Jump to content
IGNORED

Subwoofery 1 czy 2


marcinsob1

Recommended Posts

Witam mam pokój 21m2 zestaw ONKYO 118 MONITOR AUDIO RX6x2,Rx1x2,RXC i 1

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) rel t7 mam nie dosyt w kinie mocniejszych efektów

co było by lepszym rozwiązaniem jeden np.

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) SPL-1000 Ultra

czy jeszcze jeden rel t7

Link to comment
Share on other sites

Mysle ze to kwestia tez tego czego sie oczekuje od tych subow czy tylko brakuje ci ze tak sie wyraze wiekszej mocy podczas ogladania filmow czy tez np w muzyce czegos Ci brak. Ja mam velodyna spl 1200 ultra i jestem bardzo zadowolony, ja osobiscie wolalbym 1 velodyna niz 2 Rel T-7 to inna polka nawet patrzac takim kategoriami. Mysle ze nawet lepiej bys mial jakbys kupil 1 sub Rela serii R. Ale to juz kwestia gustu... u mnie naprawde na 25 m jest moc odpowiednia , slucham suba przewaznie na 40%, czasem na maxa 50% i jest naprawde szal :-) Tak samo jak wolalbym jeden sub DD np 12 niz 2 suby spl 100 czy 1200 ultra..

"Przyszłość należy do tych, którzy wierzą w piękno swoich marzeń."  Eeleanor Roosvelt

Link to comment
Share on other sites

A ja bym wolał dwa suby rozłożone symetrycznie z racii tego że niestety ale bas z suba jest lokalizowany w przestrzeni.

Rozłożenie symetryczne i podłączenie każdego suba do oddzielnego kanału L i P poprawia stereofonię, lokalizację i rozłożenie dźwięku w całym pomieszczeniu i nie tylko w kinie ale też w muzyce. Masz wrażenie jak by bas był pomieszczeniem a nie dobiegał z jakiegoś kierunku.

Na necie można przeczytać o efektach takiej konfiguracji.

Rel to sub lepszy do muzy bo bas jest szybszy i wielobarwny. Jak wolisz kino to velodyne.

 

Pozdro.

Link to comment
Share on other sites

A ja bym wolał dwa suby rozłożone symetrycznie z racii tego że niestety ale bas z suba jest lokalizowany w przestrzeni.

Rozłożenie symetryczne i podłączenie każdego suba do oddzielnego kanału L i P poprawia stereofonię, lokalizację i rozłożenie dźwięku w całym pomieszczeniu i nie tylko w kinie ale też w muzyce. Masz wrażenie jak by bas był pomieszczeniem a nie dobiegał z jakiegoś kierunku.

Na necie można przeczytać o efektach takiej konfiguracji.

Rel to sub lepszy do muzy bo bas jest szybszy i wielobarwny. Jak wolisz kino to velodyne.

 

Pozdro.

Witam mam pytanko - miales okazje testowac np. Rela R 528 kontra velodyne spl 1200 ultra? Oczywiscie na tej samej elektronice, tych samych kablach i tych samych kolumnach i oczywiscie poronujac przy tych samych scenach z filmow jak i sluchajac tych samych piosenek? Czy np. sluchales nizszych subow z tych dwoch firm?

"Przyszłość należy do tych, którzy wierzą w piękno swoich marzeń."  Eeleanor Roosvelt

Link to comment
Share on other sites

Witam mam pytanko - miales okazje testowac np. Rela R 528 kontra velodyne spl 1200 ultra? Oczywiscie na tej samej elektronice, tych samych kablach i tych samych kolumnach i oczywiscie poronujac przy tych samych scenach z filmow jak i sluchajac tych samych piosenek? Czy np. sluchales nizszych subow z tych dwoch firm?

mysle ze kolega tomgda nie pisal o tym ktory subwoofer z wyzej wymienionych jest lepszy tylko o samej idei posiadania dwoch subwooferow kontra jeden. Ja sie musze z nim w pelni zgodzic, przynajmniej w moich warunkach odsluchowych (25m) dwa subwoofery sprawdzaja sie o niebo lepiej niz jeden. Juz sam fakt posiadania dwukrotnie wiekszej mocy w wypadku basu robi duza roznice, jeden subwoofer musi wiecej pompowac i robic dwukrotnie wiekasza robote niz dwa. Niestety pomimo filtracji 12db lub nawet 18db na oktawe, dzwiek subwoofera rzeczywiscie wbrew pozorom daje sie zlokalizowac. Ustawienie dwoch subwooferow symetrycznie np. za kolumnami stereo, to juz zadne porownanie z jednym subem wcisnietym gdzies w kat pokoju. Pisze to z autopsji...

