Skocz do zawartości
IGNORED

Interkonekt DIY


rafal735r

Rekomendowane odpowiedzi

2 minuty temu, Lech36 napisał:

Rozsądek nakazuje daleką powściągliwość w stosunku do niewielkich różnic które wielu hobby intrygują często bez zrozumienia.

Nie są to ogromne różnice, ale na tyle znaczące, że wiele osób zaprząta sobie tym głowę na poważnie. Jak ktoś buduje doświadczenie od zera bądź jest się osobą początkująca to można faktycznie nie słusznie błądzić, ale nie tylko w kwestii okablowania. Tak to już jest.

18 minut temu, Adam_85 napisał:

Nie są to ogromne różnice, ale na tyle znaczące, że wiele osób zaprząta sobie tym głowę na poważnie. Jak ktoś buduje doświadczenie od zera bądź jest się osobą początkująca to można faktycznie nie słusznie błądzić, ale nie tylko w kwestii okablowania. Tak to już jest.

Dlaczego osoby tzw. "doświadczone" (audiofile) nie rozumieją co może wytworzyć zjawisko akustycznej filtracji grzebieniowej czy wpływ nastroju człowieka na odbierane zdarzenia akustyczne? 

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

11 minut temu, porlick napisał:

Wystarczy przepiąć kabelki, usiąść w kilkanaście cm przesuniętej pozycji i już mamy różnicę na zakresie wysokich tonów. Tak rodzą się mity.

No trzeba jakoś wyprzeć. Kolega nawet nie drgnął, a mało tego siedzial bokiem i mialem go przed soba. Tak jak mówiłem, on temat ma w poważaniu ;-) Ja również od razu wyłapałem różnice i mogłem mówić co się zmieniło. I dodam, że nie ja przepinalem kable ;-) Nie chce przekonywac opisana sytuacja tych, którzy żyją i karmią się wspomnianym spornym wątkiem. Zdaje sobie, że jest to nie możliwe i nie jest to w ogóle moim celem. Jestem za tym by budować jakąś świadomość, ale znów siegac zaczynasz po żałosne argumenty. Zaraz się wysypią kolejne :-)?

3 minuty temu, porlick napisał:

Nie wysypią. Słyszysz- ok, Twoja sprawa.

Hahaha... moja sprawa... Znów mogę powiedzieć tylko przepraszam :-D kolega, który jest zielony i ma temat głęboko w poważaniu też powiem, żeby przeprosił, że usłyszał. Ale to w sumie jego sprawa, że sobie słyszy :-D

50 minutes ago, porlick said:

Wystarczy przepiąć kabelki, usiąść w kilkanaście cm przesuniętej pozycji i już mamy różnicę na zakresie wysokich tonów. Tak rodzą się mity.

Zgadza się, przesunięcie daje pewną zmianę odbioru szczególnie sceny dźwiękowej. Kiedy nie siedzi się w sweet spot przestaje być wyraźna a muzyka zamiast być oderwana od kolumn gra prosto z kolumn. Natomiast barwa z grubsza pozostaje taka sama. Bas i jego kontrola również nie ulega większym zmianom o ile różnica miejsca odsłuchu jest niewielka.

Większość ludzi regularnie słuchających muzyki w skupieniu zna swój system bardzo dobrze. Zna jego sposób prezentacji muzyki.

Zmiana jaką może wnieść przewód dla takiej osoby jest zwykle dość łatwo wychwytywana. Jak mamy już w miarę dobrze pod siebie złożony system to takie zmiany znacznie częściej są na minus (bo coś zaburzamy w dotychczasowym sposobie prezentacji) niż na plus. 

Wspomniane stany emocjonalne oczywiście każdy doświadcza i każdy codziennie ma inny dzień. Muzyka może czasem nawet drażnić. Tylko co to ma wspólnego do momentu kiedy porównuję dwa różne kable (dowolne, niekoniecznie IC). Jak w danym dniu czuje się źle i muzyka mnie nawet drażni i nie mam ochoty słuchać to jej nie słucham. Następnego dnia czuje się świetnie i porównuje te same dwa kable między sobą. Stan emocjonalny nie zmienia się co 30 sekund.

