Jump to content
Papcio

Projekt: Kino Domowe - adaptacja piwnicy

Recommended Posts

Widze, że pomysł mamy podobny :)


Kolumny: Xavian XN360 ::: Wzmacniacz: VTL MB 185 Series 2 Monoblock ::: PRE: Lamm LL2.1 :: DAC: Audiobyte Black Dragon ::: IC: Audioquest SKY DBS 72V, Van Den Hul The D-102 III XLR Głośnikowe: MIT MH 750E PLUS 2x3m, Coaxial: Apogee Wyde Eye + WBT Nextgen 0110Cu::: Zasilające: Shunyata Sidewinder + 3x Wireworld stratus 5.2 : MIT MH 750E PLUS 2x3m, Ekran: 120" Projektor: Benq W1070::: Amplituner: Denon AVR X3300 Kolumny Dolby Atmors 5.1.2: Focal Chorus 826V (front), 705V (tył, sufit), CC800V (centralny), SW800V (Subwooferr)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odnosnie ekranu to jaka będzie odległość widza do ekranu ? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 godzin temu, Bipo napisał:

Odnosnie ekranu to jaka będzie odległość widza do ekranu ? 

Ustawiam na 4,3m  (Cinema Pro  sugerował 50stopni)  to ekran w CIH powinien mieć 400cmx167cm-zmieści się ;) Pozycja sony słabnie, ze względu na brak pamięci pozycji.... jeszcze mam trochę czasu więc przeczesuje inne opcje. A jaki inny model polecicie co ma obraz jak sony + pamięć soczewki?

Biorę tez tolerancje +/- 30cm jakby jednak mi nie pasowało. Wszystkie głośniki będą stały na podłodze  więc nie ma żadnego problemu aby je przemieścić . Jedne które będą wmontowane na stałe to atmosy sufitowe, je zamontuje na końcu.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zastanów się dwa razy z tym ekranem... Z 2.40:1 będziesz miał więcej problemów niż jest to warte. Po pierwsze co najmniej połowa projektorów nie obsługuje pamięci obiektywu, więc odpadają Ci wszystkie Sony. Po drugie stwierdzenie, że 70% filmów jest w 2.40:1 jest mocno naciągane. Jeśli zamierzasz oglądać tylko kinowe hity to może... ale zacznij oglądać seriale - ogromna większość jest w 16:9. Pewnie, że każdy ogląda co innego, ale gdybym miał porównać to co oglądam to byłoby tak gdzieś 60% / 40% dla 16:9 / 2.40:1.
Z tej samej odległości obraz 16:9 jest dużo mniejszy na szerokim ekranie, niż na odwrót. Wystarczy porównać spadek przekątnej obrazu przy zastosowaniu CIH i CIW - wychodzi bardzo na niekorzyść CIH. Oglądanie formatu 16:9 na takim ekranie to będzie męka. Zobacz choćby pierwsze lepsze wyliczenie w pierwszym poście tego wątku: https://www.avforums.com/threads/cih-vs-ciw.2021188/ O 7 cali większy ekran 16:9 daje tej samej wielkości obraz w formacie 2.40:1 co na dopasowanym do niego ekranie w tych proporcjach, natomiast spadek rozmiaru przy formacie 16:9 jest dramatyczny.

Co do wyliczeń kątów przez Cinema Pro nie chce mi się już nawet odnosić, bo są wyssane z palce, co kolega Ujemny zdążył już zauważyć. Cinema Pro miesza kąty poziome z pionowymi i nie odnosi się do rozdzielczości. Kąt 31 st. dla FullHD wynika z wyliczeń HVS, ale dla kina domowego jest trochę mały, więc można przyjąć 40 st. wg THX. Większe kąty wymagają już rozdzielczości 4K. Kolejny problem, że przy CIH i szerokim ekranie nie jesteś w stanie utrzymać tych kątów jako stałych, bo zmiana formatu obrazu zmienia kąt poziomy. Więc wypadałoby siadać bliżej dla filmów w 16:9 i dalej dla tych w 2.40:1, co jest oczywiście bzdurą. Abo oglądać wyłącznie filmy w 2.40:1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zarzucając komuś niekompetencje warto powołać się na źródła, a nie własne wyobrażenia o tym, co rekomenduje THX. Ułatwię ci zadanie odszukania referencji na temat wytycznych i doboru kątów patrzenia w kinie domowym: CTA/CEDIA-CEB-23B Home Theater Video Design, a także THX Professional Video Systems Calibration. 


