Skocz do zawartości
IGNORED

Sonus Faber Electa Amator I czy warto ?


feluś

Rekomendowane odpowiedzi

Gość

(Konto usunięte)

Zestawienie które z zasady nie powinno grać - Set na 6c33c 18 wat - bajka , piękna średnica , dobrze kontrolowany bas

 

U mnie z SET-em na "diabełkach" (monobloki PhaSt) gra SF Electa Amator II i moim zdaniem też nic w tym zestawieniu nie brakuje.

 

EA I słuchałem dawno temu. Fakt, że górę mają lepszą ale EA II maja lepszy bas i dolną średnicę i z tego powodu grają bardziej zrównoważonym dźwiękiem, bardziej spójnie. Ale wiele zależy od całego zestawu i preferencji słuchacza.

EA I słuchałem dawno temu. Fakt, że górę mają lepszą ale EA II maja lepszy bas i dolną średnicę i z tego powodu grają bardziej zrównoważonym dźwiękiem, bardziej spójnie.

 

Pisałem o tym wielokrotnie w wątku Sonus Faber i jeszcze raz powtórzę. Electa Amator 1 to mały pikuś przy Electa Amator 2.

Jeśli ktoś nadal twierdzi że jest odwrotnie albo nie wie za bardzo o co w dobrym dźwięku chodzi albo po prostu nigdy nie słyszał jak EA2 grają.Zresztą gdyby EA1 były rzeczywiście tak dobre jak niektórzy sądzą to Franco Serblin nie zawracałby sobie głowy

upgrejdem do modelu EA 2. Serblin wiedział doskonale że EA1 nie mają wyatarczającego basu i stąd powtórka z rozrywki :-))

Gość

(Konto usunięte)

EA1 nie mają wystarczającego basu

 

Różnice są nie tylko w ilości ale również w charakterze: I-ka ma bass-reflex, II-ka - membranę bierna. Dmuchanie br prawie zawsze jest słyszalne. Często też bas z br jest odrobinę opóźniony względem reszty.

Pisałem o tym wielokrotnie w wątku Sonus Faber i jeszcze raz powtórzę. Electa Amator 1 to mały pikuś przy Electa Amator 2.

Jeśli ktoś nadal twierdzi że jest odwrotnie albo nie wie za bardzo o co w dobrym dźwięku chodzi albo po prostu nigdy nie słyszał jak EA2 grają.Zresztą gdyby EA1 były rzeczywiście tak dobre jak niektórzy sądzą to Franco Serblin nie zawracałby sobie głowy

upgrejdem do modelu EA 2. Serblin wiedział doskonale że EA1 nie mają wyatarczającego basu i stąd powtórka z rozrywki :-))

Oj Magnepan - ju z nie chce mi sie z Tobą polemiki prowadzić w sprawie Electy Amator -błądzisz niesamowicie. Powiem tylko Ci tyle że Franco Serblin nie zawracałby sobie głowy upgrejdem do EAII w takiej formie gdyby Dynaudio dalej sprzedawało mu ESOTRA.

Miałem obie wersje Electy Amator - i model 2 to po prostu krok w tył w stosunku do EA1 - i to duuuuzy krok w tył.

"Aktualnie nie możesz dodawać odpowiedzi w tym temacie ( "....Jadis i88 vs Krell FBI....lampa czy tranzystor?"  oraz "Klub Scan speak") . Masz permanentną blokadę pisania w tym temacie"

Oj Magnepan - ju z nie chce mi sie z Tobą polemiki prowadzić w sprawie Electy Amator -błądzisz niesamowicie. Powiem tylko Ci tyle że Franco Serblin nie zawracałby sobie głowy upgrejdem do EAII w takiej formie gdyby Dynaudio dalej sprzedawało mu ESOTRA.

Miałem obie wersje Electy Amator - i model 2 to po prostu krok w tył w stosunku do EA1 - i to duuuuzy krok w tył.

 

Widzisz , EA2 gra bliżej Extremy która urzeka swoim brzmieniem.EA 1 kazałem zabierać dystrybutorowi po 1 miesiącu odsłuchów.

To ze Dynaudio nie potrafi budować kolumn dobrze grających ( tak jak to robił Franco Serblin ) to jest dla mnie oczywiste od początku istnienia obydwu firm. Dźwięk Dynaudio był zawsze taki surowy i ' nieokrzesany.' bez muzycznej plasteliny.