 

Przy okazji polecam ten artykul:

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Link to comment
Share on other sites

Z pewnością 2 suby będą lepsze, ale jeśli wybór jest typu 2 gorsze czy 1 lepszy to ja brałbym 1 lepszy. Uzywam RELa R528 - ma tą zalete ze promieniuje w 2 płasz zyznach dzięki dodatkowej membranie biernej od spodu. Daje to bardziej równomierny rozkład basu w pomieszczeniu.

Nie kazdego suba da sie łatwo zestroić tak by był nie do zlokalizowania. To wymaga troche zabawy.

Link to comment
Share on other sites

mysle ze kolega tomgda nie pisal o tym ktory subwoofer z wyzej wymienionych jest lepszy tylko o samej idei posiadania dwoch subwooferow kontra jeden. Ja sie musze z nim w pelni zgodzic, przynajmniej w moich warunkach odsluchowych (25m) dwa subwoofery sprawdzaja sie o niebo lepiej niz jeden. Juz sam fakt posiadania dwukrotnie wiekszej mocy w wypadku basu robi duza roznice, jeden subwoofer musi wiecej pompowac i robic dwukrotnie wiekasza robote niz dwa. Niestety pomimo filtracji 12db lub nawet 18db na oktawe, dzwiek subwoofera rzeczywiscie wbrew pozorom daje sie zlokalizowac. Ustawienie dwoch subwooferow symetrycznie np. za kolumnami stereo, to juz zadne porownanie z jednym subem wcisnietym gdzies w kat pokoju. Pisze to z autopsji...

 

Przy okazji polecam ten artykul:

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Wszystko sie zgadza kazdy moze miec swoje zdanie , mi tylko chodzi o jedno zdanie ktore napisal kolega..."ze Rel to lepszy do muzy, a velodyne jest lepszy w KD".... dlatego sie spytalem czy odsluchiwal konkretne suby o ktorych napisalem, czy takie zdanie ma na podstawie nizszych modeli... i rozumeim ze jesli na nizszych modeli to odsluchiwal suby z tych dwoch firm..

ja tak jak napsialem wolalbym jednego suba velodyna DD 12 niz dwa spl 1200 ultra bo w kinie tak jak napisalem na 25 m i tego nie wykorzystuje bo jest czad, a DD jest o klase wyzszy tak jak i spl od serii nizszej EQ max.. i analogicznie wole jednego spl 1200 ultra niz 2 suby Eq max.

A jesli piszesz ze z dwoma u Ciebie jest lepiej ok nie neguje tego , a np sprawdzales z jednym subem tylko o klase wyzszym niz te ktore masz obecnie?

A jesli mowimy o stereo i jesli mowimy w 100% znaczenia tego slowa to i tak slucha sie nie z amplitunera tylko poprzez wzmak, a wtedy jak ma sie wszystko odpowiednie to suba sie nie uzywa wtedy do stereo.. zalatwiaja to dobre kolumny i dobry wzmak ze dzwiek bedzie taki jak trzeba.. A odwrotnie juz mysle jesli chodzi o KD, ze jakie nie mialbym kolumny to tam sub jest niezbedny. Ale to moje osobiste zdanie..

"Przyszłość należy do tych, którzy wierzą w piękno swoich marzeń."  Eeleanor Roosvelt

Link to comment
Share on other sites

Rel to lepszy do muzy, a velodyne jest lepszy w KD".... dlatego sie spytalem czy odsłuchiwał konkretne suby o ktorych napisalem

Zdanie wyrobiłem sobie słuchając SPL-800 ULTRA i R328 w muzyce tylko bo filmu nie było możliwości posłuchać. Rel miał szybszy bardziej zwarty bas. W związku z tym nasunął mi się wniosek że SPL sprawdzi się lepiej w kinie bo daje większą ścianę dźwięku. Moje obserwacje potwierdził sprzedawca.

