Skocz do zawartości
IGNORED

Czy przyszłość gęstych plików leży w DSD ?


Konsman
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

A ja widzę, że prowokator konsman zniknął. Co jakiś czas zapodaje temat czy wpis tej samej treści i chyba tylko po to żeby zasiać zamęt.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16bit/44.1 to wlasciwie parametrycznie rzecz wystarczajaca, ale sprawa mniejszego jittery plynacego przy wyzszych samplingach...W DSD sytuacja jest jeszcze lepsza bo modulacja jedno bitowa umozliwia jeszcze wieksze zmnijeszenie jitteru i w tym aspekcie dopatrywalbym sie glownie zwiekszenia jakosci przy gestych plikach czy tez DSD

 

Mały, aczkolwiek istotny błąd logiczny ...

Jitter nie jest związany z samplingiem, a jedynie z tolerancją rezonatora i dzielników. Jeśli zbuforujesz czyste dane i

zostaną one taktowane wew. zegarem dac-a, to nie ma mowy o przesunięciu "timeingu" - nie ma jittera, czy

chcesz w to wierzyć, czy też nie .... To nie jedyna zaleta "gęstego" - z matematycznego punktu widzenia zalety

są oczywiste, chyba tego nie potrzeba udowadniać. :) Oczywiście, masz rację - nie każdemu będzie to dane, aby

te zalety usłyszeć.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli mam rozumieć, że np. LINN MAJIK DS-I (nie mówiąc już o droższych odtwarzaczach szkockiej firmy), który odtwarza pliki flac 24/96 a także 24/192 to "marketingowy chwyt" i nie są tutaj słyszalne różnice? To nie prowokacja, po prostu nie słuchałem urządzeń Linna.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czasem jest trochę lepiej, z reguły tylko nieco inaczej a w wielu przypadkach nie ma różnic.

To zależy od realizacji pliku hires. Wiele z nich jest hires tylko z nazwy.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czasem jest trochę lepiej, z reguły tylko nieco inaczej a w wielu przypadkach nie ma różnic.

To zależy od realizacji pliku hires. Wiele z nich jest hires tylko z nazwy.

Też tak uważam.

 

Jest jeszcze jeden problem, którego nikt nie porusza a spora ilość osób zachwyca się plikami 24/96 i więcej.

Tymczasem żaden DAC nie potrafi efektywnie wykorzystać zapisu 24 bit. Wspólczynniki efektywnych bitów nawet dla najlepszych Daców są znacznie poniżej 24 bit.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DSD to już przeszłość, teraz modne jest SHM-DSD, potem będzie SADSD, potem HDDSD, potem AFDSD... Ukazujące piękno przesterowanych nagrań z dynamic range 4. W przyszłości planowany jest postęp i osiągnięcie DR3.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tymczasem żaden DAC nie potrafi efektywnie wykorzystać zapisu 24 bit. Wspólczynniki efektywnych bitów nawet dla najlepszych Daców są znacznie poniżej 24 bit.

Jeśli dobrze pamiętam to do ~23 bit dochodzą (Sabre ES9008 w trybie mono ... do stereo można użyć po prostu dwóch) ... więc z tym "znacznie" to znacznie przesadziłeś. Tak że prędzej dzisiejsze DAC znacznie przekraczają możliwości 16/44,1.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli dobrze pamiętam to do ~23 bit dochodzą (Sabre ES9008 w trybie mono ... do stereo można użyć po prostu dwóch) ... więc z tym "znacznie" to znacznie przesadziłeś

 

Utrara jednego bita to już całe 2 razy mniej :)

Możesz podać zródło wyliczeń / pomiarów 23 bitów dla Sabre? Chętnie poczytam. Czy były to pomiary laboratoryjne samej kości, czy na konsumenckim produkcie ?

Taka rozdzielczość wymaga ekstremalnie czystych napięć.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez marekzawa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja widzę, że prowokator konsman zniknął. Co jakiś czas zapodaje temat czy wpis tej samej treści i chyba tylko po to żeby zasiać zamęt.

 

Wichrzyciel !

