Skocz do zawartości
IGNORED

KLON PROAC Response 2.5! Big comeback.


Adam J.

Rekomendowane odpowiedzi

Muda. Nie wiem czy zauważyłeś ale uczepiłeś się jak rzep psiego ogona.

I nic z tego nie zrozumiałeś :)

Napędzać wysokiej klasy głośniki wzmacniaczami niskiej klasy i się o nich wypowiadać ...

Zart czy kpina z forumowiczów ?

 

I do tego jeszcze zaczynasz ludzi obrażać

Faktami ?

 

Ja mogę zrozumieć że podoba ci się jakaś koncepcja brzmienia i że bronisz jej jak lwica lwiątek ale proszę zrozum że ludzie mogą mieć inne gusta i z tego powodu nie musi ci piana walić z pyska.

 

Padło pytanie .

 

I oczywiście byłbym rad opinii użytkowników takich aplikacji SS 8535 i 9500.

 

Padła moja odpowiedź .

 

Ja napędzałem ten głośnik wzmacniaczami 20W i szyby dzwoniły w meblach.

 

I wybacz , ale ludzie budujący kolumny na tej klasie głośnikach oczekują czegoś więcej niz dzwoniących szyb w meblach .

W moim odczuciu dobry wzmacniacz to 50% brzmienia i głośnik to drugie 50%, kable, podane pliki etc to też ważna kwestia ale nie aż tak. Liczy się napęd i przetwornik.

 

Dla przykładu podam swoją sytuację, gram od jakiegoś czasu na zupełnie przeciętnych głośniczkach JBL LX2004, współpracowały z różnymi końcówkami pokroju Cambridga, wszelakich NADów, Pionnerów, etc. Grało to jako tako jak na moje potrzeby i warunki.

Od trzech tygodni słucham tej konfiguracji z klonem Accuphase 450 który zrobiłem. Ten wzmak podciągnął te kolumny o półkę wyżej. Gra to wyjątkowo i z taką kontrolą, że jestem pod ogromnym wrażeniem.Potrzebuje do szczęscia dobrej kolumy. Dlatego chce to zestawić z Proac Response, bo wiem że to zabrzmi wybitnie.

Od wczoraj słucham po raz n-ty w kółko nowej płyty Pink Floyd, i nie umie przestać. Wiem że teraz gdybym te swoje kolumny zestawił z Nadem czy Cambodżą, to grałoby to 'śmiesznie'...

Konkluzja jest jedna. Wzmak i głośnik z tej samej półki cenowej . Jedyna słuszna prawidłowość.

Żeby nie przesadzić:

lepiej zagrają tanie Wharfedale z Twoim klonem Accu, czy NAD 352 albo Marantz 50.. np. z SF Cremoną czy Lipinskim ;-) Nie dajmy się ponieść...

Moim zdaniem kolumny to 80% sukcesu i bardziej dopuszczam "mezalians sprzętowy" w tę stronę.

Dlatego trzeba walczyc o klasę kolumn za wszelką cenę. Powodzenia z Proac - warto się pomęczyć, ale iść wytyczoną drogą, "kibic z dala...." R.

Nie ma nic gorszego, niż człowiek wykształcony ponad własną inteligencję.   Jerzy Dobrowolski

Strona 28 dokumentu z tego linku:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Dziękuję kolego, tego dokumentu szukałem, kilka lat temu go widziałem potem mi umknął :)

Pozdrawiam

 

za kilka dni zacznę budowę klonów R2.5 i z przyjemnością zamieszczę fotki z przebiegu prac dla zainteresowanych.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
  • 1 rok później...

Witam ponownie szanownych forumowiczów, nie jest to jednak taki "Big comeback" jak w temacie, ale jakiś powrót jest.

Minęło sporo czasu, ale jako, że nie był to mój priorytet, dopiero teraz zacząłem robić te klony Proac R 2,5...

ale, chętnie bym je zmodyfikował o sekcję wysokotonową, mianowicie 8513 wykluczyłem, jestem nastawiony na scan speak 9500 tylko, że

w cenie 9500 jest wiele, wg opinii innych , lepszych przetworników wysokotonowych i nie wiem czy nie zastosować czegoś innego,

 

Może macie jakieś sugestie jaki wysokotonowy użyć? ( chętnie poeksperymentuję, ale kupując chcę z optymalizować wybór)

 

Nie wiem jak się zgra np. jakiś morel z 8535 - czy miło by osłodził granie?

 

obudowy już schną, w weekend wrzucę zdjęcia - materiał pocięty na 45 stopni , z podcięciami na pióra , dzięki temu sklejałem w godzinę :) obie, bez podstawy.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

post-4165-0-99687500-1461180093_thumb.jpg

post-4165-0-42129500-1461180120_thumb.jpg

post-4165-0-54041900-1461180131_thumb.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Pytanie czy to ma być klon Response 2.5 również w dziedzinie koncepcji podziału - tzn. wysoki (@ 3.3kHz) podział 6-tego rzędu akustycznego. W takim przypadku duży tweeter nie ma wielkiego sensu, bo nie wykorzystuje się jego głównej zalety, a więc zdolności do zejścia w okolice 2kHz, za to kierunkowość góry ma gorszą.

