Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Ja mam inne odczucia na temat głośników szerokopasmowych - nie miałem dużych oczekiwań co do dołu, ale do średnicy i góry już tak. I o dziwo po filtrze całość generalnie gra równo, choć skuteczność jest tragiczna, to średnica i góra... no u mnie źle. Chciałem odwzorować za grosze słynne auratony, głośniczek czterocalowy, więc nic mu zasadniczo w tym paśmie nie przeszkadza, a tu klops. Z ciekawości wróciłem do współczesnych konstrukcji tego typu (znaczy posłuchałem ich po latach) i okazało się, że sentyment to jedno a fakty to drugie - to generalnie tak gra. Oczywiście lepiej niż moje za pięć dych, ale chodzi o charakter lekko "podwiniętego" pasma prezencyjnego. Trochę się dziwię, że piszecie o wspaniałych wokalach, proponowałbym polskie wokale dla testu, czy nadal jest tak wspaniale, bo myślę, że wątpię. Dołożenie jakiegokolwiek gwizdka chyba poprawiłoby sytuację, ale nie o to chodzi. A na papierze czy w pomiarach ok... 

nagrywamy.com

... 

Godzinę temu, przemak napisał:

Trochę się dziwię, że piszecie o wspaniałych wokalach, proponowałbym polskie wokale dla testu, czy nadal jest tak wspaniale, bo myślę, że wątpię.  

... nie mam zbyt wielu rodzimych wokalistek, ale np Grażyna Łobaszewska, Mira Kubasińska, Martyna Jakubowicz, Salach wypadają całkiem dobrze. Nie mam problemów z sybilantami, jest gładko, przyjemnie. Po części jest to też zasługa dobrze wykonanych transformatorów głośnikowych z Trafoniki.

Ciekawie 😥- bardzo źle wypadają winyle nagrane w latach osiemdziesiątych, w początkach cyfrowości. Omijam z daleka. Podobnie współczesne nagrania realizowane osobno przez każdego z podwykonaców w jego domowym studio, a później miksowane gdzieś tam, też tragicznie. Każdy utwór brzmi inaczej.

Głośnik nie wybacza, doskonale pokazuje realizację i to jest jedna z wad.

Gdybym miał zmieniać rodzaj zespołu głośnikowego to ewentualnie poszedłbym w zespoły zamknięte typu kompakt. Też mają wady, mały bas w porównaniu z bass refleksem. 

Mały ale dobry 😊.

 

 

 

32 minuty temu, Lisor napisał:

Głośnik nie wybacza, doskonale pokazuje realizację i to jest jedna z wad.

Z moich doświadczeń wynika, że jest wręcz przeciwnie - nie jest w stanie poprawnie odtworzyć nowoczesnego nagrania. To się może nie podobać, ale te nagrania nie seplenią. 

34 minuty temu, Lisor napisał:

bardzo źle wypadają winyle nagrane w latach osiemdziesiątych,

A Martyna to kiedy swoje najlepsze rzeczy nagrała? 😉

nagrywamy.com

...  Martynę akurat mam w formacie cyfrowym, współczesną. Ostatnia płyta.

Ciekawa sprawą są nagrania na winylach z lat osiemdziesiatych, mianowicie za sprawą ekonomicznego zapóźnienia naszego kraju w zasadzie były nagrane bez sprzętu cyfrowego- bo zwyczajnie go wtedy w kraju nie było. I takie nagrania , np Muzy, Poljazzu, etc brzmią obecnie zupełnie przyzwoicie w przeciwieństwie do płyt zachodnich, gdzie postęp nastąpił.

 

 

W dniu 29.11.2021 o 22:11, slawek.xm napisał:

może cuś w tym stylu

"Supravoxy są optymalizowane pod kątem wysokiej efektywności, a nie wysokiej mocy, co wiąże się z relatywnie krótką cewką drgającą (ale dzięki temu cały układ drgający jest lżejszy) i umiarkowaną amplitudą maksymalną; 215 GMF może pracować liniowo w zakresie +/-4 mm i przyjąć moc 40 W. Zupełnie wystarczy w przypadku podłączenia większości wzmacniaczy lampowych. "

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jak się przyjrzeć pomiarowi tego zastawu to zakres 1-5kHz  najbardziej że się tak wyrażę, słyszalny przez nasz umysł jest delikatnie mówiąc "poszatkowany".

supra_Akustyk.jpg

 

Pisał o tym Troels Gravesen testwał i modyfikował tego Supravoxa

supra_TG.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Ape

GŁOŚNIKOWY OPORNIK

W dniu 30.11.2021 o 06:28, Lisor napisał:

... Supravox 215 Signature Bicone gra u mnie z wszelkimi małymi lampkami- w przedziale mocy wzmacniacza od 3 do 7 W. Nie wymaga korekty charakterystyki. Basu jest wystarczająco. Nie planuję zmian😊.