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Don't trust opinion on forums.... every time I bought something based on online opinion and without listening in advance, it ended up being a big disappointment."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stasiop, Audioholik - a gdzie Arton???!!! Sie pytam, gdzie?????

 

AAAAAAA! Racja, poleciał nauczać w DSD...

 

Nie pojechaliście z nim? :)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

TA-E80ES | TA-N55ES MKIII | SS-G3 | CDP-X77ES | TC-K730ES | TC-K990ES | TC-765 | DTC-60ES | PCM-501ES | ST-S770ES | DENON DP-47F + AT AT33EV MC | JVC BR-7000ERA | PIONEER CT-9R

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czasem jest trochę lepiej, z reguły tylko nieco inaczej a w wielu przypadkach nie ma różnic.

To zależy od realizacji pliku hires. Wiele z nich jest hires tylko z nazwy.

Jeśli mamy plik 44.1 kHz / 16 bit i 96 kHz / 24 bit, to zawsze ten drugi będzie brzmiał lepiej, jeśli jest on oryginalny. Nie znam przetwornika D/A na którym gęsty plik brzmiałby gorzej.

 

Klasyczne DSD ma ilość danych zbliżoną do PCM 96/24 i powoduje więcej problemów z obróbką materiału.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez rock&roll
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może kolega ma lepszy sprzęt. Na moim systemie wcale tak nie jest że plik 24/96 musi brzmieć lepiej.

Wiele dobrze wydanych płyt CD zripowanych do pliku 16/44 gra tak samo lub tylko nieco inaczej ale wcale nie lepiej

niż wiele plików 24/96. Oczywiście mam też takie hires które grają lepiej ale nie są w większości.

Nigdy nie ma pewności jaki ten plik hires jest. Na pomiary z nimi nie chodzę.Być może wiele z tego co krąży po ludziach

ale i na HDTracks wcale nie jest plikami Studio Master.Tego nie wykluczam.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez sly30
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo trzeba kupować u źródeł a nie ciągnąć z torrentów nie wiadomo co :)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Don't trust opinion on forums.... every time I bought something based on online opinion and without listening in advance, it ended up being a big disappointment."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze żadnego pliku nie ściągnąłem z sieci ale fakt, że mam sporo od znajomych a skąd oni mają tego nie wiem.

Niemniej jednak ostatnio ktoś pisał że również na HD Tracks pliki są picowane i podkręcane i wcale nie grają tak jak powinny.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DSD jest pokrewne tematom i kontrowersjom wokół wzmacniaczy klasy D. W obu przypadkach kodowanie audio polega na znaczacym obcieciu rozdzielczosci informacji audio i odtworzeniu jej ("wykreowaniu' ?) przy pomocy nieliniowego DSP, ktore generalnie jest nazywane noise-shaping. Od strony matematycznej (prawie) wszystko wygląda OK.

Ale najbardziej znani naukowcy w obszarze audio.spieraja sie od lat, czy ta metoda naprawde nadaje sie do porzadnego hi-fi.

Np. Lipshitz i Vanderkooy maja duze watpiwosci w "Toward a Better Understanding of 1-Bit Sigma-Delta Modulators" z 2002 roku (czyli jak na naukę to bardzo swieze).

To co jest pewne to to, ze DSP/sigma-delta jest w stanie uzyskac parametry dynamiczne hi-fi z mniejszej ilosci bitow. Natomiast co do wrazen odsluchowych, w szczegolnosci w zakresie barwy to ja np. mam powazne watpliwosci. Np. klasyczna klasa D oparta o 8 bitow rozdzielczosci i noise shaping rzeczywiscie nie szumi, ale dla mnie zawsze gra "szarymi" barwami. Jakos pasuje mi to do tez naukowcow o znieksztalceniach powodowanych przez noise shaping.

Moze jestem zbyt konserwatywny, ale jakos mam wiecej zaufania dla sygnalu ktory zachowuje pelna fizyczną rozdzielczosc.

A juz na pewno negatywnym poklosiem stosowania DSP do podkrecania parametrow bitowych konwersji D/A jest zachlystywanie sie wartosciami typu 24 bity audio, nie mowiac juz o totalnie absurdalnych 32 bitach.

