Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wyobraź sobie zwrotnice 3- way na takich elementach.

"A ci, którzy tańczyli, zostali uznani za szalonych przez tych, którzy nie słyszeli muzyki" — Friedrich Nietzsche 

No tak, ale dla kolumny trójdrożnej trzeba brać pod uwagę takie rzeczy. Na słabych elementach zagra słabo, bo na nich jest najwięcej strat. Cewki to koszt praktycznie surowca, ale już dobre kondensatory to majątek. 

"A ci, którzy tańczyli, zostali uznani za szalonych przez tych, którzy nie słyszeli muzyki" — Friedrich Nietzsche 

Gość

(Konto usunięte)
6 minut temu, Kris_54701 napisał:

Wyobraź sobie zwrotnice 3- way na takich elementach.

nie musze sobie wyobrażać

poza tym sam projektuję kolumny i wiekszość pisanych wskazówek wynika tylko i wyłacznie z mojego własnego doswiadczenia

15 minut temu, slawek.xm napisał:

patrząc czy teraz czy w przyszłości na jakikolwiek projekt zaczynaj od zwrotnicy

zawsze!

to najważniejszy i najbardziej liczący się element kolumny , zaplanuj najlepsze elementy o wartościach najbardziej zbliżonych do oryginału i zakup je

dopiero tak przygotowany zamawiaj glosniki strugaj obudowy czy zlecaj

zwrotnica jest tym co decyduje o brzmieniu w największym stopniu

Wszystko fajnie...kazdy ma prawo do własnej opinii...ale ci co zaczynają przygodę z konstrukcjami DIY pewnie ten post czytają....albo kiedyś przeczytają...a twoja rada czy twierdzenie jest z gruntu...całkowicie błędne..i to już jest moja opinia?

Gość

(Konto usunięte)
Teraz, front247 napisał:

Wszystko fajnie...kazdy ma prawo do własnej opinii...ale ci co zaczynają przygodę z konstrukcjami DIY pewnie ten post czytają....albo kiedyś przeczytają...a twoja rada czy twierdzenie jest z gruntu...całkowicie błędne..i to już jest moja opinia?

jeszcze jakbyś tę swoja opinie umotywował byloby całkiem sensownie

takie nie bo nie jest z gruntu słabe

 

10 minut temu, slawek.xm napisał:

jeszcze jakbyś tę swoja opinie umotywował byloby całkiem sensownie

takie nie bo nie jest z gruntu słabe

 

Ty nie umotywowałes to ja też nie ...tzn. mogę oczywiscie ale nie wiem czy możemy tu zmieniac temat na lekki off top ?

Zabierając się do projektu trzeba wszystko przewidzieć. Późniejsza wymiana przykładowej cewki z z rdzeniowej o minimalnej rezystancji własnej na taką niby lepszą woskową o wyższej rezystancji zaburza podziały. To samo z kondensatorami. Każdy gra inaczej i nawet to też trzeba przewidzieć, ale przede wszystkim słuchać po zamontowaniu. Ta samą wartość, ten sam typ, ale inny producent może całkowicie zmienić wszystko.

"A ci, którzy tańczyli, zostali uznani za szalonych przez tych, którzy nie słyszeli muzyki" — Friedrich Nietzsche 

5 godzin temu, Kris_54701 napisał:

Może brakuje na nim cech konstrukcji wielodrożnych

A jakie to cechy ?

pre lampowe Adagio Sound, końcówka Sugden Au51 P MKII, AVI Laboratory Series, strojenie kolumn Adagio Sound - wszystko spięte kabelkami ;-)) żeby grało

38 minut temu, slawek.xm napisał:

jeszcze jakbyś tę swoja opinie umotywował byloby całkiem sensownie

 

 

Mnie uczono że:

1.najpierw projekt brzmienia jakie chcemy osiagnać i warunki w jakich ma grać

2. wybór (dobór ) głośników do pkt.1

3.Aplikacja w odgrodzie (obudowie),w oparciu o pkt 1 i w oparciu o parametry własne przetworników

4.zwrotnica..a najlepiej jej symulacja

5. Pierwszy test  

6. pomiar ,odsłuch...i korekcja ewentualnych błędów.

7. 3-5 dni odsłuchów i szlif brzmeinia już bez pomiarów.

8. sukces i wyborowa 0,7 ?

 

Zaczynając od zwrotnicy...to w sumie nie wiedziałbym co robić ..z czym robić i pod jakim kątem robić. 

Już uzasadniłem:) Teraz mozesz ty uzasadnić lub jeśli chcesz... kontrargumentować.

Edytowane przez front247
49 minut temu, Kris_54701 napisał:

No tak, ale dla kolumny trójdrożnej trzeba brać pod uwagę takie rzeczy. Na słabych elementach zagra słabo, bo na nich jest najwięcej strat. Cewki to koszt praktycznie surowca, ale już dobre kondensatory to majątek. 

