Skocz do zawartości
IGNORED

4 kółka


il Dottore
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Godzinę temu, kangie napisał:

@rafal735r zapraszam do podzielenia się fotkami/informacjami o Twojej E39 (moje marzenie sprzed lat) na moim Blogu. Będę zaszczycony.

 

Wrzucę co nieco potem. Pogrzebie jeszcze w archiwum 🙂

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

?👈

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
8 godzin temu, Drizzt napisał:

to wracamy do hybrydy

Ja się pytam: a po co komu hybryda??? Zobacz ten gnojówkowóz - prawie 300 kunia, 5.7s do setki, v.max 250km/h (ograniczona elektronicznie). Zużycie paliwa: Mercedes podaje 6,2l/100km, czyli w realnym życiu nie ma mowy byś 7.5l/100km przeskoczył. Porównaj to z osiągami hybryd - szczególnie v. max i ciężar przyczepy do ciągania są w hybrydach bardzo ograniczone.

Wersja AMG Premium Plus - więc na pokładzie wszystko, łącznie z Burmesterem. I to nazywam samochodem. Po co komu hybryda? Ja nie mówię,  że hybrydy złe, szczególnie w mieście, ale na trasie koło dobrego diesla nawet nie stały. A to jest dobry diesel.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez il Dottore

Jeśli DAC - to NOS-DAC z buforem lampowym, jeśli wzmacniacz - to Pure Class A.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
3 minuty temu, il Dottore napisał:

Ja się pytam: a po co komu hybryda??? Zobacz ten gnojówkowóz - prawie 300 kunia, 6.2s do setki, v.max 250km/h (ograniczona elektronicznie). Zużycie paliwa: Mercedes podaje 6,2l/100km, czyli w realnym życiu nie ma mowy byś 7.5l/100km przeskoczył. Porównaj to z osiągami hybryd - szczególnie v. max i ciężar przyczepy do ciągania są w hybrydach bardzo ograniczone.

Wersja AMG Premium Plus - więc na pokładzie wszystko, łącznie z Burmesterem. I to nazywam samochodem. Po co komu hybryda? Ja nie mówię,  że hybrydy złe, szczególnie w mieście, ale na trasie koło dobrego diesla nawet nie stały. A to jest dobry diesel.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

No i ok. Ja po prostu nie znoszę klekotu i wibracji. To zupełnie nie ta kultura pracy co w hybrydzie V6, vide GS czy RX 450h. Zupełnie nie ta jakość, cisza, kultura, a osiągi i spalanie podobne. W trasie 450h bardzo dobrze daje radę, dobrze ponad 300 kunia i pełna płynność jazdy. Do tego w mieście nie ma problemów diesla związanych z DPF, EGR itp. O hamulcach, braku alternatora, rozrusznika, wszelkich pasków i problemów z rozrządem nie wspomnę. Jak dla mnie wybór prosty.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

This ain't no party, this ain't no disco • This ain't no fooling around • No time for dancing, or lovey dovey • I ain't got time for that now

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
8 minut temu, Drizzt napisał:

Jak dla mnie wybór prosty.

Dla mnie też 😄

Jedni wolą Levinsona, inni Burmestera. 😄

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jeśli DAC - to NOS-DAC z buforem lampowym, jeśli wzmacniacz - to Pure Class A.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, il Dottore napisał:

Dla mnie też 😄

Jedni wolą Levinsona, inni Burmestera. 😄

Świat byłby nudny… Burmester też gra w miarę nieźle, ale to nie to co ML 🙂

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

This ain't no party, this ain't no disco • This ain't no fooling around • No time for dancing, or lovey dovey • I ain't got time for that now

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
10 godzin temu, kangie napisał:

zapraszam do podzielenia się fotkami/informacjami o Twojej E39 (moje marzenie sprzed lat) na moim Blogu. Będę zaszczycony.

Piękna nieruchomość. Stare auta dzielą się na dwie grupy: pierwsze zmęczone życiem, mają nabite po 300-500tys km, i każdego roku bezproblemowo dokładają kolejne 10-15tys km - druga kurzy się w garażu, a właściciel z dumą opowiada historie, jak to rok temu wybrał się do pobliskiego miasta na zlot, i pomimo kilku drobnych awarii dojechał... ja wolę te pierwsze.