★ THX Advanced Integrator ★ HAA Advanced Integrator ★ Audyssey Certified Installer ★ www.cinemapro.pl ★

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie zarzucam niekompetencji, raczej zbytnią wiarę w normy i rekomendacje i nie dopuszczanie, że w warunkach domowych te wszystkie normy przeznaczone do dużych profesjonalnych sal kinowych nie zawsze muszą się sprawdzać. Już kiedyś poruszaliśmy tu ten sam temat i do niczego nie doszliśmy, więc szkoda ponownie bić piany.

Jeśli ktoś zamierza oglądać w swojej salce wyłącznie wydania blu-ray, najlepiej 4K i bezwzględnie 2.40:1 to oczywiście że niech robi wszystko według THX i będzie zadowolony. Ale prawda jest taka, że większość z nas ogląda materiały nie zawsze idealnej jakości. Wystarczy zapuścić netflixa czy hbo go i wtedy taka bliskość ekranu wyjdzie nam bokiem, bo każdy defekt obrazu będzie tak widoczny, że zepsuje nam całą frajdę z seansu. Nie mówiąc już, że zdarzają się też materiały w 720p, a nawet płytę DVD czasem zdarzy się puścić... więc o czym tu mówimy. Myślę, że trzeba tu zachować sensowny kompromis, a nie iść ślepo w jakieś rekomendacje.

Druga sprawa, że sam THX zmienia sobie normy, bo w 2009 roku podawał kąt optymalny właśnie 40 st., teraz pojawia się 50 st. Skąd oni to biorą?

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, qbakos napisał:

Zastanów się dwa razy z tym ekranem...

Dzięki, dałeś mi do myślenia. 

Bez projektora nie ruszę ściany z ekranem.  

Zrezygnowałem też z podwieszanego panelu na suficie/ konstrukcja leży jakby co to zawieszę.

Dowieźli materiał na obicie paneli, jestem średnio zadowolony miał być mat a jest lekkie odbicie, ale cena skutecznie mnie przekonuje. Zobaczę jutro w świetle dziennym, może to halogen tak wali po oczach ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak ten czas leci, prace idą ku końcowi :) 

Kabelki pomierzone, skrzynki do atmosa przygotowane,  celuje w magnata ic/icp 82. Ściany przygotowane do malowania. Farba kupiona, w tym tygodniu powinienem opanować temat.

Już teraz 150cali(16:9) robi banana na twarzy.

 

7.thumb.jpg.8e0b26ddbc5aec3c20d5c57d8f936c35.jpg8.thumb.jpg.9cb77cf0f20236f426f0f87c92c500cf.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Magnaty chyba nie potrzebują skrzynek, ale jako, z eto piwnicy to i dziur pewnie nie da sie wywiercić i ja chyba te magnaty także kupię, ale chyba tylko je wkręcę luzem. Trochę będzie słaobo wyglądac, ale ma być efekt. Sam jestem ciekaw. Ja teraz u siebie czekam na stolarza bo ma mi w piwnicy wstawić drzwi wraz z futrynami, ale jescze w między czasie jutro wchodzi majester i dokończy płytki w całej piwnicy bo Jeszce nie mam skończone w kotłowni i w jednym pomieszczeniu.


Kolumny: Xavian XN360 ::: Wzmacniacz: VTL MB 185 Series 2 Monoblock ::: PRE: Lamm LL2.1 :: DAC: Audiobyte Black Dragon ::: IC: Audioquest SKY DBS 72V, Van Den Hul The D-102 III XLR Głośnikowe: MIT MH 750E PLUS 2x3m, Coaxial: Apogee Wyde Eye + WBT Nextgen 0110Cu::: Zasilające: Shunyata Sidewinder + 3x Wireworld stratus 5.2 : MIT MH 750E PLUS 2x3m, Ekran: 120" Projektor: Benq W1070::: Amplituner: Denon AVR X3300 Kolumny Dolby Atmors 5.1.2: Focal Chorus 826V (front), 705V (tył, sufit), CC800V (centralny), SW800V (Subwooferr)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@kivlov

Co to znaczy magnaty nie potrzebują skrzynek? przecież to nie jest żadna konstrukcja zamknięta, do takich głośników często do dokupienia jest obudowa którą montuje się w suficie.

