Skocz do zawartości

Klub otwarty  ·  189 członków

BMN Klub Kolumn
IGNORED

Klub kolumn BMN


Rekomendowane odpowiedzi

9 minut temu, Marko Polo napisał:

 

🙂

Pytanie -  jak pytanie - mądrzy zadają przed, tylko zbyt wielu nie stać na uczciwość i oszukują lub boją przyznać się, np. do pomyłki lub do tego, że im po prostu nie pasuje.

Co byś nie odpowiedział, to ci co takie śmieszne pytania zadają już znaja odpowiedź. "Pewnie coś popsute". Taka mentalność. 

?👈

No i pozazdrościłem koledze @Mikelas76  i kilku innym na forach w Audiostereo adaptacji pomieszczenia i...

ściana z tyłu

remaku3.jpg.9cab1229bccd787983cdd05dc6164665.jpg

ściana z przodu

IMG_20230313_021446.thumb.jpg.a7d44fe93a37be0ff54dd212116dbfd6.jpgIMG_20230313_021458.thumb.jpg.ec277a921fab278bb2f5f8a58a93c8e8.jpg

i jeszcze będzie potężne zasilanie liniowe dla Maliny

IMG_20230314_185856.thumb.jpg.d090d66885d199834ea28049fb4b54b9.jpgIMG_20230314_190025.jpg.266806160302d09e50da837e02158ecc.jpg

i małymi kroczkami od wczoraj taka sytuacja - wprawdzie już po zimie, ale kolorystyka wieczorem jest zacna...

Fezz(7).thumb.jpg.c7d852d078909948becfbb898521385c.jpgFezz(17).thumb.jpg.f6ebcdd2dbfacd85c20029b9354b2e95.jpg

Godzinę temu, Marko Polo napisał:

ściana z przodu

Nie za dużo tej pianki?

transport streaming -Auralic Aries S1 ; transport cd - Pioneer PD 30AE mod; dac - Denafrips Pontus 2; wzmacniacz - Shanling A3.2 mk2; kolumny - YB Nord S25; listwa - Lector Edison 230; interkonekty cyfrowe - Chord Clearway i2s, QED Reference Digital Audio 40, QED Reference Optical Quartz, Srebrny diy usb; interkonekt analogowy - PAD Neptune XLR; kable zasilajace - Oyaide tunami, Oyaide black mamba, Furutech alpha 3, Yarbo 1100, Neotech Nep 3002, Belden; zasilacze - Auralic PSU S1, Nostromo, PD Creative, Ifi ipowerX.

4 godziny temu, Marko Polo napisał:

No i pozazdrościłem koledze @Mikelas76  i kilku innym na forach w Audiostereo adaptacji pomieszczenia i...

ściana z tyłu

remaku3.jpg.9cab1229bccd787983cdd05dc6164665.jpg

ściana z przodu

IMG_20230313_021446.thumb.jpg.a7d44fe93a37be0ff54dd212116dbfd6.jpgIMG_20230313_021458.thumb.jpg.ec277a921fab278bb2f5f8a58a93c8e8.jpg

i jeszcze będzie potężne zasilanie liniowe dla Maliny

IMG_20230314_185856.thumb.jpg.d090d66885d199834ea28049fb4b54b9.jpgIMG_20230314_190025.jpg.266806160302d09e50da837e02158ecc.jpg

i małymi kroczkami od wczoraj taka sytuacja - wprawdzie już po zimie, ale kolorystyka wieczorem jest zacna...

Fezz(7).thumb.jpg.c7d852d078909948becfbb898521385c.jpgFezz(17).thumb.jpg.f6ebcdd2dbfacd85c20029b9354b2e95.jpg

Niezły prima aprilis 🙂

ART LOUDSPEAKERS DECO10 + LECTOR AUDIO (CDP707+ZOE+2xVM200M+EDISON230) + ROSE RS250 + SAP RELAXA + TIGLON +  PURIST AUDIO DESIGN +  OYAIDE

4 godziny temu, rafal735r napisał:

A ja testuje sobie takiego staruszka. Topowy model z 93r, 4 x PCM1702. Godne brzmienie, kawałek dobrej roboty. 

IMG20230329165629_copy_2560x1925.jpg

Wiele tych staruszków jeszcze wiele lat pociągnie i grają nadal dobrze...

A do mnie przyjechały nowe przewody, które po lekkim wytłumieniu pokoju zdecydowanie pokazały sporą poprawę w brzmieniu. Jestem coraz bardziej zadowolony, że drobnymi krokami i bez zbędnych wydatków taka poprawa... Warto czytać, pytać i próbować własnych sił !

kabelki.thumb.jpg.0ccbcc7d450e35b0c77c4b9bdfc639e8.jpg

O to ja też pokażę co mi wpadło w rączki. 

