Skocz do zawartości
IGNORED

Kondensatory - rankingi firm! stwórzmy!


Rekomendowane odpowiedzi

Wiadomo, że jest. Ale jak mówiłem nie każdy pamięta co ma, po serii. Pytanie jest celowo tak ujęte. 

Też mam kilka wzmacniaczy z rocznika np 74, 76. W jednym tylko 2 były do wymiany. W następnym 1szt tu i tu w sekcji protect.  Te fabryczne grają wibitnie tylko dzięki temu że są tam od nowości. Obecne przez normy środowiskowe itp to grają tak jak dzisiejsze sprzęty... 

Zdania mogą być podzielone 

Dla mnie na pewnym poziomie, zmiana jednego kondensatora może załatwić cały system ,a dzisiaj słuchałem w zasilaniu Panasonica FC, nichicona fw, ka, muse, silmic ll, vishay. I nie da się tego słuchać, nichikony to muly. Panasonicy to kompresja, vishaye to wycofanie wszystkiego w tył. Każdy coś szkodzi.

Kupując klasyczne auto też wolę fabryczny lakier i skóry niż po regeneracji EKO skóry i lakier delikatny jak plastelina. Znów normy środowiskowe 

Tak samo Wolę starą Elne, Nippona . A i tak to prawdziwa i naturalna barwa, energia grania, i w punkt wysokie...  W tym miejscu mógł by zostać ew kz muse. Za wibitna przestrzeń, i poprawne barwy. Są wyjątki, Ka jest perfekcyjny w barwie i z życiem, jako katodowy w lampie. 

Rzecz w tym że właśnie ktoś wymienił wszystkie kondy w sansuiu i chce te syfy usunąć i dać stare, jak przewidział producent, zobaczyć na co stać ten sprzęt... 

Więc powielam moje pytanie,

Kto sprzeda stare Elny i Nippony? Lata 70.

Wiem że dużo osób wymienia dla zasady, jak nie poszły na śmietnik i mają leżeć ja je kupię 🙂

  • Moderatorzy

Ja niedawno kupowałem stare Elwy - wojskowe zleżki magazynowe. Parametry miały dużo lepsze niż nisko impedancyjne Nichikony.

Staram się być melomanem ale zamiłowanie do DIY czyni czasem ze mnie audiofila.

9 godzin temu, radeks0 napisał:

a dzisiaj słuchałem w zasilaniu Panasonica FC, nichicona fw, ka, muse, silmic ll, vishay. I nie da się tego słuchać

Bo to nie sa najlepsze kondy na glowne zasilanie.

Sprobuj wspolczesnych Chemicon KMH

Gato Audio AMP-150 (klasa A/B), LAiV Harmony DAC, Open Baffle DIY
Tellurium Q Ultra Black, Hijiri HCI-R10, Ricable + DIY
 
16 minut temu, rafa napisał:

Bo to nie sa najlepsze kondy na glowne zasilanie.

 

9 godzin temu, radeks0 napisał:

słuchałem w zasilaniu Panasonica FC, nichicona fw, ka, muse, silmic ll, vishay. I nie da się tego słuchać, nichikony to muly. Panasonicy to kompresja, vishaye to wycofanie wszystkiego w tył. Każdy coś szkodzi.

Zgadzam się z przedmowcą, to na pewno najtansze kondesatory. Spróbuj coś z wyższej półki  a nie będziesz narzekał, jednak nieraz nie opłaca sie pakować takich do starego zmulonego sprzetu. 

Miflex upadł i nie będzie podobno produkcji

Nie myśl. Jeśli już pomyślałeś, to nie mów. Jeśli już powiedziałeś, to nie pisz. Jeśli już napisałeś, to nie podpisuj. Jeśli podpisałeś, to się nie dziw!

21 minut temu, audiograde napisał:

Miflex upadł i nie będzie podobno produkcji

To teraz będą NOSy i ceny poszybują ją black Gate kiedyś. 

