Skocz do zawartości
IGNORED

Hi-end&vintage kolumny JBL


Rekomendowane odpowiedzi

Ładne są te nowe JBL'e podobają się dla mnie i opinie na całym świecie bdb mają, no i nie kosztują majątku, bo $10,000/pair.

Mowa o nowym modelu JBL S3900 który grał na tegorocznym Audio Show 2013 z elektroniką Marka Levinsona :

- No.512 CD/SACD Disc Player

- No.326S Preamplifier

- No.532 Dual-Monaural Power Amplifier

- No.532H Dual-Monaural Power Amplifier

Grał droższy wzmacniacz No.532. Okablowanie Cardas Audio.

 

Na forum Lansinga jest mocno rozwinięty wątek o tych kolumnach (i nie tylko), to tak jakby ktoś chciał sobie poczytać :

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Wszelkie specyfikacje/parametry 10'' woofer'ów 100FE-12 :

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

post-28079-0-28727600-1384114585_thumb.jpg

post-28079-0-51066900-1384114763_thumb.jpg

post-28079-0-78563000-1384114844_thumb.jpg

post-28079-0-99229900-1384114910_thumb.jpg

post-28079-0-47006200-1384115162_thumb.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Moscow Audio Show 2013: JBL 4365 + ATI Power Amplifiers + Trinnov Amethyst

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png

JBL S3900 + ML, system grał super. Kilka urywków z tegorocznej wystawy AS:

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Od znajomych mam info, że właśnie bardzo się rozczarowali tym systemem, że to było takie słabe estradowe granie. Everesty na poprzedniej wystawie wypadły dużo lepiej.

> Sly,

 

Trzeba czasu i osłuchania, aby potrafić docenić taki system. To było neutralne, dokładne granie, z perfecyjnie kontrolowanym basem. Po przejściu z pokoju obok, gdzie grały lampowce Jadis można odnieść wrazenie, że brzmienie zestawu JBL/ML jest estradowe, nic z tych rzeczy. System nie mulił i tyle ;)

Od znajomych mam info, że właśnie bardzo się rozczarowali tym systemem, że to było takie słabe estradowe granie. Everesty na poprzedniej wystawie wypadły dużo lepiej.

 

Masakra ,ja słuchałem tego systemu chyba z 1,5 h dzien przed wystawą i nie mogłem sie oderwac ,rewelacja ,znajomi albo mieli mega kaca ,albo dawno uszu nie myli :-) ,co to znaczy estradowe granie ?

Jak wygląda Wasz ranking? ... klikajcie w link i lukajcie :-)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

A oto mój ranking, w kolejności od lewej strony, a 3-ecie za uśmiech ;-)

post-28079-0-16518200-1384276364_thumb.jpg

post-28079-0-76466300-1384276617_thumb.jpg

post-28079-0-90157600-1384276850_thumb.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png
  • 2 tygodnie później...

Jubileuszowy ''1000-czny'' wpis :-)

 

777-wpis należy do Starego Audiofila, w którym obszernie opisał swój system. Gość musi mieć, lub przynosić szczęście osobom w swym otoczeniu ;-) bo 777 to szczęśliwa siódemka. Za wpis 777 kolejka dla SA, następna będzie za ''2000-czny'' – no chyba że sam go napiszę, jak ten teraz :-)

 

Może, trochę o dźwięku, bo wiadomo, iż najlepszy ten któremu jest najbliżej prawdy!, czyli ekstremalnie neutralny/naturalny, detaliczny/rozdzielczy, równy i uniwersalny, bez ograniczeń dynamicznych ze świetnie kontrolowaną i poukładana sceną/stereofonią.

 

Neutralny, to znaczy, bez upiększeń zachowujący charakter oryginalnego nagrania, bez odchyłów w kierunku chłodu, lub dodawania ciepłych tonów.

 

Równo i uniwersalnie z zachowaniem liniowości bez względu na poziom głośności! Nie do przyjęcia jest coś takiego, gdzie wraz ze wzrostem poziomu głośności średnica zaczyna dominować/wysuwać się – najgorsze co może być. Co innego gdy aż kipi od detali, rozdzielczości, kontroli, wyrywając żywcem informacje z głębi sceny.

 

Scena prawdziwa, jak najwyższa i szeroka, wyciągająca z głębi wszelkie wybrzmienia na ile to tylko możliwe!

 

Basy muszą być szybkie i znakomicie artykułowane w każdym zakresie.

 

Podbarwione/podkolorowane brzmienie to takie czary-mary, czyli lipa, gra się prawdziwą muzykę, albo ściemnia – tylko w tym drugim przypadku opinie takich osobników mnie w ogóle nie interesują!

 

Z czasem docenia się dźwięk najbliższy prawdzie – z której to nie ma powrotu!

 

...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png

atlon11

Czy ten plastyczny opis dźwięku odnosił się do prezentowanych JBL'ów S3900, czy jest to ogólna definicja naturalnego brzmienia?