Przecież wcześniej powiedziałeś, że kolumna 3way zagra nawet na słabych przetwornikach. To do tych słabych przetworników trzeba koniecznie dobre elementy, żeby zagrało? 

Zero krzemu w torze, to grać nie może ?

Gość

(Konto usunięte)
25 minut temu, front247 napisał:

Ty nie umotywowałes to ja też nie ...tzn. mogę oczywiscie ale nie wiem czy możemy tu zmieniac temat na lekki off top ?

każda zwrotnica jest dopasowana do konkretnego modelu kolumn do konkretnych przetworników ich umiejscowienia na froncie , odległości miedzy nimi i od krawędzi frontu , zawiera w sobie każde ścięcie sfazowanie i jego wpływ na charakterystykę, kazde pochylenie , zawartość materiału tłumiącego oraz dopasowanie obudów do konkretnych wartości rezystancji cewek, bo dla konstruktora nie zawsze najniższa rezystancja jest właściwa do odpowiedniego ksztaltowania dźwieku

dlatego mój wpis odnosi sie tylko do budowy konkretnego pomierzonego osłuchanego i udokumnetowanego gotowego projektu, ktory nalezy wykonac bez wlasnych "ulepszeń " bo każda ingerencja w oryginał zmienia jego brzmienie

nawet chcąc wprowadzac wlasne pomysły warto miec mozliwość wrócenia do pierwszej wersji by bezpośrednio porównac jakość wprowadzonych zmian

 

traktowanie zwrotnicy po macoszemu w trakcie realizacji gotowego projektu zawsze prowadzi do negatywnych zmian w dźwieku

 

10 minut temu, front247 napisał:

Mnie uczono że:

1.najpierw projekt brzmienia jakie chcemy osiagnać i warunki w jakich ma grać

2. wybór (dobór ) głośników do pkt.1

3.Aplikacja w odgrodzie (obudowie),w oparciu o pkt 1 i w oparciu o parametry własne przetworników

4.zwrotnica..a najlepiej jej symulacja

5. Pierwszy test  

6. pomiar ,odsłuch...i korekcja ewentualnych błędów.

7. 3-5 dni odsłuchów i szlif brzmeinia już bez pomiarów.

8. sukces i wyborowa 0,7 ?

 

Zaczynając od zwrotnicy...to w sumie nie wiedziałbym co robić ..z czym robić i pod jakim kątem robić. 

Już uzasadniłem:) Teraz mozesz ty uzasadnić lub jeśli chcesz... kontrargumentować.

nie zrozumieliśmy się , Ty piszesz o tworzeniu nowego projektu a ja o klonowaniu istniejacego tak jak to zrobił Kris

13 minut temu, front247 napisał:

4.zwrotnica..a najlepiej jej symulacja

ten punkt jest właściwy dla bardzo początkujących

bardzo często symulacja nie pokrywa się z końcową zwrotką

pod kątem technicznym takie podejście jest bezpieczne , ale tylko wstępnie i nie ma co do niego przywiązywać wagi

24 minuty temu, Kazik II napisał:

A jakie to cechy ?

A tego to nie wiem, ale oponenci sugerują, że wielodrożne są w czymś lepsze, to może tej lepszości im brakuje.

17 minut temu, daris666 napisał:

Przecież wcześniej powiedziałeś, że kolumna 3way zagra nawet na słabych przetwornikach. To do tych słabych przetworników trzeba koniecznie dobre elementy, żeby zagrało? 

Jeśli stracisz sygnał na zwrotnicy czy też go zniekształcisz to nie obejdzie się bez pogorszenia właściwości sonicznych zestawu. To nie tak, że słabe głośniki tworzą jakieś wąskie gardło, przed które możesz wrzucić wszystko co nie jest gorsze. Każdy element tak zwrotka jak i głośniki wpływają na brzmienie.

30 minut temu, front247 napisał:

1.najpierw projekt brzmienia jakie chcemy osiagnać

A ja bym poprosił o rozwinięcie punktu pierwszego, bo chyba nie zrozumiałem.

"A ci, którzy tańczyli, zostali uznani za szalonych przez tych, którzy nie słyszeli muzyki" — Friedrich Nietzsche 

15''900 Euro /para szerokopasmowe, porażka brzmieniowa  i nie mają startu do normalnych zestawów.

Moim zdaniem ?