Mała końcówka mocy diy z drugiej ręki. Niepozorna, mała, troche gówniana. Po co mi ona? Może dla córki, może dla zabawy, a może poprostu lubie się bawić. Wpadłem na odsłuchy do siedziby BMN - mam to szczęście, że mieszkamy w tym samym mieście. Głównym celem odsłuchów było sprawdzenie czy ta końcówka to typowe dno czy coś potrafi. Najlepiej podpiąć pod lepsze głośniki w kontrolowanym znanym środowisku. 

Jak się spodziewałem - nie oczarowała ani mnie ani Pana Bogdana. Jednak diabeł tkwi w szczegółach. Ku mojemu zaskoczeniu bo na to nie liczyłem dostałem propozycję by zostawić końcówkę na kilka dni. 

Kilka drobnych modyfikacji - zaciski, kabel i zaczęło to grać 😉 Generalnie szok. Tu ofc jeszcze ukłon w kierunku głośników bo są na tyle przejrzyste, że takie zmiany słychać. Nie musi człowiek się zastanawiać nawet - gra inaczej, lepiej. Średnica odżyła, przestrzeń się pojawiła. Ofc nie jest to jakiś hi end ale jak na końcówkę, za którą dałem 600 zl to powiem Wam, że śmiało może sobie u mnie grać i nie będę czuć jakiś konkretnych minusów względem Marantza pm8005... szok. 

 

I puenta z mojej strony. BMN-y to jednak mega uniwersalne klocki bo grają i z drogim i z tanim sprzętem. Zmiany czuć nawet na zaciskach. Ukłon i podziękowania dla właściciela marki, że dba nawet o nie swoje produkty. Kolejna miła wizyta zaliczna. 

 

 

IMG_20230407_095838.jpg

IMG_20230407_095829.jpg

-- Audiolab M-PWR -- Audiolab M-Dac -- Dali Menuet -- Rel T-zero -- Głośnikowy: Chord Rumour X --

Godzinę temu, gokar83 napisał:

O to ja też pokażę co mi wpadło w rączki. 

Mała końcówka mocy diy z drugiej ręki. Niepozorna, mała, troche gówniana. [...]

Jak się spodziewałem - nie oczarowała ani mnie ani Pana Bogdana. Jednak diabeł tkwi w szczegółach. Ku mojemu zaskoczeniu bo na to nie liczyłem dostałem propozycję by zostawić końcówkę na kilka dni. 

Kilka drobnych modyfikacji - zaciski, kabel i zaczęło to grać 😉 Generalnie szok. [...]

I puenta z mojej strony. BMN-y to jednak mega uniwersalne klocki bo grają i z drogim i z tanim sprzętem. Zmiany czuć nawet na zaciskach. Ukłon i podziękowania dla właściciela marki, że dba nawet o nie swoje produkty. Kolejna miła wizyta zaliczna. 

Skoro ona taka mała, to i ja mieszkam na tyle blisko, że można by i u mnie zrobić odsłuch, wymienić się doświadczeniem i uwagami - one dają wiele - pozamieniać kabelki...???...   🙂 

Po testach daca topping mogę Ci pożyczyć - nie ma problemu. A jak mieszkasz gdzieś w okolicy Bydgoszczy to można się spotkać 😉

-- Audiolab M-PWR -- Audiolab M-Dac -- Dali Menuet -- Rel T-zero -- Głośnikowy: Chord Rumour X --

Chłopaki, ja też mieszkam blisko (Inowrocław) i też się powymieniam kabelkami i DACiem w celu...

Chcę zmienić DACa i myślę nad innymi kablami głośnikowymi. Teraz mam Audiolab M-DAC+zasilacz Tomanka (fabryczny zasilacz też mam) i głośnikowe Albedo Air3.

Edytowane przez deltastudio

Witam wszystkich.

gokkar83: napisz coś więcej o tej końcówce mocy - co tam w środku gra nie gorzej niż marantz. Sam gram aktualnie na 7003.

Sam też z chęcią się pojawię na spotkaniu.

Najlepszym zapewne miejscem by była ul. Miszka I. A tak na serio to gdzieś w centrum Bydgoszczy bo też tu mieszkam.

Wiecie, żeby teraz nie było, że ta końcówka to jakieś objawienie czy coś. Normalna zwykla końcówka - nie klasy hi end, która na tyle fajnie sobie radzi, że całkowicie może mi zastąpić Marantza...