W tym roku spędziłem w pokoju JBL'a ponad godzinę odwiedzając ich dwukrotnie. Z pierwszego pobytu wyszedłem trochę rozczarowany. Nijak się miało to brzmienie do brzmienia prezentowanych w zeszłym roku Everestów. Everesty grały włąsnie tak jak to opisał kolega atlon 11. Tak wciągająco, że wracałem tam trzy razy. Wiem, że to nie ta półka cenowa ale tu brakowało mi detali, rozdzielczości, plastyczności a scena dźwiękowa też nie zachwycała. Może to kwestia akustyki i ustawienia albo realizacji prezentowanej muzyki. Wróciłem ze swoimi płytkami , które znam na wyrywki i niestety moje rozczarowanie nie minęło. Wybiorę się chyba do Katowic do siedziby dystrybutora JBL bo tam jak mnie zapewniał wystawca są lepsze warunki odsłuchu i można posłuchać wybranych z serii modeli JBL łącznie z Everestami.

To definicja najlepszego dźwięku, która odnosi się do Everestów – bo tylko najlepsze kolumny potrafią tak grać.

 

W Everest jest piekielny potencjał, do którego S3900 nie zbliży się – tak jak i ogrom wielu innych kolumn.

 

Rzucę trochę światła, dla lepszego rozeznania, aby było wiadomo, gdzie ''mniej-więcej'' jest miejsce danego modelu :

 

Na szczycie są Everesty DD67000, DD66000 i DD65000.

Za Everestami; K2-S9900, K2-S9800SE, K2-S9500, M9500, 4365, K2-S7500

4348, 4338, S4800, Array 1400, K2-S5800

S4700, S4600, S3900, 4429, Array 1000, Array 800

 

Można, tak dodawać i dodawać, choćby nowe M2 Master Reference Monitor, i wiele starszych/starych referencji, jak : Everest DD55000, 4355, Paragon D44000, Hartsfield – które bez problemu wkomponują się w środek powyższej listy.

 

Jakże odmienne projekty, nawet biorąc z tego samego szeregu; 4348, K2-S5800 i Array 1400 – to każdy gra inaczej.

 

Stare grają jeszcze inaczej, i do zaprezentowania pełni swych możliwości potrzebują nowych zwrotnic/komponentów,.. np. taki Hartsfield w paśmie średnio-wysokotonowym rozkręca się na maxa z samymi Mundorfami S/G/O+9V, od których przewody prowadzą bezpośrednio do ''diaphragms'' – czyli z pominięciem terminali drivera, ale średnica cud miód malina hehe :-)

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

post-28079-0-54098800-1385390948_thumb.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez cir
msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png

Alton11, z tego co można wyczyć na forum Lansinga to Everest 55000 wcale takim cudem techniki nie był ;-)

Paragon i Hartsfield to dźwiękowo również nie ta liga co nowe Sxxxx czy nawet Array.

No i się przeliczyłem, chciałem załadować 2441 na krótkim hornie 2311 (czyli tak jak w 4355) do 4343 i kompletnie zapomniałem o komorze w której siedzi 2121 :-(

Nie mam na to pomysłu, chyba jednak trzeba będzie wyciąć kawałek komory średniotonowca żeby zmieścić driver i potem to jakoś dookoła uszczelnić.

 

 

i3wjtv.jpg

Edytowane przez Marek.S

Wspaniala historia firmy JBL przedstawiona przez W.Pacule i recenzja ich kolumn na AS w Warszawie czyli JBL S3900

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

''The biggest surprise at the show, to me, was the JBL M-2 Master Reference Monitors. These speakers are from JBL’s Studio Monitor series. They have no passive crossover and have to be bi-amped and used with an electronic crossover. Currently they are being sold with an electronic crossover and a pair of Mark Levinson amps. This system had great potential. I would love to hear them with a little more high-end of a crossover and maybe a real high end tube amp on top with a really fast amp on the bass. They had great potential I tell you.''

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

post-28079-0-26708400-1385996400_thumb.jpg

post-28079-0-35021900-1385996488_thumb.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png

 

 

Masakra ,ja słuchałem tego systemu chyba z 1,5 h dzien przed wystawą i nie mogłem sie oderwac ,rewelacja ,znajomi albo mieli mega kaca ,albo dawno uszu nie myli :-) ,co to znaczy estradowe granie ?

 

Pewnie tubiszcze im podbarwiało.

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

W takim razie poza kacem i szumem w uszach, musieli mieć ostre haluny hehe :-) … zapewne trzymało ich jeszcze po imieninach u szwagra hehe

msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png
<br />Co myslisz o recenzji W.Paculy???<br />

 

W krótkim odstępie czasu testował w bardzo zbliżonej cenie "kompaktowe" Avantgarde Acoustic i JBL. Wiadomo, że obie marki stawiają na dynamiczny i bezpośredni dźwięk. I poza jakąś mglistą wzmianką nie było porównania.

 

Mogłoby się wydawać, że recenzje są po to, aby pomóc ludziom dysponującym określoną gotówką podjąć decyzję. Redaktor pomógł: obie kolumny są wybitne, więc kup sobie pan dwie.

 

Parafrazując powiedzenie: I portal syty i dystrybutor cały.

Marek.S, to jasne, że wyższe modele Sxxxx będą lepsze, czy nawet 1400 Array, które są również bardzo udane. No i wiesz, nowe woofery/drivery z których więcej słychać od basu po samą górę, którą to, mają bardziej rozbudowaną z dużo wyższym zakresem przetwarzania.

