Skocz do zawartości
IGNORED

Quasi-Quadro we współczesnym sprzęcie.


Bobcat

Rekomendowane odpowiedzi

@Vlado

 

W czasach o których piszesz, gdy nagrywano klasyczną stereofonię, robiono to (w dużym uproszczeniu) za pomocą dwóch umieszczonych na jednym stojaku mikrofonów:

 

- Skierowany do przodu o charakterystyce nerkowej zbierał pełną informację bezkierunkową, czyli sygnał mono (M);

 

- Skierowany pod kątem 90 stopni w lewo w porównaniu z powyższym, o charakterze ósemkowym zbierał informację kierunkową (S).

 

Dalej to proste sumowanie wektorów:

 

L = M + S

R = M - S

 

Podłączając w Quasi-Quadro dostaje się sygnał różnicowy kanału lewego i prawego:

 

L - R = (M + S) - (M - S) = M + S - M + S = 2S

 

Czyli dostajemy z powrotem samą czystą informację kierunkową, która idzie na głośniki tylne. Jak widać z powyższego nie ma tu żadnej dodatkowej, sztucznej informacji, która byłaby nieobecna w sali koncertowej gdzie dokonywano nagrania. Zaryzykuję twierdzenie, że takie Quasi-Quadro lepiej oddaje realia sali koncertowej niż klasyczne dwugłośnikowe stereo.

 

Argument o wokaliście odzywającym się z tyłu jest mało przekonujący. Praktyką było (i poza sporadycznymi wyjątkami jest do dziś) nagrywanie wokalu jako mono, po równo w kanale L i R, aby obraz dźwiękowy pojawiał się dokładnie między głośnikami. W takiej sytuacji, przy tworzeniu (zgodnie z powyższymi równaniami) różnicy L - R ta informacja się zeruje i na głośniki tylne nie trafia z tego nic.

 

Chyba że był to zamysł realizatora nagrania, który intencjonalnie nagrał wokal w kanale R w odwrotnej fazie niż w L. Wtedy faktycznie pojawi się on bardzo wyraźnie z tyłu. Ale takie zabawy były i są bardzo rzadkie.

Jest to dziecinnie prosty układ: pomiędzy czerwony plus wyjścia głośnikowego kanału L a takie samo wyjście głośnikowe kanału R wpina się dwa połączone w szereg dodatkowe głośniki, jeden w przeciwfazie dla rozciągnięcia sceny dźwiękowej. Wypreparowywuje się w ten sposób samą tylko informację kierunkową S, która zasila te właśnie nowe głośniki, ustawione z tyłu. Nie muszą one być z tej samej półki jakościowej co przednie, to są kanały dodatkowe. Nie jest to oczywiście pełna kwadrofonia, ale efekt daje spektakularny:

 

Ponad 30 lat temu bawiłem się w takie połączenia, właśnie jako "dziecko audio". Jednak wciąż jeszcze będąc "dzieckiem" po krótkim czasie te niewątpliwie spektakularne efekty zaczynały męczyć i przeszkadzać. Nastąpił szybki powrót do klasycznego stereo.

Jacku, ja się tego nasłuchałem w młodości wystarczająco dużo, żeby wiedzieć o czym piszę i co z tego pseudokwadro słychać.

Nie. Tak uzyskane efekty przestrzenne nie odzwierciedlają w żaden sposób przestrzeni rzeczywistej nagrań. Nawet tych w studio nagrywanych dwoma mikrofonami bezpośrednio. Inaczej dalsze prace i techniki przestrzennego odtwarzania dźwięku, byłyby bezsensowne. A sam pasywny układ pseudokwadrofonii upadł niemal od razu, własnie z powodu dawania efektów sprzecznych z realizacja dźwięku stereo.

 

serdeczności,

 

Włodek.

Bobcat -> widzę (od dawna), że miłujesz niezmiernie dźwięk "hiper-przestrzenny".

Może akustyka lub/i głośniki stereo/frontowe Twoje ciut niedomagają w kwestii normalnego (2.0) stereo???

Był tu na forum niedawno przy okazji dyskusji o "scenie stereo" przykład utworu Petera Gabriela "Growing Up" z płyty "Up" (2002)

Nie wiem czy to znasz? Spróbuj posłuchać tego na zwykłym klasycznym (2.0) stereo. Jeżeli nie usłyszysz dźwięków nawet chwilami przesadnie przestrzennych to znaczy, że jednak masz problem z akustyką/głośnikami.

 

Marku - Jacek zapewne miał na myśli, że posiada kilka płyt, których realizacja jest dla takiego odtwarzania szczególnie wdzięczna.

Domniemywam iż Jacek po prostu ma kilka płyt winylowych z rejestracją Quadro.

Nie Quasi tylko czyste Quadro. Zanim zrezygnowano ostatecznie z tego systemu w latach 70. wytłoczono sporo takich winyli, sam miałem w tej wersji DSOTM.

Po pierwsze - to nie ma związku z rzeczywistym nagraniem. Jak kto lubi, może tak słuchać, może być fajne. Po drugie - wzmacniacz mostkowy nie ma nic do rzeczy, nie ma wzmacniaczy mocy z pływającym wyjściem, jakie stosuje się w symetrycznych połączeniach liniowych. Działać będzie, nie takie numery wzmacniacz znosi. Różnice są w wyższym paśmie (przy równo ustawionym balansie rzecz jasna), w wyższym paśmie nie mam takich jaj z impedancją obciążenia jak w dole, wzmacniacz sobie poradzi bez problemu. Producent się zabezpiecza, bo jakby co, to jest kryty.

nagrywamy.com

@Vlado

 

Piszesz, że "pasywny układ pseudokwadrofonii upadł niemal od razu, własnie z powodu dawania efektów sprzecznych z realizacja dźwięku stereo.

 

We wcześniejszym z kolei Twoim wpisie powiadasz, że "dawało bardzo przyjemny efekt symulacji powiększenia przestrzeni reprodukowanego dźwięku."

 

Gubię się. Czy Twoja ocena Quasi-Quadro jest pozytywna, czy wprost przeciwnie?

 

Doświadczenie jak widzę mamy podobne. Ja również nasłuchałem się w młodości dźwięku o jakim rozmawiamy. Mój pierwszy "porządniejszy" (jak na tamte czasy i ówczesne realia) sprzęt to był Merkury, potem zamieniony na Radmora. Oczywiście obydwa w pełnej konfiguracji, z głośnikami tylnymi.

Z moich doświadczeń wynika,że najlepsze efekty dają wczesne nagrania stereo.Np;Beatlesów.Co do dzisiejszego naturalnego stereo,to praktycznie nie występuje.Są to efekty sztuczne,robione w studio na konsolecie.Więc upieranie się do naturalności nagrania nie ma sensu,bo nagranie jest od początku sztucznie nagrane w stereo.Jednak nasz mózg potrafi słyszeć dzwięk dookólny pomimo posiadania przez nas dwoje uszu.Np;nagrania dla słuchawek wykonane techniką tzw:sztucznej głowy.Poszukiwania złotego środka nie są, więc pozbawione sensu.

I nie ma co rozdzierać szat.Wszystkiego jeszcze nie odkryto i do tego daleka droga.

