Skocz do zawartości
IGNORED

Zakup / zwrot sprzętu


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Pytanie raczej z gatunku moralno-etycznych, ew. praktycznych. 

Chciałbym porównać (najlepiej w domowych warunkach, ale jeśli da rade choć w "sklepie") dwa sprzęty. Nie mam w okolicy miejsca gdzie można by to zrobić, na całodniowy wypad gdzieś dalej brak czasu. Czy Panstwa zdaniem byloby cos nagannego w np zakupieniu obu przez internet i po krótkim odsłuchu zwrócenie jednego z nich? Że w praktyce nie powinno to stanowić problemu to jedno, ale zastanawiam się czy "wypada" tak zrobić. Ze sprzętem obchodzić się zamierzam jak z jajkiem, najmniejszego śladu po odsłuchu nie będzie nawet na najdrobniejszej folijce, etc. Ale sprzedwca nie będzie miał przekonania/dowodu ze tak właśnie było, a i czy chciabym być "przyszlym" klientem na tą zwróconą sztukę, z którą nie wiadomo co kto robił (?)

Co Panstwo myślicie?

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/152139-zakup-zwrot-sprz%C4%99tu/
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, Trurlek napisał:

Czy Panstwa zdaniem byloby cos nagannego w np zakupieniu obu przez internet i po krótkim odsłuchu zwrócenie jednego z nich?

Nie. Naganne by było, gdyby sprzedawca handlujący przez internet zaczął marudzić.

"Bez dywanu audio jitter będzie słychać"

Dokładnie jak Don napisał. Wypożycz z jednego sklepu, gdzie jeden z dwóch na pewno kupisz to nie będzie problemu dla sprzedającego że postępujesz nieetycznie, a Ty tym bardziej nie będziesz się czuł źle. Udanego wyboru

Rzadko, a nawet bardzo rzadko teraz coś kupuję. Ale jak wypożyczam ze sklepu, to zawsze uczciwie piszę że chodzi mi o wypożyczenie i sprawdzenie w warunkach domowych. Proszę o sprzęt demo, a w przypadku kupna zawsze proszę o sprzęt nowy, prosto z kartonu.

W dniu 23.09.2020 o 19:34, aiki napisał:

...to nie będzie problemu dla sprzedającego że postępujesz nieetycznie...

Ja pier... nieetyczne to jest, że dla sprzedawcy problem spełnić obowiązek, a dla kupującego skorzystać z praw. Zasady handlu przez intetnet są jasno określone - jak komuś coś nie pasuje, to obowiązku uczestnictwa nie ma.

"Bez dywanu audio jitter będzie słychać"

Jak wiadomo przed zakupem że nie kupimy to jest to nieetyczne, strata pieniędzy i czasu dla sprzedającego. Na kogo padnie na tego bęc, wyszukujesz tylko ofiarę.

Bo nowy sprzęt traci na wartości po rozpakowaniu (jak kupujesz to chcesz funfel nówkę chyba że cena niższa) i sprzedający musiał wysłać na swój koszt na darmowy odsłuch, sądząc że to normalny zakup z możliwością zwrotu a nie że pewny zwrot i fundowanie na swój koszt odsłuchu w domu klienta.

Kupując dwie rzeczy od jednego sprzedającego dajesz mu zarobić z nawiązką na pokrycie części kosztów. Na to pójdzie każdy sklep bez łaski. 

26 minut temu, szymon1977 napisał:

Ja pier... nieetyczne to jest, że dla sprzedawcy problem spełnić obowiązek, a dla kupującego skorzystać z praw. Zasady handlu przez intetnet są jasno określone - jak komuś coś nie pasuje, to obowiązku uczestnictwa nie ma.

Pewnie, ale Autor wątku napisał o etyce i być może po takiej akcji źle by się z tym czuł. Nie każdy podchodzi do tematu jak znieczulony. Może zdaje sobie sprawę z faktu, że jeśli nie kupi i odda to sklep będzie straty? 

29 minut temu, aiki napisał:

...jeśli nie kupi i odda to sklep będzie straty...

 

39 minut temu, don111 napisał:

...strata pieniędzy i czasu dla sprzedającego...

Nie tak prędko! Sklep wysyła, i albo zostaje mu kasa, albo zwrot. To nie jest strata, a koszt prowadzenia biznesu. Tak jak w cukierni, gdzie niesprzedane ciastka idą do kosza.

-----

39 minut temu, don111 napisał:

...sądząc że to normalny zakup z możliwością zwrotu...

