Skocz do zawartości
IGNORED

4 kółka


il Dottore
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Continental wykupil firme VDO Automotive, ktora jest wyspecjalizowana w projektowaniu elektroniki do wielu renomowanych marek samochodowych (az po Aston Martin). Sasiad byl szefem firmy (w Regensburgu) i pdjezdzal takimi prototypowymi zabawkami „na probe“

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
 

Krytykujesz wszystko po za starymi gównami, często bezpodstawnie.

Zacytuj choćby jedną krytykę mojego autorstwa, która była bezpodstawna.

 

To że żółte badziewie z praktycznie zerowym wygłuszeniem zapewnia więcej "doznań z jazdy" niż ciężkie auto z aspiracjami limuzyny nie jest niczym zaskakującym, nie zmienia to faktu że...

Ale ja pisałem o subiektywnych "doznaniach z jazdy", więc nie wiem, dlaczego konfrontujesz to z obiektywnymi parametrami.

 

...w każdym wyścigu i tak przegrasz.

Gdybym miał okazję, a pozwoliłbyś mi wybrać odcinek, to chętnie bym się o sześciopak założył ?

 

to pokolenie już dawno jest na innym etapie

Z całym szacunkiem dla Twojej wiedzy i doświadczenia, ale wspomnieniem o momencie obrotowym silnika w dyskusji o prędkości maksymalnej, palnąłeś zwykłą bzdurę. To właśnie problem tego pokolenia, że moment obrotowy silnika traktowany jest jako niezależny patametr, choć to tylko przeliczeniemocy przez obroty.

Wartość maksymalnego momentu obrotowego to rzecz wtórna, która sama w sobie nie ma większego znaczenia. Może to dać jakieś mdłe pojęcie o charakterystyce silnika, ale znając podstawowe cechy silnika, tak na prawdę nie wnosi nic.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez szymon1977

"Głowa jest dla mnie najważniejsza, bo nią jem."

Muzyki słucham na kinie domowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
 

Zacytuj choćby jedną krytykę mojego autorstwa, która była bezpodstawna.

chociażby powyższe obroty z diesla.

 

Gdybym miał okazję, a pozwoliłbyś mi wybrać odcinek, to chętnie bym się o sześciopak założył ?

prędkości przelotowe są niższe niż możliwości cięższej audi w zakrętach.

 

Z całym szacunkiem dla Twojej wiedzy i doświadczenia, ale wspomnieniem o momencie obrotowym silnika w dyskusji o prędkości maksymalnej, palnąłeś zwykłą bzdurę. To właśnie problem tego pokolenia, że moment obrotowy silnika traktowany jest jako niezależny patametr, choć to tylko przeliczeniemocy przez obroty.

Wartość maksymalnego momentu obrotowego to rzecz wtórna, która sama w sobie nie ma większego znaczenia. Może to dać jakieś mdłe pojęcie o charakterystyce silnika, ale znając podstawowe cechy silnika, tak na prawdę nie wnosi nic.

Jaka bzdura ? dwa sposoby liczenia + kalkulator i każdy z nich potwierdził że moc była dostatecznie wysoka by osiągnąć zadaną prędkość, Ty nie przedstawiłeś żadnych argumentów, po prostu stwierdziłeś że za mało.

Nikt nie patrzy na prędkość maksymalną bo dzisiaj seryjny 1.4 lata 200kmh+. Ważna jest responsywność czyli budowanie i dostępność momentu nie jego maks, choć większość silników jest w stanie utrzymać płaski przebieg prawie do samego końca. Twoje teorie są na poziomie osiemnastolatka, który kupił pierwsze auto i się jara zjebanym softem, który ma fajne jebnięcie w plecy i nic więcej. Chwalisz stare diesle, który musiały jeździć środkiem bo nie było tam ani dołu, ani góry. Dzisiaj masz wszystko i mówisz że gówno.

bez momentu obrotowego nie będzie koni a na wiatr nie masz co liczyć.

Po za tym pamiętaj że to co przynosi dobre efekty w silnikach N/A często po prostu nie działa w silnikach turbodoładowanych i nie mam tu na myśli swoistych "oczywistości" jak wydech a np lekkie zwory.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez fetek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze mnie rozbawiłeś, a powtarzać tego co już raz pisałem, po prostu mi się nie chce.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Głowa jest dla mnie najważniejsza, bo nią jem."