Papcio w sumie mógł zamontować 4x heco 200f to też ciekawe rozwiązanie.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mi się właśnie wydaje, że nie jest to konstrucja która wymaga obudowy, ale nie wiem. NIe dam sobie ręki obciąć.


Kolumny: Xavian XN360 ::: Wzmacniacz: VTL MB 185 Series 2 Monoblock ::: PRE: Lamm LL2.1 :: DAC: Audiobyte Black Dragon ::: IC: Audioquest SKY DBS 72V, Van Den Hul The D-102 III XLR Głośnikowe: MIT MH 750E PLUS 2x3m, Coaxial: Apogee Wyde Eye + WBT Nextgen 0110Cu::: Zasilające: Shunyata Sidewinder + 3x Wireworld stratus 5.2 : MIT MH 750E PLUS 2x3m, Ekran: 120" Projektor: Benq W1070::: Amplituner: Denon AVR X3300 Kolumny Dolby Atmors 5.1.2: Focal Chorus 826V (front), 705V (tył, sufit), CC800V (centralny), SW800V (Subwooferr)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja nawet nie myślałem żeby pchać je luzem w sufit. Od razu poszły w skrzynki. Zrób raz a dobrze ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skoro wszystkie kolumny grają w obudowie to już samo to powinno dać do myślenia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To już lepiej kupić wtedy małe kolumienki Focal 705V i wyjdzie podobnie bo puszki, a używki można kupić w dobrej cenie, a magnaty IC82 to koszt ok 320zł sztuka, więc za komplet 640zł, a za Focale zapłacę trochę więcej ale mam skrzynki i do tego zwrotnice i mam gwarancję jak gra bo mam na tył takie właśnie kolumienki, planuje także na boki pod 7.1.


Kolumny: Xavian XN360 ::: Wzmacniacz: VTL MB 185 Series 2 Monoblock ::: PRE: Lamm LL2.1 :: DAC: Audiobyte Black Dragon ::: IC: Audioquest SKY DBS 72V, Van Den Hul The D-102 III XLR Głośnikowe: MIT MH 750E PLUS 2x3m, Coaxial: Apogee Wyde Eye + WBT Nextgen 0110Cu::: Zasilające: Shunyata Sidewinder + 3x Wireworld stratus 5.2 : MIT MH 750E PLUS 2x3m, Ekran: 120" Projektor: Benq W1070::: Amplituner: Denon AVR X3300 Kolumny Dolby Atmors 5.1.2: Focal Chorus 826V (front), 705V (tył, sufit), CC800V (centralny), SW800V (Subwooferr)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie wszystkie przetworniki graja w obudowie. Sa takie, ktore sa koncypow“ne do zabudowy w sufity/otwarte przestrzenie

Share this post


Link to post
Share on other sites

NO i dlatego uważam, że magnaty grają bez obudowy.


Kolumny: Xavian XN360 ::: Wzmacniacz: VTL MB 185 Series 2 Monoblock ::: PRE: Lamm LL2.1 :: DAC: Audiobyte Black Dragon ::: IC: Audioquest SKY DBS 72V, Van Den Hul The D-102 III XLR Głośnikowe: MIT MH 750E PLUS 2x3m, Coaxial: Apogee Wyde Eye + WBT Nextgen 0110Cu::: Zasilające: Shunyata Sidewinder + 3x Wireworld stratus 5.2 : MIT MH 750E PLUS 2x3m, Ekran: 120" Projektor: Benq W1070::: Amplituner: Denon AVR X3300 Kolumny Dolby Atmors 5.1.2: Focal Chorus 826V (front), 705V (tył, sufit), CC800V (centralny), SW800V (Subwooferr)

Share this post


Link to post
Share on other sites

wez inny przyklad -> glosniki montowane w drzwiach samochodowych pracuja de facto w obudowie otwartej (bez zdefiniowanej pojemnosci)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zły przykład bo robi się drzwi " na beton " żeby dobrze grały czyli większe otwory nitujesz blache a mniejsze kleisz maty wygłuszajace. Są jeszcze głośniki do których buduje się komory.