Druga sprawa... wytnij z takiego Marantza czy Denona za 6 tys - (rok temu 4500....) zdalne sterowanie, ładnie zaprojektowane opakowanie, odejmij wszystkie certyfikaty, dział techniczny, serwisowy etc... co myslisz siedzi w takim marantzie za końcówka mocy? Myslisz ze coś co jest warte więcej niż 600 zl??? Ja zakladam, że nie. Tam są "takie same elementy" jak w innych końcówkach diy. W takich kupnych klockach nie ma magicznej technologi z kosmosu. Wszystko opiera się w pewnym sensie na doświadczeniu i wiedzy  konstruktora, doborze odpowiednich komponentów w zestawieniu z ceną.... bo można kupić wtyki za 100 zl za 500 i za 5000 jak się uprzesz... ale zasada zostaje taka sama. 

 

Dla mnie większą ciekawostką jest to jak zmienia się dźwięk w bmn-ach w zależności od tego co podepnę. Nie zawsze tak miałem na innych zestawqch głośnikowych. Tu słychać wszystko, inne kable, inne źródla etc. Zapewne też tak macie u siebie w swoich bmn-ach. To dobry znak na moje. Im lepsze klocki tym bmn-y zagrają lepiej/inaczej.

Pamietam jak kiedyś podpiąłem pod moj zestaw Marantzow do nd8006 streamera ifi po usb i było to sporo lepsze granie, niż z samego nd8006. Strasznie mnie to wtedy bolało i nie mogłem tego zrozumieć, że człowiek wydaje prawie 6 koła na streamer ale w sumie, żeby zagrało pełnią możliwości to najlepiej podpiąć do niego kolejny streamer - jakas abstrakcja, ale testy to potwierdzały. Taka specyfika klocka. Wtedy zacząłem kombinować - a może by ominąć kilka elementów w torze bo chyba da się lepiej. I tak sobie kombinuje do teraz - raz lepiej, raz gorzej.

-- Audiolab M-PWR -- Audiolab M-Dac -- Dali Menuet -- Rel T-zero -- Głośnikowy: Chord Rumour X --

To chyba jest tak samo jak z kolumnami, wkład materiałowy na znaczenie. BMN i inne manufaktury w tej samej cenie biją firmowy klocki, tak też powinno być w elektronice.

Spójrz ilu producentów, włącznie z Marantz teraz bazuje na układach hypex, które to jeszcze kilka lat temu były tak hejtowane. Oni to pięknie pakują i sprzedają za grubą kasę

Mi tego nie mów. W czasach gdy w oficjalnym obiegu dostępne były tylko wyroby polskiego przemysłu sam zrobiłem sobie wzmacniacz, magnetofon kasetowy (oprócz napędu) i w końcu kolumny na głośnikach tonsila.

Nie był to projekt oparty o jakiś plany i obliczenia i w początkowym okresie nie grał idealnie. Metodą prób i błędów doprowadziłem go do grania, które nie było idealne ale akceptowalne.

Gdy już można było kupić coś lepszego w sklepach pojawił się u mnie wzmacniacz Technics i to wyzwoliło chęć zmiany kolumn na coś "lepszego" ze sklepu. Jakie było moje zdziwienie gdy po turne po salonach audio i słuchaniu raczej budżetowych zespołów okazało się, że moje kolumny diy grają o klasę jak nie dwie lepiej.

Nawet ostatnie testy porównawcze z Beszelami 2 z "crescendo" nie wywołały u mnie chęci wyrzucenia ich prze okno mimo , że na to liczyłem.

Pewnie, że grają gorzej i tu nie ma co dyskutować.

 

     Dzięki uprzejmości kolegi @jaroslaw74 „przypłynął Wisłą i do mnie”  sprzęcik lampowy i przewody, który udostępnił mi (za zgodą właściciela) do małego porównania Konstruktor BMN, by udowodnić, że moje Bergesy 3 potrafią jeszcze zaskoczyć innym brzmieniem…

     Streamer i DAC od Lucarto Audio z lampą wewnątrz, na podbudowie Raspberry Pi – czyli Maliny – gdzie w jednej obudowie jest także zasilacz liniowy, co stanowi kompletne urządzenie, które zostało poddane delikatnej modyfikacji przez Bogdana podobnie, jak wzmacniacz Fezz Audio Silver Luna, który już wcześniej był modyfikowany. Streamer w porównaniu do mojej Maliny z nakładką AlloDigione 1.2 poprzez DACa Nostromo Wolf 2LE poprzez Albedo Blue zagrał lepiej w każdym paśmie, a sama kultura grania była słyszalnie inna, bardzo ciekawa, lampowa/analogowa i moje Bergesy 3 wyraźnie to zaprezentowały lepszymi/ciekawszymi wszystkimi tonami. Wybrzmienia zwłaszcza w paśmie górnego basu i dolnej średnicy oraz sopranów podobały mi się najbardziej. Cały charakter prezentowanej sceny pokazywał troszeczkę dokładniejszą lokalizację muzyków, ale scena prezentowała się inaczej, od mojej, „ukazywanej” przez  Malinę i Nostromo 2. Odniosłem wrażenie, że była troszeczkę mniej głęboka („nie grała tak z kuchni”, która jest za ścianą), za to była minimalnie szersza i bardziej różnorodna w prezentacji dźwięków wokół samych kolumn. Dolny bas także dobitniej ukazywał brzmienie zwłaszcza kotłów, bębnów, kontrabasu, wiolonczeli, czy gitar i schodził niżej, będąc przy tym szybszym i bardziej kontrolowanym. Sprzęcik od Lucarto Audio wraz z dedykowanymi przewodami grał u mnie kilka dni.