10 minut temu, Wito76 napisał:

Pytanie, czy jest w takim razie fajna, atrakcyjna wobec Kfpm alternatywa.

Dokladnie PP z miedzia to raczej nie

Duelund CAST PP Polypropylene+srebro albo V-Cap ODAM 

Gato Audio AMP-150 (klasa A/B), LAiV Harmony DAC, Open Baffle DIY
Tellurium Q Ultra Black, Hijiri HCI-R10, Ricable + DIY
 

Mnie nie. Sa tacy co im pasuje 🙂

Dla mnie barwa w nich jest nie naturalna.

Gato Audio AMP-150 (klasa A/B), LAiV Harmony DAC, Open Baffle DIY
Tellurium Q Ultra Black, Hijiri HCI-R10, Ricable + DIY
 

Ja bym nie panikował. 

Upadłość to nie zamknięcie. Oni problemy mają od dawna. Upadłość zgłaszasz aby zabezpieczyć spółkę. Teraz nawet wierzyciele muszą się po swoje przez sąd czy syndyka zwracać. Akurat produkcja kondensatorów audio była opłacalna i pewnie trzymała cały zakład. Po upadłości może i przyjdzie restrukturyzacja. Nie zdziwił bym się gdyby produkcję przejął ktoś inny pod tą samą marka. 

Upadłość wpisali 3 tygodnie temu a kondy jeszcze są. Bez paniki. 

Edytowane przez eMCZe

Martin Logan CLS, Ayon Triton 8 x KT150, DAC STAX (2xPCM63K na 6414/ECC81), Rotel RCD (TDA1541 na 6N9S) ,Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (Shibata na boronie) z pre na 6N9S/6S2S, Volumio pod R Pi.

3 godziny temu, rafa napisał:

Duelund CAST PP Polypropylene+srebro albo V-Cap ODAM 

A mozesz cos wiecej na temat V - Cap Odam. Szukam informacji od kogos kto ma jakies doświadczenia z tym kondensatorem. Bardzo skąpe informacje w necie... Osobiście mysle o nich by je umieścić w zwrotnicy, ale każda informacja cenna. Czy te dwa wymienione przez Ciebie kondensatory sa porownywalne czy ......?

9 godzin temu, Mariusz03 napisał:

 

Zgadzam się z przedmowcą, to na pewno najtansze kondesatory. Spróbuj coś z wyższej półki  a nie będziesz narzekał, jednak nieraz nie opłaca sie pakować takich do starego zmulonego sprzetu. 

Właśnie już nic więcej, mi nie przychodzi do głowy. Oczywiście mam więcej tego i na szybko nie podałem wszystkich i które gdzie jak grają... 

Widzę ogólnie duży problem z dostępnością wartości. Jak jest pojemność ok, to znów za niskie napięcie, przez to wybór się zmniejsza. 

Dzisiaj zamówiłem od kogoś z allegro japońskiej produkcji Nippony, ale nie są całkiem idealne wartości 😕 do tego roe, Sanyo, nichicon vr. Zna kto tego ostatniego?

Więc teraz będę miał już chyba wszystkie jakie są teraz dostępne 🙂

Fajnie by było, jak bym mógł liczyć na waszą pomoc, które gdzie zastosować tzn w końcówce sansuia 

Dla mnie najważniejsza jest prawdziwa barwa, pełna paleta kolorów, z życiem czyli bez mulenia i rozlania. Musi być mokro i soczyscie 😎 ale nadal czytelny detal. Jak to osiągnąć? 

Ogólnie takie granie sansuia np9500 lub Pioneera sa 9100. Taki przekaz był zazwyczaj w najwyższych modelach znanych marek z początku lat 70. I tylko te miały końcówki mocy Toshiby z czerwonym napisałem (matowe i lekko wypukłe kapelusze). 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Screenshot_20240304_193722_com.android.chrome.thumb.jpg.26a814feb2dd4c39d8d7eebe0834fe97.jpg

Płyta power ma tylko 470uf /80 4szt reszta to 3,3uf /63 8 szt 

Ale dalej w zasilaniu, tam się już dzieje więcej... 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez radeks0
29 minut temu, radeks0 napisał:

Dla mnie najważniejsza jest prawdziwa barwa, pełna paleta kolorów, z życiem czyli bez mulenia i rozlania. Musi być mokro i soczyscie 😎 ale nadal czytelny detal. Jak to osiągnąć? 