Fajnie gdyby ktos, kto tym mowi przeliczyl sobie, jaki poziom szumow napieciowych musialoby to oznaczac dla analogowego sygnalu. Bo moze generacja Z, a moze tez Y zapomina, ze nie slyszymy bitow tylko napiecie przetworzone na zmiany cisinienia akustycznego ?

Moim zdaniem, gdyby na high-endowych sprzetach udawalo sie odtworzyc wiernie te rzekomo liche 16 bitów to bylaby super rewelacja i mysle ze prowadziloby to znacznie pewniej do audiofilskiej ekstazy niz zafundowanie na wejsciu abstrakcyjnej rozdzielczosci z turbo DSP i przepuszczenie przez niewiadomo-jakies-ale-raczej-niskiej rozdzielczosci dalszy tor (w tym np. magiczne kable ;) .

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze żadnego pliku nie ściągnąłem z sieci ale fakt, że mam sporo od znajomych a skąd oni mają tego nie wiem.

Niemniej jednak ostatnio ktoś pisał że również na HD Tracks pliki są picowane i podkręcane i wcale nie grają tak jak powinny.

 

Od roku mniej wiecej kupuje na HDTracks srednio jeden album co 7-10 dni.

Mam ich wiec ok 40 . Kupuje 24/96 lub 88,2 , choc kilka mam 24/48 bo wyzsze rozdzielczosci nie byly dostepne. Z mojego doswiadczenia wynika , ze wyzsza rozdzielczosc na dobrym sprzecie oznacza wieksza precyzje dynamike i lepsza scene. Z kolei barwa , wypelnienie , tonalna poprawnosc czyli ogolnie pojeta muzykalnosc albumu zalezy bardziej od realizacji niz rozdzielczosci. Mam wiec kiepsko zrealizowane hires, ktore brzmia gorzej od ripow plyt 16/44,1. Wsrod tych ostatnich xrcd zdecydowanie daja audifolilow najwiecej frajdy i bija kiepskie realizacje hires'ow.

 

Ale jak sie uda dostac dobrze zrealizowny hires to banan na twarzy. Osobna liga to Reference Recordings- tam slychac czesto szum tasmy matki , ale muza jest najblizsza live.

 

Nie kupuje natomiast 24/192, gdyz zabieraja za duzo miejsca i ich kliniczna czystosc mi sie nie podoba.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez marslo

Konto w trakcie usuwania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Utrara jednego bita to już całe 2 razy mniej :)

Możesz podać zródło wyliczeń / pomiarów 23 bitów dla Sabre?

Czekaj, czekaj, źródło już Ci wypiszę:

Dane producenta to 134 dB (źródło:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) ), obliczenia: 134/6=22,33 => potrzeba 23 bit :)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czekaj, czekaj, źródło już Ci wypiszę:

Dane producenta to 134 dB (źródło:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) ), obliczenia: 134/6=22,33 => potrzeba 23 bit :)

 

Hehehe fajnie naciągasz :)

 

Nie znam takiego obliczania :)

Jesli już stosujesz takie optymistyczne przybliżenie to odejmij 1.76dB na błędy kwantyzacjii podziel przez 6.02 i dostaniesz niecałe 22 bity co jest bardzo optymistycznym wynikiem. W realu jeszcze mniej nawet w laboratoryjnych warunkach ESS.

Ile zostanie ze 134 dB w wyrobach konsumenckich ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie znam takiego obliczania :)

To uproszczony sposób. 16 bit x 6 = 96 dB , 24 bit x 6 = 144 dB. ... zgadza się?

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Ile zostanie ze 134 dB w wyrobach konsumenckich ?

Tzn. w gotowym urządzeniu? Pewnie z 6 dB mniej, co i tak daje jakieś 22 bit.

 

Jesli już stosujesz takie optymistyczne przybliżenie to odejmij 1.76dB na błędy kwantyzacjii podziel przez 6.02 i dostaniesz niecałe 22 bity co jest bardzo optymistycznym wynikiem. W realu jeszcze mniej nawet w laboratoryjnych warunkach ESS.

