Skocz do zawartości
IGNORED

Sonus Faber Electa Amator I czy warto ?


feluś

Rekomendowane odpowiedzi

VT 200 to był zacny wzmacniacz. Klasyk. Jak dobre wino. Jeszcze z czasów, gdy w high endzie chodziło o dźwięk. Miał swoje wady - głównie użytkowe - głośny wentylator, wysuwające się z gniazd poziomo zainstalowane lampy mocy, przepalający się rezystor biasu, nieodłączalny zwykły przewód sieciowy, ale mocy to mu nie brakowało nawet z Thielami CS7.

Wpisy tego rodzaju zwykle uznaję za szkodliwe uogólnienia.

 

Myślałem że jesteś bardziej obeznany z praktyką co i z czym należy połączyć. Pomijając abstrakcyjność grania Maka to łączenie

Jadis Ja 80 z Extremą to już wyczyn godny początkujacego audiofila .

VT 200 to był zacny wzmacniacz. Klasyk. Jak dobre wino. Jeszcze z czasów, gdy w high endzie chodziło o dźwięk. Miał swoje wady - głównie użytkowe - głośny wentylator, wysuwające się z gniazd poziomo zainstalowane lampy mocy, przepalający się rezystor biasu, nieodłączalny zwykły przewód sieciowy, ale mocy to mu nie brakowało nawet z Thielami CS7.

 

Nie małem żadnych problemów o których piszesz z monoblokami VTM 200 a przewód sieciowy nie był na stałe.Wentylatory ciche

i pracowały na 1 biegu.Można byłoby wymienić na jeszcze cichsze ale nie było takiej potrzeby.

VTM 200 i VT200 to zupełnie inne wzmacniacze. Wiele różnic konstrukcyjnych i dzieli je epoka. Imo VT200 jeden z najbardziej udanych wzmaków Audio Research, w odróżnieniu od VTM200, które były kwintesencją odejścia ARC w kierunku grania klinicznego i zdehumanizowanego, wszystko dzięki sterowaniu z lamp 6H30.

 

Jeżeli ktoś zakochał się w graniu ARC sprzed stosowania lamp 6H30 (a to był mój przypadek) (VT150, VT100, VT200, REF 600, LS22, LS25, Ref1),

to późniejsze konstrukcje na lampie 6H30 były już ciężkostrawne (VT200 MKII, VT100 MKIII, LS25MKII, REF2 MKII itd).

 

Jeżeli ktoś zakochał się w graniu ARC sprzed stosowania lamp 6H30 (a to był mój przypadek) (VT150, VT100, VT200, REF 600, LS22, LS25, Ref1),

Po późniejsze konstrukcje na lampie 6H30 były już ciężkostrawne (VT200 MKII, VT100 MKIII, LS25MKII, REF2 MKII itd).

VT 200 i VTM 200 to wzmacniacze produkowane mniej więcej w tym samym czasie i monoblki VTM 200 to ulepszona wersja

stereofonicznego VT 200 z przyzwoitym zasilaniem i innymi dobrymi wynalazkami. Era dobrego lampowego grania ARC kończy się na VTM 200. Później już było tylko gorzej - pogoń za brzmieniem tranzystorowym ( VT 100 w róznych odmianach i wyżej )

Pre LS 22 i Ref.1 to najlepsze konstrukcje lampowe Audio Research które brzmią jak prawdziwa lampa.Sprawdzałem i potwierdzam. Natomiast LS 25 już nie był tak dobry jak LS 22 i Ref.1

VT200 1998-2001

VTM200 2001-2005

 

Konstrukcyjnie i brzmieniowo dość odległe od siebie. Przede wszystkim VT200 sterowany z lamp 6922, zaś VTM200 to zupełnie inna konstrukcja praktycznie hybryda tranzystorowo lampowa. Pisanie, że VTM200 jest rozwinięciem VT200 świadczy o niedostatkach znajomości obu konstrukcji.

