Skocz do zawartości
IGNORED

MA RX6 - muzyka klasyczna.


miserere

Rekomendowane odpowiedzi

Witam forumowiczów, to mój pierwszy post, dlatego proszę o wyrozumiałość i oczywiście o pomoc.
Do słuchania muzyki klasycznej (75%) używam zestawu: MABR5 + NADC326BEE + PC + Xonar STX (pliki bezstratne)w pokoju ok 20m.
Jak na "budżetowy" sprzęt gra to całkiem przyzwoicie. Kilka dni temu postanowiłem skorzystać z wyprzedaży serii RX i zakupiłem wysyłkowo
model RX6 licząc na duży skok jakościowy. Poprawiła się przestrzeń, stereofonia , dynamika i detale.
Pomimo tych zalet mam wrażenie, że barwa dźwięku jest nieco matowa . Najbardziej zawiedziony jestem barwą dźwięku fortepianu - ciemna a wręcz "przytłumiona"
Jest to dla mnie poważna wada. RXy grają u mnie dopiero 3 dzień i wątpię, by "wygrzewanie" coś pomogło. Umowę zawierałem na "odległość", więc mam możliwość zwrotu
w ciągu 10 dni. Budżet jest ograniczony więc póki co wymiana wzmacniacza nie wchodzi w grę i tu pytanie - czy wymienić za dopłatą na inne kolumny podłogowe (lub podstawki)
(max do 3700) które zagrały by dobrze z tym NADem, czy też pozostać przy BR5 ?

Tom

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/107513-ma-rx6-muzyka-klasyczna/
Udostępnij na innych stronach

Poczytaj, ale uważnie coś takiego:
http://www.av.com.pl/kolumny-glosnikowe/212-monitor-audio-silver-rx6?start=2
i sąsiednie strony. A także rzeczywisty pomiar na moim zdaniem miarodajnym stereophile.us:
http://www.stereophile.com/content/monitor-audio-silver-rx6-loudspeaker-measurements
moim - niefachowca jednak zdaniem to może być wynik zbyt wysokiego podziału i niezbyt liniowej; nawet "szumowej" części charakterystyki w zakresie średnich tonów tj. od 3 do 7 kHz
Poczekaj też na opinie innych forumowiczów, choć na zbyt wielu wielbicieli pełnej barwy fortepianu bym nie liczył.
Sam słucham dużo klasyki, ale jeśli już, to wolę smyczkowe; szczególnie "z epoki" A co do fortepianu, to wolę np. Levina na instrumencie z epoki, albo akustyczny jazz Billa Evansa czy Chica Corei. Powodzenia w poszukiwaniach prawdziwej barwy. R.

Nie ma nic gorszego, niż człowiek wykształcony ponad własną inteligencję.   Jerzy Dobrowolski

Obawiam się, że Twoje odczucie wywołane jest właśnie charakterem brzmienia tych kolumn. RX6 grają właśnie z lekkim przydymieniem na średnicy, barwy sporo straciły na intensywności względem starszego moim zdaniem lepszego modelu RS6.
Osłuchałem się RX6 długo i objawia się to w ten sposób, że właśnie niektóre instrumenty brzmią mało energetycznie i są troche przygaszone.
Także przy słuchaniu klasyki gdzie właśnie bardzo ważna jest barwa, doładowanie średnicy efekt jest nieciekawy.

Co do Nada to w tym zestawieniu napewno nic nie psuje, gdyż 326 i tak gra dość mocną plastyczną i namacalną średnicą.(o dość przyjemnej barwie)
Także poprostu taki charakter RX6.

Na Twoim miejscu niestety kierowałbym się ku zmianie kolumn na inne.

Właśnie wrzuciłem Możdżera z Makowiczem. Nie mam odniesienia ani tez doświadczenia w klimatach "klasyczno-akustyczynch" ale magia muzyki, zostawia kwestie reprodukcji dźwięku za drzwiami pokoju.
Z tego co sam zauważyłem, to zestaw NAD + MARX, który posiadam jest raczej ciemnym zestawieniem, co moze miec duze znaczenie w tym temacie. Może się ktoś jeszcze wypowie doświadczony.