 

Do tego niestety 18W8535 podlegał zmianom konstrukcyjnym - były wersje z membraną powlekaną od tyłu, niepowlekaną, a obecnie w ogóle go przekonstruowali do wersji -01 (razem z 18W8545 zresztą). Ta nowa wersja średnio wygląda do podziału 3.3kHz - ma w tej okolicy (i wyżej i niżej) dość silnie zaznaczone mody własne. Dlatego klonowanie R2.5 może być przedsięwzięciem ryzykownym, pomiary wskazane celem weryfikacji a być może i modyfikacji konstrukcji.

Zresztą dzisiaj NIE WARTO robić tego klona .

 

A jaki warto?

Postanowiłem zrobić kolumny do kilkunastowatowej lampy.

Kto wykonuje skrzynki dobrze i tanio?

Zapytaj lampy. Lampa bucha to Cię wysłucha! - powiedzonko dziecięce

Gość

(Konto usunięte)

Kupić używane kolumny i je poprawić choćby lepszymi elementami zwrotnic i kablami.

Dobrze prawisz ;)

Jest sporo starych kultowych kolumn, które można dopieścić lepszymi elementami i okablowaniem, a efekt będzie wart zachodu. O ile komuś nie przeszkadza wygląd "vintage".

Bo dla niektórych jest jedyny mankament czyli właśnie wygląd :), choć dla drugich własnie zaleta :)

W czasach popularności robienia klonów tych kolumn rynek kolumn używanych praktycznie nie istniał. Dzisiaj jest zupełnie inaczej.

Więc albo robić wybitne projekty albo bawić się z kolumnami fabrycznymi.

Tak rzeczywiście rzadko się zdarza.

Nawet się spodziewałem, że ktoś to wytknie.

Ale uznałem, że nie jest to oksymoron.

I zdecydowałem, że idzie do druku.

Zapytaj lampy. Lampa bucha to Cię wysłucha! - powiedzonko dziecięce

Parę lat temu również chciałem zrobić klona tych kolumn. Ale jak się dowiedziałem ile muszę zapłacić za skrzynki, to niestety zrezygnowałem. Oczywiście skrzynie byłby wykonane perfekcyjnie na wysoki połysk i z pełnym wytłumieniem w środku.

Do tego dochodzą głośniki i zwrotnica, więc całkowity koszt oscylował coś w okolicy 10 tysi złotych. Ale jak ktoś ma fundusze to czemu nie...

Jakieś 11-12 lat temu robiłem tą wariację. Wtedy kosztowały mnie 2100PLN/ komplet. Głośniki zamawiane u producenta, obudowa we własnym zakresie, fornirowana palisander santos + wosk.

Do tego dochodzą głośniki i zwrotnica, więc całkowity koszt oscylował coś w okolicy 10 tysi złotych. Ale jak ktoś ma fundusze to czemu nie...

Na dzień dzisiejszy to bym się grubo zastanawiał dając za takie coś więcej niż 2000zł

To ile te skrzynki miały kosztować?

 

jakieś 2 lata temu 4800zł w macie, 6800zł w połysku. Stwierdziłem, że ktoś tutaj jest chyba nie poważny i zakończyłem temat...

 

Na dzień dzisiejszy to bym się grubo zastanawiał dając za takie coś więcej niż 2000zł

 

dokładnie tak..

Ja mógłbym. Avance Epsilon 960 mk1. Głośniki Scan-Speak kewlarowy i 20mm kopułka również Scan-Speak. Skrzynki bardzo solidne, choć w winylu. Niestety zwrotnice do bani, w zasadzie trzeba zrobić nowe od zera.

Ja również TDL RTL3 z linią transmisyjną. Wymieniasz głośniki na Scan Speak-i ( jak będziesz chciał mogę Ci podać jakie ). robisz modyfikację zwrotnicy i zamiatasz większość konkurencji.

Mnie klony 10 lat temu wyniosły ok 3000 zł, obudowy sam zrobiłem. 10 lat słuchałem ich z A klasowym Passem i złego słowa nie mogę powiedzieć, było dużo kolumn lepszych w poszczególnych zakresach, gorzej jak się oceniało całość i po prostu przyjemność z odsłuchu. Parę miesięcy temu zbudowałem dzięki uprzejmości Twonka jego projekt Firefly, monitory na Illuminatorach i tutaj jest spory krok naprzód. Tylko, że monitory wyniosły mnie ponad dwa razy drożej także moim zdaniem w cenie do 3000 zł Proaci nie są takie złe.

Miałem je też przez chwilę z lampą na diabełkach i w takich gatunkach jak jazz czy klasyka po prostu czarowały. Ostatnio też słuchałem ich z nabytym przeze mnie Passem A5 dual mono plus preamp klon lamma i uważam to za synergiczne zestawienie. Oczywiście monitory Twonka są dużo lepsze w każdym zakresie.

