Skocz do zawartości
IGNORED

4 kółka


il Dottore
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

To turbodoładowanie podnosi moment, a moc pozostawia niezmieniąną? Co chcesz osiągnąć pozbawionym logiki czepialstwem?

Twierdzisz ze jedyne co sie liczy to moc a moment nie ma wplywu na zadne parametry auta?

Ponizszy wykres pokazuje przebieg momentu dwoch roznych aut ale ta sama moc maksymalna.
Myslisz ze obydwa auta beda mialy to samo przyspieszenie, ktore JEST PARAMETREM AUTA!!!

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
13 minut temu, xajas napisał:

Twierdzisz ze jedyne co sie liczy to moc a moment nie ma wplywu na zadne parametry auta?

Ponizszy wykres pokazuje przebieg momentu dwoch roznych aut ale ta sama moc maksymalna.
Myslisz ze obydwa auta beda mialy to samo przyspieszenie, ktore JEST PARAMETREM AUTA!!!

komentarz na pewno będzie wybitny, pewno nie wiesz co komentujesz albo motasz bo się nie znasz

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, szymon1977 napisał:

Czytaj to, co komentujesz: pisałem o kręceniu do, a nie o odcince.

to sam czytaj co wysmazyłes

krecenie do odcinki to zero frajdy z jazdy , krecenie które konczy sie odcinka to koszmar wspólczesnych aut

50 minut temu, xajas napisał:

Twierdzisz ze jedyne co sie liczy to moc a moment nie ma wplywu na zadne parametry auta?

Ponizszy wykres pokazuje przebieg momentu dwoch roznych aut ale ta sama moc maksymalna.

wykresy przedstawiaja diametralnie rozne pomysły na budowe silnika i diametralnie rózny charakter pracy co przekłada sie bezposrednio na styl jazdy , osiagi auta i frajde

ot kolejne prowokacje Szymona

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Szanuj zdrowie należycie, bo jak umrzesz, stracisz życie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, xajas napisał:

Twierdzisz ze jedyne co sie liczy to moc a moment nie ma wplywu na zadne parametry auta?

Doceniam, że prezentując swoje własne wymysły zakończyłeś pytajnikiem, a nie próbą przypisaniami mi ich autorstwa. Odpowiedź: nie. Twierdzę, że... 

2 godziny temu, szymon1977 napisał:

Silnik ma do pokonania OPORY AUTA MIERZONE W KM, i dlatego "charakter" silnika zmierzony w KM mówi nam osiągach auta prawie wszystko, a w Nm prawie nic. 

-----

1 godzinę temu, xajas napisał:

Ponizszy wykres pokazuje przebieg momentu dwoch roznych aut ale ta sama moc maksymalna.

IMG_3860.png

 

 

1 godzinę temu, xajas napisał:

Myslisz ze obydwa auta beda mialy to samo przyspieszenie, ktore JEST PARAMETREM AUTA!!!

Prędkość maksymalna będzie identyczna, przyspieszene będzie się nieco różnić, przy niższych obrotach będzie kolosalna różnica. Ale...

44 minuty temu, cir napisał:

wykresy przedstawiaja diametralnie rozne pomysły na budowe silnika i diametralnie rózny charakter pracy

Ale nie ma samochodu, w którym montowanoby tak różniące się przebiegiem momentu silniki... no chyba że silniki są takie same, zielony to seria, a czerwonemu na potrzeby tej dyskusji ktoś spier...lił program.

Szukałem auta i tak zje.nym wykresie momentu jak ten czerwony - jedyne co znakałem, to Honda Integra 1.8  uturbiona na 550KM. Teraz trzeba by znakeźć drugą Hindę integrę, któta nie tylko ma 550KM przy 9000, ale jeszcze 464Nm w zakresie 1000-9000. 

DINO555.JPG

-----

1 godzinę temu, fetek napisał:

Wciskający w fotel moment na każdym zrobi wrażenie a przy mocnych autach i stałym ciągu... 

Eeee... Wrażenie jak przejażdżka szybkim pociągiem, tylko kierownica i pedały przeszkadzają. Za to Audi A6 3.0TDI 280KM DSG po prostu nie lubię. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez szymon1977

"Głowa jest dla mnie najważniejsza, bo nią jem."

Muzyki słucham na kinie domowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, szymon1977 napisał:

Jak to co!? Skoro moment wacha się o 20%, to w zależności od momentu, moc będzie się wachać w granicach 20%, a skoro obroty wachają się o 500%, to w zależności od obrotów moc będzie się wachać o 500%.