 

pre lampowe Adagio Sound, końcówka Sugden Au51 P MKII, AVI Laboratory Series, strojenie kolumn Adagio Sound - wszystko spięte kabelkami ;-)) żeby grało

1 godzinę temu, slawek.xm napisał:

patrząc czy teraz czy w przyszłości na jakikolwiek projekt zaczynaj od zwrotnicy

zawsze!

to najważniejszy i najbardziej liczący się element kolumny , zaplanuj najlepsze elementy o wartościach najbardziej zbliżonych do oryginału i zakup je

dopiero tak przygotowany zamawiaj glosniki strugaj obudowy czy zlecaj

Dla mnie brzmi to troche bez sensu -> zaczynasz od konca

Kiedys bralem udzial w ciekawym szkoleniu/workshopie na temat budowania glosnikow i projektowania pasownych zwrotnic. Kolejnosc wygladala dokladnie odwrotnie.

1. Wybierz przetworniki pasujace do twojej koncepcji i obudowy

2. Zakup przetworniki

3. Zbuduj obudowej

4. Zabuduj przetworniki

5. Przeprowadz pomiary parametrow TSP przetwornikow zabudowanych w obudowie!!!! 

Tylko w ten sposob otrzymasz wlasciwe, realne i indywidualne dla kazdego przetwornika parametry, potrzebne do poprawnego symulowania/projektowania zwrotnicy!!!

6. Przejmij wyniki tych pomiarow do programow symulujacych/projektujacych zwrotnice.

 

Zaczynajac od zwrotnicy bez danych pomierzonych przetwornikow robisz projektowanie w ciemno na pale nie wiedzac jak beda sie w pozniejszym etapie zakupione przetworniki zachowywaly. Ryzyko -> taka niepasowna zwrotnice mozesz wyrzucic do smietnika

 

To tak jak bys budowal dom zaczynajac od dachu ?

  

 

Edytowane przez xajas

A pasmo rewelacja i och konstruktora.Tylko muzyki brak, ale jak lubi się kolorowany ( zniekształcony dźwięk) to czemu nie słuchać.

pre lampowe Adagio Sound, końcówka Sugden Au51 P MKII, AVI Laboratory Series, strojenie kolumn Adagio Sound - wszystko spięte kabelkami ;-)) żeby grało

2 minuty temu, Kazik II napisał:

15''900 Euro /para szerokopasmowe, porażka brzmieniowa  i nie mają startu do normalnych zestawów.

Moim zdaniem ?

 

Jakich szerokopasmowek słuchałeś pod swoją strzechą?

"A ci, którzy tańczyli, zostali uznani za szalonych przez tych, którzy nie słyszeli muzyki" — Friedrich Nietzsche 

14 minut temu, Kris_54701 napisał:

A tego to nie wiem, ale oponenci sugerują, że wielodrożne są w czymś lepsze, to może tej lepszości im brakuje.

 Jak ciągniesz ten temat to ok. Twoja sprawa. Pierwszy problem głośnika szerokopasmowego to bas. Drugi to jego "szybkość", trzeci to zniekształcenia a czwarty to góra, która każdemu nie musi odpowiadać. Niektórych tematów  nie przeskoczysz jednym głośnikiem. Dlatego wymyślono systemy wielodrożne. I uwierz mi, że są sporo bardziej popularne niż układy jednodrożne. Ciekawe dlaczego .......

Edytowane przez daris666

Zero krzemu w torze, to grać nie może ?

Nie będzie reklamy ?

pre lampowe Adagio Sound, końcówka Sugden Au51 P MKII, AVI Laboratory Series, strojenie kolumn Adagio Sound - wszystko spięte kabelkami ;-)) żeby grało

Gość

(Konto usunięte)
5 minut temu, xajas napisał:

Dla mnie brzmi to troche bez sensu -> zaczynasz od konca

Kiedys bralem udzial w ciekawym szkoleniu/workshopie na temat budowania glosnikow i projektowania pasownych zwrotnic. Kolejnosc wygladala dokladnie odwrotnie.

1. Wybiez przetworniki pasujace do twojej koncepcji i obudowy

2. Zakup przetworniki

3. Zbuduj obudowej

4. Zabuduj przetworniki

5. Przeprowadz pomiary parametrow TSP przetwornikow zabudowanych w obudowie!!!! 

Tylko w ten sposob otrzymasz wlasciwe, realne i indywidualnedla kazdego przetwornika parametry, potrzebne do symulowania/projektowania zwrotnicy!!!

6. Przejmij wyniki tych pomiarow do programow symulujacych/projektujacych zwrotnice.

 

Zaczynajac od zwrotnicy robisz projektowanie w ciemno na pale nie wiedzac jak beda sie w pozniejszym etapie zakupione przetworniki zachowywaly.

 

To tak jak bys budowal dom zaczynaajaac od dachu ?

  

 

zaiste zrozumiałeś wszystko ?

tylko nie zastanowiło Cię , że piszę o gotowej zwrotnicy

czyli do konkretnego projektu

tak to jest jak szuka się na siłę punktu udupienia bez zrozumienia o czym pisze interlokutor

zaczynam podejrzewać , że u Ciebie robi się to standardem

Edytowane przez slawek.xm
1 minutę temu, Kazik II napisał:

Nie będzie reklamy ?