W dniu 23.09.2020 o 18:04, Trurlek napisał:

Czy Panstwa zdaniem byloby cos nagannego w np zakupieniu obu przez internet i po krótkim odsłuchu zwrócenie jednego z nich?

Nie, jest to normalna praktyka i korzystanie z możliwości uregulowanych prawem. Gdybyś chciał sobie po prostu posłuchać nie mając w zamiarze zakupu, to byłoby nieładnie.

-----

39 minut temu, don111 napisał:

Na to pójdzie każdy sklep bez łaski. 

Jeśli sklep "robi łaskę" spełniając swoje obowiązki a prawa kupującego, to wypadałoby mu do d... publicznie nakopać a nie włazić.

-----

Ps.

Drogie dzieci! Poważne sklepy wprost mówią, że można w domu posłuchać, a jak nie będzie pasować, to po prostu zwrócić. Więc nie stawiajcie świata na głowie, bo to Wy sami na niej stoicie.

-----

39 minut temu, don111 napisał:

Jak wiadomo przed zakupem że nie kupimy...

A czytałeś pierwszy post, czy tylko korzystasz z okazji do uzewnętrznienia swojej wspaniałości?

W dniu 23.09.2020 o 18:04, Trurlek napisał:

...zakupieniu obu przez internet i po krótkim odsłuchu zwrócenie jednego z nich?

 

Edytowane przez szymon1977

"Bez dywanu audio jitter będzie słychać"

Godzinę temu, szymon1977 napisał:

Nie tak prędko! Sklep wysyła, i albo zostaje mu kasa, albo zwrot. To nie jest strata, a koszt prowadzenia biznesu. Tak jak w cukierni, gdzie niesprzedane ciastka idą do kosza.

Nie, jest to normalna praktyka i korzystanie z możliwości uregulowanych prawem. Gdybyś chciał sobie po prostu posłuchać nie mając w zamiarze zakupu, to byłoby nieładnie.

No o tym właśnie mówimy, darmowy odsłuch testowy na koszt sklepu, bez chęci zakupu. 

Postaw się na miejscu sklepu. 10x zasponsorowałbyś darmowy odsłuch subwoofera 40kg z wysyłką na palecie, to inaczej byś śpiewał. Nawet jak sprzedasz jeden czy dwa to i tak do tyłu byłbyś. 

7 minut temu, don111 napisał:

...darmowy odsłuch testowy na koszt sklepu, bez chęci zakupu. 

Vs

W dniu 23.09.2020 o 18:04, Trurlek napisał:

...zakupieniu obu przez internet i po krótkim odsłuchu zwrócenie jednego z nich?

 

9 minut temu, don111 napisał:

Postaw się na miejscu sklepu.

 

Godzinę temu, szymon1977 napisał:

Sklep wysyła, i albo zostaje mu kasa, albo zwrot. To nie jest strata, a koszt prowadzenia biznesu. Tak jak w cukierni, gdzie niesprzedane ciastka idą do kosza.

 

"Bez dywanu audio jitter będzie słychać"

Na początku odnosiłem się do sytuacji i postu przewodniego wątku (zakup 2 rzeczy, zwrot jednej) a potem ogólnie o tym prawie zwrotu (w domyśle pojedynczych rzeczy). Nadal twierdzę że to nie do końca tak uczciwe jak piszesz, mimo że prawo oczywiście jest prawem, to jednak nie uwzględnia wielu różnych sytuacji, naraża w pewnych momentach na duże straty jedną ze stron i nadużycia. Uważasz że to koszt prowadzenia biznesu, a ktoś inny uzna to za nieuczciwość.  

Skontaktuj sie z ktorymś ze sklepów i wypozycz demo. 

Thiel CS2.4 - Wireworld Luna 8 - Hegel H300 - Tara Labs Apollo 2 - Marantz UD7007, Audioquest Big Sur - Topping D90 MQA

5 godzin temu, don111 napisał:

...naraża w pewnych momentach na duże straty jedną ze stron i nadużycia. Uważasz że to koszt prowadzenia biznesu, a ktoś inny uzna to za nieuczciwość.  

Bzdura! To sprzedawcy sprawa, czy bardziej kalkuluje się wybudować autorowi pod domem kolejny salon, czy wysyłać ryzykując zwrot. Tu nie ma miejsca na etykę.

"Bez dywanu audio jitter będzie słychać"

Nie wymagajmy za wiele od Szymonka. 

33 minuty temu, szymon1977 napisał:

Tu nie ma miejsca na etykę.