 

Sam wiesz jak gra starutkie AlNiCo JBL-a?, czy choćby ferryciaki z 80-tych lat – pierwsze są cieplejsze, lekki swobodny detal, mikro-detal, dźwięczne, naturalna barwa, świetne wokale i przeróżne dęciaki, jak i klimat ...wiecie takie granie vintage'owe w najlepszym stylu. Stary JBL też zagra wszystko, ale potrzebuje ultra-przejrzystych i neutralnych zwrotnic i całego systemu – tu bez ograniczeń, im lepszy system i zwrotnice tym lepiej.

Ferryt ponoć wyraźniejszy, ale jest chłodniejszy. Obecnie na topie są drivery z neodymem i woofery z Alnico 5DG. Są również nowe neodymowe i ferrytowe woofery, ale na średnich i wysokich już nie widzę ferrytu. Więc, jak produkują kozackie woofery z Alnico 5DG, mogliby spokojnie robić nowoczesne drivery z Alnico 5DG, ale jest coś w tym, że nie robią i wolą neodymowe, które są lepsze od starych AlNiCo i ferrytów. Topowe Accuton-y też na neodymie, ale tanie już na ferrycie.

 

Do swoich 4343 wstawiłeś woofery 2235H z magnesami ferrytowymi, bo ponoć lepsze od starszych 2231A. Teraz 2235H zasilasz Crown'em i masz referencyjny bas, a wyższe pasmo czym zasilasz?

Zostałeś na niskiej-średnicy z 2121 dla zachowania charakteru 4343.

W miejsce średnio-wysokotonowego 2421B (1,3/4''-diaphragm), wstawiasz 2441 (4''-diaphragm) – będziesz miał pełniejsze i bardziej przestrzenne brzmienie.

Tweeter 2405 nadal masz jak w oryginale, a w 4355 gra 2405H … tak jakbyś chciał jeszcze bardziej przybliżyć się do 4355 :-)

 

Co do topowych konstrukcji, każda jest jedyna w swym rodzaju i niepowtarzalna – tyczy się to wszystkich referencyjnych domowych kolumn JBL-a, z poszczególnych lat, do których oczywiście zaliczają się: Hartsfield, Paragon D44000, Everest DD55000.

 

Myślisz, że 4350A, 4350B lub 4355, będą lepsze? Wszystkie te studyjne modele będą miały głęboki basisko, i masywne dociążone brzmienie, bo jak może być inaczej przy 12'' nisko-średniotonowym przetworniku i dwóch 15'' woofer'ach nastawionych na głęboki bas.

 

Powiem Tobie, że jest sporo wielbicieli starych studyjnych kolumn, jak np. 4343B, 4344, 4345, 4350A, 4350B, 4355. Ludzie cenią je za liniowo studyjne granie z głębokim basem, a jak jest w Twym przypadku?

 

Stare Everesty DD55000 został zaprojektowane pod kontem optymalnej sceny, i faktycznie są znakomite w tym aspekcie. Będą dynamiczniejsze od 4355 w każdym zakresie, lepszy średni i wyższy bas, średnica żywa, znakomicie rysowana scena i wyraźny detal/góra. Duży horn 2346-1 został zaprojektowany pod driver z 1'' gardłem, dla lepszej kontroli sceny dźwiękowej, niż by to było przy 2-calowym gardle.

 

Z kolei najstarsze Hartsfield i Paragon to jeszcze inne granie i przede wszystkim znakomita średnica, przestronnie, głęboko, góra/detal to wiadomo jak z AlNiCo, a i bas w tubowej sekcji niskotonowej też robi swoje, poprawia efektywność dla tych obu kolumn. Więc mamy w całości konstrukcje tubowe, od basu po górę, choć i w tym przypadku jakże odmienne.

Największą różnicę robią eliptyczne horny średnio-wysokotonowe, promieniujące w Paragonach na przedni panel kolumny, dla poprawy zjawisk przestrzennych i stereofonicznych – one znakomicie się do tego nadają, a frontalnie lepiej ich nie ustawiać :-), chyba że ma się bardzo efektywny moduł basowy z dwoma 15'' woofer'ami w 50m2, gdyż owe horny bardzo mocno wypełniają pomieszczenie dźwiękiem.

Za to horny średnio-wysokotonowe z Hartsfield, tylko i wyłącznie do frontalnego ustawienia razem z aluminiowym lensem. One są spokojniejsze, bardziej stonowane, grają bardzo naturalne z ładnym wybrzmieniem wszystkich detali, szeroko i z piekielną głębią :-) … coś wiem, bo na co dzień ich słucham. Średnica i wszystko co w niej się dzieje, wręcz zabija realizmem, i wciąga nieubłaganie w długie maratony muzyczne.

 

Strach pomyśleć, co się dzieje na średnicy z berylowym field-coil'em w Classic Audio Loudspeakers Hartsfield, gdzie woofer również field-coil, a na drugim krańcu topowy Fostex.

 

Marek, nie porywaj się na te stare referencyjne kolumny, jak nie będziesz miał do nich zwrotnic na topowych komponentach Mundorfa, lub Duelunda ;-)

Najlepsze będą Duelundy CAST-PIO- Ag (Silver Foil) i Mundorfy S/G/O, i w zależności których używasz, bierzesz srebrne cewki CAST PIO do srebrnych Duelundów, a do Mundorfów S/G/O cewki Mundorf M-Coil Silver-Gold (taśmowe lub drutowe). Do tego najlepiej wszystkie kondy z 9V.

