Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Szanowni Koledzy ,miło mi będzie z Wami się spotkać. Wystawa AS 2015 w tym roku będzie trwac dłużej bo 3 dni ,zatem sądzę że będzie czas aby porozmawiać i posłuchać tego co przywieziemy .Rafal (Malwas.pl) bedzie wraz ze mną organizował wystawę zatem jeżeli są jakies propozycje co do spotkania prosze pisać w klubie lub na PW do Malwas.pl

 

Zaktualizowałem listę.

 

1. Rezyslaw

2. rychuuu

3. Sajmon77

4. Malwas.pl

5.dlmtb

6.Wendzik

7.Marcin_Sz

8.Studio 16 Hertz

Edytowane przez Studio16Hertz
Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/338/#findComment-3586190
Udostępnij na innych stronach

Panie Grzegorzu czy na wystawie AS będą grały Canto Grand?

 

 

Jeszcze tego nie wiem , napewno będą w pokoju wystawowym pokazane dla tych którzy choc naocznie chcą je zobaczyć . Ustaliliśmy wstępnie z Malwas'em iż będzie przygotowany harmonogram jaki zestaw będzie grał i w jakich godzinach i na drzwiach do pokoju wystawowego (ma być ten co w zeszłym roku 715) przyklejony do drzwi wejściowych .Sądze że dwa lub trzy zestawy będą przygotowane do prezentacji. Harmonogram pojawi sie w piatek przed wystawą ,być może wzrucimy go do klubu .

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/338/#findComment-3586227
Udostępnij na innych stronach

U mnie się wreszcie stabilizuje wiec zaczynam ponownie myślec o wzmacniaczu do Canto. Jako źródło gra ulampiony sacd Pioneera... I to jak gra :)

Myślę o szybkiej lampie na kt88 z DAC dla komputera ;)

Edytowane przez Marcin_Sz

Sprzedam VITUS RI100

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/338/#findComment-3586298
Udostępnij na innych stronach

1. Płytki bas. Fakt, schodzi imponująco nisko, ale nieco wyżej jest dziura. Zdecydowanie za mało jest basu na paśmie 50-90Hz w okolicach stopy perkusji i klangu gitary basowej, przez co niektóre kawałki po prostu tracą rytmikę i wypełnienie. Później się pojawia wyższy bas w nadmiarze i wraz z obecnym najniższym basem tworzy się taka jakaś dziwna, trudno strawna mieszanka.

 

Miałem minasy u siebie w domu, krótko co prawda ale co do basu miałem podobne zarzuty.

Znam swoje pomieszczenie i miałem w nim z tuzin kolumn i niektóre miały bas gorszy lub lepszy albo było go mało ale minasy miały taki właśnie z dziurą w pewnym zakresie i mocno podbitym wyższym, np Marcusa Millera nie dało się słuchać bo to było jedno buczenie.

 

Pit80 Twoje kolumny są z Poznania? Miałem je w tej samej raczej mało typowej okleinie na prezentacji. Może to jakiś trefny egzemplarz? Ten bas odebrałem jako naprawdę fatalny, tak jakby ktoś zrobił swoje pierwsze kolumny w piwnicy kompletnie nie mając o tym pojęcia.

Jakiś czas po tym był u mnie forumowicz z ariesami i te odebrałem jako świetne kolumny, naprawdę dobre rówzne z szybkim i głębokim basem.

 

Pit80 Twoje kolumny są z Poznania? Miałem je w tej samej raczej mało typowej okleinie na prezentacji. Może to jakiś trefny egzemplarz? Ten bas odebrałem jako naprawdę fatalny, tak jakby ktoś zrobił swoje pierwsze kolumny w piwnicy kompletnie nie mając o tym pojęcia.

Jakiś czas po tym był u mnie forumowicz z ariesami i te odebrałem jako świetne kolumny, naprawdę dobre, równe granie z szybkim i głębokim basem.

Edytowane przez szatan
Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/338/#findComment-3586361
Udostępnij na innych stronach

Panowie zamiast pisać bzdury o basie popracujcie nad akustyką lub kupcie sprawne technicznie kolumny. Może egzemplarz Pita jest po przejściach :)

 

Słuchałem u siebie kilku par kolumn Studio 16Hz i bas grał znakomicie, moim zdaniem proporcje i dostrojenie są idealnie wyważone. Przedział 50Hz-100Hz to najbardziej newralgiczny zakres podbijany często przez pomieszczenie. Założę się, że nie macie zrobionych pomiarów i wykonanej adaptacji akustycznej w tym zakresie, Stąd taki efekt.

