Skocz do zawartości
IGNORED

WILE (Sound Art) Klub Miłośników.


Rekomendowane odpowiedzi

To spory monitor , obudowa musi zapewnić odpowiednie warunki pracy dla dwóch 30 cm przetworników niskotonowych :-) , poza tym to monitor główny więc wymaga się od niego sporo.

Te kolumny były w dwóch wersjach pasywnej (takiej jestem celowo posiadaczem) i najczęściej stosowanej przez profesjonalistów aktywnej.

Bardzo często były one zabudowywane "in wall".

30 m2 to minimum żeby mogły rozwinąć skrzydła.

Nieograniczona praktycznie dynamika oraz zdolność do różnicowania kontrastów dynamicznych połączona z płaską charakterystyką częstotliwości i wzorową wręcz selektywnością czynią ten głośnik niemalże aparaturą pomiarową :-)

To brzmienie zdecydowanie nie audiofilskie podobnie jak z B&W 808 , które również raz na jakiś czas słucham.

 

Luljan , granie studyjne jest często dużo gorsze od grania dobrze zestrojonego systemu w domu. Tak już jest i inaczej być nie może.A wiesz dlaczego ?

 

Bo sprzęt studyjny to najczęściej taniocha w cenach estradowych klocków. W Polskich studiach nie uświadczysz wzmacniacza / monobloków

w cenie powyżej 40 kzł. nie mówiąc już o głośnikach. Dla niejednego studia 40 kzł na wzmacniacz to wydatek nie do przeskoczenia.

Luljan , granie studyjne jest często dużo gorsze od grania dobrze zestrojonego systemu w domu. Tak już jest i inaczej być nie może.A wiesz dlaczego ?

 

Bo sprzęt studyjny to najczęściej taniocha w cenach estradowych klocków. W Polskich studiach nie uświadczysz wzmacniacza / monobloków

w cenie powyżej 40 kzł. nie mówiąc już o głośnikach. Dla niejednego studia 40 kzł na wzmacniacz to wydatek nie do przeskoczenia.

Z drugiej strony jest rzesza osob twierdzacych , że ceny w audio są wygorowane , przedstawiajaca dla tego sprzetu alternatywe z rynku pro wlasnie , ktora kosztujac ulamek ceny urzadzen wykorzystywanych przez nas w domach, ma oferowac podobną jakosc . Czesto w ten sposob przedstawia sie okablowanie. Czy to naduzycie takie twierdzenie?

Dyzman , sprzęty studyjne oraz okablowanie nie grają z taką jakością muzyczną jak sprzęty produkowane dla domu. W sprzęcie pro chodzi głównie

o wydobycie sygnału i przesłanie go dalej kablami. Często kable studyjne mają niezliczoną ilość metrów dłg. idące w setki metrów więc taki kabel

nie może być DROGI. Ale są firmy kablarskie pro które mają swoją cząstkę w audio i te kable nie są drogie na szczęście a grają dużo lepiej niż

niejedne produkty kablarskie firm z rynku audio.

Studio nagrań to nie tylko kolumny i wzmocnienie, to przede wszystkim konsola i sprzęt mikserski które kosztują fortunę. Tak więc studio najczęściej

oszczędza na wzmacniaczach i kolumnach - to ogromny błąd którego nie rozumieją profi.

Widze ,że nie bylo kłopotu z sprzedażą ,jak co niektorzy wróżyli. I domyslam sie ,że tez wiele na nich nie straciłeś odsprzedajac je.

A ja od dluzszego czasu nosze sie z zamiarem upgreadu moich 3 sieciowych Moc 5 do najnowszej specyfikacji tylko cholera nie moge sie jakos zdecydowa.Tak pieknie to wszystko gra aktualnie ,że boje sie cokolwiek ruszac ;)

 

 

 

Jakie sieciówki wpasowały się w system i zastąpiły Wile ?