     Przewody od Lucarto Audio także porównywałem z moimi i tu już nie było tak kolorowo…

Głośnikowy – Albero – w porównaniu do mojego Wireworlda Mini Eclipse 8 wypadł niestety słabiej w każdym aspekcie, ale dzięki delikatnie wycofanej średnicy może przypaść do gustu tym, którym jest jej za dużo i szukają spokojniejszego przekazu w muzyce. BMNy Bergsy 3 wyraźnie "pokazały", że ten kabelek jest słabszy...

RCA – chyba Albero – okazał się zbliżony w brzmieniu do mojego Albedo Blue i także pokazał swoje mankamenty, jednak średnica wypadła inaczej, niż prezentowana poprzez Blue – była troszkę mniej „nosowa”, bardziej współpracowała z pozostałym pasmem i nie wybijała się tak do przodu. Bergesy 3 grały dobrze, a wokale były bardziej wypełnione górnym basem, co powodowało, że „brzmiały jakby cieplej” i delikatnie mocniej. Przestrzeń i szybkość jednak była delikatnie gorsza i tu Blue był troszkę lepszym.

Zasilający PC-3 porównywałem tylko do Nordosta, który jest w posiadaniu Konstruktora BMN. Nordost zdeklasował PC-3 pod każdym względem, jednak w porównaniu do tzw. Komputerowego przewodu zasilającego kabelek zasilający od Lucarto był lepszym także słyszalnie w każdym paśmie i prezentował lepsze wybrzmienia tonalne, lepszą scenę i głębię…

     Fezz Audio Silver Luna już wcześniej był poddany modernizacji, a po modyfikacji przez Bogdana zaprezentował się u mnie, gdzie w porównaniu do Yamahy AX-892 wypadł wręcz bardzo ciekawie/obiecująco. Niestety nie traktuję tego porównania – jako testu –  na poważnie, ponieważ wymiana podzespołów wymaga grania zapewne przynajmniej około 200-300 godzin, więc traktowałem to na spokojnie, poza tym „frez” oczekiwał na kolejną wymianę podzespołów, ale… Ale to jest już blisko to brzmienie płynące z BMNów, które tak bardzo mi się podoba, „brzmienie którego szukam” i do którego dążę… Po ponad pięciu godzinach grania u mnie z Bergesami 3 poprzez Wireworldy przerobiony „frez” zaprezentował wszystkie składowe pasma słyszalnie lepiej – niż na początku – co świadczy o tym, że wymaga pogrania swoich godzin. Jestem ciekawy, czy właściciel coś opisze, po „wygrzaniu się freza”…???

LucartoAudio(1).thumb.jpg.b3c9c464fa7532b34fc6c3f542413d96.jpgLucartoAudio(12).thumb.jpg.bb5c7a42091a29f46e7b28c0fb0e9dea.jpgLucartoAudio(15).thumb.jpg.e09e862677637d5669a5f0dbc77bce99.jpgFezz(9).thumb.jpg.a8885006a2fdcd45d47031aad7105d3e.jpgFezz(11).thumb.jpg.67ab56ec2be563d3266d52e6a6c640de.jpg

  • 3 tygodnie później...

Ostatnio znowu się bawię akustyka w pokoju (normalny salon). Bardzo się broniłem od używania basstrapow bo mi po prostu nie pasowały w salonie, były za duże i żona warknęła NIE 😁. Chciałem sobie wyrównać czas poglosu i koniec końców wyszło na to że najlepiej wychodzi przesunięcie zaslony z kąta  przy stoliku z hi-fi w miejsce odbic bocznych, które wypada na filarku międzyokiennym i częściowo na drzwiach tarasowych. No i to sporo poprawilo. Cos mnie tknęło i w ten kat w którym była ta gęsta ciężka zasłona wpakowałem posiadane pianki basotect. Powstało coś pomiędzy basstrapem a absorberem. Pomierzyłem Umikem i zobaczyłem świetny wykres poglosu T20, linia bardzo prosta jak wykresy referencyjne. Tu przyznaje ze bagatelizowałem te wykresy. Zakładałem że jeśli są pomiędzy 0,3 a 0,5 to jest OK i nie zwracałem uwagi czy to jakiś zygzak czy linia prosta. Nie wierzylem że tu coś można ugrac