Gato Audio AMP-150 (klasa A/B), LAiV Harmony DAC, Open Baffle DIY
Tellurium Q Ultra Black, Hijiri HCI-R10, Ricable + DIY
 
4 godziny temu, Kazik II napisał:

Wy tu o drucikach, a pomijacie ważniejszy element :)) budowę gniazd RCA, tych na PCB.

Jeśli w Waszych sprzętach są takie gniazda, to cuda mogą się dziać z Waszą percepcją odbioru muzyki ;)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

4 godziny temu, Kazik II napisał:

Wy tu o drucikach, a pomijacie ważniejszy element :)) budowę gniazd RCA, tych na PCB.

Jeśli w Waszych sprzętach są takie gniazda, to cuda mogą się dziać z Waszą percepcją odbioru muzyki ;)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

pre lampowe Adagio Sound, końcówka Sugden Au51 P MKII, AVI Laboratory Series, strojenie kolumn Adagio Sound - wszystko spięte kabelkami ;-)) żeby grało

1 godzinę temu, Kazik II napisał:

Jeśli w Waszych sprzętach są takie gniazda, to cuda mogą się dziać z Waszą percepcją odbioru muzyki ;)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jeśli w Waszych sprzętach są takie gniazda, to cuda mogą się dziać z Waszą percepcją odbioru muzyki ;)

Miałem kiedyś takie badziewia, potem ładniejsze wyglądajace porządnie niby pozłacane tylko jak się mierzyło to były takie punkty że trzeba było bardzo mocno przycisnąć przewód bo nie przewodziły. Dobre gniazda dobrze grajace  to są dopiero z rodowanej miedzi a nie niklowanej stali albo malowanej złotkiem.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

W trakcie usuwania konta.

1 godzinę temu, Kazik II napisał:

Jeśli w Waszych sprzętach są takie gniazda, to cuda mogą się dziać z Waszą percepcją odbioru muzyki ;)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jeśli w Waszych sprzętach są takie gniazda, to cuda mogą się dziać z Waszą percepcją odbioru muzyki ;)

Miałem kiedyś takie badziewia, potem ładniejsze wyglądajace porządnie niby pozłacane tylko jak się mierzyło to były takie punkty że trzeba było bardzo mocno przycisnąć przewód bo nie przewodziły. Dobre gniazda dobrze grajace  to są dopiero z rodowanej miedzi a nie  z niklowanej stali albo malowanej złotkiem.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

W trakcie usuwania konta.

Jeśli wam się zmienia dźwięk spowodowany zmianą pozycji o parę centymetrów to macie problem z akustyką. Na podstawie tego zjawiska jestem w stanie określić czy panele akustyczne są ustawione poprawnie czy nie. Jeśli dźwięk ulega zmianie to znaczy że nie trafiłem w pierwsze odbicia. Prawidłowo ustawione panele i nie ma prawa nic się zmienić na obszarze do nawet metra od pozycji odsłuchowej. Powyżej tej wartości jestem w stanie usłyszeć mody pomieszczenia. Np. na środku pokoju zwiększa się bas. W przypadku złych pozycji paneli wystarczy przechylić się tylko lekko do przodu i zmianie ulega właściwie wszystko łącznie że wokal przesuwa się z lewej na prawą albo ucieka ze środka. Dźwięk nie zmienia się nawet jeśli położę się na sofie a nie siedzę centralnie. Zmiany ic są u mnie słyszalne i mogę je określić każdorazowo jednakowo bez względu na porę dnia, samopoczucie itp.

Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka

10 godzin temu, Kazik II napisał:

Jeśli w Waszych sprzętach są takie gniazda, to cuda mogą się dziać z Waszą percepcją odbioru muzyki ;)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jeśli w Waszych sprzętach są takie gniazda, to cuda mogą się dziać z Waszą percepcją odbioru muzyki ;)

Ja stosuje miedziane CMC i jestem z nich zadowolony. Choć jeden z kolegów ma furutechy i ogólnie koncepcja ciekawa, tylko delikatniejsze w budowie i dużo droższe.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Interkonekty zrobione niedawno przeze mnie na bazie Furutech FA-Alpha S22 i NeoTech NEI-3001III UP-OCC. Furutech jest bardziej rozdzielczy, lepsza stereofonia. NeoTech trochę "nerwowy" na wysokich.
Jednak daleko obu do Albedo Geo. Ktoś napisał, że mikrodetale są na granicy percepcji w porównaniu Geo i Neotech'a. Wnioskuję, że albo resztę toru miał kiepską albo coś ze słuchem. Najlepiej słychać przewagę Geo na słuchawkach.
W przypadku porównania obu do Albedo Flat One zgodzę się, że kolosalnej różnicy nie ma. Nadal jednak jest to przewaga Albedo Flat One na korzyść uspokojenia, odrobiny lepszej rozdzielczości w porównaniu do Furutecha, który moim zdaniem wypada lepiej od Neotecha. Neotech dobrze się sprawdził w przypadku oglądania filmów z BluRay gdzie maskował niedoskonałości nagrania. Będę sprzedawał.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

08.JPG

09.JPG

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

O wreszcie na temat ;)

O testach to chyba niema poco pisać albo założyć osobny wątek - bo tak każdy temat można rozwlec i zaciemnić.

1 godzinę temu, naczesany napisał:

W przypadku porównania obu do Albedo Flat One zgodzę się, że kolosalnej różnicy nie ma. Nadal jednak jest to przewaga Albedo Flat One na korzyść uspokojenia, .

Podzielam zdanie o kablach Albedo - miałem u siebie pożyczone  monolity głośnikowe jaki i interkonekty.

Były to najlepsze kable jakie słyszałem u siebie jaki i znajomych.

Na pewno biorąc pod uwagę ile zainwestowałem w zrobienie dobrych swoich kabli głośnikowych kupiłbym oryginał.

Natomiast przy RCA wychodzi mnie to trochę taniej.

Mimo że Monolith wypadł równiej we wszystkich testach to moich (żywiołowość nerwowość- niewidem jak to nazwać) mi odpowiada.

Moim zdaniem  używacie Państwo złych wtyczek RCA

Najlepszym Patentem było wprowadzenie lekkiej wtyczki z małą ilością materiału ETI Eichmann Bullet Plug a potem jej ewolucja z zastosowaniem kołnierza ekranującego, który jednak nie łączy się z masą wtyczki.

Obecnie używa takiego czegoś Albedo Monolith MONOCRYSTAL - lubie wzorować się na najlepszych.

Poza tym naprawdę oglądając opisy kabli wywiady  naprawdę można dużo się dowiedzieć

28 minut temu, marcin32 napisał:

O wreszcie na temat ;)

O testach to chyba niema poco pisać albo założyć osobny wątek - bo tak każdy temat można rozwlec i zaciemnić.

Podzielam zdanie o kablach Albedo - miałem u siebie pożyczone  monolity głośnikowe jaki i interkonekty.

Były to najlepsze kable jakie słyszałem u siebie jaki i znajomych.

Na pewno biorąc pod uwagę ile zainwestowałem w zrobienie dobrych swoich kabli głośnikowych kupiłbym oryginał.

Natomiast przy RCA wychodzi mnie to trochę taniej.

Mimo że Monolith wypadł równiej we wszystkich testach to moich (żywiołowość nerwowość- niewidem jak to nazwać) mi odpowiada.

Moim zdaniem  używacie Państwo złych wtyczek RCA

Najlepszym Patentem było wprowadzenie lekkiej wtyczki z małą ilością materiału ETI Eichmann Bullet Plug a potem jej ewolucja z zastosowaniem kołnierza ekranującego, który jednak nie łączy się z masą wtyczki.