Dziś na wycieczce spotkałem dwóch małolatów, obaj w e36 coupe 328i, obie w manualu, obniżone, z kubełkami i sportową kierownicą, poza tym w oryginale. Stan wizualny jak na 30 lat przyzwoity. Pogadałem z chłopakami chwilę: oba autka użytkowane są na co dzień, a w weekendy do zabawy na torze, pokazali fotki z Nurburgring 🙂

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Głowa jest dla mnie najważniejsza, bo nią jem."

Muzyki słucham na kinie domowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
19 godzin temu, kangie napisał:

Twojej E39 (moje marzenie sprzed lat)

Gdybyś obok postawił swoją Felicję, to bym się wahał, gdybyś spalił gumę to już nie. Jak się dziewczyna miewa?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Głowa jest dla mnie najważniejsza, bo nią jem."

Muzyki słucham na kinie domowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Redaktorzy
13 minut temu, szymon1977 napisał:

Gdybyś obok postawił swoją Felicję, to bym się wahał, gdybyś spalił gumę to już nie. Jak się dziewczyna miewa?

Różnica klas tych aut powalająca. Układ kierowniczy E39 i zawieszenie prawie nowej robił wrażenie. To auto przejechało wtedy jakieś 30kkm.

A Felicia? Głównie sentyment. Cały czas służy. Codzienna ostra jazda miejska. W grudniu stuknie jej 26 lat.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Life is too short for boring HiFi..."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
9 godzin temu, kangie napisał:

Różnica klas tych aut powalająca. Układ kierowniczy E39 i zawieszenie prawie nowej robił wrażenie. To auto przejechało wtedy jakieś 30kkm.

A Felicia? Głównie sentyment. Cały czas służy. Codzienna ostra jazda miejska. W grudniu stuknie jej 26 lat.

Szymon rozumie tylko sam to co pisze 😂

 

Według niego autami klasycznymi powinno się ciągle jeździć i nabijać kilometry po to żeby obniżać ich wartość i w końcu oddać na złom albo sprzedać za 3tys zl. 

Chłop nie ma pojęcia w tym zagadnieniu, ale jak zwykle jest wszędzie ekspertem gdzie tylko się pojawi. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

?👈

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
32 minuty temu, rafal735r napisał:

Według niego autami klasycznymi powinno się ciągle jeździć i nabijać kilometry po to żeby obniżać ich wartość i

Tak samo jak hifi powinno się używać do słuchania muzyki, a nie nabierania wartości. 

36 minut temu, rafal735r napisał:

Chłop nie ma pojęcia w tym zagadnieniu

Wykraczam poza Twoje horyzonty kolekcjonerze nieruchomości.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Głowa jest dla mnie najważniejsza, bo nią jem."

Muzyki słucham na kinie domowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Redaktorzy

@rafal735r & @Szymon 77 @szymon1977

Tyle naszego, że pogadamy sobie. Oby bez uszczypliwości. Po co na siłę wchodzić w cudze buty? Jutro jadę na pogrzeb mojego Przyjaciela. 36 lat. Miłośnika motoryzacji. Już nie pojeździ. Już nawet nie popatrzy na żadne nadwozie...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Life is too short for boring HiFi..."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, kangie napisał:

Oby bez uszczypliwości.

Jak ktoś nic innego nie potrafi?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Głowa jest dla mnie najważniejsza, bo nią jem."

Muzyki słucham na kinie domowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, szymon1977 napisał:

Jak ktoś nic innego nie potrafi?

Napisz swoje mądrości np motocyklistom, którzy z wiadomych względów jeżdżą tylko latem. Pewnie te ich motocykle to zlomy i gruchoty, bo stoją zimą w garażu, a latem nie nabijają na siłe minimum 15 tys km Szymusia. 

Napisz też wszystkim kolekcjonerom klasyków że trzymają swoje auta w czystych garażach i mało nimi jeżdżą. Bo prawdziwy klasyk to musi według Szymusia kręcić min 15 tys km rocznie.

Już ci kiedyś pisałem. Wszędzie cie pełno. Zabierasz głos w sprawach o których często nie masz pojęcia, albo o czym czytałeś w internecie. Nie uprawnia cie to do ględzenia głupot. Bo jak inaczej to można nazwać skoro samochód z przebiegiem 500 tys cenisz wyżej niż np taki z 150 tys km. To świadczy tylko o twoim całkowitym braku jakiej kolwiek wiedzy. O doświadczeniu nie wspomnę. 