Muzyki słucham na kinie domowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
 

bez momentu obrotowego nie będzie koni

Pomyliło Ci się:

 

moment obrotowy silnika traktowany jest jako niezależny patametr, choć to tylko przeliczeniemocy przez obroty.

Wartość maksymalnego momentu obrotowego to rzecz wtórna, która sama w sobie nie ma większego znaczenia. Może to dać jakieś mdłe pojęcie o charakterystyce silnika, ale znając podstawowe cechy silnika, tak na prawdę nie wnosi nic.

 

 

Jaka bzdura ?

Totalna.

---

 

stare diesle, który musiały jeździć środkiem bo nie było tam ani dołu, ani góry. Dzisiaj masz wszystko

 

 

Wraz z prędkością rośnie opór powietrza, a wraz z nim zapotrzebowanie na moc. Dlatego choć silnik utrzymuje moc, to auto co raz gorzej przyspiesza. W efekcie od 3500 dzieje się niewiele, a od 4000 prawie nic. Lepiej zmienić na wyższy bieg. Sory kolego, ale taka charakterystyka mocy rozmija się z zapotrzebowaniem.

Nadmienię, że poniżej zakresu turbo też masz nic. Charakterystyka jest tak marna, że 2.0tdi do 200km/h potrzebuje 6 albo 7 biegów, a 2.0 8V wystarczały 4... o czym można nie wiedzieć, bo sprawę przed użytkownikiem ukrywa automat.

---

 

...to co przynosi dobre efekty w silnikach N/A często po prostu nie działa w silnikach turbodoładowanych...

Ale to Ty na podstawie niezbyt wnikliwych obserwacji tdi, usiłujesz wysnuwać ogólne wnioski.

---

 

...moc była dostatecznie wysoka by osiągnąć zadaną prędkość...

Już Ci o tym pisałem: to, że zgórki rozbujałeś nie oznacza, że to prędkość maksymalna.

---

Itd, itp. Bardzo upraszczasz temat, za bardzo.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Głowa jest dla mnie najważniejsza, bo nią jem."

Muzyki słucham na kinie domowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
 

Już Ci o tym pisałem: to, że zgórki rozbujałeś nie oznacza, że to prędkość maksymalna.

Nigdzie nie napisałem że to vmax, napisałem że tyle jechałem.

 

Ale to Ty na podstawie niezbyt wnikliwych obserwacji tdi, usiłujesz wysnuwać ogólne wnioski.

to są zabiegi typowe dla silników benzynowych... geniuszu. w TDI co najwyżej możemy rozmawiać o wałkach.

 

Nadmienię, że poniżej zakresu turbo też masz nic. Charakterystyka jest tak marna, że 2.0tdi do 200km/h potrzebuje 6 albo 7 biegów, a 2.0 8V wystarczały 4... o czym można nie wiedzieć, bo sprawę przed użytkownikiem ukrywa automat.

Superb 2015 2,0 TDI 190 PS - 200kmh ./ 5 bieg / ~3900 rpm  bez różnicy czy jest to 7 biegowe DSG czy 6 biegowy MT a dalej przy ~4400 rpm mamy jeszcze 180 koni.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Nie ma czegoś takiego jak poniżej zakresu turbo, sprężarka pracuje cały czas i zawsze daje boosta, w dzisiejszych silnikach turbiny wstają już przy ~1500 rpm bardzo szybko osiągając max i to z obciążeniami typu DPF.

Stare gówno nie było obciążone DPF'em nie miało wykastrowanego paliwa, nie miało limiterów którym głównym zdaniem jest pilnowanie silnika żeby nie daj panie wypadł trochę lepiej niż powinien (wspominane gifty)

 

moment obrotowy silnika traktowany jest jako niezależny patametr, choć to tylko przeliczenie mocy przez obroty.

moc = (moment obrotowy x obroty na minutę) / 5252

przeliczenie MOMENTU przez obroty, NIE MOCY !! Moc silnika to pochodna wartości momentu obrotowego i prędkości obrotowej !!

 

Itd, itp. Bardzo upraszczasz temat, za bardzo.

Ja spłycam a Ty nic nie potrafisz napisać ? co nagle amnezja wybiórcza ? tracę na Ciebie dostatecznie dużo czasu.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez fetek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
 

Moc silnika to pochodna wartości momentu obrotowego i prędkości obrotowej !!

Śmieszny jesteś.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Głowa jest dla mnie najważniejsza, bo nią jem."

Muzyki słucham na kinie domowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze to sie przyda

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Śmieszny jesteś.