Link to comment
Share on other sites

Wszystko sie zgadza kazdy moze miec swoje zdanie , mi tylko chodzi o jedno zdanie ktore napisal kolega..."ze Rel to lepszy do muzy, a velodyne jest lepszy w KD".... dlatego sie spytalem czy odsluchiwal konkretne suby o ktorych napisalem, czy takie zdanie ma na podstawie nizszych modeli... i rozumeim ze jesli na nizszych modeli to odsluchiwal suby z tych dwoch firm..

ja tak jak napsialem wolalbym jednego suba velodyna DD 12 niz dwa spl 1200 ultra bo w kinie tak jak napisalem na 25 m i tego nie wykorzystuje bo jest czad, a DD jest o klase wyzszy tak jak i spl od serii nizszej EQ max.. i analogicznie wole jednego spl 1200 ultra niz 2 suby Eq max.

A jesli piszesz ze z dwoma u Ciebie jest lepiej ok nie neguje tego , a np sprawdzales z jednym subem tylko o klase wyzszym niz te ktore masz obecnie?

A jesli mowimy o stereo i jesli mowimy w 100% znaczenia tego slowa to i tak slucha sie nie z amplitunera tylko poprzez wzmak, a wtedy jak ma sie wszystko odpowiednie to suba sie nie uzywa wtedy do stereo.. zalatwiaja to dobre kolumny i dobry wzmak ze dzwiek bedzie taki jak trzeba.. A odwrotnie juz mysle jesli chodzi o KD, ze jakie nie mialbym kolumny to tam sub jest niezbedny. Ale to moje osobiste zdanie..

Wiesz ze nie kazde, ba, a nawet znakomita wiekszosc kolumn niestety nie jest w stanie przeniesc tak niskiego pasma jak subwoofer. Wielu producentow podaje w specyfikacji pasmo przenoszenia od 20Hz jednak z rzeczywistoscia ma to tyle wspolnego co nic. W takim wypadku subwoofer jest jak znalazl..

Porownywalem w moim pomieszczeniu dzwiek z jednego subwoofera i z dwoch , zarowno w kinie jak i w stereo i powtarzam, to rzadne porownanie. Nie twierdze ze jeden gra zle, ale dwa graja poprostu wiele lepiej a wiadomo, lepsze jest wrogiem dobrego.

Link to comment
Share on other sites

Dwa takie same suby, ustawione symetrycznie zagrają lepiej od jednego - nie chodzi o kwestie mocy czy zejścia tylko o rozchodzenie się dźwięku

 

Ładnie to ująłeś w jednym zdaniu.

 

Natomiast trzeba przeanalizować, czy nie opłaca się jeden lepszy, za te same pieniądze.

 

Lepsze dwa lepsze ;))) ..duże prawdopodobieństwo że wyjdzie taniej niż kupno kolumn które dadzą bas o takim zejściu, szybkości i takiej jakości a nie mówiąc już o klockach z megawatem mocy.

Link to comment
Share on other sites

Z każdą wcześniejszą wypowiedzią jestem w stanie się zgodzić, ale czy w takim pomieszczeniu takie maleństwa jak rel t7, a nawet Velodyne'a SPL-1000 Ultra dadzą radę w kinie?

 

Szkoda że nigdy ich nie słyszałem i nie mogę oceniać obiektywnie, ale z wypowiedzi na form wnioskuję iż te suby idealnie nadają się do muzyki, a w kinie będą po prostu słabe.

Mają super moc i super kontrolę, ale "murów nie burzą".

 

Moim zdaniem do kina coś w okolicy głośnika 30cm w obudowie zamkniętej i nie koniecznie z tak dobrą kontrolą jak wspomniane.

 

W kwestii mocy 2 vs 1 to np. dwa suby z gł. 20cm mają łącznie pole membrany ok. 2500, a jeden 30cm ok. 2800. Samo to już pokazuje iż jeden większy mając większe pole wprawi w wibracje więcej powietrza. (przy porównaniu 2x25cm vs. 1x30 będzie już odwrotnie).

 

Może inny sub do kina, a inny do muzy?