Jest, tak jak w wielu innych dziedzinach. Problem jest z ludźmi, którzy są pozbawieni dziś jakiejkolwiek empatii czy zrozumienia. 

?👈

Znaczy ja wychodze z zalozenia, ze to slabe. Chociaz ostatnio biegalem za sluchawkami i byl maly problem z odsluchem na miejscu (Media Markt ma podpisana umowe z Bose, ze stoisko z ich sluchawkami BT podlaczone jest do odtwarzacza z 4 utworami) i sprzedawca sam powiedzial, ze jedyna opcja zeby przesluchac wlasnych utworow na wlasnym telefonie (sluchawki BT) to zakup i zwrot jesli nie podpasuja. 

Polski przedstawiciel Sennheisera zaproponowal to samo z Momentum 3 - kupic przez internet i zwrocic jesli nie podpasuja. 

 

Takze roznie jest. Ja sam nie chce sie bawic w kupno ze swiadmoscia, ze pojdzie do zwrotu, ale sklepy czesto same to proponuja ?

Thiel CS2.4 - Wireworld Luna 8 - Hegel H300 - Tara Labs Apollo 2 - Marantz UD7007, Audioquest Big Sur - Topping D90 MQA

45 minut temu, rafal735r napisał:

Problem jest z ludźmi, którzy są pozbawieni dziś jakiejkolwiek empatii czy zrozumienia. 

Jeszcze raz: to sprzedawcy decyzja, czy mu pasuje taka forma sprzedaży, kupujący do niczego go nie zmusza. Nie mieszaj do tego empatii i etyki, bo autor wątku nie chce żadnych wałków robić, tylko zwyczajnie kupić.

"Bez dywanu audio jitter będzie słychać"

2 godziny temu, aliengbl napisał:

Znaczy ja wychodze z zalozenia, ze to slabe. Chociaz ostatnio biegalem za sluchawkami i byl maly problem z odsluchem na miejscu (Media Markt ma podpisana umowe z Bose, ze stoisko z ich sluchawkami BT podlaczone jest do odtwarzacza z 4 utworami) i sprzedawca sam powiedzial, ze jedyna opcja zeby przesluchac wlasnych utworow na wlasnym telefonie (sluchawki BT) to zakup i zwrot jesli nie podpasuja. 

Polski przedstawiciel Sennheisera zaproponowal to samo z Momentum 3 - kupic przez internet i zwrocic jesli nie podpasuja. 

 

Takze roznie jest. Ja sam nie chce sie bawic w kupno ze swiadmoscia, ze pojdzie do zwrotu, ale sklepy czesto same to proponuja ?

Akurat ze słuchawkami bym uważał, nie do końca pewne są, że można zwrócić bez problemów, tak samo jak bieliznę ?

2 godziny temu, szymon1977 napisał:

Jeszcze raz: to sprzedawcy decyzja, czy mu pasuje taka forma sprzedaży, kupujący do niczego go nie zmusza. Nie mieszaj do tego empatii i etyki, bo autor wątku nie chce żadnych wałków robić, tylko zwyczajnie kupić.

Temat zszedł trochę na bok, rozmawiamy też trochę ogólnie a nie o przypadku autora, jeśli tego nie zauważyłeś. 

Ale co do etyki to się nie zgadzam, w pracy też jest istotna. Możesz działać bezwzgłednie w biznesie ale poza kasą nie będziesz dobrze oceniany, nie dla każdego liczy się tylko kasa. 

3 minuty temu, don111 napisał:

Temat zszedł trochę na bok, rozmawiamy też trochę ogólnie a nie o przypadku autora...

Buce się zdarzają, ale autor jest szczery uczciwy. Więc nie mieszajmy mu w głowie bucami.

3 minuty temu, don111 napisał:

Temat zszedł trochę na bok, rozmawiamy też trochę ogólnie a nie o przypadku autora...

Buce się zdarzają, ale autor jest szczery uczciwy. Więc nie mieszajmy mu w głowie bucami.

"Bez dywanu audio jitter będzie słychać"

2 godziny temu, don111 napisał:

Akurat ze słuchawkami bym uważał, nie do końca pewne są, że można zwrócić bez problemów, tak samo jak bieliznę ?

Wlasnie sklepy same proponowaly ? Dlatego tez nigdy nie kupilbym sluchawek z drugiej reki. Troche obrzydliwe.