I to był błąd 🥴

Wlaczylem muze przy takim ustawieniu i.... przysłowiowy opad kopary. Po prostu uslyszalem wyraźniej i więcej. Na znanych mi utworach wychwyciłem czyste i wyraźne szczegoly które slyszalem dobrze, ale teraz zdecydowanie lepiej. Były nawet ciche dzwieki których nie slyszalem. Dotyczy to każdego pasma. Myślę że poglos, nawet ten wydawaloby się poprawny ale nie równy maskował szczegóły i detale. Jak ktoś się zajmuje akustyka to polecam tak kombinowac żeby poglos (T20) doprowadzić do możliwie najbardziej płaskiej linii o wartości poglosu 0,4. 

Cała zabawa z doborem grubosci, szerokosci i wysokości wraz z ułożeniem troche trwa, ale gdy się tego dokona bmny-y odwdzięcza się, zapewniam.

W moim przypadku wystarczył zaledwie panel/bastrap grubosci 15-20cm szerokosci 50cm i wysokości 150cm. Na codzień jest to zakryte zasłona, do odsluchu zasłona wędruje na filarek i drzwi.

Jesli macie możliwości i małżonka/partnerka wyrazi zgodę to kombinujcie. 

W załączeniu wrzuce wykresy poglosu, jaki był najlepszy do tej pory i po dołączeniu mojego powiedzmy basstrapu diy 😉.  Tych słabych wykresow nie wrzucam bo słabe i bez sensu. 

Ktos może powie ze to juz wiemy itp. Ok ja też wiedziałem, cos tam wiedziałem, ale dopiero po 50-tym pomiarze i ustawieniu zrozumiałem ile tak naprawdę trace. 

To jest jak walka o kolejny procent lepszego dźwięku. To kolejny krok do przodu.

 

Screenshot_20230506_213543.thumb.jpg.79da3ba0549691a9d30e682246407f19.jpg

Screenshot_20230506_213651.jpg

Screenshot_20230506_213815_edit_364210541840255.jpg

A tu ściągnięta z sieci referencja 

czasy pogłosu.png

Myślę że po tych doświadczeniach testach i zabawach mogę z całą odpowiedzialnością stwierdzić że bmny są naprawdę wyśmienitymi kolumnami w bardzo przystępnej scenie. Wiem co slysze 😆

transport streaming -Auralic Aries S1 ; transport cd - Pioneer PD 30AE mod; dac - Denafrips Pontus 2; wzmacniacz - Shanling A3.2 mk2; kolumny - YB Nord S25; listwa - Lector Edison 230; interkonekty cyfrowe - Chord Clearway i2s, QED Reference Digital Audio 40, QED Reference Optical Quartz, Srebrny diy usb; interkonekt analogowy - PAD Neptune XLR; kable zasilajace - Oyaide tunami, Oyaide black mamba, Furutech alpha 3, Yarbo 1100, Neotech Nep 3002, Belden; zasilacze - Auralic PSU S1, Nostromo, PD Creative, Ifi ipowerX.

Screenshot_20230506_215641.jpg

transport streaming -Auralic Aries S1 ; transport cd - Pioneer PD 30AE mod; dac - Denafrips Pontus 2; wzmacniacz - Shanling A3.2 mk2; kolumny - YB Nord S25; listwa - Lector Edison 230; interkonekty cyfrowe - Chord Clearway i2s, QED Reference Digital Audio 40, QED Reference Optical Quartz, Srebrny diy usb; interkonekt analogowy - PAD Neptune XLR; kable zasilajace - Oyaide tunami, Oyaide black mamba, Furutech alpha 3, Yarbo 1100, Neotech Nep 3002, Belden; zasilacze - Auralic PSU S1, Nostromo, PD Creative, Ifi ipowerX.

W dniu 6.05.2023 o 21:39, Mikelas76 napisał:

A tu ściągnięta z sieci referencja 

Żeby pisać o referencji należałoby podać dla jakiej kubatury pomieszczenia wykonano pomiar. Poza tym norma EBU 3276 dotyczy raczej adaptacji akustycznej profesjonalnego studio do realizacji nagrań. Jeżeli zrobiłeś pomiary REW to możesz wyeksportować impuls pomiarowy do programu Acourate. Jest płatny ale można pobrać triala, zainstalować i zaimportować pomiar z REW. Dodatkowo wpisuje się dane dotyczące gabarytu pomieszczenia więc zobrazowanie pomiaru wpisuje się w referencję i można oceniać czas pogłosu pod kątem norm.