Na wykresie który przedstawiłeś  w poście #1753 ten zakres zmienności wynosi 50% i 143% a nie 20 i 500, więc może nie przeginaj.

A za taką próbę "procentowego" przedstawiania zależności w sytuacji gdy mamy do czynienia z pochodną, wyleciałbyś z każdego egzaminu z analizy matematycznej z laską w indeksie.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
6 minut temu, szymon1977 napisał:

Za to Audi A6 3.0TDI 280KM DSG po prostu nie lubię. 

Masz prawo, dsg tam nie ma a auto nie jest dla frajdy tylko wygody

no i trochę mało mocy jak na taki klamot, przy 300 to się ledwie odpycha.

 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
14 minut temu, Zbig napisał:

...mamy do czynienia z pochodną...

A czy Ty wiesz wogóle o czym mowa? Serio we wzorze do obliczenia mocy z momentu i obrotów mamy do czynienia z pochodną?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez szymon1977

"Głowa jest dla mnie najważniejsza, bo nią jem."

Muzyki słucham na kinie domowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, szymon1977 napisał:

dlatego "charakter" silnika zmierzony w KM mówi nam osiągach auta prawie wszystko, a w Nm prawie nic. Oczywiście posługując się Nm można wspomóc się obrotami, ale de facto wychodzi z tego KM,

Na hamowni silnikowej mierzy się moment w funkcji obrotów a moc się tylko matematycznie wylicza.  Niczego się nie wspomaga obrotami tylko zwyczajnie pokazuje charakterystyki momentu w funkcji obrotów.  Porównanie takich charakterystyk powie bardzo dużo choćby o elastyczności w określonym zakresie obrotów.

40 minut temu, szymon1977 napisał:

A czy Ty wiesz wogóle o czym mowa? Serio we wzorze do obliczenia mocy z momentu i obrotów mamy do czynienia z pochodną?

To spróbuj wyliczyć z "procentów" z jaką średnią mocą pracował silnik w aucie w trakcie przyspieszania od prędkości V1 do V2, życzę powodzenia.

53 minuty temu, szymon1977 napisał:

Prędkość maksymalna będzie identyczna

Już chyba ustaliliśmy wielokrotnie, że prędkość maksymalna interesuje nas tu najmniej, jeżeli w ogóle...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, szymon1977 napisał:

I taka ciekawostka. Założmy, że mamy benzynę i diesla o zbliżonej mocy. Silnik diesla będzie mieć wyższy moment przy niższych obrotach, co z pozoru wygląda korzystnie. Ale żeby jechać autem z prędkością maksymalną, diesel będzie mieć dłuższy bieg niż benzyna. W efekcie moment na kołach okaże się być taki sam, a osiągi tak samo zbliżone, jak zbliżone moce silników. Bo do poruszenia auta potrzebny jest moment na kole, a nie na silniku.

Tylko że jak przyjdzie do pomiaru elastyczności 60-100 czy 80-120 na poszczególnych biegach, to się okaże, że diesel jest wyraźnie lepszy...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
9 godzin temu, Zbig napisał:

Na hamowni silnikowej mierzy się moment w funkcji obrotów a moc się tylko matematycznie wylicza. 

Już o tym pisałem. Tylko co z tego niby ma wynikać, że hamownia nie jest w stanie zmierzyć mocy na silniku, więc mierzy moment na kołach? Chyba tylko tyle, że do pomiaru nie potrzeba silnika wyjmować z auta.

9 godzin temu, Zbig napisał:

Niczego się nie wspomaga obrotami tylko zwyczajnie pokazuje charakterystyki momentu w funkcji obrotów. 

Jeszcze raz: jeśli wartość momentu oceniasz przez pryzmat obrotów, to posługujesz się mocą, nawet jeśli o tym nie wiesz i jej wartości nie obliczasz. To tak jak twierdzeniem, że typowy kompakt potrzebuje około 120KM aby osiągnąć 200km/h, posługujesz się oporem ruchu dla typowego kompaktu przy 200km/h wynoszącym około 120KM, choć możesz nawet nie wiedzieć, że opór ruchu wyraża się w KM.

9 godzin temu, Zbig napisał:

Porównanie takich charakterystyk powie bardzo dużo choćby o elastyczności w określonym zakresie obrotów.