1 - dla czego akurat 1,76?

2 - dla czego mam dzielić przez 6,02?

3 - skoro w warunkach laboratoryjnych ESS nie wyszło im 134dB to dla czego tak podali?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Kyle
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tzn. w gotowym urządzeniu? Pewnie z 6 dB mniej, co i tak daje jakieś 22 bit.

Optymistycznie liczysz . Nie naciągaj tak bo bit pęknie :)

Nie zapominaj że sygnał potrzebuje odstępu od szumu aby był czytelny.

1 - dla czego akurat 1,76?

2 - dla czego mam dzielić przez 6,02?

3 - skoro w warunkach laboratoryjnych ESS nie wyszło im 134dB to dla czego tak podali?

Wyszło 134 tak jak podali.

Odpowiedz i wyliczenia znajdziesz pod linkami.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez marekzawa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DSD to trup i grzebanie się w nim pachnie nekrofilią ;P

 

Natomiast to że koncerny chętnie zamieniłyby zwykłe CD na zapis cyfrowy (z netu, bez fizycznego nośnika) i na innych nośnikach niż CD to fakt i co chwila są kolejne podejścia.

Ale to wyłącznie efekt pazerności - CD nie daje takich możliwości ograniczeń i zabezpieczeń jak np. karta pamięci...

A marzeniem mafii fonograficznej jest to żebyśmy płacili za każde odtworzenie utworu...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Shrek777
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten znowu to samo. Konsman,napisałeś że wielu jest już przygotowanych na to sprzętowo.Ale chyba o sobie nie myślałeś?

Wpierw spraw sobie przyzwoite kolumny i chociaż średni wzmacniacz a potem można gdybać co dalej.

Podstawa to kolumny-akustyka-wzmacniacz a ty zlekceważyłeś to co najważniejsze sądząc że plikami DSD nadrobisz braki.

Nie nadrobisz.

Niestety na na swoim sprzęcie nie wyciągniesz nawet 50% możliwości płyty CD a co dopiero plików DSD których u ciebie będzie można posłuchać na 10%.

Jak wydoroślejesz i nabierzesz więcej doświadczeń w audio to zrozumiesz o co chodzi.

Na razie to daj sobie spokój.W końcu macie zaraz wakacje.

Pliki DSD na razie praktycznie nie istnieją. Wybór prawie zerowy.

Być może w miarę lat pojawi się więcej ale wpierw muszą zostać udostępnione pliki Studio Master

a nadal się na to nie zanosi.

Dopóki firmy fonograficzne nie wprowadzą systemu zabezpieczeń przed kopiowaniem plików tak żeby słuchać

mógł tylko ten który za dane pliki zapłacił to nie będzie pełnego wyboru plików 24/96 i 24/192 a co dopiero DSD.

Poza tym na dziś dobry DAC do DSD to dużo pieniędzy.

 

 

A Mytek nie jest taki drogi i ma DSD na dodatek fajnie gra,ale dla mnie DSD to bezsens tak jak SACD

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DSD jest pokrewne tematom i kontrowersjom wokół wzmacniaczy klasy D.

 

Nie zapominajmy również że większość konwerterów PCM zamienia w locie PCM na jakąś formę DSD.

 

 

Np. klasyczna klasa D oparta o 8 bitow rozdzielczosci i noise shaping rzeczywiscie nie szumi, ale dla mnie zawsze gra "szarymi" barwami.

 

Wzmacniacz pokazał po prostu prawdę o cyfrowych nagraniach PCM, których najprawdopodobniej słuchałeś.

 

Posłuchaj jakiegolwiek nagrania DSD wykonanego za pomocą porządnego konwertera A/D takiego jak Grimm Audio AD1. Nagrania te mają piękną i muzykalną barwę.

 

A Mytek nie jest taki drogi i ma DSD na dodatek fajnie gra,ale dla mnie DSD to bezsens tak jak SACD

 

Audiostream przetestował Myteka na wszystkich rozdzielczościach i format DSD okazał się daleki od bezsensu, w sumie najdalszy od bezsesnu ze wszystkich testowanych formatów...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez audioholik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie kupuje natomiast 24/192, gdyz zabieraja za duzo miejsca i ich kliniczna czystosc mi sie nie podoba.