 

chyba jeden z najciekawszych z całej serii. Trzeba jednak pogodzić się ze "specyficznymi" wysokimi tonami, które moduluje dodatkowa mini-membrana tzw Whizzer.

Pozbawiony tego "nalotu" jest Supravox 215 Signature. Jeżeli przyjrzeć się bliżej parametrom T/S oraz wykresom dB/Spl ten Supravox 215 Signature  i Visaton B200 są, można powiedzieć bliźniacze, a drobne różnice można przyjąć jako tzw tolerancję +/- 5% nawet na poziomie tego samego produktu u jednego producenta

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

 

 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Ape

GŁOŚNIKOWY OPORNIK

Gość

(Konto usunięte)

Tak sobie myślę, że cos w tym głosniku jest jednak skoro i Troels i Andrzej wzieli akurat ten model "na warsztat" 🙂

dołki i górki to jest sposob na uzyskanie brzmienia  rozlożenie akcentów ...i albo sie taki sposob prezentacji pokocha albo znienawidzi

u Kisiela mimo wszystko charakterystyka trzyma sie w zakresie +-2db nie liczac bardzo wąskopasmowego dołka na 2khz , ale akurat na tej czestotliwości moze to byc nawet zbawienne 

dla porownania kolumny AA Duo Omega, o ktorych Kisiel pisał w samych superlatywach, a nawet dla siebie kupil kolumny tej firmy

obraz.thumb.png.aeca58578c9873e1ff657ed2701d2803.png

W dniu 2.12.2021 o 00:41, Krzysztof_56775 napisał:

A tą firmę znacie ? Szerokopasmówki to ich chleb powszedni.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Tu są właśnie Supravoxy, o których pisałem wyżej, z głośnikiem wysokotonowym. Ppodobne rozwiązanie proponuje zresztą  sam dystrybutor akustyk.com.pl polecając w to miejsce Scan-Speak H2606/920000

test w highfidelity mówi wiele o brzmieniu  

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Cytat

"Rozpatrując ten system w kategoriach bezwzględnych trzeba by powiedzieć, że nie dostaniemy niskiego basu i ciśnienia porównywalnego z klasycznymi konstrukcjami"

"jak powinna brzmieć muzyka. To przekaz nie dla wszystkich. Żeby docenić to, co oferuje, trzeba bowiem mieć doświadczenie, zarówno jeśli chodzi o brzmienie muzyki na żywo, jak i brzmienie muzyki reprodukowanej"

"Słyszę organiczny przekaz, spójne brzmienie, świetną dynamikę i ładne barwy. Nie ma w tym graniu poruszania powietrza, nie ma „fizyczności”, jest raczej natychmiastowe przerzucenie mostem powietrznym pomiędzy płytą i nami informacji składających się na coś więcej niż tylko mechaniczne odtworzenie."

Dlatego, między innymi u siebie zdecydowałem się "otworzyć" obudowę, i to był trafiony pomysł, nie mam mruczenia typowego, komercyjnego BR, ale wyraźnie jest więcej muzyki w muzyce. Tak jak pisałem już dużo wcześniej, największą niespodzianką tego zabiegu było "otworzenie" się zakresu średniotonowego.

___________________________________________________________________________________________

odp @slawek.xm

15 minut temu, slawek.xm napisał:

dla porownania kolumny AA Duo Omega, o ktorych Kisiel pisał w samych superlatywach, a nawet dla siebie kupil kolumny tej firmy

tyle że to już pomiar całej kolumny wielodrożnej, do tego tubowej, gdzie, jak nie raz to zostało opisane, zakres 1-2kHz jest "uprzewilijowany" przez samą tubę, nie wiem jak to napisać, ale kiedy w głośniku tubowym wyciszymy właśnie ten zakres, to specyficzna naleciałość brzmienia tuby zanika, a pozostaja same jej zalety.