Z tego co sie orientuje to kabelki za 15 tys szt ;)

Jakie sieciówki wpasowały się w system i zastąpiły Wile ?

 

wystarczy spojrzeć kilka wpisów wcześniej

 

Widze ,że nie bylo kłopotu z sprzedażą ,jak co niektorzy wróżyli. I domyslam sie ,że tez wiele na nich nie straciłeś odsprzedajac je.

A ja od dluzszego czasu nosze sie z zamiarem upgreadu moich 3 sieciowych Moc 5 do najnowszej specyfikacji tylko cholera nie moge sie jakos zdecydowa.Tak pieknie to wszystko gra aktualnie ,że boje sie cokolwiek ruszac ;)

 

Z tego co sie orientuje to kabelki za 15 tys szt ;)

 

już pierwszego dnia mogłem sprzedać ale wysłałem na Śląsk do kolegi bo chciał sprawdzić u siebie

..i też tam zostały...powiem szczerze że byłem zaskoczony takim zainteresowaniem Wile

została mi jeszcze jedna sieciówka jak przyjdzie czas na nią to dam znać

myślę że w miejsce trzeciej wstawię Acrolinka 9500 ale zanim do tego dojdzie to trochę czasu upłynie

zaznaczam że to jest tylko moje gdybanie....w przyszłym tygodniu będę miał IC na odsłuchu

IC Wile?

 

Acro 9500? To jeszcze lepiej bo to kabel za 2 grube dychy . Niestety nie mialem u siebie zadnej sieciowki kosztujacej takie pieniadze. Nie mam pojecia jakie roznice dzielą takiego Acro od Wile? Najlepsze rzeczy jakie u mnie goscily to Shunyata Anaconda,Cobra,Furu za dyche,topowy Ansae w pierwszej wersji i kilka innych z nizszego przedzialu 2-3 tys zl. Zaden z wymienionych kabelkow nie byl lepszy od Wile wiec cena ktora trzeba zaplacic za Wile jest okazyjna. Nie dziwie sie ,ze ludzie zaczynaja sie nimi interesowac.

 

Niewiele osob chce wydac na sieciowke takie pieniadze jakie trzeba zaplacic za oba przewody ktore wymieniles. Niewiele tez moze :)

IC Wile mam obecnie, teraz przyjdzie kabelek z innej firmy

nie chodzi o to że trzeba wydać taką kasę aby przebić Wile

nie mam zamiaru bawić się w półśrodki, dlatego uderzam w kable docelowe

Argento FMR znam doskonale, więc wiedziałem co dostanę (miałem te kable w poprzednim systemie)

kable Acrolinka też poznałem z sieciowych miałem 7100, 9100, 9300....IC 6300 i 2080EVO, do tego dwa kable głośnikowe s3000 i jakiś tam jeszcze .... 9500 pójdzie do listwy albo do CD

A mnie 10tys zl z malym haczykiem nie wystarczylo by przebic Wile a konkurencje mial juz calkiem zacną. Wszystkie zmiany jakie zachodzily w moim systemie a wiec i wymiana urzadzen ,poprawa brzmienie,wszystko to pokazywalo jak transparentne jest okablowanie Wile,jak dokladne i neutralne ,jak pelny dźwięk daje. Ostatni upgread wzmacniacza i zwiazany z tym dalszy postęp jakosciowy brzmienia dobitnie pokazal ,że okablowanie to ma jeszcze rezerwy. Upgread Jazza spowodowal wyciagniecie jeszcze wiekszych ilosci szczegółów,jeszcze drobniejszych rzeczy zarejestrowanych na plytach. Prawdziwy mikrokosmos dzwiekowy. Tak nieskromnie sobie mysle ,ze moj obecny system jest swietnym przykladem mozliwosci i jakosci okablowania Wile. Jesli ktos chce sie przekonac ile jest warte,zapraszam do siebie.

wszystko to pokazywalo jak transparentne jest okablowanie Wile,jak dokladne i neutralne ,jak pelny dźwięk daje

 

Zgadzam się w 100%.