"Moc silnika to pochodna wartości momentu obrotowego i prędkości obrotowej. Mówiąc prościej, moc daje nam informację: ile momentu obrotowego jest dostępne przy określonej prędkości obrotowej." Tak specjalnie było kopiuj - wklej.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

itd...

 

A podrecznik fizyki to zbior kawalow, lepszy niz Masztalski, tam sie dopiero mozna usmiac emoji23.png

Nie spłycaj !! bez ogólników, dajesz konkrety !

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez fetek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie splycam

 

To juz bylo takie plytkie, ze juz nawet w podstawowce pojalem. Ale za moich czasow podstawowka miala 8 klas.

 

(Zawsze bylem dobry z fizyki i z maty)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
 

itd...

Już o tym pisałem, że dziś w modzie działanie odwrócone. Dodatkowo mylące, że hamownia mierzy moment obrotowy, a moc trzeba wyliczyć.

 

Superb 2015 2,0 TDI 190 PS... 

Wykres ładny, pnie się w górę prawie jak ćwierć wieku temu w Sportingu. Ale do rzeczy! Pisząc 2.0TDI bez sprecyzowania, że chodzi o jakiegoś kozaka, to chodzi raczej o typowy silnik, jak np ten (oczywiście przed chipem):

vw_golf7_20tdi_150ps_wykres.jpg

Niby nawet przy 4800 (odcinka) mocy ma całkiem sporo, ale już około 3200 wzrost oporu powietrza nie jest rekompensowany wzrostem mocy. W praktyce przy 3500 trzeba wrzucić wyższy bieg, a powyżej jest zakres bezużyteczny.

 

Nie ma czegoś takiego jak poniżej zakresu turbo...

Pomimo, że widać nawet na Twoim wykresie, choć nie uwzględnia on czasu potrzebnego na rozkręcenie turbiny? Dobre!

Fakt, dziura jest malutka, ale nadal jest, zwłaszcza w silnikach o niewielkiej mocy nadal wyczuwalna. Niby nic, a jednak spory problem, bo skoro maksymalne sensowne obroty to 3500, to trzeba zagęścić skrzynię i dołożyć biegów, żebyś przypadkiem poniżej 1500 nie trafil.

 

bez różnicy czy jest to 7 biegowe DSG czy 6 biegowy MT

No właśnie, a ćwierć wieku temu dla 2.0i do 200km/h wystarczały 4 biegi (piąty to nadbieg). Charakterystyka aktualnego diesla jest baaardzo mocno ograniczona, i nadrabia się ją dodatkowymi biegami. Zużycie paliwa i ekologia to minimalne obroty, a dynamika to redukcja przy każdym dotknięciu gazu. Automat rządzi, bo człowieko irytowałoby nadążanie za tym g...

 

to są zabiegi typowe dla silników benzynowych...

A benzynowy Skyactiv Mazdy jest dieselem?

 

Nigdzie nie napisałem że to vmax, napisałem że tyle jechałem.

Ale to ile jechałeś, zacząłeś przeciestawiać V-max innych samochodów, choć moje 190km/h Polonezem już Ci nie pasowało. Odrobina konsekwencji i obiektywizmu by się zdała.

 

Ja spłycam a Ty nic nie potrafisz napisać ?

Ja pier... Cały czas piszę gdzie popełniasz błędy, tylko że Ty swoje błędy stawiasz nad to co ja piszę.

-----

 

Moze to sie przyda

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Nie bardzo. Kilka banałów i mnóstwo  pierdół pisanych pod publikę. Ale dzięki za dobre chęci.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez szymon1977

"Głowa jest dla mnie najważniejsza, bo nią jem."

Muzyki słucham na kinie domowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
 

...teorie są na poziomie osiemnastolatka, który kupił pierwsze auto i się jara zjebanym softem, który ma fajne jebnięcie w plecy i nic więcej.

Śmiesznie to wygląda w ustach kogoś, kto wszystko sprowadza do momentu obrotowegi tdi.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez szymon1977

"Głowa jest dla mnie najważniejsza, bo nią jem."

Muzyki słucham na kinie domowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
 

Charakterystyka aktualnego diesla jest baaardzo mocno ograniczona

bo stare zajebiste 1.9TD było milion razy lepsze.

 

Cały czas piszę gdzie popełniasz błędy,

jestem idealny nie popełniam błędów ?

piszesz piszesz i totalnie nic z tego nie wynika. Zero konkretów, zero argumentów, zero wzorów, doktoratów, prac naukowych, tabelek czegokolwiek. A jak Ci człowiek coś poda to nie wiadomo jaka bzdura.