Moj post był tak długi, że wyjąłeś tylko jego fragment, a generalnie chciałem napisać, że od 215 GMF użytego przez akustyka w tym zestawie sporo lepszy jest jest 215 Signature, ktory ma mocno zbliżone parametry do B200 🙂

 

osobiście uważam, że sam wykres nie gra, ale warto coś tam pomierzyć, żeby wiedzieć, czy i gdzie są problemy z którymi warto popracować. 

Głośniki szerokopasmowe, są na tyle wdzięczne, że często niektóre zakresy można "poprawić" ot chociażby zmianą rodzaju czy ilości wytłumienia, delikatnymi przesunięciami ustawienia głośnika w pomieszczeniu. Nie muszą tu być użyte tylko stricte filtry elektryczne RLC.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Ape

GŁOŚNIKOWY OPORNIK

Gość

(Konto usunięte)
12 minut temu, Ape napisał:

Moj post był tak długi, że wyjąłeś tylko jego fragment, a generalnie chciałem napisać, że od 215 GMF użytego przez akustyka w tym zestawie sporo lepszy jest jest 215 Signature, ktory ma mocno zbliżone parametry do B200 🙂

 

13 minut temu, Ape napisał:

osobiście uważam, że sam wykres nie gra

widzę niekonsekwencję

z jednej strony porównujesz parametry głośników ,które sa czystko technicznymi danymi

sam wklejasz przebiegi charakterystyk

a z drugiej pozbawiasz się możliwości wyciągania jakichkolwiek wniosków z tych przebiegów 🙂

ale zgadzam się ,ze to nie wykresów słuchamy

tylko nie można wysnuwać wniosków że dwa różne głośniki będą grac podobnie bo ich parametry są bliskie

dwie rózne kolumny skonstruowane na tych samych przetwornikach moga brzmiec absolutnie inaczej , drastycznie róznie

To prawda, swojego czasu słuchałem kolumn zbudowanych wyłącznie na eliptikorach, grały źle albo bardzo źle. Aplikacja jest najważniejsza. 

Zero krzemu w torze, to grać nie może ?

Gość

(Konto usunięte)
22 minuty temu, Ape napisał:

Głośniki szerokopasmowe, są na tyle wdzięczne, że często niektóre zakresy można "poprawić" ot chociażby zmianą rodzaju czy ilości wytłumienia, delikatnymi przesunięciami ustawienia głośnika w pomieszczeniu

w kazdej konstrukcji zespolów głosnikowych te manewry sie stosuje i nie jest tak,ze głosniki szerokopasmowe sa akurat wdzięczniejszym materiałem do budowy

czasem wyrównanie pasma szerokopasmówki może byc gorszym rozwiązaniem ze wzgledu na utarte szczegółów niz prosta zwrotnica z dodanym tweeterem na przykład

4 minuty temu, daris666 napisał:

To prawda, swojego czasu słuchałem kolumn zbudowanych wyłącznie na eliptikorach, grały źle albo bardzo źle. Aplikacja jest najważniejsza. 

jednego modelu na pewno nie podasz ale drugi mógłbys , no chyba ,że to ta sama firma 🙂

i przy okazji słuchałes tych na 38we skonstruowanych blisko Ciebie?

w kazdej konstrukcji zespolów głosnikowych te manewry sie stosuje i nie jest tak,ze głosniki szerokopasmowe sa akurat wdzięczniejszym materiałem do budowy
czasem wyrównanie pasma szerokopasmówki może byc gorszym rozwiązaniem ze wzgledu na utarte szczegółów niz prosta zwrotnica z dodanym tweeterem na przykład
Niestety ale tu nie masz racji w całości. Bo odnosząc się do materiałów tłumiących i ustawienia racja jest, jednak przy konwencjonalnych zestawach filtrowanie RLC jest podstawą, a przy jednogłośkowej konstrukcji fullrange zupełnie nie.

GŁOŚNIKOWY OPORNIK

Gość

(Konto usunięte)
2 minuty temu, Ape napisał:
8 minut temu, slawek.xm napisał:
w kazdej konstrukcji zespolów głosnikowych te manewry sie stosuje i nie jest tak,ze głosniki szerokopasmowe sa akurat wdzięczniejszym materiałem do budowy
czasem wyrównanie pasma szerokopasmówki może byc gorszym rozwiązaniem ze wzgledu na utarte szczegółów niz prosta zwrotnica z dodanym tweeterem na przykład

Niestety ale tu nie masz racji w całości. Bo odnosząc się do materiałów tłumiących i ustawienia racja jest, jednak przy konwencjonalnych zestawach filtrowanie RLC jest podstawą, a przy jednogłośkowej konstrukcji fullrange zupełnie nie.

już w tym wątku na ten temat pisałem, to jest kwestia tylko filozofii tworzenia

jesli ktos uwaza ,ze glosnik szerokopasmowy to tylko driver drut i wzmak to ok niech stara się tworzyć ukad wg własnego uznania

podobnie jest z filozofią filtrów pierwszego rzedu stosowana przez Vanderseena ,tylko first order i koniec nawet dla woofera , ale czy jego kolumny graja najlepiej na swiecie?