Z elektrolitycznych czysty może trochę zimny jest mlytic (są sposoby na ocieplenie),  polecam też  AN standard ( ten bierz zawsze o jedno oczko wyżej z napięciem będzie lepszy dół), kemet for audio (maływybór). Z mniejszym napięciem seiryu nonpolar jest muzykalny ciepły(polecam). Bardziej neutralny z duża przestrzenia jest kaisei nonpolar.  Jupiter Cosmos może niej jest jakiś nadzwyczajny, ale jest czysty i ma ładna barwę. Wurth ATLL na mniejsze napiecia jest tez ciekawa propozycją bardziej po cieplejszej stronie. Jansen NOS tez gra ciepło. Czystych kondensatorów elektrolitycznych jest mało.  Jednka z tych propozycji co podalem można coś wybrać i zmieszac, uzyskujac wszystkie te cechy które oczekujesz. Jeszcze z tych tanich na które można się pochylic to nichikon KZ ma fajna niższa średnicę i dół jednak góry nie ma czystej taka lekko zamglona. Elna carafines czarny tez można od bólu spróbować. 

Rezystorami możesz tez ocieplic i poprawic brzmienie,  ale tam trzeba mieć sporo doświadczenia. 

To samo kondesator foliowe.

Te stare klocki może kiedyś grały fajnie na tle innych, ale to były inne czasy. Dziś trzeba dużo zapalu, aby je doprowadzic do .... 

Osobiscie wolałbym kupić jakiś fajna lampkę. 

Edytowane przez Mariusz03

Rezystory to wszystko węglowe są fabrycznie, zawsze coś hehe 

Kilka musiałem zmienić, to też ciężko kupić coś fajnego u nas. 

W lampie się tak bawiłem, wszystko zmieniałem, zamówienia z hificolective robiłem 

Poświęciłem na to z 300h, zmieniałem po 2 elementy stopniowo a później było tyle kombinacji że głowa mała. Kiwame tdk AN, dale, AB i jeszcze więcej, a to same rezystory tylko. Tu metal tam węgiel, może odwrotnie hehe

Wracając do sedna sprawy. Mi np kz lubi syczec, a barwę faktycznie ma fajną, jednak ka ma więcej życia i nie odbarwia, to znów brak mu takiego nasycenia i pełnej palety barw. 

Więc co dać na miejsce 470uf80v słyszałem że  w zasilaniu Nippony dają nasycenie i barwę. Bo z tych co mówiłeś to chyba nie są takie pojemności duże? 

Mlytic zupełnie wyprany z emocji, nie mój klimat, takie mam wspomnienia z lampy. Miałem w 1 stopniu, zasilanie ecc83. 

4 godziny temu, rafa napisał:

Dokladnie PP z miedzia to raczej nie

Czyli, zrozumialem z tego, ze  V Cap Odam usytuowany jest w Twoim odbiorze nizej, anizeli miedziaki a w tym  Kfpm. 

2 godziny temu, eMCZe napisał:

Ja bym nie panikował. 

Upadłość to nie zamknięcie. Oni problemy mają od dawna. Upadłość zgłaszasz aby zabezpieczyć spółkę. Teraz nawet wierzyciele muszą się po swoje przez sąd czy syndyka zwracać. Akurat produkcja kondensatorów audio była opłacalna i pewnie trzymała cały zakład. Po upadłości może i przyjdzie restrukturyzacja. Nie zdziwił bym się gdyby produkcję przejął ktoś inny pod tą samą marka. 

Upadłość wpisali 3 tygodnie temu a kondy jeszcze są. Bez paniki. 