 

Miroslav już teraz rezerwuję trzecią sieciówkę :-)

 

 

Zgadzam się w 100%.

 

Miroslav już teraz rezerwuję trzecią sieciówkę :-)

Ten opis dotyczy rowniez reszty ich kabelkow. Kazdy z osobna to zapewnia i oferuje . Robi to tez komplet tych kabli.

wystarczy spojrzeć kilka wpisów wcześniej

 

 

 

już pierwszego dnia mogłem sprzedać ale wysłałem na Śląsk do kolegi bo chciał sprawdzić u siebie

..i też tam zostały...powiem szczerze że byłem zaskoczony takim zainteresowaniem Wile

została mi jeszcze jedna sieciówka jak przyjdzie czas na nią to dam znać

myślę że w miejsce trzeciej wstawię Acrolinka 9500 ale zanim do tego dojdzie to trochę czasu upłynie

zaznaczam że to jest tylko moje gdybanie....w przyszłym tygodniu będę miał IC na odsłuchu

 

Twój system jest mocno dociążony poprzez lampę Jadis 88i i Harbethy 40.1 a Wile moc prawdopodobnie jeszcze bardziej to podkreślił , więc musisz odchudzić / zrównoważyć brzmienie Acrolinkami.

 

 

Twój system jest mocno dociążony poprzez lampę Jadis 88i i Harbethy 40.1 a Wile moc prawdopodobnie jeszcze bardziej to podkreślił , więc musisz odchudzić / zrównoważyć brzmienie Acrolinkami.

Jak najbardziej masz Waldku racje. Do tego zestawu szukalbym czego innego bo charakter obu urzadzen sie naklada a Wile to nie tyle podkreślą co obnażą.

Panowie, z uśmiechem na twarzy czytam wasze rady ;-)

po pierwsze i najważniejsze.....lubię brzmienie dociążone i WILE tu się sprawdziły

natomiast kable WILE nic nie obnażyły a tylko w moim systemie robiły dobrą robotę

natomiast Argento FMR są pod każdym względem lepsze...ale to nie jest żadna łaska patrząc na cenę

lepsza scena, lepsza rozdzielczość, lepsza barwa, lepsza dynamika itd

WILE juz nie były w stanie oddać tej gładkości, tej szlachetności brzmienia a Argento właśnie to robią

tak jak wcześniej napisałem....przyszedł czas na lepsze kable..... ot i cała historia

Panowie, z uśmiechem na twarzy czytam wasze rady ;-)

 

Ale przecież nie może być inaczej - jak napisaliśmy , musiałeś wydobyć jeszcze dodatkowe niuanse związane z barwą , detalami i odrobiną precyzji

innymi kablami. W jakiej cenie są te sieciówki których używasz ?

WILE nic nie obnażyły a tylko w moim systemie robiły dobrą robotę

natomiast Argento FMR są pod każdym względem lepsze...ale to nie jest żadna łaska patrząc na cenę

lepsza scena, lepsza rozdzielczość, lepsza barwa, lepsza dynamika itd

No i znowu się zgadzam w 100%

Ja ze swojej strony mogę tylko dodać że Wile to dobre kable. Porównywałem swoje głośnikowe Wile z Cardas Clear Light i to porównanie było druzgocące dla Cardasa. Ale nie słyszałem bardziej szlachetnego czy otwartego albo cieplejszego czy też ciemniejszego dźwięku. Tylko na Wile grała muzyka a na Cardasach z muzyką dostawałem coś jeszcze to znaczy jakieś zabrudzenia zakłócenia sam nie wiem jak to określić. To tak jak by ten Cardas działał jak antena i ściągał wszystkie zakłócenia. I efekt był taki że cały czas chciało się ściszyć muzę albo zmienić płytę. Natomiast na Wile stawała się cisza między dźwiękami był spokój i zarazem słychać było wyraźniej i dynamika była lepsza. Słyszałem już kable które dawały to o czym piszę Miroslav. I tego nie dają Wile ale za to tamte kosztowały 10 razy więcej. Jeszcze raz podkreślę że zgadzam się w 100 % z Miroslav1

Ttemat troche zawily jest. Wile to nie najlepsze kable na swiecie wiec wszystkiego najlepiej robic nie beda,sa jednak pieknie zrównoważone,liniowe. Niczego nie dodadzą ,niczego nie ujmą.