Osobnym tematem jest elektronika towarzysząca. To są kolumny wykonane z komponentów stosowanych w zestawach zagranicznych za dziesiąt tysięcy i więcej także zalecam możliwe wysokiej klasy sprzęt towarzyszący. W końcu Grzegorz nie stosuje chinolskich Daytonów i innych tego typu wynalazków.

 

Panie Pit80 po co kupiłeś te kolumny?

Słyszałem, że włożyłeś sporo trudu aby je nabyć jak najtaniej.

 

Czy mam wziąć na warsztat Harpie i zrobić im dokładny test. Myślę, że kilku moich kolegów z Piotrkiem na czele chętnie opiszą każdy aspekt ich grania. Jak myślisz będzie barwa i soczyste granie czy suchość i jazgot.

Edytowane przez Szymon
Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/338/#findComment-3586388
Udostępnij na innych stronach

Większość z nas musi pogodzić audio z normalnym mieszkaniem i profesjonalne adaptacje z dyfuzorami nie mają prawa bytu bo mamy też żony, które na to nie pozwolą.

Zresztą sam nie chciałbym w pokoju dziennym mieć rozpraszaczy itp itd mam za to dywan, kwiaty i dwa rozwijane bambusowe parawany rozkładane na czas odsłuchu jako boczne rozpraszacze i dają świetne efekty.

Pomiary? To nie nie sala operacyjna, kolumny mają grać w pomieszczeniu metrażowo odpowiednim do ich możliwości, oczywiście dobrze ustawione, odsunięte od ścian no i pomieszczenie powinno być umeblowane możliwie sprzyjająco akustyce.

Tak jak pisałem miałem w moim obecnym pokoju najmniej tuzin kolumn i niektóre miały bas słabo kontrolowany, niektóre suchy inne miały go za mało bo pomieszczenie duże ale minasy miały bas źle zestrojony takie jest moje zdanie, podbity w wyższym zakresie potem długo długo nic i tylko ten najniższy trochę się odzywał. słuchałem jakieś 40 min bo już mi głowa od tego pękała.

Co do reszty brzmienia nie miałem uwag ładna barwa, szczegółowość na dobrym poziomie, ogólnie ok.

Ariesy w tym pomieszczeniu grały bardzo dobrze w całym paśmie.

Mój sprzęt towarzyszący nie kosztował tyle co E klasa w full opcji ale passata już by kupił :) (o mnie)

 

Tak jak napisałem jako że to ten sam fornir może to są dokładnie te kolumny i coś im dolega.

Wiem, że jesteśmy w klubie 16hz ale trochę mi powyższy post wygląda na ochronę interesów firmy.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/338/#findComment-3586420
Udostępnij na innych stronach

Szatan jak nie jesteś pewien czy kolumny sa w oryginalnym stanie to moze zrób zdjęcie zwrotnicy i wyślij do Grzegorza. Pomoże.

Edytowane przez squad05

----------------------------------------------------

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/338/#findComment-3586428
Udostępnij na innych stronach

Większość z nas musi pogodzić audio z normalnym mieszkaniem i profesjonalne adaptacje z dyfuzorami nie mają prawa bytu bo mamy też żony, które na to nie pozwolą.

Zresztą sam nie chciałbym w pokoju dziennym mieć rozpraszaczy itp itd mam za to dywan, kwiaty i dwa rozwijane bambusowe parawany rozkładane na czas odsłuchu jako boczne rozpraszacze i dają świetne efekty.

Pomiary? To nie nie sala operacyjna, kolumny mają grać w pomieszczeniu metrażowo odpowiednim do ich możliwości, oczywiście dobrze ustawione, odsunięte od ścian no i pomieszczenie powinno być umeblowane możliwie sprzyjająco akustyce.

Tak jak pisałem miałem w moim obecnym pokoju najmniej tuzin kolumn i niektóre miały bas słabo kontrolowany, niektóre suchy inne miały go za mało bo pomieszczenie duże ale minasy miały bas źle zestrojony takie jest moje zdanie, podbity w wyższym zakresie potem długo długo nic i tylko ten najniższy trochę się odzywał. słuchałem jakieś 40 min bo już mi głowa od tego pękała.