Kondy Miflexa schodzą z magazynów dealerów na zero!

jak byk jest info: ”do wyczerpania zapasów" 

Ja bym się doposażył a nie płacił później jak za Black Gate pierdylion

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

3 godziny temu, radeks0 napisał:

Kiwame tdk AN, dale, AB i jeszcze więcej, a to same rezystory tylko. Tu metal tam węgiel, może odwrotnie hehe

Kiwame to muł, nie polecam. AB ma barwe ale też taki mniejszy mułek.  Najlepszy z wegliwych jest Amtrans AMRG. Na małe napiecia głównie DAC, CD fajny jest takman carbonowy. Dale, czyste ale bez barwy,  super cena. AN do sygnalu nobium. Zasilanie tantal nomagnetic i Amtrans AMRG.

3 godziny temu, radeks0 napisał:

Więc co dać na miejsce 470uf80v słyszałem że  w zasilaniu Nippony dają nasycenie i barwę. Bo z tych co mówiłeś to chyba nie są takie pojemności duże

470uf 80v wybór słaby, dzisiejsze nippony to już nie ta bajka. Ja dałbym AN standard 470uf 100v . Coś inego lepszego nie znam w podobnej cenie.

3 godziny temu, ASURA napisał:

bym się doposażył a nie płacił później jak za Black Gate pierdylion

Black Gate są przereklamowane. Kaisei nonpolar moimi zdaniem są dużo lepsze 

Edytowane przez Mariusz03
19 godzin temu, BISDziadek napisał:

A mozesz cos wiecej na temat V - Cap Odam. Szukam informacji od kogos kto ma jakies doświadczenia z tym kondensatorem. Bardzo skąpe informacje w necie... Osobiście mysle o nich by je umieścić w zwrotnicy, ale każda informacja cenna. Czy te dwa wymienione przez Ciebie kondensatory sa porownywalne czy ......?

Mam bardzo male doswiadczenie z nimi. Kolega stosowal je w DAC

Przejrzyste, przestrzenne. Moim zdaniem bardziej naturalne w barwie od Duelundow.

Do zwrotnic to zdecydowanie wole aluminiowe kondensatory.

18 godzin temu, BISDziadek napisał:

Czyli, zrozumialem z tego, ze  V Cap Odam usytuowany jest w Twoim odbiorze nizej, anizeli miedziaki a w tym  Kfpm. 

Miedziane i aluminiowe sa ponad cala reszta w mojej wlasnej klasyfikacji.

19 godzin temu, radeks0 napisał:

nichicon vr. Zna kto tego ostatniego?

Brzmienie mega napowietrzone ale dosc lekkie. Zero ostrosci.

Najlepiej uzywac (podobnie jak to robilo Accuphase) jako bocznik do kondensatorow glownych.

Ja uzywalem z powodzeniem zmieszane z Chemicon KY w zasilaniu sekcji cyfrowej DAC (np 470uF VR + 6800uF KY). Albo zmieszane z Chemicon KMH (tez 470uF VR + 10000uF KMH).

Gato Audio AMP-150 (klasa A/B), LAiV Harmony DAC, Open Baffle DIY
Tellurium Q Ultra Black, Hijiri HCI-R10, Ricable + DIY
 
57 minut temu, rafa napisał:

Przejrzyste, przestrzenne. Moim zdaniem bardziej naturalne w barwie od Duelundow.

Do zwrotnic to zdecydowanie wole aluminiowe kondensatory.

Dzieki za odpowiedz. W necie przeważające informacje na temat V cap odam  dotycza szczególnie umiejscawiania ich w elektronice, choc te w zwrotnicach mniej wiecej sie pokrywaja jeśli idzie o charakter ich brzmienia. Czyli to co Napisales: "przejrzyste, przestrzenne i naturalna barwa". Od siebie jeszcze dodam (oczywiście wyczytane), ze sa szybkie, co w przypadku oleju jest plusem jak dla mnie. 

1 godzinę temu, rafa napisał:

Miedziane i aluminiowe sa ponad cala reszta w mojej wlasnej klasyfikacji.

