Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Ja jak wpialem tri trv 35se zamiast pm8005 marantza, to przeskok był duży i bardzo zadowalający.

 

 

Wzmacniacz TRI (TRIODE) TRV 35SE jak i pozostałe wzmacniacze japońskiego producenta produkowane sa w fabryce Cayina . Model TRV 35SE jest modelem bliźniaczym z modelem CAYIN MT 35 (S) ,opartym o poprzednie niebieskie regulatory biasu . Ten sam dławik ,w zasilaczu te same nichicony .Zmienione są kond.sprzęgajace.Gałki głosu,selektora z modelu Cayin 220 CU. Zdjęcia w załączniku. Topologia opracowana przez Cayina adaptowana jest dla Tri ,to bardzo dobry schemat będący w produkcji od ponad 15 lat.

 

TRV 35/ MT35 S to modele zbudowane w opartciu o lampy EL34 ,zatem w tym dzwieku jest muzykalność ,soczystość jak to z lampy EL34 ,w wydaniu Cayina /TRIODE dzwiek jest szybszy i dynamiczniejszy w stosunku do wielu innych wzmacniaczy opartych o lampy EL34 . W klasie lamp EL34 push pull to bardzo to bardzo udane jednostki.

 

Model A55TP to tetroda strumieniowa KT88 ,tu dynamika jest większa niż EL34 nawet w najlepszym wydaniu . Soczystośc średnicy natomiast mniejsza .

 

Tu jest jeszcze kwestia pod jakie kolumny potrzebujecie dany wzmacniacz lampowy ,bo Canto One i Canto Grand są dobrze sterowane przez MT35/TRV35. Natomiast Minas Anor jest nie do konca wysterowany .A55TP steruje Minasy juz bardzo dobrze dlatego jest zdecydowanie lepszym partnerem dla nich .

 

A70TMK2 łączy zalety obu tych wzmacniaczy jest nasycona średnica ,jest motoryka ,jest szybkość ,a barwa porwnywalna tylko z triodami bezpośrednio żażonymi jak 845,211.

post-15230-0-18739300-1455807457_thumb.jpg

post-15230-0-01366200-1455807464_thumb.jpg

post-15230-0-47630000-1455807470_thumb.jpg

post-15230-0-68085400-1455807478_thumb.jpg

post-15230-0-05953300-1455807482_thumb.jpg

post-15230-0-01665600-1455807486_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/405/#findComment-3738049
Udostępnij na innych stronach

Supernatural Santany swietna muzycznie plyta niestety z Loundness War :)

Na kolumnach za mocno akcentujących skraje pasma, może, może i prawda.

Na moich jest wybornie, albo nawet wyborowo :)

Ten gatunek to dużo muzyki w muzyce. Multum instrumentów perkusyjnych, bardzo bogate i dynamiczne tło do którego trzeba rozdzielczego i szybkiego sprzętu. Od wzmacniacza po kolumny.

Płyta bardzo dobrze zrealizowana.

Edytowane przez robin102

marzę o wielu płytach których nie mam, a które mi się marzą i o czasie na ich słuchanie

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/405/#findComment-3738056
Udostępnij na innych stronach

 

 

Wzmacniacz TRI (TRIODE) TRV 35SE jak i pozostałe wzmacniacze japońskiego producenta produkowane sa w fabryce Cayina . Model TRV 35SE jest modelem bliźniaczym z modelem CAYIN MT 35 (S) ,opartym o poprzednie niebieskie regulatory biasu . Ten sam dławik ,w zasilaczu te same nichicony .Zmienione są kond.sprzęgajace.Gałki głosu,selektora z modelu Cayin 220 CU. Zdjęcia w załączniku. Topologia opracowana przez Cayina adaptowana jest dla Tri ,to bardzo dobry schemat będący w produkcji od ponad 15 lat.

 

TRV 35/ MT35 S to modele zbudowane w opartciu o lampy EL34 ,zatem w tym dzwieku jest muzykalność ,soczystość jak to z lampy EL34 ,w wydaniu Cayina /TRIODE dzwiek jest szybszy i dynamiczniejszy w stosunku do wielu innych wzmacniaczy opartych o lampy EL34 . W klasie lamp EL34 push pull to bardzo to bardzo udane jednostki.

 

Model A55TP to tetroda strumieniowa KT88 ,tu dynamika jest większa niż EL34 nawet w najlepszym wydaniu . Soczystośc średnicy natomiast mniejsza .

 

Tu jest jeszcze kwestia pod jakie kolumny potrzebujecie dany wzmacniacz lampowy ,bo Canto One i Canto Grand są dobrze sterowane przez MT35/TRV35. Natomiast Minas Anor jest nie do konca wysterowany .A55TP steruje Minasy juz bardzo dobrze dlatego jest zdecydowanie lepszym partnerem dla nich .

 

A70TMK2 łączy zalety obu tych wzmacniaczy jest nasycona średnica ,jest motoryka ,jest szybkość ,a barwa porwnywalna tylko z triodami bezpośrednio żażonymi jak 845,211.

 

Tri jednak parametry ma inne niż Cayin. Nie wiem jak tam z brzmieniem w cayinie ale jeśli miałby grać jak tri to wówczas byłby lepszy od cayin 55t.

 

Moim zdaniem jednak Atoll jest lepszy niż PM8005, ale jak wiadomo kwestia też kolumn i naszych upodobań. A55TP gra lepiej niż Atoll bez dwóch zdań. Średnica jest sporo lepsza i o dziwo w dynamice prawie nie ustępuje Atollowi. Na pewnym poziomie to są już niuanse.

