej DSD to ślepa uliczka.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te wszystkie systemy nagrywania DSD to ślepa uliczka z jednego bardzo istotnego powodu.

 

Nośniki fizyczne zawsze będą istnieć w dystrybucji muzyki, bo jednak pliki na pendrive to dość kaszaniasta forma prezentu w porównaniu z ładnie opakowaną płytą, z książeczką, nadrukiem itd. Do tego klient ma instynktowne wrażenie że kupił coś konkretnego, a nie tylko zmianę stanów logicznych na iluś miliardach bramek tranzystorów.

 

A ponieważ w nośnikach fizycznych rządzą obecnie CD i Blu-ray, na formaty dystrybucji sigma-delta nie ma miejsca. Każdy woli wyprodukować materiał nadający się zarówno na pliki jak i nośniki fizyczne. Z wyjątkiem kilku niszowych wytwórni, dla których jednak nagrywa trzeci garnitur artystów muzyków.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... i tak lepszy jest studyjny format 24 bit 96 kHz ;) A do licytacji "kto ma większego" to 32 bit 384 kHz ma większą przepływność od DSD 11,2 MHz. Tak czy inaczej DSD to ślepa uliczka.

 

Kyle tu nie chodzi o przepływność, zresztą nagrania 32bit/384 kHz wykonywane są na przetwornikach delta sigma pracujących na częstotliwości 5.6MHz, więc i tak wolałbym posłuchać oryginalnego mastera 5.6MHz a nie zdownsamplowanej wersji 32/384.

 

Te wszystkie systemy nagrywania DSD to ślepa uliczka z jednego bardzo istotnego powodu.

 

Nośniki fizyczne zawsze będą istnieć w dystrybucji muzyki, bo jednak pliki na pendrive to dość kaszaniasta forma prezentu w porównaniu z ładnie opakowaną płytą, z książeczką, nadrukiem itd. Do tego klient ma instynktowne wrażenie że kupił coś konkretnego, a nie tylko zmianę stanów logicznych na iluś miliardach bramek tranzystorów.

 

A ponieważ w nośnikach fizycznych rządzą obecnie CD i Blu-ray, na formaty dystrybucji sigma-delta nie ma miejsca.

 

Prędzej czy później zobaczymy następce blu-ray (prace nad tym formatem już trwają). Miejmy nadzieję, że oprócz zapisu wideo 4K format pozwoli na dostarczenie natywnych masterów delta-sigma. Przestrzeń dostępna na płycie napewno nie będzie przeszkodą skoro na płytach tych można będzie dostarczać filmy w jakości 4K. Wykorzystanie takiego nośnika do dostarczania zdownsamplowanych plików PCM to byłoby czyste marnotrawstwo.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez audioholik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A do licytacji "kto ma większego" to 32 bit 384 kHz ma większą przepływność od DSD 11,2 MHz.

Zwróciłbym jeszcze uwagę na efektywność wykorzystania przepływności bitowej przez PCM i DSD.

 

Można zrobić eksperyment typu odsłuchowe albo pomiarowe porównanie Red Book CD z 1-bit sigma-delta o takiej samej przepływności bitowej a więc 1-bit i 705.6kHz próbkowanie. Podejrzewam że nie dałoby się wytrzymać szumu kwantyzacji na górze pasma. CD słucha (i nie narzeka) większość audiofilów.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez misiomor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwróciłbym jeszcze uwagę na efektywność wykorzystania przepływności bitowej przez PCM i DSD.

 

Faktycznie zwłaszcza patrząc na testy potwierdzające, że DSD 2.8MHz nie może zostać transparentnie przeniesione do domeny PCM na częstotliwości 176,4 i 352,8kHz PCM. (Obydwa formaty wymagają większej ilości danych niż DSD 2.8MHz)

 

Tyle w temacie efektywności bitowej PCM.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie zwłaszcza patrząc na testy potwierdzające, że DSD 2.8MHz nie może zostać transparentnie przeniesione do domeny PCM na częstotliwości 176,4 i 352,8kHz PCM. (Obydwa formaty wymagają większej ilości danych niż DSD 2.8MHz)

 

Tyle w temacie efektywności bitowej PCM.

Tak samo (jak nie gorzej) nie da się "transparentnie" przenieść CD-Audio 44,1k 16 bit na DSD 2,8 MHz x-P

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Kyle
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przestrzeń dostępna na płycie napewno nie będzie przeszkodą skoro na płytach tych można będzie dostarczać filmy w jakości 4K.