Nie mam tyle doświadczenia co Ty (moja ocena po Twoich wpisach) ale zgadzam sie w zupełności. Pozdrawiam

10 godzin temu, rafa napisał:

Mam bardzo male doswiadczenie z nimi. Kolega stosowal je w DAC

Przejrzyste, przestrzenne. Moim zdaniem bardziej naturalne w barwie od Duelundow.

Do zwrotnic to zdecydowanie wole aluminiowe kondensatory.

Miedziane i aluminiowe sa ponad cala reszta w mojej wlasnej klasyfikacji.

Brzmienie mega napowietrzone ale dosc lekkie. Zero ostrosci.

Najlepiej uzywac (podobnie jak to robilo Accuphase) jako bocznik do kondensatorow glownych.

Ja uzywalem z powodzeniem zmieszane z Chemicon KY w zasilaniu sekcji cyfrowej DAC (np 470uF VR + 6800uF KY). Albo zmieszane z Chemicon KMH (tez 470uF VR + 10000uF KMH).

Czyli VR gra tak samo jak Muse i w tym samym miejscu tyle że u mnie. Polubiłem też elna rjh , chociaż to inna prezentacja, Bardzo pełna, nasycona, dużo życia, energii, bezpośrednia i bliska, ale już nie ta przestrzeń. Barwna lux. 

To ciekawe jak ten vr w miejscu ze schematu pojemność 3,3uf (2 sztuki od nóżek końcówek do masy). 1 szt gdzieś między tranzystorami dodatnimi a ujemnymi i 1 szt do masy od tranzystora jakiegoś małego .. Teraz są fw. Nie lubię ich. 

W źródle fw nie chciały grać w żadnym miejscu. 

 

 

Na tą chwilę Kupuje, zbieram, to co mi tutaj mówicie, za to dziękuję. Każdy trop jest dobry chociaż z krótkim opisem... ale później z pełną torbą kondow to pół życia będę mieszać który z którym,w którym miejscu a te ścieżki na płycie nie są tak dobre, zeby je lutowac 100x. 

Więc ważne pytanie dla doświadczonych, czy kondy mogą się zachowywać całkiem odwrotnie w zależności od miejsca, mówimy tylko o wzmacniaczu? Jeżeli tak to gdzie ? przykładem niech będzie mój wcześniej wstawiony prosty schemat. 

6 godzin temu, radeks0 napisał:

ale później z pełną torbą kondow to pół życia będę mieszać który z którym,w którym miejscu

😄 tak to jest
 

6 godzin temu, radeks0 napisał:

a te ścieżki na płycie nie są tak dobre, zeby je lutowac 100x

dlatego lepiej nie meczyc sciezek tylko dolutowac kilku cm przewody i do nich lutowac albo gniazdo zeby szybko wymieniac

6 godzin temu, radeks0 napisał:

czy kondy mogą się zachowywać całkiem odwrotnie w zależności od miejsca

wtedy udowodnisz gluchym sceptykom ze to tylko psychoakustyka 😉

A serio to zawsze o wyniku porownania decyduje punkt odniesienia. A inna kwestia czy dane zmiany jakie wprowadza charakterystyka kondensatora wpasowuja sie w uklad a tak na prawde w caly system. Bo robisz cos i sluchasz przeciez calego systemu i na tej podstawie oceniasz czy ci to pasuje.

Gato Audio AMP-150 (klasa A/B), LAiV Harmony DAC, Open Baffle DIY
Tellurium Q Ultra Black, Hijiri HCI-R10, Ricable + DIY
 
W dniu 4.03.2024 o 00:27, radeks0 napisał:

Też mam kilka wzmacniaczy z rocznika np 74, 76. W jednym tylko 2 były do wymiany. W następnym 1szt tu i tu w sekcji protect.  Te fabryczne grają wibitnie tylko dzięki temu że są tam od nowości. Obecne przez normy środowiskowe itp to grają tak jak dzisiejsze sprzęty... 