 

Tri trv 35se z tego co wiem jest prawie klonem Cayin-a MT-35 S. W przypadku tego modelu będzie więcej ciepła (lampy EL34), ale sądzę, że może trochę siąść dynamika. Minusem MT-35 S jest brak pilota. Mam propozycję od Pana Grzegorza przetestowanie go lub wrzucenia innych lampek do A55TP więc się jeszcze nie poddam :)

 

Tri trv 35se ma lepszą dynamikę niż Vincent 237, gdzie jest 150w przy 8ohm z tego co pamiętam.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/405/#findComment-3738210
Udostępnij na innych stronach

Bardzo fajny fornir ,miałem Ariesy w orzechu amerykańskim i na żywo jeszcze lepiej się prezentują

 

zgadzam się z panem - na żywo prezentują się znakomicie.miałem trzy różne wybarwienia ale po konsultacji z żoną, finalnie wybraliśmy orzech amerykański.

wcześniej miałem i kilka innych kolumn ale w zasadzie to najprzyjemniej brzmiały właśnie minas anor.

choć AP Tempo IV również brzmiały bardzo dobrze - zwłaszcza jeśli chodzi o głębie i dużą ilość "powietrza". Niestety potrzebują dużo miejsca w znaczeniu ustawienia.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/405/#findComment-3738242
Udostępnij na innych stronach

 

 

zgadzam się z panem - na żywo prezentują się znakomicie.miałem trzy różne wybarwienia ale po konsultacji z żoną, finalnie wybraliśmy orzech amerykański.

wcześniej miałem i kilka innych kolumn ale w zasadzie to najprzyjemniej brzmiały właśnie minas anor.

choć AP Tempo IV również brzmiały bardzo dobrze - zwłaszcza jeśli chodzi o głębie i dużą ilość "powietrza". Niestety potrzebują dużo miejsca w znaczeniu ustawienia.

Może bez tego panowania:)

To teraz swoją płytotekę odkryjesz na nowo

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/405/#findComment-3738261
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe czy różnice w prezentowaniu dynamiki wystąpią porównując winyl i rip tego winylu na CD

 

Pit... Jeżeli dobrze Cię zrozumiałem piszesz o porównywaniu nagrania z analogu i jego kopii do formatu cyfrowego - z tej samej płyty analogowej...?

 

Dotychczas myślałem (miałem wrażenie), że wiesz o czym piszesz, ale to jakaś wierutna - wybacz, muszę to napisać - bzdura :/

 

Chyba, że miałeś na myśli coś zupełnie innego... Bo faktycznie - jeżeli ścieżka źródłowa z taśmy analogowej miała lepszą dynamikę niż nagranie na winylu, to zrobiony z niej CD może być również lepszy, aczkolwiek uważam, że zapis cyfrowy gubi naturalizm analogu, ale to można potraktować jako kwestię gustu a nie obiektywną ocenę, więc na ten temat nie będę się spierał.

Edytowane przez ozric
Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/405/#findComment-3738328
Udostępnij na innych stronach

Tri jednak parametry ma inne niż Cayin. Nie wiem jak tam z brzmieniem w cayinie ale jeśli miałby grać jak tri to wówczas byłby lepszy od cayin 55t.

 

 

Parametry jakie sobie napisze każdy z producentów to jego sprawa ,bądź wg jakich danych ,spadków dB podawane jest pasmo i pozostałe parametry. Dla Pana wiadomości sprowadzaliśmy transformator dla pogwarancyjnego Tri jak Pan myśli z jakiej fabryki ?

 

Dużych korporacji światowych produkujących na większą skalę wzmacniacze lampowe wcale nie jest tak wiele ,w przypadku TRIODE I Prima Luny produkcja zlecona jest do bardzo dobrej fabryki Zhuhai Spark Electronic Equipment

stąd dobre brzmienie ,awaryjność mała lub praktycznie żadna ,oczywiście pomysłowośc ludzi nie zna granic co do uszkodzeń, nie szumią te wzmacniacze ,nie brumią.

 

Nie ma pojęcia lepszy El 34 w stosunku do KT88. To wrodzona natura brzmienia każdej z lamp .Pod logo TRIODE także są wzmacniacze na KT88 produkowane w Spark . Kilka najdroższych wzmacniaczy z oferty Tri to własna produkcja lub produkcja zlecona innemu wykonawcy. Wszystkie czerwone z charakterystycznymi gałkami jak w 220CU Cayin/TRI TRV35/88SE/300 SER ,jest ich sporo to fabryka Spark.

 

To jak w samochodach OPEL Vivaro to samochód wyprodukowany przez Renault w 100% i nazywa się Renault Trafic i jest taki sam. A FORD KA produkowany jest w tyskiej fabryce Fiata na płycie Fiata 500/Pandy z silnikiem skrzynią biegów,zawieszeniem,elektryka ,fotelami jest produkcji Fiata .Ma znaczek Ford. To pewnego rodzaju unifikacja i szukanie globalnego wykonawcy urządzeń, produktów,samochodów itd.

 

Lampa EL34 ma muzykalność i plastyczne gęste granie stąd nasycenie dźwięku dla łatwych do wysterowania kolumn może się podobać,jeżeli nie słucha się ciężkiej muzyki a jazzu, blusa, klasyki to często lampa gości w systemach .Jak Pana się chce przekonać że Panska lampa i MT35S brzmi tak samo to zapraszam i Panu podłącze oba. Rozkręcę oba na miejscu i pokażę te same części. Już kiedyś pisałem a LUK77 potwierdzi iz w tym modelu najgenialniej grają lampy mocy 6CA7 Treasure Z . Dźwięk z nich wybitny ,sterujące 12AX7 Amperex Bugle Boy, Philips SQ, Telefunken, Siemens, kilka się znajdzie dobrych 12AU7.