 

Z tego co wiem na dzień dzisiejszy jedynie Sony buduje bibliotekę materiałów video 4K dla nabywców TV 4K i nie zamierza używać fizycznych nośników.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Gość BlueMax

(Konto usunięte)

 

Prędzej czy później zobaczymy następce blu-ray (prace nad tym formatem już trwają). Miejmy nadzieję, że oprócz zapisu wideo 4K format pozwoli na dostarczenie natywnych masterów delta-sigma.

 

Nie liczylbym na to zważywszy, że format Blu-Ray został opracowany przede wszystkim przez Sony, firmę która stworzyła SACD a następnie bez sentymentów położyła na nim krzyżyk wprowadzając BluRay. To świadczy dobitnie jakim niewypałem było (i jest) SACD. Kto wie kto stworzy następny fizyczny format audio-video i czy w ogóle do tego dojdzie? A żadna inna firma tym bardziej nie będzie miała sentymentu do starego formatu Sony, który nigdy się nie przyjął na rynku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każdy kto ma za sobą doświadczenie w postaci utraty danych na prześwietlonym nośniku optycznym czy walniętym HDD wie, że przetrzymywanie dłużej dużych ilości danych to proces wymagający pewnego zachodu z organizacją - co pewien czas kontrolujemy archiwum i jeżeli zaczynają pojawiać się korygowalne błędy, robimy kolejną kopię. Dlatego formaty bez szaleństw w dziedzinie objętości danych są jak najbardziej wskazane - bezstratne przechowywanie będzie konsumowało mniej czasu i zasobów.

 

To jest kolejny gwóźdź do trumny DSD.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wiem na dzień dzisiejszy jedynie Sony buduje bibliotekę materiałów video 4K dla nabywców TV 4K i nie zamierza używać fizycznych nośników.

 

W Japonii Sony prowadzi już demonstracje obrazu 4K wraz z dźwiękiem DSD.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Sony_1080fullHD_4K-UltraHD_DSD_Digital-Concert-Hall_480.jpg

 

A żadna inna firma tym bardziej nie będzie miała sentymentu do starego formatu Sony, który nigdy się nie przyjął na rynku.

 

Format SACD nie przyjął się na rynku masowym (trudno za to winić Sony, masowemu klientowi wystarcza mp3, co poradzisz?), ale znalazł za to swoje miejsce na rynku audiofilskim. Wszystkie wytwórnie audiofilskie w USA, patrz Analogue Productions, MFSL, Audio Fidelity. ORG Music wydają płyty w tym formacie.

 

Po za tym, format 11.2MHz DSD nie jest wcale taki stary, pierwsze nagrania zarejestrowane przy jego pomocy zostały wykonane miesiąc temu :)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez audioholik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak może być bo słaby czy średni DAC właśnie tym się charakteryzuje że pokazuje lepiej tylko to co źródłowo niesie więcej informacji.

Na dobrym DAC-u różnice też są ale minimalne i zależą od realizacji danego materiału muzycznego.

 

Większe różnice będzie słychać na tym DACu, który ma większą rozdzielczość. Większą rozdzielczość mają zazwyczaj przetworniki droższe.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Don't trust opinion on forums.... every time I bought something based on online opinion and without listening in advance, it ended up being a big disappointment."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każdy kto ma za sobą doświadczenie w postaci utraty danych na prześwietlonym nośniku optycznym czy walniętym HDD wie, że przetrzymywanie dłużej dużych ilości danych to proces wymagający pewnego zachodu z organizacją - co pewien czas kontrolujemy archiwum i jeżeli zaczynają pojawiać się korygowalne błędy, robimy kolejną kopię. Dlatego formaty bez szaleństw w dziedzinie objętości danych są jak najbardziej wskazane - bezstratne przechowywanie będzie konsumowało mniej czasu i zasobów.

 

To jest kolejny gwóźdź do trumny DSD.

 

Jeśli trwają już prace nad dostarczeniem wideo w formacie 4K, objętość plików DSD (w jakiejkolwiek rozdzielczości) nie powinna być dla nikogo żadnym problemem.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Japonii Sony prowadzi już demonstracje obrazu 4K wraz z dźwiękiem DSD.

Tylko dlaczego mieszają w to urządzenia przenośne? Dość naiwna propagandówka, Japończycy są w tym względzie rozbrajający.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko dlaczego mieszają w to urządzenia przenośne? Dość naiwna propagandówka, Japończycy są w tym względzie rozbrajający.

