Skocz do zawartości
IGNORED

RME ADI-2 Pro FS R - przetwornik AD i DA z rynku pro


pmcomp
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

4 minuty temu, xajas napisał:


Bzdura.
Na takiej zasadzie wszystkie auta na swiecie wygladaly by jak Fiat 126p. A mimo to sa Mercedesy i Audiki.
Dlaczego? Czy oni nie pokapowali ze trzeba oszczedzac i na czym polega biznes?

Wydaje mi się, że słowo oszczędnoście traktujesz troszkę zbyt zero - jedynkowo, i w Mercu i w Audi jest od diabła oszczędności tylko na nieco innym poziomie.. Przecież daleko im do Bentleya i tak bez końca.. ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Nerd
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuję zakończyć dyskusję o zasilaniu.

Każdy może wypożyczyć sobie urządzenie i przeprowadzić swój własny test: zasilacz z pudełka vs. swój własny inny. Można jeszcze podłączyć zasilanie bateryjne jak ktos ma ochotę.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez pmcomp

Muszę przewietrzyć mój system…

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
37 minut temu, pmcomp napisał:

Każdy może wypożyczyć sobie urządzenie i przeprowadzić swój własny test: zasilacz z pudełka vs. swój własny inny. Można jeszcze podłączyć zasilanie bateryjne jak ktos ma ochotę.

Po co pożyczać, wystarczy obejrzeć testy na Audio Science Review. Tam jest to bardzo precyzyjnie pokazane.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@przemak spytam z czystej ciekawości ... jaki masz domowy system audio? Kolumny, wzmacniacz, źródło cyfrowe ...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
37 minut temu, szpakowski napisał:

@przemak spytam z czystej ciekawości ... jaki masz domowy system audio? Kolumny, wzmacniacz, źródło cyfrowe ...

W tzw salonie nic. W sypialni do szemrania tani CD, wzmacniacz i tannoy m1 ostatnio tylko CD i jbl 104. Kombinuje tam z maliną i graniem z telefonu i inne takie. Słucham w piwnicy ;), źródło komputer i RME raydat (i kłopot, bo okazało się, że mam pełno płyt a tu komputer), przetworniki różne, teraz stary Frontier design, trochę muli i tylko 44, ale musi wystarczyć na teraz. Zestawy różne, aps aeon i klasik, jbl control one, jbl tlx g9 (klasik w kartonach bo się nie mieszczą), końcówka nad albo stara niemiecka studyjna ab200. Porządna adaptacja i korekcja aktywna Sonarworks dla każdej pary odsłuchów. Burdel straszliwy bo w garażu remont ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
8 godzin temu, przemak napisał:

W tzw salonie nic. W sypialni do szemrania tani CD, wzmacniacz i tannoy m1 ostatnio tylko CD i jbl 104. Kombinuje tam z maliną i graniem z telefonu i inne takie. Słucham w piwnicy ;), źródło komputer i RME raydat (i kłopot, bo okazało się, że mam pełno płyt a tu komputer), przetworniki różne, teraz stary Frontier design, trochę muli i tylko 44, ale musi wystarczyć na teraz. Zestawy różne, aps aeon i klasik, jbl control one, jbl tlx g9 (klasik w kartonach bo się nie mieszczą), końcówka nad albo stara niemiecka studyjna ab200. Porządna adaptacja i korekcja aktywna Sonarworks dla każdej pary odsłuchów. Burdel straszliwy bo w garażu remont ?

Która wersja?

Moim zdaniem znakomity, muzykalny DAC. A i więcej niż 44 to nie potrzeba ? . W porównaniu do RME będzie miał zapewne braki w detaliczności na górze.

 

BTW odkręć pokrywę o popatrz jak tam zrobiono zasilanie. Zakładam, że tak:

1672060-sonic-frontiers-sfd2-mkii-with-p

 

Kiedys wspomniałem i pokazywałem jak zasilanie ma zrobione transport Kay's auido CDT-3. 23 stabilizatory.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez pmcomp

Muszę przewietrzyć mój system…

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, pmcomp napisał:

Która wersja?

Bez przesady, taki:

vn5tjwnpmlmworvlnddp.jpg

Wielokanałowy, bo każde wyjście ma inną korekcję.