Gość NEWNEW

(Konto usunięte)

Milimetr ma rację. 6H-30P jest lampą bardzo przeciętną z sonicznego punktu widzenia. Trzeba starannie poszukiwać selekcjonowanych lamp, wybór ogranicza się w zasadzie do trzech modeli i trzeba jeszcze wiedzieć z którego rocznika kupić dany egzemplarz.

VT200 1998-2001

VTM200 2001-2005

 

Konstrukcyjnie i brzmieniowo dość odległe od siebie. Przede wszystkim VT200 sterowany z lamp 6922, zaś VTM200 to zupełnie inna konstrukcja praktycznie hybryda tranzystorowo lampowa. Pisanie, że VTM200 jest rozwinięciem VT200 świadczy o niedostatkach znajomości obu konstrukcji.

 

Drobna pomyłka w latach produkcji - VT 200 produkowano 1998 - 2004 , VTM 200 od 2001 - 2005.

 

Milimetr ma rację. 6H-30P jest lampą bardzo przeciętną z sonicznego punktu widzenia. Trzeba starannie poszukiwać selekcjonowanych lamp, wybór ogranicza się w zasadzie do trzech modeli i trzeba jeszcze wiedzieć z którego rocznika kupić dany egzemplarz.

 

Tomasz, lampy do ARC powinno się kupować w fabryce ARC gdyż te lampy są ścisle wyselekcjonowane i dobrane do każdego

modelu. Kupowanie lamp do ARC z innego źródła może byc ryzykowne i krzywdzące dla urządzenia.

Magnepan - dla ścisłości VT200 był produkowany w latach 1998-2001. Od 2001 do 2004 był produkowany VT200MKII, który już był na lampach 6H30 i dlatego o tej iteracji tego wzmacniacza nie wspominam w kontekście dobrego grania. Z mojej strony EOT i przepraszam za odejście od tematu wątku.

Ze strony ARCDB

 

The VTM200 is an exciting new amplifier design for a number of reasons. First, it packs a strong 200 watts RMS output into a chassis size identical to the VT100MKII stereo. That means it can easily be tucked into a ventilated cabinet or behind a loudspeaker. Internal fan cooling is controlled by a two-speed switch on the rear panel. Output tube biasing is very user friendly, incorporating a simple rotary switch and large three-digit LED display on the back of the chassis. The system works by adjusting bias on just two of six 6550C output tubes, and checking bias level on the remaining four tubes. Input is XLR - only for best performance; output taps are provided for 4, 8 or 16-ohm speaker loads. We've even incorporated a 12V power -on.off trigger for custom-installation purposes.

Using classic vacuum-tube circuit design, the input stage of the VTM200 uses direct-coupled JFETs for ultra low noise. The input stage is followed by a single 6N1P vacuum-tube amplifying stage, which in turn is coupled to a pair of triode-connected 6L6GC tubes used as direct-coupled, cathode-follower drivers to provide exceptional linearity combined with good stability and service life. The output stage of six 6550 tubes is fed by a power supply with 438 joules of energy storage. Screen voltage for the partially cathode coupled output stage is supplied via two 6AS7 regulator tubes (in current production) driven by a 6N1P. The end result is an input/drive/output combination with incredible linearity and dynamic headroom, having great stability under dynamic conditions and varying speaker loads. The VTM200 should prove to be one of the most successful and popular Audio Research power amplifiers ever.

Sonically, the VTM200 has resolving power and musical dynamics which easily put it in the Reference class. Bass response is fast and powerful - here's where the big, linear power supply shows its mettle! Staging is extremely well-focused, layered and naturally proportioned. In fact, the VTM200 likely sets a new standard in its class with its ability to spatially replicate a good recording. With power, richness of body and an uncanny ability to resolve small textural and harmonic detail, the VTM200 is the kind of amplifier that demands to be driven by a current-generation Audio Research preamplifier.

 

Milimetr ma rację. 6H-30P jest lampą bardzo przeciętną z sonicznego punktu widzenia.