Ale prosimyyyyyyyy.....

2 minuty temu, daris666 napisał:

Pierwszy problem głośnika szerokopasmowego to bas. Drugi to jego "szybkość"

To akurat jedne na zalet szerokopasmówki ale jak bierzesz pod uwagę głośnik od magnetofonu jamnik to przyznam ci rację.

"A ci, którzy tańczyli, zostali uznani za szalonych przez tych, którzy nie słyszeli muzyki" — Friedrich Nietzsche 

1 minutę temu, Kris_54701 napisał:

Ale prosimyyyyyyyy.....

To akurat jedne na zalet szerokopasmówki ale jak bierzesz pod uwagę głośnik od magnetofonu jamnik to przyznam ci rację.

Która, bas ? 

Zero krzemu w torze, to grać nie może ?

4 minuty temu, daris666 napisał:

czwarty to góra,

Bardzo naturalna, subtelna góra. W systemach wielodrożnych aby uzyskać dostateczną ilość szczegółów, trzeba wybić wysokotonowke. AN gra bardzo detalicznie w całym paśmie, przez co nie wymaga podkreślania wysokich tonów.

"A ci, którzy tańczyli, zostali uznani za szalonych przez tych, którzy nie słyszeli muzyki" — Friedrich Nietzsche 

10 minut temu, slawek.xm napisał:

zaiste zrozumiałeś wszystko ?

tylko nie zastanowiło Cię , że piszę o gotowej zwrotnicy

czyli do konkretnego projektu

tak to jest jak szuka się na siłę punktu udupienia bez zrozumienia o czym pisze interlokutor

zaczynam podejrzewać , że u Ciebie robi się to standardem

Czy przypadkiem nie ty jestes tym expertem od udupiania sie do "niepoprawnie konstruowanych glosnikow"?

Znajde setke cytatow ?

Nawet w konkretnym projekcie gotowa zwrotnica to subotymalne/prymitywne rozwiazanie. Taka zwrotnica, takie gotowce nie uwzgledniaja indywidualnych parametrow przetwornika i wykonania obudowy.

Dyskutujesz o wplywie i roznicach brzmienia cewek zalewanych woskiem i miodem, a ignorujesz podstawowe parametry jak TSP i obudowe?

 

PS.

Nie nadarmo wiele Programow do projektowania zwrotnic wymaga jaako parametry wejsciowe pomiary np. z takichsystemow jak ARTA.  Nie masz pomiarow, nie masz zwrotnicy ?

Edytowane przez xajas
1 minutę temu, daris666 napisał:

Która, bas ? 

Tak, bas. Jest bardzo szybki, jest krótki, wielobarwny i co najważniejsze ma swoje idealne odwzorowanie harmonicznych w całym paśmie. Z wielodrożnych tego nigdy nie słyszałem.

"A ci, którzy tańczyli, zostali uznani za szalonych przez tych, którzy nie słyszeli muzyki" — Friedrich Nietzsche 

Teraz, Kris_54701 napisał:

Bardzo naturalna, subtelna góra. W systemach wielodrożnych aby uzyskać dostateczną ilość szczegółów, trzeba wybić wysokotonowke. AN gra bardzo detalicznie w całym paśmie, przez co nie wymaga podkreślania wysokich tonów.

Tak tak, wiemy że wszystkie wysokotonówki to gówno ( za przeproszeniem ). 

 

 

Zero krzemu w torze, to grać nie może ?

Teraz, daris666 napisał:

Tak tak, wiemy że wszystkie wysokotonówki to gówno ( za przeproszeniem ). 

 

 

Niskotonowe też ?

nagrywamy.com

1 minutę temu, Kris_54701 napisał:

Tak, bas. Jest bardzo szybki, jest krótki, wielobarwny i co najważniejsze ma swoje idealne odwzorowanie harmonicznych w całym paśmie. Z wielodrożnych tego nigdy nie słyszałem.

Tak jest krótki. Jak zrobisz w tunelu to będzie się wlekł.  Takie spostrzeżenia to sam zaobserwowałem. 

Zero krzemu w torze, to grać nie może ?

7 minut temu, slawek.xm napisał:

zaiste zrozumiałeś wszystko ?

Jeśli odnośnie moich zastrzeżeń do punktu pierwszego to mam pytania. 

W jaki sposób mam zaplanować jakieś tam wyimaginowane brzmienie, jeśli kolumny mają grać wiernie i neutralnie?

Czy chodzi o jakieś pokolorowanie, uwydatnienie części pasma czy jak?

"A ci, którzy tańczyli, zostali uznani za szalonych przez tych, którzy nie słyszeli muzyki" — Friedrich Nietzsche 

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.