Obecnie używa takiego czegoś Albedo Monolith MONOCRYSTAL - lubie wzorować się na najlepszych.

Poza tym naprawdę oglądając opisy kabli wywiady  naprawdę można dużo się dowiedzieć

Stosując klasyczne wtyki gdzie ekran się łączy z masą trzeba tylko umiejętnie to podłączyć.

2 godziny temu, naczesany napisał:

Interkonekty zrobione niedawno przeze mnie na bazie Furutech FA-Alpha S22 i NeoTech NEI-3001III UP-OCC. Furutech jest bardziej rozdzielczy, lepsza stereofonia. NeoTech trochę "nerwowy" na wysokich.
Jednak daleko obu do Albedo Geo. Ktoś napisał, że mikrodetale są na granicy percepcji w porównaniu Geo i Neotech'a. Wnioskuję, że albo resztę toru miał kiepską albo coś ze słuchem. Najlepiej słychać przewagę Geo na słuchawkach.
W przypadku porównania obu do Albedo Flat One zgodzę się, że kolosalnej różnicy nie ma. Nadal jednak jest to przewaga Albedo Flat One na korzyść uspokojenia, odrobiny lepszej rozdzielczości w porównaniu do Furutecha, który moim zdaniem wypada lepiej od Neotecha. Neotech dobrze się sprawdził w przypadku oglądania filmów z BluRay gdzie maskował niedoskonałości nagrania. Będę sprzedawał.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

08.JPG

09.JPG

Niekoniecznie rozdzielałbym masę, laczylbym ja w punkt i w te półkola u góry. Pytanie czy w ogóle podłączasz ekran?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
9 minut temu, Adam_85 napisał:

Pytanie czy w ogóle podłączasz ekran?

W tym przypadku nie łączę mas. Wtyki Neotech'a pochodzą z NA-012095
Coś takiego:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

50 minut temu, marcin32 napisał:

Najlepszym Patentem było wprowadzenie lekkiej wtyczki z małą ilością materiału ETI Eichmann Bullet Plug

Całkowicie zburzyłeś moje postrzeganie na tak istotną kwestię jak stosowane wtyki. Byłem przekonany, że wtyk RCA musi być solidny, ciężki, zbudowany z dużej ilości miedzi bądź to pozłacanej bądź rodowanej.

Albedo rzeczywiście stosuje w nowych wersjach takie wtyki:

Geo_nowy.thumb.jpg.f3817829d94a173658f4b66efef966c7.jpg

Mam Flat One z nowej serii na podobnych, jednolitych wtykach oraz Geo starsze, na wtykach z zakręcanymi tulejami rozporowymi. Sam nie wiem, które lepsze. Te jednorodne niby lepsze, ładniejsze, łatwiej wchodzą.

Jestem ciekaw jak wypadają Monolity w zestawieniu z Geo bo jeśli są lepsze to już zaczynam zbierać pieniądze :)

Ktoś napisał, że każde Albedo wyżej, to lepsze granie.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
12 godzin temu, Pawel72 napisał:

Prawidłowo ustawione panele i nie ma prawa nic się zmienić na obszarze do nawet metra od pozycji odsłuchowej.

Radzę zapoznać się ze zjawiskiem akustycznej filtracji grzebieniowej oraz jak działa w praktyce. To może rzucić światło na możliwości zmian w dźwięku które nie wynikają z różnic sprzętowych. Temat był wielokrotnie podnoszony na forum w różnych wątkach. Był nawet cały jeden wątek poświęcony temu zjawisku. Mimo że zjawisko potrafi wywoływać istotne zmiany brzmienia nie spotkało się z zainteresowaniem hobbystów.

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

U mniie bardzo dobrze sprawdza się kabelek zrobiony z RG316 - miedź srebrzona, ekran również srebrzony, dodatkowo włożony w wężyk metalizowany.