Wiem jak grają urzadzenia Mirosława ,choc razem nigdy ich nie slyszalem. Zarowno Harbethy jak i Jadis nie graja liniowo,a łącząc je razem pewne cechy ,,wzbudzamy" i dlatego kabelek Wile ,choc teoretycznie pasuje (osobiscie takiej konfiguracji juz bym nie akceptowal) nie bedzie najlepszym wyborem . Powiem wiecej. Jesli chodzi o moje preferencje to lepsza rownowage brzmienia odpowiadającą wlasnie moim upodobaniom i wizji neutralnego grania,osiagnalbym z tanszym przewodem niz nawet Wile.Ale tylko rownowage. Slyszalem podobny przypadek wlasnie z Harbethami w roli glownej gdzie wraz ze wzmacniaczem i reszta przewodow tworzylo sie brzmienie zdecydowanie zbyt dociazone ,zbyt oparte na basie wzgledem reszty pasma. Wpiecie interkonektu czy jakiegokolwiek innego kabelka Wile powstalą charakterystyke jeszcze bardziej uwypuklalo . Zastapienie np interkonektu Wile przewodem znanej renomowanej marki z okolic 5 tys zl wprowadzalo potrzebną korekte i brzmienie nabieralo rownowagi. Gdy w transparentnym ,neutralnym systemie porownalem oba kabelki okazalo sie ,że Wile pod kazdym wzgledem bije wspomnianego konkurenta na łeb na szyję. Roznica klasy. Konkurent okazal sie malo wyrafinowanym kabelkiem w porownaniu z Wile ale oferowal mocno schłodzone brzmienie z ograniczonym basem. Doslownie w zadnym aspekcie nie mogl sie rownac z Wile ktory miażdży go juz w pierwszych sekundach odsluchu. Mimo to do wspomnianego systemu bardziej pasowal rownowazac wszystko choc oczywiscie kosztem wielu innych rzeczy.

Nie chce powiedziec ,ze przypadek Mirosława jest analogiczny choc pod pewnymi względami pewnie taki jest. Każda konfiguracja ,każdy system musi byc rozpatrywany idywidualnie,chocby ze wzgledu na nasze osobiste preferencje. Nie ma jednej drogi do celu jak nie ma jedynego wzorca idealnego brzmienia wśród urzadzen ,nawet tych kosztujacych setki tys.

Z mojej perspektywy okablowanie Wile to okablowanie docelowe,na lata ,byc moze na cale juz życie,zwlaszcza ,że producent oferuje ewentualne upgready. Z mojej perspektywy i doswiadczenia wiem tez ,że gdybym dzis zapragnal zastapic caly set kabelkow Wile (3 sieciowe,glosnikowy i Xlr) czyms od uznanych renomowanych producentow dających taką jakość,musialbym pożegnać sie z kwotą grupo powyzej 30 tys. Lekko liczac.

Dalszy progres jakasci dzwieku jaki po upgreadzie wzmacniacza kabelki pokazaly ,uswiadomil mi ,że granica ich mozliwosci jest zawieszona bardzo wysoko. Budzi to we mnie respekt i przede wszystkim podziw oraz wielki szacunek dla konstruktora. Chocby dlatego ,że wycenia je tak przyjaznie i bezkonkurencyjnie.

Jeżeli chodzi o kable Wile to znowu 100% :-)

 

Jeżeli chodzi o to, jak gra sprzęt Miroslav1 niestety w 100% się mylisz.

