Skocz do zawartości
IGNORED

Audio Show 2015


Gość damboo

Rekomendowane odpowiedzi

Gość

(Konto usunięte)

oczywiście możesz się nie zgadzać, Twoje prawo, tylko napisz mi który z wymienionych przeze mnie przedwzmacniaczy miałeś okazję posłuchać?

 

Piotr...po prostu uważam, że za głębokość sceny odpowiadają głośniki, ich ustawienie i pomieszczenie...preamp za to co napisał wyżej Dekoracja...

 

Jasne. Ale w sumie nie wiem, dlaczego się nie zgadzasz. Lepszy pre amp powinien być lepszy w każdym aspekcie, czy nie?

 

Owszem...W aspektach, o których pisałeś wyżej jak najbardziej...

Ale tak po prawdzie najlepsze na wystawach są spotkania i rozmowy - kupa śmiechu :D

TA-E80ES | TA-N55ES MKIII | SS-G3 | CDP-X77ES | TC-K730ES | TC-K990ES | TC-765 | DTC-60ES | PCM-501ES | ST-S770ES | DENON DP-47F + AT AT33EV MC | JVC BR-7000ERA | PIONEER CT-9R

głośniki owszem ale elektronika (a najbardziej pre) również odpowiada za scenę

Każdy aspekt systemu, akustyki, ustawienie odpowiada za brzmienie, scenę i klimat...

TA-E80ES | TA-N55ES MKIII | SS-G3 | CDP-X77ES | TC-K730ES | TC-K990ES | TC-765 | DTC-60ES | PCM-501ES | ST-S770ES | DENON DP-47F + AT AT33EV MC | JVC BR-7000ERA | PIONEER CT-9R

Ale tak po prawdzie najlepsze na wystawach są spotkania i rozmowy - kupa śmiechu :D

 

To fakt, w tym roku było bardzo sympatycznie i spokojnie bez napinki!

 

Pozdrawiam ciepło wszystkich napotkanych !

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Lampowo i winilowo było, ale tylko w jednym pokoju nie słyszałem trzasków czarnej płyty. Może stary jestem to takie granie mi odpowiada. W Sobieskim słuchałem gramofonu Bauer Audio bez trzasków, to trochę podobne było do CD, cisza i nagle dźwięk. Zjawiskowe, a gramofon 10 razy tańszy od wielu innych. W pewnym momencie Pan wyciągnął polską płytę z przed wielu lat i pięknie to zagrało.

 

To jest "banalnie proste" sam rodzaj szlifu igły tak potrafi zrobić że nie trzeszczy nawet jak płyta była kiedyś źle wcześniej traktowana oczywiście nie bez przesady cudów nie ma to nie płytka CD smarowana masłem orzechowym i umyta później pod kranem wodą :)

 

Ale jednak trafiają się "niedrogie" perełki i pewnie każdy albo przynajmniej wielu odkryło je dla siebie na tegorocznym AS.

 

Tomkly odkrył w Sobieskim wieczorem bal 40 młodych dentystek, o to Ci chodziło ;)

 

A ktore konkretnie i w jakiej cenie?

 

Nie wiem nie pytałem nawet nie myślałem żeby taką miłą dentystkę zapytać o cenę ?!

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Nowe Bowersy z Devialetem to niestety porażka i to nie jest wina kolumn, ale Devialeta, który coraz częściej zaczyna grać twardo i dość ze zbyt dużym atakiem. Pamiętam, pierwszą odsłonę Devialeta, jeszcze przed premierą - grało to bardzo przyjemnie, aksamitnie - świetnie po prostu. A aktualna wersja - jakieś nieporozumienie...

Problemem było to, że użyto Devialet'ow 200.

Miałem okazję porównywać 250 vs. 400 (czyli 2x 200). Bezprecedensowo wygrała 250- ma barwę, jak klocki hi-endowe. Niższe modele również grają wybitnie, jednak brakuje im "tego czegoś", co szarpnie nas za serce, żeby wydać taką kwotę :)

Wystarczyło podpiąć Devialeta 800, zagrałoby zdecydowanie lepiej.