Zdaje egzamin, kosztuje grosze, a słuchając nie muszę się zastanawiać nad : ...akustyczną filtracja grzebieniową

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Denon PMA 925R, Sony TA F690ES, ST-S590ES, NuBERT NuBox 360, AKG K550, Graham Slee Solo klon, BCL.

"Doświadczenie jest ostatecznym kryterium prawdy".

Radzę zapoznać się ze zjawiskiem akustycznej filtracji grzebieniowej oraz jak działa w praktyce. To może rzucić światło na możliwości zmian w dźwięku które nie wynikają z różnic sprzętowych. Temat był wielokrotnie podnoszony na forum w różnych wątkach. Był nawet cały jeden wątek poświęcony temu zjawisku. Mimo że zjawisko potrafi wywoływać istotne zmiany brzmienia nie spotkało się z zainteresowaniem hobbystów.
Na 100 procent jestem przekonany że masz problem z akustyką. Radzę zapoznać się z tym zjawiskiem i jaki sposób filtracja działa na zmiany barwy dźwięku. No może nie tak długo jak ja no ale ja mam specyficzny słuch. Polecam od razu wykłady dwóch absolwentów po akustyce oni są w stanie matematycznie wyliczyć takie zjawiska. To Bartek z megaacoustik. Mają też filmy na YouTube gdzie tłumaczą co i jak. Jeszcze raz napiszę likwidacja pierwszych odbić i nie prawa słyszeć zmiany w dźwięku podczas zmiany pozycji odsłuchowej. No nie dokładnie bo jeśli pozycja znajduje się 4,6 m od głośników to na środku pokoju na 2,3 m oraz jego rogach usłyszy się zmianę.

Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka

2 godziny temu, Pawel72 napisał:

Radzę zapoznać się z tym zjawiskiem i jaki sposób filtracja działa na zmiany barwy dźwięku.

Ja się zapoznałem bardzo szczegółowo. Filtracja nie działa tylko z akustyką pomieszczenia występuje również pomiędzy dwoma źródłami promieniowania np. dwoma kolumnami systemu stereo. Będzie obecna nawet w komorze bezechowej w przypadku większej niż jedno źródeł promieniowania.
Niżej przykład jak działa. Przykłady bardziej punktowe dla pojedynczej częstotliwości opisywałem w różnych wątkach.

 

11 godzin temu, bogdan_ napisał:

Czyli bez ortezy czaszkowej z diademem umocowanej na sztywno w pokoju odsłuchowym na glowę audiofila testy sa niewiarygodne?

Bogdan pomyśl, na pewno sam dojdziesz do tego co zrobić żeby było wiarygodnie. Ja to już pisałem tyle razy że następny raz nie przyniesie już chyba efektu. Każdy do tego musi dojść sam.

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

A to nie jest pomiar za pomocą mikrofonu a nie słuchu i interpretacji przez mózg? Czy zbliżając się do źródła jesteś w stanie to usłyszeć? Nagranie np. Z komórki i już to słychać, to samo z filmem z YouTube, słychać wplyw bo zostało zarejestrowane przez mikrofon. Przy dobrze zadaptowanym pomieszczeniu ja nie słyszę różnicy. Przy źle jestem w stanie to usłyszeć nawet jeśli źródło było jedno i było stereofoniczne, a są takowe i takie słyszałem. Więc teoria dwóch źródeł nie przekonała mnie.
Oczywiście nie neguję wpływu działania takiego filtra przy zmianie pozycji ale jest on znikomy według mnie, w porównaniu do złej adaptacji akustycznej.


Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka

2 godziny temu, Lech36 napisał:

Ja się zapoznałem bardzo szczegółowo. Filtracja nie działa tylko z akustyką pomieszczenia występuje również pomiędzy dwoma źródłami promieniowania np. dwoma kolumnami systemu stereo. Będzie obecna nawet w komorze bezechowej w przypadku większej niż jedno źródeł promieniowania.
Niżej przykład jak działa. Przykłady bardziej punktowe dla pojedynczej częstotliwości opisywałem w różnych wątkach.