 

Mundorf M-Coil CF Silver-Gold SGFC14 2.2 mH 28 mm - € 8,569.00 :

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Mundorf M-Coil Silver-Gold LSG150 3.5 mH 1.5 mm - € 11,359.00 :

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Duelund CAST PIO Silver Foil inductor 3mH - £ 8,255.76 :

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Mówię Tobie, zrobisz do nich takie zwrotniczki, a koparka Ci opadnie i beret z głowy spadnie ;-) ... to masz pewne jak w banku, że zrobią miazgę z wielu nowoczesnych drogich Hi-End'ów.

 

Już na samych Mundorfach S/G/O to bajka na średnicy (500Hz ~ 7kHz) – w filtrze górnoprzepustowym cewka powietrzna/drutowa, w dolnoprzepustowym taśmowa.

 

Teraz mi powiedz, czy to będzie optymalna cewka (w tej cenie) na średnicę dla filtra górnoprzepustowego? ... bo trochę kosztuje, a nie chce żadnej wtopy.

 

Cewka ind. 3,900mH +/-2% 0,18Ω +/-5% taśma 8AWG=dr.3,3 izol.pap.60µm śr.169 h.55 szt. 1189,00 Brutto

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png

Chłopacy z Ayre Acoustics wybrali K2-S9800, zwrotnicę im zmodyfikowali i Show wygrali ;-)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

...muszą robić porządną elektronikę, jak słuchają na takich kolumnach.

 

Marek.S, a standy masz do 4343? – zobacz jakie Kenrick ma, i zwrotnice też, ale do 4355 :

post-28079-0-28728300-1386060900_thumb.jpg

post-28079-0-81827700-1386061914_thumb.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png

Czytam czesto forum Lansinga i mam wrazenie ze opinie co do wyzszosci 4350 nad 4343/44/45 sa podzielone?

 

W moich 4343 bylem praktycznie zmuszony wstawic 2235H poniewaz krotko po zakupie okazalo sie ze woofery to byla jakas hybryda w koszu 2225H i chyba najgorszym recone jaki mozna bylo znalezc...w srodku nie bylo nawet pierscienia dociazajacego a cewka wygladala jakby byla nawinieta na plastikowy cylinder.

 

Tweeterow 2405 szkoda mi wymieniac na 2405H poniewaz moje sa w bdb, niegrzebanym stanie i z tzw. "blue diaphragms" a niestety b.duzo egzamplarzy jest mocno wykesploatowanych i z nieoryginalnymi cewkami.

Jestem ciekaw czy w Polsce jest gdzies firma ktora moglaby namagnesowac Alnico?

 

Standy mam, okolo 15cm wysokie z litego drewna. Wolalbym stalowe albo zeliwne, w Japonii takie standy prodkuje TAOC, cos takiego:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Niestety sa dosc niebezpiezne bo latwo przewrocic kolumne.

 

Co do zwrotnic: fundusze sa ale nie ma komu ich zbudowac, sam wole sie za to nie zabierac bo znajac siebie to cos pomyle i skonczy sie to destrukcja ;-)

Na basie gra tak jak pisales Crown K2 a reszte zasila Krell 50.

 

Aktywna zwrotka jest obecnie serwisie bo spojrz tylko jak zrobil ja poprzedni "spec".....jednak dobrze slyszalem ze caly czas bylo cos nie tak bo pojawialy sie dziwne rezonanse w pomieszczeniu.

Mialo byc 300Hz/24dB a wyszlo ciezko powiedziec co, w dodatku jeden kanal dla woofera znowu budzi sie pzry 10KHz :)))

 

261kwas.png

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Marek.S

Zatrzymaj 2405 – w takim stanie bezcenne ;-), choć (jak chcesz) możesz dokupić parkę 2405H dla porównania obu wersji i byś napisał dokładnie jakie różnice słychać.

 

W 2405 masz aluminiową wtyczkę fazy, wersja domowa Slot Tweeter 077 jest z akrylową? – prawda czy fałsz ;-)

 

Tak, w Polsce powinno znaleźć się kilka firm, które mogą namagnesować stare AlNiCo, ale uważaj, aby masakry nie zrobili z diaphragms, voice-coils i urethane foam damping pads.

 

Sprawdzałeś miernikiem indukcję magnetyczną w szczelinie powietrznej przetwornika.

 

Zwrotnice Japońskiego ALTES'a do kilku kolumn z serii 43XX :

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

...widać, że ustawia 4343, 4345 na tych samych standach, które przedstawiłeś, tylko faktycznie one nie za bardzo, bo z nimi kolumny będą tańczyć jak na łyżwach ;-)

 

Co innego jak dasz konkretne standy, to od razu poczujesz różnicę w całym paśmie, wszystko na plus, od basu po samą górę, cały dźwięk poukłada się, a z nim scena, szarpnie również dynamit i rozdzielczość do najwyższych poziomów dB na luzie. Ja tam mam takie standy, lepszych na świecie nie widziałem – cała reszta to dla mnie śmiech, a nie standy.