 

Jeden Pan napedza wysokoskuteczne z 1989 roku Focala/Zollery Temptation e specjalnej edycji czyli (są większe) basowe głośniki dwa po 25 cm każdy w jednej kolumnie ,3 drożna kolumna z dwoma takimi dużymi basami 25cm i ...ta mała lampka MT35S steruje te kolumny dzielnie :-) Jak wiecie stare kultowe JM Laby to skuteczne kolumny o wysokiej sprawności ,wysokim rezonansie ,dobrej punktowości ,na średnicy 6 calowy polikewlarowy midwoofer ,chyba najlepszy w historii starego Focala ,znany z modelu Antea.

 

Nie ulega watpliwości że to udana konstrukcja ,oczywiscie graja lampy 6CA7 -Z .Treasure .

 

Takie lampy jak 6CA7 EH ,KT77 Gold Lion, EL34 JJ,EL34 EH są poza zasięgiem tych czarnych 6CA7 Z.

 

Kiedyś był taki produkowany taki wzmacniacz z początku współpracy Cayin-Tri model TRI 88 ,cztery na kanał KT88 ,nadruki na transformatorach TRI a na pilocie Cayin(foto), z wyświetlaczem pośrodku wyświetlał Cayin lub Tri, w zależności kto sprzedawał, oraz model TRI STV 88 bazujacy na obudowie i całej topologii układu A88T (foto )i był w katalogu Cayin jaki Tri STV88.

 

Takie oryginalne lampowce z Japoni tam produkowane ,zbudowane w oparciu o transformatory głosnikowe TAMURA to Ait Tight ,grają nieźle owszem ale to ceny wysokie ,choć w standardzie wkładają lampy jakie wkłada niemal każdy producent Shunguang KT88 i ElectroHarminicsy ecc83,ecc82. Zatem lampy dla dobrej zabawy do wymiany.

post-15230-0-61051000-1455828480_thumb.jpg

post-15230-0-39169400-1455828537_thumb.jpg

Edytowane przez Studio16Hertz
Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/405/#findComment-3738531
Udostępnij na innych stronach

Par

 

MT35S prezentuje klasę brzmienia lepszą niż wiele kilka razy droższych wzmacniaczy innych marek? Jest on swojego rodzaju rodzynkiem na rynku o super stosunku jakości do ceny?

 

Czy Tri TRV 35SE ma według Pana przesadzoną cenę biorąc pod uwagę klasę brzmienia jaką prezentuje?

Edytowane przez insaimz
Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/405/#findComment-3738545
Udostępnij na innych stronach

MT35S prezentuje klasę brzmienia lepszą niż wiele kilka razy droższych wzmacniaczy innych marek? Jest on swojego rodzaju rodzynkiem na rynku o super stosunku jakości do ceny?

 

 

Wzmacniacze lampowe to osobny segment rynku audio . Wycena produktu to indywidualna sprawa każdej z firm wprowadzających produkt na rynek . Zwłaszcza w obecnych czasach ,zależne jest to od faktu kto z jakim marketingiem chce wejść na rynek .Duży marketing po prostu dużo kosztuje i kwoty te są ulokowane w cenie produktu za który trzeba zapłacić. Czasem cena musi być wysoka wówczas klient ma poczucie że zapłacił za jakość w pełni.

MT 35S to świetny produkt za niewysokie pieniądze ,potwierdzą to użytkownicy którzy nie raz gościli tu z uznanymi tranzystorowymi jednostkami za kilkakrotnie większe pieniadze.

 

 

Czy Tri TRV 35SE ma według Pana przesadzoną cenę biorąc pod uwagę klasę brzmienia jaką prezentuje?

 

To cena adekwatna do przedstawianej jakości brzmienia ,w koncu produkowany w znakomitej fabryce :-) I tak jest w rzeczywistości .

 

Wiele firm europejskich ,amerykanskich zleca produkcję do Opery Consonance to nie tanie wzmacniacze ale jakość wykonczenia ,pasowność ,klasa lakieru ,brumienie i większa awaryjność to zdecydowanie nie klasa urządzeń pochodzących z fabryki Spark Elektronics (Cayin,Tri,Prima Luna) .Mam wzmacniaczy lampowych dziesiąt modeli ,mam też Opery zatem wiem co piszę .Oczywiście mam też świetne Opery Consonance 211 ale to jeden z najlepszych ich modeli ,w oryginale Supreme Mundorfa nawet dali jako kondensatory sprzęgające.

 

Ja mam tą sposobnośc że moja praca jest moją pasją jednocześnie ,więc mogę te technologie lampowe sprawdzić sam w połączeniach z różnymi kolumnami,bo świat lamp jest bardzo bogaty i na pewno rynkowe wzmacniacze będą zawsze miały dużą uniwersalność ,zwykle są to właśnie układy push pull na lampach KT88 lub El34 ,ale świat lamp to coś wiecej ,napewno pod kątem muzykalności układy SE są lepsze lecz stawiają spore wymagania przed kolumnami i zwykle tradycyjne głośniki są nieodpowiednie do takich zestawień. W grę wchodzą kolumny jako odgrody a na to nie każdy ma miejsce w domu .

 

Obecnie lansowana lampa GM70 ma w sobie najwięcej zalet z triody i sporo z układów push pull, ma ładną barwę rzetelną i zwartość i dynamikę i nie sposób nie odnotować tutaj SET42 Amplifona ,jak ktoś ma ok.30 tyś do wydania to oferuje naprawdę dużo. A ponieważ znam monobloki SET 140 (160 tyś .zł) to ta lampa 833 powoduje iż po niej niczego nie chce się słuchać. Ale to wiecie rozsądek jest najważniejszy .Kolega dał mi się przejechać jego samochodem to po przesiadce do mojego wydawało mi się że mój stoi zamiast jechać.

