Skocz do zawartości
IGNORED

15 calowy driver basowy, możliwie najlepszy.


sly30

Rekomendowane odpowiedzi

Aktywne systemy analogowe to już historia.

Nie byłbym taki pewny. Dobrze dopracowany jako całość aktywny system analogowy ma parę miejsc gdzie będzie miał przewagę zarówno nad pasywką jak i systemem opartym o DSP.

Gość Piwo Jasne

(Konto usunięte)

Bo w takim małym radiu ograniczeniem jest własnie ten mały głośnik, który mimo swojej małości ma kłopoty nawet z wyższymi częstotliwościami.

 

Bawiłem się, ale jakoś nie przypadła mi ta zabawa do gustu i jej zaniechałem. Wykorzystuję tylko ten blok (equalizer) do uściślania przyczyn nieprawidłowości brzmieniowych wynikających z akustyki pomieszczenia i przebiegów charakterystyk poszczególnych głośników.

 

Na wielu ludzi magia nazwy działa zniewalająco mimo ze w środku często rdzeń konstrukcyjny jest tan sam.

Na upór nie ma lekarstwa . Są tylko dobrzy i źli producenci . Trudno to rozróżnić ? .

 

Nie byłbym taki pewny. Dobrze dopracowany jako całość aktywny system analogowy ma parę miejsc gdzie będzie miał przewagę zarówno nad pasywką jak i systemem opartym o DSP.

Zazwyczaj niska częstotliwość próbkowania przetwornika 44 khz . Przy wyższych to już cena robi się mało przyjemna . słuchana na takim cudzie płyta analogowa robi się "w locie " kompaktem .

 

A sīszysz te 16 kHz?

Ostatnio byłem u laryngologa żeby zbadać słuch . Raczej miałem z tym kłopoty .

 

Jedno do czego rzeczywiście wysoka częstotliwość próbkowania się przydaje dla vinylu, to programy usuwające trzaski w dziedzinie czasu. Czasowe rozmycie trzasku przez antialias dla niskiego próbkowania praktycznie uniemożliwia jego wycięcie.

Poza tym przetworniki o niskiej częstotliwości próbkowania dzwonią w przypadku winyla jak ministrant na rezurekcji . To wynika z cechy winyla i jego czysto mechanicznego odtwarzania + błędy przetwornika AC - CA które przy małych częstotliwościach są większe.

 

Czasami zdarza się że na kompaktach nie ma wznowień utworów które były na płytach winylowych , bądź w ogóle nie były na CD wydane , a tobie się to spodobało.

 

Zapewne ale nie można mieć wszystkiego. I tak mam dużo wiecej muzyki niż możliwości jej wysłuchania.

Zazwyczaj niska częstotliwość próbkowania przetwornika 44 khz . Przy wyższych to już cena robi się mało przyjemna . słuchana na takim cudzie płyta analogowa robi się "w locie " kompaktem .

Miałem na myśli aktywny system analogowy - gdzie wejście jest analogowe (podpiąć można zarówno wyjście DAC'a jak i preampu phono), a następnie analogowe filtry rozdzielają pasmo dla końcówek (analogowych) współpracujących z głośnikami.

Gość Piwo Jasne

(Konto usunięte)

Miałem na myśli aktywny system analogowy - gdzie wejście jest analogowe (podpiąć można zarówno wyjście DAC'a jak i preampu phono), a następnie analogowe filtry rozdzielają pasmo dla końcówek (analogowych) współpracujących z głośnikami.

Czy to ma być samoróbka jak to często się o tym mówi czy konkretne urządzenia dostępne na rynku pierwotnym czy też wtórnym . Mam na myśli korektory parametryczne , crosovery analogowe korektorzy graficzne wyposażone w filtr odcięcia z góry jak i z dołu "są takie wystarczy poszukać " .

Mam na myśli korektory parametryczne , crosovery analogowe korektorzy graficzne wyposażone w filtr odcięcia z góry jak i z dołu

Z tej góry złomu wystarczy wziąć crossovery analogowe. Reszta służy do psucia dźwięku.

Less is more

Everything Should Be Made as Simple as Possible, But Not Simpler ...

