Skocz do zawartości
IGNORED

Starcie Tytanów….najlepsza lampa SE w bi-ampingu z tranzystorami


sly30

Rekomendowane odpowiedzi

..ach te nocne rozmowy szkoda że nie biorę w nich udziału o tej porze zazwyczaj zawijam sie w kokon i do spania

 

 

Bas to może być lepszy jak z 833 pomimo "malutkiego pudełeczka"...

 

....możesz rozwinąć te zdanie....zależy mi również na dobrej kontroli na basie

kiedyś napisał do mnie znajomy który miał na odsłuchu Amplifona w wersji podstawowej i był zachwycony tym graniem ale miał

wątpliwości co do kontroli na basie.... a na tym mu bardzo zależało.....z tego co pamietam to chyba kupił jakiś model Oktave bo właśnie

tam była lepsza kontrola....

 

. Wtedy jest to co lubisz czyli soczyste, ciemniejsze, gęste granie, ale dodatkowo to czego na razie nie masz aż tyle czyli dynamika, wykop, rozdzielczość, szybkość.

 

....wiesz co lubię diable rogaty:)

 

Mirosław to mądry gość :)

Mialem JA200 i widzisz jak skonczylem :)

 

...nie jestem przyzwyczajony do takich komplementów:)

 

miałeś JA200 to możesz dużo napisać w temacie....właśnie widzę jak skończyłeś aż smutno się robi....:):)

zależy mi również na dobrej kontroli na basie

W tym zestawieniu, zapomnij o AA Tube II. Kierunek Esoteric/DCS.

...nie jestem przyzwyczajony do takich komplementów:)

.., no to teraz wdepnąłeś:) Wpadłeś pomiędzy dwóch Amplifonożerćów. Musisz być bardzo cwany, aby im się oprzeć:))

W tym zestawieniu, zapomnij o AA Tube II. Kierunek Esoteric/DCS.

 

A co piano zdążył przetestować już AA tube II ? Naprawdę brakuje basu ? Nieźle mnie rozbawiłeś z samego rana .......napisz jaką cyfrówkę zastosowałeś - czy aby nie sznurówkę :-) ? jeśli tak to wszystko jasne.

Koledzy chyba myla WT40 z SET42. Konstrukcje na KT moga jedynie pomarzyc o piedestale. O SET 140 nawet nie wspominam bo tego trzeba posluchac samemu :)

To ujmę to inaczej.

W zestawieniu Mirka; Harbeth/Amplifon SE42/alternatywnie/i88 w kontekscie kontroli dolnego zakresu, widze raczej Esoterica/DCS niż AA Tube II

To ujmę to inaczej.

W zestawieniu Mirka; Harbeth/Amplifon SE42/alternatywnie/i88 w kontekscie kontroli dolnego zakresu, widze raczej Esoterica/DCS niż AA Tube II

 

Piano, to trzeba sprawdzić , to ze AA tube II ma lampy na pokładzie jeszcze nie oznacza że ma gorszą kontrolę basu.

W tym zestawieniu, zapomnij o AA Tube II. Kierunek Esoteric/DCS.

 

.., no to teraz wdepnąłeś:) Wpadłeś pomiędzy dwóch Amplifonożerćów. Musisz być bardzo cwany, aby im się oprzeć:))

 

Maciek jestem tego samego zdania....wybór będzie między DCS/Esoteric

 

....właśnie o to chodzi że nie jestem cwany....:)

.wybór będzie między DCS/Esoteric

 

Będziesz miał cyfrowy charakter brzmienia , chociaż niektóre starsze dCS'y grają dość przyzwoicie.

Panowie spokojnie, Miroslav sam da sobie radę. Na gotowych receptach w audio już nie jeden się wyłożył.

Osobiście nie jestem pewien które źródło wygra bo sama żelazna kontrola DCSa jeszcze o niczym nie świadczy. To niezwykle skomplikowane w doborze do reszty toru źródło i dużo łatwiej będzie wkomponować bezpieczne AA czy Metronome. Wielu już na nim poległo, a cena nawet za Scarlattiego pozwala zakupić komplet innego producenta. Ja bym na listę wpisał jeszcze Spectrala i EMM LABS. W teorii herbatnik ma wystarczająco dużo słodyczy :)

 

Ze swojej strony mogę zaproponować bezplatne wypożyczenie WM300 lub SET140.