 

Wracając na ziemię to najważniejsze aby całość systemu wzmacniacz,kolumny,źródło ,okablowanie i przede wszystkim pomieszczenie współgrało z sobą wówczas można czerpać radość z systemu za rozsądne pieniądze .

Edytowane przez Studio16Hertz
Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/405/#findComment-3738580
Udostępnij na innych stronach

Nie ma pojęcia lepszy El 34 w stosunku do KT88. To wrodzona natura brzmienia każdej z lamp

 

Czyli nie można powiedzieć, że jeden model Cayin brzmieniowo będzie lepszy od innego dwa razy tańszego ? Różnice w cenie niekoniecznie przekładają się w tym wypadku na klasę brzmienia, tak?

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/405/#findComment-3738592
Udostępnij na innych stronach

kolumny

Aries Plus

w konfiguracji;

Audio Research CD Ref. 7.5 ( fabryczny upgrade do wersji Ref 8)

Audio Research LS 26

Krell Ks 100

Hijiri xlr

Tra 0.8 xlr

Tara 0.8 2.4m

Hijiri Nagomi 1.5m

Hijiri Nagomi 1.5m

Harmonix M2R 1m

45m2/po skosie

 

Dźwięk jest wypadkową konfiguracji i wielu innych czynników, jednak Aries Plus dziś mnie zadziwiły(!)

Wspaniałe granie z paletą barw, dynamiką, rozdzielczością i gładkością. Do tego, bardzo ciekawa, dobrze, ale nie nadmiernie rozbudowana scena.

Gratulacje należą się właścicielowi za konfiguracje, ale także i Panu za imho, bardzo udany produkt jakim jest - Aries Plus.

 

Życzę dalszych sukcesów na rynku,

M,

Edytowane przez piano
Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/405/#findComment-3738645
Udostępnij na innych stronach

Czyli nie można powiedzieć, że jeden model Cayin brzmieniowo będzie lepszy od innego dwa razy tańszego ? Różnice w cenie niekoniecznie przekładają się w tym wypadku na klasę brzmienia, tak?

 

Tu bardziej chodzi o charakter brzmienia poszczególnych lamp EL34 vs KT88. Z moje, małego i krótkiego doświadczenia obcowania z lampami wynika, że lampy EL34 są cieplejsze, bardziej nastawione na kremową średnicę, a skraje basm trochę zaokrąglone. KT88 oferuje bardziej dynamiczny konturowy bas (szybszy), brzmienie bardziej żywe i otwarte, ale też nie pozbawione barw na średnicy. Oczywiście nie można generalizować, ale w dużej części przypadku tak może być. Brzmienie można tez modelować zmieniają lampy. Będę miał możliwość bezpośredniego porównania A55TP z MT-35 S (na lampach E34) więc dam Ci znać. Moje kolumny (Canto Grand) graja szybkim kontrolowany basem więc sadzę, że z MT-35S też będzie bardzo dobrze. Ten wzmacniacz spokojnie je wysteruje. Będę miał też inne lampy do A55TP i mam nadzieje, że to postawi kropkę nad i. Wolałbym A55TP chociażby ze względu na pilot (choć i tak brzmienie będzie najważniejsze) oraz możliwość wysterowania trudniejszych kolumny. Gdyby coś mi strzeliło do głowy żeby np. przesiąść się na podłogowe choć nie sądzę.

Edytowane przez Silver_85
Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/405/#findComment-3738732
Udostępnij na innych stronach

 

 

Tu bardziej chodzi o charakter brzmienia poszczególnych lamp EL34 vs KT88. Z moje, małego i krótkiego doświadczenia obcowania z lampami wynika, że lampy EL34 są cieplejsze, bardziej nastawione na kremową średnicę, a skraje basm trochę zaokrąglone. KT88 oferuje bardziej dynamiczny konturowy bas (szybszy), brzmienie bardziej żywe i otwarte, ale też nie pozbawione barw na średnicy. Oczywiście nie można generalizować, ale w dużej części przypadku tak może być. Brzmienie można tez modelować zmieniają lampy. Będę miał możliwość bezpośredniego porównania A55TP z MT-35 S (na lampach E34) więc dam Ci znać. Moje kolumny (Canto Grand) graja szybkim kontrolowany basem więc sadzę, że z MT-35S też będzie bardzo dobrze. Ten wzmacniacz spokojnie je wysteruje. Będę miał też inne lampy do A55TP i mam nadzieje, że to postawi kropkę nad i. Wolałbym A55TP chociażby ze względu na pilot (choć i tak brzmienie będzie najważniejsze) oraz możliwość wysterowania trudniejszych kolumny. Gdyby coś mi strzeliło do głowy żeby np. przesiąść się na podłogowe choć nie sądzę.

 

Jesli ten cayin 35 gra barwowo jak tri 35se to tutaj raczej nie uświadczysz ciepła lampy z jakim są kojarzone el34.

 

Ja brzmienie tego wzmacniacza definiuje jako otwarte, dynamiczne, konturowy bas. Bardziej do jego brzmienia pasuje opis KT88 niż EL34. Dlatego najlepiej odsłuchać bo czytając opinie w necie o tych lampach po odsłuchu ich w tej konfiguracji można się zdziwić i być niezadowolonym jeśli ktoś szuka lampowego poduszkowego slodzenia.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/405/#findComment-3738759
Udostępnij na innych stronach

Jesli ten cayin 35 gra barwowo jak tri 35se to tutaj raczej nie uświadczysz ciepła lampy z jakim są kojarzone el34.

 

Ja brzmienie tego wzmacniacza definiuje jako otwarte, dynamiczne, konturowy bas. Bardziej do jego brzmienia pasuje opis KT88 niż EL34. Dlatego najlepiej odsłuchać bo czytając opinie w necie o tych lampach po odsłuchu ich w tej konfiguracji można się zdziwić i być niezadowolonym jeśli ktoś szuka lampowego poduszkowego slodzenia.