Spędziłem trochę czasu na " strefacaraudio.pl"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dokładnie, nie każdy głośnik potrzebuje skrzynkę. Kontaktowałem się ostatnio z Dali, bo też rozglądam się za głośnikami sufitowymi. Pytałem ich o głośnik Phantom H-60, czy ma lub potrzebuje on dedykowaną obudowę, jak np. E-60. Napisali mi:

Cytat

Thank you for your mail.

There is no demand for a backbox for the PHANTOM H-60, but using one will help control bass performance. DALI does not have one we can offer you, but I can tell you that the optimal volume for the H-60 will be between 10 – 35 litres. We also recommend not making the backbox a complete square, but rather keeps the side different lengths to lower the risk of resonance and standing waves.

Z tego co wyczytałem, obudowa dla E-60 bardziej spełnia rolę zabezpieczenia przed wilgocią, gdyby komuś przyszło do głowy inistalować głośnik w łazience.


Kino: Denon AVC-X6500 / Denon DBT-3313UD / Klipsch RP-8000F, RP-600M, RP-504C, SPL-120

Stereo: Cayin A-55TP, Klipsch RP-8000F

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 godzin temu, subfan napisał:

Zły przykład bo robi się drzwi " na beton " żeby dobrze grały czyli większe otwory nitujesz blache a mniejsze kleisz maty wygłuszajace. Są jeszcze głośniki do których buduje się komory.

Spędziłem trochę czasu na " strefacaraudio.pl"

Dobry przyklad. Nie wszystkie drzwi robi sie na beton i nie wszystkie glosniki buduje sie w „komorach“ ;-) A nawet jesli je tak zabudujesz, nie znajdziesz zadnych sensownych parametrow TSP, pozwalajacych precyzyjnie wyznaczyc wymagana pojemnosc tych drzwi i komor.

Ja tez spedzilem troche czasu na wielu forach Car Audio ;-)

zreszta nie tylko na forach, w autach tez :-)

Edited by xajas

Share this post


Link to post
Share on other sites

Glosnik do komory to co innego niż glosnik do szczelnych drzwi które są zawsze wymagane w car audio. Wystarczy wygluszyc i uszczelnic drzwi na tych samych glosnikach i roznica bedzie noc a dzien .Są w ogóle na rynku głośniki które będą grały bez jako takiej obudowy czy komory I będą w stanie oddać pełną częstotliwość ( chodzi mi raczej o niższe rejestry ) ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 4.02.2019 o 10:55, bl4ck napisał:

 

Papcio w sumie mógł zamontować 4x heco 200f to też ciekawe rozwiązanie.

 

 

W dniu 4.02.2019 o 19:45, kivlov napisał:

..... a magnaty IC82 to koszt ok 320zł sztuka, więc za komplet 640zł, .....

Brałem obie opcje lecz finansowo lepiej wypada magnat ( heco ok.400/szt magnata 250-280/szt) dodatkowym plusem jest możliwość zamontowania oświetlenia. Koszt budowy skrzynek minimalny, faktycznie to tylko trochę pracy. Musze się trzymać budżetu bo i tak go lekko przekroczę ;)

Wpadłem na "genialny" pomysł ekran 2:1(18:9), wilk i owca cała. Już wyjaśniam 150cali dla 16:9 i 163cali dla 2.39:1. Ekran ramowy o wymiarach 381x186 +bordery maskujące z boków(ew. z dołu). Już mam pomysł jak to łatwo zrobić. Oczywiście tylko w wypadku projektora z pamięcią obrazu. 

Wczoraj troszkę się zasiedziałem i wyszło takie cuś ;)

9.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jaką obudowę zastosować pod głośnik określają jego paramatry TS a dokładnie Qts. Głośniki z duża wartością ( >0.5)tego współczynnika nadają się właśnie do montażu powiedzmy otwartego jak np.drzwi samochodu które nie są szczelne. Wiadomo wytlumieni drzwi wpływa pozytywnie ale trzeba najlepiej zmienić głośniki bo te fabryczne to wołają o pomstę do nieba.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, subfan napisał:

Są w ogóle na rynku głośniki które będą grały bez jako takiej obudowy czy komory I będą w stanie oddać pełną częstotliwość ( chodzi mi raczej o niższe rejestry ) ?