 

Możliwe że tak jest ale w modelu VTM 200 nie ma lamp 6H-30P więc nie bardzo wiem o co chodzi. Lampa 6H-30P jest w modelu stereofonicznym VT 200 mk.2 Dziwi mnie też że padła informacja o tym że VTM 200 to hybrydowa konstrukcja ??? Nic mi nie wiadomo na ten temat ale mogłem czegoś nie doczytać więc chętnie się czegoś dowiem ........

Gość NEWNEW

(Konto usunięte)

Ja mam od kilku lat końcówki z serii Reference, obecnie 150 a przymierzam się do jej upgrajdu do wersji Galileo GS150. Linia VT to już dla mnie zamierzchła historia;-) Nowe piece z serii Reference mimo tych 6N-30P całościowo grają jednak lepiej, przede wszystkim są lepsze na dole pasma, mają większą wydajność prądową i generalnie dużo lepiej konstruują scenę. Oczywiście, brzmią nieco chłodniej, ale to się da z łatwością skorygować choćby okablowaniem. VT200 nie wytrzymuje bezpośredniego porównania już z Ref. 110, nie mówiąc o Ref. 150 czy też kolejnymi inkarnacjami SE oraz GS150. Jest to głównie wynikiem przewagi lamp KT120 a zwłaszcza KT150 nad starymi 6550. Ideałem wydaje się połączenie starych lamp sterujących 6922 i pokrewnych z nowymi lampami mocy. Z tego co mówił McGyver da się taką kombinację zaaplikować.

Radze posluchac FS Accordo.

Znakomite monitory i jeden z najlepszych głośników wysoko tonowych jakie slyszalem.

Otwarte, barwne, dynamiczne granie.

Mozna słuchać godzinami , nic nie męczy a głośniki znikają w pomieszczeniu.

Po posłuchaniu tych monitorów nabrałem ochoty na FS Ktema.

Nie mów Sly'owi30, że stary szmaciany tweeter Scana D2905 to jeden z najlepszych tweeterów jakie słyszałeś bo się na Ciebie obrazi :) i zaraz Ci rzuci miedzy oczy focalowskim berylem który przy D2905 gra sztucznie i bezbarwnie :)

"Aktualnie nie możesz dodawać odpowiedzi w tym temacie ( "....Jadis i88 vs Krell FBI....lampa czy tranzystor?"  oraz "Klub Scan speak") . Masz permanentną blokadę pisania w tym temacie"

Ja mam od kilku lat końcówki z serii Reference, obecnie 150 a przymierzam się do jej upgrajdu do wersji Galileo GS150. Linia VT to już dla mnie zamierzchła historia;-) Nowe piece z serii Reference mimo tych 6N-30P całościowo grają jednak lepiej, przede wszystkim są lepsze na dole pasma, mają większą wydajność prądową i generalnie dużo lepiej konstruują scenę. Oczywiście, brzmią nieco chłodniej, ale to się da z łatwością skorygować choćby okablowaniem. VT200 nie wytrzymuje bezpośredniego porównania już z Ref. 110, nie mówiąc o Ref. 150 czy też kolejnymi inkarnacjami SE oraz GS150. Jest to głównie wynikiem przewagi lamp KT120 a zwłaszcza KT150 nad starymi 6550. Ideałem wydaje się połączenie starych lamp sterujących 6922 i pokrewnych z nowymi lampami mocy. Z tego co mówił McGyver da się taką kombinację zaaplikować.

 

Seria Referencyjna ARC 110 i 210 ( monobloki ) to porażka dźwiękowa tej zacnej firmy i dopiero końcówka Ref.150 sprzed

kilku lat oraz monobloki Ref.250 pozwoliły odzyskać firmie ARC na nowo renomę producenta konstrukcji lampowych o brzmieniu

lampy. Wiem że masz Ref.150 i jesteś z niego zadowolony ale problemem chłodnego brzmienia nadal pozostają przedwzmacniacze ARC ( Ref.3 i Ref.5 ) które powodują schłodzenie dźwiękowe systemu wzmacniającego ARC.

 

Tak więc dalej nieskromnie twierdzę że VTM 200 oraz Ref.1 to jedna z lepiej grających kombinacji firmy ARC bez ostrości

i charakteru brzmienia tranzystora ale wystarczy już tego off topu za co załozyciela wątku przepraszam.