Electa Amator mkI to nie są kolumny, które wpinamy w byle system i gra.

Trzeba mieć baaardzo dużo doświadczenia i dostęp do sporej ilości sprzętu aby w 1 miesiąc wydobyć z nich to co najlepsze

Ja tam Magnepan myślę,oczywiście bez urazy, że nie udało Ci się zgrać systemu pod "jedynki"

----------------------------------------------------

 

Oj Magnepan - ju z nie chce mi sie z Tobą polemiki prowadzić w sprawie Electy Amator -błądzisz niesamowicie. Powiem tylko Ci tyle że Franco Serblin nie zawracałby sobie głowy upgrejdem do EAII w takiej formie gdyby Dynaudio dalej sprzedawało mu ESOTRA.

Miałem obie wersje Electy Amator - i model 2 to po prostu krok w tył w stosunku do EA1 - i to duuuuzy krok w tył.

Babatular szkoda czasu na polemiki z gosciem co oglada sprzet jedynie na obrazkach. Jedyny system jaki posiada to windows.

Sonus Faber robil tak trudne kolumny do napedzenia ze nigdy nie graly tak jak trzeba,podziwialem je zawsze za piekno wykonania i zawsze przy stycznosci z nimi zadawalem sobie pytanie, dlaczego to tak nie gra jak wyglada,mysle ze wielu kolegow audiofili ma takie samo zdanie...

Mirek zamiast Godmansów mogłeś zakupić Sonusy, zdecydowanie fajniejsze granie. Wcześniej był w wątku opis czym je napędzić z lampą.

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Widzisz , EA2 gra bliżej Extremy która urzeka swoim brzmieniem.EA 1 kazałem zabierać dystrybutorowi po 1 miesiącu odsłuchów.

To ze Dynaudio nie potrafi budować kolumn dobrze grających ( tak jak to robił Franco Serblin ) to jest dla mnie oczywiste od początku istnienia obydwu firm. Dźwięk Dynaudio był zawsze taki surowy i ' nieokrzesany.' bez muzycznej plasteliny.

Chyba Szymona ma rację, że sprzęt oglądasz na obrazkach bowiem jeśli jakiejś kolumnie jest bliżej dźwiękowo do EXTREMY to na pewno jest to EA1. W zasadzie te same głośniki są zastosowane w Extremie i EA1 ( no oczywiście midwoofer ma większą średnicę w EXTREMIE, która dodatkowo ma membrane pasywną KEFa; w EA1 jest bassreflex)

 

EA2 jest zbliżona do EXTREMY co najwyżej typem obudowy - w obu jest membrana bierna.

"Aktualnie nie możesz dodawać odpowiedzi w tym temacie ( "....Jadis i88 vs Krell FBI....lampa czy tranzystor?"  oraz "Klub Scan speak") . Masz permanentną blokadę pisania w tym temacie"

Mirek zamiast Godmansów mogłeś zakupić Sonusy, zdecydowanie fajniejsze granie. Wcześniej był w wątku opis czym je napędzić z lampą.

Sonusy kupujesz sobie z biegu i wszyscy moga je miec,Goodmansy moje z tego co wiem od Janusza Sikory sa tylko trzy pary na swiecie,kolumny bez zwrotnicy! dalej nie bede tlumaczyl dlaczego Goodmansy(Twin Axiette8) tak pieknie graja i dlaczego je tak latwo napedzic.

Babatular szkoda czasu na polemiki z gosciem co oglada sprzet jedynie na obrazkach. Jedyny system jaki posiada to windows.

 

(..............................................)

Chyba Szymona ma rację, że sprzęt oglądasz na obrazkach bowiem jeśli jakiejś kolumnie jest bliżej dźwiękowo do EXTREMY to na pewno jest to EA1. W zasadzie te same głośniki są zastosowane w Extremie i EA1 ( no oczywiście midwoofer ma większą średnicę w EXTREMIE, która dodatkowo ma membrane pasywną KEFa; w EA1 jest bassreflex)

 

EA2 jest zbliżona do EXTREMY co najwyżej typem obudowy - w obu jest membrana bierna.