Da Ci to pogląd jak Twoje pomieszczenie wpisuje się z czasem pogłosu w normy. Dla przykładu pomiar mojego pomieszczenia dla normy EBU (studio) i normy DIN 18041 (muzyka).

Fajnie by było gdybyś wklejone zdjęcia opisał co pozwoliłoby innym użytkownikom na porównanie lub wyciągnięcie jakichś wniosków. Przy rzeczonych zdjęciach wg mnie brakuje informacji dot. jeden czy dwa kanały razem. Brak skali na osi pionowej. Co przedstawia wykres T20/T30/Topt? Jaka powierzchnia czy kubatura pomieszczenia?

Poza tym gratuluję pomiarowego zacięcia i obrania dobrego kierunku do ulepszania jakości słuchanej muzyki. Jestem podobnego zdania, że bez akustycznej adaptacji pomieszczenia jakość muzyki będzie niższa niż mogłaby być. Jest to najprostszy sposób na upgrade SQ. 

Jak znajdę chwilę pokombinuję z pomiarami REW żeby porównać jak kolumny BMN (po moim upgrade) wypadają w stosunku do Bifrostów w tym samym pomieszczeniu. Wcześniej pisałem, że BMNy lepiej wpisują się w mody mojego pomieszczenia ale pomiarów nie porównywałem. Ciekawe czy pomiar potwierdzi to co ucho ustaliło 😉 

bifrost muzyka rt60  (Large).jpg

bifrost studio (Large).jpg

1 godzinę temu, MariuszZ. napisał:

Żeby pisać o referencji

Pomieszczenie jest hmmm wygrodzone ściankami gk z większego. Ciezko jednoznacznie określić powierzchnie. Powiedzmy że z 38m² wydzieliłem salon około 25m². Ale bardzo prawdopodobne jest ze akustycznie to będzie jednak więcej niż 25m². Nizsze czestotliwosci przechodzą przez scianki gk jak nóż przez maslo. 

Z ciekawosci chcialem pobrać tego triala ale nie mogę go nigdzie znalesc. Podany link nie ma opcji zakupu czy instalacji triala, albo ja nie widzę tego.... 

1 godzinę temu, MariuszZ. napisał:

Fajnie by było gdybyś wklejone zdjęcia opisał co pozwoliłoby innym użytkownikom na porównanie lub wyciągnięcie jakichś wniosków. Przy rzeczonych zdjęciach wg mnie brakuje informacji dot. jeden czy dwa kanały razem. Brak skali na osi pionowej. Co przedstawia wykres T20/T30/Topt? Jaka powierzchnia czy kubatura pomieszczenia?

Opisałem krótko, nie czuje się tu  fachowcem aby wstawiać poradniki 😉, bardziej mi chodzi o zainteresowanie kolegow tematem tak aby sami zgłębiali wiedze. Chciałem wstawić przekaz w stylu "Akustyka jest ważniejsza niż sądzicie, zabawy z kablami i ciągle przerzucanie wzmacniaczy, streamerow czy kolumn jest złym rozwiązaniem".

1 godzinę temu, MariuszZ. napisał:

Jestem podobnego zdania, że bez akustycznej adaptacji pomieszczenia jakość muzyki będzie niższa niż mogłaby być

Ja pójdę nawet dalej i stwierdzam że jakość muzyki będzie dużo niższa niż mogłaby być. 

tu jest plik z zakladki rt60 REWa dla t20, pomieszczenie jak pisalem wyzej

rt60 t20.jpg

To byl szybki pomiar dla obu kanałów

transport streaming -Auralic Aries S1 ; transport cd - Pioneer PD 30AE mod; dac - Denafrips Pontus 2; wzmacniacz - Shanling A3.2 mk2; kolumny - YB Nord S25; listwa - Lector Edison 230; interkonekty cyfrowe - Chord Clearway i2s, QED Reference Digital Audio 40, QED Reference Optical Quartz, Srebrny diy usb; interkonekt analogowy - PAD Neptune XLR; kable zasilajace - Oyaide tunami, Oyaide black mamba, Furutech alpha 3, Yarbo 1100, Neotech Nep 3002, Belden; zasilacze - Auralic PSU S1, Nostromo, PD Creative, Ifi ipowerX.