Jest ogromna podstawa granitowa wytłumiona od spodu i obsadzona na pięciu dużych aluminiowych stożkach/kolcach, z drugiej strony 16 kształtowników skręconych z granitem, a wyżej z płytą stalową wyciętą od środka aby bas miał oddech. Wszystkie kształtowniki są wypełnione, a dokładnie dostrojone na szybki, precyzyjny dźwięk.

U Ciebie to sporo mniejsze standy, przede wszystkie węższe, więc za połowę tej ceny, czyli gdzieś za 3 kafle może by Tobie wykonał, bo do mnie powiedział, że takich wielkich hanhar, raczej już nie będzie dał rady robić, bo chyba kręgi mu trzeszczą hehe ;-)

 

Wnoszeniu ich po schodach, to jak dobra seria przysiadów na czworogłowe hehe :-)

 

Kumple podliczają mi sprzęt, co ile waży i tak dali 500kg na kolumny ze standami, jeszcze dostawki po sam sufit, dalej podliczają wszystkie wzmacniacze i takie tam, no i na końcu mówią z jajcem-żartem hehe he, że podłoga od tego się zawali i spadnę z tym wszystkim na parter, a z parteru do garażu :-)

 

Tutaj, do obecnej chwili masz 35-stron nt. modyfikacji zwrotnicy w 4343 :

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Marek, jak masz zwrotnice 3143, to po prostu daj po upgrade :-) … 5-10 lat ulepszania/modyfikowania zwrotnic JBL-i i będziesz kozak w dokręcaniu śruby na maxa haha ha ;-)

Ważne, aby cała elektronika z okablowaniem miały jak najbardziej neutralny i uniwersalny charakter, wtedy wszelkie zmiany w zwrotnicy będą dokładnie słyszane.

 

Mówię Tobie, ostatnio cuda z dźwiękiem dzieją się, po zmianie na oryginalne cewki z rdzeniem EI. Wiesz, te ze zwrotnic JBL LX5 & N7000.

Poza tym, kilka tego typu cewek miałem luzem, gdzieś ze starych JBL-i z 70-tych lat, bodajże z jakiegoś modelu z serii L. Praktycznie we wszystkich konstrukcjach można je zastać, aż tak gdzieś do połowy 80-tych lat. I teraz wiem dlaczego je stosowali :-)

...bo z nimi dźwięk jest neutralny i w pełni uniwersalny.

Cewki TOLTEC MEXICO z koszulkami izolującymi MARKEL HYGRADE VF-B FR-I na wyjściowych drucikach, które wyglądają na pobielaną miedź.

 

Te nowe cewki z Polinku, to przy nich marnota, która została wyjebana z całego pasma.

 

Wpierw od tweetera i drivera na wysokich wyleciały powietrzne, no i proszę jak górkę doświetliło, rześko, wysoko i dźwięcznie.

 

Następnie, na basie została zastąpiona toroidalna, i poszło konkretnie w jakość basu, który z cewką (EI) 6mH jest obecny, zdecydowanie więcej słychać w średnim i wyższym basie, no i zgrywa się ze średnicą.

Na toroidalnej basior idzie w dół na masę osłabiając całościowo selektywność i wyższy bas, przez co gorzej zgrywa się ze średnicą. Na stronie Jantzen'a napisali, iż toroidalna do subwoofera – na burczybasy kluchowate hehe, ale szajs.

Z nowych kolumn, cewki z rdzeniem EI można zastać na basie w Focal Grande Utopia EM :

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Dalej, do drivera na średnicę w filtr górnoprzepustowy powędrowała cewka (EI) 3.85mH w miejsce powietrznej, i również lepiej, równo, więcej słychać, lokalizacja/rozstawienie muzyków w każdym kierunku lepsze.

 

I na końcu wyleciała taśma Jantzen Audio Vax-Coil (również polink) z filtra dolnoprzepustowego, gdyż dodawała swego charakteru, upiększając, słodząc delikatnym detalem i większym wokalem, spadła prędkość i precyzja sceny, a przy najbardziej hardcorowych, szybkich i dużych składach, prędzej łapie zadyszkę – ale jak ktoś lubi takie granie to proszę bardzo, najlepsze miejsce na taśmę z polinku – sprawdźcie to będziecie wiedzieli o co chodzi z nią na średnicy!

 

Ale ja wolę bez niej, bo całe pasmo na tych samych cewkach EI jest spójne, równe tonalnie i pod pełną kontrolą: ekstremalna szybkość, rozdzielczość, detal, neutralność, scena, uniwersalność.

Ogólnie całościowo, można słuchać czego dusza zapragnie, każda muzyka gra bez zadyszki. Nawet jak góra jest nie najlepiej nagrana, to trzyma ją i nic nie mieli, choćby nie wiem co tam było. Zdecydowanie więcej powietrza w górze, o ile takowe znajduje się w nagraniu, to dmuchnie jak zza okna haha.

 

Skonfrontowałem dla ciekawości kondensatory ze zwrotnicy N7000 – małe płaskie żółte kondensatory oznaczone samym numerem 10460.

 

Grały na średnicy, jak to niektórzy mówią audiofilsko...hehe, dogrzały niżą średnicę, wniosły przestrzeń, lekkość detal i wokali, ale długo tego nie posłuchałem i zmieniłem na Mundorfy S/G/O, które od razu łapneły za mordę cała średnicę! trzymając ją w ryzach bez grama upiększania, ze znakomita kontrolą, rozdzielczością, detalem i sceną. Tu nawet nie ma o czym dyskutować, no chyba że wkroczyłby do akcji Duelund CAST-PIO Ag … i czuje, że idealnie by pasował w to miejsce.