Na starych MA BR5, barwa fortepianu mi odpowiada, myślałem, że po zmianie na wyższy model będzie jeszcze lepiej. Jest dokładnie tak jak napisał tecnoselfrx, RX6 są "przydymione" na średnicy, te kolumny są dobre do blues'a , muzyki elektronicznej ale przy klasyce brzmią zbyt "ciemno". Będę wdzięczny za ewentualne propozycje niedrogich kolumn lub podstawek które sprawdziły by się przy klasyce. Słucham głównie opery (Wagner) i dużo fortepianu.

[quote name='adym' timestamp='1385799915' post='3007414']
Właśnie wrzuciłem Możdżera z Makowiczem. Nie mam odniesienia ani tez doświadczenia w klimatach "klasyczno-akustyczynch" ale magia muzyki, zostawia kwestie reprodukcji dźwięku za drzwiami pokoju.
Z tego co sam zauważyłem, to zestaw NAD + MARX, który posiadam jest raczej ciemnym zestawieniem, co moze miec duze znaczenie w tym temacie. Może się ktoś jeszcze wypowie doświadczony.
[/quote]
No i właśnie kolego, zarzuciłeś Możdżera i dzieje się tak jak napisałem.
Muzykę odbierasz jako "ciemny zestaw". Odziwo winowajcą nie są właśnie wysokie tony, one brzmią jak najbardziej poprawnie, detalicznie.
Gorzej zaczyna się dziać w okolicach niższej góry, przy zszyciu ze średnicą.
Brzmienie tutaj ewidentnie się odchudza. Uwydatnia się to szczególnie w klasyce,
Wyższa średnica pozostawia niestety wiele do życzenia, np. fortepian brzmi zdecydowanie za ciemno. W wybrzmieniu brakuje trochę pazura, drapieżności.

Trzeba teraz doradzić coś koledze w wyborze innych kolumn:)
Budżet 3700zł, pokój 20m, muzyka głównie opera,fortepian.
Podłogowe, ewentualnie większe podstawki...

Faktycznie po zdjęciu maskownic jest lepiej :) Muszę się trochę oswoić z tymi kolumnami, BR5 co prawda mają ciut bardziej rozciągniętą średnicę ale mają też swoje wady.
Przed zakupem miałem okazję słuchać RX2 w swoim pokoju i urzekła mnie góra i wokale, dlatego zdecydowałem się na RX6. Na pewno mają więcej zalet niż wad.
Poczekam jeszcze kilka tygodni, na pewno na nich nie stracę.
Z pewnością wybiorę się osobiście do salonu na odsłuch i posłucham kilku konfiguracji, może coś wybiorę.

Z tego co pamiętam kiedyś przy odsłuchu bardzo pozytywnie zaskoczyły mnie dość niedrogie kolumny Audio Academy Phoebe III.
Jak na swoją cenę wypadają naprawdę nieźle pod względem reprodukcji barw których odbiór jest naprawdę bardzo przyjemny.
Grają subtelnie, muzykalnie z niezłą sceną i odpowiednim nasyceniem.
Oczywiście w ich przypadku nie ma co liczyć na zbyt niskie zejście niskich tonów, aczkolwiek bas jest dość mocny i sprężysty.

Witaj,
wybór kolumn do dosyć duży problem, gdyż poza konfiguracją elektroniki, pewne znacznie ma także akustyka pomieszczenia.
Z tego co napisałeś, jaki jest efekt brzmieniowy, zwróciłbym Twoją uwagę koniecznie na polskie kolumny Audio Academy Phoebe III (http://www.q21.pl/audio-academy-phoebe-iii.html). To zestaw, który powinien Cię brzmieniowo w pełni usatysfakcjonować. Alternatywnie można jeszcze posłuchać kolumny Tannoy Revolution DC6 T (http://www.q21.pl/tannoy-revolution-dc6-t.html) lub w wersji specjalnej DC6T SE (http://www.q21.pl/tannoy-revolution-dc6-t-se.html). Te drugie mamy w specjalnej cenie ze względu na różnicę w fakturze okleiny pomiędzy dwoma kolumnami.