To, że benzynowy wymaga kręcenia do odcinki, a turbodiesel najlepiej się zbiera gdy dmucha turbo, wiem już z samego faktu, że benzyna to benzyna, a turbodiesel to turbodiesel. A jeśli chcesz konkretnych wartości, to czekają Cię albo testy praktyczne, albo żmudne obliczenia oparte na porównaniu mocy silnika wyrażonej w KM, z oporami ruchu wyrażonymi w KM.

9 godzin temu, Zbig napisał:

Już chyba ustaliliśmy wielokrotnie, że prędkość maksymalna interesuje nas tu najmniej, jeżeli w ogóle...

Jeżeli mówimy o przyspieszeniu, to prędkość maksymalna dostarcza podstawowej informacji: czy przyspieszenie do zadanej prędkości wogóle się uda. A jeśli wiedzę o dostępnej mocy uzupełnimy o masę pojazdu, to z całkiem przyzwoitym przybliżeniem oszacujemy przyspieszenie 0-100km/h. Jeszcze raz powtórzę: praw fizyki nie da się momentem obrotowym oszukać, i od ćwierć wieku wszystkich kompakty o mocy około 120KM osiągają około 200km/h i przyspieszają 0-100km/h w około 10s.

9 godzin temu, Zbig napisał:

Tylko że jak przyjdzie do pomiaru elastyczności 60-100 czy 80-120...

Przespałeś 29lat. Nie mamy roku '91, i wchodzący na rynek Golf TDI nie konkuruje na swym karykaturalnie krótkim V biegu, z nadbiegami takich królów rynku, jak Astra 1.4 60KM, Polonez Caro 1.6, Cinquecento 900 czy osiągający 240km/h MB W124 320E.

Dziś w A6 3.0TDI przy 60km/h automat nie pozwoli wrzucić najwyższego biegu, a w Sharanie 2.0TDI zredukuje na niższy jak tylko na pedale gazu drgnie Ci stopa. Nie wiem jak przy 60km/h, ale przy 50km/h Transit 2.0TDCI na V nieprzyjemnie buczy, a na VI robi kangura.

Jedyne z auto, które używam na codzień a da radę 60km/h na najwyższym biegu, to Mini 1.6 95KM... ale silnik Mini to PSA lata '90, a nawet spokojnie przyspieszając, przy 60km/h zmieniasz z II ma III. Więc bądźmy poważni.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez szymon1977

"Głowa jest dla mnie najważniejsza, bo nią jem."

Muzyki słucham na kinie domowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
13 minut temu, szymon1977 napisał:

Już o tym pisałem. Tylko co z tego niby ma wynikać, że hamownia nie jest w stanie zmierzyć mocy na silniku, więc mierzy moment na kołach? Chyba tylko tyle, że do pomiaru nie potrzeba silnika wyjmować z auta.

Wynika z tego dokładnie  i tylko to co napisałem.  Jak zwykle Twój komentarz bez sensu i nie na temat byle tylko zaistnieć.

17 minut temu, szymon1977 napisał:

jeśli wartość momentu oceniasz przez pryzmat obrotów, to posługujesz się mocą

bełkot,

oceniać wartość to można nieruchomości

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, Zbig napisał:

Wynika z tego dokładnie  i tylko to co napisałem.  

Czyli nic. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Głowa jest dla mnie najważniejsza, bo nią jem."

Muzyki słucham na kinie domowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
21 minut temu, szymon1977 napisał:

To tak jak twierdzeniem, że typowy kompakt potrzebuje około 120KM aby osiągnąć 200km/h, posługujesz się oporem ruchu dla typowego kompaktu przy 200km/h wynoszącym około 120KM, choć możesz nawet nie wiedzieć, że opór ruchu wyraża się w KM.

Nie wyraża się tylko co najwyżej może być przeliczony na KM - tylko co to kogo obchodzi? Nie zastanowiło Cię to, że wśród dziesiątek parametrów rzeczywistych porównywanych w autotestach z reguły brak prędkości maksymalnej?

5 minut temu, szymon1977 napisał:

Czyli nic. 

To się akurat zgadza, bo nic nie zrozumiałeś.

26 minut temu, szymon1977 napisał:

To, że benzynowy wymaga kręcenia do odcinki, a turbodiesel najlepiej się zbiera gdy dmucha turbo, wiem już z samego faktu, że benzyna to benzyna, a turbodiesel to turbodiesel. A jeśli chcesz konkretnych wartości, to czekają Cię albo testy praktyczne, albo żmudne obliczenia oparte na porównaniu mocy silnika wyrażonej w KM, z oporami ruchu wyrażonymi w KM.