 

Stare kondensatory graja jak nowe cewki z polink'u – tylko ja już ich nie chcę za darmo, bo to za słaba liga dla mnie. Wolę stestować jakieś najlepsze światowe produkty tego typu.

Cewki dla Jantzen'a produkuje polink, więc wiadomo czym to śmierdzi, jak ze słabych przewodników je robią to nic tu Rdc nie pomoże. W realu dostały konkretne baty, przy każdym z 4-ech głośników w całym paśmie! … więc werdykt może być tylko jeden :

 

POLINK (POLSKA) vs. TOLTEC (MEXICO) = 0 : 4 haha ha :-)

 

Stare cewki grają jak nowe kondensatory, tworząc razem znakomite połączenie!

 

Śrubujesz i nie czuć ograniczeń, bez końca można ''koksować'' system!, ba elektrownia już dawno dokoksowana, teraz tylko zwrotki, bo cholernie czuć, że od nich wszystko zależy – tu musi być totalna śruba!!!

Moja teza jest taka: dobrać jak najbardziej przejrzyste-rozdzielcze-szybkie cewki i kondensatory na świecie i doj**ać tym drugim 9V, aby odjechać totalnie, zostawiając wszystko w tyle hehe :-).

 

Marek, sam już nie wiem, czego mam słuchać bo wszystko gra. Mogę słuchać np. całego albumu Morphine Good, aby następnie przełączyć na Iron Maiden z takimi killerami jak:

The Legacy (9.20) – z albumu A Matter Of Life And Death

Brave New World (6.18) – tytułowy utwór.

Dream Of Mirrors (9.21) – z powyższego albumu.

 

Tyko posłuchaj jaki killer, wiesz on się rozkręca i w klimat musisz wkręcić się ;-) … ale jak nie chcesz czekać to daj tak od 5.30 – tylko szkoda, że ja z tego słyszę 1% tego co u siebie z systemu, zmulone jak cholera, a taki killer ''Dreams Of Mirrors'' :

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png

Moze to nie hiend, ale wlasnie ukazala sie bardzo dobra recencja monitorow studyjnych JBL z niskiej polki

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Co innego jak dasz konkretne standy, to od razu poczujesz różnicę w całym paśmie, wszystko na plus, od basu po samą górę, cały dźwięk poukłada się, a z nim scena, szarpnie również dynamit i rozdzielczość do najwyższych poziomó

w dB na luzie. Ja tam mam takie standy, lepszych na świecie nie widziałem – cała reszta to dla mnie śmiech, a nie standy.

 

Czasem wystarczy kupić kanapę z 10cm wyższym siedziskiem, można próbować od dwóch końców kija :)

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Alton,

Muszę się przyznać że nie lubie zbytnio grzebać z elektronice, wolę samemu zrobić projekt i zlecić jego wykonanie.

Z filtrami do 4343 mam zagwozdkę bo mam cały kompletny szkic tych zwrotnic Giskarda do 4344 ze spisem części w .PDFie, brakuje tylko kogoś kto by się podjął wykonania.

 

W miedzy czasie udało mi się kupić horny H93, w idealnym stanie! Drivery będą niestety dopiero na początku stycznia :-(

Zaciekawiło mnie to że H93 wydają się być gorzej wykonane od H91 - krótki "2 horn ma wewnątrz chropowatą teksturę i wyraźnie widoczne spawy a środek H91 jest idealnie gładki.

Marek, no i mam H93 i nie widzę żadnych spawów, bo są to aluminiowe wykładnicze horny (exponential horn), i jest elegancja-francja :

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Co do wykończenia to wszystko celowo dla innego brzmienia; gładka powierzchnia da szybszy dźwięk, chropowata bardziej gęsty. I różnie mogą być wykończone obie strony – zewnętrzna i wewnętrzna, jak to ma miejsce np. w H91, H93.

Nie ma szans aby inaczej pokryte horny/lensy grały dokładnie tak samo – i w zależności, czy to będą domowe czy profesjonalne, często są inaczej wykończone.

 

JBL 537-500 jakby proszkowo malowane i poddane wysokiej temperaturze. Dobrze mówię? … sam zobacz :

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

…zgarnąłbym takie cacka, Goto to przy nich śmietnik :

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Tutaj jeszcze co innego, z obu stron drobnoziarnista tekstura. I widzę to na co dzień, gdyż to zestaw na którym słucham, czyli 2309+2310 – wersja Pro, zestawu H5039+L5090 znanego jako ''Gold Wing'' :-) z JBL Hartsfield.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

HL90 – wewnętrzne płaty lensów na gładko, a z zewnątrz tak samo jak horny :

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

A to eliptyczne horny H5038P od Paragon'ów – zobacz jak ładnie wyglądają, jakby taka zgrzana farba z obu stron horna :

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Zwrotnice z Projektu Giskarda, można wykonać spokojnie. Zwrotnice są 4-drożne, więc filtry do każdego głośnika w osobnej obudowie!

Miałbyś do każdej z kolumn 4-zwrotnice, każda na 3-ech kolcach, do ustawienia segmentowego.