Osobiście nie jestem pewien które źródło wygra bo sama żelazna kontrola DCSa jeszcze o niczym nie świadczy.

Już sam sugerujesz:) Dobrze wiesz, ze resztą pasma dobrze zajmie się SE 42

Bas to może być lepszy jak z 833 pomimo "malutkiego pudełeczka"...

 

americano nie odpowiedział na pytanie....

 

Szymon....Sylwek.....jak w set 42se jest z basem? ....chodzi mi o kontrolę

To zależy jakie dasz lampy. Jak dasz miedziane GM-ki to masz bardziej gęstą średnicę i bas lekko poluzowany, coś jak w Jadis ale z większą dynamiką. Ale jak dasz grafitowe GM-ki to masz bardziej neutralną średnicę ale lepszy, kontrolowany bas i to do Harbethów chyba lepsza opcja. Musiałbyś pogadać z Andrzejem żeby tobie taki wzmacniacz zostawił na tydzień chociaż. Myślę, że się przestawisz i odzwyczaisz od Jadis.

odpowiadam, bas z czterech KT-150 może być lepszy niż z pojedynczej triody, KT-150 to bardzo "energetyczne" lampy i uważam, że nie można lekceważyć tego jadis. Wzmaki na mocnych triodach są ciężkie wynika w dużej mierze z konieczności stosowania bardzo wysokich napięć na anodę, wysokie przełożenia w trafach, stąd duże i ciężkie trafa na odpowiednio solidnych rdzeniach aby zachować przyzwoite skraje pasma... KT są pod ty względem dużo łatwiejsze w aplikacji. Może być tak, że bas z tej integry będzie szybszy, gęstszy i bardziej rytmiczny jak z SET140, wcale bym się nie zdziwił. KT-150 to świetne tetrody, mocne i klarowne, a 4 na stronę to niezła elektrownia i wcale nie potrzeba w tym wypadku tony żelaza w rdzeniach... Poza tym mniej stopni wzmocnienia też lepiej robi rytmice przekazu.

Bardzo w to wątpie. Z SET140 bas jest lepszy niż z wielu tranzystorów co bardzo mnie zaskoczyło i skłoniło do rezygnacji z bi-ampingu. A bi-amping uważam za świetne rozwiązanie.

sly30, nie wątpie, ale nie zaprzeczysz, że SET-y niezależnie od mocy mają pewną "sygnaturę" jeśli chodzi o bas - niskie zejście plus lekkie "spowolnienie" na skraju. Mnie akurat się to podoba, zwłaszcza w muzyce organowej, której dużo słucham. Jest to nawet bliskie realowi w tym wypadku. Ale mistrzami PRaT-u to sety nie są, choć niektóre zwłaszcza te małe oparte na lampkach jak 2A3 bywają nawet lepsze pod tym względem niż różne kolosy, ale oczywiście na dobranych kolumnach.

Sylwek....proponuję trzymać się set42......te smoki set140 zostaw w spokoju

na chwile obecną rozważamy Jadis i88 na lampach KT150 czy set42 se Amplifon....

zostawmy szybkość, dynamikę, rozdzielczość na boku..... tylko który z tych wzmacniaczy ma lepszą kontrole na basie

KT 150 to świetne lampy. Mocne i barwne, wyjątkowe jak na KT.

 

z jakim wzmacniaczem słuchałeś KT150.....mocne to z całą pewnością są ale że barwne to jestem zaskoczony

napisz coś więcej....

  • Użytkownicy+

z jakim wzmacniaczem słuchałeś KT150.....mocne to z całą pewnością są ale że barwne to jestem zaskoczony

napisz coś więcej....

Ayon Spirit III i Octave RE 290

Link do recki Ayona:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Octavę opisywałem dla Magazynu HFiM, poniżej interesująca Cię część testu:

W czasie mojej poprzedniej przygody z Octavą, była ona wyposażona w lampy KT 120. Tym razem miałem do wyboru KT 120 oraz najnowszej generacji lampy KT 150. Jako pierwszy w kraju, mam okazję przedstawić państwu wyniki porównania dźwięku, tych dwóch wersji, z którymi jest dostępna obecnie RE 290.Wbrew pozorom, pomimo większej mocy KT 150, dźwięk nie podąża stereotypową ścieżką. Lampy choć znacząco mocniejsze, nie popisują się tym. Octava wyposażona w sto pięćdziesiątki, to wzmacniacz grający cieplejszą średnicą, szlachetniej wybrzmiewający i barwniejszy. Wokale są pełniejsze i bardziej namacalne, mocniej wychodzą na pierwszy plan. Bas jest nadal dobry, jednak nieco inny. Nie ma już tak żelaznej kontroli jak z KT 120, staje się plastyczniejszy, jednak nie popada w rozwlekłość. Wysokie tony są delikatniejsze, bardziej patynowe. Całość brzmienia staje się nieco bardziej pastelowa. Scena pozostaje zbliżona do tej serwowanej nam szczodrze przez KT 120, jedynie instrumenty na niej ustawione, zajmują więcej miejsca. Oczywiście wszystko to o czym mówię, jest nadal bliskie tradycyjnemu dźwiękowi Octave. Jeśli ktoś sądzi, że nagle dźwięk będzie gęsty i słodki jak lukier, to grubo się myli. To tylko mały krok w tą stronę i na szczęście daleko od ograniczeń jakie często niesie ze sobą technologia lampowa. Cieszy mnie, że powstają tak wspaniałe, nowoczesne szklane bańki. Do tej pory zawsze lepszymi okazywały się lampy nos ze starych zapasów. Tutaj mamy całkowicie od nowa zaprojektowane lampy, które uniwersalnością i brakiem ograniczeń mocy, znacznie wyprzedzają swoich protoplastów. Nos-y zostawmy zatem dla lamp sterujących i wejściowych. Tam nadal sprawdzą się najlepiej.

Wybór KT jak zwykle będzie zależał od preferencji użytkownika, oraz pozostałej części toru. Oczywiście pozostają nam także do dyspozycji lampy stopnia wstępnego, którymi również możemy regulować brzmienie. Może cieszyć, że wzmacniacz bez żadnych przeróbek jest gotowy do przyjęcia najnowszych lamp, co znacznie zwiększa jego uniwersalność. Mnogość kombinacji jest ogromna, co powinni wykorzystać obecni i przyszli szczęśliwi posiadacze tego wspaniałego sprzętu.

 

 

Robert Trzeszczyński

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

...dziś czytam same ciekawe rzeczy

jednak są znaczące różnice między lampami KT120 a KT150.... a myślałem że to jest tylko zwielokrotnienie pewnych cech które posiadają

120tki a tu jednak się okazuje że jest inaczej....Jadis może ciekawie zgrać na KT150......

  • Użytkownicy+

Offtop przeniosłem w odpowiednie miejsce dla wyjaśniania takich spraw:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

 

...dziś czytam same ciekawe rzeczy

jednak są znaczące różnice między lampami KT120 a KT150.... a myślałem że to jest tylko zwielokrotnienie pewnych cech które posiadają

120tki a tu jednak się okazuje że jest inaczej....Jadis może ciekawie zgrać na KT150......

...Z całą pewnością, choć równie dobrze może zagrać Amplifon. Jadis jest z pewnością bardziej znany, a więc będzie łatwiej go odsprzedać. Z drugiej strony, wolałbym wspierać rodzimą firmę.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Gość NEWNEW

(Konto usunięte)

Americano bardzo trafnie opisał sygnaturę basu z większości lamp SET, przy czym to się akurat może podobać. Odnośnie lamp KT120 i KT150 to porównania swego czasu robił Milimetr i trzeba by odszukać jego wpis z tamtych odsłuchów. KT150 mają jeszcze większą dynamikę i rozdzielczość, przy czym różnice nie są jakieś spektakularnie wielkie. Odnoście KT120 to oczywiście nie dają tak barwnego dźwięku jak dobre lampy SET, przy czym to jest wynika z ich aplikacji w trybie push-pull niż z własnej sygnatury. Dla mnie było szokiem, jak dobrze może zagrać w konfiguracji SE uważana powszechnie za zimną i jasną lampa KT88 (Egg-Shell). Podobny, przy czym zapewne dużo lepszy dźwięk można uzyskać w konfiguracji SE z lamp KT120 oraz KT150. Tu mamy klasyczny lampowy dylemat, czy idziemy w kierunku małej mocy i mniejszej kontroli ale świetnej barwy (SE) czy też szukamy mocy i poweru (PP).

  • Użytkownicy+

Proszę po raz drugi o zaprzestanie offtopu. Wpisy zostały przeniesione do właściwego dla nich wątku. Wasze wpisy nie mają żadnego związku z tematem, co jest niezgodne z regulaminem i zasadami współżycia społecznego.

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.