 

Brak Panu doswiadczenia lampowego a ono jest wynikiem przynajmniej posłuchania,zapoznania się z różną techniką lampową powiedzmy jednego producenta .

Jeżeli ma Pan okazję to trzeba posłuchać wzmacniaczy na EL84 push pull, EL34 push pull, 845 Single Ended, 300B Single Ended, EL34 Single Ended. Te konkretne rodzaje zastosowanych lamp są sprzedawane przez Triode .

 

Odsłuch na kilku 2-3 parach kolumn wówczas Pan usłyszy jakie są wrodzone maniery czy wrodzone brzmienie każdego z rozwiązań lampowych .Od tego brzmienia kazdy konstruktor za pomoca rodzaju transfotmatora glośnikowego ,rodzaju lamp,rodzaju schematu może zrobic brzmienie w lewo lub prawo zachowując poniekąd charakter brzmienia danej lampy . Innymi słowy trudno z KT88 zrobić brzmienie 300B.

 

U Pana nie gra wzmacniacz . Gra cały system ze źródłem i kolumnami. Stą d opis brzmienia jakie Pan słyszy. Np. do ProAc Response 1sc + model TRV35 /MT35 brzmi jak petarda /torpeda dzwieku i czy to znaczy że z każdymi kolumnami tak zagra ? Nie. Z trudmneijszymi kolumnami zbudowanymi w oparciu o scanspeaaki węglowe ProAc Response 2,5 , Response 3,8 wyłozy się taka lampa na łopatki.

 

To znaczy że swiat nie dzieli się tylko na czarne i biale ,to znaczy że swiat nie jest dobry i zły .To wszystko znaczy że nalezy dobrać cały system dzwiekowy w sposób pasujący do siebie charakterem brzmienia ale przede wszystkim do wzmacniacza MUSI BYĆ odpowiednia kolumna która ma określone zapotrzebowanie na prąd w Amperach ,na moc w watach .Jedej kolumnie wystrczy 8 wat z lampy 300B a drugiej potrzeba 100W z tetrody.

 

 

Obrazując to w najprostszy sposób ma Pan do dyspozycji samochod z silnikiem benzynowym 100 konnym i 150 Nm momentu obrotowego ,klasyczna karoseria o masie 1 tony spowoduje iż samochod będzie dynamiczny ,ale te same 150 koni silnika włozy Pan do ciężarówki i jechal nie będzie ,bo ma Pan za duże obciążenie ,za dużą masę do uciągnięcia.

 

Tą masą trudną jest kolumna w audio jest głośnik niżej efektywny o ciężkiej membranie ,o duzej cewce drgającej i to powoduje i ż wzmacniacz MUSI być dopasowany do obciążenia .

 

Nie bez powodu mówi się że do kolumn Dynaudio potrzebny jest mocny wzmacniacz bo... to kolumny wymagajace większej mocy,większej dawki prądu którą nie da tym kolumnom wzmacniacz na lampie EL34 a mocny tranzystor albo bardzo silna lampa 80-100W ,czy to jest bardziej teraz zrozumiałe ?

 

Dopasowany duet to odpowiedni wzmacniacz i odpowiednie do niego kolumny .

Edytowane przez Studio16Hertz
Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/405/#findComment-3738785
Udostępnij na innych stronach

Aries Plus

w konfiguracji;

Audio Research CD Ref. 7.5 ( fabryczny upgrade do wersji Ref 8)

Audio Research LS 26

Krell Ks 100

Hijiri xlr

Tra 0.8 xlr

Tara 0.8 2.4m

Hijiri Nagomi 1.5m

Hijiri Nagomi 1.5m

Harmonix M2R 1m

45m2/po skosie

 

Dźwięk jest wypadkową konfiguracji i wielu innych czynników, jednak Aries Plus dziś mnie zadziwiły(!)

Wspaniałe granie z paletą barw, dynamiką, rozdzielczością i gładkością. Do tego, bardzo ciekawa, dobrze, ale nie nadmiernie rozbudowana scena.

Gratulacje należą się właścicielowi za konfiguracje, ale także i Panu za imho, bardzo udany produkt jakim jest - Aries Plus.

 

Życzę dalszych sukcesów na rynku,

M,

 

Piano, co to za zestaw ? Odsłuchy u kolegi czy coś nowego w twoich progach ? Jak duze są Aries Plus ? Jak to się ma do

Isis Trenner & Friedl ?

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/405/#findComment-3738846
Udostępnij na innych stronach
Gość aqs

(Konto usunięte)

Aries Plus

27-aries-plus.jpg

18-aries-pluswer2.jpg

Dane techniczne:

 

*Pasmo przenoszenia 26-30000 Hz (+/-3 dB)

 

*Moc nominalna/muzyczna 160/220 W

 

*Zalecana moc wzmacniacza 30-250 W

 

*Impedancja 4 Ohm

 

*Efektywność 89 dB

 

*Wymiary WxSxG 103x21x35/41

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/405/#findComment-3738909
Udostępnij na innych stronach

Aries Plus

27-aries-plus.jpg

18-aries-pluswer2.jpg

Dane techniczne:

 

*Pasmo przenoszenia 26-30000 Hz (+/-3 dB)

 

*Moc nominalna/muzyczna 160/220 W

 

*Zalecana moc wzmacniacza 30-250 W

 

*Impedancja 4 Ohm

 

*Efektywność 89 dB

 

*Wymiary WxSxG 103x21x35/41

 

Duże dzięki za pokazanie Aries Plus.

W związku z tym że jestem dużym fanem monitorów jestem ciekaw czy 16Hz produkuje jakieś wybitne i najlepsze monitory ?