Był tu na forum niedawno przy okazji dyskusji o "scenie stereo" przykład utworu Petera Gabriela "Growing Up" z płyty "Up" (2002)

Nie wiem czy to znasz? Spróbuj posłuchać tego na zwykłym klasycznym (2.0) stereo. Jeżeli nie usłyszysz dźwięków nawet chwilami przesadnie przestrzennych to znaczy, że jednak masz problem z akustyką/głośnikami.

 

Nie znam tego, chętnie posłucham.

 

Nie neguję, że można takie efekty uzyskać na stereo, ale wydaje mi się że musi do tego być równocześnie spełnionych szereg rygorystycznych warunków:

 

- perfekcyjne pod względem technicznym (zwłaszcza w aspekcie efektu stereo) nagranie, co wymaga aby realizatorem było liczące się nazwisko w branży, nie Pan Heniutkek (Złota Rączka);

 

- również perfekcyjnie pod względem akustycznym dopieszczone pomieszczenie odsłuchowe;

 

- sprzęt (zwłaszcza głośniki) z (bardzo) wysokiej półki.

 

Otóż systemy wielokanałowe dają takie efekty od razu, z definicji i bez wymogu spełnienia wyżej wymienionych warunków.

 

Zanim zrezygnowano ostatecznie z tego systemu w latach 70. wytłoczono sporo takich winyli, sam miałem w tej wersji DSOTM.

 

Na Audio Video Show 2017 było sporo stoisk z winylami. I w każdym można było znaleźć co najmniej jedną płytę Quadro nagraną w systemie SQ.

 

P.S. Co to jest DSOTM?

 

nasz mózg potrafi słyszeć dzwięk dookólny pomimo posiadania przez nas dwoje uszu.

 

Ulubiony "argument" zwolenników stereo: "mam tylko dwoje uszu". Owszem, ale tak stworzonych, że rozróżniają jednoznacznie dźwięki przednie, boczne i tylne. Również górne i dolne. Analogicznie mamy tylko jedną parę oczu, a widzimy trójwymiarowo.

Na Audio Video Show 2017 było sporo stoisk z winylami. I w każdym można było znaleźć co najmniej jedną płytę Quadro nagraną w systemie SQ.

 

P.S. Co to jest DSOTM?

 

Na pewno w systemie SQ? Ja takiej w życiu nie spotkałem. Może QSound raczej? To znacznie młodszy wynalazek i dotyczy zwykłego stereo.

 

DSOTM często stosowany (od ok. 40 lat już) skrót znanego tytułu:

Dark

Side

Of

The

Moon :)))

>Bobcat

Dwoje uszu to pikuś, ważniejszy jest procesorek pomiędzy nimi.

 

Nawiązując do DPL II, to rzeczywiście dźwięk stereo sztucznie uprzestrzenniony sporo traci na jakości. Miałem KD, próbowałem tak słuchać, szybko zrezygnowałem.

Teraz tylko czyste stereo. (Sprzętowo.)

 

W sumie, po zastanowieniu, rzeczywiście nie widzę powodów do kategorycznego zakazu stosowania tego systemu do wzm. mostkowych. W razie problemów są jeszcze zabezpieczenia.

Na pewno w systemie SQ? Ja takiej w życiu nie spotkałem. Może QSound raczej? To znacznie młodszy wynalazek i dotyczy zwykłego stereo.

 

W latach chwilowego eksperymentu z kwadrofonią były (nie licząc jakichś zupełnie marginalnych, nie liczących się i studialnych) proponowane trzy standardy:

 

- CD-4 (nie mylić z płytą CD) dyskretny 4-4-4, autorstwa JVC, losowany przez całą (za wyjątkiem Sony) czołówkę japońską;

 

- SQ matrycowy 4-2-4, propagowany przez CBS Columbia i Sony;

 

- QS matrycowy 4-2-4 (o innych parametrach kodowania) propagowany przez Sansui

 

Jedynym nośnikiem CD-4 była płyta winylowa o specjalnych parametrach i wymogach odnośnie tak zapisu, jak i wkładki oraz wzmacniacza. Systemy matrycowe, jako że miały tylko 2 kanały przesyłowe korzystały z całej infrastruktury stereo.

 

Relatywnie najpopularniejszym (chwilowo, w tamtym okresie) był system SQ. I wszystkie płyty kwadrofoniczne (a było ich ponad 20 tytułów) na Audio Video Show były SQ.

 

DSOTM często stosowany (od ok. 40 lat już) skrót znanego tytułu:

Dark

Side

Of

The

Moon :)))

 

No fakt... Ze wstydem przyznaję, że nie skojarzyłem :(

 

Mam SACD, remasterowane z oryginalnych taśm kwadrofonicznych, ale to już jest format 5.1.

Gubię się. Czy Twoja ocena Quasi-Quadro jest pozytywna, czy wprost przeciwnie?

 

Sprzeczność jest pozorna :-)

- jeśli świadomie i poprawnie użyjesz pseudokwadrofonii do poprawy przestrzenności i akustyki pokoju szczególnie w odsłuch nagrań muzyki poważnej, kameralnej i wczesnych nagrań muzyki tanecznej i rozrywkowej, to będziesz mile zaskoczony wnoszonymi zmianami.

- jeśli chcesz używać tego rozwiązania do odsłuchów dzisiejszych produkcji rozprzestrzenianych efektami a już w szczególności kina domowego to nieprzewidywalność i sztuczność efektów przestrzennych zacznie cie męczyć a nawet denerwować.

I tylko tyle chciałem ci przekazać.

Jeśli masz możliwość pobaw się sam, ale wnioski wyciągniesz dokładnie takie same. Nie jesteś nastolatkiem który dopiero uczy się słuchać :-)

Jak widzisz inni koledzy piszą to samo :-)

 

serdeczności,

Włodek.

@Vlado

 

Kino domowe to odrębna sprawa i rządzi się swoimi prawami. Tam królują dekodery Dolby Digital, TrueHD, Atmos czy konkurencyjne odpowiedniki DTS. Ja cały czas mam na myśli słuchanie muzyki oraz ile da się wyciągnąć ze zwykłego stereo.

 

Niektórzy Koledzy piszą również, że są zadowoleni z efektów jakie dają dyskutowane tu rozwiązania.

Dałem ci pełną odpowiedź jak ja postrzegam taką pseudokwadrofonie. Każdy sam musi rozstrzygnąć czy użycie tego w zestawie stereo wnosi poprawę czy tylko udziwnienie :-)

 

W.

E tam, kwadrofonia.. szadromofinia. Isao Tomita nagrał płytę "Bermuda Triangle" tak, by odtwarzać ją na 5 głośnikach: po jednym w każdym rogu i jednym zawieszonym centralnie nad słuchaczem. Nazywał się ten wynalazek "sonic pyramid".

Dałem ci pełną odpowiedź jak ja postrzegam taką pseudokwadrofonie. Każdy sam musi rozstrzygnąć czy użycie tego w zestawie stereo wnosi poprawę czy tylko udziwnienie :-)

 

W.

 

Z jednej strony mnie korci aby to wypróbować, zwłaszcza że pamiętam dawne zabawy z Merkurym i Radmorem, wtedy podobały mi się. Więc ciekawość jak będzie teraz z tym.

 

Z drugiej strony boję się uszkodzenia sprzętu. Wprawdzie Dyskutanci tutaj uspokają, że nic złego nie powinno się wydarzyć, ale (jak wspominałem) serwis techniczny EIC jednoznacznie przestrzegł przed takimi eksperymentami.

