Skocz do zawartości
IGNORED

automat DSG dotarcie silnika


Meloman

Rekomendowane odpowiedzi

2 godziny temu, Allmr napisał:

Jak ruszasz, wrzucając D lub R to czuć szarpnięcie?

Szarpnięć żadnych nie czuć. Generalnie jeździ się bardzo komfortowe. Najdziwniejsze, że kiedy hamuję przy prędkościach od 40 do 0 km/h, to silnika praktycznie nie słychać.

1 godzinę temu, Zbig napisał:

Siostra ma A-Classe III automat benzyna 1.6 i też się toto trzęsie jak galareta na wolnych obrotach...

Aż tak na szczęście nie trzepie. To raczej delikatne drgania.

 

1 godzinę temu, Zbig napisał:

A rozrząd jest łańcuchowy czy pasek?

Nie wiem niestety...

16 minut temu, Przemysław_51508 napisał:

Co do wymiany olej na dotarciu, mimo odradzania w serwisie wymieniłem po ok 1000 km.

W Skodzie też się krzywili. Podobno silniki teraz są docierane w fabryce. Tak mi mówili w ASO.

1 godzinę temu, Meloman napisał:

W Skodzie też się krzywili. Podobno silniki teraz są docierane w fabryce.

Ciekawe jak to docieranie niby wygląda ? Mi mówili o bardzo czystym montażu. Jak by nie było to wymiana oleju nie zaszkodzi. 

3 godziny temu, Przemysław_51508 napisał:

Ciekawe jak to docieranie niby wygląda ? Mi mówili o bardzo czystym montażu. Jak by nie było to wymiana oleju nie zaszkodzi. 

technologia idzie do przodu... baterie też kiedyś trzeba było formatować a teraz nie ma to żadnego sensu...

5 godzin temu, Meloman napisał:
6 godzin temu, Zbig napisał:

A rozrząd jest łańcuchowy czy pasek?

Nie wiem niestety...

Jeżeli jest pasek to w książce serwisowej powinny być podane interwały wymiany.

Jeszcze do Melomana - wygląda na to, że wszystko jest w porządku. Po prostu musisz się przyzwyczaić.

Ja w swoim aucie mam wymianę oleju co 30tys. km. Wymieniam co 15. Nie są to horrendalne koszty, nie zaszkodzi, a pomóc może. Olej w skrzyni wymieniam zgodnie z harmonogramem. Ale co najważniejsze co 15tys. wymieniam wszystkie filtry, kabinowe, powietrza, paliwa, itp. Niedowiarkom radzę sprawdzić jak wygląda filtr powietrza po takim przebiegu. Oczywiście mówię o Polsce, bo nigdzie w Europie takiego syfu w powietrzu nie widziałem ani nie czułem.

  • Moderatorzy
16 godzin temu, Meloman napisał:

W Skodzie też się krzywili. Podobno silniki teraz są docierane w fabryce. Tak mi mówili w ASO.

Głupki. Dla mnie jeśli klient sobie życzy i  płaci to bez szemrania i krzywienia powinni robić każdą rzecz , częstować kawą i mówić zapraszamy ponownie

" Mądry głupiemu ustępuje więc głupota triumfuje"

Godzinę temu, Allmr napisał:

Ja w swoim aucie mam wymianę oleju co 30tys. km. Wymieniam co 15. Nie są to horrendalne koszty, nie zaszkodzi, a pomóc może. Olej w skrzyni wymieniam zgodnie z harmonogramem. Ale co najważniejsze co 15tys. wymieniam wszystkie filtry, kabinowe, powietrza, paliwa, itp.

Ja generalnie nie widzę problemu ze zmianą oleju co 30 tys, zwłaszcza w nowym aucie którym mam przejechać 100-150 tys. km.  Pod warunkiem że lany olej jest faktycznie long life a nie tylko tak napisano na opakowaniu.  Ryzyko niestety istnieje więc dla spokoju też preferuję wymianę co 15 tys. km.  Jeżeli silnik ma wadę konstrukcyjną i/lub produkcyjną, to ona i tak wyjdzie bez względu na olej i częstotliwość jego wymiany.

Co do filtrów, wydaje mi się że paliwowego nie ma sensu wymieniać co 15 tys. km - chyba że się miało jakiś incydent z jakością paliwa.  Powietrzny dobrej jakości powinien spokojnie 30 kkm wytrzymać, to że jest zasyfiony to znaczy że dobrze filtruje, dopóki jest funkcjonalny może pracować, ale każę sobie pokazać przy kolejnym przeglądzie.  Kabinowy po zimie zdecydowanie trzeba wymienić.