Nie mam zamiaru z tobą rozmawiać w tym temacie jak i wielu innych, bo chrzanisz po prostu głupoty zasłyszane lub wyczytane w sieci. Dlatego zazwyczaj ignoruje twoje wpisy, bo ich poziom jest bardzo niski. 

Godzinę temu, kangie napisał:

@rafal735r & @Szymon 77 @szymon1977

Tyle naszego, że pogadamy sobie. Oby bez uszczypliwości. Po co na siłę wchodzić w cudze buty? Jutro jadę na pogrzeb mojego Przyjaciela. 36 lat. Miłośnika motoryzacji. Już nie pojeździ. Już nawet nie popatrzy na żadne nadwozie...

Wypadek motocyklowy? 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

?👈

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Redaktorzy
7 minut temu, rafal735r napisał:

Wypadek motocyklowy? 

Niestety nie. Gorzej dużo gorzej. 😞

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Life is too short for boring HiFi..."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
21 minut temu, rafal735r napisał:

Bo jak inaczej to można nazwać skoro samochód z przebiegiem 500 tys cenisz wyżej niż np taki z 150 tys km.

Fantazjujesz a masz ograniczone horyzonty: ja samochodów nie cenię wcale, ja lubię nimi jeździć. Większa przyjemność spalić gumę Felicią, niż patrzeć na błyszczące w garażu BMW. Co z tego, że BMW fajniej się jeździ skoro Ty nim nie jeździsz, a całą jego wspaniałość ograniczasz do wartości handlowej?

21 minut temu, rafal735r napisał:

Nie mam zamiaru z tobą rozmawiać

Nie podołasz.

21 minut temu, rafal735r napisał:

Napisz swoje mądrości np motocyklistom, którzy z wiadomych względów jeżdżą tylko latem.

Motocykliści nie jeżdżą tylko latem, podobnie jak nie tylko latem składa się dach w kabriolecie 🙂

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez szymon1977

"Głowa jest dla mnie najważniejsza, bo nią jem."

Muzyki słucham na kinie domowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, rafal735r napisał:

To świadczy tylko o twoim całkowitym braku jakiej kolwiek wiedzy. O doświadczeniu nie wspomnę. 

A jak wartość Twoich kolekcjonerskich klasyków, po skundleniu ich częściami z innych wersji i pozbawieniu cech użytkowych kilkuletnim postojem? Znajdują się naiwni, którzy spełniają marzenia sprzed lat w przekonaniu, że to podbiło wartość auta?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez szymon1977

"Głowa jest dla mnie najważniejsza, bo nią jem."

Muzyki słucham na kinie domowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
W dniu 28.04.2024 o 21:04, Drizzt napisał:

No i ok. Ja po prostu nie znoszę klekotu i wibracji. To zupełnie nie ta kultura pracy co w hybrydzie V6, vide GS czy RX 450h. Zupełnie nie ta jakość, cisza, kultura, a osiągi i spalanie podobne. W trasie 450h bardzo dobrze daje radę, dobrze ponad 300 kunia i pełna płynność jazdy. Do tego w mieście nie ma problemów diesla związanych z DPF, EGR itp. O hamulcach, braku alternatora, rozrusznika, wszelkich pasków i problemów z rozrządem nie wspomnę. Jak dla mnie wybór prosty.

Tylko że GS już nie robią, ES Hybrid tylko 2.5 z tym samym napędem co w Camry, obecny RX 450h to plug-in.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
W dniu 28.04.2024 o 20:56, il Dottore napisał:

Ja nie mówię,  że hybrydy złe, szczególnie w mieście, ale na trasie koło dobrego diesla nawet nie stały. A to jest dobry diesel.

No nie wiem.  Jak dla mnie czasy przewagi diesli minęły.  Jak ON był wyraźnie tańszy od Pb a turbodiesel palił ok 30% mniej w porównaniu z wolnossącą benzyną, to rzeczywiście miało sens.

Ten CLS 3gen 2.9 we wzmocnionej wersji 400d w teście ADAC na autostradzie spalił 7,8 l / 100 km.  Mające zbliżone gabaryty i masę V60 CC B5 AWD przy 130 km/h pali mi 8-8,5, a to przecież jest kombi z prześwitem 21 cm, więc aerodynamicznie z pewnością jest gorsze od CLSa.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
5 godzin temu, Zbig napisał:

Tylko że GS już nie robią, ES Hybrid tylko 2.5 z tym samym napędem co w Camry, obecny RX 450h to plug-in.