 

Z trzeciej strony gust się zmienia w czasie i w funkcji osłuchania się. I nie wykluczam powtórki scenariusza, jaki doświadczyłem z rozwijaniem stereo do 5.1 za pomocą DPL II: z początku zachwyt i zauroczenie, malejące w czasie, w końcu zacząłem dostrzegać mankamenty i ułomności takich rozwiązań, ich sztuczność, co stało się najpierw niemiłe, potem uciążliwe, a w końcu irytujące i trudne do zaakceptowania.

 

Więc jeśli muzyka wielokanałowa - to tylko natywne 5.1 od początku nagrane i zapisane w tym formacie. A z tym jest gorzej niż źle.

Po pierwsze - to nie ma związku z rzeczywistym nagraniem. Jak kto lubi, może tak słuchać, może być fajne. Po drugie - wzmacniacz mostkowy nie ma nic do rzeczy, nie ma wzmacniaczy mocy z pływającym wyjściem, jakie stosuje się w symetrycznych połączeniach liniowych. Działać będzie, nie takie numery wzmacniacz znosi. Różnice są w wyższym paśmie (przy równo ustawionym balansie rzecz jasna), w wyższym paśmie nie mam takich jaj z impedancją obciążenia jak w dole, wzmacniacz sobie poradzi bez problemu. Producent się zabezpiecza, bo jakby co, to jest kryty.

Może chodzi o wzmacniacze, które MOŻNA zmostkować. Zresztą czy można, czy wzmacniacz jest tak zaprojektowany od początku (często tak są projektowane monobloki, ale pewnie nie tylko) to widzi impedancję głośnika, podzieloną przez 2. I teraz jak mamy wzmacniacz zmostkowany i dołożymy do tego równolegle jeszcze kolejną impedancję to będzie jeszcze mniej. Jeżeli dobrze rozumiem układ, to co prawda popłynie tam tylko różnica LR, ale zawsze jest to jakieś obciążenie. Wzmacniacz oczywiście wytrzyma (powinien), lub włączą się zabezpieczenia, ale zwykle wraz ze spadkiem impedancji obciążenia, pogarszają się jego parametry pracy.

Zresztą zwykle podawana w specyfikacjach, wymagana minimalna impedancja ZG, jest dwa razy większa, jeżeli wzmacniacz ma pracować w trybie mostkowym.

System gra dobrze, albo nie....

Wzmacniacz może dać jakiś maksymalny prąd i się wyłącza albo psuje. Przy normalnym słuchaniu mocny wzmacniacz nawet nie odczuje obciążenia.

nagrywamy.com

Wzmacniacz który "jakoś to trawi" pracuje na granicy swojej tolerancji. Nie jestem pewien czy stała praca w takich warunkach wyjdzie mu na zdrowie.

Jaki więc problem wyprowadzić przez dzielnik napięcia sygnały LP na wzmacniacz różnicowy? Dostaniemy czysty sygnał "tylny" o niskim poziomie, (w dodatku powiązanym z poziomem kanałów przednich), puścić to na wzmacniacz mocy, a następnie głośniki tylne. Warunek podstawowy- zachować odpowiednią fazę "tyłów". Po wstępnym ustawieniu poziomu niczego już nie trzeba regulować i mamy aktywny kanał surround sprzężony z LP, ale w całkowicie bezpieczny dla wzmacniacza sposób.

Można jeszcze inaczej, lepiej nawet- jeśli mamy we wzmacniaczu pre-out, mamy dużo wygodniej wyprowadzone sygnały dla wzmacniacza różnicowego.

Pamiętam nawet artykuł z Radioelektronika z gotowym wzmacniaczem C+S, układem wejsciowym i zasilaczem na pojedynczej plytce, wystarczyło podłączyć trafo.

 

Chyba jeszcze mam go w segregatorze. Mogę dla chętnych poszukać, ale nie gwarantuję, ze znajdę.

...I właśnie dlatego nie zalecają podłączania tego obwodu do wzmacniaczy mostkowych, choć dobry wzmacniacz to i tak jakoś strawi.

Wzmacniacz który "jakoś to trawi" pracuje na granicy swojej tolerancji. Nie jestem pewien czy stała praca w takich warunkach wyjdzie mu na zdrowie.

 

Co wy piszecie? Wzmacniacz ma np. 100W/4R, co odpowiada prądowi wyjściowemu 5A, czyli do takiego prądu skutecznego wzmacniacz zachowuje pełne parametry. Zagrożenie pojawia sięwyżej, zabezpieczenie włącza się mniej więcej przy 10A, szacuję, mniej więcej ;) Słuchacie wykorzystując moc rzędu 1W, co oznacza 0,5A. Przy tym napięciu wyjściowym (jakieś 2V) do przekroczenia dopuszczalnych parametrów i zadziałania zabezpieczenia potrzebne byłoby dwudziestokronie mocniejsze obciążenie, by trzeba zewrzeć kable przy kolumnach, bo te 0,2 oma kabla to będzie dopiero te 10A ;)

 

Jaki więc problem wyprowadzić przez dzielnik napięcia sygnały LP na wzmacniacz różnicowy? Dostaniemy czysty sygnał "tylny" o niskim poziomie, (w dodatku powiązanym z poziomem kanałów przednich), puścić to na wzmacniacz mocy, a następnie głośniki tylne. Warunek podstawowy- zachować odpowiednią fazę "tyłów". Po wstępnym ustawieniu poziomu niczego już nie trzeba regulować i mamy aktywny kanał surround sprzężony z LP, ale w całkowicie bezpieczny dla wzmacniacza sposób.

Można jeszcze inaczej, lepiej nawet- jeśli mamy we wzmacniaczu pre-out, mamy dużo wygodniej wyprowadzone sygnały dla wzmacniacza różnicowego.

Pamiętam nawet artykuł z Radioelektronika z gotowym wzmacniaczem C+S, układem wejsciowym i zasilaczem na pojedynczej plytce, wystarczyło podłączyć trafo.

 

Chyba jeszcze mam go w segregatorze. Mogę dla chętnych poszukać, ale nie gwarantuję, ze znajdę.

 

Można, przynajmniej łatwa regulacja. Wzmacniaczyk nie musi być jakiś super, wystarczy parę watów, jakaś cyfra za dychę z aliexpress i jeden scalak na wejściu. Ale to dokładnie to samo, co głośniki przez opornik/oporniki do wyjść głośnikowych ;)

nagrywamy.com

Słuchacie wykorzystując moc rzędu 1W, co oznacza 0,5A

Czyli przy jakieś dobrze nagranej, nieskompresowanej, dynamicznej muzyce (dajmy na to CF 20 dB), mamy 100 W w "szczycie".

 

W przypadku, który podałeś, to utrzymując takie same wysterowanie napięcia wyjściowego, co dla 100W/4R bez mostka uzyskamy po zmostkowaniu (przy tym samym obc.) 400 W, ale już przy 10 A, dla 100 W odpowiednio 2.5 A, czyli nawet mniej. Tylko, że wzmacniacze się mostkuje głównie po to, by tą większą moc uzyskać. (ew. pozbycie składowej stałej, ale nie wiem na ile jest to skuteczne)

W sumie ta dyskusja nie ma sensu, bo szczerze mówiąc, nie znam wzmacniaczu pracujących w mostku, tylko takie, które można zmostkować (np. kupując dwie sztuki), albo niektóre monobloki. Przypuszczam, że częściej się takie spotyka na rynku pro, ew. w urządzeniach wielokanałowych, gdzie np. z 4 kanałów, chcemy możemy mieć 2 zmostkowane. Ale tak tylko zgaduję. Pewnie są jakieś w Hi-Fi też, ale do czego?