W studiu już mam nowoczesną dobrą niemiecką technikę, czyli Ferrofish:

Pulse-16-dx-front-back-fl-retina.png

Ferrofish ma zasilacz impulsowy, a Frontier transformatorek ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie odkryłem czego do pełni szczęścia brakuje RME, linii opóźniającej, coś jak w Roon. Zmieniajac o kilkadziesiąt cm odległość od głośników w programie można uzyskać subtelne i jednocześnie zadziwiające efekty przestrzenne bez utraty kultury brzmienia. Szkoda, że Roon tak podrożał..

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
26 minut temu, Nerd napisał:

Właśnie odkryłem czego do pełni szczęścia brakuje RME, linii opóźniającej, coś jak w Roon. Zmieniajac o kilkadziesiąt cm odległość od głośników w programie można uzyskać subtelne i jednocześnie zadziwiające efekty przestrzenne bez utraty kultury brzmienia. Szkoda, że Roon tak podrożał..

Od obu czy od jednego? 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Właśnie odkryłem czego do pełni szczęścia brakuje RME, linii opóźniającej, coś jak w Roon. Zmieniajac o kilkadziesiąt cm odległość od głośników w programie można uzyskać subtelne i jednocześnie zadziwiające efekty przestrzenne

Nie rozumiem. Jak by to mialo dzialac? Cos tu nie pasuje

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Gość

(Konto usunięte)
29 minut temu, Nerd napisał:

Właśnie odkryłem czego do pełni szczęścia brakuje RME, linii opóźniającej, coś jak w Roon. Zmieniajac o kilkadziesiąt cm odległość od głośników w programie można uzyskać subtelne i jednocześnie zadziwiające efekty przestrzenne bez utraty kultury brzmienia. Szkoda, że Roon tak podrożał..

Na kable których efekt masz tylko w głowie masz hajs. A żałujesz 100 euro rocznie na coś ,co faktycznie robi różnicę. Ciekawe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moze chodzi tu o psychiczna bariere przed wydawaniem kasy na cos czego nie widac i nie mozna postawic napolce hehe a co do efektow przestrzennych to wszystko sie zgadza. W wielkim uproszczeniu podobnie sie tworzy sygnal stereo. Jeden kanal ma nieco inny przebieg niz lewy. W studiu jesli nagralismy np. deciaki jednym mikrofonem i jest juz po ptokach a chcemy aby byly „szerzej” to jeden z kanalow sie opóźnia. Tworzy sie wtedy szeroka scena dźwiękowa. Minusem jest to, ze latwo przedobrzyć, siada wtedy dynamika nagrania a szczegolnie bas.

Kolega Przemak widze, ze jest po fachu wiec zapewne wie co nieco o tym zjawisku..

W Roon w filtrach ustawiam odleglosc od lewej kolumny powiedzmy 220cm a od drugiej 150cm mimo, ze siedze w trojkącie równoboczny. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Nerd
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
55 minut temu, Nerd napisał:

Właśnie odkryłem czego do pełni szczęścia brakuje RME, linii opóźniającej, coś jak w Roon

Tak myślę, co mi nie pasuje, i to jest funkcjonalność softu a nie przetwornika. Czy jakiś przetwornik ma w ogóle taką funkcjonalność? No i opóźnienie w próbkach jest banalną sprawą, ale w centymetrach to już nie bardzo. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam bladego pojęcia czy hardware tym dysponuje, z tego co wiem to Logic audio i inne tego typu programy..

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Nerd
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Teraz, Nerd napisał:

Nie mam bladego pojęcia, z tego co wiem to Logic audio i inne tego typu programy..

No ale właśnie - to programy i to oczywiste. Miksery cyfrowe też umieją, procesory głośnikowe. Ale przetworniki to nie widziałem... 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
11 minut temu, Nerd napisał:

z tego co wiem to Logic audio i inne tego typu programy..