Link to comment
Share on other sites

Szkoda że nigdy ich nie słyszałem i nie mogę oceniać obiektywnie, ale z wypowiedzi na form wnioskuję iż te suby idealnie nadają się do muzyki, a w kinie będą po prostu słabe.

Mają super moc i super kontrolę, ale "murów nie burzą".

 

Moim zdaniem do kina coś w okolicy głośnika 30cm w obudowie zamkniętej i nie koniecznie z tak dobrą kontrolą jak wspomniane.

 

Nie wiem skąd bierze się moda że w kinie sub nie musi ładnie grać, mieć kontroli i kształtnego basu, nie ważne że seria z karabinu brzmi jak pojedynczy strzał z armaty, najważniejsze tylko żeby wszystko latało w całym domu, nie ważne że wyje, że dudni, ma nap....

 

Nie jest to R99 kierowane jakoś do ciebie, ale czytając to forum tak można wywnioskować

Link to comment
Share on other sites

Myślę Tribul, że rzecz jest w czym innym - po prostu wśród audiofilów przyjęło się, że idealny sub to taki, który ma idealną kontrolę, natomiast zejście i dynamikę to już niekoniecznie. No a taki super-konturowy, suchy bas z umiarkowanym uderzeniem poniżej 40 hz do kina niespecjalnie się nadaje, bo tu jednak sub musi czasem być brutalny.

 

Więc jak dla mnie idealny sub do kina to taki, który ma uderzenie i dynamikę niskiego basu, a przy okazji nie zostało to osiągnięte kosztem kontroli. Bo też się zgodzę, że z dwojga złego to już wolę jak sub jest bardziej "suchy" niż dudniąco-buczący.

Link to comment
Share on other sites

Z Waszymi wypowiedziami również się zgadzam, dlatego napisałem o subie w obudowie zamkniętej.......

 

Aby uzyskać z suba kontrolę, kryształowy bas + potężną moc trzeba wydać furmankę pieniędzy stąd moja propozycja kompromisu.

Link to comment
Share on other sites

Warto dołożyć do Velodyne SPL-1200 Ultra

To już wolałbym tego SVS-a zamiast tego Velodyne

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

(1000RMS 3600W dynamicznej no i waga ok70kg-155lbs membrana 13,5")

Po przeliczeniu trochę ponad 6k plus wysyłka i tego SPL-1200 spokojnie wciąga

Przynajmniej w kinie, bo w muzyce go nie słuchałem.(wiadomo tu zamk. tu b-r)

W kinie odsłuchiwałem obydwa w tym samym pomieszczeniu(ok 27m) i jeśli chodzi o efekty "tektoniczne" to velodyne się chowa:D

Link to comment
Share on other sites

To już wolałbym tego SVS-a zamiast tego Velodyne

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

(1000RMS 3600W dynamicznej no i waga ok70kg-155lbs membrana 13,5")

Po przeliczeniu trochę ponad 6k plus wysyłka i tego SPL-1200 spokojnie wciąga

Przynajmniej w kinie, bo w muzyce go nie słuchałem.(wiadomo tu zamk. tu b-r)

W kinie odsłuchiwałem obydwa w tym samym pomieszczeniu(ok 27m) i jeśli chodzi o efekty "tektoniczne" to velodyne się chowa:D

 

Dzięki wszystkim

a gdbym zdecdował się na drugi t7 to jak go najkorzystniej ustawić

myślałem o przekątnej w narożnikach pokoju prawy przód i lewy tył bo tak mam miejsce ale czy to będzie dobrze?

Link to comment
Share on other sites

Przynajmniej w kinie, bo w muzyce go nie słuchałem.(wiadomo tu zamk. tu b-r)

Nie do końca się zgodzę że w kinie musi być b-r, dobry sub w obudowie zamkniętej do kina naprawdę daje zasadniczą przewagę i naprawdę nie musi się to odbywać kosztem choćby niskiego zejścia. Ale to się wiąże z wydatkiem. Choć o Velo do kina mam podobne zdanie, no może poza wysokimi seriami.