W Hi Fi nie chodzi o to by było liniowo bo płyty nie są tak nagrane. Zakładając że twój sprzęt gra liniowo.To że Diana Krall zabrzmi u Ciebie świetnie nie znaczy że King Crimson będzie grało tak wciągająco. U Miroslav1 dźwięk jest taki o jakim większość z nas marzy. W głębi ducha nasza droga zmierza dokładnie w tym kierunku. Każda płyta jaką słuchałem na tym sprzęcie od Roca, Bluesa porzez Jazz a na Metalu skończywszy brzmiała tak jak powinna. I dla mnie to jest liniowość a nie to że Diana Krall gra świetnie a Metallica drażni. Jak Miroslav puścił AC/DC to gitary brzmiały lepiej niż na żywo :-) O basie nawet nie wspomnę. I nie ma tam żadnego powielania charakterów. Raczej tu jest powielanie stereotypów. Proszę nie sugerować się tym że tańsze Harbethy mają jakiś tam charakter, bo Monitor 40 to inna bajka. Jadis I88 to też inna bajka. Także jeżeli ktoś nie słuchał to radzę nie myśleć że się wie jak to może grać.

Faktycznie ,nie sluchajac tego zestawienia razem ,trudno je oceniac ;) Poza tym dochodza do glosu preferencje kazdego z nas a wiec kazda ocena bedzie subiektywna.

Ja nie twierdze ,że system Miroslawa gra slabo . Wrecz przeciwnie.

Co do liniowosci to sie z Tobą nie zgadzam. Fakt ,ze urzadzenia wszystko grają bez roznicowania nagran na gorsze i lepsze ,nie jest wyznacznikiem ich liniowosci. U mnie tez nawet te slabe realizacje sa odtwarzane tak ,ze slucha sie ich z przyjemnoscia i zaciekawieniem ale bardzo czytelnie pokazana jest roznica w jakosci nagran pomiedzy plytami i bez problemu slyszysz co zostalo spieprzone.Mimo to informacje te sa podane w kulturalny sposob ,niejako mimochodem,bez wyrzucania tego na twarz ,bez pretensji. Jesli system usrednia realizacje to do pewnego stopnia bedzie to zawsze swiadczylo o jego mniej lub bardziej zaznaczonym charakterze. I moze to bys spowodowane zarowno odstepstwami w liniowosci charakterystyki jak i brakiem w transparentnosci ,szczegolowosci systemu.

W muzyce na żywo ,zawsze wystepuje pewna doza agresji,drapieznosci,czasem metalicznosci nie wspominajac o szybkosci,dynamice. Jestem pewien ,ze system Miroslawa pod wzgledem barwowym brzmi pieknie. Znajac charakter Jadisa ,Harbetha i przede wszystkim kabli Wile tych ostatnich do tego systemu bym raczej nie kupil . Ze wzgledu na moje preferencje. Zdecydowanie widze w tym systemie najwyzsze modele Albedo np. Laczenie tego systemu z kablami Wile prawdopodobnie spowodowaloby dla mnie zbyt obfite wypelnienie na dole pasma. Jednak jak zaznaczylem ,nie slyszalem takiej konfiguracji razem wiec to może stereotyp jak sam napisales ,a moze to tylko kwestia odmiennosci naszych gustow?

  • 2 tygodnie później...

nie ulega wątpliwości że Wile (nie tylko kable) wzbudzają pewne kontrowersje

żeby nie powiedzieć ostrzej - dużą nerwowość ;-)

ale jest jeszcze jedna firma która wzbudza podobne emocje - jak nie większe.....Sulek

i właśnie mam IC i głośnikowe tej firmy....akurat ich słucham

w poczekalni czekają jeszcze dwa komplety kabli głośnikowych i IC

w pierwszym przypadku cena takiego tandemu wynosi 30tys w drugim 50tys ;-)

wieczorem postaram się napisać kilka zdań jak Sulek wypał w konfrontacji z Wile

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.