Skocz do zawartości
IGNORED

Prawdziwy niski bas w muzycę


Grzegorz Edra
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Do @przemaka :

.

Ale potężnie zaprogramowana perkusja! Podejrzewam siły nieczyste 🙂

 

Lepsze to niż starsza o 10 lat, czyli o całą epokę wersja z debiutu :

 

 

 

@przemak , czy masz jeszcze "krew na rękach" 🙂

Po tym łomocie 🙂 ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

~Way hay and up she rises early in the morning~("Morskie opowieści")

~Braterstwo narodu buduje się na kiczu~("Nieznośna lekkość bytu" Milan Kundera)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, .:Gerard:. napisał:

Nie bez powodu istnieje legenda ślepych testów

Legenda ślepych testów?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
[mention=1239]xajas[/mention], jeżeli kolumny estradowe na wolnej przestrzeni z 1m mogą zagrać "prawie" liniowo, to dlaczego używają DSP do korekcji podbicia jeżeli liniowo jest takie wspaniale ? W dodatku wiesz ze Sub-basu tam mało


nie kapuje sensu tego calego wywodu.
jesli przez liniowo masz ma mysli rownolegle do osi X, to na pewno nikt do tego nie zdaza
a z jednego metra sie nie liczy
I nie wierze ze estradowki na wolnej przestrzeni potrafia „liniowo“ az do najnizszego basu, bo nie sa do tego przystosowane/konstruowane

Jako audiofil zadbałem o zminimalizowanie zakłóceń i drgań ale nie przeszkadzam mu grac,
Ustawienie i akustyka to duże pole manewru, można albo popsuć albo nie przeszkadzać


Juz ci raz oferowalem, podeslij mi aktualne pomiary L/R z miejsca odsluchu, to ci powiem, co ja rozumiem przez minimalizowanie zaklocen i „przeszkadzanie“ w graniu. Ale dostales pietra i nic wyszlo

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Tu jest download

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Sciagniete


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Tu jest download

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Dzięki


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, Adi777 napisał:

Legenda ślepych testów?

Wszystko gra tak samo

 

2 godziny temu, xajas napisał:

 


nie kapuje sensu tego calego wywodu.
jesli przez liniowo masz ma mysli rownolegle do osi X, to na pewno nikt do tego nie zdaza
a z jednego metra sie nie liczy

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
I nie wierze ze estradowki na wolnej przestrzeni potrafia „liniowo“ az do najnizszego basu, bo nie sa do tego przystosowane/konstruowane

Juz ci raz oferowalem, podeslij mi aktualne pomiary L/R z miejsca odsluchu, to ci powiem, co ja rozumiem przez minimalizowanie zaklocen i „przeszkadzanie“ w graniu. Ale dostales pietra i nic wyszlo

 

Ja dostałem pietra ? ......, chyba zapomniałeś ze ja chciałem w realu to skonfrontować i to ty pietra dostałeś

Estradowki miałem na myśli w swoim możliwym zakresie i wspomniałem o braku najniższego basu, ale dla niektórych to LIVE i wzór

Szkoda naszego czasu na przepychanki które już przerabialiśmy, za bardzo skupiasz sie na suwakach i nie zauważasz innych aspektów brzmienia

Gwarantuje tobie mogą być dwie takie same charakterystyki na wykresach a brzmienie będzie różne
możesz suwać suwakami a przejrzystości nie uzyskasz, możesz mieć jeden absorber w jakimś miejscu ze naturalność wybrzmień zostanie zniszczona, możesz jeździć do .... śmierci po pomieszczeniu i nie trafić punktu oderwania dźwięków od kolumn a to tez przez degradacje absorberów w nieodpowiednim miejscu albo ich nadmiar (brak odbić), jest tyle zależności ze suwaki nie pomogą 
 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez .:Gerard:.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, lucek.a napisał:

A ile jest akustycznej muzyki, w której mamy naprawdę niski bas?

Tyle, gdzie są instrumenty basowe
dwa różne systemy będą generowały bas np 60-250Hz, tylko jedne o parę dB głośniej a to dla ogólnej prezentacji niebo a ziemia, dodatkowo jaki ten bas bedzie itd.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez .:Gerard:.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
7 minutes ago, .:Gerard:. said:

Tyle, gdzie są instrumenty basowe
dwa różne systemy będą generowały bas np 60-250Hz, tylko jedne o parę dB głośniej a to dla ogólnej prezentacji niebo a ziemia

Te instrumenty basowe muszą jeszcze mieć tak napisaną partię, by rzeczywiście grać na samym dole. A to już rzadkość.

Oczywiście nie biorę pod uwagę muzyki filmowej i elektronicznej, gdzie rzaczywiście dla efektu bardzo niskie częstotliwości się pojawiają.

A i jeszcze jedno. Prawdziwy bas to duże głośniki i obudowa zamknięta. Bass-reflex i słupkowe obudowy to taki produkt zastępczy, wymuszony modą 🙂

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
30 minut temu, .:Gerard:. napisał:
3 godziny temu, Adi777 napisał:

Legenda ślepych testów?