A zapytam jaki miałby być sens poszerzania sceny ponadto co wymyślił realizator? Niektórzy audiofile dziwią się jak wokal mają nagrany równo na obu kanałach - wtedy jest źle wąska scena i wypychanie na twarz. Z kolei jak im gra wzmacniacz nierówno cieszy właśnie poszerzenie sceny. Niektórzy nawet jedna kolumnę w przeciw fazę dają bo wtedy to dopiero efekty ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Pomoc dla Alana 1%KRS 0000037904(32459 MAŁECKI ALAN)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są różne powody, temat rzeka. Ja np. mam blisko ściany boczne, druga połowa nie godzi się na stawianie 45kg końcówki w salonie wiec muszę się mordować w 12m pokoju no i trochę brakuje powietrza w dźwięku.. Ja nie przepadam za nową szkołą miksowania, odpalam album flamenco sketches Miles`a i mam dźwięk 3 razy lepszy od nowych realizacji, wtedy dęciaki nagrywali w jednym kanale, w drugim leciał głównie pogłos.  Było wrażenie prawdziwego obcowania z muzą.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Nerd
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, Nerd napisał:

Są różne powody, temat rzeka. Ja np. mam blisko ściany boczne, druga połowa nie godzi się na stawianie 45kg końcówki w salonie wiec muszę się dusić w 12m pokoju no i trochę brakuje powietrza w dźwięku..

To się lepiej pobaw bazą stereo w MS. Ten adi cośtam ma w tym kierunku, ale mało niestety i generalnie bez sensu. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale nie możesz niczego opóźnić - chyba że dla powrotu do prawidłowego odbioru stereo.

A tym bardziej przy nagrywaniu. Przecież każdy dźwięk ma wpadać w punkt. Inaczej zaburza brzmienie innych dźwięków: wygasza, przykrywa.

Siatka czasowa (pewnie źle określam) jest najważniejsza.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie do końca to tak wygląda, tu chodzi o mili sekundy, bardzo drobne przesunięcia. Przecież stereo to jest nic innego jak właśnie wypadanie z tego tzw. punktu jak to trafnie określiłeś.  Tak jak pisałem w dużym uproszczeniu ale to co opisuje to są wtyczki w najlepszych na świecie programach do robienia muzy, możesz nawet nie wiedzieć, że na wielu realizacjach były one użyte. Jak to nazywasz wypadanie z punktu pojawia sie np. gdy nagrywasz wokal na dwóch mikrofonach, każdy z nich ma inną charakterystykę i wokal celowo się rozjeżdża na boki bo realizator rozkręca owe mikrofony w panoramie. Takie dziwne patenty ma np. Melody Gardot na nie których koncertach live i nic złego się nie dzieje... 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Nerd
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, przemak napisał:

Bez przesady, taki:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Aaaa ... to nie to.

Godzinę temu, Nerd napisał:

 

W Roon w filtrach ustawiam odleglosc od lewej kolumny powiedzmy 220cm a od drugiej 150cm mimo, ze siedze w trojkącie równoboczny. 

To nie trzeba mieć do tego Roona.

Mój pre Tag McLaren tez to potrafi.

Godzinę temu, paul klacska napisał:

A żałujesz 100 euro rocznie na coś ,co faktycznie robi różnicę. Ciekawe.

100 EUR na rok dziś. A co będzie za dwa lata ... niewiadomo.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Muszę przewietrzyć mój system…

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
4 minuty temu, Nerd napisał:

tu chodzi o mili sekundy

Żeby np. przy nagrywaniu z kilku mikrofonów było zgodnie w czasie - po to można opóźnić coś względem innego.

Niezgodności fazowej unika się jak ognia, a do tego prowadzi opóźnienie. Efekty to zupełnie co innego. Ale i one raczej nie dopuszczają do niezgodności fazowej / czasowej. Takie rzeczy można robić dla całości materiału, jeśli odległość słuchacza od źródła dźwięku (całościowego) wymaga korekty. A nie że wokal dasz w inne miejsce czasowe w prawym i lewym kanale.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok to pytanie, czy niezgodność fazowa pojawia się w określonym punkcie przesunięcia i jest to zjawisko zero jedynkowe? Raczej tak więc gdzieś ten punkt musi leżeć i tak samo są zapewne miejsca gdzie tej niezgodności jeszcze nie słychać a już jest jakieś przesunięcie? Ja nie mam aż takiej wiedzy, pytam się..