Gość Piwo Jasne

(Konto usunięte)

Kiedyś wystarczył dobry wzmacniacz z regulacją niskich i wysokich tonów - najlepiej jak by wcale nie miał regulacji barwy dźwięku tylko regulację wzmocnienia i dwu alb trójdrożne kolumny szerokopasmowe o głośniku niskotonowym maksymalnie 25 cm średnicy . Wszyscy się cieszyli . Grało ? Grało ! . A teraz to już niedługo 15 cali to będzie mała pierdoła która przestanie bawić . Trzeba będzie budować mieszkania z gumy bo to wszystko trzeba będzie gdzieś zmieścić.

 

Jak kto to zrobi, jego sprawa. Chodziło mi o to, że system z filtracją analogową wcale niekoniecznie musi przegrać z DSP.

Zgoda . Ładniej brzmi .

Moje obawy zawsze budzi, że te urządzenia cyfrowe często projektowane są przez osoby z informatycznym podejściem, a w komputerach pewne zjawiska, szczególnie szumy tak nie przeszkadzają jak w audio. Z resztą wystarczy posłuchać jakie walory dźwiękowe proponuje dzisiejsze PC audio. 99% tych dźwięków to jakieś nieprzyjemne ujadanie. A analogowe filtry aktywne? W czym by miały mieć przewagę nad zwrotnicą w kolumnach poza szybszym i tańszym modelowaniem filtracji. Też tam są kondensatory, też tam są rezystory, nawet wyższych wartości ich więcej i z reguły gorszej jakości, musi być dobre zasilanie dodatkowo.

Są tylko dobrzy i źli producenci

Są tylko źli i dobrzy użytkownicy. Jakość sprzętu poznaje się po technice zainstalowanej w środku a nie po marce lub cenie.

Przy wyższych to już cena robi się mało przyjemna .

Wszystkie zwrotnice DSP z rynku profesjonalnego (DCX też) pracują z częstotliwością próbkowania 96 kHz.

W DCX-ie są przetworniki firmy AKM pozycjonowane jako hi-endowe.

Nie byłbym taki pewny. Dobrze dopracowany jako całość aktywny system analogowy ma parę miejsc gdzie będzie miał przewagę zarówno nad pasywką jak i systemem opartym o DSP.

Dobrze dopracowany system oparty o DSP też chodzi doskonale, trzeba tylko zadbać o rzeczy o których pisałem wyżej czyli połączenie źródła z DSP po cyfrze co niestety wiąże się z koniecznością zapewnienia regulacji wzmocnienia pomiędzy wyjściem z DSP (przetworniki DA) a końcówkami mocy. O taką regulację o wysokiej precyzji (zbieżności) dla wszystkich kanałów jest bardzo trudno. Oczywiście dopracowany system aktywny oparty o analogową zwrotnicę też potrafi grać doskonale, często nawet lepiej od takiego z DSP. Wszystko zależy od tego co zasilają.

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Gość Piwo Jasne

(Konto usunięte)

Moje obawy zawsze budzi, że te urządzenia cyfrowe często projektowane są przez osoby z informatycznym podejściem, a w komputerach pewne zjawiska, szczególnie szumy tak nie przeszkadzają jak w audio. Z resztą wystarczy posłuchać jakie walory dźwiękowe proponuje dzisiejsze PC audio. 99% tych dźwięków to jakieś nieprzyjemne ujadanie. A analogowe filtry aktywne? W czym by miały mieć przewagę nad zwrotnicą w kolumnach poza szybszym i tańszym modelowaniem filtracji. Też tam są kondensatory, też tam są rezystory, nawet wyższych wartości ich więcej i z reguły gorszej jakości, musi być dobre zasilanie dodatkowo.

Może warto poruszyć temat błędów przetworników AD DA ? Błędy przetwarzania też mają wpływ na brzmienie . Nie powodują przesterów ale wprowadzają dodatkowe harmoniczne .

A analogowe filtry aktywne? W czym by miały mieć przewagę nad zwrotnicą w kolumnach poza szybszym i tańszym modelowaniem filtracji.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Gość Piwo Jasne

(Konto usunięte)

Są tylko źli i dobrzy użytkownicy. Jakość sprzętu poznaje się po technice zainstalowanej w środku a nie po marce lub cenie.