Także moim zdaniem przy tych kolumnach to kwestia przede wszystkich reszty toru, a przede wszystkich wydajnego wzmacniacza, bo z kiepskim grają bardzo słabo, beznamiętnie z ociągającym się basem.

Co nie zmienia faktu, że teraz szukał bym raczej innego projektu, zwłaszcza po doświadczeniach z monitorami Twonka.

jak będziesz chciał mogę Ci podać jakie

Nie dzięki, pytałem z czystej ciekawości. Mam kolumny i aby przeskoczyć ich poziom trzeb by wydać sporo.

 

Avance Epsilon 960 mk1.

Zgadza się fajna propozycja, ale ile jest ich na rynku wtórnym?. Jak wspomniałeś wymagają nowej zwrotki, więc trochę cofanie się. Na tym czy bardziej na diyaudio.pl jest do wyboru do koloru projektów, zaspokoją większość wymagań. Oczywiście trzeba wykonać lub zlecić skrzynki, ale to jest DIY.

 

Passem A5 dual mono plus preamp klon lamma

mało kto docenia to połączenie (mam w zasobach A5) a do monitorów to jest zestaw że hoho.

TDL RTL3 z linią transmisyjną.

W RTL3 nie ma linii transmisyjnej. To bassreflex "ucharakteryzwany" na linię transmisyjną.

 

trzeba wykonać lub zlecić skrzynki

I tu jest pies pogrzebany.

W RTL3 nie ma linii transmisyjnej. To bassreflex "ucharakteryzwany" na linię transmisyjną.

 

wydaje mi się że lekko jesteś w błędzie...

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Pytanie czy to ma być klon Response 2.5 również w dziedzinie koncepcji podziału - tzn. wysoki (@ 3.3kHz) podział 6-tego rzędu akustycznego. W takim przypadku duży tweeter nie ma wielkiego sensu, bo nie wykorzystuje się jego głównej zalety, a więc zdolności do zejścia w okolice 2kHz, za to kierunkowość góry ma gorszą.

 

Do tego niestety 18W8535 podlegał zmianom konstrukcyjnym - były wersje z membraną powlekaną od tyłu, niepowlekaną, a obecnie w ogóle go przekonstruowali do wersji -01 (razem z 18W8545 zresztą). Ta nowa wersja średnio wygląda do podziału 3.3kHz - ma w tej okolicy (i wyżej i niżej) dość silnie zaznaczone mody własne. Dlatego klonowanie R2.5 może być przedsięwzięciem ryzykownym, pomiary wskazane celem weryfikacji a być może i modyfikacji konstrukcji.

 

Tak, podział wysoki,

poprzednie klony mnie satysfakcjonowały do pewnego stopnia, rzeczywiście teoretycznie wystarczający jest 8513 tweeter, kiedyś nie mogłem dostać werniksu żeby powlec membrankę, było dużo sybilantów i jeszcze coś o czym nie pamiętam, mam świadomość, że 10 lat temu 8513 mi nie pasował. Dzisiaj jestem "głuchszy" o ten czas, więc może było by lepiej :)

Kusi mnie SS9500 z czystej, po części, ciekawości, akurat komponenty zwrotnic mam więc pewnie go kupię znając życie, najwyżej będę kombinował później.

8535 mam w wersji "00" , nie powlekane...ale pomiary i tak zrobię tak jak piszesz.

Nie wiem jedynie jaki jeszcze model małego tweetera brać pod uwagę...dzięki za sugestię misiomor, przy okazji.

 

I niepotrzebnie inni koledzy się sprzeczają czy to się opłaca czy nie,

mi się to nie musi opłacać, chce mieć z powrotem kultowe pseudo klony i rozważam modyfikację żeby mi zagrały optymalnie.

wydaje mi się że lekko jesteś w błędzie...

 

Masz całkowitą rację że Ci się wydaje. Seria RTL to najniższe modele w ofercie producenta znanego z linii transmisyjnych. Zgodnie z nazwą serii zastosowano tam rozwiązanie zwane Reflex Transmission Line które działa na zasadzie bassrefleksu, takiego w którym nie ma rury, a zamiast niej jest tunel wykonany z płyt wiórowych. Ma onn większy przekrój niż standardowo spotykane bassreflexy, a co za tym idzie ma też większą długość.

Masz całkowitą rację że Ci się wydaje.

Kolega Samuraj ma racje. Slowo Reflex uzyte przez TDL uzyto po to, aby odroznic wersje TL, w ktorych probowano calkowicie ( na ile to mozliwe ) wyeliminowac promieniowanie z tunelu, od TL ktora jest tak zbudowana, aby efektywnie wypromieniowac bas z tunelu. Stad nazwa slowo Reflex w nazewnictwie. Z reszta jest to napisane w broszurce TDL, ktora podlikowal Samuraj.

Dzis podobne obudowy mozna znalesc w niektorych modelach PMC ale nie tylko. Aktualnie buduje sie nieco inne TL niz w przeszlosci, ktorych zadaniem jest uzycie rezonansu cwiercfalowego, do efektywnego promieniowania basem, oraz jednoczesnie osiagniecia wiekszej wytrzymalosci mechanicznej w obudowie.

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.