Wszystko gra tak samo

Raczej nie wszystko gra tak samo, tylko tak się sprawdza, co gra lepiej, na przykład kabel X czy Y - nie ma chyba lepszej metody. Przecież wiadomo, że jeśli X jest droższy, to lepiej zagra, autosugestia, w ślepym teście nie będzie wiadomo, który gra aktualnie, i oto chodzi. Ciekawe, czemu tak dużo osób boi się takich testów...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
3 minuty temu, Adi777 napisał:

czemu tak dużo osób boi się takich testów...

To nie wątek o psychoakustyce albo niepewności ślepych testów.

Otóż:

Najbardziej niepewna jest powtarzalność stanu emocjonalnego. Dlatego procedura ABX? raczej nic nie wykaże i nie jest miarodajna. Dopiero "przespanie się" z problemem i dystans pozwala na obiektywną weryfikację przypuszczalnej tezy.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

~Way hay and up she rises early in the morning~("Morskie opowieści")

~Braterstwo narodu buduje się na kiczu~("Nieznośna lekkość bytu" Milan Kundera)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, xetras napisał:

Ale potężnie zaprogramowana perkusja! Podejrzewam siły nieczyste

Wychodzi, że ja programowałem 😉 Ale to są cztery patterny w całym utworze, werbelek cichy Artur dograł żywy. Prawie jak ZZ Top😉

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

3 minuty temu, przemak napisał:

Wychodzi, że ja programowałem 😉 

Właśnie akurat się zdziwiłem, jak przeczytałem skład personelu robiącego płytę na 10 lecie Lombardu.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez xetras
poprawka

~Way hay and up she rises early in the morning~("Morskie opowieści")

~Braterstwo narodu buduje się na kiczu~("Nieznośna lekkość bytu" Milan Kundera)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, xetras napisał:

 

Właśnie akurat się zdziwiłem, jak przeczytałem skład personelu robiącego płytę na 10 lecie Lombardu.

Akcja szybka to była, Artur przyjechał do mnie z automatem Alesis HR-16 o takim:

chyba o szóstej po południu i mówi, że na jutro rano potrzebuje bębny na tym do całej płyty. Godzina na utwór i na rano zrobiliśmy 😉 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
15 minut temu, przemak napisał:

 o szóstej po południu i mówi, że na jutro rano...

Czyli - jakby na "wczoraj".

(W tym roku wypadnie 40-lecie zespołu, akurat skojarzyło mi się).

Starczy, bo śmiecimy w temacie 🙂

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez xetras
Dopisek

~Way hay and up she rises early in the morning~("Morskie opowieści")

~Braterstwo narodu buduje się na kiczu~("Nieznośna lekkość bytu" Milan Kundera)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, lucek.a napisał:

Te instrumenty basowe muszą jeszcze mieć tak napisaną partię, by rzeczywiście grać na samym dole. A to już rzadkość.

Oczywiście nie biorę pod uwagę muzyki filmowej i elektronicznej, gdzie rzaczywiście dla efektu bardzo niskie częstotliwości się pojawiają.

A i jeszcze jedno. Prawdziwy bas to duże głośniki i obudowa zamknięta. Bass-reflex i słupkowe obudowy to taki produkt zastępczy, wymuszony modą 🙂

 

Harmoniczne instrumentów w jakiejś sali mogą zabrzmieć różnie
Polecam test

Bas to zakres 60-250Hz
Włącz na komputerze z WMP na słuchawkach jakiś akustyczny utwór i przesuń suwaki 31 i 62Hz najpierw na minimum później na maksimum
 

Test udowodni ze bas to podstawa 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Ja dostałem pietra ? ......, chyba zapomniałeś ze ja chciałem w realu to skonfrontować i to ty pietra dostałeś



za bardzo skupiasz sie na suwakach i nie zauważasz innych aspektów brzmienia
 

na czym miala by ta konfrontacja polegac?

i skad ty wiesz na czym ja sie skupiam ?

jestes jasnowidzem

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
9 minut temu, xajas napisał:


na czym miala by ta konfrontacja polegac?

i skad ty wiesz na czym ja sie skupiam ?

jestes jasnowidzem

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Na odsłuchu

Wnioskuje po twoich wpisach, twierdzisz ze po odczytaniu wykresów z pomiaru akustyki możesz odwzorować to u siebie
a ja twierdze ze nie możesz

Czy slucham koncertu w realu czy jakiegoś systemu to nie interesuje mnie krzywa akustyki tylko prezentacja, albo się  podoba albo nie  

 

P.S
 nie martw sie, nie wpraszam sie, nie interesuje mnie juz spotkanie realne z tobą, przytoczyłeś ze ja spękałem wiec tylko sprostowałem

2 godziny temu, lucek.a napisał:

A i jeszcze jedno. Prawdziwy bas to duże głośniki i obudowa zamknięta. Bass-reflex i słupkowe obudowy to taki produkt zastępczy, wymuszony modą 🙂

 

Dodam

Ja mam po 2 BR i słupkowe kolumny, słuchałem juz w życiu parę konstrukcji z dużymi przetwornikami i zamkniętej obudowie, wole mój nieprawdziwy bas