Nawet kultura pracy hybrydy 2.5 jest nieporównywalna z żadnym 4-cylindrowym dieslem. Nie ma tam klekotu, silnik pracuje bardzo cicho i bez wibracji, załącza się w trakcie jazdy praktycznie bezgłośnie i bezwibracyjnie. Pewnie dlatego w pewnym momencie rozwoju HSD uznali, że V6 nie jest już niezbędne.

Co do porównania hybrydy z dieslem to wystarczy w dieslu zrobić padnięte wtryski, turbo, zapchany DPF czy wymienić „bezobsługowy” rozrząd, żeby wszystkie oszczędności poszły w diabły. W hybrydach nie ma problemów z żadnym z tych elementów: turbo i DPF nie ma, wtryski pracują pod niskim ciśnieniem i praktycznie nigdy nie klękają, a łańcuch rozrządu jest w nich faktycznie bezobsługowy, a nie „bezobsługowy” do momentu rozciągnięcia jak w MB, BMW i VW/Audi, z których zresztą ci ostatni po wielu klęskach z łańcuchami wrócili do pasków, poniekąd przyznając się w ten sposób do swojej technicznej niemocy. I tak to jest z tymi „oszczędnościami” w „nowoczesnych” dieslach.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Drizzt

This ain't no party, this ain't no disco • This ain't no fooling around • No time for dancing, or lovey dovey • I ain't got time for that now

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, Drizzt napisał:

Pewnie dlatego w pewnym momencie rozwoju HSD uznali, że V6 nie jest już niezbędne.

Nie wiem co uznali, ale w dyskutowanym przypadku ESa jedyny wybór to auto z dynamiką 9 sekund do setki.  Trochę to śmieszne w tej klasie.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
16 minut temu, Zbig napisał:

Nie wiem co uznali, ale w dyskutowanym przypadku ESa jedyny wybór to auto z dynamiką 9 sekund do setki.  Trochę to śmieszne w tej klasie.

Uznali wiele rzeczy. Ten segment nie ma wielkiej przyszłości, więc jest co jest. Przedni napęd to odpowiedź. Jak chcesz mieć 300KM+ z przednim napędem? W USA jest mocniejszy ES z V6, który tak mieli kołami przy ruszaniu, że to nie ma najmniejszego sensu.

Ale nie pisaliśmy o osiągach tylko o kulturze pracy. Są i teraz dużo mocniejsze hybrydy tylko nie w przednionapędowym ES. Nawet zresztą ES nie ma żadnych 9 sekund do setki, tylko bliżej do 8 i w realnej jeździe nie jest wcale tak tragicznie ze względu na dużą elastyczność napędu. Posługujesz się danymi producenta, które są zaniżone jak to często u Lexusa.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Drizzt

This ain't no party, this ain't no disco • This ain't no fooling around • No time for dancing, or lovey dovey • I ain't got time for that now

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
27 minut temu, soundintruder napisał:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

W infrastrukturę powinni inwestować a nie dopłaty dawać.  Ale przynajmniej nie zamierzają budować "polskiego elektryka".

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
12 godzin temu, Drizzt napisał:

Nawet zresztą ES nie ma żadnych 9 sekund do setki, tylko bliżej do 8 i w realnej jeździe nie jest wcale tak tragicznie ze względu na dużą elastyczność napędu. Posługujesz się danymi producenta, które są zaniżone jak to często u Lexusa.

W teście ADAC 60-100 km/h w 5,2 s.  150-konne Golfy TSI i TDI wypadły lepiej.

12 godzin temu, Drizzt napisał:

Ten segment nie ma wielkiej przyszłości, więc jest co jest. Przedni napęd to odpowiedź. Jak chcesz mieć 300KM+ z przednim napędem? W USA jest mocniejszy ES z V6, który tak mieli kołami przy ruszaniu, że to nie ma najmniejszego sensu.

No, jak będą oferować jeden silnik, to się zgodzę, że nie ma.  Skoro Toyota daje radę wsadzić AWD-i do Yarisa, to Lexus chyba też może?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
13 godzin temu, Drizzt napisał:

Ten segment nie ma wielkiej przyszłości, więc jest co jest.

Jakoś nie widzę, aby w innych segmentach było lepiej.  Osiągi godne aut klasy premium oferują jedynie RX i LS 500h, ale to są auta za ponad pół bańki.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.