No wlasnie 24/192 oferuja dopiero wysoka jakosc...

 

Nie zapominajmy również że większość konwerterów PCM zamienia w locie PCM na jakąś formę DSD.

Z tego co wiem to robi to tylko DCS

 

Audiostream przetestował Myteka na wszystkich rozdzielczościach i format DSD okazał się daleki od bezsensu, w sumie najdalszy od bezsesnu ze wszystkich testowanych formatów...

Bo Mytek to kiepski DAC, wysokie samplingi i ich zysk jakosciowy slychac dopiero na bardzo drogich urzadzeniach

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wiem to robi to tylko DCS

 

Wykoszystanie modulacji delta-sigma tyczy się 99% konwerterów "PCM", a nie wyłącznie dCS.

 

Bo Mytek to kiepski DAC, wysokie samplingi i ich zysk jakosciowy slychac dopiero na bardzo drogich urzadzeniach

 

Może Mytek powinien był podwyższyć cenę urządzenia, wtedy wpisał by się w Twoją teorię.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do HDTracks to. kupiłem od nich kilkanaście albumów zarówno 16/44 jak i 24/96.

Najlepiej zagrały te, które były sprzedawane jako demo możliwości (zarówno mastering jak i rozdzielczość) gęstych formatów. Z kolei Eva Cassidy na 16/44 brzmi o wiele lepiej niż np. Stonesi - Let It Bleed w HiResie (o ile pamiętam). Po prostu mastering ma większe znaczenie niż rozdzielczość i gęstość próbkowania. Chociaż zakładając ten sam mastering, wykorzystujący w pełni pasmo i rozdzielczość bitową to HiResy mogą zabrzmieć lepiej.

Przestałem u nich kupować hiresy bo na niektórych zwyczajnie oszukują. Wystarczy pooglądać sobie widmo niektórych gęstych plików z HDTracks, aby zobaczyć, że są gęstymi tylko z nazwy i że to zwykłe podkręcone 44 kHz. Tak samo z głębią bitową, czasami to po prostu podbicie i tak (s/prze)kompresowanych nagrań 16 bitowych.

Można poszukać więcej w tym temacie w internecie. W ostateczności można sobie takie pliki przeanalizować u siebie.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) - tak w uzupełnieniu. Czyli są i dobre i złe nagrania.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

System gra dobrze, albo nie....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zapominajmy również że większość konwerterów PCM zamienia w locie PCM na jakąś formę DSD.

Bzdura - DSD ze swojej definicji jest 1-bitowy:

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

natomiast dzisiejsze przetworniki DA sigma delta działają na większej ilości bitów, 1-bitowych już nikt nie robi.

 

Przykładowo DSD1794A (obecnie najwyższy model TI) ma architekturę segmentową - najstarsze 6 bitów jest przetwarzane multi-bitem, a mniej znaczące 18 bit trafia na modulator sigma - delta, pracujący z 64-krotnym nadpróbkowaniem - dla 192kHz ma on więc 12.288MHz zegar. Ten modulator ma do tego 5 poziomów, więc można uznać że jest 2.33 bitowy - duża częstotliwość i więcej poziomów sprawiają że może być on tylko trzeciego rzędu i wprowadzać mniejsze niedokładności w impulsach, na dodatek nie dotyczące najbardziej znaczących bitów.

 

Jak się to ma do DSD (standardowego z SACD) - modulator o 4-krotnie większej częstotliwości pracy i 2.33 raza większej ilości bitów (2.5 raza więcej poziomów kwantyzacji) a i tak nie dano mu przetwarzać całego sygnału tylko oddelegowano jako pomocnika "cyzelującego" 1/64 sygnału, za główne 63/64 odpowiada jednak multi-bit.

 

Sygnał DSD z SACD jest w tym przetworniku konwertowany do PCM żeby móc odfiltrować ultradźwiękowy syf cyfrowo, a następnie przetwarzany na analog zgodnie z powyższym opisem.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

     Udostępnij



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.