Co do cytowanego suba , jak doliczy się wysyłkę , cło a na to vat to pewnie bliżej 9kz wyjdzie. A przy takiej wadze jako gift raczej nie przejdzie:)

Link to comment
Share on other sites

To już wolałbym tego SVS-a zamiast tego Velodyne

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

(1000RMS 3600W dynamicznej no i waga ok70kg-155lbs membrana 13,5")

 

Głośniczek ma całkiem ciekawy, pewnie ze 20kg żywej wagi, bo magnes to ma spokojnie 25 cm średnicy:

 

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

Nie do końca się zgodzę że w kinie musi być b-r, dobry sub w obudowie zamkniętej do kina naprawdę daje zasadniczą przewagę i naprawdę nie musi się to odbywać kosztem choćby niskiego zejścia. Ale to się wiąże z wydatkiem. Choć o Velo do kina mam podobne zdanie, no może poza wysokimi seriami.

Co do cytowanego suba , jak doliczy się wysyłkę , cło a na to vat to pewnie bliżej 9kz wyjdzie. A przy takiej wadze jako gift raczej nie przejdzie:)

Nie no racja wiadomo, nie ma żadnej zasady. Jednakże sub w zamkniętej musi trochę nadrabiać dużą mocą wzmacniacza, sporą powierzchnią membrany i dobrym układem magnetycznym żeby i w kinie było fajnie. A to jak napisałeś wiąże się już z dość sporym wydatkiem. Chodź wtedy napewno może już mieć przewagę pod pewnymi względami nad b-r.

Link to comment
Share on other sites

Zdanie wyrobiłem sobie słuchając SPL-800 ULTRA i R328 w muzyce tylko bo filmu nie było możliwości posłuchać. Rel miał szybszy bardziej zwarty bas. W związku z tym nasunął mi się wniosek że SPL sprawdzi się lepiej w kinie bo daje większą ścianę dźwięku. Moje obserwacje potwierdził sprzedawca.

Witam ok jak tego sluchales ale tez nie sluchales w kinie i nie masz porownania, ale kazdy moze miec swoje zdanie.. A propo sprzedawcow to powiem Ci jak ja zrobilem, najpierw przesluchalem kilka subow w granicach tak od 5 do 9 tys... potem jak juz posluchalem to zaczalem wydzwaniac do takich sklepow gdzie maja oba suby, a nie sklep tylko z jednym z nich i w 99% jak mowilem ze sub mi potrzebny jest do kina i do muzyki to wszyscy polecali mi wlasnie velodyna, nawet w dwoch sklepach bylo tak ze na polce sprzedawcy mieli rela, a velodyna musieliby zamowic to pomimo tego mowili ze velodyne sprawdzi sie lepiej.. Potem oczywiscie pojechalem na odsluchy - kazdy z nich sluchalem po dwa razy.. w sumie ponad 8 godzin sluchalem tych subow zanim wybralem suba..

 

Dwa takie same suby, ustawione symetrycznie zagrają lepiej od jednego - nie chodzi o kwestie mocy czy zejścia tylko o rozchodzenie się dźwięku. Natomiast trzeba przeanalizować, czy nie opłaca się jeden lepszy, za te same pieniądze.

Dokaldnie tak samo mysle, wolalbym 1 sub DD 12 niz dwa spl 1200 ultra..

 

Nie wiem skąd bierze się moda że w kinie sub nie musi ładnie grać, mieć kontroli i kształtnego basu, nie ważne że seria z karabinu brzmi jak pojedynczy strzał z armaty, najważniejsze tylko żeby wszystko latało w całym domu, nie ważne że wyje, że dudni, ma nap....

 

Nie jest to R99 kierowane jakoś do ciebie, ale czytając to forum tak można wywnioskować

Widzisz to wszystko kwestia na czym komu zalezy - czy na tym zeby bylo pier.. a moze buczyc moze byc slabo kontrolowany bas ... czy woli moze zeby mniej sciany sie kruszyly ale zeby byla pelna kontrola, a tym samym sub zeby odpwiwednio reagowal tam gdzie ma zareagowac... Ja ososbiscie wole to drugie rozwiazanie i juz nigdy nie kupie suba z BR...

 

Nawet jak wyda się już tą furmankę na konkretny model, to i tak po jakimś czasie można się doczytać, że można było jeszcze lepiej, ale trzeba dorzucić kolejna furmankę :) I tak w nieskończoność:)

Dokladnie dlatego trzeba kupic cos co sprawia przyjemnosc , a przy tym zyc i czerpac z zycia bo zycie to nie tylko KD.. jest wiele roznych przyjemnosci.