 

Wszystkie zwrotnice DSP z rynku profesjonalnego (DCX też) pracują z częstotliwością próbkowania 96 kHz.

W DCX-ie są przetworniki firmy AKM pozycjonowane jako hi-endowe.

 

Dobrze dopracowany system oparty o DSP też chodzi doskonale, trzeba tylko zadbać o rzeczy o których pisałem wyżej czyli połączenie źródła z DSP po cyfrze co niestety wiąże się z koniecznością zapewnienia regulacji wzmocnienia pomiędzy wyjściem z DSP (przetworniki DA) a końcówkami mocy. O taką regulację o wysokiej precyzji (zbieżności) dla wszystkich kanałów jest bardzo trudno. Oczywiście dopracowany system aktywny oparty o analogową zwrotnicę też potrafi grać doskonale, często nawet lepiej od takiego z DSP. Wszystko zależy od tego co zasilają.

Są tylko źli i dobrzy użytkownicy. Jakość sprzętu poznaje się po technice zainstalowanej w środku a nie po marce lub cenie.

Moim pierwszym samochodem była Syrenka . Też była lepsza od Rolls Roysa i wszystkich samochodów na świecie do puki nie dowiedziałem się że ma silnik od motopompy strażackiej i samochodem nie jest .

Są tylko źli i dobrzy użytkownicy. Jakość sprzętu poznaje się po technice zainstalowanej w środku a nie po marce lub cenie.

Moim pierwszym samochodem była Syrenka . Też była lepsza od Rolls Roysa i wszystkich samochodów na świecie do puki nie dowiedziałem się że ma silnik od motopompy strażackiej i samochodem nie jest .

I co z tego wynika ?

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Wymieniłem na samochód i jeżdżę samochodami . Taka metafora .

Czy ma jakiś związek ze zwrotnicami DSP ?

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Domyśl się . Ja powiedziałem swoje i na te tematy nie będę z tobą dyskutował . Jasne ?

Przy takim poziomie technicznej wiedzy jak u szanownego Kolegi dyskusja jest oczywiście jałowa i całkowicie bezsensowna.

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Gość Piwo Jasne

(Konto usunięte)

Czy ma jakiś związek ze zwrotnicami DSP ?

Sygnał cyfrowy ma tylko dwa poziomy, albo gra i wtedy jest 100% jakości albo nic nie słychać. Jest wprawdzie wąski pasek pomiędzy tymi dwoma stanami ale jest bardzo krótki.

To kolega napisał na forum o rejestratorach cyfrowych . Niech kolega poczyta sobie o technice cyfrowej a dopiero wtedy porusza tematy zwrotnic DSP i nie wypisuje bzdur takich jak jest zero logiczne nie ma audio nic nie słychać a jak jest jedynka to słychać . Brawooo bis . Tak trzymać .

To kolega napisał na forum o rejestratorach cyfrowych . Niech kolega poczyta sobie o technice cyfrowej a dopiero wtedy porusza tematy zwrotnic DSP i nie wypisuje bzdur takich jak jest zero logiczne nie ma audio nic nie słychać a jak jest jedynka to słychać . Brawooo bis . Tak trzymać .

Znowu jak zwykle szanowny Kolega nic nie zrozumiał z mojej wypowiedzi. Cóż trudno. Szkoda czasu na tłumaczenie. Podpowiem tylko że nie chodziło o cyfrowe zero logiczne.

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Gość Piwo Jasne

(Konto usunięte)

Znowu jak zwykle szanowny Kolega nic nie zrozumiał z mojej wypowiedzi. Cóż trudno. Szkoda czasu na tłumaczenie. Podpowiem tylko że nie chodziło o cyfrowe zero logiczne.

Powiedziałem że kolega pisze bzdury nic poza tym . Niech kolega poczyta o transmisji cyfrowej to może coś z tego zrozumie i wtedy pogadamy . Jak na razie kończę z kolegą zabawę.

Czytał kolega mój post pod rejestratorami cyfrowymi jaki napisałem pod wypocinami kolegi ? Pewnie nie .