Jeśli masz taką możliwość, serdecznie zapraszam do naszego salonu na odsłuchy. W przypadku pytań służę pomocą.

Pomagamy, doradzamy, wypożyczamy, zapraszamy na indywidualne odsłuchy.

Najlepsze ceny dla forumowiczów magazynu Audiostereo - zapytaj o ofertę! Pełna oferta na stronie www.Q21.pl.

Wszystko się zgadza. RX6 tak właśnie grają. Wręcz z przydymioną średnicą. Jeśli bierzesz pod uwagę podstawki to zupełnie inaczej grają RX2. Żywa, jasna średnica. Fortepian będzie grał zdecydowanie lepiej. To oczywiście moja subiektywna ocena, bo miałem RX2, a teraz RX6. Wzmacniacz może dużo pomóc. Ja np. mam Audiolaba 8000S i w połączeniu z RX6 wypada fatalnie, właśnie o tą średnice, której właściwie nie ma. Klasyka przechodzi ciężko… Jednak złożyłem sobie ostatnio klona Pass Aleph3 + Aleph P 1.7 i … średnica zdecydowanie jaśniejsza. Dużo więc zależy od wzmacniacza, ale cudów się nie spodziewaj. Jeśli nie podobają, Ci się RX6 to wymień na inne, ale daj sobie 3 dni na odsłuch. Ja też chciałem zrobić to samo, ale jednak się zdecydowałem. Trudno o inną alternatywę.
Na wygrzewanie nie licz, ale weź pod uwagę, że przybędzie Ci basów więc średnica zostanie wycofana jeszcze bardziej.
Reasumując : Posłuchaj trochę, oddaj, kup RX2, posłuchaj… jeśli się nie spodoba to oddaj, Będziesz stratny o koszty wysyłki, ale zyskasz doświadczenie.

Monitor Audio RX8, RX Center, Silver 1; DAC : 8-ch DIYINHK ES9016, XMOS Multichannel; Power AMP : 6-ch TPA3255

Poprzednio miałem zestaw MABX6 + NADC316BEE + NAD 515BEE. W tym zestawie spośród różnych rodzajów muzyki najbardziej mi się podobał dźwięk właśnie fortepianu ponieważ w mojej ocenie kolumny przy takiej muzyce grały równo i nie brakowało mi np. góry, co miało miejsce przy innych rodz. muzyki. Może spróbuj z tymi kolumnami.

Jeśli chodzi o B&W to kolega w cenie RX6 może aktualnie kupić CM5. Osobiście niestety nie odsłuchiwałem na nich klasyki jednakże napewno ciekawa propozycja.
CM5 prezentują dość uniwersalne pod względem łatwości wysterowania i typowe dla Bowersów brzmienie, które oczywiście nie każdemu może przypaść do gustu. Tych kolumienek trzeba jednak posłuchać trochę dłużej.
Uogulniając grają żywo,dynamicznie oraz niezwykle szczegółowo,detalicznie z zachowaniem przyjemnej lekkości i naprawdę nieźle rozbudowanej sceny jak na monitory.Posiadają też solidną podstawę basową.
Oczywiście trzeba pamiętać, że niezwykła szczegółowość została osiągnięta dzięki zastosowaniu aluminiowej kopułki.
A co za tym idzie CM5 zbliżają się nieraz do granicy między dość jasnym a wyostrzonym brzmieniem. Naszczęście nie przekraczją jej i przy dłuższym odsłuchu nie męczą:)
Co do samej średnicy na której to ładnej barwie zależy założycielowi wątku nie jest zbyt gęsta, słodka jednakże całkiem nieźle wypada przy reszcie pasma. Możemy nazwać ją wyrazistą, jednakże także trochę szorstką i lekko twardą.
CM5 wypadają jednak lepiej przy dość ciepłych piecykach.