Z przodu obudowy każdy moduł można dodatkowo oznaczyć, w kolejności od najniższego do najwyższego : LF - MF - HF - UHF.

Z tyłu gniazda WBT-0702.12 Signature Platinum, lub Furutech FT-808R Torque Guard Speaker Binding Posts, czy Cardas CCRR-L Long billet copper posts rhodium plate post & top nut, albo

...Gaofei GF-FG016LBP :

- Main Conductor ; Pure Copper Conductor Rhodium Plated

- Housing ; Fiberglass Eutectic Copper Alloy

- Nylon[red/black] And Polycarbonate [clear] Insulation

- Nonmagnetic

- Connections ; Soldered or Set-Screw

- 4Pcs/Set

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Wszędzie mam powstawiane rodowane gniazda Gaofei – mają znakomitą rozdzielczość, wyrazistość, precyzję, dynamikę, i nie dodają od siebie żadnego upiększania / zaokrąglania.

 

Te krótsze rodowane terminale GF-FG013SBP wstaw sobie do obu wooferów, w miejsce starych stalowych sprężynkowców !

 

Jeszcze w sekrecie mogę coś doradzić odnośnie wewnętrznego okablowania, tylko nikomu nie mów!

 

Do starego JBL-a znakomicie pasują na bas przewody Kondo KSL-SPz i Audio Note QSSC.

 

U siebie mam 1,5 m odcinki srebrnych Audio Note QSSC – pomiędzy zwrotnicą, a wooferem i tak znakomicie pasują jakby były specjalnie zaprojektowane :-) do grania w zamkniętej obudowie z 15'' pasywnym radiatorem.

 

Raz wstawiłem do kolumn na bas miedziane Audioquesty, i lipa się stała, bo selektywność zginęła i bas się poluzował w niższym zakresie, więc czym prędzej wróciłem do Audio Note QSSC – bez nich to nie gra. Tylko i wyłącznie do kolumny, bo przed zwrotnicą musi być na basie coś w stylu referencyjnych Cardas'ów, czy Tary Labs.

 

Z Audio Note QSSC bas ma rozdzielczość, kontrolę, zróżnicowanie, rytm, jakość! – wiesz, czyste niezakłócone basy w obudowie zamkniętej.

Inna kwestia, to wpływ takowej obudowy na niższą średnicę i efekty stereofoniczne / przestrzenne – wiadomo jakie są plusy i co się wyprawia :-).

 

Do Hartsfield i Paragon, również znakomicie pasuje Kondo KSL-SPz i Audio Note QSSC – ale tylko do okablowania basu w kolumnie. Wiesz, tam same woofery w obudowie zamkniętej (bez pasywnej membrany) z labiryntalnym bass-hornem, to jak to ruszy ... :-).

Na przewody kolumnowe nie nadają się (bo mają za dużo własnego stylu/ograniczeń!), jak i do kolumny wszędzie powyżej basu. Średnich i wysokich z nich nienawidzę!, bo ugrzeczniają brzmienie, nadając bardzo czystego kolorowego brzmienia z gładką i zmuloną górą.

 

Mówię Ci Marecki, załaduj sobie ww. przewody na bas i mid-bass do 4343 !! … a nie poznasz kolumn :-) hehe

 

Jak czytasz często forum Lansinga, to powiedz mi skąd wziąć/dostać przewody, którymi JBL okablowywał wszystkie stare kolumny.

Mowa o przewodach z wiązką drobnych i bardzo sztywnych drucików, czymś powlekanych – ich praktycznie nie da się lutować! Ale masz pojęcie jak grają, genialną rozdzielczość, selektywność i kontrolę dźwięku nadają. Coś jak te stare cewki, razem muszą tworzyć świetną synergię!

Mam je tylko na średnicy, ale na wysokich także powinny być najlepsze i dlatego są mi potrzebne, bo muszę sprawdzić jak zagrają w całym paśmie średnio-wysokotonowym, dając ten sam przewodnik pomiędzy zwrotnicą, a driverami/tweeterami.

Do zwrotnicy, kawałki tych przewodów na ew. połączenia też się wstawia i jest git!

 

 

Podłączałem kiedyś Kondo i Audio Note na średnice, to padło na średnicy i wysokich przy oryginalnych przewodach z kolumn JBL-a.

 

Te przewody JBL wstawiał również, do wszystkich driver'ów, więc na pewno wiesz o które mi chodzi! W driver'ach one były zakończone małymi widełkami, również z miedzi czymś pokrytej – nie wiem czy to ocynowane, platynowe czy jakie tam, ale to gra! Stare a jakie Jare!

 

Uuu huhu, Winning bid: US $1,575.00 [ 24 bids ] za N7000 :

Ended: 20 Mar, 2013 02:47:12 GMT

Item location: Phoenix, Arizona, United States

Seller: starsky10

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

LX5 Dividing Network

Ended: 20 Mar, 2013 02:37:22 GMT

Winning bid: US $570.00 [ 20 bids ]

Item location: Phoenix, Arizona, United States

Seller: starsky10

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

...w obu linkach, widzisz dokładnie takie same zwrotnice jak u mnie, tylko że ja zabrałem z nich komponenty, aby wszystko mieć na wierzchu :-).