Co do reszty brzmienia nie miałem uwag ładna barwa, szczegółowość na dobrym poziomie, ogólnie ok.

Ariesy w tym pomieszczeniu grały bardzo dobrze w całym paśmie.

Mój sprzęt towarzyszący nie kosztował tyle co E klasa w full opcji ale passata już by kupił :) (o mnie)

 

Tak jak napisałem jako że to ten sam fornir może to są dokładnie te kolumny i coś im dolega.

Wiem, że jesteśmy w klubie 16hz ale trochę mi powyższy post wygląda na ochronę interesów firmy.

Dodam jedynie, że do poprawy rozkładu rezonansów w najniższym zakresie pasma służą nie dyfuzory tylko absorbery oraz rezonatory Helmholtza, rezonatory płytowe, otworowe itd.

Wierzę Ci, że jedne kolumny grają w takich warunkach lepiej a inne gorzej bo każde są inaczej zestrojone i każde kładą nacisk na inny przedział częstotliwości. Nie zmienia to jednak faktu, że jakakolwiek obiektywna ocena kolumn w podanym zakresie w takich warunkach jest niemożliwa.

Dużo słabsze kolumny mogą wypaść bardziej korzystnie w tego typu przypadkach ale to nie znaczy o ich jakości i odwrotnie. Jakbyś posłuchał Minasów u mnie lub kilku kolegów, którzy mają zrobioną kompleksową adaptację mocno byś się zdziwił. Akurat bas zależy w GIGANTYCZNYM stopniu od warunków akustycznych pomieszczenia i z oceną tego zakresu w tym przypadku byłbym niezwykle ostrożny.

Edytowane przez Szymon
Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/338/#findComment-3586443
Udostępnij na innych stronach

Święte słowa Szymon,nieraz się o tym przekonałem dzwigając minasy i ariesy z całym systemem niejednokrotnie i zawsze wracając z odsłuchu u kolegów miałem zagwozdkę że u innych ten bas lepiej gra i przy okazji pozdrowienia dla Imacmana

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/338/#findComment-3586451
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się i jestem świadomy ułomności pomieszczenia ale nie dajmy się zwariować, miałem naście par kolumn w tym konkretnym pomieszczeniu i widocznie minasy go wyjątkowo nie polubiły.

 

Osobiście mam pomieszczenie na poddaszu 18m2 które powstało z myślą o pokoju do audio, miałem już nawet robić adaptację, kontaktowałem się w tej sprawie z Panem ze Szczecina ale obecny system sprawia mi na tyle dużo radości, że póki co nie przeprowadzam się.

Poza tym w salonie podoba mi się rozmach orkiestry symfonicznej jakiego w klitce nie uzyskam.

 

ariesy mi bardzo podeszły, szkoda, że nie była to wersja z dwoma basowymi.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/338/#findComment-3586482
Udostępnij na innych stronach

Jak ktoś ma chęć i trochę czasu to proszę prześledzić "moją drogę" do kupna Minasów. Powiem w skrócie, choć większość już to czytała, byłem przekonany do Ariesów i wybór był między Ariesami a Ariesami Plus, a są u mnie Minasy. Przypadek zrządził, że Grzegorz nie miał spakowanych Ariesów i wziął na szybko Minasy i te zgrały się bardzo dobrze z moim pomieszczeniem, a póżniejszy odsłuch u mnie "kandydatów nr. 1" czyli Ariesów nie przekonał mnie.

Tak więc teza Szymona, że pomieszczenie odsłuchowe profesjonalnie zaadaptowane akustycznie dopiero może pokazać prawdziwe oblicze kolumn jest jak najbardziej na miejscu. Wstawienie kolumn do normalnego pokoju to wielka niewiadoma bo grają kolumny wraz z pomieszczeniem i ta "odpowiedź pokoju" może powodować zniekształcenia, podbicia w paśmie akustycznym.

W dziale akustyka jest kilka tematów poświęconych tym zagadnieniom i można sobie doczytać min. o tym, że zabudowa karton gips może powodować problemy z niskimi częstotliwościami (bas), czyli działać jak ustrój membranowy.