Kieruje sie opiniami akustyków np. B.Chojnackiego i dlatego przytoczylem t20. Najczesciej uzywany. Jak powtarzam nie czuje sie fachowcem, bardziej amatorem rozgryzajacym ciekawe zagadnienia, a czasu az tak duzo nie mam. Everesta nie przeczytalem 🙂 . Ponizej jpeg z Top i t30

rt60 top t20, t30.jpg

Najwazniejsze dla mnie ze to wszystko poprawia brzmienie, niewiele kosztuje, uczy i bawi. Zrobilem sobie szkielet z płyt i listewek wypelniony welna rockwool, obite wszystko materialem na bazie mieszanki lnianej. Schowany na codzien za zaslona. To mi pokazuje ze kolumny sa naprawde fajne. Mam porownanie do innej manufaktury i wiem ze brzmia one jednakowo dobrze. Spokojnie mozna sluchac BMNow bez kompleksow. Ba, widzialem wykresy i slyszalem te drugie nie raz nie dwa. To mi wystarczy. Wiem po prostu jak bardzo wazne sa adaptacje akustyczne pomieszczenia. Kolega posiadajacy tamte kolumny meczy teraz akustyke swojego salonu i wiem jakie ma fajne efekty. Zachecony, przechodzi taka sama droge jak ja.

Do tego tez ponownie zachecam kolegow tutaj.

Edytowane przez Mikelas76

transport streaming -Auralic Aries S1 ; transport cd - Pioneer PD 30AE mod; dac - Denafrips Pontus 2; wzmacniacz - Shanling A3.2 mk2; kolumny - YB Nord S25; listwa - Lector Edison 230; interkonekty cyfrowe - Chord Clearway i2s, QED Reference Digital Audio 40, QED Reference Optical Quartz, Srebrny diy usb; interkonekt analogowy - PAD Neptune XLR; kable zasilajace - Oyaide tunami, Oyaide black mamba, Furutech alpha 3, Yarbo 1100, Neotech Nep 3002, Belden; zasilacze - Auralic PSU S1, Nostromo, PD Creative, Ifi ipowerX.

12 godzin temu, Mikelas76 napisał:

[...] Opisałem krótko, nie czuje się tu  fachowcem aby wstawiać poradniki 😉, bardziej mi chodzi o zainteresowanie kolegow tematem tak aby sami zgłębiali wiedze. Chciałem wstawić przekaz w stylu "Akustyka jest ważniejsza niż sądzicie, zabawy z kablami i ciągle przerzucanie wzmacniaczy, streamerow czy kolumn jest złym rozwiązaniem". [...]

     Pełna zgoda, jednak większość z nas ma po prostu zwykłe pokoje, tzw. duże, które czasami mają około 16 metrów, ci wygrani mają ponad 20, więc naprawdę cholernie trudno robić profesjonalną adaptację przy 16 metrach pomiędzy szafkami, komodami, łóżkiem i stołem z krzesłami... Bo na w miarę poprawne rozstawienie kolumn praktycznie nie ma już często miejsca i potem są one dosłownie wciskane w luki między szafą, a komodą itp.

     Ja czytając różne fora i oglądając różne filmiki, także Bartosza, doszedłem do wniosku, że bez kompromisu nie ma szans. A kompromis ó polega na tym, że testując różne kabelki uzyskałem już poprawę brzmienia BMNów, a dodatkowo także sama akustyka (czyt. mody i różniste) poprawiły się, potem powiesiłem obrazy na ścianach za i na jednej obok - druga to okno - za mną są książki i już też jest sporo lepiej. 

     Oczywiście to żadna adaptacja akustyczna, ale takie zabiegi już poprawiły wybrzmienia z Bergesów 3, a dodatkowo poprawiła się scena i lokalizacja i także więcej detali słychać. Wszystko na ucho, bo pomiary swoje kosztują, a w Bydzi nikt ze znajomych nie ma sprzętu do pomiarów, żeby spędzić kilka godzin u mnie na ewentualnych poprawkach i pomiarach...

Zajebi...cie by było, jakby ktoś z Was nagrał filmik, jak te pomiary robicie, jak one wyglądają po jakiejś zmianie ustawienia kolumn, czy wszelakich ustrojstw, które są w pokoju i... jak to wpływa na odbiór poprzez ucho??? Bo pomiary to jednoa, a słuchanie uszami to drugie !!! Sam się przekonałem, że kolumny dwa razy droższe od Bergesów 3 grały zdecydowanie słabiej...

Szacun, za chęci i upór @Mikelas76 w dążeniu do poprawy wybrzmień u Was w domku !!!

2 godziny temu, Marko Polo napisał:

większość z nas ma po prostu zwykłe pokoje, tzw. duże, które czasami mają około 16 metrów, ci wygrani mają ponad 20, więc naprawdę cholernie trudno robić profesjonalną adaptację przy 16 metrach pomiędzy szafkami, komodami, łóżkiem i stołem z krzesłami..