16 minut temu, slawek.xm napisał:

jednego modelu na pewno nie podasz ale drugi mógłbys , no chyba ,że to ta sama firma 🙂

i przy okazji słuchałes tych na 38we skonstruowanych blisko Ciebie?

1. Nie podam na forum 🙂 

2. Właśnie nie słuchałem, chyba mnie to ominęło 🙂  ale niedługo będę słuchał czegoś jeszcze ciekawszego. 

Zero krzemu w torze, to grać nie może ?

42 minuty temu, daris666 napisał:

To prawda, swojego czasu słuchałem kolumn zbudowanych wyłącznie na eliptikorach, grały źle albo bardzo źle. Aplikacja jest najważniejsza. 

nie wiem ,jak można spier...... takie głośniki ,toż to można ierwszym rzędem ciąć🙂

48 minut temu, daris666 napisał:

słuchałem kolumn zbudowanych wyłącznie na eliptikorach

Nie słuchałem, ale właśnie rozmawiałem z kolegą (nie z forum, ale znany tutaj) - kupił komplet, twierdzi, że owszem elipticory są inne, czy lepsze trudno powiedzieć, ale na pewno nie za taką kasę, zostaje przy normalnych 😉 

nagrywamy.com

Gość

(Konto usunięte)
1 minutę temu, szpotek73 napisał:

nie wiem ,jak można spier...... takie głośniki ,toż to można ierwszym rzędem ciąć🙂

Darek nie jest jedynym źródłem informacji , że można, .uwierz mi 🙂

poza tym , na audioshow we trzech razem sluchaliśmy monitorów na elli i...potencjal był ale do dobrego grania brakowalo , uciąłem sobie krótką pogawędkę z konstruktorem i zarzekał się , że dopasuje je do mojego gustu 🙂

to były te za 50 tysi

obraz.thumb.png.81d2a163d3551c8d486d453dc21121ee.png

natomiast opinie o tych Gravesena wystawianych w Monachium były absolutnie "Wow" nawet wyrażane przez Kisiela

http://www.troelsgravesen.dk/Ellipticor-1.htm

15 minut temu, daris666 napisał:

Zależy jakie ma normalne 🙂

Normalne scany, dziesięć razy tańsze 😉

nagrywamy.com

2 godziny temu, slawek.xm napisał:

Darek nie jest jedynym źródłem informacji , że można, .uwierz mi 🙂

poza tym , na audioshow we trzech razem sluchaliśmy monitorów na elli i...potencjal był ale do dobrego grania brakowalo , uciąłem sobie krótką pogawędkę z konstruktorem i zarzekał się , że dopasuje je do mojego gustu 🙂

to były te za 50 tysi

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

natomiast opinie o tych Gravesena wystawianych w Monachium były absolutnie "Wow" nawet wyrażane przez Kisiela

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Szkoda, że ta firma chyba już nie istnieje. Te monitory miały całe aluminiowe obudowy.  Rok wcześniej czy później wystawiali podłogówki na scanach spięte z audio research. Bardzo mi się to podobało.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez daris666

Zero krzemu w torze, to grać nie może ?

Gość

(Konto usunięte)

wiedząc jak gra 18we to dałbym mu membranę bierna od dołu a na gorze dołozył nawet malutki 4cm AMT i mógłby startowac z każdą szerokopasmówką

byle własnie pozwolic mu grać bardziej tak jak  chce sam głosnik niz jak chciałby konstruktor

on ma swoj styl jest jak jednorozec , ktory żyje na wlasnych zasadach

pomiar 18we na trapezowym froncie OB bez filtra

obraz.thumb.png.98a038a30827ff336b9bcb8e02e597d1.png

Gość

(Konto usunięte)
6 godzin temu, Ape napisał:

tyle że to już pomiar całej kolumny wielodrożnej, do tego tubowej, gdzie, jak nie raz to zostało opisane, zakres 1-2kHz jest "uprzewilijowany" przez samą tubę, nie wiem jak to napisać, ale kiedy w głośniku tubowym wyciszymy właśnie ten zakres,