 

membranowy-1.png

http://brasil.cel.agh.edu.pl/~14sapyzik/?page_id=94

Powyżej wkleiłem link ze strony skąd pochodzi obrazek.

Edytowane przez Malwas.pl
Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/338/#findComment-3586501
Udostępnij na innych stronach

Panowie zamiast pisać bzdury o basie popracujcie nad akustyką lub kupcie sprawne technicznie kolumny.

Szymon, proszę nie wypowiadaj się o akustyce i pomieszczeniach, których nie znasz. Proszę przeczytaj wnikliwie moje posty by nie wyjść na ignoranta, który komentuje posty, które przeczytał pobieżnie i bez należytej uwagi. Czy napisałem bzdury o basie? Zdziwiłbyś się, jakimi uwagami dzielą się ze mną różne osoby (w tym z tego klubu)... Czy uważasz, że Minasy IIIs to już jest wszystko, co można w audio osiągnąć, są idealne? A może dzięki moim, czy innych kolegów uwagom powstaną np. Minasy IV, których dźwięk sprawi, że opadnie Tobie przysłowiowa szczęka a buty same pójdą na spacer zostawiając Ciebie przed nimi? Czy wówczas Twoje mądrości pozostaną traktowane poważnie?

 

Może egzemplarz Pita jest po przejściach :)

Z wcześniejszych Twoich postów wynikało, że wiesz coś na temat moich kolumn. Zostałeś nawet przez kogoś poproszony o sprecyzowanie tej wiedzy i do tej pory cisza z Twojej strony, dlaczego?

Przedział 50Hz-100Hz to najbardziej newralgiczny zakres podbijany często przez pomieszczenie

Podbijany czy może tłamszony? Abstrahując już od mojej akustyki, mam wrażenie, że jednak nie przeanalizowałeś opisanego przeze mnie problemu i nie do końca Twoja wypowiedź polemizuje w tym momencie z moją.

W końcu Grzegorz nie stosuje chinolskich Daytonów i innych tego typu wynalazków.

Czy mam wziąć na warsztat Harpie i zrobić im dokładny test. Myślę, że kilku moich kolegów z Piotrkiem na czele chętnie opiszą każdy aspekt ich grania. Jak myślisz będzie barwa i soczyste granie czy suchość i jazgot.

Czy na pewno chcesz to rozstrzygać w ten sposób? Awanturowanie się w klubach miłośników nie przystoi kulturalnym ludziom, tym bardziej ludziom z branży...Kto od miecza wojuje ten i od miecza najczęściej ginie... Lepiej podejmować merytoryczną dyskusję, co wszystkim wychodzi na dobre zamiast zbędnych pyskówek. Stopka pod Twoimi postami też awanturnicza... Ja z chęcią polecam polskie produkty różnych producentów walcząc z wyzyskującymi koncernami zachodnimi, oferującymi nie rzadko produkty w cenie 20 razy większej niż ich faktyczna wartość względem polskich produktów, m. in. 16Hz. Ty natomiast nie pierwszy raz wszczynasz, jak to pan Grzegorz nazwał, polsko-polskie wojny, na których tylko korzystają trzeci producenci.. Zastanów się, czy to jest nam wszystkim, Polakom, potrzebne... Merytoryczne i rzeczowe dyskusje kończące się konstruktywnymi wnioskami prowadzącymi do rozwoju konstrukcji TAK, awantury i ignorancja NIE!

 

Panie Pit80 po co kupiłeś te kolumny?

Słyszałem, że włożyłeś sporo trudu aby je nabyć jak najtaniej.

Przepraszam, ale widzę że muszę zadać w tym momencie bardzo oczywiste pytanie retoryczne (może nie dla wszystkich): A po co się kupuje kolumny?

Jednak Tobie odpowiem... Ja nie jestem, w przeciwieństwie do Ciebie, zamkniętym i ograniczonym człowiekiem o wysokiej ignorancji i kłótliwości. Jak każdy hobbysta, szukam dobrego brzmienia i przede wszystkim szukam tego u polskich producentów, z których naprawdę wszyscy możemy być dumni! Znam brzmienie Harpii, znam Audio Academy to i chciałem poznać 16Hz. Studio16Hz bez wątpienia także należy do grupy znakomitych, polskich producentów, a jego produkty są warte kupienia... Chyba powinieneś o tym wiedzieć.