 

Babtular., Esotar na górze nie załatwi wszystkiego i brak zszycia w EA1 jest tak oczywisty że wszyscy razem do kupy wzięci nie wiecie o czym piszecie. EOT

Squad , SF Electa Amator 1 była napędzana ARC VT 130 SE - lepiej być nie MOŻE ( 110 watt x 2 z lampy !!! ) i z genialnym pre ARC LS22 wszystko podpięte wysokim Transparent Audio i interkonektami firmy Lieder model Whale.

Ten sam ARC VT 130 SE później napędził Extremy tak że nie ma o czym gadać - panowie.Widzę że się męczysz z doborem

wzmaka do EA1. Jeśli moje 110 x2 było za mało do EA1 w co wątpię to dlaczego Extremy zaspiewały jak Pavarotti ?

Powtórzę po raz ostatni - EA1 SĄ DO BANI i to nie jest kwestia braku mocy wzmacniacza - EA1 nie grają one tylko imitują plumkanie.

Widzisz, ja staram się kulturalnie a tu krzyczysz i to jeszcze jakieś brednie opowiadasz.

W audio nie chodzi o to aby zebrać najlepsze pojedyncze komponenty i połączyć je najlepszymi kablami - to nie jest klucz do sukcesu i powinieneś o tym wiedzieć.

To co akurat spasowało się z Extremami wcale z EA nie musi zagrać równie idealnie. Na moje jeżeli słuchałeś Extremy ze 110W lampy to dalej nie wiesz co te kolumny potrafią.

Electa Amotor, których słuchałeś musiały być zepsute skoro zarzucasz im brak basu i zszycia Esotara z resztą pasma. Kropka.

Nie pozostaje mi nic innego jak życzyć Ci abyś kiedyś posłuchał ich w zgranym systemie

I przestań już pisać, że się męczę, ja czerpię z tego kupę przyjemności czego i Tobie życzę.

----------------------------------------------------

Magnepan, zapraszam do siebie, posluchamy, mysle, ze nie bedzie tak zle

Welly, welly, welly, welly, welly, welly, well. To what do I owe the extreme pleasure of this surprising visit?

@ Magnepan ... kolega Squad05 w ostatnich miesiącach przetestował prawie 10 różnych wzmacniaczy, od tranów po lamy. Od konstrukcji renomowanych producentów za ciężkie pieniądze po konstrukcje z pogranicza DIY. Od 17W mocy po 80W w klasie A ...i powiem tobie, że same waty nie wysterują tych kolumn (SF MKI) ... o dziwo najlepszy dźwięk, bez buły na basie uzyskano z 17W z konstrukcji DIY jednego kolegów z forum ... to był szok, że inne renomowane konstrukcje mocniejsze, nie dawały rady tym kolumną. Po prostu "waty" + inne parametry, muszą wpływać na to, że ta kolumna, jest łapana za pysk i pięknie gra. Jakie parametry? ... nie wiem, nie znam się, zarobiony jestem :), ale prawie wszystkie te wzmaki słyszałem u Darka i wiem, że warto nad tymi kolumnami popracować, aby znaleźć optymalne połączenie. Tyle moich spostrzeżeń.

Złote myśli "Słońca hajenda" ... "Lampa szumi, winyl trzeszczy, Ellipticor nie dla leszczy". 

@ Magnepan ... kolega Squad05 w ostatnich miesiącach przetestował prawie 10 różnych wzmacniaczy, od tranów po lamy. Od konstrukcji renomowanych producentów za ciężkie pieniądze po konstrukcje z pogranicza DIY. Od 17W mocy po 80W w klasie A ...i powiem tobie, że same waty nie wysterują tych kolumn (SF MKI) ... o dziwo najlepszy dźwięk, bez buły na basie uzyskano z 17W z konstrukcji DIY jednego kolegów z forum ... to był szok, że inne renomowane konstrukcje mocniejsze, nie dawały rady tym kolumną. Po prostu "waty" + inne parametry, muszą wpływać na to, że ta kolumna, jest łapana za pysk i pięknie gra. Jakie parametry? ... nie wiem, nie znam się, zarobiony jestem :), ale prawie wszystkie te wzmaki słyszałem u Darka i wiem, że warto nad tymi kolumnami popracować, aby znaleźć optymalne połączenie. Tyle moich spostrzeżeń.

 

Masz prawo mieć DOBRE zdanie o EA1 i całkiem możliwe że 17W lampa zagrała najciekawiej z 10 konstrukcji testowanych przez

Squada. Ciągnąca się polemika od rana do zmierzchu na temat EA1 staje się dla mnie męcząca a wiecie dlaczego ?