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ten temat i ja też przy tym nie pracuję. Realizator doskonale wie (widzi), które częstotliwości wchodzą sobie w paradę (znoszą się, wzmacniają, osłabiają) i po to jest, żeby nad tym panować, czyli unikać takich "kolizji" w nagraniu. To samo robi słuchacz dobierając miejsce odsłuchu i miejsce postawienia kolumn. Gdy nagranie i środowisko odsłuchowe jest perfekt - jest szczęście. Tego Ci życzę.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
48 minut temu, Wuelem napisał:

Ale nie możesz niczego opóźnić - chyba że dla powrotu do prawidłowego odbioru stereo.

A tym bardziej przy nagrywaniu. Przecież każdy dźwięk ma wpadać w punkt. Inaczej zaburza brzmienie innych dźwięków: wygasza, przykrywa.

Siatka czasowa (pewnie źle określam) jest najważniejsza.

Ale gdzie tam. To przy odtwarzaniu trzeba uważać, żeby nie na grzebać za dużo. W nagraniach tego typu praktyk jest pełno, począwszy od technik mikrofonowych (AB) po mechaniczne i elektroniczne opóźnianie. 

25 minut temu, Wuelem napisał:

Efekty to zupełnie co innego. Ale i one raczej nie dopuszczają do niezgodności fazowej / czasowej. Takie rzeczy można robić dla całości materiału

Jak wyżej - efekty dopuszczające do niezgodności czasowej i fazowej są powszechne. To phaser, flanger, chorus i wiele innych. Podstawowy efekt to stały albo przmiatany filtr grzebieniowy, mono albo stereo. 

36 minut temu, Nerd napisał:

Takie dziwne patenty ma np. Melody Gardot

Ale to nie do tego. Wokal z dwóch mikrofonów to proszenie się o kłopoty, w tym jednak przypadku ten dodatkowy Green Bullet, mikrofon do harmonijki, użyty jest do uzyskania puszkowego, telefonicznego brzmienia, we fragmentach albo do domiksowania do głównego sygnału. Nie w stereo i nie dla opóźnień. Zresztą wprawdzie te mikrofony mają różne charakterystyki kierunkowe, to są w takiej samej odległości od paszczy ?

42 minuty temu, Nerd napisał:

Wow, ten konkretnie to sprzęt domowy czy do studia? Ciekawe..

Ten mój frontier studyjny jest, wejścia i wyjścia adat. Używam, bo ma osiem wyjść i niech sobie na emeryturze dorobi ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
W wielkim uproszczeniu podobnie sie tworzy sygnal stereo. Jeden kanal ma nieco inny przebieg niz lewy. W studiu jesli nagralismy np. deciaki jednym mikrofonem i jest juz po ptokach a chcemy aby byly „szerzej” to jeden z kanalow sie opóźnia. Tworzy sie wtedy szeroka scena dźwiękowa

Cos pomieszales.
Jesli opoznisz caly jeden kanal, to przesuniesz ( a nie rozszerzysz) scene w strone kanalu nie opoznionego.
A jesli opoznisz obydwa kanaly, to w lokalizacji sie nic nie zmieni.
Jesli chcesz manipulowac szerokosc sceny, to musial bys np. przejac czesc sygnalu z jednego kanalu i dodac go do przeciwnego kanalu i np. odwrocic polaryzacje albo dodac delay....
Ale do tego nie wystarczy zwykle opoznienie.

Sa pluginy do PC-tow, ktorymi mozesz to wyprobowac
moj Pre Tag McLaren...



Kazdy tandetny Amplituner KD ma mozliwosc korekcji odleglosci glosnikow w setupie

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

polecam samemu sie przekonać a nie analizować to milimetr po milimetrze.. nie rozumiem zbytnio pojecia przesunięcia sceny w lewo czy w prawo gdy oba glosniki graja z ta sama głośnością.. Odbieram to jako pozytywny efekt poszerzenia sceny dźwiękowej „na boki” i wiecej przyjemnosci ze sluchania muzy.. Oczywiscie musza to byc okrótnie subtelne ruchy w programie, gdy zacząłem przekraczać roznice  100/150cm pomiedzy kanałami zaczęły sie dziać rzeczy absolutnie nie akceptowalne. Bas sie rozjeżdżał i traciłem ten tzw punkt. Cos jak z alkoholem hehe

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

     Udostępnij



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.