Podpowiem tylko że nie chodziło o cyfrowe zero logiczne - dla mnie jest to istotne dla kogoś kto parał i para się techniką cyfrową . Jak na razie to wnioskuje że wiedza na temat techniki cyfrowej jest u kolegi zerowa jak to logiczne zero . Niech kolega się nie kompromituje dobrze. Nie zamierzam się awanturować . Nawet kolega nie zapytał kolegi sly30 jaką ma zwrotnicę , jakiego producenta i kolega śmie mi ty kłapać o mojej niewiedzy technicznej .

 

Powiedziałem że kolega pisze bzdury nic poza tym . Niech kolega poczyta o transmisji cyfrowej to może coś z tego zrozumie i wtedy pogadamy . Jak na razie kończę z kolegą zabawę.

Czytał kolega mój post pod rejestratorami cyfrowymi jaki napisałem pod wypocinami kolegi ? Pewnie nie .

Podpowiem tylko że nie chodziło o cyfrowe zero logiczne - dla mnie jest to istotne dla kogoś kto parał i para się techniką cyfrową . Jak na razie to wnioskuje że wiedza na temat techniki cyfrowej jest u kolegi zerowa jak to logiczne zero . Niech kolega się nie kompromituje dobrze. Nie zamierzam się awanturować . Nawet kolega nie zapytał kolegi sly30 jaką ma zwrotnicę , jakiego producenta i kolega śmie mi ty kłapać o mojej niewiedzy technicznej .

A analogowe filtry aktywne? W czym by miały mieć przewagę nad zwrotnicą w kolumnach poza szybszym i tańszym modelowaniem filtracji. Też tam są kondensatory, też tam są rezystory, nawet wyższych wartości ich więcej i z reguły gorszej jakości, musi być dobre zasilanie dodatkowo.

Są rzeczy które pasywnie robi się ciężko, albo w ogóle się nie da. Przykładowo filtry operujące bardzo nisko, w zakresie zjawisk rezonansowych głośników. Pasywnie wymaga to ogromnych cewek i kondów, a i tak kompensacja rezonansu BR nigdy nie wyjdzie idealnie. Aktywnie realizacja jest banalna, zwłaszcza że bufory na samym dole zachowują się w sposób bliski idealnemu, ze względu na duże wzmocnienie otwartopętlowe op-ampów w tym zakresie, poniżej albo przynajmniej w okolicach bieguna dominującego kompensacji.

 

Do tego sprzężenia między cewkami jak ktoś bardziej skomplikowaną zwrotnicę chce zrobić.

 

Plus jeszcze zniekształcenia cewek rdzeniowych o dużych wartościach.

 

Do tego zwrotnica pasywna często oznacza duże straty mocy, i konieczność chłodzenia zwrotnicy ew. grzanie przez nią wnętrza obudowy jakby ktoś jednak puścił sprawę na żywioł.

Nawet kolega nie zapytał kolegi sly30 jaką ma zwrotnicę , jakiego producenta i kolega śmie mi ty kłapać o mojej niewiedzy technicznej .

Nie musiałem pytać bo od dawna wiem.

Jak na razie to wnioskuje że wiedza na temat techniki cyfrowej jest u kolegi zerowa jak to logiczne zero

Jeszcze raz powtórzę, nie chodziło o logiczne zero. Resztę pozostawiam inteligencji Kolegi.

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Są rzeczy które pasywnie robi się ciężko, albo w ogóle się nie da. Przykładowo filtry operujące bardzo nisko, w zakresie zjawisk rezonansowych głośników. Pasywnie wymaga to ogromnych cewek i kondów, a i tak kompensacja rezonansu BR nigdy nie wyjdzie idealnie. Aktywnie realizacja jest banalna, zwłaszcza że bufory na samym dole zachowują się w sposób bliski idealnemu, ze względu na duże wzmocnienie otwartopętlowe op-ampów w tym zakresie, poniżej albo przynajmniej w okolicach bieguna dominującego kompensacji.