Sa, moje :-)

Rainbow Germanium

 

DSCF3333.jpg

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nizsze rejestry

TT_vs_Sub.jpg

Edited by xajas

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 godzin temu, Papcio napisał:

 

Brałem obie opcje lecz finansowo lepiej wypada magnat ( heco ok.400/szt magnata 250-280/szt) dodatkowym plusem jest możliwość zamontowania oświetlenia. Koszt budowy skrzynek minimalny, faktycznie to tylko trochę pracy. Musze się trzymać budżetu bo i tak go lekko przekroczę ;)

Wpadłem na "genialny" pomysł ekran 2:1(18:9), wilk i owca cała. Już wyjaśniam 150cali dla 16:9 i 163cali dla 2.39:1. Ekran ramowy o wymiarach 381x186 +bordery maskujące z boków(ew. z dołu). Już mam pomysł jak to łatwo zrobić. Oczywiście tylko w wypadku projektora z pamięcią obrazu. 

Wczoraj troszkę się zasiedziałem i wyszło takie cuś ;)

9.jpg

Ekrany tej wielkości potrzebują naprawdę mocnego projektora z pamięcią obiektywu. Jeśli chcesz do sdr to spokojnie wystarczy epson 9400.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@xajas ja bym tam wolał Dynaudio, B&W, Sean-Speak, a suby firm typo specjalizujące się w subach typu JL, Sound coś tam 

Ale to nie miejsce na rozmowy car audio 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ekran 150" to już mega wielki obraz. J aise obawiam u siebie, że 120" będzie za dużo z ok 4 m.


Kolumny: Xavian XN360 ::: Wzmacniacz: VTL MB 185 Series 2 Monoblock ::: PRE: Lamm LL2.1 :: DAC: Audiobyte Black Dragon ::: IC: Audioquest SKY DBS 72V, Van Den Hul The D-102 III XLR Głośnikowe: MIT MH 750E PLUS 2x3m, Coaxial: Apogee Wyde Eye + WBT Nextgen 0110Cu::: Zasilające: Shunyata Sidewinder + 3x Wireworld stratus 5.2 : MIT MH 750E PLUS 2x3m, Ekran: 120" Projektor: Benq W1070::: Amplituner: Denon AVR X3300 Kolumny Dolby Atmors 5.1.2: Focal Chorus 826V (front), 705V (tył, sufit), CC800V (centralny), SW800V (Subwooferr)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, Marcinos89 napisał:

@xajas ja bym tam wolał Dynaudio, B&W, Sean-Speak, a suby firm typo specjalizujące się w subach typu JL, Sound coś tam 

Ale to nie miejsce na rozmowy car audio 

Rainbow schodzi nizej niz Dynaudio/Scan-Speak, B&W nie robi nic sensownego do Car-Audio, JL Suby mam w jednym aucie, a znacznie lepsze Hertz Mille w innym aucie,...

Wierz mi, moje Car-Audio systemy to po czesci najbardziej "odjazdowe" rozwiazania, o ktorych innym sie nawet nie snilo.

W zalczniku znajdziesz wspomniane "cos tam"->  to tylko maly wybor moich "kreacji". Mam jeszcze ciekawsze :-)

 

Ale to nie miejsce na rozmowy car audio :-)

 

03_MG_5426.jpg

03_MG_5448.jpg

DSCF2961.jpg

DSCF3441.jpg

DSCF2987.jpg

Edited by xajas

Share this post


Link to post
Share on other sites

O panie Xajas jak się z asz na subach z mięskiem to mój maluszek jest ci dobrze znany. (Suby hertza nie zdobyły uznania klientów proporcjonalnego do otrzymanych nagród) Tu sprawa wygląda podobnie jak w home audio i jankesi znają się i na tej dziedzinie znakomicie . ( jaki Nick miałeś na strefie) już naprawdę koniec  OT 

 

20190206_094205.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.