Nie przejmuj się, ja też mam normalny pokoj. Trzeba tylko trochę pogłówkować, pokryć te ustroje w kątach, za zaslonami, między szafami itp. Wszyscy musimy troche pokombinować jeśli chcemy coś poprawić. A nie jest lekko, wiem coś o tym. Czasami wystarczy zasłonę przesunąć w inne miejsce i dużo można tym ugrać. Udrapować, zagęścić i jest lepiej. Rzeczywiscie wydatek jest jeden. Mikrofon UMIK czy coś podobnego. Raz i temat na lata. 

Moj dobry kolega robi w salonie 25m² takie manewry żeby coś poprawić żebyś nie uwierzył. Wykorzystuje do tego regały z książkami i szafy pod schodami. 

To wszystko bardziej zabawa i testy, bo nie można nazwać tego profeska. Z tym ze nawet to daje slyszalne efekty. Są obrazy które można wypełnić piankami żeby było bezpiecznie a nie płacą welna. Są szafki w kątach które robią za basstrapy lub hybrydy absorberow. Od wyboru do koloru. 

transport streaming -Auralic Aries S1 ; transport cd - Pioneer PD 30AE mod; dac - Denafrips Pontus 2; wzmacniacz - Shanling A3.2 mk2; kolumny - YB Nord S25; listwa - Lector Edison 230; interkonekty cyfrowe - Chord Clearway i2s, QED Reference Digital Audio 40, QED Reference Optical Quartz, Srebrny diy usb; interkonekt analogowy - PAD Neptune XLR; kable zasilajace - Oyaide tunami, Oyaide black mamba, Furutech alpha 3, Yarbo 1100, Neotech Nep 3002, Belden; zasilacze - Auralic PSU S1, Nostromo, PD Creative, Ifi ipowerX.

W dniu 8.05.2023 o 22:31, Mikelas76 napisał:

Z ciekawosci chcialem pobrać tego triala ale nie mogę go nigdzie znalesc.

Przy pomiarach odpowiedzi pomieszczenia korzystam z REW, a filtry tworzę wg poradników youtubera Obssesive Compulsive Audiophile z użyciem rePhase. Pod tym linkiem jest fajny tutorial, a pod filmikiem znajdziesz link do Acourate free trial.  

Rezonanse pomieszczenia zabijają jakość muzyki i ciężko z nimi walczyć. Można poprawić sytuację aplikując filtry DSP w ścieżkę. Można też tak jak na załączonych obrazkach próbować pobawić się zatykaniem BR. 

Zatykając tylną szczelinę moich BMN zmniejszyła się amplituda rezonansowego bumpa występującego na 50Hz. Taki zabieg daje kilka korzyści. Poza wspomnianą poprawą odpowiedzi pomieszczenia w zakresie niskich częstotliwości zyskuję trochę pasma od dołu oraz poprawiłem odpowiedź impulsową kolumn.

Jak widać na zalączonych obrazkach rezonans obudowy spada z 50Hz na ok. 36Hz. Widać rozciągnięcie pasma również na pomiarze nerfield woofera tych kolumn. Poprawie uległa również odpowiedź step response kolumn. 

Taki upgrade jest dużo bardziej efektywny niż jakiekolwiek kombinacje z okablowaniem o którym sporo w tym wątku już napisano. Zachęcam użytkowników do eksperymentowania 😉 

 

BR BMN.gif

imp BMN (Medium).jpg

nearfield midwoofer BMN (Medium).jpg

1 godzinę temu, MariuszZ. napisał:

Taki upgrade jest dużo bardziej efektywny niż jakiekolwiek kombinacje z okablowaniem

Gdy się ma problem z, jak to nazwałeś, bumpem, takie zatkanie bassreflexu ma jak najbardziej sens. Ja akurat nie mam takiego problemu. Leczenie takich dolegliwości kablami jest.... niezrozumiałe dla mnie. Każdy musi się o tym przekonać osobiście, nie każdy też chce...

transport streaming -Auralic Aries S1 ; transport cd - Pioneer PD 30AE mod; dac - Denafrips Pontus 2; wzmacniacz - Shanling A3.2 mk2; kolumny - YB Nord S25; listwa - Lector Edison 230; interkonekty cyfrowe - Chord Clearway i2s, QED Reference Digital Audio 40, QED Reference Optical Quartz, Srebrny diy usb; interkonekt analogowy - PAD Neptune XLR; kable zasilajace - Oyaide tunami, Oyaide black mamba, Furutech alpha 3, Yarbo 1100, Neotech Nep 3002, Belden; zasilacze - Auralic PSU S1, Nostromo, PD Creative, Ifi ipowerX.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.