Minasy, jak każde inne kolumny, są tylko kolumnami i mają prawo zagościć w każdym domu. Miałem troszkę pieniędzy na audio, chciałem sobie polepszyć brzmienie w sypialni. Minasy mają znakomite recenzje i jak każda otwarta osoba bez większych uprzedzeń kupiłem je w nadziei, że ich dźwięk będzie taki, jak co niektórzy opisują. U mnie się trochę ten dźwięk rozmija z tymi opisami, dlatego podjąłem temat z prośbą o pomoc i chęcią osiągnięcia tego genialnego brzmienia. Zamiast zarzucać mi, że piszę bzdury może podjąłbyś kulturalny i merytoryczny dialog dotyczący problemu, jak z troską uczynił to pan Grzegorz z 16Hz na PW?!

 

Co innego cena, każdy ma przecież prawo włożenia większego czy mniejszego trudu w znalezienie oferty, która mu odpowiada. Dla Twojej wiedzy dodam, iż byłem już prawie zdecydowany na zakup nowych kolumn, Studio 16Hz jest bardzo elastyczne i atrakcyjne w ofertowaniu dla forumowiczów. Jednak oferta, z której skorzystałem, wpadła mi w ostatniej chwili. Przy okazji dodam, że dla satysfakcji, mam nadzieję nas wszystkich, ceny Minasów na rynku wtórnym nie wiele spadają w stosunku do nowych, co oznacza, że produkt jest wysokiej jakości. Dodam jeszcze, że wcale nie musiałem tych kolumn kupować, by poznać ich brzmienie. Pan Grzegorz ze Studio 16Hz rozważał, by mi je po prostu na testy przysłać. Jednak ufając opiniom użytkowników a także Twoim postanowiłem je kupić w ciemno. Taką szanse dałem wszystkim polskim kolumnom, które posiadam i posiadałem.

Edytowane przez pit80
Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/338/#findComment-3586506
Udostępnij na innych stronach

......kolumny mają grać w pomieszczeniu metrażowo odpowiednim do ich możliwości, oczywiście dobrze ustawione, odsunięte od ścian no i pomieszczenie powinno być umeblowane możliwie sprzyjająco akustyce.

O, O kolega dobrze gada. Minasy wląsnie takie są grają bardzo dobrze, albo przynajmniej przyzwoicie prawie wszędzie. Przegoniłem je przez swoje 4 pokoje plus garaż :) i wszędzie było czuć uchem ;), że to klasa granie jest. Oczywiście w każdym pomieszczeniu grało inaczej bo grała kubatura i jej akustyka, ale nigdzie nie kulało nic. Owszem na bank znajdą się miejsca, że nie zagra, ale jeszcze nie trafiłem i jak widzę znakomita większość gruntownie osłuchanych i doświadczonych estetycznie słuchaczy i słuchawek ;) nie trafiła. Anor z Minasem to dobry zestaw tylko musi mieć miejsce do życia. Sporo miejsca bo dla dwóch ;) Edytowane przez robin102

marzę o wielu płytach których nie mam, a które mi się marzą i o czasie na ich słuchanie

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/338/#findComment-3586658
Udostępnij na innych stronach

dziękuję za miłe słowo staram się podchodzić do tematu zdroworozsądkowo, chociaż jak patrzę, że mam sieciówki o grubości wtyczki to chyba jednak rozsądek prysł:)

 

pit80 wciąż nie odpowiedziałeś czy kolumny są z Poznania? jeżeli tak to myślę, że ów egzemplarze coś są "zakombinowane".

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/338/#findComment-3586674
Udostępnij na innych stronach

Rozsądne podejście i sporo tolerancji do siebie i zagadnienia którego nie widać, a tylko słychać :D może nas jedynie uratować od audiofilskiej zguby :) Wielu z nas występuje w tym wątku jako "przyjaciele firmy" ale zazwyczaj to właśnie ta grupa to osoby już po przejściach ;) już z doświadczeniem i prawie wyleczeni ;) można mieć zaufanie, ALE ALE samemu zawsze warto posłuchać i to dłużej, a nawet trzeba jeśli są możliwości.