Dla każdego inne, a ich cena też jest inna, bo zależy od zasobności portfela. Moje perełki wyceniam na 10.000 szt w porywach 28.000. Jednak dopóki nie posłucham ich w swoim systemie nie zdradzę ich nazwy, choć niejako już je zdradziłem:)

 

Dentystki to też perełki ale innego rodzaju i smaku:)

Na mnie tak jak na Tobie Nazwa Sonoglas nie robi wrażenia wolał bym tego materiału nie słyszeć w realu!

 

Wcześniej dowalałeś się do grubych aluminiowych hornów w starych Everestach DD55000 z 1985 r. - że przekombinowane, że to, że tamto. I nic z tego co napisałeś nie miało miejsca, co nawet napisał Jello

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Jeszcze chyba do moich Hartsfield-owskich hornów/lensów próbowałeś się dowalić, bo jakieś tam w ogóle inne kiedyś gdzieś słyszałeś.

 

Wszystko opatentowane od bardzo dawna i nie można klonować :-)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) ...zresztą, kto by dal radę wykonać owe aluminiowe lensy, i optymalne horny dla nich, jak w oryginale.

 

Takie jak u mnie na średnicy, już finalnie grały w pierwszych kolumnach JBL Hartsfield z 1954 r.

 

Twoja sklejka dobrze zaaplikowana potrafi lepiej, uwierz może bardziej w siebie i swoje zdolności konstrukcyjne?

 

Żeby nie było materiał w Avantgardach to dopiero jest paszczet te tuby z Audiotechu to rewelka w porównaniu z nimi! A żeby Audiotech nie był taki dumny to przypominam ze to rozwiązanie techniczne znane już nawet przed rokiem 80 XX wieku-wiem za długo zyję :)

nie z Audiotechu, tylko z Auto-Techu :-) ...tych od plastikowych spojlerów

 

U mnie nie ma sklejki, tylko bardzo solidne oryginalne aluminiowe horny i lensy ze starych lat.

 

Możesz sobie próbować wykonać takie lensy i horny z drewna, czy czegokolwiek innego, ale nie zagrają tak superancko jak oryginał :-)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png

Jeszcze chyba do moich Hartsfield-owskich hornów/lensów próbowałeś się dowalić, bo jakieś tam w ogóle inne kiedyś gdzieś słyszałeś.

 

Wszystko opatentowane od bardzo dawna i nie można klonować :-)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) ...zresztą, kto by dal radę wykonać owe aluminiowe lensy, i optymalne horny dla nich, jak w oryginale.

 

Tak miałem okazje słuchać współpracujących w tamtych czasach mocno z JBL-em Sansui Kolumny s700 2/5 drożne kolumny.

 

Właśnie podejrzewam że lensy były na 100% JBL-a a niskotonowe Sansui bo się zawieszenia sypały jak fix :)

 

Nie podobał mi się ten sposób prezentacji nie ze wzgledu na Lensy i ich granie, to było OK ale na dziurę zrobioną zwrotnica między nimi a głośnikami niskotonowymi.

 

Tyle gwoli wyjaśnienia.

 

Ugięcie fali w kolumnie to fajny pomysł w jednym miejscu kolumny pomaga ale w innym przeszkadza :)

 

Żeby nie było swego czasu frajer pompka nie kupiłem za psie pieniądze bardzo dobrych wysokotonowców JBL-a do s750 (bardzo rzadkie przejściowe kolumny do S800)

 

Wszystko opatentowane od bardzo dawna i nie można klonować :-)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) ...zresztą, kto by dal radę wykonać owe aluminiowe lensy, i optymalne horny dla nich, jak w oryginale.