Zdania mogą być podzielone 

Ja się nie znam może ale... robiłem recap wielu dużych sprzętów vintage, w tym parę sztuk takich jak wszystkim znane Pioneer SA-9800, Sansui 9090 czy 9090DB. Nie było żadnego, powtórzę - żadnego który grał lepiej przed wywaleniem starych kondensatorów w ilości wszystkie. Dynamika, szczegółowość, odpowiedź na każdej częstotliwości. Pomiary zarówno uchem jak i pomiarowo. 

Ogólnie auta też lubię vintage i parę miałem roczniki od 50 tych w wzwyż. Do żadnego z nich nie wkładałem akumulatora z epoki czy starego po prostu nawet jak miernik pokazuje że trzyma statycznie parametry. Nie żeby je teraz robili jakoś lepsze. Słowo klucz to elektrolit.  

A te dwa do wymiany to na jakiej podstawie ?? A pozostałe dobre na jakiej podstawie ?? Na czym polegały pomiary ?? Mierniczek do ręki i kontrola pojemności ??

Jeżeli ktoś mówi, że nie wymienia kondensatorów bo zmienia tym barwę 50 letniego wzmacniacza to odpowiedź jest tylko jedna: on wie co najwyżej jak brzmi popsuty wzmacniacz, bo jak brzmiał oryginalnie to wie tylko pierwszy właściciel. 

 

 

Martin Logan CLS, Ayon Triton 8 x KT150, DAC STAX (2xPCM63K na 6414/ECC81), Rotel RCD (TDA1541 na 6N9S) ,Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (Shibata na boronie) z pre na 6N9S/6S2S, Volumio pod R Pi.

W dniu 4.03.2024 o 20:02, Mariusz03 napisał:

Z elektrolitycznych czysty może trochę zimny jest mlytic (są sposoby na ocieplenie),  polecam też  AN standard ( ten bierz zawsze o jedno oczko wyżej z napięciem będzie lepszy dół), kemet for audio (maływybór). Z mniejszym napięciem seiryu nonpolar jest muzykalny ciepły(polecam). Bardziej neutralny z duża przestrzenia jest kaisei nonpolar.  Jupiter Cosmos może niej jest jakiś nadzwyczajny, ale jest czysty i ma ładna barwę. Wurth ATLL na mniejsze napiecia jest tez ciekawa propozycją bardziej po cieplejszej stronie. Jansen NOS tez gra ciepło. Czystych kondensatorów elektrolitycznych jest mało.  Jednka z tych propozycji co podalem można coś wybrać i zmieszac, uzyskujac wszystkie te cechy które oczekujesz. Jeszcze z tych tanich na które można się pochylic to nichikon KZ ma fajna niższa średnicę i dół jednak góry nie ma czystej taka lekko zamglona. Elna carafines czarny tez można od bólu spróbować. 

Rezystorami możesz tez ocieplic i poprawic brzmienie,  ale tam trzeba mieć sporo doświadczenia. 

To samo kondesator foliowe.

Te stare klocki może kiedyś grały fajnie na tle innych, ale to były inne czasy. Dziś trzeba dużo zapalu, aby je doprowadzic do .... 

Osobiscie wolałbym kupić jakiś fajna lampkę. 

Do Kz trzeba dobrać odpowiednie diody w mostku , góra jest ok .Dla mnie jeden z najlepszych kondensatorów.

20 minut temu, tedi02 napisał:

Do Kz trzeba dobrać odpowiednie diody w mostku , góra jest ok .Dla mnie jeden z najlepszych kondensatorów.

KZ niestety nie jest czysty na górze, nawet przymula.  A diody nie zmienia tego. Diody dają wiekszy wgląd niż mostek. Więc jeszcze wyraźniej to słychać. Wstaw sobie nawet mlytic to będziesz wiedział o czym mówię. Pobije go na głowę pod każdym wzgledem w zasilaniu. Jak Ci odpowiada to super. 

Edytowane przez Mariusz03
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



    • Ostatnio przeglądający   1 użytkownik

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.