Może będziesz wiedział coś więcej o takich kolumnach - jeśli tak to napisz kilka słów + zdjęcie. Z góry dziękuję.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/405/#findComment-3738919
Udostępnij na innych stronach
Gość aqs

(Konto usunięte)

W związku z tym że jestem dużym fanem monitorów jestem ciekaw czy 16Hz produkuje jakieś wybitne i najlepsze monitory ?

Z pewnością Grzegorz na specjalne zamówienie zrobi dla ciebie coś extra wybitnego, to kwestia dogadania i budżetu.

Ale niech się najlepiej wypowie sam konstruktor

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/405/#findComment-3738928
Udostępnij na innych stronach

Z pewnością Grzegorz na specjalne zamówienie zrobi dla ciebie coś extra wybitnego, to kwestia dogadania i budżetu.

Ale niech się najlepiej wypowie sam konstruktor

 

Może przeczyta post powyżej i wypowie się na ten temat ........

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/405/#findComment-3738936
Udostępnij na innych stronach

 

 

Duże dzięki za pokazanie Aries Plus.

W związku z tym że jestem dużym fanem monitorów jestem ciekaw czy 16Hz produkuje jakieś wybitne i najlepsze monitory ?

Może będziesz wiedział coś więcej o takich kolumnach - jeśli tak to napisz kilka słów + zdjęcie. Z góry dziękuję.

Witam - jako ,ze w EC zostalem przyblokowany , korzytam z okazji i chcialbym sie z Toba podzielic moimi spostrzezeniami w temacie bardzo wydajnego wzmacniacza vs ECI-2.Tu przyznam , ze to jeszcze nie np ECI-5 ale amerykanska maszyna (podobno klasyk) 2 x250 przy 8 ohmach.Wniosek - napewno nie do 1SC.To polaczenie gra zle.Mam go i jeszcze jakis czas potrzymam- tyle , ze wszystko co fantastyczne w minimonitorkach znika jak banka mydlana. Ahoj
Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/405/#findComment-3738938
Udostępnij na innych stronach

Witam - jako ,ze w EC zostalem przyblokowany , korzytam z okazji i chcialbym sie z Toba podzielic moimi spostrzezeniami w temacie bardzo wydajnego wzmacniacza vs ECI-2.Tu przyznam , ze to jeszcze nie np ECI-5 ale amerykanska maszyna (podobno klasyk) 2 x250 przy 8 ohmach.Wniosek - napewno nie do 1SC.To polaczenie gra zle.Mam go i jeszcze jakis czas potrzymam- tyle , ze wszystko co fantastyczne w minimonitorkach znika jak banka mydlana. Ahoj

 

Generalnie trudno mi się odnieść do wpisu bo nie znam szczegółów i nie ma sensu zaśmiecać wątku 16Hz.ECI2 to wstęp i przedsionek, ale o tym chyba wiesz. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/405/#findComment-3738970
Udostępnij na innych stronach

Duże dzięki za pokazanie Aries Plus.

W związku z tym że jestem dużym fanem monitorów jestem ciekaw czy 16Hz produkuje jakieś wybitne i najlepsze monitory ?

Może będziesz wiedział coś więcej o takich kolumnach - jeśli tak to napisz kilka słów + zdjęcie. Z góry dziękuję.

 

Z tego co pamiętam Patryk ma coś co się nazywa "Aries mini" i chwali sobie, poszukaj kilka stron wcześniej.

Są fotki i opis.

Zawsze możesz zapytać użytkownika o wrażenia :)

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/405/#findComment-3739126
Udostępnij na innych stronach

Generalnie trudno mi się odnieść do wpisu bo nie znam szczegółów i nie ma sensu zaśmiecać wątku 16Hz.ECI2 to wstęp i przedsionek, ale o tym chyba wiesz. Pozdrawiam.

Z calym szacunkiem - nie chodzi mi o Twoja opinie, doskonale ja znam.Uzycie brutalnej mocy (KAV 500i) nie gwarantuje dobrego dzwieku.Rowniez pozdrawiam.
Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/405/#findComment-3739178
Udostępnij na innych stronach

.Uzycie brutalnej mocy (KAV 500i) nie gwarantuje dobrego dzwieku

 

Panowie w moich postach to wyczytacie a przecież miałem nie raz ECI 2 z rozliczeń klientowskich ,ostatnio od Moona ,wszedł w lampę, zatem także go znam jak i brutalne KAV 300, 500 i.

 

SYSTEM sklada się w całośc na zasadzie PASUJĄCYCH DO SIEBIE urządzeń. Nonsensem jest podłączenie KAV 300i/ KAV500i do ProAc Response 1sc które Pan posiada ,a znam je przecież także choćby od Darka squada05. I moja opinie znacie im starsze Proac'ki tym lepsze . Response 1sc oparty jest o dobry głośnik wysokotonowy scanspeaka D2010, w nowych juź tylko na seasa 19TFF wystarczyło budżetu ,marketing pożarł resztę. ProAc 1sc to kolumienki ktore grają dobrze z muzykalnym wzmacniaczen jak choćby Sugden , Electro ECI2 gra także po cieplejszej a w zasadzie po ciemniejszej stronie i pasuje do charakteru brzmienia ProAc 1sc. Podłączenie Krella do tych monitorków jest niedorzeczne ,Krell służy do sterowania trudnych kolumn o ciemniejszym dzwięku samym w sobie ,jeżeli o ProAcu mówimy to pasowałby do modelu Response 3,8 . Tu nie chodzi o to że to duza podłogówka ale o to iż charakter brzmienia jest po ciepłej stronie ,użytkownicy 3,8 szukali swego czasu wzmacniacza który trzyma "za pysk" głosniki scanspeaka 18W8545 jakie tam siedzą w wersji 12 ohmowej -impedancja kolumny 6 ohm .