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez .:Gerard:.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Teraz, xajas napisał:

a zeby suwaki pomogly, trzeba wiedziec, jak sie nimi poslugiwac

Ale nie neguje, zbudowałeś system na innej zasadzie niz standard, ty nie masz zwrotnic i musisz suwakami ustawić, możesz modelować, stworzyłeś małe studio z aktywna korekcja akustyki
Mi chodziło jedynie, ze wysterowanie jak proponujesz wcale nie musi byc najlepsze dla każdego, dodatkowo nie potrzeba robić takiego studia aby cieszyć się muzyką
 

Tak szczerze, uda ci symulować brzmienie innych przetworników ? W sensie, wypożyczasz jakie drogie, wysoki na diamencie, zapisujesz
przywracasz swoje z tubowym na gorze i dostroisz jak z tymi droższymi ?

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Na sluchaniu...


Ale ja slucham swojego sprzetu codziennie 3 godziny i wiem jak on brzmi. Nikt mi nie musi mowic jak on brzmi.
Wiec co tu chcesz konfrontowac?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
9 minut temu, xajas napisał:

 


Ale ja slucham swojego sprzetu codziennie 3 godziny i wiem jak on brzmi. Nikt mi nie musi mowic jak on brzmi.
Wiec co tu chcesz konfrontowac?

 

Juz mnie chyba na tyle poznałeś ze takie pokręcenie na mnie nie działa

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
A ile jest akustycznej muzyki, w której mamy naprawdę niski bas?

Dobre pytanie.

Ale czy my sluchamy tylko „akustycznej muzyki“?

Aby zobrazowac ile jest basu w roznych gatunkach muzyki, wybralem kilka przykladow.

Niestety nie posiadam takich mozliwosci i umiejetnosci jak Przemak, wszystko perfekcyjnie zanalizowac i wizualizowac, wiec posluzylem sie prosta metoda.
Na zalaczonych Videos widac 8 slupkow pokazujacych poziom sygnalu na moim procesorze.

Od lewej:

1-2 kanaly L/R niskotonowe (do 90Hz)
3-4 kanaly L/R sredniotonowe (90-1100Hz)
5-6 kanaly L/R wysokotonowe (od 1100Hz)
7-8 kanaly L/R SUBWOOFERY ( ponizej 80Hz)

Obserwuj ostanie 2 po prawej (subwoofery)

I co tam widzimy?

1. Ze nawet fortepian solo robi intensywny uzytek z subwoofera

2. Sygnal basowy/subwoofera nie zawsze jest taki mono, jak nam sie wydaje

Soul: Quincy Jones

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jazz Peter Molvaer

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Electro: Yello

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Dub: William S.Borrows

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Fortepian solo: Nils Frahm

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Zwroccie szczegolna uwage na Molvaera (to jedna z moich referencji jesli chodzi o bas i przestrzen)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A teraz mi mozecie wmawiac, ze subwoofery nie nadaja sie i nie sa potrzebne do muzyki, tylko do kina, i ze male podstawkowe pierdziawki sa w stanie wystarczajaco dobrze reprodukowac muzyke

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
5 godzin temu, xajas napisał:


Od lewej:

1-2 kanaly L/R niskotonowe (do 90Hz)
3-4 kanaly L/R sredniotonowe (90-1100Hz)
5-6 kanaly L/R wysokotonowe (od 1100Hz)
7-8 kanaly L/R SUBWOOFERY ( ponizej 80Hz)

Obserwuj ostanie 2 po prawej (subwoofery)
 

A próbowałeś wyżej podział ? średnica np. od 300 ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Probowalem dziesiatki (!!!) kombinacji (od 60Hz do ponad 200Hz, co 10Hz, z roznymi typami zwrotnic i roznymi stromosciami filtrow). Wszystkie moge przez klikniecie mysza porownac.

To byla najlepsza wersja (90Hz Neville-Thiele 4.Order)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez xajas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

okay, teraz srednica dziala tylko w niskim zakresie a wysoko tonowy przejal sporo srednicy, ja wiem możesz przyciszać ale czy spójność trzyma ? czy wokale nie sa "z tubowym" charakterem, lekka ostrością ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
6 godzin temu, xajas napisał:

Sygnal basowy/subwoofera nie zawsze jest taki mono, jak nam sie wydaje

Te sygnały są przecież jak rozumiem po procesorze, niezależnym dla obu kanałów, to jak ma być 😉

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
23 minuty temu, .:Gerard:. napisał:

okay, teraz srednica dziala tylko w niskim zakresie a wysoko tonowy przejal sporo srednicy, ja wiem możesz przyciszać ale czy spójność trzyma ? czy wokale nie sa "z tubowym" charakterem, lekka ostrością ?

zapytaj czemu bas mu się rozłazi

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

ten świat na trzeźwo jest nie do przyjęcia 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak, ale raz jest lewy glosniejszy a raz prawy, w takt muzyki, czyli te roznice nie wynikaja z korekcji procesora tylko sa zawarte w sygnale

zapytaj czemu bas mu się rozłazi

co znaczy rozlazi?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

     Udostępnij



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.