[quote name='miserere' timestamp='1385829587' post='3007789']
Myślałem nad BX6, tylko czy nie są one za duże do 20 m ? Inne propozycje też rozważę, dziękuję.
[/quote]
Nie są za duże, u mnie grają na takiej powierzchni bez problemów.

Jeżeli miałbyś zdecydować się na BX6 to musisz wiedzieć, że grają zupełnie inaczej niż RX6.
Tutaj brzmienie kształtuje przede wszystkim średnica. Średnica która jest wyjątkowo mocna,ocieplona.
Odbieranie ocieplonego brzmienia powoduje nieco wycofana,gładka i pozbawiona metaliczności góra.
Na tych kolumnach np. jakieś mocne kawałki gitarowe mogą wypaść trochę zbyt grzecznie:)

A to musza być akurat MA? Tez słucham klasyki i tez właśnie zmieniałem kolumny i MA w ogóle nie bralem pod uwagę. Słuchałem kiedyś dłużej jakichś bronze - wystarczyło żeby nie patrzeć nawet w ta stronę. Skończyłem co prawda w zupełnie innym przedziale cenowym, ale moze warto dozbierać i rozważyć coś np.z Sonus Faber? Moze jakieś podstawkowce? Ja przekonałem sie ze kolumny to najważniejszy i najbardziej determinujący brzmienie element toru, możesz sobie żonglować wzmakami i źródłami a zmieniasz kolumny i masz konkretne zmiany.
Chyba wiem o jakim rodzaju dźwięku piszesz. Moim zdaniem - oddaj te kolumny i szukaj zupełnie gdzie indziej.

Po przeczytaniu Waszych opinii rozważam Audio Academy, oczywiście wcześniej wybiorę się na odsłuch. Jeśli moje odczucia będą podobne jak recenzentów w sieci, to na pewno zakupię.
Pytanie tylko czy warto dołożyć do nowszego modelu Hyperion ? Może delikatnie "naciągnę" budżet, w końcu kolumny kupuje się na wiele lat. RX-y sobie daruję,

Po dołożeniu pieniążków do Hyperionów napewno otrzymamy bardziej rozbudowaną scenę z bardzo dokładną lokalizacją źródeł pierwszego planu jak i pozornych co powoduje jeszcze przyjemniejszy klimat podczas odsłuchu.
Hyperion gra dynamiczniej z większą potęgą dźwięku, więcej będziesz miał też oczywiście niskich tonów.(będą bardziej rozciągnięte na dole) Posiadają szczególnie nasycony środek pasma, bardzo dobrze w zróżnicowany sposób oddają barwę poszczególnych instrumentów.
Osobiście najprzyjemniej słuchało mi się właśnie klasyki czy nawet jazzu, gdzie przy wokalach mamy do czynienia z niezłą namacalnością i wysunięciem do przodu.
Co do wysokich tonów zachowują niezłą rozdzielczość, detaliczność. Kolumny gubiły się dopiero przy dużych szybko grających składach.Polecałbym je raczej właśnie do spokojniejszej muzyki, bardzo szybkie rockowe kawałki z większymi składami to nie ich klimaty.
Czy opłaca się dołożyć w Twoim przypadku proponuję samemu posłuchać;)
Napewno nie są to wyrzucone pieniądze w błoto i pod pewnymi aspektami Hyperiony wypadają lepiej od Phoebe.

W przypadku kolumn Audio Academy możemy zaobserwować pewną prawidłowość:
im droższe - tym mniej opłacalne (gorszy stosunek ceny do jakości)
5 tysiaków za kolumienki na 2 taniutkich SEASach i 2 (tanich, przestarzałych i kiepskich) Visatonach...
Tej ceny nie usprawiedliwia nawet nieźle wykończona obudowa - zwrotka też jest jest mocno "oszczędnościowa".

Normalnie (jakbyś musiał wybierać tylko coś z tych dwóch firm) i tak poleciłbym jednak AA, ale..
teraz wchodzi nowa seria i w cenie poniżej 4 tysiaków można kupić RX8 z polskiej dystrybucji, a tu wartość materiałowa i "legenda" nie dają żadnych szans Hyperionom.