 

Bogdan pomyśl, na pewno sam dojdziesz do tego co zrobić żeby było wiarygodnie. Ja to już pisałem tyle razy że następny raz nie przyniesie już chyba efektu. Każdy do tego musi dojść sam.

Nie rozumiem jednej rzeczy. Większość osób, która lubi słuchać muzyki i robi to w domu zazwyczaj doskonale sobie zdaję sprawę z tego jak wpływa na odsłuch lekka zmiana miejsca odsłuchu. Laik może mieć problem z tematem, jednak nie osoba, która wie co to scena dźwiękowa, jej głębia. Jak się źle siedzi to po prostu scena jest inna :-) Akustyka oczywiście ważna rzecz. Robiłem pomiary swojego pomieszczenia, znam jego ograniczenia. Nie zmienia to jednak faktu, że zmiana kabla = trochę inny dźwięk. Chyba, że mamy kable, które faktycznie grają podobnie. Czasem sam sobie porównuje, ale zdecydowanie lepiej się to robi w dwie osoby bo osoba odsłuchująca pozostaje na swoim miejscu, w swojej pozycji. Z kolei to nie jest tak, że siedzę i słucham kabli, zazwyczaj to ja słucham muzyki :-) Może i ktoś tego nie wie.. ale chyba dopiero zaczyna swoją przygodę z audio.

30 minut temu, Adam_85 napisał:

Nie zmienia to jednak faktu, że zmiana kabla = trochę inny dźwięk.

To trzeba udowodnić, sobie nie innym. Trzeba to zrobić rzetelnie a nie rozrywkowo. Dźwięk o częstotliwości powyżej 10 kHz ustawiony jako źródło pozorne pomiędzy kolumnami będzie się zmieniał wraz z różnicą odległości od uszu do jednej i drugiej kolumny skąd to pozorne źródło się rzeczywiście wydobywa. Wystarczą centymetrowe różnice w odległości od jednej i drugiej kolumny żeby nastąpiło bardzo silne osłabienie tej częstotliwości wynikające z sumowania się dwóch składowych tego pozornego źródła emitowanych z rzeczywistych źródeł stereo. Tak małe różnice są potrzebne do spotkania się dwóch fal akustycznych w przeciwnych fazach. Przy tym prostym eksperymencie z pojedynczą częstotliwością różnice będą ogromne w rzeczywistości ze względu na gęstość praktyczną tego zjawiska różnice nie będą takie spektakularne ale niewielkie już mogą być a czasem nawet spore jak na tym filmie.   

44 minuty temu, Pawel72 napisał:

A to nie jest pomiar za pomocą mikrofonu a nie słuchu i interpretacji przez mózg? Czy zbliżając się do źródła jesteś w stanie to usłyszeć? Nagranie np. Z komórki i już to słychać, to samo z filmem z YouTube, słychać wplyw bo zostało zarejestrowane przez mikrofon. Przy dobrze zadaptowanym pomieszczeniu ja nie słyszę różnicy. Przy źle jestem w stanie to usłyszeć nawet jeśli źródło było jedno i było stereofoniczne, a są takowe i takie słyszałem. Więc teoria dwóch źródeł nie przekonała mnie.

Spróbuj zrozumieć temat a nie szukać i po audiofilsku dziury w całym, to nie jest kwestia przekonania czy wiary to kwestia zrozumienia akustyki w kontekście technicznym.

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

2 minuty temu, Lech36 napisał:

To trzeba udowodnić, sobie nie innym. Trzeba to zrobić rzetelnie a nie rozrywkowo. Dźwięk o częstotliwości powyżej 10 kHz ustawiony jako źródło pozorne pomiędzy kolumnami będzie się zmieniał wraz z różnicą odległości od uszu do jednej i drugiej kolumny skąd to pozorne źródło się rzeczywiście wydobywa. Wystarczą centymetrowe różnice w odległości od jednej i drugiej kolumny żeby nastąpiło bardzo silne osłabienie tej częstotliwości wynikające z sumowania się dwóch składowych tego pozornego źródła emitowanych z rzeczywistych źródeł stereo. Tak małe różnice są potrzebne do spotkania się dwóch fal akustycznych w przeciwnych fazach. Przy tym prostym eksperymencie różnice będą ogromne w rzeczywistości ze względu na gęstość praktyczną tego zjawiska różnice nie będą takie spektakularne ale niewielkie już mogą być a czasem nawet spore jak na tym filmie.   