 

Warto dołożyć do Velodyne SPL-1200 Ultra

Jak masz kase to warto, a jesli nie to nie warto...

 

To już wolałbym tego SVS-a zamiast tego Velodyne

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

(1000RMS 3600W dynamicznej no i waga ok70kg-155lbs membrana 13,5")

Po przeliczeniu trochę ponad 6k plus wysyłka i tego SPL-1200 spokojnie wciąga

Przynajmniej w kinie, bo w muzyce go nie słuchałem.(wiadomo tu zamk. tu b-r)

W kinie odsłuchiwałem obydwa w tym samym pomieszczeniu(ok 27m) i jeśli chodzi o efekty "tektoniczne" to velodyne się chowa:D

Ale tez trzeba porownywac wzgledem mocy jaka maja suby... ja na 25 m ma spl 1200 i srednio slucham na 45-50 % wolume suba i jest naprawde dosc.... ale to tez kwestia pewnie co kto mysli pod pojeciem efektow " tektonicznych" i uzykowanie suba czy tylko kino czy kino i stereo i wtedy juz taki sub nie koniecznie sie sprawdzi w muzyce..

"Przyszłość należy do tych, którzy wierzą w piękno swoich marzeń."  Eeleanor Roosvelt

Link to comment
Share on other sites

Ale tez trzeba porownywac wzgledem mocy jaka maja suby... ja na 25 m ma spl 1200 i srednio slucham na 45-50 % wolume suba i jest naprawde dosc.... ale to tez kwestia pewnie co kto mysli pod pojeciem efektow " tektonicznych" i uzykowanie suba czy tylko kino czy kino i stereo i wtedy juz taki sub nie koniecznie sie sprawdzi w muzyce..

No właśnie spl 1200 ultra i ten svs to powiedzmy podobna półka cenowa jak i mocowo. Odsłuchiwane obydwa były w tej samej sali 27m.

Przyjmując oczywiście nominalną wartość 1000W i 1200W, stąd moje porównanie.

Jeśli ktoś inwestuje tyle kasy w suba to podejrzewam, że posiada stereo nie wymagające już subwoofera.

I fakt taki sub nie jest raczej stworzony dla muzyki tylko typowo do kina. Pisząc efekty tektoniczne miałem na myśli to w jakim stopniu subwoofery przy najniższych częstotliwościach potrafiły potrząsać stropem, wprawiać kanapę w ruch i podnosić ciśnienie:D

 

Jeśli słuchasz subwoofer tak jak piszesz na 45-50% volume to nie patrz na to w ten sposób, że pracuje on na 45-50% swoich możliwości.

Naprawdę jest to nieadekwatne, pokrętło pokazuje tylko stopień wzmocnienia a nie głośnośc wszystko zależy np. od czułości wejściowej suba, ustawień equalizera,amplitunera czy danej ścieżki filmowej.

Równie dobrze na tych 50% wzmocnienia może pracować na 100% swoich możliwości a na 100% wzmocnienia na 50 % możliwości.

Link to comment
Share on other sites

No właśnie spl 1200 ultra i ten svs to powiedzmy podobna półka cenowa jak i mocowo. Odsłuchiwane obydwa były w tej samej sali 27m.

Przyjmując oczywiście nominalną wartość 1000W i 1200W, stąd moje porównanie.

Jeśli ktoś inwestuje tyle kasy w suba to podejrzewam, że posiada stereo nie wymagające już subwoofera.

I fakt taki sub nie jest raczej stworzony dla muzyki tylko typowo do kina. Pisząc efekty tektoniczne miałem na myśli to w jakim stopniu subwoofery przy najniższych częstotliwościach potrafiły potrząsać stropem, wprawiać kanapę w ruch i podnosić ciśnienie:D

 

Jeśli słuchasz subwoofer tak jak piszesz na 45-50% volume to nie patrz na to w ten sposób, że pracuje on na 45-50% swoich możliwości.

Naprawdę jest to nieadekwatne, pokrętło pokazuje tylko stopień wzmocnienia a nie głośnośc wszystko zależy np. od czułości wejściowej suba, ustawień equalizera,amplitunera czy danej ścieżki filmowej.