 

Dziś ten patent już nie działa z tego co pamiętam nawet w USA poza tym obecnie technologie wytwarzania znacznie poszły naprzód na frezarce CNC do turbin nie tylko takie panele z blaszek ci mogą zrobić :)

 

Możesz sobie próbować wykonać takie lensy i horny z drewna, czy czegokolwiek innego, ale nie zagrają tak superancko jak oryginał :-)

 

Tuba jest cholernie ważna, upaliłem sobie kiedyś takie zmieniłem na zamienniki i D4 cholercie nowe było słychać a stare null cisza żadnych podkolorowań.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

W Everestach DD67000 'było słychać jak cholercia'... kapitalne brzmienie w całym paśmie, świetna równowaga, neutralność, rozciągnięcie i wyrazistość/czytelność całego pasma, wszystko super ukazują to co dostają. Dokładnie jaka elektrownia i okablowanie, takie granie.

 

Ja tez lubie horny ,ale az takim entuzjasta grania JBL nie jestem. Nie sama dynamika zyje audiofil.

Te kolumny w polaczniu z ML slabo przekazuja emocje, slabo niuansuja mikrodynamike, do rocka to moze byc, ale Ray Charles z Norah Jones zabrzmial bardzo estradowo, ja takiego dzwieku na dluzej nie chce, moge posluchac na wystawie. Elekronice ML brakuje zroznicowania barwowego mz, jak to tranom. Wiadomo, gusta sa rozne, wiec rozumiem , ze dla kolegi to jest to i spierac sie nie bede.

Konto w trakcie usuwania

Moja lista top wystawy:

 

0. Sluchanie na zywo urywkow koncertow e-moll i f-moll Chopina na zywo, na fortepianie Yamaha w salonie z fortepianami kilka ulic od Sobieskiego. Sala gole sciany i szyby...

1. DCS Rossini + Audio Research +Synergistic Research + Wilson Audio ( wybitna wiernosc i rozdzielczosc z CD)

Nawet male dziecko ktoro tam weszlo stwierdzilo jakie piekne brzmienie, z pewnoscia byl obiektywny i nie ma ubytkow sluchu, moze slyszy nawet do 20kHz;)

2. Grobel Audio - Szpulak + Jadis + Franko Serblin ( dzwiek ktory mozna sluchac godzinami, ladna barwa )

3. System ktory obslugiwal Stary Audiofil - Gramiak + VTL+Transparenty+Rockporty+ (piekna barwa, gora ostra taka jak trzeba, dobra dynamika nic nie zamulalo a barwa piekna) Stary kolejny raz udowodnil ze wie jak zestawic system

4. Audio Tekne - Gramiak + pre + wznacniacze ( wybitna barwa na basie poziom niedostepny dla innych systemow, genialne roznicowanie intsrumentow i glosow)

5. Ancient Audio ( generalnie dzwiek dosc wierny naturze, przepiekna dynamiczna gra fortepianu, bylem pod wrazeniem)

6. Mark Levinson + JBL Everesty ( bardziej chyba podobal mi sie sam Mark Levinson, czyste wierne granie, fortepian przepiekny, brakowalo barwy i wypelnienia ale i tak wierny dobry dzwiek)

7. Chord ( punkty za ciekawy nowy Dac dave, nie jest to poziom Vivaldiego czy tez Rossiniego, jest to dosc mocno wysuszony DAC ale ma jedna wybitna ceche jest ultra rozdzielczy na mikroplanktonie, tego nie zrobilo nawet dCS w swoich zrodlach.)

 

pozdr.

A jak wam się w destination audio podobało?

Tak jak już pisałem - tam grała muzyka !

Pomimo dość ubogiego repertuaru ;) było super. SPÓJNY, pełny, muzykalny dźwięk. Jak dla mnie numer 1 na stadionie.