3 minuty temu, stench napisał:

Głupki. Dla mnie jeśli klient sobie życzy i  płaci to bez szemrania i krzywienia powinni robić każdą rzecz , częstować kawą i mówić zapraszamy ponownie

Sektor motoryzacyjny to jest specyficzne plemię.  Mam wrażenie że poczucie własnej  wyższości mają większe niż w NASA ?

A już zwłaszcza sprzedawcy w salonach.  Większość czasu spędzają pierdząc w stołek a wiedzę o sprzedawanych produktach mają zerową.

Gość

(Konto usunięte)
10 minut temu, Zbig napisał:

Sektor motoryzacyjny to jest specyficzne plemię.  Mam wrażenie że poczucie własnej  wyższości mają większe niż w NASA ?

A już zwłaszcza sprzedawcy w salonach.  Większość czasu spędzają pierdząc w stołek a wiedzę o sprzedawanych produktach mają zerową.

A wystarczy wiedzieć jaki jest profit za sprzedane auto, by rozumieć dlaczego tak jest.

5 minut temu, kazik-t napisał:

A wystarczy wiedzieć jaki jest profit za sprzedane auto, by rozumieć dlaczego tak jest.

A co to ma do rzeczy?  Dobrze wyszkolony pracownik pracujący za stawkę niewiele wyższą od minimalnej wie wszystko co potrzeba o swojej pracy i produktach i umie to przekazać, wystarczy tylko chcieć.

Gość

(Konto usunięte)
26 minut temu, Zbig napisał:

A co to ma do rzeczy?  Dobrze wyszkolony pracownik pracujący za stawkę niewiele wyższą od minimalnej wie wszystko co potrzeba o swojej pracy i produktach i umie to przekazać, wystarczy tylko chcieć.

trudno określić co masz teraz na myśli

 

 

 

 

A czemóz to Pan łysy nie poszedł z tym pokazem do Firmy BMW?

Bo to dotyczy wszystkich silników.Na taśmie jest zachowany z pewnością czysty montaż ,ale wcześniej-po fazie obróbki mimo mycia i dmuchania coś zawsze zostanie.I to ma usunąć pierwsza wymiana oleju.

Rysa na wale czy gładzi nie zdegraduje silnika z dnia na dzień,ale pół miliona to on nie przejedzie.

kiedyś przejeżdżały bo silniki były luźniej pasowane a materiały były odpowiedniej wytrzymałości.

FSO pierwszą wymianę też zalecało wcześniej.

Od dzisiejszej nocy przychodzą nocne minusowe temperatury i chciałem sobie na parkingu zostawić autko z podniesionymi piórami i się nie da, bo w normalnej pozycji przeszkadza maska silnika. Pierwszy raz z czymś takim się spotkałem. Jest jakaś przyczyna, że tak to teraz projektują? Wiem, że mam fabryczne dmuchawy na wycieraczki, ale mimo wszystko trochę to dziwne.

2 godziny temu, Allmr napisał:

Jeszcze do Melomana - wygląda na to, że wszystko jest w porządku. Po prostu musisz się przyzwyczaić.

Dzięki. Tez tak myślę. Generalnie komfort jazdy jest w porządku. Jest ciszej niż w Vectrze C. No, ale tam miałem diesla.

Poza tym podoba mi się zawieszenie w nowym Superbie. W sam raz, jak dla mnie.

Poza tym silnik pracuje (poza wspomnianym wyjątkiem) bardzo kulturalnie. Nawet jak ciut troszkę wciśnie się pedał gazu, to tylko mocniej zamruczy. A już delikatne wciśnięcie gazu wystarczy, aby szybko ruszyć np. spod świateł. Ciekawe co by było gdyby depnął mocniej? Moc czuć.

2 godziny temu, Allmr napisał:

Ale co najważniejsze co 15tys. wymieniam wszystkie filtry, kabinowe, powietrza, paliwa, itp.

Generalnie mam podobnie. Poza tym obowiązkowe po zimie czyszczenie klimy.

20 godzin temu, venom200 napisał:

To normalne trzyma hamulec a silnik i skrzynia chcę jechać

Tak może być, zwłaszcza, że mam włączony automatyczny hamulec postojowy.

2 godziny temu, endriu napisał:

przekładka papierowa

???