 

Urządzenia przenośne? Chyba coś ci się pomyliło, misiomor...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli trwają już prace nad dostarczeniem wideo w formacie 4K, objętość plików DSD (w jakiejkolwiek rozdzielczości) nie powinna być dla nikogo żadnym problemem.

Niestety fizyka ma swoje ograniczenia. Im mniej materii na pojedynczy bit, tym większa szansa awarii. Piramidy przetrwały tysiące lat, i to tylko dlatego że mrozów w Egipcie nie ma. Kamienie runiczne już trochę krócej, do tego zawierają jednak znacznie mniej informacji. Już nośniki optyczne takie jak CD i DVD były źródłem nieprzyjemnych niespodzianek w dziedzinie trwałości archiwów, więc nie byłbym takim hurra optymistą odnośnie nowszej generacji pojemniejszych nośników.

 

Urządzenia przenośne? Chyba coś ci się pomyliło, misiomor...

Na zdjęciu jest sobie taki ciąg znaków jak:

 

家庭およびモバイルでの音楽体験を改善するために協調

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety fizyka ma swoje ograniczenia. Im mniej materii na pojedynczy bit, tym większa szansa awarii.

 

W przyszłości wystarczy nam kilka atomów żeby zapisać jeden bit. Nauka nie stoi w miejscu.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DSD w TV ? Co wy palicie ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Don't trust opinion on forums.... every time I bought something based on online opinion and without listening in advance, it ended up being a big disappointment."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W przyszłości wystarczy nam kilka atomów żeby zapisać jeden bit. Nauka nie stoi w miejscu.

Jeden kwant promieniowania kosmicznego i kilka atomów znajdzie się w zupełnie innym miejscu a nawet może zmienią się w inne pierwiastki.

 

Co do tego DSD na prezentacji Sony - odgrzewają trupa z szafy, skoro nadal są jedynymi właścicielami znaku DSD, mogą go wykorzystywać do takiej propagandówki właśnie. Tym niemniej standard nośnika w typie ew. następcy Blu-ray powstaje zwykle w konsorcjum firm, a ew. partnerzy nie dadzą się wpuścić w kanał. Tak więc raczej nie grozi nam fizyczny nośnik zdolny do dystrybucji DSD jak i osiągnięcia masowej popularności.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez misiomor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na zdjęciu jest sobie taki ciąg znaków jak:

 

家庭およびモバイルでの音楽体験を改善するために協調

 

Prezentacja ta dotyczy obrazu 4k połączonego z dźwiękiem DSD, dla potrzeb której wykorzystano nowe podłogówki Sony SS-AR1

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Kolumny te do zbyt mobilnych nie należą (ważą 57kg)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do tego DSD na prezentacji Sony - odgrzewają trupa z szafy, skoro nadal są jedynymi właścicielami znaku DSD, mogą go wykorzystywać do takiej propagandówki właśnie. Tym niemniej standard nośnika w typie ew. następcy Blu-ray powstaje zwykle w konsorcjum firm, a ew. partnerzy nie dadzą się wpuścić w kanał. Tak więc raczej nie grozi nam fizyczny nośnik zdolny do dystrybucji DSD jak i osiągnięcia masowej popularności.

 

Wrzucanie zdownsamplowanych wersji PCM na nośnik będący następcą blu-ray'a byłoby nieporozumieniem.

 

Umiesz oprócz forumowego cytowania jeszcze skorzystać z translatora google?

 

Misiomor - pamiętaj o podstawowej zasadzie korzystania z translatora google. Jeśli przetłumaczony tekst wydaje się być bez sensu, jest to wina tłumaczenia, a nie oryginalnego tekstu.

 

Jeden kwant promieniowania kosmicznego i kilka atomów znajdzie się w zupełnie innym miejscu a nawet może zmienią się w inne pierwiastki.

 

Nie bój się, technologia 3D już wkrótce pozwoli na znaczne zwiększenie pojemności dysków twardych. Van den Hul testuje już kable wykonane z grafenu. A to dopiero początek zastosowań nano-technologii.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Misiomor - pamiętaj o podstawowej zasadzie korzystania z translatora google. Jeśli przetłumaczony tekst wydaje się być bez sensu, jest to wina tłumaczenia, a nie oryginalnego tekstu.

Tłumacz google to był żeby Cię naprowadzić. Pod

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) który sam podałeś masz inny zwrot モバイル機器 (mobairu kiki).

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

     Udostępnij



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.