 

Śmiesznie to wygląda w ustach kogoś, kto wszystko sprowadza do momentu obrotowegi tdi.

KAŻDEGO SILNIKA, bo taka jest FIZYKA

To nie jest śmieszne, to co sobą reprezentujesz jest żenujące.

 

Ale dzięki za dobre chęci.

Artykuł pokazał jaki jesteś głupi a Ty dziękujesz ?

nie ogarniam, serio za głupi na to jestem. Napisz lepszy teoretyku filozofie.

 

Kilka banałów i mnóstwo  pierdół pisanych pod publikę. Ale dzięki za dobre chęci.

przecież Ty nie umiesz czytać

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez fetek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
 

KAŻDEGO SILNIKA, bo taka jest FIZYKA

Fizyka jest taka, że do pokonania oporów ruchu potrzebna jest konkretna MOC, a nie moment obrotowy, i dlatego moment obrotowy to rzecz wtórna.

 

Zero konkretów, zero argumentów, zero wzorów, doktoratów, prac naukowych, tabelek czegokolwiek.

To przeczytaj mój poprzedni post jeszcze raz.

 

bo stare zajebiste 1.9TD było milion razy lepsze.

ToTwój pomysł.

 

 

Artykuł pokazał... 

Autorowi umknęło, że do auto jedzie momentem obrotowym na kołach, a nie na silniku.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Głowa jest dla mnie najważniejsza, bo nią jem."

Muzyki słucham na kinie domowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
 

Fizyka jest taka, że do pokonania oporów ruchu potrzebna jest konkretna MOC,

przecież tego nikt nie kwestionuje !!!!!!!!!!!! a ty o tym pier**lisz od dobrego tygodnia.

 

a nie moment obrotowy

albo moment albo obroty, najlepiej oba i to nie podlega żadnej dyskusji.

 

To przeczytaj mój poprzedni post jeszcze raz.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

się naczytałem.

 

ToTwój pomysł.

racja 2.0 8v to nie 1.9... więc zajebisty był tylko jeden bardziej anonimowy silnik.

 

temu dla 2.0i do 200km/h

czekaj... najpierw piszesz że nowe diesle mają bezużyteczny zakres (co analogicznie oznacza że stare były lepsze), kilkukrotnie odnosiłem się do starszych konstrukcji a Ty ciągle piszesz o BENZYNIE !!

no tak ostanie 1500 rpm w benzynie to znacznie więcej niż 2500

 

 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez fetek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
 

przecież tego nikt nie kwestionuje !!!!!!!!!!!!

Robisz to Ty, cały internet i większość branży, stawiając moment w opozycji do mocy. A taki drobny szczegół, że auto jedzie momentem na kołach, a nie na silniku.

Jeśli w dieslu masz dwa razy większy moment, przy dwa razy niższych obrotach niż w benzynie, to po wrzuceniu odpowiedniego biegu, na kołach momentu wyjdzie tyle samo. A co jeszcze ciekawsze, to moment na kołach, okaże się być proporcjonalny do mocy na silniku. I dlatego jeśli porównasz osiągi diesla i benzyny w tej samej budzie, to będą one zbliżone dla aut o zbliżonej mocy, a nie momencie.

 

pier**lisz od dobrego tygodnia.

Pier.lisz to Ty, od kiedy wpadłeś na pomysł, że pomimo zbyt małej mocy, a dzięki większemu momentowi pojechałeś 330. Wcześniej to tylko nieszkodliwie bzdurzyłeś.

 

najpierw piszesz że nowe diesle mają bezużyteczny zakres (co analogicznie oznacza że stare były lepsze)

Masz problemy z logicznym myśleniem.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Głowa jest dla mnie najważniejsza, bo nią jem."

Muzyki słucham na kinie domowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
 

Robisz to Ty, cały internet i większość branży, stawiając moment w opozycji do mocy. A taki drobny szczegół, że auto jedzie momentem na kołach, a nie na silniku.

gdzieś Ty takie bzdury wyczytał ? a co to jest moment na kołach ?

 

Jeśli w dieslu masz dwa razy większy moment, przy dwa razy niższych obrotach niż w benzynie, to po wrzuceniu odpowiedniego biegu, na kołach momentu wyjdzie tyle samo. A co jeszcze ciekawsze, to moment na kołach, okaże się być proporcjonalny do mocy na silniku. I dlatego jeśli porównasz osiągi diesla i benzyny w tej samej budzie, to będą one zbliżone dla aut o zbliżonej mocy, a nie momencie.

noo... ile lat do tego dochodziłeś ?