 

Jak duze są Aries Plus ? Jak to się ma do

Isis Trenner & Friedl ?

 

Aries Plus jako nowe kosztowały 13 tyś /para , Aries Plus Ring Radiator z tweeterem scanspeaka R3004 i najlepszą zwrotnicą 17 tyś /para -tej nie widziałem na rynku wtórnym . Isis T&F ponad 100.000 pln . Przyznacie że różnica w cenie nie mała . Znam te kolumny i je słuchałem u Jacka dealera tych kolumn (umka) i powtórzę to co Jackowi wówczas powiedziałem .Oczywiście salon świetny nie znany mi akustycznie ,efekt bardzo dobry finalny . Jacek podłączał A klasowego Accuphase ,AB klasowego Accu i swojego Reimyo, oczywiście z Reimyo najlepiej i co do tego wątpliwości nie było żadnej . Źródłem był CD Reimyo , Gramofon + preamp Rogera RCM Theriaa. Jak grało ? Kapitalnie .Wiecie że jak coś mnie zachwyci to napiszę ,zachwyca mnie niewiele to oczywiste. Ten system z kolumnami Isis Trenera i kolegów grał znakomicie . Na Audio Show z racji akustyki w pokoju Sobieskiego mogłem to przewidzieć nie grał :-( ale znałem je już wcześniej przecież.|

 

ZA 17 tyś nie zrobię Wam takiego brzmienia ,ale za 50 tysięcy owszem. Jako konstruktor od razu niucham w głośniki z czego kolumna jest stworzona i tu widzę to samo podejście do konstruowania którym sam podążam ,czyli jest pomysł -jest brzmienie .Czar średnicy płynął z przerobionego ,zmodyfikowanego głośnika norweskiego seasa.

 

Jak macie pytanie proszę dzwonić ,tel.na stronie ,w ramach wolnego czasu zawsze odpowiem na pytania co do kolumn różnych które były/są w moim posiadaniu a o których mam wystarczającą wiedzę aby się nią dzielić.

Edytowane przez Studio16Hertz
Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/405/#findComment-3739198
Udostępnij na innych stronach

Panowie w moich postach to wyczytacie a przecież miałem nie raz ECI 2 z rozliczeń klientowskich ,ostatnio od Moona ,wszedł w lampę, zatem także go znam jak i brutalne KAV 300, 500 i.

 

SYSTEM sklada się w całośc na zasadzie PASUJĄCYCH DO SIEBIE urządzeń. Nonsensem jest podłączenie KAV 300i/ KAV500i do ProAc Response 1sc które Pan posiada ,a znam je przecież także choćby od Darka squada05. I moja opinie znacie im starsze Proac'ki tym lepsze . Response 1sc oparty jest o dobry głośnik wysokotonowy scanspeaka D2010, w nowych juź tylko na seasa 19TFF wystarczyło budżetu ,marketing pożarł resztę. ProAc 1sc to kolumienki ktore grają dobrze z muzykalnym wzmacniaczen jak choćby Sugden , Electro ECI2 gra także po cieplejszej a w zasadzie po ciemniejszej stronie i pasuje do charakteru brzmienia ProAc 1sc. Podłączenie Krella do tych monitorków jest niedorzeczne ,Krell służy do sterowania trudnych kolumn o ciemniejszym dzwięku samym w sobie ,jeżeli o ProAcu mówimy to pasowałby do modelu Response 3,8 . Tu nie chodzi o to że to duza podłogówka ale o to iż charakter brzmienia jest po ciepłej stronie ,użytkownicy 3,8 szukali swego czasu wzmacniacza który trzyma "za pysk" głosniki scanspeaka 18W8545 jakie tam siedzą w wersji 12 ohmowej -impedancja kolumny 6 ohm .

 

 

 

Aries Plus jako nowe kosztowały 13 tyś /para , Aries Plus Ring Radiator z tweeterem scanspeaka R3004 i najlepszą zwrotnicą 17 tyś /para -tej nie widziałem na rynku wtórnym . Isis T&F ponad 100.000 pln . Przyznacie że różnica w cenie nie mała . Znam te kolumny i je słuchałem u Jacka dealera tych kolumn (umka) i powtórzę to co Jackowi wówczas powiedziałem .Oczywiście salon świetny nie znany mi akustycznie ,efekt bardzo dobry finalny . Jacek podłączał A klasowego Accuphase ,AB klasowego Accu i swojego Reimyo, oczywiście z Reimyo najlepiej i co do tego wątpliwości nie było żadnej . Źródłem był CD Reimyo , Gramofon + preamp Rogera RCM Theriaa. Jak grało ? Kapitalnie .Wiecie że jak coś mnie zachwyci to napiszę ,zachwyca mnie niewiele to oczywiste. Ten system z kolumnami Isis Trenera i kolegów grał znakomicie . Na Audio Show z racji akustyki w pokoju Sobieskiego mogłem to przewidzieć nie grał :-( ale znałem je już wcześniej przecież.|

 

ZA 17 tyś nie zrobię Wam takiego brzmienia ,ale za 50 tysięcy owszem. Jako konstruktor od razu niucham w głośniki z czego kolumna jest stworzona i tu widzę to samo podejście do konstruowania którym sam podążam ,czyli jest pomysł -jest brzmienie .Czar średnicy płynął z przerobionego ,zmodyfikowanego głośnika norweskiego seasa.

 

Jak macie pytanie proszę dzwonić ,tel.na stronie ,w ramach wolnego czasu zawsze odpowiem na pytania co do kolumn różnych które były/są w moim posiadaniu a o których mam wystarczającą wiedzę aby się nią dzielić.

Dziekuje za cenne spostrzezenia.wynikajace z pewnoscia z doswiadczenia.Pozdrawiam z Sopotu.