----------------------------------------------------

Moje wrażenia z wystawy :

1. Sprzęt audio kupuje się już bardziej oczami niż uszami.

2. Ceny sprzętu stereo odleciały w kosmos.

3. Jakość dźwięku niektórych drogich systemów znacząco odbiegała od dobrej w dół - szczególnie w kontekście ceny.

4. Słuchawki i telewizory zaczynają wygrywać ze stereo ? Biedniejsi nie będą już słuchać na kolumnach ?

5. Kobieta to taki żywy gadżet reklamujący sprzęt - jak baner albo plakat.

6. Oznakowanie imprezy na Stadionie - skandaliczne.

7. Doczekaliśmy czasów kiedy sprzęt jest lepszy od muzyki na nim puszczanej (a kobiety są brzydsze od samochodów).

8. Zabrakło mi kameralności, czasu kiedy siadam sobie spokojnie w czymś wygodnym i w skupieniu słucham dobrej muzyki na dobrej jakości sprzęcie. Wystawa na Stadionie atrakcyjna - ale nie moje klimaty, nie powtórzę więcej, wolałem Bristol. Nie każdy dobrze się czuje w tłumie, chromie i szkle.

9. Jak się jest wystawcą, to mógłby czasem któryś ruszyć 4 litery i zaadaptować odpowiednio pokój - a nie ograniczać się do postawienia w nim drogiego sprzętu który kiepsko tam zagra.

Ale czego szukasz ponizej 30Hz,jakiego instrumentu:?

Dobra Gitara basowa duży dupny faktycznie kontrabas (double bas) znam takowy jest 1,5km od miejsca w którym mieszkam (czesto używany do dogrywania spieprzonych nagrań live np. przez firmę Accord) Najmniej muzyka organowa bo z tam nagranym basem bardzo różnie. W orkiestrze na koncercie symfonicznym lubię nie tylko lewą stronę i środek ale prawa strona daje mi bardzo wiele frajdy :)

Basior nie szuje ani nie pruje ponizej 41 Hz

Chyba ze te z menzura 35-36'' (moga)

Nawet 5-strunowe gitary basowe kończą się na 30.9Hz (B0, kwartę niżej od E1 a więc 41.2Hz) a niektórzy podciągają najniższą strunę półton wyżej, do C1 aka C kontra, wypadającego przy 32.7Hz

 

Poniżej 30Hz to schodzą fortepian, kontrafagot i tuba.

Moja lista top wystawy:

 

 

3. System ktory obslugiwal Stary Audiofil - Gramiak + VTL+Transparenty+Rockporty+ (piekna barwa, gora ostra taka jak trzeba, dobra dynamika nic nie zamulalo a barwa piekna) Stary kolejny raz udowodnil ze wie jak zestawic system

 

 

pozdr.

 

.....słuchałem, potwierdzam ......był starszy gościu ale nie wiedziałem że to Stary Audiofil ( nie znam) wielka szkoda

.....była okazja aby porozmawiać.....

Boję się że audio stało się już tylko hobby dla snobów. Nie wiem dlaczego tak się stało.

Ludzie słuchają kiepskiego popu i rapu z telefonów. Skupiają się na teledyskach i ocenach w sieci. Mało kto słucha muzyki dawnej, klasyki, rocka progresywnego czy jazzu. Są to zamiłowania rzadkie. Może czasy są takie że jak coś jest rzadkie - to jest elitarne. A za elitarność i przynależność do "elity" - trzeba płacić . Z tymi cenami stereo nie trafi "pod strzechy."

Mam wrażenie że hobby audiofilskie pozwala niektórym ludziom "być jakimś". Mam wrażenie że ludzie mają teraz problem z własną tożsamością i próbują być "jacyś". Chcą przynależeć do czegoś elitarnego co ich określa. Audiofilia chyba stała się czymś takim, co pozwala komuś się określić w odpowiednim kontekście kulturowym. I chyba tylko za to się płaci te chore pieniądze.

Ja to pier...

Ja tez lubie horny ,ale az takim entuzjasta grania JBL nie jestem. Nie sama dynamika zyje audiofil.