 

Pier.lisz to Ty, od kiedy wpadłeś na pomysł, że pomimo zbyt małej mocy, a dzięki większemu momentowi pojechałeś 330. Wcześniej to tylko nieszkodliwie bzdurzyłeś.

przedstaw konkretne obliczenie, które udowodni że moc była za niska.

 

Masz problemy z logicznym myśleniem.

Może, nie zaprzeczam, przy takich rozmowach zastanawiam się czy to ja jestem taki głupi czy mój rozmówca skończonym debilem.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
 

a co to jest moment na kołach ?

Moment obrotowy zmierzony po przejściu z silnika przez skrzynię i przekładnię główną.

 

gdzieś Ty takie bzdury wyczytał ?

Taki paradakos, że jak coś za trudne abyś zrozumiał, to wydaje Ci się bzdurą.

 

noo... ile lat do tego dochodziłeś ?

Pytanie kiedy Ty do tego dojdziesz?

 

przy takich rozmowach zastanawiam się czy to ja jestem taki głupi

Po prostu nie czytasz zbyt uważnie.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Głowa jest dla mnie najważniejsza, bo nią jem."

Muzyki słucham na kinie domowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
 

że moment obrotowy silnika traktowany jest jako niezależny parametr, choć to tylko przeliczeniemocy przez obroty.

Wartość maksymalnego momentu obrotowego to rzecz wtórna, która sama w sobie nie ma większego znaczenia. Może to dać jakieś mdłe pojęcie o charakterystyce silnika, ale znając podstawowe cechy silnika, tak na prawdę nie wnosi nic.

i na to też poproszę wzór oraz odpowiednie badania, zwłaszcza w kwestii "która sama w sobie nie ma większego znaczenia" i obliczenia momentu z mocy

 

Pytanie kiedy Ty do tego dojdziesz?

nie pier**l tylko dawaj obliczenia.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez fetek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko było, a jak nie wierzysz, to sobie sprawdź.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Głowa jest dla mnie najważniejsza, bo nią jem."

Muzyki słucham na kinie domowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
 

Wszystko było, a jak nie wierzysz, to sobie sprawdź.

nie było, nie znalazłem, dawaj linki

 

dobra, ide spać, masz czas do wieczora by je wygoglowac.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez fetek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
 

masz czas do wieczora 

Ja Ci tylko podpowiem: dla aut wielkości Golfa moc 115KM od ćwierć wieku wystarcza na 190-200km/h i przyspieszenie 0-100km/h w około 10s i jest to niezależne od wartości momentu obrotowego. Nie ma żadnego parametru samochodu, który byłby proporcjonalny do wartości momentu obrotowego.

 

masz czas do wieczora by je wygoglowac.

Gugluj sobie sam, skoro uważasz, że tak nie jest.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Głowa jest dla mnie najważniejsza, bo nią jem."

Muzyki słucham na kinie domowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, xajas napisał:

czy moc mierzona na wyjsciu walu silnika nie zalezy od momentu obrotowegonsilnika

A co ja na ten temat pisałem? Rzecz w tym, że pokolenie tdi-chip traktuje maksymalny moment obrotowy jako niezależny od mocy parametr.

Dla przykładu Golf 6: jeden ma 240Nm,  drugi 350Nm i oba jadą 220km/h a 0-100km/h przyspieszają w 8s. Moc okazuje się być zbliżona. Maksymalny moment obrotowy co najwyżej da pewne wyobrażenie jak ta moc będzie rozwijana... ale i tak mniejsze niż wykres mocy, i niewiele większe niż fakt, że pierwszy to tb, a drugi td.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez szymon1977

"Głowa jest dla mnie najważniejsza, bo nią jem."

Muzyki słucham na kinie domowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, xajas napisał:

czy moc mierzona na wyjsciu walu silnika nie zalezy od momentu obrotowegonsilnika

Ps. Pisałem o parametrze samochodu, a nie któregoś z jego elementów.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Głowa jest dla mnie najważniejsza, bo nią jem."

Muzyki słucham na kinie domowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
W dniu 17.08.2020 o 09:12, szymon1977 napisał:

Dla przykładu Golf 6: jeden ma 240Nm,  drugi 350Nm i oba jadą 220km/h a 0-100km/h przyspieszają w 8s. Moc okazuje się być zbliżona. Maksymalny moment obrotowy co najwyżej da pewne wyobrażenie jak ta moc będzie rozwijana... ale i tak mniejsze niż wykres mocy, i niewiele większe niż fakt, że pierwszy to tb, a drugi td.