Edytowane przez robin102

marzę o wielu płytach których nie mam, a które mi się marzą i o czasie na ich słuchanie

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/338/#findComment-3586680
Udostępnij na innych stronach

Pit80

Jesteś jakiś nierozsądny........kupujesz w ciemno?

Mało przemyślany ruch,ale jesteś odważny i zuch

1. Odsłuch w salonie (chodzi o obce pomieszczenie) daje zbyt mało informacji do decyzji o zakupie.

2. Nie jestem też człowiekiem, który perfidnie wykorzystuje uwarunkowania prawne konsumenckie i zwraca kupione przez internet czy telefon produkty, po teście w domu naciągając sprzedawcę na straty.

3. W przypadku polskich znakomitych i uznanych kolumn to żadna odwaga. W przypadku nie trafienia w gust zazwyczaj udaje się odsprzedać bez większej straty.

 

pit80 wciąż nie odpowiedziałeś czy kolumny są z Poznania? jeżeli tak to myślę, że ów egzemplarze coś są "zakombinowane".

O co Wam chodzi z tymi kolumnami z Poznania? Podobno Szymon ma jakąś tajemną wiedzę o nich. "Zakombinowane" raczej nie są, co wnioskuję z miłej i rzeczowej rozmowy na PW z producentem. Dodatkowo o ich sprawności utwierdzają mnie uwagi, które dostaję od innych użytkowników na PW. Edytowane przez pit80
Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/338/#findComment-3586701
Udostępnij na innych stronach

dziękuję za miłe słowo staram się podchodzić do tematu zdroworozsądkowo, chociaż jak patrzę, że mam sieciówki o grubości wtyczki to chyba jednak rozsądek prysł:)

 

pit80 wciąż nie odpowiedziałeś czy kolumny są z Poznania? jeżeli tak to myślę, że ów egzemplarze coś są "zakombinowane".

 

Kolumny są z Poznania, były moją własnością. Miałem dwie pary minasów, pierwsza to starsza wersja ze zwrotnicą wymienioną na 2,5 drogi przez producenta, która grała bardzo przyzwoice, jednak producent bardzo zachwalał najnowszą wersję, szczególnie dużo lepszy i swobdniejszy bas. Wiedziony opiniami producenta nabyłem więc wersję najnowszą i przez ponad dwa miesiące obie pary stały obok siebie w moim mieszkaniu. Jedyne co było "zakombinowane" to zmiana kondensatorów w torze głosnika wysokotonowego, co nijak ma się do do najniższej części pasma. Ponieważ miałem możliwość bezpośredniego porównania obu wersji, pozwolę sobie na kilka uwag. Skrzynki wersji starszej są niższe, mniej dokładnie obrobione otwory, inne wytłumienie, inne rozmieszczenie elementów zwrotnicy, zaokrąglone przednie krawędzie - skrzynki robione ręcznie i moim zdaniem porządniejsze. Nowa wersja to wyrób obrabiany CNC, inne wytłumienia, inne głośniki, niestety przednie krawędzie to już tylko ścięcie niewielkiej powierzchni pod kątem 45 stopni, moim skromnym zdaniem, regres w stosunku do poprzednich skrzynek. Brzmienie obu typów w zakresie pasma wysokiego i średniego w zasadzie bliźniacze - bardzo dobra średnica i wysokie typowe dla szmacianego morela, czyli brzmienie miękkie, aksamitne, pozbawione wielu informacji z najwyższego zakresu, jednak przyjemne i nie męczące. Zastosowanie lepszych kondensatorów poprawia rozdzielczość, jednak nadal brak pazura i odpowiedniej reprodukcji instrumentów blaszanych i strunowych. Miałem okazję posłuchać tych kolumn z Morelami Elite i jest to zdecydowana poprawa rozdzielczośći, przestrzenności i barwy, jednak to nadal dźwięk typowy dla jedwabiu i nie do końca naturalny. Reasumując zakres średnicy jest zdecydowanie dobry, może nawet bardzo dobry, góra bez większych uwag, typowa dla miękkiej memmbrany, warto wymienić kondensatory. Ogroma różnica pojawia się między oboma modelami w zakresie najniższych częstotliwości, generalnie mogę napisać, że wersja wcześniejsza ma mniej basu, jednak jest on zdecydowanie bardziej naturalny i rytmiczny, dodatkowo muszę przyznać, że porównywałem obie konstrukcję w dużym pokoju - 30 m2 i wysokość 3,30m, co daje sporą kubaturę i w tym poeszczeniu wcześniejszej wersji brakowało basu. Wersja nowsza basu ma dużo więcej i potrafi zejść bardzo nisko, jednak jest bardzo dziwny i nienaturalny. Po pierwszych odsłuchach podejrzewałem nawet odwrotne podłaczenie jednego z głosników w jednej z kolum, jednak proste pomiary i obserwacje mambran przy częstotliwościach subsonicznych to wykluczyły. Kolumny generują bardzo niskie pomruki, co doskonale słychać na muzyce elektronicznej, jednak zupełnie gubią się z prawidłową reprodukcją perkusji, nie wiem czy taki był zamysł konstruktora, czy to jakaś wada konkretnych egzemplarzy - w razie czego kolumny są na gwarancji i kolega pit80 nie bedzie poszkodowany. Starszą wersję sprzedałem jednamu z kolegów z forum, kupił po odsłuchu we własnym sytemie i świdomie podjął decyzję, z tego co wiem nadal jest zadowolony.