Nie muszę niczego udowadniać ani sobie ani innym. Po tym co przerobiłem przez tyle lat, to się po prostu pewne rzeczy wie :-) Mnóstwo porównań różnych elementów robiło się zazwyczaj na zasadzie, że osoba odsłuchująca się nie rusza. Kolumn też nigdy nie ruszamy, przestawiamy, generalnie pomieszczenie pozostaje bez zmian. Są to rzeczy oczywiste, o które zawsze dbam :-) Próbowałem nie raz szukać dziury w całym, ale ile można :-) Stąd moje swobodne wypowiedzi w temacie.. Różnice albo są albo ich nie ma. Tyle i aż tyle. Szkoda wiecznie ciągnąć w każdym możliwym wątku dyskusję o teorii, do tego powinny być stosowne wątki.. nawet śmiem twierdzić, że były albo są.

Z zadna wiara to nie ma w ogole nic wspolnego. Fakty sa takie ze kazdy zna (albo przynajmniej powinien) znac swoj system i jego mozliwosci tworzenia zrodel pozornych. Wiec wylapywanie roznic miedzy roznymi urzadzeniami , kablami czy kolumnami to nie jest zadanie dla naukowca tylko posiadacza tego systemu. I dla siebie robi porownania i sam podejmuje decyzje na tej podstawie.

Cieszcie sie ze w Polsce mozna wiele sprzetu wypozyczac. W innych krajach nie ma takiej mozliwosci i czesto pozostaje zakup w ciemno. Jak sie nie wpasuje to kasa w plecy...

Gato Audio AMP-150 (klasa A/B), LAiV Harmony DAC, Open Baffle DIY
Tellurium Q Ultra Black, Hijiri HCI-R10, Ricable + DIY
 
Teraz, Adam_85 napisał:

Po tym co przerobiłem przez tyle lat, to się po prostu pewne rzeczy wie

Problem w tym że Twoja wiedza może nie być uporządkowana ze względu na nieprzestrzeganie procedur w testach porównawczych. Wiedza zdobyta w taki nieuporządkowany sposób jest niewiele warta.

4 minuty temu, rafa napisał:

Wiec wylapywanie roznic miedzy roznymi urzadzeniami , kablami czy kolumnami to nie jest zadanie dla naukowca tylko posiadacza tego systemu.

Dlaczego testy różnicowe nie pokazują różnic w kablach o ile oczywiście nie są to jakieś wynalazki z puszkami? 

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Jak robisz sobie kanapke tez masz okreslona procedure? A skad wiesz jak ona smakuje? Czy masz zespol naukowcow i specjalne przyrzady mowiace ci czy ta kanapka to dobra kanapka? To powazne pytania.

Gato Audio AMP-150 (klasa A/B), LAiV Harmony DAC, Open Baffle DIY
Tellurium Q Ultra Black, Hijiri HCI-R10, Ricable + DIY
 

Masz. To powazna odpowiedz.

Niestety wiekszosc audiofilow albo nie wie o ich istnieniu (opierajac wlasna wiedze I ksztaltujac wlasna opinie jedynie w oparciu na zdaniach i opiniach rozpowszechnionych na forum) albo ignoruje (albo nawet dyskredytuje) wyniki badan tych naukowcow, gdyz nie pokrywaja sie one z ich wlasnymi subjektywnymi wrazeniami/doswiadczeniami.

To czy ta kanapka komus smakuje, to indywidualna subjektywna kwestja, nawet jesli pewna norma mowi jak dobra kanapka smakuje :-)

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.