Te kolumny w polaczniu z ML slabo przekazuja emocje, slabo niuansuja mikrodynamike, do rocka to moze byc, ale Ray Charles z Norah Jones zabrzmial bardzo estradowo, ja takiego dzwieku na dluzej nie chce, moge posluchac na wystawie. Elekronice ML brakuje zroznicowania barwowego mz, jak to tranom. Wiadomo, gusta sa rozne, wiec rozumiem , ze dla kolegi to jest to i spierac sie nie bede.

 

Widocznie lubisz skompresowany zaokrąglony dźwięk, a nie w pełni uniwersalny i prawdziwy.

 

Liczy się całe pasmo, jego realizm, uniwersalność i ilość informacji od dołu po samą górę. Nie było żadnego chłodu, czy przesłodzenia, za to granie równiutkie/spójne, neutralnie tonalnie i realistyczne.

 

Takie granie do wszystkiego, a Ty widocznie masz jakiś własny styl z odstępstwem od neutralności i wolisz tzw. amatorsko-audiofilskie granie z: zamazanymi i mało czytelnymi basami, wypchniętą zamazaną średnicą, zaokrągloną stonowaną górą i słabym obrazowaniem.

 

Avantgarde Ci nie dadzą takiego mega-uniwersalnego i dokładnego pasma/brzmienia o genialnym obrazowaniu i stereofonii.

 

A jak chcesz brzmienie po zaokrąglonej i ciepłej stronie to podłącz Ayon-a :-) ...tylko ciekawe jak on wysteruje całe pasmo, i czy się nie pogubi na żadnej muzyce – czy da brzmienie w pełni uniwersalne i neutralne.

 

Po tym co Ci się podobało na AVS, to już wiem że lubisz stonowane i skompresowane brzmienie.

msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png

Z całym szacunkiem, ale JBLe z ML nie miały nic wspólnego z dzwiekiem naturalnym, było ostro i szaro, jesli juz szukac cos zblizonego do LIVE to w poblizu były Wilsony, i tam bylo, mozna powiedziec, neutralnie i detalicznie, co nie znaczy pieknie

 

I nie byla to wina JBLi, jak przypuszczam, tylko fatalnego zestawienia

Welly, welly, welly, welly, welly, welly, well. To what do I owe the extreme pleasure of this surprising visit?

Po tym co Ci się podobało na AVS, to już wiem że lubisz stonowane i skompresowane brzmienie.

 

Ustawianie kolegi z forum w pozycji glupszego i nieosluchanego to nie jest dobra droga merytorycznej dyskusji.

Tobie sie tylko wydaje, ze wiesz lepiej. Takich " wiedzacych lepiej " jest na forum za duzo.

Konto w trakcie usuwania

Jak TADy grały na tym systemie Naima - barwnie i soczyście to ja wysiadam - chamski, szorstki, suchy dźwięk - dramat

"Aktualnie nie możesz dodawać odpowiedzi w tym temacie ( "....Jadis i88 vs Krell FBI....lampa czy tranzystor?"  oraz "Klub Scan speak") . Masz permanentną blokadę pisania w tym temacie"

I znowu spór o preferencje co do jakże odmiennych rodzajów dźwięku....

Mnie przekonywały najbardziej tuby w Destination a najmniej te co tak się podobały Marslo...

Ale może trafiłem na złe realizacje, chociaż byli Floydzi z The Wall i to do mnie zupełnie nie trafiało....(sposób odtwarzania dźwięku, a nie muzyka, oczywiście)

Po tym co Ci się podobało na AVS, to już wiem że lubisz stonowane i skompresowane brzmienie.

Kazdy lubi to co lubi, ale Marslo lubi zmulone i podbarwione granie, no i jeszcze tuba jak glosno krzyczy to ma High-end wtedy ;)

A jak wam się w destination audio podobało?

One graly w ubieglym roku u Lukasza Fikusa. W tym roku byla to domowa eletronika ,wzmacniacze o mocy 1,5 W !

Gralo bardzo ciekawie, nie pytalem o ceny , ale ide o zaklad, ze bija relacja cena / jakosc kazdy inny zestaw tubowy na wystawie.

Konto w trakcie usuwania

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.