System gra dobrze, albo nie....

Czyli przy jakieś dobrze nagranej, nieskompresowanej, dynamicznej muzyce (dajmy na to CF 20 dB), mamy 100 W w "szczycie".

 

A jest tak nagrana muzyka?

 

W przypadku, który podałeś, to utrzymując takie same wysterowanie napięcia wyjściowego, co dla 100W/4R bez mostka uzyskamy po zmostkowaniu (przy tym samym obc.) 400 W, ale już przy 10 A, dla 100 W odpowiednio 2.5 A, czyli nawet mniej. Tylko, że wzmacniacze się mostkuje głównie po to, by tą większą moc uzyskać. (ew. pozbycie składowej stałej, ale nie wiem na ile jest to skuteczne)

W sumie ta dyskusja nie ma sensu, bo szczerze mówiąc, nie znam wzmacniaczu pracujących w mostku, tylko takie, które można zmostkować (np. kupując dwie sztuki), albo niektóre monobloki. Przypuszczam, że częściej się takie spotyka na rynku pro, ew. w urządzeniach wielokanałowych, gdzie np. z 4 kanałów, chcemy możemy mieć 2 zmostkowane. Ale tak tylko zgaduję. Pewnie są jakieś w Hi-Fi też, ale do czego?

 

Tego trochę nie rozumiem. Są wzmacniacze mostkowe i zwykłe, mają jakieś dopuszczalne obciążenie i przede wszystkim zabezpieczenia. W normalnej rozrywkowej muzyce M jest o 15dB głośniejsze od S i nie ma się co przejmować.

nagrywamy.com

A jest tak nagrana muzyka?

Niewiele, ale jest. Skrajnie do 22 dB. Z takich bardziej znanych to np. lepsze mastery "Brother in Arms", RMS na poziomie ok - 20 dB. Szczyt jest nieco poniżej 0 dB, ale spokojnie mamy tam CF rzędu 18 dB.

 

Tego trochę nie rozumiem. Są wzmacniacze mostkowe i zwykłe, mają jakieś dopuszczalne obciążenie i przede wszystkim zabezpieczenia. W normalnej rozrywkowej muzyce M jest o 15dB głośniejsze od S i nie ma się co przejmować.

No, że w domowych urządzeniach, nie spotkałem się ze wzmacniaczem stereo, pracującym domyślnie w mostku. Poza monoblokami. Nie wiem jaki byłby cel takiej konstrukcji. Mniejsze napięcia zasilacza, mniejsze max U kondensatorów i niektórych półprzewodników? Może i tak, ale trzeba zrobić wszystko podwójnie. Nie mówię, że takich nie ma, ale ja takich nie spotkałem.

Ew. jak wzmacniacz jest na jakiś scalakach, co nie mają wystarczającego napięcia zasilania. Tylko to mi się wydaje sensowne.

System gra dobrze, albo nie....

Klasa D w większości pracuje w mostku.

Mój wzmacniacz też pracuje w mostku. H - konkretnie.

 

Tylko, że od początku był pod to zaprojektowany. Tylko, że tranzystory nie pracują tam pod ciągłym obciążeniem tak jak w konstrukcjach analogowych.

 

Ale masz rację, nie uściśliłem, że pisałem o wzmacniaczach klasycznych.

System gra dobrze, albo nie....

No właśnie. IMO wszystko jedno, jaki wzmacniacz, będzie działać i się nie spali. Producent musi tak napisać.

 

Wszystkie (większość) pro końcówki muszą móc pracować w mostku, też chodzi o napięcie zasilania, znaczy żeby nie trzeba było podwyższać napięcia sieciowego ;)

nagrywamy.com

Pieprzenia Bobcata ciąg dalszy...

 

Po kolei

 

Mam SACD, remasterowane z oryginalnych taśm kwadrofonicznych, ale to już jest format 5.1.

 

 

SACD DSOTM nie było remasterowane z żadnych kwadrofonicznych taśm. To był całkowicie nowy miks 5.1 Guthriego. Sama zawartość płyty różniła się delikatnie od oryginału. A zresztą po co się produkować:

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

The SACD of Dark Side of the Moon does not contain Alan Parsons original quadraphonic mix.

It was the opinion of the group that the SACD be created from a new 5.1 mix, and commissioned their current engineer James Guthrie to create that mix.

 

Oryginalny miks Alana Parsona oficjalnie dopiero znalazł się w boxie IMMERSION

 

 

Dalej

 

No rzeczywiście nie ma co słuchać w multichannel i trzeba uprawiać partyzantkę quasi quadro

 

Rok 2017

 

bArtMan – Kaaf (DVD-V [dts 48/24] / DVD-A [96/24] / BD-A) 1/1 BD-A includes three previous albums in 5.1

Ben Craven – Two False Idols (FLAC [48/16]) 1/5

Jeff Beck Group – Rough and Ready (SACD) 1/18

Mike Oldfield – Return to Ommadawn (CD+DVD-V [dts 48/24]) 1/20

IQ – Scrape Across the Sky (Live at The Boerderij) (BD-V [DD]) 1/20

Katatonia – Great Cold Distance (3CD+DVD-A) 1/20 new Bruce Soord 5.1 mixes

Thomas Helzle – Surround Piano 1 (FLAC [48/16]) 1/28

Blackfield – V (CD+BD-A) 2/10

Eldissa – Upside Down (SACD) 2/10

Roy Orbison – Black & White Night (30th Anniversary Edition) (CD+DVD-V / CD+BD-V) 2/24 careful, different mix!

Tim Bowness – Lost in the Ghost Light (CD+DVD-V [dts 96/24]) 2/17 incl. Stupid Things That Mean the World 5.1 mix

Billy Joel – The Stranger (SACD) 2/20

Céline Dion – All The Way (SACD) 3/3

Carole King – Tapestry (SACD) 3/3

Ben Craven & Friends – First Chance to Hear (BD-V) 3/6

Symbion Project – Wound Up by God or the Devil (WAV / FLAC) 3/7

Steve Hackett – The Night Siren (CD+BD-V) 3/24

Pink Floyd – 1970 DEVI/ATION (2CD+2DVD-V+BD-V) 3/24 4.0 mix of Atom Heart Mother

Pink Floyd – 1971 REVERBER/ATION (CD+DVD-V+BD-V) 3/24 4.0 mix of Echoes

Pink Floyd – 1972 OBFUSC/ATION (2CD+DVD-V+BD-V) 3/24 5.1 mix of Live at Pompeii

Barclay James Harvest – XII (2CD+DVD-V [dts 96/24]) 4/7

Santana – Lotus (3SACD) 4/19

JMK – JMK (BD-V) 4/25

Magenta – We Are Legend (CD+DVD-V [dts 24/44.1 / FLAC) 4/27

Amin Bhatia – Interstellar Suite (DVD-V [dts 96/24]+BD-V [dts 96/24]) 4/27

Ayreon – The Source (2CD+DVD-V [DD]) 4/28

Golpe Tierra – Golpe Con Golpe (FLAC) 5/8

Ian Cooke – The Fall I Fell (FLAC / CD+DVD-V [dts 48/24] / LP+DVD-V [dts 48/24]) 5/12 incl. new 5.1 mix