 

Thiel CS2.4 - Wireworld Luna 8 - Hegel H300 - Tara Labs Apollo 2 - Marantz UD7007, Audioquest Big Sur - Topping D90 MQA

2 godziny temu, don111 napisał:

No a sklep będzie musiał taki poużywane ze zwrotu sprzedać, a każdy chce nowe nieotwierane ?

Nie każdy, wiele osób chętnie kupuje open box/expo/refurb wyraźnie taniej z gwarancją.

"Bez dywanu audio jitter będzie słychać"

Ku...a po co te dywagacje. Sklep nie wysyłka za każdym razem nowej fabrycznie zapakowanej sztuki. Mają demo które krąży od klienta do klienta.

Jak sklep sam się oferuje i daje info że wysyłka do klienta , to chyba sam wie najlepiej czy mu się to opłaca czy nie!

Co niektórzy to mącą w tematach chyba tylko po to aby być widzianym.

W dniu 23.09.2020 o 18:04, Trurlek napisał:

Witam

Pytanie raczej z gatunku moralno-etycznych, ew. praktycznych. 

Chciałbym porównać (najlepiej w domowych warunkach, ale jeśli da rade choć w "sklepie") dwa sprzęty. Nie mam w okolicy miejsca gdzie można by to zrobić, na całodniowy wypad gdzieś dalej brak czasu. Czy Panstwa zdaniem byloby cos nagannego w np zakupieniu obu przez internet i po krótkim odsłuchu zwrócenie jednego z nich? Że w praktyce nie powinno to stanowić problemu to jedno, ale zastanawiam się czy "wypada" tak zrobić. Ze sprzętem obchodzić się zamierzam jak z jajkiem, najmniejszego śladu po odsłuchu nie będzie nawet na najdrobniejszej folijce, etc. Ale sprzedwca nie będzie miał przekonania/dowodu ze tak właśnie było, a i czy chciabym być "przyszlym" klientem na tą zwróconą sztukę, z którą nie wiadomo co kto robił (?)

Co Panstwo myślicie?

Przeciez to jest normalny proces kupic i oddac w 14-30 dni jak sie nie podoba. Co w tym nieetycznego zelaszcza jak nie ma w ofercie urzadzen demo. Sklep ma to wliczone w koszty. Takie urzadzenia sa sprzedawane jako open box, taniej. 

Wieza STEREO Technics :)

Dystrybutorzy często udostępniają egzemplarze testowe. Często są one w sklepach. Jak nie to mogą to ogarnąć.

Chyba to będzie w tą stronę szło. Raczej taniej jest przeznaczyć kilka egzemplarzy na kraj do testów niż utrzymywać takowe w każdym salonie.

3 godziny temu, Huberto1984 napisał:

Przeciez to jest normalny proces kupic i oddac w 14-30 dni jak sie nie podoba. 

A inni na ograniczeniu do 50 nigdy nie przekraczają 30, bo 50 nie pozwala im etyka. Cały ten wątek to walka z bzdurami.

Edytowane przez szymon1977

"Bez dywanu audio jitter będzie słychać"

12 godzin temu, kapusta7 napisał:

Ku...a po co te dywagacje. Sklep nie wysyłka za każdym razem nowej fabrycznie zapakowanej sztuki. Mają demo które krąży od klienta do klienta.

Jak sklep sam się oferuje i daje info że wysyłka do klienta , to chyba sam wie najlepiej czy mu się to opłaca czy nie!

Co niektórzy to mącą w tematach chyba tylko po to aby być widzianym.

Właśnie, najgorsi są tacy co przyłażą i z bomby głoszą swoje mądrości nie czytając wszystkich postów i nie wiedząc że w temacie poruszonych jest na raz kilka wątków. Sklep nie wysyła żadnych ex-demo w przypadku  gdy nic takiego nie uzgadniałeś, myśli że jesteś zwykłym klientem chcącym funfel nówkę a nie kimś kto z góry wie że nie kupi, tylko chce z ciekawości sobie w domu posłuchać na koszt sklepu, bo mu jeszcze wysyłkę zasponsorują. Powiedz że nie chcesz kupić tylko sobie posłuchać w domu i zapytaj sklepy to zobaczymy czy będą chętni. Masz prawo to wykorzystać, kupić i oddać, bo takie jest prawo ale jak nie pokrywasz kosztów wysyłki to w takim przypadku to zwykła nieuczciwość i tyle. 

W dniu 25.09.2020 o 09:47, mkk1 napisał:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )  , Q21 też wypożycza . 

Wypożyczają jak pokryjesz koszty wysyłek w obie strony. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.