 

pit80 wciąż nie odpowiedziałeś czy kolumny są z Poznania? jeżeli tak to myślę, że ów egzemplarze coś są "zakombinowane".

 

Ciekawe co miałem "zakombinować" z tymi kolumnami? Nie krępuj się, podpowiedz co można "zakombinować" z rocznymi kolumnami?

 

pit80 wciąż nie odpowiedziałeś czy kolumny są z Poznania? jeżeli tak to myślę, że ów egzemplarze coś są "zakombinowane".

 

Pytanie oczywiście jest skierowane do usera "sztan"

Edytowane przez Ricambi
Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/338/#findComment-3586733
Udostępnij na innych stronach

Wiec cala nasza trojka twierdzi ze ta konkretna para ma cos nie tak z basem i chyba cos jest na rzeczy skoro pozostali posiadacze minasow "wytrzeszczaja oczy" widzac jakie bzdety o basie minasow piszemy.

 

Chcialem jeszcze napisac, ze piekna ta okleina ...

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/338/#findComment-3586738
Udostępnij na innych stronach

Wiec cala nasza trojka twierdzi ze ta konkretna para ma cos nie tak z basem i chyba cos jest na rzeczy skoro pozostali posiadacze minasow "wytrzeszczaja oczy" widzac jakie bzdety o basie minasow piszemy.

 

Chcialem jeszcze napisac, ze piekna ta okleina ...

 

Co masz na myśli pisząc "ta konkretna para"?

Edytowane przez Ricambi
Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/338/#findComment-3586740
Udostępnij na innych stronach

Maja charakterystyczna okleine, raczej malo typowa i sa z Poznania po czym wnioskuje, ze to te same ktore mialem w domu i stwierdzilem, ze z basem jest cos nie tak.

Moze producent cos w nich eksperymentowal i nie poszlo?

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/338/#findComment-3586742
Udostępnij na innych stronach

Maja charakterystyczna okleine, raczej malo typowa i sa z Poznania po czym wnioskuje, ze to te same ktore mialem w domu i stwierdzilem, ze z basem jest cos nie tak.

Moze producent cos w nich eksperymentowal i nie poszlo?

 

W takim razie prawdopodobnie będziemy mogli się przekonać, jak jest realizowana gwarancją Studio 16 Hz.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/338/#findComment-3586745
Udostępnij na innych stronach

U mnie byl to asr emitter 1 i lampa mastersound dueventi na zmiane, zrodlo chyba meridian 508.20 nie jestem pewny.Po podpieciu esy neo 3 se i moich w tamtym momencie ap tempo 6 wszystko wrocilo do normy tzn bas stal sie normalny o reszcie brzmienia sie nie wypowiadam. Mialem te kolumny na prezentacji i stwierdzilem, ze z tym basem jest ewidentnie cos nie tak, sredniego jego zakresu bylo nienaturalnie duzo nawet w wielkim pokoju.

Poprzedni wlasciciel potwierdza z tego co widze moje spostrzezenia.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/338/#findComment-3586822
Udostępnij na innych stronach
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Biuletyn

    Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
    Zapisz się
  • KONTO PREMIUM


  • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

    Ostatnio dodane opinie o albumach

  • Najnowsze wpisy na blogu

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.