Frank Valdor – Swingtime (DVD-A) 5/13

Jethro Tull – Songs From the Wood (3CD+2DVD-V [dts]) 5/19

David Miles Huber – GAMmA (BD-A [Dolby Atmos] / FLAC) 5/19

The Beatles – Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band (4CD+DVD-V+BD-V) 5/26

Kraftwerk – 3-D The Catalogue (4BD-V [Dolby Atmos] / BD-V [Dolby Atmos]+DVD-V [DD]) 5/26

Odyssey – One Take Sessions (FLAC) 6/8

Anathema – The Optimist (BD-A / CD+DVD-V [dts 96/24]) 6/9

Paul Mauriat – Penelope & Holidays (SACD) 6/9

Swingle Singers – The Four Seasons (SACD) 6/9

Ray Davies & The Button Down Brass – Themes from The Exorcist, The French Connection, The Sting & Flashpoint (SACD) 6/9

Anthony Phillips – Slow Dance (2CD+DVD-V [dts]) 6/16

Mike Vieira – Disturbing the Universe (FLAC) 6/16

Magenta – The Twenty Seven Club (FLAC) 6/18

Kompendium – Beneath the Waves (FLAC) 6/18

Rob Reed – Sanctuary (FLAC) 6/18

Kiama – Sign of Four (FLAC) 6/20

Magenta – Chameleon (FLAC) 6/20

Rob Reed – Sanctuary II (FLAC) 6/20

Magenta – Seven (FLAC) 6/24

Magenta – Metamorphosis (FLAC) 6/24

Barclay James Harvest – Octoberon (2CD+DVD-V [dts 96/24]) 7/14

RPWL – A New Dawn (BD-V [Dolby Atmos]) 7/14

Artisan – City Birds (FLAC) 7/17

Marillion – Misplaced Childhood (4CD+BD-V) 7/21

Keith Hopcroft – Route Secondaire (FLAC [96/24]) 7/21

Will to Live (feat. Amor Fati) – Will to Live (BD-V) 7/21

Pure Prairie League – Two Lane Highway & If the Shoe Fits (SACD) 7/27

Return To Forever – Musicmagic (SACD) 7/27

The Jimmy Castor Bunch – Dimension III (SACD) 7/27

Turiya Alice Coltrane & Devadip Carlos Santana – Illuminations (SACD) 7/27

Kodomo – Divider (DVD-A.iso / FLAC / WAV / MP4) 8/3

Paul Draper – Spooky Action (2CD+DVD-V [dts]) 8/11 (limited to 150 pcs)

El Donk – It Takes a Compound to Raise a Child / Trivial Pursuit of the Unknown / Smarter phones, dumber people (FLAC) 8/17

Steven Wilson – To The Bone (BD / SP+2CD+DVD-V [dts 96/24]+BD-V) 8/18

The Doors – The Singles (2CD+BD-A) 9/15

Carole King – Tapestry (SACD) 9/27

Gentle Giant – Three Piece Suite (CD+BD-V) 9/29

Emerson, Lake&Palmer – Fanfare 1970 - 1997 (18CD+3LP+2SP+BD-A) 9/29 incl. Emerson, Lake & Palmer, Tarkus, Trilogy & Brain Salad Surgery in 5.1

Stone Temple Pilots – Core (LP+4CD+DVD-V [DD]) 10/6

The Pineapple Thief – Where We Stood (CD+DVD-V / BD-V / 2CD+DVD-V+BD-V) 10/6 incl. Your Wilderness & 8 Years Later 5.1 mixes

Djabe & Steve Hackett – Life Is a Journey - The Sardinia Tapes (CD+DVD-V [dts]) 10/6

The Amnis Initiative – Cinematic (FLAC [44.1/32]) 10/6

Deodato – Prelude & Deodato 2 (SACD) 10/17

Cecil Holmes Soulful Sounds – The Black Motion Picture Experience & Music for Soulful Lovers (SACD) 10/19

Ian Cooke – The Flight I Flew (CD+DVD-V / FLAC) 10/20 edition of 500

Steven Wilson – Get All You Deserve (2CD+BD-V) 10/20

Engine-Earz Experiment – Symbol (BD-A [Auro-3D]) 10/20

Bill Bruford – Feels Like a Lifetime Ago 1977 - 1980 (6CD+2DVD [DD]) 10/27 Feels Good to Me & One of a Kind 5.1 mixes

Booka Shade – Galvany Street (2CD+4LP+BD-A [Dolby Atmos]) 10/27 (limited to 300 pcs)

Hans Zimmer – Live in Prague (BD-V [Dolby Atmos]) 11/3

INXS – Kick (3CD+BD-V [Dolby Atmos]) 11/3

Yello – Live In Berlin (BD-V) 11/3

Charles Gerhardt– Lost Horizon: The Classic Film Scores of Dimitri Tiomkin & The Thing from Another World Suite (SACD) 11/09

John Hickey – The Storm Tree Suite (FLAC / AVCHD-DVD.iso) 11/09

Evanescence – Synthesis (CD+DVD [DD]) 11/10

King Crimson – Sailors’ Tales (1970 – 1972) (21CD+4BD-A+2DVD) 11/10 5.1 mixes of In The Wake Of Poseidon, Lizard & Islands

R.E.M. – Automatic for the People (3CD+BD-V [Dolby Atmos]) 11/10 new, Dolby Atmos mix

King Crimson – Earthbound (CD+DVD-V) 11/17 Summit Studios performance in quadraphonic

The Moody Blues – Days of Future Passed (2CD+DVD-V [dts]) 11/17

Brad Hebert – Surround Mixes Vol. 1 (FLAC [48/24]) 11/17 free download

XTC – Black Sea (CD+BD-V) 11/24

Eagles – Hotel California (2CD+BD-A) 11/24

Matt Darey – Wolf (The Album) (mkv / m2ts [DD/Dolby Atmos]) 11/29 free download

Alan Parsons Project – Eye in the Sky (3CD+2LP+BD-A) 12/1

Rush – A Farewell to Kings (3CD+4LP+BD-A) 12/1 new S. Wilson 5.1 mix!