 

Wcześniej musiałem je roznitować, następnie podgrzać aluminiowe obudowy, by wyjąć cewki EI zalane jakąś żywicą. Zostawiłem stare kondensatory i terminale hehe.

 

 

Te zwrotnice są bdb – tylko trzeba im wstawić zajebiste nowe kondensatory i terminale rodowane!

 

Następna zasadnicza kwestia, to że one pozwalają na podłączenie tylko jednego wzmacniacza!

Więc aby podłączyć Quad-wiring w Bi-ampingu, to trzeba je rozmontować i wszystko odseparować!

 

Również, jest w nich za mało miejsca na polaryzację kondensatorów, więc nie ma mowy aby tam coś wciskać na siłę, jak można na zewnątrz.

 

A Ty u siebie masz już 4-pary przewodów głośnikowych ..?.. pod Qauad-wiring w Bi-ampingu?

 

Tu nie masz na co czekać!, kupuj jak najlepsze 4-pary przewodów głośnikowych i jazda, bo na jednym drucie daleko nie zajedziesz!, a kto nie słyszy ogromnych korzyści z takowych zmian, to musi mieć lipne kolumny.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png

Alton, chyba wiem o jakie kabelki Tobie chodzi....to wygląda jak miedź pokryta srebrem.

Może Van Den Hul SCS 6 albo 12 byłby dobrym zamiennikiem? Mam tu cztery krótkie kawałki po 10cm i też są bardzo sztywne, praktycznie jak solid core.

 

Coś jednak mi mówi że te przewody JBLa to albo ocynowana miedź albo nawet aluminium...

 

Moje H93 wyglądają w środku dokładnie jak te z Hifido czyli jest OK, tylko H91 są od środka idealnie gładkie.

 

Co do ory. zwortek JBLa - moim zdaniem większość można z nich wypatroszyć i tak jak mówisz zostawić cewki a wymienić terminale, kondy i rezystory. Jednak z drugiej strony wartość takiej zwrotnicy po modyfikacjach spada, to trochę tak jak tuning klasycznego Ferrari - będzie jeździć lepiej ale całą wartość kolekcjonerską szlag trafia.

 

 

Kabli głośnikowych używam MITa 750 Plus S2 na sekcję średnio- i wysokotonową a na bas Monster M1 ale tylko dlatego że kiedyś dostałem je za friko i nie było mi szkoda ich pociąć na kawałki i podłączyć goły drut do wooferów.

Miałem do poprzedniego wpisu dorzucić schemat zwrotnic razem ze zdjęciami tych przewodów, ale znów coś się porypało, że można napisać tylko bez-załącznikową wiadomość, bez bezpośredniej odpowiedzi. Zobaczę może pomoże przywracanie systemu, a jak nie, to będzie trzeba zainstalować nowego Windowsa – raz na 5-lat by się przydało hehe. Ale przecież wszystko działa, poza Audiostereo.

 

Więc poszukałem zewnętrznego linku na którym widać te przewody, i masz je widoczne przy terminalach zwrotnic LX5 & N7000 z Paragon (fot. 11-12) :

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

...sprawdziłem u siebie owe przewody JBL'a – w nich jest miedź ''prawdopodobnie ocynowana'' jak w cewkach EI.

 

Dopóki w powyższym linku są widoczne wszystkie zdjęcia, dopóty można zobaczyć modyfikacyjne dokonania chłopaków z Hifido, w zwrotnicach LX5 i N7000 :

 

Do LX5 wstawili tylko nowe kond. Dayton MPT, w miejsce oryginalnych kondensatorów ELECTRO CAP, które wyglądają w tej tekturowej tubie, niczym Duelundy CAST-PIO Cu :-)

 

W N7000 również wymienili stare kond., na nowe Dayton MPT.

Poza tym stare L-Pad'y Alps'a, zastąpili nowszymi (8 Ohm 30W). Raczej wymieniają je tylko wtedy, gdy jest jakiś problem z nimi.

 

Można również pójść w Tango :-) za $939.00 :

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

…japońskie tłumiki transformatorowe Tango SA-300 dla zakresu 0-20dB / 8 Ohm 300W

 

Takie same (i podobne) tłumik transformatorowe widać w japońskich zwrotnicach ALTES'a do 4343/44/45 :

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

...dobra robota, zauważ że drivery 2425J zostały podłączone z pominięciem terminali, tak jak u mnie LE85 i 2440.

 

Takie same kondensatory 1,5uF (z oznaczeniem 10460 jak w N7000), są umieszczone w sekcji wysokotonowej L65 Jubal, dla tweetera 077 – co widać na zdjęciach ich zwrotnic :

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Na basie przy LE15A mam konkretną baterię kondensatorów, składającą się z 24-ech sztuk Vishay MKT 1813 6,8uF 250V – ale wiesz z pary kond. 6,8uF 250V, otrzymuje się 3,4uF 500V z 9V. I mam taki rząd 12-stu par kondensatorów z 9V, ale bas chodzi :-) … tym bardziej na oryginalnych cewkach EI...

Jeszcze lepiej w paśmie średnio-wysokotonowym, gdzie na wysokich przy 075 i LE85 również grają te same kondensatory MKT 1813 od Vishay / ERO. Jedynie na średnicy przy 2440 Mundorfy S/G/O.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.