A po co mi konkretne wartości skoro mogę wsiąść i się przejechać?  Przecież nie kupuję auta do wyścigów na czas.

32 minuty temu, szymon1977 napisał:

Przespałeś 29lat. Nie mamy roku '91, i wchodzący na rynek Golf TDI nie konkuruje na swym karykaturalnie krótkim V biegu, z nadbiegami takich królów rynku, jak Astra 1.4 60KM, Polonez Caro 1.6, Cinquecento 900 czy osiągający 240km/h MB W124 320E.

Kolejny komentarz bez sensu i nie na temat.

32 minuty temu, szymon1977 napisał:

Dziś w A6 3.0TDI przy 60km/h automat nie pozwoli wrzucić najwyższego biegu, a w Sharanie 2.0TDI zredukuje na niższy jak tylko na pedale gazu drgnie Ci stopa. Nie wiem jak przy 60km/h, ale przy 50km/h Transit 2.0TDCI na V nieprzyjemnie buczy, a na VI robi kangura.

Jedyne z auto, które używam na codzień a da radę 60km/h na najwyższym biegu, to Mini 1.6 95KM... ale silnik Mini to PSA lata '90, a nawet spokojnie przyspieszając, przy 60km/h zmieniasz z II ma III. Więc bądźmy poważni.

Nigdzie nie widziałem aby ktokolwiek mierzył elastyczność 60-100 na najwyższym biegu, no ale Ty jak zwykle musisz być prekursorem.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
20 minut temu, Zbig napisał:

Nigdzie nie widziałem aby ktokolwiek mierzył elastyczność 60-100 na najwyższym biegu, no ale Ty jak zwykle musisz być prekursorem.

A jednak nie będziesz, bo ADAC robił przez jakiś czas, tylko że to z kolei cokolwiek przeczy Twoim zapewnieniom że się na 6 biegu nie da...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, Zbig napisał:

bełkot

Wykaż. 

3 godziny temu, Zbig napisał:

bez sensu

Wykaż.

3 godziny temu, Zbig napisał:

nie na temat.

Wykaż.

3 godziny temu, Zbig napisał:

Nie wyraża się tylko co najwyżej może być przeliczony na KM... 

Nie perzeliczony, bo KM to jedna z możliwych jednostek.

3 godziny temu, Zbig napisał:

...tylko co to kogo obchodzi?

Na początek: wiedza ile KM mają opory pozwala upewnić się, czy silnik ma wystarczającą ilość KM, aby je pokonać.

3 godziny temu, Zbig napisał:

Przecież nie kupuję auta do wyścigów na czas.

To sobie nie mąć w głowie momentem obrotowym, tylko jak lubisz diesla, to sobie po prostu kup diesla.

3 godziny temu, Zbig napisał:

...mogę wsiąść i się przejechać?

Możesz, o czym pisałem a Ty zacytowałeś.

3 godziny temu, Zbig napisał:

Nie zastanowiło Cię to, że wśród dziesiątek parametrów rzeczywistych porównywanych w autotestach z reguły brak prędkości maksymalnej?

Biorąc pod uwagę, jak mocno zbliżone są parametry współczesnych pojazdów, od których zakeży prędkość maksymalna, to od połowy lat, '90 producetom nie pozostało pole do manipulacji. A prędkość jest tak wysoka, że w praktyce nie wykorzystywana. Więc po co kombinować, skoro nawet nastolatek przeglądający "Samochody Świata 2020" wie, że dla auta klasy Golfa około 120KM to około 200km/h, za to w modzie robienie klientom wody z mózgu momentem obrotowym?

 

 

3 godziny temu, Zbig napisał:

 

3 godziny temu, szymon1977 napisał:

 

 

3 godziny temu, szymon1977 napisał:

 

 

 

 

 

3 godziny temu, Zbig napisał:

 

3 godziny temu, szymon1977 napisał:

 

 

3 godziny temu, szymon1977 napisał:

 

 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Głowa jest dla mnie najważniejsza, bo nią jem."