 

Dziekuje za cenne spostrzezenia.wynikajace z pewnoscia z doswiadczenia.Pozdrawiam z Sopotu.P.S.Ten KAV gra u kumpla z D38 .

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/405/#findComment-3739207
Udostępnij na innych stronach

Panowie w moich postach to wyczytacie a przecież miałem nie raz ECI 2 z rozliczeń klientowskich ,ostatnio od Moona ,wszedł w lampę, zatem także go znam jak i brutalne KAV 300, 500 i.

 

SYSTEM sklada się w całośc na zasadzie PASUJĄCYCH DO SIEBIE urządzeń. Nonsensem jest podłączenie KAV 300i/ KAV500i do ProAc Response 1sc które Pan posiada ,a znam je przecież także choćby od Darka squada05. I moja opinie znacie im starsze Proac'ki tym lepsze . Response 1sc oparty jest o dobry głośnik wysokotonowy scanspeaka D2010, w nowych juź tylko na seasa 19TFF wystarczyło budżetu ,marketing pożarł resztę. ProAc 1sc to kolumienki ktore grają dobrze z muzykalnym wzmacniaczen jak choćby Sugden , Electro ECI2 gra także po cieplejszej a w zasadzie po ciemniejszej stronie i pasuje do charakteru brzmienia ProAc 1sc. Podłączenie Krella do tych monitorków jest niedorzeczne ,Krell służy do sterowania trudnych kolumn o ciemniejszym dzwięku samym w sobie ,jeżeli o ProAcu mówimy to pasowałby do modelu Response 3,8 . Tu nie chodzi o to że to duza podłogówka ale o to iż charakter brzmienia jest po ciepłej stronie ,użytkownicy 3,8 szukali swego czasu wzmacniacza który trzyma "za pysk" głosniki scanspeaka 18W8545 jakie tam siedzą w wersji 12 ohmowej -impedancja kolumny 6 ohm .

 

 

 

Aries Plus jako nowe kosztowały 13 tyś /para , Aries Plus Ring Radiator z tweeterem scanspeaka R3004 i najlepszą zwrotnicą 17 tyś /para -tej nie widziałem na rynku wtórnym . Isis T&F ponad 100.000 pln . Przyznacie że różnica w cenie nie mała . Znam te kolumny i je słuchałem u Jacka dealera tych kolumn (umka) i powtórzę to co Jackowi wówczas powiedziałem .Oczywiście salon świetny nie znany mi akustycznie ,efekt bardzo dobry finalny . Jacek podłączał A klasowego Accuphase ,AB klasowego Accu i swojego Reimyo, oczywiście z Reimyo najlepiej i co do tego wątpliwości nie było żadnej . Źródłem był CD Reimyo , Gramofon + preamp Rogera RCM Theriaa. Jak grało ? Kapitalnie .Wiecie że jak coś mnie zachwyci to napiszę ,zachwyca mnie niewiele to oczywiste. Ten system z kolumnami Isis Trenera i kolegów grał znakomicie . Na Audio Show z racji akustyki w pokoju Sobieskiego mogłem to przewidzieć nie grał :-( ale znałem je już wcześniej przecież.|

 

ZA 17 tyś nie zrobię Wam takiego brzmienia ,ale za 50 tysięcy owszem. Jako konstruktor od razu niucham w głośniki z czego kolumna jest stworzona i tu widzę to samo podejście do konstruowania którym sam podążam ,czyli jest pomysł -jest brzmienie .Czar średnicy płynął z przerobionego ,zmodyfikowanego głośnika norweskiego seasa.

 

Jak macie pytanie proszę dzwonić ,tel.na stronie ,w ramach wolnego czasu zawsze odpowiem na pytania co do kolumn różnych które były/są w moim posiadaniu a o których mam wystarczającą wiedzę aby się nią dzielić.

 

Bardzo interesująca wypowiedź na temat odsłuchów kolumn Isis i Aries Plus. Postaram się skontaktować osobiście w niedługim czasie. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/405/#findComment-3739507
Udostępnij na innych stronach

 

Jak Pana się chce przekonać że Panska lampa i MT35S brzmi tak samo to zapraszam i Panu podłącze oba. Rozkręcę oba na miejscu i pokażę te same części. Już kiedyś pisałem a LUK77 potwierdzi iz w tym modelu najgenialniej grają lampy mocy 6CA7 Treasure Z . Dźwięk z nich wybitny ,sterujące 12AX7 Amperex Bugle Boy, Philips SQ, Telefunken, Siemens, kilka się znajdzie dobrych 12AU7.

 

 

Lampy wejściowe najbardziej ingerują w brzmienie tak bynajmniej się uważa ...Lampy mocy czyli 6CA7 Treasure Z które stosowałem w mojej pierwszej skromnej lampce czyli Xindak mt-3 zaskoczyły mnie znacząco . Cayin MT -35 po zapodaniu tych lamp Treasure Z włącznie z wejściowymi ps vane spowodował pewne niedowierzanie jak i ile można ingerować w brzmienie oczywiscie na plus w dobrą konstrukcję bo przecież taką jest Cayin.

 

Dochodzą słuchy o awaryjności tych lamp (Treasure ) niemniej jesli ktoś nie ma oporów bo i inwestycja całkiem spora ale zdaje się nadal są dostępne to przynajmniej taki "budżetowy" mt35 dostaje nowe życie ...ba ... Mozna być raczej pewnym ze jego zresztą duży potencjał został wykorzystany .

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/405/#findComment-3739603
Udostępnij na innych stronach
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Biuletyn

    Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
    Zapisz się
  • KONTO PREMIUM


  • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

    Ostatnio dodane opinie o albumach

  • Najnowsze wpisy na blogu

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.