Nie wiem jak z extremami(to chyba najgorsze do napedzenia kolumny), ale EA 1 z latwoscia napedza jadis da88s, ze stradivari tez sobie radzil.

Przy obecnej konf. lamp, czyli raytheony czarna anoda i sylvanie baldvin 83i wyciska z EA1 to co najlepsze, wg mnie

Welly, welly, welly, welly, welly, welly, well. To what do I owe the extreme pleasure of this surprising visit?

, które były kwintesencją odejścia ARC w kierunku grania klinicznego i zdehumanizowanego, wszystko dzięki sterowaniu z lamp 6H30.

Bardzo cenię sobie wszystkie opinie Milimetra i zawsze czytam je z uwagą.Podzielam również zdanie o pewnym "wiejącym chłodzie" ze współczesnych produktów AR. Ale w środku CD8 Ref też siedzą wspomniane lampy, o ile się nie mylę. A trudno jest o nim powiedzieć, że wydobywa się z niego dżwięk kliniczny i zdehumanizowany. Może więc przyczyna nie w lampach tkwi?

Gość NEWNEW

(Konto usunięte)

Bardzo cenię sobie wszystkie opinie Milimetra i zawsze czytam je z uwagą.Podzielam również zdanie o pewnym "wiejącym chłodzie" ze współczesnych produktów AR. Ale w środku CD8 Ref też siedzą wspomniane lampy, o ile się nie mylę. A trudno jest o nim powiedzieć, że wydobywa się z niego dżwięk kliniczny i zdehumanizowany. Może więc przyczyna nie w lampach tkwi?

 

Kolejne elementy toru ARC są bardzo różne i przez to razem tworzą synergiczne zestawienie. Na początku toru jest odtwarzacz CD, który jest conajmniej ciepły i plastyczny jak CD 8 tudzież wręcz bardzo ciepły jak CD 7. Następnym etapem toru jest jasny, dynamiczny, przezroczysty akustycznie czy wręcz chłodny (oczywiście jak na lampy) preamp Reference 3 czy Reference 5. A na koniec w miarę neutralna, choć mimo wszystko minimalnie ocieplona w stosunku do pre końcówka mocy. Słuchałem każdego z wymienionych klocków w różnych systemach, stąd taki a nie inny opis ich sygnatury dźwiękowej.

Nie mów Sly'owi30, że stary szmaciany tweeter Scana D2905 to jeden z najlepszych tweeterów jakie słyszałeś bo się na Ciebie obrazi :) i zaraz Ci rzuci miedzy oczy focalowskim berylem który przy D2905 gra sztucznie i bezbarwnie :)

Sami się złapali w swoje sidła. Stara 20 letnia szmateczka a jak gra. Zwłaszcza jak się wie do czego podłączyć (na razie to chłopcy słyszeli może 30% jej możliwości). Wiecie dokładnie, który to model Scana bo ja się domyślam.

Jakby jeszcze wywalić ten bezbarwny nacinany revelator ze średnicy to by chłopaki usłyszeli prawdziwe granie. Tyle, że do pełni szczęścia potrzeba 3 way. Niedawno takowe monitorki słuchałem i czapki z głów jak to gra.

Przy nich te nowe Sonusy to pierdziaweczki som :)

U mnie siedzą D 2905/930000, brzmienie z tej szmaty mi się podoba, siedząc za blisko może sypać i zniekształcać ale powyżej dwóch metrów układa dźwięki, nie metalizuje, nie ostrzy, pokazuje nieskażone detale.

moc głośnika do zastosowania w większych kolumnach.

Ale mój wpis nie dotyczył kształtowania dżwięku poprzez wzajemny wpływ komponentów ARC.To jest zupełnie inne zagadnienie. Taki wpływ oczywiście istnieje, tak jak każdego elementu systemu audio. Z grubsza znam ich brzmienie. Kilka z nich miałem na własność. Pozostał tylko cd8. M.in. dlatego , że odpowiada mi jego olbrzymia muzykalność i analogowa sygnatura. Pre ref5, albo końcówki na lampie kt 120 i 150 to dobre granie bez dwóch zdań, choć nie do końca moje. Mój wpis dotyczył opinii stwierdzajacej, że lampy 6h30 z punktu widzenia audio są mizerne, bo grają odhumanizowanym dżwiękiem.