Muzyki słucham na kinie domowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, fetek napisał:

hamowania podwoziowa mierzy moc

Pudło! Po raz kolejny wykazałeś, że plotki mylisz z wiedzą. Żadna hamownia nie mierzy mocy, a jeśli tego nie rozumiesz, to po prostu wbij to sobie do głowy.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez szymon1977

"Głowa jest dla mnie najważniejsza, bo nią jem."

Muzyki słucham na kinie domowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
36 minut temu, szymon1977 napisał:

Pudło! Po raz kolejny wykazałeś, że plotki mylisz z wiedzą.

Cytat

Warto zaznaczyć, że hamownia podwoziowa od silnikowej różni się tym, że tylko na tej drugiej można rzeczywiście zbadać moment obrotowy silnika. Na podwoziowej się go wylicza, biorąc pod uwagę siły oddziałujące na rolki hamowni oraz opory, jakie generuje układ napędowy samochodu. Jest tak dlatego, że hamownia może zbadać jedynie moc na kołach.

......

Dopiero wtedy można określić, jaką moc generuje silnik auta i z tego wylicza się moment obrotowy

na szybko z kolorowej już znanej prasy.

Zdecydowanie nie jest to moja materia i nie muszę mieć racji, wręcz wydaje mi się że obciążeniowe mierzą wszystko.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez fetek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
47 minut temu, fetek napisał:

na szybko z kolorowej już znanej prasy.

Podobno nie czytasz, a co rusz powielasz zawarte w niej bzdury.

 

47 minut temu, fetek napisał:

Zdecydowanie nie jest to moja materia i nie muszę mieć racji...

Tym razem po prostu powielasz błąd.

 

47 minut temu, fetek napisał:

...wydaje mi się że obciążeniowe mierzą wszystko.

Źle Ci się wydaje. Bo choć w różny sposób, to wszystkie hamownie mierzą moment obrotowy (jedne na kołach, drugie na silniku), a pozostałe parametry wylicza się na podstawie zmierzonego momentu obrotowego i innych danych.

Tak obrazowo: żeby na hamowni określić, czy 1.9TDI faktycznie ma 90KM, trzebaby np do haka zaprząc 90 koni żywych i sprawdzić, kto kogo przeciągnie. Żadna hamownia nie działa w podobny sposób, a każda hamownia sprawdza jak się badany element obraca. A w tym momencie zamiast śmiechu, polecam zapoznać się z definicjami konia mechanicznego i momentu obrotowego.

47 minut temu, fetek napisał:

Zdecydowanie nie jest to moja materia i nie muszę mieć racji...

Tak. Bo choć Twoja wiedza praktyczna i doświadczenie dotyczące motoryzacji robi wrażenie, to z teorii jesteś po prostu noga. W sumie szkoda, bo jeśli zacząć od podstaw, to są to rzeczy na prawdę proste. Wystarczą dobre chęci i odrobina pokory.

Dla kontrastu ja, na zdobycie podobnej Tobie praktyki i doświadczenia szansy nie mam.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez szymon1977

"Głowa jest dla mnie najważniejsza, bo nią jem."

Muzyki słucham na kinie domowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie czytam,nie powielam ale jestem pod wrażeniem że zaczynasz dostrzegać rolę momentu obrotowego.

Mam jednego klienta, ciekawy facet i jemu też trzeba skłamać, sprowokować tak by sam wpadł na konkretny pomysł. Każda inna opcja jest zła, normalnie wypisz wymaluj.

15 minut temu, szymon1977 napisał:

Jeżeli Cię to śmieszy

a czemu ma mnie to śmieszyć ? lubię kino sifi ^^

15 minut temu, szymon1977 napisał:

Tak obrazowo: żeby na hamowni określić, czy 1.9TDI faktycznie ma 90KM, trzebaby np do haka zaprząc 90 koni żywych i sprawdzić, kto kogo przeciągnie. Żadna hamownia nie działa w podobny sposób, a każda hamownia sprawdza jak się badany element obraca.

obciążeniowe mogą emulować nawet opór powietrza ale takie katowanie napędu to niszczenie auta.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez fetek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
6 minut temu, fetek napisał:

zaczynasz dostrzegać rolę momentu obrotowego.

Wprost przeciwnie - doskonale zdaję sobie sprawę, że moment obrotowy silnika ma głównie wartość marketingową.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Głowa jest dla mnie najważniejsza, bo nią jem."

Muzyki słucham na kinie domowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
29 minut temu, fetek napisał:

nie czytam,nie powielam

A poniższą bzdurę to kto niby napisał?