 

Jednak to dodatkowe wzmacniacze po drodze. Przecież słuchamy i wiemy jak "doskonale" grają te wszystkie wzmacniacze tranzystorowe. Tak super to gra, że połowa audiofilów wybiera lampy. Nie można tak sobie dobrać głośników żeby nie atakować rezonansów? Wybór jest ogromny, sztuka kompromisu, jednak jak ktoś się uprze na nietypowe rozwiązania, to pojawią się inne problemy. Moim zdaniem cewki z dobrego drutu są jeszcze najmniejszym złem w porównaniu do kondensatorów i rezystorów, a ich rezystancja z audiofilskiego punktu widzenia jest bardzo czystym zjawiskiem.

Jednak to dodatkowe wzmacniacze po drodze. Przecież słuchamy i wiemy jak "doskonale" grają te wszystkie wzmacniacze tranzystorowe. Tak super to gra, że połowa audiofilów wybiera lampy. Nie można tak sobie dobrać głośników żeby nie atakować rezonansów? Wybór jest ogromny, sztuka kompromisu, jednak jak ktoś się uprze na nietypowe rozwiązania, to pojawią się inne problemy. Moim zdaniem cewki z dobrego drutu są jeszcze najmniejszym złem w porównaniu do kondensatorów i rezystorów, a ich rezystancja z audiofilskiego punktu widzenia jest bardzo czystym zjawiskiem.

Poprzednio dziwnie wkleiły się linki które były do różnych wiadomości. Oba otwierają ta samą wiadomość. Nie wiem dlaczego. Powtarzam więc ten który był inny do porównania systemu aktywnego do systemu pasywnego kolumn tej samej firmy i tej samej konstrukcji mechanicznej:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Przecież słuchamy i wiemy jak "doskonale" grają te wszystkie wzmacniacze tranzystorowe.

Możesz zastosować w układzie aktywnym wzmacniacze lampowe choć dla niskich częstotliwości raczej będzie to niezbyt rozsądne rozwiązanie, ale też można. Wzmacniacze w takich aplikacja obsługują tylko fragment pasma akustycznego. To niewątpliwie zaleta ułatwiająca "życie" tym wzmacniaczom.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Może i są dodatkowe wzmacniacze po drodze, ale za to można dość niskonakładowo rozwiązać odwieczny problem konstruktorów wzmacniaczy mocy - na bas dać "wołu roboczego" a na środek i górę "konia wyścigowego". Połączenie cech tych dwóch rozwiązań w jednym wzmacniaczu na całe pasmo jest trudne, i zawsze wychodzi jakiś zgniły kompromis - za mała moc albo dodatkowe stopnie wzmocnienia, co najgorsze objęte pętlą sprzężenia globalnego itd.

 

Co do tego doboru głośników, to trzeba by chyba mieć fabrykę takowych żeby móc dobrać efektywności i inne parametry tak żeby np. nie trzeba było stosować tłumików rezystorowych grzejących zwrotnicę. A rezonanse zawsze będą jakoś bruździć we współpracy z pasywnymi filtrami. Czasem mniej, czasem bardziej. Do tego pasywnie nie da się dobrze zrobić np. filtru subsonicznego jakby ktoś chciał zabezpieczyć głośnik przed zniszczeniem płytą ze złośliwie nagranym przebiegiem 8Hz.

 

Ja trochę się znam na konstruowaniu zarówno aktywnych jak i pasywnych, i wcale nie uważam że któreś z tych rozwiązań ma kolosalną i kosmiczną przewagę nad drugim.

Ja trochę się znam na konstruowaniu zarówno aktywnych jak i pasywnych, i wcale nie uważam że któreś z tych rozwiązań ma kolosalną i kosmiczną przewagę nad drugim.

Nigdy nie twierdziłem że jeden system nad drugim ma kolosalną przewagę, ale jednak aktywny ma więcej cech pozytywnych w stosunku do identycznego pasywnego. Można też dać przykłady bardzo dobrych układów pasywnych i słabych układów aktywnych i wtedy można nabrać wątpliwości. Teoria jest jednak jednoznaczna. Nie pozostawia wątpliwości.

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Tak :) Jak się wszystko wie i wszystko umi, to wszystko jest proste. Sly30 musi kogoś do tego zatrudnić, albo i nawet dwie osoby. Inaczej tego nie widzę.

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.