6H-30P jest lampą bardzo przeciętną z sonicznego punktu widzenia

kwintesencją odejścia ARC w kierunku grania klinicznego i zdehumanizowanego, wszystko dzięki sterowaniu z lamp 6H30.

Moim zdaniem cd8 jest dowodem, że te lampy nie maja takiego degradująco-zimnego wpływu na dżwięk, bo gdyby tak było nie grałby tak jak gra, tylko grałby technicznie, zimno i bez emocji. No i poziom jaki na tle porównywalnej konkurencji reprezentuje udowadnia, że sonicznie chyba nie są jednak takie złe.

Tomkly, wspomniałeś też, że myślisz o nowej końcówce ARC GS150. Pomysł na pewno zacny, bo wygląda na kawał dobrego pieca. Zwłaszcza dla miłośników KT150. Jeśli zwracasz uwagę na lampy, to zapewne wiesz, że ona też ma m.in. dwie lampy 6h30.

Reasumując te smętne wywody przyszło mi do głowy, że byc może przyczyna odmiennej sygnatury dżwiękowej tych urządzeń nie tkwi w lampie 6h30, tylko w odmiennej ich amplifikacji. I że chyba wcale nie są takie tragiczne, skoro są używane z tak dobrym skutkiem sonicznym

Miałem Amator 1 i uważam że ciężko kupić coś lepszego.

Kolumny wredne jeśli chodzi o dobór sprzętu towarzyszącego. Grałem na nich na kilku wzmacniaczach

Amplifon wt40 - tragedia na basie , kompletnie nie radził sobie z tymi kolumnami.

Cayin a88t - lepszy na basie , ładna góra pasma , brakowało średnicy.

Sungden a21 - za słaby.

Zestawienie które z zasady nie powinno grać - Set na 6c33c 18 wat - bajka , piękna średnica , dobrze kontrolowany bas na tanich audioquest cv6. Podmiana kabli na teoretycznie lepsze yp soud argentum , velumy za 15 tys i srebrne siltechy psuło dźwięk tego zestawienia.

 

Kolumny te są na starych ale bardzo dobrych przetwornikach.

Gdyby były produkowane dzisiaj przy dzisiejszych "narzutach" firm produkujących sprzęt audio pewnie by kosztowały majątek.

Co ciekawe miałem okazję porównać te monitory z podobnymi gabarytowo dynaudio focus 140.

Nie rozumiem jak firma dynaudio produkując tak dobre kopułki jakim były esotar 330 d i esotec 260 zaprzestaje produkcji i wprowadza na rynek obecnie produkowaną w mojej opinii tandetę. Izraelski morel robi znacznie lepiej brzmiące kopułki bliższe brzmieniowo starym dynaudio niż obecne twory dynaudio przynajmniej w tańszych wersjach.

Trzeba zwracać uwagę na przetworniki. 20 lat robi swoje. Ceny tych monitorów rosną widywałem na zagranicznych aukcjach licytacje gdzie sprzedały się za 14300 zł.

Zestawienie które z zasady nie powinno grać - Set na 6c33c 18 wat - bajka , piękna średnica , dobrze kontrolowany bas na tanich audioquest cv6. Podmiana kabli na teoretycznie lepsze yp soud argentum , velumy za 15 tys i srebrne siltechy psuło dźwięk tego zestawienia.

Możesz napisać co to był za SET ?

----------------------------------------------------

Diy konstrukcji Father_Pio.

Dawne czasy ale mam jeszcze fotkę. W Kielcach ma znajomy ten wzmacniacz. W sumie to powstały 3 sztuki. Porównywałem ostatnio z moim Jadisem da50 i z konstrukcją na tubach set grał lepiej . Na 2 way na accutonach wybrałbym jadisa.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.