Chodzi o to ,że rozmiar ust tubki jest granicą przetwarzanego pasma i ciśnienie akustyczne gwałtownie spada , a w przypadku kolumn AA granica odtwarzanego przez tubę wysokotonową pasma kończy się właśnie ok 2khz dlatego zawirowania charakterystyki wypadają tam właśnie w punkcie podziału

drugą przyczyna jest spora odległość centr głośników średnio tonowego i wysokotonowego ze względu właśnie na rozmiar tuby średniotonowej

Słuchałem wielokrotnie kolumn AA i zawsze robiły na mnie wrażenie swoja potęga dzwieku połaczonego ze zwiewnoscią doslownie na twarzy czulem muzykę bezpośrednią szybką a jednocześnie łagodną jak powiew w czerwcowy wieczór

aktywny bas troche odstawał od całości ale ogólne wrażenie zawsze bylo co najmniej pozytywne

1 godzinę temu, slawek.xm napisał:

Chodzi o to ,że rozmiar ust tubki jest granicą przetwarzanego pasma i ciśnienie akustyczne gwałtownie spada , a w przypadku kolumn AA granica odtwarzanego przez tubę wysokotonową pasma kończy się właśnie ok 2khz dlatego zawirowania charakterystyki wypadają tam właśnie w punkcie podziału

drugą przyczyna jest spora odległość centr głośników średnio tonowego i wysokotonowego ze względu właśnie na rozmiar tuby średniotonowej

Słuchałem wielokrotnie kolumn AA i zawsze robiły na mnie wrażenie swoja potęga dzwieku połaczonego ze zwiewnoscią doslownie na twarzy czulem muzykę bezpośrednią szybką a jednocześnie łagodną jak powiew w czerwcowy wieczór

aktywny bas troche odstawał od całości ale ogólne wrażenie zawsze bylo co najmniej pozytywne

Ja mam trochę inne wyobrażenie o przekazie

Będąc przed sceną dźwięk jest tam, dosłownie tam na scenie, wtedy trójwymiarowość źródeł pozornych są lepiej odbierane (każde źródło z własnym otoczeniem).
Gdy podbicie i kierunkowość tub emitowane jest na słuchacza to jest poczucie estrady, duża dynamika słabe 3D,
dopiero przy dużej odległości, ze współpracą akustyki następuje stonowanie i rozprzestrzenianie od źródeł

Najgorsza przy tubach tubkach itp. to nad-wyrazistość która nie jest spójna w dolnym pasmem, te charakterystyki nie pasują do siebie,
następny to czas przekazu z tub i od modułów basowych, dokladnie wzmocnienie tub przysłania i dociera szybciej do słuchacza, brak wypełnienia, to jakby próbować zmieszać farby będąc na przeciwnych biegunach

To tak delikatnie na temat😉

 

Edytowane przez .:Gerard:.
Gość

(Konto usunięte)
8 minut temu, .:Gerard:. napisał:

Najgorsza przy tubach tubkach itp. to nad-wyrazistość która nie jest spójna w dolnym pasmem, te charakterystyki nie pasują do siebie,

z tym modułem basowym grały zajebiscie ... oczywiscie dla mnie 🙂

https://www.avantgarde-acoustic.de/en/products/subwoofer/basshorn-xd.html

Tez słuchałem i to w limitowanej wersji, można rozpoznać po masywniejszej konstrukcji ram

akustyka dyskretnie zrobiona przez profi

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez .:Gerard:.
Gość

(Konto usunięte)
4 minuty temu, .:Gerard:. napisał:

Tez słuchałem i to w limitowanej wersji, można rozpoznać po masywniejszej konstrukcji ram

akustyka dyskretnie zrobiona przez profi

2.thumb.jpg.ce1387acf683299c64f5debbffc3a164.jpg

jakbym mial odpowiednie pomieszczenie to jest uklad dla mnie

nawet jeśli nie jest idealem,podobami się takie granie

Teraz, slawek.xm napisał:

jakbym mial odpowiednie pomieszczenie to jest uklad dla mnie

nawet jeśli nie jest idealem,podobami się takie granie

 Zauważ Sławku ze niektórzy kręcą nosem gdy bas jest z boku kolumny, a tu bas jest w oddzielnej konstrukcji, nos by im odpadł 😉

Przyznaje, ze przy większej odległości całkiem przyjemnie się słucha

 

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.