3 godziny temu, fetek napisał:

hamowania podwoziowa mierzy moc i wylicza moment.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Głowa jest dla mnie najważniejsza, bo nią jem."

Muzyki słucham na kinie domowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

UWAGA MISZCZ!

"W celu prawidłowego przyśpieszenia moment obrotowy silnika musi być odpowiednio wyższy od oporu, jaki stawia pojazd." 

Wychodzi na to, że trzeba zrobić bilans oporu wyrażonego w KM, z momentem obrotowym wyrażonym w Nm. A młodzież czyta takie brednie, a później bajki po forach opowiada.

Skoro opór wyrażony jest w KM, to aby "prawidłowo przyśpieszyć" silnik potrzebuje dostarczyć więcej mocy wyrażonej w KM. Samochód porsza się ruchem liniowym, dlatego jeśli intetesują nas osiągi samochodu, to wielkości fizyczne dla ruchu obrotowego wału napędowego czy kół napędzanych niewiele mówią, a nawet w błąd mogą wprowadzić... czytając ten wątek widać, że robią to skutecznie.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Głowa jest dla mnie najważniejsza, bo nią jem."

Muzyki słucham na kinie domowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

....Skoro opór wyrażony jest w KM,...

Za moich czasów pod "oporem" rozumiało sie SILE OPORU wyrażana (jak sama nazwa wskazuje) jednostka SILY, czyli N albo czasami kG = 9,81N, a nie MOC wyrażana jednostka mocy, czyli KM albo kW.

Kto stwierdził tutaj ze opor wyraża sie w KM?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez xajas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK, to aby uzupełnić zamieszanie (albo wyjaśnienie, jak kto woli) dodam

MOC to PRACA wykonana w CZASIE, co po małym przeksztalceniu daje SILE przy określonej PREDKOSCI

P = F x V (sila x predkosc)

Ale równocześnie

P = M x N (moment x obroty)

Czyli

F x V = M x N  -> F = M x N : V 

I tak to w prosty sposób mozesz na rolkach siłowni wyznaczyć maksymalny "opor" (sile oporu), który moze pokonać zabudowany silnik

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez xajas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
10 godzin temu, szymon1977 napisał:

A poniższą bzdurę to kto niby napisał?

 

10 godzin temu, fetek napisał:

też trzeba skłamać, sprowokować tak by sam wpadł na konkretny pomysł

aż tak trudno zauważyć prostotą prowokacje ? sprowadziłeś rozmowę do takiego absurdu że chyba nikt Cie nie traktuje poważnie,  udajesz gówno mądrego a nie wyłapałeś co najmilej 5 moich kłamstw.

46 minut temu, szymon1977 napisał:

Tutaj tylko ja.

no właśnie, a u innych o szczegóły się przypierdala.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Naprawde podziwiam cierpliwosc i stalowe nerwy kolegow  ?, niestety to walka skazana z gory na niepowodzenie ?, szymon 1977 i tak wie wszystko najlepiej i nic nie jest wstanie tego zmienic . Naprawde wspolczuje jego rodzinie ?, moze jakis chiptuning mozgu ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, xajas napisał:

Za moich czasów pod "oporem" rozumiało sie SILE OPORU wyrażana...

A za mich czasów, gdy porównywało się dawavobiekty, to ich cechy określało się za pomocą tych samych wielkości fizycznych, niezależnie jak się je rozumiało za Twoch czasów. No bo chyba nie sugerujesz, żeby od x[W] odejmować y[N]?

1 godzinę temu, xajas napisał:

I tak to w prosty sposób mozesz na rolkach siłowni wyznaczyć maksymalny "opor" (sile oporu), który moze pokonać zabudowany silnik

Nie myl tego co mogę zmierzyć, z tym co mogę obliczyć. Każda hamownia mierzy moment obrotowy, a pozostałe parametry się wylicza. Hamowni mierzącej moc nie ma.

-----

Godzinę temu, fetek napisał:

nie wyłapałeś co najmilej 5 moich kłamstw

Za mało mam palców by wyliczać wszystkie Twoje błędy.

-----

39 minut temu, Zbig napisał:

Silnik forum może tego nie wytrzymać

Sugerujrsz że, silnik Forum ma mniejszy moment obrotowy, niż siła oporu wiedzy szymona1977?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez szymon1977

"Głowa jest dla mnie najważniejsza, bo nią jem."

Muzyki słucham na kinie domowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.