Równie dobrze na tych 50% wzmocnienia może pracować na 100% swoich możliwości a na 100% wzmocnienia na 50 % możliwości.

Hej ale moc dynamiczna velodyne spl 1200 ultra to 2400 W, a tego opisywanego przez Ciebie jest 3600 W, a to duza roznica, przynajmniej na papierze.. ale nie neguje tego co napisales bo nie sluchalem tamtego suba i mi byl potrzebny sub i do muzyki i do filmow , wiec na pewno w muzyce tak sie nie sprawdzi jak velodyne czy Rel serii R- przynajmniej tak mysle..

Natomiast nie rozumiem tego co napisales jesli chodzi o poziom potencjometra wzgledem mozliwosci suba... dla mnie jesli mam pokretlo na powiedzmy 50 % glosnosci to gra na 50%, bo jak dam na 70% to gra glosniej, a znowu jak dam na 30% to gra ciszej... wiec nie bardzo kumam ale ja z elektroniki jestem slaby .. podomnie jest z amplitunerem nie bardzo sobei moge wyobrazic ze mam rozkrecony amplituner powiedzmy na 50% a on gra juz na maxa swoich mozliwosci, gdyz przekrece na 60% i roznica jest kolosalna pod wzgledem glosnosci ..

"Przyszłość należy do tych, którzy wierzą w piękno swoich marzeń."  Eeleanor Roosvelt

Link to comment
Share on other sites

Dwa suby powinny dać większy SPL ... natomiast jeden lepszy, niższe zejście i/lub mniejsze zniekształcenia itd. itp. Kiedyś myślałem nad dwoma subami ... doszedłem do wniosku, że lepiej jeden lepszy.

Dokładnie tak. Jeżeli lokalizacja częstotliwości poniżej 200Hz byłaby możliwa to co Koledzy to twierdzący powiedzą o zaburzeniach charakterystyki wypadkowej lewego i prawego zespołu niskotonowego w funkcji akustyki pomieszczenia. Już przesunięcie o kilkadziesiąt centymetrów takiego zespołu może dać punktową zmianę w wypadkowej charakterystyce dochodzącą do kilkunastu dB (zaburzenia zleżą od adaptacji akustycznej pomieszczenia). Zakładając prawdziwość zdania że dźwięki niskie (<200Hz) dają się wyraźnie zlokalizować (moim zdaniem to nie jest prawda) to będą następować przesunięcia dźwięku zlokalizowanego pomiędzy kolumnami w zależności od częstotliwości (wynik niesymetrii akustycznej pomieszczenia odsłuchowego). W moim odczuciu nie zawsze dwa suby będą lepsze od jednego. Zdecydowanie łatwiej jest z jednym dobrym subem (wielokrotnie miałem z tym do czynienia w praktyce), ale oczywiście można się z takim zdaniem nie zgadzać.

 

a gdbym zdecdował się na drugi t7 to jak go najkorzystniej ustawić

Doświadczalnie i krępuj się standardowym sposobem myślenia. Ma być najprzyjemniejszy bas.

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Link to comment
Share on other sites

Zakładając prawdziwość zdania że dźwięki niskie (<200Hz) dają się wyraźnie zlokalizować (moim zdaniem to nie jest prawda)

 

Oczywiście że się da. Z postu powyżej wnioskuję że masz doświadczenie w temacie, więc nie rozumiem jak możesz nie zlokalizować częstotliwości poniżej 200Hz? Przy 50Hz doskonale słychać skąd dobiega dźwiek, przy 40 także da się zlokalizować, wystarczy prosty generator tonów i wszystko widać jak na dłoni. Przy zastosowaniu dwóch subów nie chodzi już o sama lokalizację, tylko jeśli postawi się sub np przy prawej kolumnie, można odczuć że właśnie z tej strony jest więcej basu, w przypadku dwóch subów efekt taki nie występuje, przynajmniej tak można wyczytać w różnych opracowaniach, sam nie testowałem.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

                  wykrzyknik.png

AdBlock blocking software detected!


Our website lives up to the displayed advertisements.
The ads are thematically related to the site and are not bothersome.

Please disable the AdBlock extension or blocking software while using the site.

 

Registered users can disable this message.