4 godziny temu, Meloman napisał:

Od dzisiejszej nocy przychodzą nocne minusowe temperatury i chciałem sobie na parkingu zostawić autko z podniesionymi piórami i się nie da, bo w normalnej pozycji przeszkadza maska silnika. Pierwszy raz z czymś takim się spotkałem. Jest jakaś przyczyna, że tak to teraz projektują? Wiem, że mam fabryczne dmuchawy na wycieraczki, ale mimo wszystko trochę to dziwne.

wyłączasz stacyjkę i włączasz wycieraczki dźwignią w dół. Ustawią się w pozycji pionowej. Po włączeniu zapłonu, włączasz wycieraczki i ustawiają się w pozycji normalnej

Lumin T3, Arcam CD37, Hegel H360, ekta MKII (Troels Gravesen)

Mam jeszcze do Szanowny panów trzy krótkie pytania:

- od lat tankuję tylko na Shellu. Wcześniej ropę teraz benzynę. Na dieslu nie zauważyłem różnicy kiedy tankowałem V-Powera. Czy na benzynie z automatem tankować jednak V-Powera lub inną 98?

- zaczyna się poranne skrobanie pojazdu. Niezależnie od obowiązujących przepisów odnośnie pracy silnika w obszarze zabudowanym proszę o info czy można odpalić sobie autko i skrobać szyby? Jak to wpływa na żywotność silnika, jeżeli po nocnym uruchomieniu pracuje 3-4 minutki, może ciut dłużej zanim ruszy?

- czy można skrobać tylnią szybę, która ma podgrzewanie? Nie uszkodzi się tych przewodów grzewczych?

Godzinę temu, Meloman napisał:

- czy można skrobać tylnią szybę, która ma podgrzewanie? Nie uszkodzi się tych przewodów grzewczych?

Paski grzewcze są od wewnątrz - ale po co skrobać jak można uruchomić ogrzewanie tylnej szyby?

Godzinę temu, Meloman napisał:

czy można odpalić sobie autko i skrobać szyby? Jak to wpływa na żywotność silnika, jeżeli po nocnym uruchomieniu pracuje 3-4 minutki, może ciut dłużej zanim ruszy?

Zwykle odradzają rozgrzewanie auta na jałowym biegu, ale jak masz zalany nowoczesny syntetyk 0Wxx to nie wiem czy ma to wielkie znaczenie...

Godzinę temu, Meloman napisał:

Czy na benzynie z automatem tankować jednak V-Powera lub inną 98

A w instrukcji masz napisane aby tankować 98?  Jak nie to nie ma to żadnego sensu.  Generalnie te wszystkie paliwa premium to głównie marketingowy pic na wodę fotomontaż.

50 minut temu, Zbig napisał:

Paski grzewcze są od wewnątrz - ale po co skrobać jak można uruchomić ogrzewanie tylnej szyby?

A jak to ma na akumulator?

51 minut temu, Zbig napisał:

Generalnie te wszystkie paliwa premium to głównie marketingowy pic na wodę fotomontaż.

Tak myślałem. W instrukcji nie ma wskazań, że musi to być koniecznie 98 lub nawet, że ta benzyna jest lepsza. Pisze, że 95 lub 98.

Gość

(Konto usunięte)
2 godziny temu, Meloman napisał:

zaczyna się poranne skrobanie pojazdu

Zamontuj sobie ogrzewanie postojowe https://www.webasto-comfort.com/pl-pl/ogrzewanie/samochody-osobowe/  i zapomnij o skrobaniu. Kosztuje to w stosunku do ceny samochodu grosze (3-5 tysięcy), spala znikome ilości paliwa a będziesz wsiadał do ciepłego "odskrobanego" samochodu. Dla silnika to też bardzo zdrowe bo podgrzany płyn chodzący nagrzeje też silnik.

Nie wiem tylko jak obecnie jest z gwarancją na samochód - musisz zapytać dilera.

22 hours ago, Meloman said:

- zaczyna się poranne skrobanie pojazdu. Niezależnie od obowiązujących przepisów odnośnie pracy silnika w obszarze zabudowanym proszę o info czy można odpalić sobie autko i skrobać szyby? Jak to wpływa na żywotność silnika, jeżeli po nocnym uruchomieniu pracuje 3-4 minutki, może ciut dłużej zanim ruszy?

Generalna teoria jest taka, że to co psuje silnik to są ruchy tłoków (obroty) na zimno, z dodatkową "karą" za wysokie obroty. Tak więc należałoby od razu ruszyć, ale bez szaleństw, żeby w każdym suwie pracy było jak najwięcej energii cieplnej.

Oczywiście Webasto jest tu najlepszym wyjściem.

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.