Markus Reuter – Live in Morelia 2016 (FLAC 48/24) 12/4

Hugo Montenegro – Rocket Man - A Tribute To Elton John & Mammy Blue (SACD) 12/8

Henry Mancini – The Return of the Pink Panther & Symphonic Soul (SACD) 12/8

Ray Conniff – Theme from S.W.A.T. and Other TV Themes & Send in the Clowns (SACD) 12/8

Ray Conniff & The Singers – Alone Again (Naturally) & Love Theme from The Godfather (Speak Softly Love) (SACD) 12/8

Floyd Cramer – Floyd Cramer with The Music City Pops & Floyd Cramer in Concert (SACD) 12/8

Percy Faith – Clair & Joy (SACD) 12/8

Doc Severinsen – Rhapsody for Now! & Doc (SACD) 12/11 only tracks 1 - 13 in Mch

Mike Vieira – Disturbing the Universe (CD+BD-A) 12/15

Chet Atkins – Superpickers & Chet Atkins Picks the Best (SACD) 12/17

 

Rok 2016

 

 

Kiama – Sign of IV (2CD+DVD-V [dts]) 1/18Steven Wilson – 4 ½ (BD-A) 1/22

America – Hearts (SACD) 1/22

Andy Jackson – 73 Days at Sea (CD+DVD-V [dts 96/24]) 1/29

Mike Oldfield – Discovery (2CD+DVD-V [dts]) 1/29 5.1 for selected tracks only (The 1984 Suite)

Anthony Phillips – Wise After the Event (3CD+DVD-A) 2/5

Frank Valdor – Fantastic Golden Latin Hits (DVD-A) 2/5

The Enid – The Bridge (FLAC [96/24] / DVD-A.iso [48/24]) 2/24

Tony Banks – A Curious Feeling (CD+DVD-V [dts]) 2/26

Tony Banks – The Fugitive (CD+DVD-V [dts 96/24]) 2/26

Billy Cobham – Spectrum (SACD) 2/26

Herbie Hancock – Thrust (SACD) 2/26

Djabe – Ly-O-Lay Ale Loya (DVD-A/V) 3/1

Bob Dylan – The Bootleg Series Vol. 6: Bob Dylan Live 1964, Concert at Philharmonic Hall (2SACD) 3/18

Blackfield – Live in NYC (CD+DVD-V [dts 48/24]) 3/18

Boris with Merzbow – Gensho (2CD / FLAC) 3/18 two separate stereo recordings

Big Big Train – Stone and Steel (BD-V) 3/21 / 7/4 (NTSC version)

Tomita – Okhotsk Genso (SACD) 3/23

Jeff Beck – Blow by Blow (SACD) 3/25

Golpe Tierra – Live at South Madison Police Station (FLAC) 3/25

The Enid – Dust (FLAC [96/24] / DVD-A.iso [48/24]) 4/1

Anthony Phillips – Sides (3CD+DVD-V [dts]) 4/15

Roger Shah – Music for Meditation, Yoga & Any Other Wellbeing Moments (BD-A [Auro-3D]) 4/15

Earth, Wind & Fire – Head to the Sky (SACD) 4/22

Jethro Tull – Aqualung (2CD+2DVD-V [dts 96/24]) 4/22

Herbie Hancock – Head Hunters (SACD) 4/29

ALIENADIN – ALIENADIN (BD-A) 5/3

Rick Wakeman – Journey to the Centre of the Earth (CD+DVD-A / 3CD+DVD-A) 5/6

George McCrae – Love (BD-A [Auro-3D]) 5/13

Various Artists – The Collection (SACD) 5/20

Katatonia – The Fall of Hearts (CD+DVD-V [dts 96/24]) 5/20

Mannheim Steamroller – Fresh Aire 8 (SACD) 5/20

Klaus Schulze & Pete Namlook – The Dark Side of the Moog Vol. 9 - 11 (4CD+DTSCD) 5/27 only Vol. 11 in 5.1

Steve Hackett – Please Don't Touch (2CD+DVD-V [dts]) 5/27

Steve Hackett – Spectral Mornings (2CD+DVD-V [dts]) 5/27

Steve Hackett – Defector (2CD+DVD-V [dts]) 5/27 Penteo upmix

Robert Reed – Sanctuary II (2CD+DVD-A) 6/10

Barclay James Harvest – Everyone is Everybody Else (2CD+DVD-V [dts 96/24]) 6/10

The Beach Boys – Pet Sounds (4CD+BD-A) 6/10

Laura Nyro – Eli and the Thirteenth Confession (SACD) 6/17

Chicago – Chicago Quadio Box (9BD-A) 6/17

Anthony Phillips – 1984 (2CD+DVD-A) 6/24

Monsterworks – Black Swan Annihilation (CD+DVD-V [dts]) 6/24

Djabe – 20 Dimensions (DVD-A+DVD-V) 6/25

Ghost Community – Cycle of Life (FLAC) 6/28

Beach Boys – Sunflower (SACD) 7/1 see forum for detailed info first

Beach Boys – Surf's Up (SACD) 7/1 see forum for detailed info first

Beck, Bogert & Appice – Beck, Bogert & Appice (SACD) 7/20

Riverside – Love, Fear and the Time Machine (CD+DVD-A) 7/22

Allan Taylor – There Was a Time (SACD) 7/22

Jeff Beck Group – Jeff Beck Group (SACD) 7/27

Loggins & Messina – Full Sail (SACD) 7/29

Simple Minds – New Gold Dream (81-82-83-84) (5CD+DVD-V [dts 96/24] / BD-A) 7/29

The Pineapple Thief – Your Wilderness (2CD+DVD-A) 8/12

They Seem Like Owls – Strangers (CD+DVD-V [dts 96/24] / FLAC) 8/25

Birdsong At Morning – A Slight Departure (CD+BD-V) 8/26

White Light Orchestra – Space Rock Across the Universe (DVD-A) 8/29

King Crimson – Radical Action to Unseat the Hold of Monkey Mind (3CD+BD-V / 3CD+2DVD+BD-V) 9/2

Barclay James Harvest – Gone to Earth (2CD+DVD-V [dts 96-24]) 9/2

Nosound – Scintilla (CD+BD-V) 9/2

Slim Cessna's Auto Club – The Commandments According to SCAC (DVD-V [dts 48/24]) 9/2

Blue Öyster Cult – Secret Treaties (SACD) 9/9

Odyssey – Metastasia (FLAC) 9/15

Gong – Rejoice! I'm Dead! (2CD+DVD-A) 9/16

Nexus Six – La Grange Point (FLAC) 9/16

Nexus Six – Nexus Six Live Jamsession 20​/​8 2012 (FLAC) 9/18 free download

Fleetwood Mac – Mirage (3CD+LP+DVD) 9/23

Marillion – F.E.A.R. (CD+DVD-V [dts 48/24] / LP+CD+BD-V / SACD) 9/23

Coldplay – A Head Full of Dreams (BD-A) 9/23

Temple of the Dog – Temple of the Dog (2CD+DVD-V+BD-V) 9/30

Opeth – Sorceress (2LP+2CD+DVD-V [DD]) 9/30 watch out: "fake" 5.1 mix!!!

BT – Electronic Opus (BD-A [Auro-3D]) 9/30

Yes – Tales from Topographic Oceans (2CD+2DVD-A / 3CD+BD-A) 10/7

XTC – Skylarking (CD+BD-V) 10/14

Lichtmond – The Journey (DVD-V [dts] / BD-V [Dolby Atmos]) 10/14

King Crimson – Beat (CD+DVD-A) 10/20

King Crimson – Three of a Perfect Pair (CD+DVD-A) 10/20

King Crimson – On (and off) The Road 1981 - 1984 (11CD+3DVD-A+3BD-V) 10/21

Fire Garden – Far and Near (CD+DVD-V [dts 96/24] / FLAC) 10/21

UK – Ultimate Collector's Edition (14CD+4BD-A) 10/21 only Night After Night in 5.1

Jeff Beck – Wired (SACD) 11/2

Electric Prunes – Rewired (CD+DVD-V) 11/4 (live recording)

Pink Floyd – The Early Years - 1965 > 1972 (10CD+9DVD-V [dts]+8BD-V+5SP) 11/11 Echoes [song] & Atom Heart Mother (quad), Meddle & Live at Pompeii (5.1)