 

Bo jestem kilkakrotnie na wyższym poziomie i etapie odtwarzania dźwięku niż mogą to zrobić EA1. Na szczęście nikt nie

napisze że EA 1 grają podobnie jak Extrema które są TOP OF THE LINE pod każdym względem .

Witaj Paweł,

Lebena jednak odpuściłem.

Darek a GM 70 podpinałeś do Sonusów?

Ja jestem z tych co mieli złe doświadczenia z tymi kolumnami ale wynikało to z braku optymalnego dopasowania elektroniki

I jeszcze jedna kwestia co się dzieje z ferrofluidem w głóśniku po ponad dwudziestu latach....? gęstnieje i zmienia jego parametry ,można to wyczyścić ale to już inny głośnik będzie, więc warto w całej tej dyskusji wziąć poprawkę na zmianę brzmienia w okresie starzenia się przetworników

Paweł, oczywiście, że Daro podpinał ...Amplisia SET42 i tz. "Petardę" na GK71 ... Darek SET42 słuchał przez tydzień, to napisze swoje uwagi. Ja tylko dodam do tego co napisałem powyżej do Magnepana ... ten wzmak na GK71 na kolumnach właściciela (duże monitory 30 litrowe DIY na Accutonach) tak gra, że "stringi z doopu zrywa", jest taki niesamowity drive, kontrola i atak, że czapki z głów ... do tej pory u nikogo innego nie słyszałem takiej kontroli nad głośnikiem ... na SF MKI ... było tylko poprawnie, ot plumkało to sobie, ale reweli nie było. Tego samego kolegi, końcóweczka 17W ... lepiej poradziła sobie z tymi głośnikami.

Złote myśli "Słońca hajenda" ... "Lampa szumi, winyl trzeszczy, Ellipticor nie dla leszczy". 

Niestety dużo pracy przed właścicielami SF EA nad dopasowaniem elektroniki żeby wycisnąć z nich wszystkie soki. Musi tam zapanować swoista "chemia " między klockami. A bardziej na zasilaniu :)

 

Pozdr

Nie ma trudnych głośników - tylko prądu czasem brak

Ja

Radze posluchac FS Accordo.

Znakomite monitory i jeden z najlepszych głośników wysoko tonowych jakie slyszalem.

Otwarte, barwne, dynamiczne granie.

 

Czy mogę prosić Kolegę o bliższe informacje dot. zestawu w którym grały Accordo ?

Moja konfiguracja z Luxmanem AX 550, wbrew tu i ówdzie obecnych rekomendacji, chyba nie jest najlepszym połączeniem.

Bardziej osłuchani koledzy słyszeli lepsze połączenia ? Jadis ?

Autora wątku proszę o wyrozumiałość za mój "skok w bok"

 

Pozdrowienia

Sonus Faber robil tak trudne kolumny do napedzenia ze nigdy nie graly tak jak trzeba,podziwialem je zawsze za piekno wykonania i zawsze przy stycznosci z nimi zadawalem sobie pytanie, dlaczego to tak nie gra jak wyglada,mysle ze wielu kolegow audiofili ma takie samo zdanie...

 

Skoro SF nie potrafiły dobrze lub bardzo dobrze zagrać to źle świadczy o osobach, które zestawiały systemy podczas odsłuchów. To jak z gotowanie, trzeba wiele praktyki i odrobiny zdolności aby zrobić pyszne jedzenie a do zjawiskowego trzeba mieć iskrę geniuszu.

 

Co do zdania kolegów audiofilów to zobacz sobie ceny używanych modeli SF, kilka modeli tej firmy jest dziś droższa niż 5 lat temu... Electa Amator I lub Extrema to dobre przykłady...czemu tak się dzieje to każdy inteligentny rozumie...tak samo jak czemu jest więcej ofert zakupu tych kolumn niż ofert sprzedaży...rynek najlepiej ocenia/wycenia co jest dobre a co do doopy...i żadne teorie mądrali tego nie zmienią...

Nikt nie powiedzial ze SF kolumny wszystkie trudno napedzic i ze slabo graja jest pare znanych wlasnie monitorow ze graja fantastycznie,ale od kiedy zaczeli robic kolumny podlogowe to czar prysl,tez znajdziemy pare par udanych modeli,ale to kropla w morzu z ktorych wyprodukowali.