[quote name='RADUL' timestamp='1385892850' post='3008339']
W przypadku kolumn Audio Academy możemy zaobserwować pewną prawidłowość:
im droższe - tym mniej opłacalne (gorszy stosunek ceny do jakości)
5 tysiaków za kolumienki na 2 taniutkich SEASach i 2 (tanich, przestarzałych i kiepskich) Visatonach...
Tej ceny nie usprawiedliwia nawet nieźle wykończona obudowa - zwrotka też jest jest mocno "oszczędnościowa".

Normalnie (jakbyś musiał wybierać tylko coś z tych dwóch firm) i tak poleciłbym jednak AA, ale..
teraz wchodzi nowa seria i w cenie poniżej 4 tysiaków można kupić RX8 z polskiej dystrybucji, a tu wartość materiałowa i "legenda" nie dają żadnych szans Hyperionom.
[/quote]
Fakt jak za niecałe 4 tysiaki RX8 to dobra oferta.
Wiadomo, zagrają już lepiej od RX6. Przede wszystkim posiadają bardziej doładowane, plastyczne średnie tony.
Uzyskamy też lepszą stereofonie, więcej basu. Usłyszymy więcej detalu i lepszą dynamikę.
Jednakże pomimo, że mają bardzo ładną skrzynkę w ich przypadku też widzimy pewne oszczędności.
Np. nie wiem czy widziałeś ale głośniki mają odlewane kosze nie z metali lekkich ale z tworzywa sztucznego:/
Do tego w 20m założyciela wątku RX8 może być trochę ciasno.(optymalnie chyba25-30)
Może być problem z np. dudniącym basem.

[quote name='miserere' timestamp='1385894887' post='3008359']
A ja myślałem, że cała seria RX ma "cofniętą" średnicę ? . Pytanie tylko, czy RX8 to nie za duże kolumny do pokoju 20m ? Cena jest bardzo atrakcyjna. RX6 kupiłem za 2800 zł.
[/quote]
Średnica w RX8 mimo podobnego ocieplenia jak w przypadku RX6 jest jednak wyraźniejsza, bardziej doładowana i ma przyjemniejszą barwę.
Ja słuchałem RX8 w dość dużym pomieszczeniu ok 30m i basu nie brakowało:)
Dlatego tak pomyślałem że w 20m może ukazać się problem z dudnieniem.

[quote name='tecnoselfrx' timestamp='1385894471' post='3008352']

Jednakże pomimo, że mają bardzo ładną skrzynkę w ich przypadku też widzimy pewne oszczędności.
Np. nie wiem czy widziałeś ale głośniki mają odlewane kosze nie z metali lekkich ale z tworzywa sztucznego:/

[/quote]

W Hyperionach jest jeszcze gorzej/oszczędniej - kosze Visatonów są z blaszanej wytłoczki - ABS to jednak lepsze (i droższe) rozwiązanie.

Można zamówić (na forum parę osób zajmuje się tym profesjonalnie) STX FX300 w bardziej "ekskluzywnych" obudowach - a to już konstrukcje co najmniej o klasę lepsze od Hyperionów i RXów.

[quote name='RADUL' timestamp='1385895611' post='3008369']
W Hyperionach jest jeszcze gorzej/oszczędniej - kosze Visatonów są z blaszanej wytłoczki - ABS to jednak lepsze (i droższe) rozwiązanie.
[/quote]
No to jak widać każdy oszczędza na swój sposób i w większości konstrukcji znalazło by się jakieś najsłabsze ogniwo;)
Skoro mówisz, że tworzywo sztuczne lepsze i droższe to ok możliwe, w tym akórat się nie orientuje;)
Co do zwrotnicy i okablowania to fakt prosto i dość tanio,racja.
Okablowanie wewnętrzne to zwykłe OFC technokabla.
Z ceną też trochę racja pogalopowali, pamiętam kiedyś jak zaczynali pierwsze Hyperiony można było dostać za ok. 2200-2500zł.
Wyrobili trochę markę i teraz koszą:)

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.