Symbion Project – Arcadian (WAV/FLAC [44.1/24]) 11/12

Danny Davis & The Nashville Brass – Travelin' / Caribbean Cruise (SACD) 11/16

Michel Legrand – Twenty Songs of the Century (SACD) 11/16

Henry Mancini – Mancini Country / Country Gentleman (SACD) 11/16

Hugo Montenegro – Hugo in Wonder-Land / Neil's Diamonds (SACD) 11/16

The Band – The Last Waltz (4CD+2BD) 11/18

Jethro Tull – Stand Up (2CD+DVD-V [dts 96/24]) 11/18

R.E.M. – Out of Time (3CD+BD-V) 11/18

Nektar – Journey to the Centre of the Eye (2CD+SACD) 11/18

Harmonium – L'Heptade (2CD+DVD) 11/18 most likely just a live concert in 5.1

Soundgarden – Badmotorfinger (4CD+2DVD-V+BD-V) 11/18

Ray Conniff – Laughter in the Rain / Love Will Keep Us Together (SACD) 11/22

Percy Faith – Chinatown (featuring The Entertainer) / Love Theme from Romeo and Juliet (SACD) 11/22

Hugo Montenegro – Love Theme from The Godfather / Music from A Fistful of Dollars, For a Few Dollars More, The Good, the Bad and the Ugly (SACD) 11/25

The Main Ingredient – Euphrates River (SACD) 11/29

Tower of Power – Ain't Nothin' Stoppin' Us Now (SACD) 11/29

The Alan Parsons Project – Tales of Mystery and Imagination: Edgar Allan Poe (2LP+3CD+BD / BD-A) 12/2

Monsuun – Monsuun (FLAC/WAV 48/24) 12/8 free download

Arthur Fiedler – Greatest Hits of the '70s Vols. 1 & 2 (SACD) 12/9

Rhapsody – Prometheus - The Dolby Atmos Experience (2CD+BD-A [Dolby Atmos]) 12/9

The BBB Featuring Bernie Dresel – Live N’ Bernin’ (BD-A [Auro-3D] / FLAC [96/24]) 12/12

High Falootin – Do You Even Care (FLAC/DVD-A.iso) 12/15

Pixies – Doolittle (BD-A) 12/16

 

Love and Rockets – Seventh Dream of Teenage Heaven (BD-A) 12/16

 

2015

 

THEO – The Game of Ouroboros (BD-A [DD] / 5.1 FLAC) 1/27Rush – Fly by Night (BD-A) 1/27

Rick Wakeman – The Myths and Legends of King Arthur and the Knights of the Round Table (CD+DVD-A) 2/2

Rick Wakeman – The Six Wives of Henry VIII (CD+DVD-A) 2/2

Blood, Sweat & Tears – Blood, Sweat & Tears (SACD) 2/10

Old Merry Tale Jazzband – Greatest Hits of Dixieland (DVD-A) 2/23

The Guess Who – The Best of the Guess Who (SACD) 2/24

Steven Wilson – Hand. Cannot. Erase. (CD+DVD-V [dts 96/24] / BD-V) 3/2

Anthony Phillips – The Geese and the Ghost (2CD+DVD-A) 3/9

Howard Jones – Engage (CD+DVD [dts]) 3/9

Ozark Henry – Paramount (BD-A) 3/9

Bread – Best of Bread (SACD) 3/10

Grover Washington, Jr. – Winelight (SACD) 3/10

Simple Minds – Sparkle in the Rain (4CD+DVD-A / BD-A) 3/16 (boxset 3/24)

Marillion – Breaking Records (2BD-V) 3/20 (incl. Radiation 5.1 mix)

Steve Hackett – Wolflight (CD+BD-A) 3/30

Katatonia – Sanctitude (BD-V) 3/30

Bon Jovi – Slippery When Wet (BD-A) 4/6

Earth, Wind & Fire – Open Our Eyes (SACD) 4/7

America – Homecoming (SACD) 4/7

Gavin Harrison – Cheating the Polygraph (CD+DVD-V) 4/13

Nosound – Teide 2390 (CD+DVD-A/V) 4/13

Rush – A Farewell to Kings (BD-A) 4/21

Labelle – Nightbirds (SACD) 4/21

Billy Joel – Streetlife Serenade (SACD) 4/21

ELP – Trilogy (2CD+DVD-A) 4/27

Marvin Gaye – Let's Get It on (BD-A) 4/28

bArtMan – Los Gigantes (BD-V / DVD-A / DVD-V) 5/2 BD-V incl. new 5.1 mixes of 2 previous albums

Jethro Tull – Minstrel in the Gallery (2CD+2DVD-V) 5/4

Ogre – The Last Neanderthal (DVD-A) 6/5

Lynyrd Skynyrd – Southern Surroundings (BD-A) 6/22

The Doors – The Best of the Doors (SACD) 6/29

Nemesea – In Control / Live at the P3 (2DVD-V [dts]) 7/17

Tim Bowness – Stupid Things that Mean the World (FLAC) 7/17 available only @Burningshed

Roger Waters – Amused to Death (CD+BD-V / SACD) 7/24

Ian Cooke – Antiquasauria (CD+DVD-A / LP+DVD-A) 8/7

Son Contrabando – Son Contrabando (FLAC) 8/8

Rush – Signals (BD-A) 8/18

Jeff Beck Group – Jeff Beck Group (SACD) 8/21

Mahavishnu Orchestra – Birds of Fire (SACD) 8/21

TesseracT – Polaris (CD+DVD-V [dts 96/24]) 9/18

David Gilmour – Rattle that Lock (CD+DVD-V [dts] / CD+BD-V) 9/18

Loggins & Messina – Loggins & Messina (SACD) 9/18

David Miles Huber – Parallax Eden (BD-A) 9/18

Sly & The Family Stone – Greatest Hits (SACD) 10/16

Steve Hackett – Please Don't Touch & Spectral Mornings (10CD+4DVD-V [dts 96/24]) 10/23 part of the Premonitions boxset

XTC – Oranges & Lemons (CD+BD-V) 10/30

King Crimson – THRAK (CD+DVD-A) 10/30

Gentle Giant – Octopus (CD+BD-A) 10/30

Velvet Underground – Loaded (5CD+DVD-V [dts]) 10/30

Opeth – Deliverance & Damnation Remixed (2CD+2DVD-V) 10/30

Anathema – A Sort of Homecoming (2CD+DVD-V [dts] / BD-V) 10/30

Janet Feder – T H I S C L O S E (SACD) 11/3 also available as 5.1 FLAC (since 5/15)

Yes – Fragile (CD+DVD-A / CD+BD-A) 11/6

The Beatles – 1+ (DVD [DD] / BD-V – various configurations) 11/6

Nucleus Torn – Blowing Up The Entire World (Explosions 1997 – 2015) (3DVD-V [dts]) 11/6

Appletown Washboard Worms – Country and Boogie Saloon (DVD-A) 11/8

Primus – Primus and the Chocolate Factory (CD+DVD-V [DD]) 11/20

Jethro Tull – Too Old to Rock ‘n’ Roll: Too Young to Die! (2CD+2DVD-V [dts]) 11/27

Bruce Soord – Bruce Soord (FLAC) 11/27 available only with pre-order @Burningshed