Myślę że urok małych monitorów wynika z racji skupienia źródła dźwięku w jeden punkt a co za tym idzie kreowaniu bardzo ciekawej sceny.

 

W dużych wielodrożnych kolumnach ta precyzja z racji różnych czynników np. braku korekcji czasowej i fazowej powoduje rozmycie tak fantastycznie kreowanej sceny.

 

OT

 

Mirek wrzuć w swoim wątku zdjęcie jak te czarne granitowe nagrobki z równie czarnymi Goodmansami i czarną gitarą w tle się prezentują; da radę już gotyckiego Death rocka słuchać? ;)

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Gość BOBSAPP

(Konto usunięte)

Radze posluchac FS Accordo.

Znakomite monitory i jeden z najlepszych głośników wysoko tonowych jakie slyszalem.

Otwarte, barwne, dynamiczne granie.

Mozna słuchać godzinami , nic nie męczy a głośniki znikają w pomieszczeniu.

Po posłuchaniu tych monitorów nabrałem ochoty na FS Ktema.

 

 

Też tak to odebrałem / pomimo że słuchałem ich tylko na wystawie.

 

172.jpg

 

http://www.highfidelity.pl/@main-2250&lang

Rok wcześniej (2014) Grobel Audio zrobił jeszcze lepszą prezentację (nie szły nagrane z CD na taśmę nagrania tylko nagrania nagrane z taśm matek). Tak te kolumienki fantastycznie się nadają do małych składów bez jakiegoś nisko schodzącego basso continuo.

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Rok wcześniej (2014) Grobel Audio zrobił jeszcze lepszą prezentację (nie szły nagrane z CD na taśmę nagrania tylko nagrania nagrane z taśm matek). Tak te kolumienki fantastycznie się nadają do małych składów bez jakiegoś nisko schodzącego basso continuo.

 

Najśmieśniesze, że jak się słuchało tych kolumn u Grobela w jego domku pod Warszawą to grały mało interesująco a w sali w hotelu dużo lepiej...

 

Ktoś rozpoznaje co to za kable głośnikowe są na zdjęciu?

 

Niestety w swoim studiu odsłuchowym używał koszmarnie psujących brzmienie kabli Yter...

To są wyższe z dwóch modeli kabli Jadisa. Obecnie już nie produkowane. Robione przez byłego amerykańskiego dystrybutora Jadisa Pierra Gabriela. Byłego - dlatego kable już są niedostępne. Srebro.

Robiłem do nich przymiarkę wielokrotnie i nigdy mi do końca nie podeszły. Myśkę, że Accordo są mocno wrażliwe na dobór kabli i warto tu pokombinować. Dał bym jakiś kabelek z ładną górą ale pełniejszy na basie.

Gość kennijczyk

(Konto usunięte)

Najśmieśniesze, że jak się słuchało tych kolumn u Grobela w jego domku pod Warszawą to grały mało interesująco a w sali w hotelu dużo lepiej...

 

Ktoś rozpoznaje co to za kable głośnikowe są na zdjęciu?

 

Niestety w swoim studiu odsłuchowym używał koszmarnie psujących brzmienie kabli Yter...

 

Wiem ,że dobrze grały z kablami entreq. Pisałem o tym w moim wątku z wystawy guilford.

 

19_zpsozs3wgzv.jpg

To są wyższe z dwóch modeli kabli Jadisa. Obecnie już nie produkowane. Robione przez byłego amerykańskiego dystrybutora Jadisa Pierra Gabriela. Byłego - dlatego kable już są niedostępne. Srebro.

Robiłem do nich przymiarkę wielokrotnie i nigdy mi do końca nie podeszły. Myśkę, że Accordo są mocno wrażliwe na dobór kabli i warto tu pokombinować. Dał bym jakiś kabelek z ładną górą ale pełniejszy na basie.

Dzięki za odpowiedź.

Gdy słuchałem Accordo u Grobela przełączył mi z koszmarnie brzmiących kabli Yter na kable Jadisa. Poprawa była znacząca. Choć moim zdaniem można by jeszcze sporo poprawić w tym zakresie. Po prostu oferta kablowa Grobela nie ma porównania do sprzętu jaki oferuje.

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.