Twój przykład bez podania obrotów jest zwykłą manipulacją i znowu mieszasz silniki o różnych obrotach, krytykujesz ogólnodostępne publikacje a sam walisz karygodne błędy.

~250nm -> ~105ps -> 0-100 12 sek (1.6 tdi)
~350nm-> 170ps-> 0-100 6.9sek (GTD)

65 koni różni, faktycznie moc jest ZBLIŻONA

W dniu 17.08.2020 o 06:55, szymon1977 napisał:

Ja Ci tylko podpowiem: dla aut wielkości Golfa moc 115KM od ćwierć wieku wystarcza na 190-200km/h i przyspieszenie 0-100km/h w około 10s i jest to niezależne od wartości momentu obrotowego. Nie ma żadnego parametru samochodu, który byłby proporcjonalny do wartości momentu obrotowego.

dawaj obliczenia !! oskarżyłeś teraz to udowodnij albo przepraszaj

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez stench
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
11 minut temu, fetek napisał:

(1.6 tdi)
(GTD)

Czytaj to co komentujesz:

37 minut temu, szymon1977 napisał:

pierwszy to tb, a drugi td.

 

11 minut temu, fetek napisał:

Twój przykład bez podania obrotów

Czytaj to co komentujesz:

37 minut temu, szymon1977 napisał:

Moc okazuje się być zbliżona.

 

11 minut temu, fetek napisał:

oskarżyłeś teraz to udowodnij

Coś Ci się pomyliło: ja podałem patametry, a także opisałem zależności lomiędzy parameyrami a osiągami - jeżeli uważasz, że się mylę, to udowodnij, bo Twój kaprys to za mało. A na razie w kwestiach, o których ja piszę, to Ty prezentuje sz nic. Poza dziecięcym oporem zero absolutne.

11 minut temu, fetek napisał:

0-100 12 sek
0-100 6.9sek

Czytaj to co komentujesz:

11 minut temu, fetek napisał:

oba jadą 220km/h a 0-100km/h przyspieszają w 8s.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez szymon1977

"Głowa jest dla mnie najważniejsza, bo nią jem."

Muzyki słucham na kinie domowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, szymon1977 napisał:

Ps. Pisałem o parametrze samochodu, a nie któregoś z jego elementów.

Szymon, znowu matasz ? Czy piszemy tu o paramaetrach samolotow?

Najlepiej nie pisz nic, to wtedy zaosczedzisz sobie te bzdurne wywody i dyskusje o tym czego nie pisales ? (i to w kazdym watku, to chyba twoja obsesja) 

 

A jak juz chcesz byc ultraprecyzyjny i rozdzielac wlos na czworo to nie wrzucaj roznych pojec do jednego garnka (jk ponizej), bo sa nieporownywalne:

"...Ja Ci tylko podpowiem: dla aut wielkości Golfa moc 115KM od ćwierć wieku wystarcza na 190-200km/h i przyspieszenie 0-100km/h w około 10s i jest to niezależne od wartości momentu obrotowego. Nie ma żadnego parametru samochodu, który byłby proporcjonalny do wartości momentu obrotowego...."

 

Predkosc to predkosc, zalezna nie tylko od mocy/momentu obrotowego

Przyspieszenie to przyspieszenie zalezne nie tylko od mocy/momentu obrotowego

Przebieg mocy w fukcji obrotow to tez inna historia zalezna od przebiegu momentu obrotowego w funkcji obrotow

Moc przy okreslonych obrotach (w zaleznosci od mentu dla tych okreslonyc obrotow) to tez inna historia

A przebieg obrotow/przelozen majacych wplyw na rozwo momentu przy tych mierzonych przyspieszeniach to jeszcze inna historia

 

Ale jak bys sie nie obrocil, dupa zawsze zostanie z tylu > moc rosnie proporcjonalnie z momentem obrotowym, takze jako parametr samochodu ?    

 

Wyrazen typu "pochodna" bym unikal -> "zastrzezone" dla matematki (podobnie jak "calka"), w celu obserwacji przebiegu zmiennosci funkcji (nawet jesli w tym wypadku przebieg momentu obrotowego jest funkcja obrotow a przebieg mocy funkcja obrotow i momentu) 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez xajas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.