Allman Brothers Band – Idlewild South (3CD+BD-A) 11/27

Simple Minds – Once Upon a Time (5CD+DVD-A/V / BD-A) 12/4

Fleetwood Mac – Tusk (5CD+2LP+DVD-V [dts 96/24]) 12/4

Henry Mancini & Doc Severinsen – Brass on Ivory / Brass, Ivory & Strings (SACD) 12/4

Henry Mancini – Six Hours Past Sunset (1969) / A Warm Shade of Ivory (SACD) 12/4

Floyd Cramer – Class of '73 / Class of '74 & '75 (SACD) 12/4

Floyd Cramer – Super Country Hits / The Young and the Restless (SACD) 12/4

Hugo Montenegro – Others by Brothers / Scenes and Themes (SACD) 12/4

Perry Como – Perry / In Person at the International Hotel, Las Vegas (SACD) 12/4

Alice Cooper – Muscle of Love (SACD) 12/11

 

Judy Collins – Colors of the Day: The Best of (SACD) 12/11

 

2014

 

Iced Earth – Plagues of Babylon (CD+DVD-V [dts]) 1/6Genesis – Selling England by the Pound (BD-A) 1/20

Transatlantic – Kaleidoscope (2CD+2DVD-V [dts]) 1/27

Lori Lieberman – Bricks against the Glass (BD-A) 1/27

Djabe – Witchi Tai To 2014 edition (DVD-A/V) 3/14

RPWL – Wanted (CD+DVD-V [DD]) 3/14

Beyoncé – Beyoncé (Visual Album) (CD+BD-V) 3/18

Elton John – Goodbye Yellow Brick Road (BD-A) 3/24

Jeff Beck – Blow by Blow (SACD) 3/26

Ainulindalë – Nevrast (CD+DVD-V [dts]) 3/30

Ian Anderson – Homo Erraticus (CD+DVD-V [dts]) 4/14

Yes – The Yes Album (CD+DVD-A / CD+BD-A) 4/21

ELP – Brain Salad Surgery (3CD+LP+DVD-A+DVD-V) 5/12 (super deluxe box only!)

Marillion – Sounds that Can't Be Made (2BDV+BD-A) 5/19

Soundgarden – Superunknown (4CD+BD-A) 6/3

Anathema – Distant Satellites (CD+DVD-V / CD+BD-A) 6/4

The Who – Quadrophenia (BD-A) 6/9

Jethro Tull – A Passion Play (2CD+2DVD-V [dts]) 6/16

Markus Reuter – Todmorden 513 – Concerto for Orchestra (CD+DVD) 6/17

Pink Floyd – Division Bell (DVD-V [dts] / boxets with DVD / BD) 6/30

Bob Marley – Legend (CD+BD-A) 7/1

Gentle Giant – The Power & The Glory (CD+DVD-V [dts 96/24] / CD+BD-A) 7/18

Rob Reed – Sanctuary (CD+DVD-A) 7/21

Allman Brothers Band – The 1971 Fillmore East Recordings (3BD-A) 7/29

Tom Petty & The Heartbreakers – Hypnotic Eye (BD-A) 7/29

Ambra – Prism of Life (BD-A) 8/1

Mando Diao – Aelita (BD-A) 8/8

Eric Baumgartner – The Panda Tapes (flac) 8/11

Opeth – Pale Communion (CD+BD-A) 8/22

Kickhunter – Quadraphonic Game (DVD-A) 8/24

Mike Bloomfield, Al Kooper, Steve Stills – Super Session (SACD) 9/4

George Benson – Breezin' (SACD) 9/4

Djabe – Forward (DVD-A/V) 9/11

Lichtmond 3 – Days of Eternity (BD-V / 3D BD / DVD-V [dts 48/24]) 10/10 (BD-A 12/5)

At The Gates – At War with Reality (CD+DVD-V [dts]) 10/24

XTC – Drums & Wires (CD+DVD-A / CD+BD-A) 10/27

Bryan Adams – Reckless (BD-A) 11/3 (boxset available as well)

Andy Jackson – Signal to Noise (CD+DVD-A) 11/3

Yes – Relayer (CD+DVD-A / CD+BD-A) 11/3

New York Voices – Let It Snow (SACD) 11/4

Tears For Fears – Songs from the Big Chair (BD-A) 11/4 (DVD-A @the boxset)

Pink Floyd – Endless River (CD+DVD-V [dts] / CD+BD-A) 11/10

Blood, Sweat & Tears – Child is Father to the Man (SACD) 11/11

Depeche Mode – Delta Machine (BD-A) 11/17 (part of the Live in Berlin boxset)

Jethro Tull – War Child (2CD+2DVD-V) 11/24

Frankie Goes To Hollywood – Inside the Pleasuredome (boxset w/DVD-V [96/24]) 11/24

Susan Wong – Woman in Love (SACD) 12/1

Tiësto – Elements of Life (BD-A) 12/2

 

Stratovarius – Elements Pt. 1 & 2 (CD+DVD-V [DD]) 12/5

 

Teraz nie ma co słuchać a przy odrobinie zacięcia można znaleźć wpisy Bobcata tu na forum z czasów gdy SACD już zdechło jak to jeździł co tydzień do Japonii a tam w każdym sklepie półki uginały się od wielokanałowych SACD...echhh.

 

Bobcat

Jeździłes podobno co chwilę do Japonii to oczywiście angielski znasz perfekcyjnie. Po co na siłę trollować forum z nazwą stereo skoro można dużo się dowiedzieć na QuadraphonicQuad forum i nie pisać bzdur.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

SACD DSOTM nie było remasterowane z żadnych kwadrofonicznych taśm. To był całkowicie nowy miks 5.1 Guthriego. Sama zawartość płyty różniła się delikatnie od oryginału.

 

Bardzo możliwe, że z czymś pomyliłem. Jeśli tak - przepraszam.

 

No rzeczywiście nie ma co słuchać w multichannel i trzeba uprawiać partyzantkę quasi quadro

 

Imponująca ilość w porównaniu w wieloma milionami tytułów, jakie co roku ukazują się w stereo. Ponadto część z tego to dźwięk towarzyszący obrazowi.

 

Sorry, ale nie będę kupował wykonawcy czy gatunku muzyki którego nie lubię tylko dlatego że nagranie jest wielokanałowe.

 

Teraz nie ma co słuchać a przy odrobinie zacięcia można znaleźć wpisy Bobcata tu na forum z czasów gdy SACD już zdechło jak to jeździł co tydzień do Japonii a tam w każdym sklepie półki uginały się od wielokanałowych SACD...echhh.

 

Najpierw mieszkałem i pracowałem 6 lat w Tokio, potem nigdy nie pisałem że co tydzień. Raz na kwartał.

 

Przy odrobinie zacięcia (oraz dobrej woli) można znaleźć mój wpis w którym po którejś z rzędu mojej tam wizycie rozprawiłem się z mitem SACD w Japonii. W największym sklepie muzycznym znalazłem raptem 200 tytułów. Podczas kolejnej podróży było ich jeszcze mniej.

 

Po co na siłę trollować forum z nazwą stereo skoro można dużo się dowiedzieć na QuadraphonicQuad forum i nie pisać bzdur.

 

Nikt nie każe czytać. Zawsze jest opcja Ignoruj. Forum nazywa się Stereo, ale ma również takie zakładki poświęcone kinu domowemu czy filmom. Ponadto Regulamin nie zakazuje tematu muzyki wielokanałowej.

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.